Altex se relansează – dezmăț organizat

Altex.ro are o nouă interfață. Și mi-au dat un voucher de 400 lei ca să văd cât de ușor de folosit e noul site. Eu n-am ce face cu el, așa că îl dau celui mai constructiv comentariu pe tema noului lor site.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

90 comentarii

  1. N-am sa scriu un “roman” plin de minciuni, laudandu-le brand-ul, site-ul si asa mai departe. Am cumparat de la Altex de maxim 10 ori de cand exista si niciodata de pe site-ul lor. Pentru ca de fiecare data ma enervau filtrele lor gandite prost si faptul ca de cele mai multe ori site-ul se misca infect (poate era si ISP-ul meu de vina, dar ma indoiesc).

    Site-ul nou clar se misca mai bine, este mai curat, iar filtrele sunt printre cele mai decente de pe piata online din Romania. Dar ceea ce s-a intamplat este o evolutie normala.

    00
  2. ar fi mers la sfarsit de 2013 un site responsive sau sunt doar eu?

    pentru meniu se putea si ceva ca pluginul de jQuery hoverIntent, daca sunt doar in trecere cu cursorul pe acolo n-as vrea sa se desfaca meniul.

    00
  3. Se incarca mult mai repede ca versiunea precedenta. Inainte, cand doream sa caut cate ceva, imi aparea mai mereu “suntem in depozit”, ceea ce acum nu stiu ce e aia.

    O tema mult mai aerisita, simt ca pot respira normal cand intru pe site, nu ca inainte cand ma simteam ca la concurs de tinut respiratia sub apa, ceea ce detest enorm.

    La resigilate parca ar trebui o reducere mai mare de 10 lei, nu cred ca atrage in momentul de fata.

    Foarte bine structurat site-ul pe cele 4 categorii : produse, promotii, resigilate si servicii, nu mai pierzi timpul aiurea pe site cautand ceea ce vrei, mergi la sigur.

    00
  4. selectezi 2-3 criterii la laptopuri, mergi pe un produs, dai la specificatii si cand dai back ori iti anuleaza criteriile, ori bifeaza doar criteriul “promotii”

    00
  5. Înțeleg că e un Magento în spate și că merge greu, dar durează suspect de mult să pui un produs în coș.

    Și ce e cu bannerul lipsă de aici https://altex.ro/home/ ? și cu alt-urile pe imagini de tipul “/”?

    00
  6. Clar că arată mai bine decât ce a fost anterior, dar e loc de mia bine:
    1) nu poți filtra rezultatele să nu-ți apară în rezultate si ce nu e pe stoc sau ce e in stoc epuizat.
    2) sliderul din home page e greu de paginat, dând click pe cerculețele alea mici;
    3) autentificarea in cont ar putea fi îmbunătățită și să includă și gMail nu doar facebook. (ok, twitter e prea mult dar gMail au destui);
    4) ar trebui să aducă și o schimbare la suport, dacă si-au lansat secțiune de întrebări la produse să se asigure că cineva le și raspunde.
    5) m-aș fi așteptat să găsesc diacritice.
    6) JS-ul are o semnătură unică, semn că progamatorul e foarte mulțumit …

    00
  7. Pe prima pagina la recomandari trebuie iconite pt fiecare categorie ca sa fie mai usor de observat ce te intereseaza+ link “vezi toate produsele din categorie”

    00
  8. Alta viata acum. L-au pus la punct frumos de tot si cred ca cel mai important este ca orice produs cauti, il gasesti foarte usor.
    Pana acum nu am mai vazut si cred ca sunt primii cu “Rezerva in magazin”, ceea ce ii face sa aiba un mic avantaj fata de restu.
    PS: Cu afilierea ce s-a intamplat? Parca aveau si ei pe site.

    00
  9. the fuck man, e acelasi site cu mici schimbari in css.
    totusi, vad ca se pastreaza traditia: lowest common denominator.

    00
  10. In ciuda unor mici deficiente, consider noul design mai practic. Produsele sunt dispuse intr-un mod mult mai aerisit, ceea ce permite o parcurgere mai rapida a unei categorii.

    Pro:
    – bara de navigare si accesul facil la diferite categorii de produse
    – arie noua de produse resigilate (nu mi le amintesc sa fi fost in versiunea veche)
    – filtrele de sortare, desi nu sunt ideale, sunt ceva mai bune

    Contra:
    – prea multe culori in aria de posibilitati de finantare, fapt ce deruteaza vizitatorul
    – la partea de resigilate, diferenta de pret fata de un produs nou este uneori neglijabila (2 lei)
    – nu exista inca posibilitatea sortarii in functie de reducerea produselor

    Nu stiu daca pana acum exista posibilitatea rezervarii unui produs in magazin, insa o asemenea optiune este chiar utila.

    00
  11. Stau in vană şi mă uit de pe mobil. Click pe altex.ro si bingo! se încarcă brici versiunea de mobil. Merge iute si am aflat o surubelnita ce mi-ar place de Craciun.

    00
  12. Arata mai bine noua versiune; ar fi util daca nu s-ar mai afisa sau amesteca produsele care nu mai sunt pe stoc cu cele pe stoc.

    00
  13. Daca te uiti atent cam seamana cu eMAG 🙂 , adica primele 3 butoane din meniul de sus au aceeasi ordine cu primele 3 butoane din emag (si cam aceeasi functionabilitate) 😀

    copy paste ?

    00
  14. le-ar trebui si link catre pagina deasupra unde scrie categoria la tot ce au promo/recomandari, acum au doar titlu h1 sau h2, si pagina de 404 ar trebui sa contina un link catre categorie, in rest pare ok chiar daca vad ca la tablete au 404 la unele produse; misto ca au introdus si wishlist sau poate ultima data cand am folosit siteul nu l-am observat

    00
  15. Recomandarea mea? Sa scoata naibii aia cu livrare in provincie in 48 de ore ca-i atat de 2007. Sunt o gramada de magazine online care iti livreaza produsele in 24 de ore.

    00
  16. Din punctul de vedere al unui utilizator eMag, e chiar reusita interfata. Aerisita, ai datele la vedere, e mai greu sa te incurci in menuri.

    Desi la vederea tip “grid” ar incapea chiar 4-5 produse cu pozele miscorate ( apesi click daca vrei sa-l cumperi.. ), partea proasta e ca nu vad numele producatorului deasupra pozei. Daca sunt un fan impatimit al unui brand ( ex. philips), nu pot sta 2-3 minute sa citesc descrierea fiecarui produs de pe fiecare linie.

    Am observat si unele telefoane cu o singura poza la descriere, nu cred ca ar fi greu sa sa-si faca singuri sample-uri.

    Unele electrocasnice nu dispun ce tab-ul cu acesorii, desi..ar trebui. E acelasi produs, merita aceleasi “sfaturi”.

    Per total e decent, n-ai ce sa ii ceri in plus

    00
  17. In mod paradoxal, versiunea mobile arata mai bine decat cea desktop: e mai curata, simplista si usor de folosit, cam cum ar trebui sa arate orice site mobile. Versiunea pt desktop ar trebui “aerisita” un pic: categoriile de produse sa fie vizibile pe prima pagina, textboxul de search un pic mai mic, fonturi mai uniform folosite – sunt vreo 5 tipuri/marimi de fonturi doar la o prima vedere – etc. E ok-ish dar mai e de lucru.

    00
  18. Foarte fain noul site. Mi-a luat doar 5 minute sa ajung sa citesc specificatiile unui televizor. Dupa ce am evitat cu succes cele 843 de recomandari, am reusit sa gasesc modelele ce ma interesau si am inceput sa caut specificatii. Mai au putin de lucru. Dar, avand in vedere ca e magazin romanesc, normal ca totul se invarte in jurul pretului si al promotiilor.

    00
  19. Ar trebui să lucreze la funcționalitate. Este rușinos să încep să tastez tele… să mi se sugereze telefoane și telefoane mobile iar rezultatul să fie o cască bluetooth, un receiver și 2 baby monitors.

    1. tastez tele și apare sugestia
    https://imgur.com/1tGcoWO.jpg

    2. dau click pe lupă ca să văd rezultatele
    https://imgur.com/Tt1HbVP.jpg

    3. nu merg săgețile sus-jos care să permită să selectezi una dintre sugestii din tastatură și să o activezi cu Enter. Dacă dai Enter căutarea se realizează folosind prima sugestie din listă!

    Normal ar fi ca dacă un client caută un nume generic de categorie de produse rezultatul să îl ducă fie la o listă cu rezultatele, precum la o căutare oarecare, fie să îl direcționeze în pagina categoriei repective ( în cazul telefoanelor, pagina

    În plus, de ce dacă încep să tastez Gala… primul produs sugerat este Galaxy S 2 dacă după ce aleg sugestia nu găsește nimic? Nu ar fi normal ca sugestiile să conțină produse care sunt pe stoc și pe care Altex le dorește vândute?

    Mai bine lucrau la partea din spatele noii grafici înainte de schimbarea de șablon.

    00
  20. Site-ul are acum meniuri functionale, bun. Imi place ca informeaza cumparatorul “poti returna produsul in 31 zile” si ” rezerva online” in loc sa umple pagina cu produse care nu m-ar interesa.

    00
  21. Arata bine site-ul, parca se incarca mai repede in comparatie cu versiunea anterioara. Ar fi si cateva apecte ce merita imbunatatite: culoarea roz de pe meniul cu produse nu e chiar reusita si cred ca se simte nevoie unei interfete user-friendly bazata pe cookie-uri astfel incat la o vizita ulterioara site-ul sa stie ce produse am vizitat si chiar sa mi le arate cu prioritate.

    00
  22. Acum arata si el a magazin online si nu are lagul din vechea versiune. Mai mult, poti sa ajungi cu usurinta unde vrei, inainte dadeai la click-uri ca sa faci o filtrare de oboseai. Si mai era si lag (parca am mai zis de el, nu?)

    00
  23. Noul site arata destul e bine, e mult mai aerisit si ma bucur ca au renuntat la fontul vechi si au ales ceva mult mai lizibil. Per total experienta e placuta si informatiile importante se observa imediat.

    Ce ar trebui imbunatatit pentru a completa experienta cumparatorului:

    1. Unele prezentari pentru produse au fontul foarte mic, de exemplu aici:
    2. Rombul acela rosu din dreptul pretului nu e cea mai fericita alegere, lasa impresia ca produsul nu mai e disponibil. Cel mai bine se schimba culoarea sau se renunta.
    3. Livrarea gratuita ar trebui sa fie scoasa mai mult in evidenta, acel gri tinde sa treaca neobservat.
    4. O idee ar fi sa poti salva wishlist-ul fara sa-ti faci cont si sa poata fi accesat cu un simplu link. Romanii sunt reticenti cand vine vorba sa-si lase datele personale pentru ceva gen.
    5. Unele produse nu au poza si afiseaza logo-ul Altex, poate ar fi mai bine sa afiseze o imagine generica potrivita categoriei.
    6. Filtrul pentru interval pret e cam greu de folosit in forma curenta, poate se adauga si doua campuri pentru a putea introduce manual intervalul de pret dorit.
    7. In fiecare categorie ar fi util un checkbox ce ofera posibilitatea afisarii ultimelor produse adaugate in magazin.
    8. Pe sectiunea Promotii ar fi o idee sa se afiseze si data cand produsele ies din promotie, astfel clientul se poate organiza mai bine.

    00
  24. Sincer ar arata mai profi daca ar incerca sa schimbe meniul produse cu meniul recomandari,pagina pare cam cheala asa cum este acuma si nu e cu mult mai atractiva decat cea veche.seama a alimentara comunista cu 3 sortimente de produse expuse

    00
  25. -Tehnologie: Acelasi Magento obosit care probabil ca nu o sa reziste de black friday (inside info: anul trecut au livrat comenzi care nu au fost platite din cauza asta);
    – Tehnologie: in 2013 nu au gasit o tema care sa fie HTML5?
    – Tehnologie: vad ca au trecut pe nginx cu varnish. ma indoiesc ca asta le va rezolva problema disponibilitatii site-ului la trafic crescut.
    – Tehnologie: developerii agentiei inca nu au auzit de Google Tag Manager;
    – Functionalitate: widget-ul de compara (cel care apare dupa ce adaugi produsul in comparatie) arata cam aiurea (intre timp vad ca s-a reparat);
    – Functionalitate: Share “by mail” imi cere sa-mi fac cont la “ShareThis”;
    – Functionalitate: Link-ul de promotii din meniul principal duce catre /newsletter;
    – Usability: lista de categorii e ascunsa (pana si mie mi-a luat ceva timp sa o gasesc in meniul “Produse” (de ce nu categorii?);
    – Usability: Autentificarea cu Facebook e atat de criptica sub icon-ul ala incat doar cei care au facut tema stiu unde se afla;
    – Usability: Link-ul catre ANPC ar fi bine sa se deschida intr-o pagina noua;
    – Usability: In pagina de categorie nu am posibilitatea sa ma duc direct la ultima pagina. Sageata aia din dreptul dropdown-ului “Sorteaza” nu prea e intuitiva.
    – Usability: Cand dau click pe cosul meu am un link “Vezi promotiile Altex” care ma duce la o pagina cu catalogul altex in format imagine!?! De ce nu catre pagina de promotii?
    – Usability: Nu pot sa comand fara sa ma inregistrez???
    – Usability: De ce opt-in by default la newsletter?
    – Usability: E mai vizibil faptul ca un produs nu se afla in stoc decat ca se afla?!
    – Usability: Pretul produselor din pagina de comparatie arata putin aiurea din cauza fontului inghesuit
    – Usability: din punct de vedere grafic nu mi se pare ca aduce vreo imbunatatire ba dimpotriva, multe sectiuni se confunda intre ele, nu exista o separatie clara intre functionalitati si content, uneori n-ai habar daca e buton, link sau doar un text/imagine;
    – SEO: link-uri fara nofollow
    – SEO: codul HTML-ul are multe erori (peste 30 in paginile secundare);
    – SEO: au pus title la toate link-urile inutile pentru google (contact, ajutor) dar n-au pus la categoriile din meniul principal;
    – Content: vor sa dea drumul si la un blog:
    – Content: in sectiunea Magazine, harta aia din dreptul magazinului este inutila;
    – Content: “Cum cumpar” e o pagina inutila (nu contine nici un fel de informatie utila pentru vizitator);
    – Content: Template-ul de produs si implicit si filtrele nu sunt aliniate. De exemplu pe pagina am filtru pentru ecran de 15.4″, 15.5″ si 15.6″!

    In rest, nimic iesit din comun, pare ca se misca destul de incet (la cautare se observa cel mai pregnant), nu-mi dau seama care e scopul acestei “miscari” cand ne mai despart doar cateva saptamani de ziua cu cel mai mare trafic. Mediagalaxy-ul pare neschimbat, probabil “entitatea” care il va prelua in curand se va ocupa de el mai bine decat a facut-o Ostahie si echipa Altex.

    00
  26. Nu arata rau, am o senzatie de deja-vu cu emag (nu e neaparat rau). Imi place ca e destul de clean interfata, nu sunt bombardat cu multe banere.

    Mi-ar place sa vad implementate urmatoarele (consider ca asta e ordinea importantei):
    1. posibilitatea de mascare a caracteristicilor similare atunci cand se compara produse similare.
    2. grafic cu evolutia pretului pentru un produs
    3. alarma de pret/stoc pentru produse

    00
  27. Signa Facebook duce vizitatorii direct la instalarea aplicatiei. Ar trebui sa ii duca pe un pre-sell page unde sa le spuna ce au de castigat prin instalarea ei. Ideal, ar trebui sa existe plugin-ul acela care iti arata care din prietenii tai au dat like paginii, iar cand ajungi pe pagina sa ai un landing page bun pentru instalarea aplicatiei.

    00
  28. Cand selectezi categoria apar sus, deasupra produselor 2 sageti, abia dupa aproape 1 minut apare o reclama acolo.
    Era bine daca atunci cand selectai un produs, puteai sa vezi si accesorii pentru el.
    Un pic incarcata prima pagina, dar in rest este un design destul de aerisit.

    00
  29. Draguta interfata. Nu prea stiu eu cum era cea de dininte darasta de acum are ca majoritatea magazinelor online prea putine filtre de cautare. De ex. la laptopuri : nu vreau un laptop cu o anumita culoare(la asta au filtre), vreau un laptop cu placa video dedicata de 4 gb(ei au doar dedicata si atat)
    Cam stufos meniul si cam prost facuta partea de aranjare a categoriilor.
    Pe de alta parte pare sa se incarce decent pe mobile si sa poti gasi cu usurinta ceva prin interfata.
    Aproape ok…

    00
  30. Tin sa ii felicit ca au pastrat linkurile vechi catre produse, facusem bookmarks acu cateva saptamani pt. electrocasnicele de luat pt. noul apt. si cand am vazut stirea ma gandeam ca tre sa o iau de la capat cu cautatul.

    00
  31. Site-ul este foarte ok ( uzabilitate ridicata si incredibil de multe filtre la produse cum rar vezi intr-un magazin de pe .ro ).
    Ca sugestii:
    1. daca azi vad videoproiectoare si ma plimb de la produs la produs ar fi frumos ca maine sa imi scoata pe prima pagina videoproiectoare
    2. in listing la produse ar merge un infinite scroll
    3. pe acelas principiu ca la 2, filtrele sa filtreze fara sa reincarce pagina
    4. sectiunea de promotii incompleta

    00
  32. Site-ul arata si se misca bine, filtrele sunt bine puse la punct, nu se mai blocheaza/reseteaza cand anulezi unul selectat anterior. Si partea de comparatie a produselor functioneaza bine din cate vad.

    La link-ul Magazine, dupa selectia unui judet, ar trebui sa poti da click pe harta din google maps, sa se mareasca putin pentru a putea vedea clar locatia. Momentan e un chenar mic in care nu vezi prea bine harta.

    Nimic de reprosat in rest, felicitari!

    00
  33. – Lipsa related products in pagina de produs.

    – Default afiseaza produsele in mod grila. daca setez afisare in lista si apoi ma duc pe pagina urmatoare sau aleg nr de produse afisate pe pagina sau aleg sa afiseze produsele in functie de alt criteriu, revine in mod grila. trebuie sa ramana in lista, asa cum l-am setat.

    – Posibilitate de sortare pe căprării in pagina de promotii. asa cum e la resigilate. stiu ca exista posibilitatea de a filtra “promotii” in categorii dar e bine sa fie si in pagina dedicata daca tot exista.

    – Mi-a luat ceva sa-mi dau seama ca fieldul de search e acolo unde scrie “cauta cel mai mic…”. Probabil pentru ca asta e un tagline al lor.

    – Prea multe optiuni in pagina de start. Sunt 3 si e ok 2. Guestul poate include, dupa ce s-au completat toate datele de shipping si billing, posibilitatea de configurare a unui cont pentru viitoarele comenzi. Adresa de mail oricum o ia pentru urmarirea comenzii sau alte avioane, se poate pune un camp care e optional si in care sa-si seteze doar pass. Eventual motivare suplimentara cu un X% reducere pentru configurare cont.

    00
  34. Interfata seamana cu cea de la emag, usor de folosit, dar unele produse apar ca fiind in stoc si cand dai comanda ele de fapt nu eista pe stoc.

    00
  35. E destul de frumos, mai curat, mai rapid.

    Ce nu e bine:
    – la detalii de produs, taburile pentru “descriere”,”specificatii”, “accesorii” sunt nejustificat de mari si late
    – textul la specificatii e un oarecare gri pe alb, ceea ce poate provoca neplaceri celor cu contrast mai slab sau monitor necalibrat.

    00
  36. Mult mai aerisit siteul, se misca si foarte bine de asemenea.

    Foarte misto ca afiseaza cu alta culoare pretul produselor care nu sunt in stoc, lucru care ajuta foarte mult. Tot de aici pleaca insa si cel mai mare minus pe cred ca il au in momentul de fata pe site, si anume filtrele, care sunt teribile si deloc helpful.

    – nu am putut selecta produsele in care sa fie prezentate doar produsele aflate in stoc.

    – filtrul dupa pret de exemplu afiseaza produsele doar in ordine crescatoare, ar ajuta mult si invers
    – ar fi foarte de folos un filtru dupa data produselor adaugate pe site,
    – nu exista posibilitatea filtrarii produselor pe marca. am dat un search pe “tablete” si am ordonat dupa pret, mi-au aparut chestiute de 17 lei si nu am avut de unde sa selectez un anumit brand pe care il caut. dupa ce am cautat 3 pagini m-am lasat pagubas

    As mai adauga crearea de cont si pe baza altor platforme in afara facebook.

    Big plus pentru butonul cu compara.

    00
  37. Exceptand faptul ca se incarca destul de greu, iar acest lucru poate duce la pierderea multor vizitatori si implicit potentiali clienti, mie imi place cum arata noua interfata a site-ului. Arata si are functionalitate unui magazin online decent. Faptul ca se misca greu nu tine neaparat de platforma pe care este construit acest site, iar cunoscatorii ar trebuie sa stie asta. Tine foarte si de hostingul de proasta calitate pe care este gazduit site-ul, lucru pe care l-am vazut si in ultimii 3 ani, cu ocazia Black Friday. Tare le-as sugera sa-si schimbe si hostingul pentru ca site-ul sa ofere o experienta dorita. Cloud-ul poate fi o solutie.

    Daca ar fi modific ceva, as face o interfata bazata pe o tema responsive, HTML5 si CSS3 sunt la indemana oricarei echipe de dezvoltatori care se respecta, xHTML-ul ar trebui sa fie de domeniul trecutului.

    00
  38. Felicitari.
    Experienta de shopping a fost mult imbunatatia prin scurtatea timpului de filtrare, incarcare. Paginile insa au nevoie de culoare (rosul caracteristic nu ar trebui sa te loveasca la fiecare pas).
    Pe partea de mobile m.altex.ro la adaugarea unui produs in cos mesajul afisat este “THE PRODUCT WAS ADDED IN CART”.

    00
  39. Curat, intuitiv, rapid.
    Ce as sugera ca modificari:
    1. Bara pentru selectarea gamei de preturi. De exemplu: la televizoare led merge intre 0 si 155 000. Problema e ca intre 0 si 5000 sunt foarte multe modele si peste 69 000 e unul singur. Practic, nu poti selecta util in zona unde ai multe modele. Ar putea face o bara cu cursa variabila: unde sunt multe modele sa mearga tragi mai mult de cursor, iar unde sunt putine modele sa tragi mai putin.
    2. Sectiunea Promotii nu are un meniu de produse sau filtre. Daca te intereseaza un blender si vrei sa vezi daca e la promotie e mai simplu sa mergi in sectiunea blendere si sa cauti promotie decat sa mergi in sectiunea promotii si sa cauti blender. E folosita ideea ca mergi in promotii si poate iti mai cumperi ceva (de care nu ai nevoie)?

    00
  40. Am vrut zilele trecute să iau un laptop de la ei, dar nu era pe stoc modelul căutat. Să vedem pe noul site cum e experiența de shopping online:

    Bune:
    ajungi din 3 clicuri cam peste tot cu meniul expandabil, cu tot cu setarea filtrelor;
    design mai aerisit, să sperăm că îl mențin așa, mai știu pe alții care au început cu minimalismul și acum sunt plini de bannere expandabile cu promoții;
    mă bucur că au renunțat la galbenul folosit pentru meniuri și la fundalul crem în favoarea albului, cel puțin pe versiunea desktop;
    site-ul se încarcă mai repede cu câteva milisecunde, versiunea de mobil se mișcă excelent;
    paginile de produs sunt și ele aerisite, dar ar putea fi îmbunătățită conversia pe ele;
    Versiune mobilă pentru smartphone-uri și tablete ușor de folosit și ea, deși e puțin cam galben meniul cu categorii pentru gustul meu, poate că e ceva personal, dar galbenul nu e o culoare bună pentru web folosit în cantități mari;

    Îmbunătățiri:
    pe paginile de prezentare produse – modul recomandări cu ce au vizitat după aceea alți clienti de pe aceeasi pagină sau ce au cumpărat alți clienți la pachet cu produsul respectiv – pentru a creste rata de conversie, eu chiar am cumpărat produse plecând de la recomandările de genul ăsta;
    nu știu de ce au scos de tot orice trimitere către blogul lor care încă mai e activ – , înainte era scos la înaintare chiar în header lângă Acasă. Cred că ar putea fi plasat linkul măcar în footer lângă social media links;
    Sus în meniu apare Wishlist, dar pe paginile de produs apare Adaugă în lista mea de dorințe. Chiar a trebuit să mă uit de trei ori pentru a găsi opțiunea, ar fi mai ok să folosească același termen peste tot, în engleză sau română.

    Cam atât, laptopul căutat de mine tot nu e pe stoc deocadamtă.

    00
  41. 1. Responsiveness. Nu sunt un responsive-nazi si chiar cred ca o multime de situri si-au bagat versiuni responsive degeaba (doar urmand trendul) care chiar incurca la usability si functionalitate, dar IMO, sa-ti faci un revamp in late 2013 fara un design responsive nu ar fi o mare problema, dar in cazul in care vrei sa concurezi cu eMag si restul, de ce nu ai atrage si tu un numar de oameni care stau prioritar pe tablete si smartphonuri mai ales cand nu ai un app pe AppStore/ G. Play. Nu am cifre exacte, e foarte posibil ca putina lume sa ajunga sa cumpere ceva de pe mobil, dar cel putin sa vada stocurile si preturile pentru o ulterioara cumparatura.

    2. Am dat 6 clickuri ca sa ajung la pagina de finalizare a unei comenzi pentru un search cu filtru aplicat (cel mai ieftin mouse) ceia ce e destul de okay, la eMag am ajuns la acelasi rezultat in 5 pasi.

    3. Cosul e amplasat sus in dreapta si se vede clar, la hover aratandu-mi produsele ce sunt deja in cos – clasic, o problema minora ar fi faptul ca daca scroll cel mai jos nu mai pot vedea cosul, deci ar trebui sa dau scroll sus inapoi (peste tot e asa, deci nu e o problema, dar inca un avantaj ar fi plasarea unui icon mic in colt care ar fi “sticky” astfel voi accessa cosul imediat si nu va trebui sa dau scroll back (nu ca e mi-e greu, dar din punct de vedere tehnic e usor de implementat, deci de ce nu ar face-o).

    4. Designul e minimalist dar au prea mult whitespace astfel ochii mei se pierd pe pagina, nu foloesc nici un fel de tehnici pentru a-mi atrage atentia spre vre-o categorie sau produs anume. Deci daca nu vin cu un scop anume, nu prea au cum sa-mi vanda ceva ce nu ma intereseaza deci nu profita de “cumparaturile de moment”. Cand dau hover pe produse vad doar tabele si text, nimic intrigant sau intuitiv ce m-ar face sa inteleg imediat despre ce merge vorba (nu ca-s idiot si nu stiu sa citesc, dar cand dau hover peste “telefoane” la eMag imediat vad un iPhone 5C galben si stiu despre ce e vorba, cand dau hover peste “telefoane” la Altex vad “smartphoane; telefoane mobile etc”.

    5. Pagina de produs. Am dat click pe un iPhone 5 ce l-am vazut pe homepage si m-a dus spre pagina produsului. Ce vad? Imagini promotionale (preluate de pe apple.com probabil, numai ca de o calitate proasta, probabil salvate in .jpg la o calitate de 50 de procente caci o simpla imagine cu text e blurata , ne mai vorbind de celelalte). Imaginiele sunt plasate aleatoriu si nicidecum nu creaza impresia unui “mini-site” de prezentare a produsului, in combinatie cu fonturile de 12px care sunt oribile si se privesc ca un “chunk” de text.

    6. E bine prezentata informatia fata de ofertele magazinului (nu produse), gen “Livrare gratuita 24h” sus pe pagina, si restul “2x diferenta de pret; cel mai mic pret” etc, dar e stupid sa scrii textul unei oferte in acest mod “Livrare 24h in Bucuresti, livrare 48h in provinicie.” ~ “Deci sunt taran daca locuiesc oriunde dar nu in Bucuresti” ar intelege un Gigel ordinar care a intrat pe site.

    00
  42. Am dat o cautare dupa card, a intors ceva rezultate, dar erau opt pe pagina in loc de 15 cat vad ca e default-ul, desi sunt peste 9 pagini. Am impresia ca nu l-au testat de loc si asteapta sa-l testeze clientii. Nu m-a dat pe spate cu nimic. Au si versiune de mobil?

    00
  43. Arata foarte bine.
    Totusi as schimba fontul de la preturi si as scoate acea steluta de la logo pusa la preturi.

    00
  44. Aproape identic ca functionalitate si aranjare in pagina cu Media Galaxy si probabil exact aceleasi produse puse la vanzare (am comparat categoriile de “Tablete” si “Laptop”).

    Mentionez ca am fost destul de multumit de modul de comandare de la MG presupunand ca si cel de la Altex e la fel.

    Sper totusi ca in sectiunea de administrare a contului sa aiba vizibil butonul de “submit” la adaugarea unei noi adrese de livrare / facturare, element care lipsea la MG ( butonul exista dar nu era vizibil ). Le lipseste o imagine de la un banner promotional.

    Cautarea pare mai buna decat la Emag.

    00
  45. NOU
    #45

    Design-ul e ok, mai minimalist, cu butoane ce folosesc culoarea brand-ului si meniuri bine plasate. Nu arata insa sugestii despre produse asemanatoare (ar trebui afisate in partea dreapta). O alta chestie ar fi ca trebuie sa dai click pe un tab ca sa vezi specificatiile, daca esti mai grabit si vrei sa afli rapid specificatiile produselor e un pic enervant (si in plus, specificatiile vand, nu descrierile alea care nu sunt intotdeauna adevarate dpdv al calitatii – nu ca specificatiile ar arata calitatea, insa te poti hotari in functie de ele. si in plus, descrierile, la iphone 5, de exemplu, sunt de cateva pagini – cine e dispus sa le citeasca?), iar tab-urile inactive au un font putin prea sters.
    Ar merge si o functie de „alerta de pret”.

    00
  46. Aceeasi Marie cu o alta palarie. Pacat c-au investit bani doar in prezentare in loc sa angajeze pe cineva care sa vada ce se intampla in spate – eventual sa se uite la sistemul de precomenzi care suge (dai 10ron ca sa ai prioritate cand faci comanda dupa lansare), preturile maricele fara reduceri pentru fidelizare (gen cei de la CG la PCGarage sau cei de la Lab501 la Evomag) si lipsa unor promotii concrete, nu doar lichidari de stoc.

    …dar de ce ai face asta cand “las’ ca merge asa” si o mana noua de var schimba toata firma?

    00
  47. observ ca au bagat functia sa vezi in ce magazin se afla pe stoc produsul cautat, foarte util pentru mine.

    00
  48. Pentru ei se recomanda implementarea continutului pe servere multiple, dispersate geografic (CDN – content delivery network).

    Dar observ ca site-ul nu e responsive. Deci probabil nu doresc comenzi de pe “ifoane” sau ei stiu ca utilizatorilor nu le-ar fi util treaba asta.

    E nevoie ca ei sa cunoasca asta: https://developer.yahoo.com/performance/rules.html si sa angajeze experti de usability. Ca n-au schimbat prea multe. Schimbarea asta e din categoria “duzina”.

    Au tocit niste bani.

    Urmatorul…

    00
  49. Pentru mine inca sux. Am cumparat direct in magazin de multe ori, dar online-ul a fost la pamant. Si inca e. Am dat in search la ei “dezumi”, moment in care mi-au dat minim 5 raspunsuri predefinite, dar daca dai search, surpriza ….. Nu avem nimic din predefinite. Lucrul pe care l-am apreciat inainte era acel “rezerva” care iti tinea produsul pana ajungeai la magazin. Odata ce ajungeai era o comedie nesfarsita…..cu “ati rezervat?” “a da” “pai nu vreti sa anulati sa vi-l vindem direct, ca tre sa facem factura la factura….de….sistemul software……” “Nu” – si uite asa am stat 15 minute pt un uscator de voiaj doar sa il pot plati. P.s. Ar trebui sa mentionez si jocurile care mi le-au livrat desi nu le-am comandat, su nu imi mai dadeau banii inapoi?

    00
  50. intr-adevar, se incarca mult mai repede….filmuletele de prezentare sunt mult mai clare si nu au buffer. poti selecta dimensiunea full screen – o optiune foarte buna, pt noi, cei care vrem sa vedem detaliile – pt. ca si acestea conteaza in aceeasi masura
    a stai, pe dracu, iar ma uitam pe redtube…..

    00
  51. Nu am sa ma iau nici de partea seo nici de uzabilitate ca deja vad ca se fac rapoarte mai nou si nu mai intra in categoria comentarii 🙂

    Singurul lucru care lipseste la acest site sa se diferentieze de altele la categoria LAPTOP-URI sa fie un mod de a selecta dupa ECRAN MAT SAU LUCIOS

    Bai frate cand mi-am luat laptop a fost o aventura sa sun la fiecare magazin online sa intreb daca are ecranul lucios sau mat ca din poze n-ai cum sa-ti dai seama, care mai de care mai modificate. Imi trebuia mat pentru ca sa pot sta cu el si la lumina zilei sa-mi bata soarele in el si sa pot lucra fara sa am treaba (cine cunoaste, ma intelege).

    ALTEX pune acest filtru pe site !

    00
  52. @Ariel: pai ce ai tu acolo e un rezumat al comentariilor de la postarea lui nwradu despre Altex. ntz ntz ntz

    00
  53. De fapt am stat si am cugetat si tot ce am zis eu si colegii este inutil si am sa explic si de ce. Atata vreme cat in spatele schimbarii nu au existat niste motivatii bine argumentate de business (eg. cresterea conversiei sau a valorii medii a cosului, probleme de utilizare raportate de clienti, imbunatatiri pe partea de seo etc) aia de la agentie au luat niste bani pentru aceiasi marie dar cu alta palarie. Site-ul nu era stralucit inainte nu pot sa zic ca e stralucit nici acum. Daca toata modificarea asta s-a facut doar ca sa schimbe css-ul fara sa se urmeasca ceva obiective de business sunt doar bani aruncati pe fereastra.
    In al doilea rand, cel care s-a ocupat de acest “proiect” ar trebui sa stie ca vremea in care se schimba tot site-ul peste noapte a trecut de mult. Mai nou, modificarile se fac punctual prin A/B testing, user testing, sectiune cu sectiune pana se vede clar o crestere de performante masurabila, atat pentru vizitator cat si pentru business-ul din spatele site-ului, in modificarile efectuate. “Waterfall”-ul a fost intre timp inlocuit cu “agile” si mai nou cu “lean startup”.

    00
  54. citesc de pe laptop deci:

    – prima pagina se vrea prea mult a fi emag, nu le-a iesit
    – pe produs, descrierea are scris prea marunt
    – click pe imaginile pe produs, am nevoie de scrol sa vad poza toata. nok, vezi emag ok
    – altfel atunci cand caut un produs as fi preferat produse mai multe pe orizontala (3 imi ofera o imagine prea stransa asupra produselor). prefer detalii mai putine, poze mai mici dar informatia mai sintetizata.

    arata mai bine decat varianta old. mai clean.

    utilizare, nu stiu. ar merge un voucher sa fac comanda pana la capat 🙂

    00
  55. E buna reducerea aia la un telefon allview…. de la 699 – pret taiat la 749 ron… 🙂

    00
  56. Siteul pare ok din pct de vedere grafic, problema mea cea mai mare sunt fonturile, apoi filtrele care reancarca….ajax for the win.
    In rest pot sa tot refaca siteul daca servicile lor sunt de toata jena, daca livrarile le confirma la ora 22.40 noaptea. Eu am rezervat un produs in jurul orei 21. Iar pe la ora 22.40 am primit un telefon ca sa imi confirme rezervarea in magazin. Hey dude…confirmi telefonic noaptea? Daca clientul doarme, daca clientul are un copil care tocmai a adormit. Rezolvati-va service-ul, stocurile. Daca cineva rezerva un produs in magazin si il confirmati telefonic, aveti macar decenta a nu-l vinde altora pana vine clientul.

    00
  57. Poate e, poate nu e. Dar ar putea fi cea mai buna campanie pret/calitate facuta pentru 100 de euro, ori a fost ideea lui zoso ori a altcuiva, indiferent, desteptut baiatul.

    PS: problema site-ului din punct de vedere al strategiei e ca la categoria unde te astepti la reduceri mai mari, la resigilate, au reduceri de 1 leu sau 7 lei(undeva sub 5% sau 3% din valoarea pordusului), ceea ce da o impresie de falsitate si celorlalte oferte. Ceau!

    00
  58. Singurul lucru care m-a mirat sunt cele două care au adunat zeci de voturi în miezul nopţii, în timp ce restul sunt între 0-2 voturi. De asta spuneam că poate doar mi s-a părut din motive de cache.

    00
  59. Acum aprox. 3+ ore am văzut prima oară articolul, avea zero comentarii. Acum 2+ ore am revenit de pe alt calculator, alt ISP, la fel, zero comentarii (poate fi problemă de cache, nu ştiu). Apoi când să postez şi eu comentariul scris în Word (cum fac uneori cu comentariile lungi), surpriză: 42 de comentarii, toate cu în jur de zero voturi, excepţie 2 cu câteva zeci de voturi. La ora asta. Interesant.

    Dar să vorbim şi de site. Caut frecvent electronice şi electrocasnice. Vechiul site Altex era ultimul pe care mă uitam, dacă nu-l săream. Era urât şi prost din multe puncte de vedere, dar fiindcă a trecut în nefiinţă nu mai merită intrat în detalii.

    Siteul nou arată bine. Superb ar fi poate mult spus, dar comparat cu cel vechi este mult mai bine. Şi au reuşit să o facă păstrându-şi culorile şi identitatea, ceea ce e ok pentru ca clienţii să se simtă într-un mediu deja familiar.

    Asta ca aspect. Ca şi funcţionalitate… mai e mult până departe. Degeaba au bară de căutare cu sugestii de termeni, dacă pentru a o folosi trebuie să iau mâna de pe tastatură, să o duc pe mouse şi să-l frec puţin de mouse pad + clicurile de rigoare. Nu ştiu ce au avut în cap, dar aşa ceva pare făcut de un jucător de joculeţe flash, nu de un programator care are în sânge folosirea tastaturii şi a scurtăturilor din tastatură.

    Aceeaşi disfuncţionalitate la lightbox-ul care afişează imaginile produselor. Pe cel mai prăpădit blog lightboxul are câteva funcţionalităţi de bază extrem de practice. Pe siteul Altex, nu! De exemplu navigarea între imagini din săgeţi. Sau închiderea lightboxului la Escape sau la clic pe el sau lângă el. Nu, aici trebuie obligatoriu plimbat mousul pe cruciuliţa din colţul dreapta sus. De fapt se închide şi din clic, dar numai dacă duc mousul undeva departe, în colţul ecranului. Tot fail se cheamă, nu ştiu ce cred ei că au de câştigat dacă obligă utilizatorul să facă curse lungi cu mousul.

    Tot legat de galerie, dacă dau clic pe următorul thumbnail, nu înseamnă că vreau ca el să se deschidă direct în lightbox. Locul lui este în locul imaginii mari curente, numai dacă dau eu clic pe această imagine mare să se activeze lightbox. Aşa-i pe toate siteurile şi e logic. Excepţie noul Altex.

    Hai să mai rămânem un moment la imagini. Când la un produs fiecare imagine din galerie are alte dimensiuni, mie mi se pare extrem de deranjant. Durează 2 secunde ca lightboxul să se redimensioneze pentru noua imagine, înainte de a o afişa. Şi faza se repetă la fiecare imagine. Îmi vine să urlu. Să coroborăm asta cu lipsa comenzilor din tastatură pentru lightbox. După fiecare redimensionare a lui, se modifică poziţia săgeţilor de navigare, trebuind să plimb mousul din nou şi din nou. Oare se poate mai prost de atât? Menţionez că nu este vorba despre un produs anonim uitat printr-un cotlon, ci de ultimul iPhone!

    Şi încă un fail: produs cu o singură poză. Ok până aici. Dau clic pe ea, se deschide un lightbox cu poza la aceeaşi dimensiune. Urăsc asta, m-a făcut să dau clicuri şi să pierd vremea fără să obţin ceea ce vreau respectiv o imagine mai mare şi mai clară. Deşi este o singură poză, observ că pe lightbox îmi apare o săgeată în partea stângă pentru navigare la poza anterioară. Care poză anterioară? Hmm. Hai să dăm clic. Surpriză, se încarcă aceeaşi poză dar mai mare! Este o greşeală (şi) pe aici pe undeva.

    Mă opresc aici, că am scris o pagină numai despre galerie. Adevărul e că numai pe Hotnews găseşti galerii mai enervante decât pe noul Altex. Şi asta după doar câteva minute de utilizare!

    Hai să ne uităm puţin şi la produse. Preţul scris mare şi clar este un +. Ar fi o idee bună ca imediat sub el să se specifice preţul transportului (gratis sau ba), nu la mare distanţă de preţ şi îngropat într-un şir uneori lung de icoane asemănătoare. Este un aspect care cântăreşte la luarea deciziei, deoarece sunt încă multe siteuri la care transportul ori costă, ori este gratis doar la nişte valori astronomice ale comenzii (mii de lei). De aceea informaţiile din aceeaşi categorie trebuie grupate.

    Crucea aia roşie din faţa preţului nu este deloc inspirată. Deşi înţeleg originea elementului din logo, forma este agresivă, iar simbolistica culorii este exact inversă celei dorite. O bulină rotundă şi verde mi s-ar părea alegerea ideală. Nu trebuie să mă credeţi, aveţi destui vizitatori, rulaţi un A/B testing.

    Produsul nu este pe stoc. Ok, dar mai revine vreodată? Când? Măcar estimativ, e vorba de zile, de luni… Asta mi-a plăcut pe debo.ro, specifica că va fi disponibil în de exemplu 5-10 zile. Sau că este pe stoc furnizor, se poate livra în x zile.

    Istoric preţ ar fi şi el un lucru util, fie un grafic discret, fie ceva accesibil la clic. Nu doar pentru clienţi, ci şi pentru Altex dacă ţine la imaginea sa. Este mai uşor să previi comentarii negative decât să încerci să dezminţi ulterior că nu-i adevărat că produsul care azi la reducere de 50% costă 1000 de lei, ieri înainte de reducere costa 900 de lei. Un exemplu poate fi văzut pe pcgarage.ro

    Tot pe pcgarage.ro avem procentajul produselor returnate cu probleme în termenul de garanţie. Poate fi un indicator util când avem de luat o decizie.

    Şi tot la luarea unei decizii, un lucru ignorat de prea multă lume: greutatea produsului. Daţi greutatea la toate telefoanele care au doar câteva grame +/- unul faţă de celălalt, dar nu la electrocasnice, scule etc. Este un indicator mult mai important decât pare la prima vedere.

    În cazul electrocasnicelor când ne uităm la două aparate identice din pdv al caracteristicilor tehnice, nişte kg în plus la unul din ele spune multe despre soliditatea construcţiei, a pieselor. De exemplu una este un frigider Arctic sau Samsung cu lateralele din foiţă metalizată şi spatele de carton şi alta un Liebherr cu 20 de kg mai greu dar cu tablă serioasă pe toată părţile, nu numai în faţă şi pe laterale. Diferenţa se extinde la majoritatea pieselor, am spus tablă doar generic. Recent am luat de pe Amazon un aparat de făcut sărăţele. Am ajuns în impas între 2 mărci aproape identice. Păreau la fel de ok, dar unul cântărea cu aproape un kg mai mult decât celălalt. La momentul respectiv acesta a fost criteriul decisiv.

    Alt exemplu, sculele de mână. Prima tentaţie este să cumperi cea mai bengoasă sculă pe care ţi-o poţi permite. Dar când ajungi să iei 10 minute pauză după fiecare 2 minute de lucru, criteriile se schimbă rapid. Următoarea sculă va fi cea mai uşoară care satisface cerinţele tale, indiferent câte brizbrizuri au celelalte.

    Una dintre cele mai drăguţe chestii de pe Amazon: preîncărcarea produselor de pe pagina următoare. Am n pagini de produse? Când dau next, îmi apar imediat primele produse de pe pagina următoare, am deja ceva de văzut până se încarcă restul paginii. Pe Altex (şi nu numai) acesta este un timp mort.

    Funcţia de căutare… jale. Aici este cu adevărat jale. Din motive enunţate de antevorbitori, plus multe altele. Dar nu mai intru în detalii, că ar însemna să scriu o lucrare de doctorat. Dacă ar fi testat şi ei şi cum funcţionează căutarea, probabil ar fi lansat siteul fără ea. În momentul actual le face mai mult rău decât bine.

    Mă opresc aici că m-am întins cam mult, nu înainte de a menţiona încă ceva: îmi place meniul de produse, clar şi curat. Mă bucur că au rezistat tentaţiei de a-l sufoca cu imagini publicitare, precum eMag.

    Ca o concluzie, noul site este categoric un pas în direcţia bună, dar pare insuficient testat. În orice caz nu de cineva căruia să-i pese prea mult de usability. Sper să se mai rezolve din ele, altfel este posibil ca şi noul site Altex să-şi păstreze locul în clasamentul magazinelor urmărite (sau ocolite). Cazurile în care la apăsarea butonului de adăugare în coş nu se întâmplă nimic nici după lungi minute de afişare a mesajului “Va rugam asteptati” sper că se rezolvă. Dacă acum, în miez de noapte, reacţionează astfel, cum o fi la orele de vârf? De black friday bănuiesc că se afişează doar o pagină cu promoţiile, nu întreg siteul, că nu-i văd bine.

    Şi încă ceva, valabil pentru TOATE magazinele online din .ro: mi-ar place să am posibilitatea de a mă abona la un newsletter care să mă informeze NUMAI despre noile produse apărute la categoriile selectate. NU promoţii, reduceri, rahaturi. Doar noutăţi. La ora actuală nu ai nicăieri posibilitatea de a vedea doar noutăţile apărute. Pe siteuri străine am văzut frecvent categoria de New Arrivals.

    00
  60. Util si lipseste, filtre dupa in stoc/stoc epuizat.

    00
  61. Design-ul este extrem de curat. Mi-a placut foarte mult sistemul cu meniuri tip dropdown de la Produse care e foarte intuitiv si vizibil.

    Varianta pe mobil m-a dat pe spate. Exemplu clar de simplu si practic.
    Un alt punct tare ar fi viteza, un pas mare inainte fata de Emag, care la filtre cam schioapata uneori.

    Bonus: Rezerva in magazin – grozav.

    Acum sa trecem la critici: Script-urile gen Google Analytics, Google Maps si altele nu cred ca ar trebui sa fie in header. Eventual puse mai la urma. CSS-ul e inconsistent in ceea ce priveste fonturile (px, %, em) pe alocuri. Mi-ar fi placut ca pe rezolutii mai mari sa nu trebuiasca sa ma benoclez la detaliile produsului. Nici culoarea specificatiilor nu stiu daca este cea mai indicata.

    La rubrica Magazine, vad judetele, dar iconitele cu link-urile catre listele de magazine nu sunt chiar vizibile. Am fost tentat sa apas pe judet si nu am nimerit iconita. Am o vedere extrem de buna, dar anumite persoane ar putea considera ca iconita cu logo-ul ar putea fi mai vizibila.

    De asemenea, cand selectez Bacau-ul pe Internet Explorer 10, imi ramane vizibil mesajul Lista se incarca. Pentru restul judetelor functioneaza. O fi doar la mine, nu stiu.

    La rubrica Resigilate apare un banner gen carusel deasupra produselor. Din pacate imaginea lipseste, iar link-ul ma duce spre aceeasi pagina.

    Carcoteala: Site-ul nu este valid XHTML 1.0 Strict. Poate e un moft, dar consider ca macar pagina principala putea fi analizata.

    Overall: Nota 10 pentru site, in special pentru varianta de mobil care m-a uns la suflet. Felicitari.

    00
  62. http://grabilla.com/03a0a-0b3d469e-9bb6-4d9d-9f7c-5ebec386b709.html
    Problema de usability majora pe checkout – ruperea fluxului liniar de comanda.

    00
  63. Mie nu imi place tema nou, insa s-au imbunatatit putin filtrele si siteul se misca mai bine desi inca nu s-au lasat de magento. Ar fi mai benefic daca ar renunta la elefantul de magento si ar trece ori pe un framework dezvoltat de ei ori sa construiasca de exemplu pe un iepuras de codeigniter 🙂

    00
  64. Ce de comentarii, probabil mai sunt câteva în aşteptare.

    Îmi place noul site pentru că se mişcă mai bine, filtre ceva mai deştepte.
    Aici probabil s-a umblat un pic si la db, indexari, optimizari, etc.
    Testul şi-l va da în schimb cu adevarat la promoţii, de sărbători, Black Friday, etc.

    Şi acuma partea constructivă: fonturile de la preţuri îs …meh. Se mai poate îmbunătăţi un picuţ la acest capitol.
    Pe pagina Magazine Altex dacă dai click pe un oraş şi apoi dai click înapoi, nu o să mai meargă, cel puţin până nu îi dai un refresh. Mai sunt câteva finisaje de făcut dar în general arată şi se mişcă mai bine.

    00
  65. NOU
    #67

    @Marius B.

    La f64 e doar body la 1999 lei iar la Altex la 2999 are 2 obiective.

    00
  66. E muci. Lipsesc butoatoane din interfata. Ia cauta un microSD de 32Gb.

    00
  67. Si categoriile sunt varzuca.

    00
  68. Ca idee, sunt pe Firefox, poate pe Chrome arată altfel, dar pentru că nu schimb browserele când mă duc să mă uit la magazine online, să văd cu care arată mai bine, pe ăsta rămân.

    Site-ul e urâțel. Nu știu exact cum era înainte, dar îl văd acum. Griul de sus, movuliu, roșu, alb, reclama aia încercuită cu linie zimțată de ai spună că trebuie decupată… Îmi seamănă puțin cu ambalajele ieftine. Poate că dacă ar mai fi învârtit puțin culorile alea arăta mai de doamne-ajută.

    Pe prima pagină e zona cu recomandările, unde am stat să mă uit dacă poți să iei orice și să fie livrarea gratuită + retur în 31 de zile, sau sunt pe categorii alternative (că așa arată la prima vedere). Unde mai pui că cele două chestii arată exact ca prezentarea produselor. M-am prins că trebuie să schimb pagina de oferte dând click pe ceruclețele din dreapta sus. Bine că sunt sniper în jocuri, că remarc puncte mici de pe ecran. Puteau să pună și ei săgeți mari, să fie vizibile.

    Urmează ceva haos: ba produse, ba bannere cu ce face bine Altexul. Nu mă prind exact care sunt criteriile de aranjare. În josul paginii, sub produse sigilate, au niște bannere care arată de parcă și-ar fi pus reclame de afiliat la altcineva.

    Nu mă apuc să le verific site-ul din punct de vedere tehnic, dar la prima vedere pare că au aruncat cu furca acolo tot ce li se părea important. Rezultatul: aer ieftin, de magazin care vinde imitații. Cel puțin asta îmi sugerează mie.

    00
  69. Un pic mai bun dar la fel de prost.

    00
  70. Am uitat sa mentionez in comentariu anterior. FOARTE BUNA STRATEGIA DE MARKETING. Sa oferi un voucher de doar 400 lei si sa obtii atatea idei pentru un site nou lansat. Cand aceste idei si remarci trebuia sa le faca echipa de testeri care la altex se pare ca e lipsa. Si testeri impreuna cu programatorii sa puna la punct detaliile apoi oamenii ce se ocupa de seo si marketing sa sa gandeasca la partea de uzabilitate. Dar marketing-ul a zis: pai la ce sa mai gandim noi? Hai sa oferim un voucher de 400 de lei si obtinem o gramada de idei. Au primit mura-n gura majoritatea ideilor.

    Si tot de aici se bat in rapoarte ca nu le pot numii comentarii pentru 400 de lei. Cand un om de seo bun nici nu se ridica dupa scaun pentru 400 de lei.

    Asta in cazul in care o sa-mi aprobi comentariul.

    00
    • @Bogdan: nu e o strategie. ei mi-au dat un voucher, eu l-am scos la concurs. ei n-au nimic de spus in ecuația asta. se putea observa asta din formualrea “eu vi-l ofer vouă”.

  71. Mie imi place site-ul. Nu e cel mai bun, dar cum sunt fana Altex, o sa folosesc noua lor interfata pentru un fier de calcat. A fost de ajuns sa scriu “fier” si au stiut ce caut. Oare cum si-au dat seama ca-s femeie si caut ceva de munca prin casa? :))))))))

    00
  72. In search-bar scrie “Cauta cel mai mic pret din Romania”. Asa ca am cautat ce mi-au spus. Ia uite ce mi-a afisat.
    https://imgur.com/hWmy0d0.jpg

    00
  73. Degeaba au site nou, din moment ce primesti raspunsul de mai jos atunci cand intentionezi sa returnezi un produs (in termen de 30 de zile) pentru a cumpara un alt produs similar, dar din gama mai performanta (si mai scumpa).

    Referitor la solicitarea dumneavoastra, va informam ca am analizat cererea dvs de retur produse insa, din pacate produsul nu poate fi inlocuit deoarece achizitia a fost facuta pe persoana juridica. Conform dispozitiilor OG 130/2000- privind protectia consumatorilor la incheierea şi executarea contractelor la distanţă, prevederile acesteia se aplica doar persoanelor fizice sau asociatiilor de persoane fizice.

    Conform legislatiei in vigoare, respectiv O.G. 130/2000 cu modificari si completari ulterioare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.

    00
  74. Pagina de promotii are inaltimea de 21764 pixeli, fara posibilitatea de a filtra produsele, cel mai probabil pentru ca se numeste newsletter in URL 🙂

    Au inceput bine… cu scurtaturi!

    00
  75. Siteul arata ca si un catalog care vine la cutia de scrisori, indeplineste exact telul pentru care a fost conceputa: prezinta produsele si promotiile noi. Cuvintele de baza ar trebuii sa fie simplitate si accesibilitate… dar asta vine pe plan secundar. In prim plan ar trebuii sa fie fie serviciile si produsele de calitate. Amin.

    00
  76. @chitaristu – cit mai zdranganesti la chitara da un ochi(iiii) si aici Eventual incearca niste cursuri de romana

    00
  77. După 100+ de comentarii, un lucru se vede clar: iese mult mai interesant când pui tu problema, decât când îţi vine pe email de la departamentul de marketing. A se vedea comentariile zoombie de la campania Arctic TET.

    00
  78. chestia e simpla. discutiile pe design variaza in functie de cat de mare e nasul la fiecare.
    ce vreau sa vad e:
    – varatie mult mai mare de filtre pe produse si evidentierea caracteristicilor diferite in compararea a doua produse.
    – link-uri catre site-urile oficiale pe anumite caracteristici pentru o explicatie mai detaliata.(nu-mi spune doar ca are i3-2348M. unde e frecventa, nucleele, cache. da, stiu ca e nasol sa scri de fiecare data acelasi lucru, da pune cel putin link)
    – cautare mult mai specifica. daca caut doar dupa i3 2348M si tu ai doar un produs, nu-l afisa in ultima pagina din 10. sau daca nu ai nici unul imi dai altceva.
    – nu vreau o suta de categorii. doar o grupa mare in care organizezi dupa atribute.
    – plus alte chestii minore care nu par importante la prima vedere, dar care fac diferenta dintre un site profesionist si unul de la “coltul google-ului” (calcularea automata a transportului daca depasesti kg limita sau km, aranjarea pe prima pagina nu in functie de categorii, ci cele mai noi, vandute, cautate, comentate, etc. fi sigur ca nu cumpar special acel produs ca e primul in categorie doar ca asa e id-ul lui in admin-ul siteului)

    00
  79. Pare un site de ecommerce corect.
    Într-o fază ulterioară poate reușesc să vină și cu ceva în plus față de Emag (o secțiune specială de vânzări/revânzări, filtre suplimentare mai creative sau bazate pe nevoi din viața reală, conturi premium cu beneficii suplimentare pentru cumpărătorii loiali, etc)

    00
  80. Ce imi place mie, desi nu va fi un comentariu lung, este ca au introdus posibilitatea de a filtra dupa pret si crescator si descrescator.
    Vechea interfata, daca tin minte bine, permitea doar sortarea descrescator.

    00
  81. Boxul de cautare nu este destul de evident (pare mai mult un banner).
    E cred unul dintre celel mai importante elemente de pe HomePage.

    00
  82. Sincer, e dragut designul, dar cam atat. Intr-adevar, tema pare mai rapida si mai cursiva, dar cred ca se pierde foarte mult spatiu in partea stanga si in dreapta. Se vede destul de oribil pe telefon, iar pe pc/ laptop, la un ecran mai mic de 15 inci, pare prea inghesuit contentul.

    00
  83. Cine e fericitul castigator al voucherului?

    00
  84. Relax, oricum era valabil pana pe 13 🙂

    00
  85. Deci am castigat? 😀

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube