Chestia asta cu “să ne aliem ca să adunăm fonduri pentru orașele noastre” nu e rea, dar e limitată, și îmi place teribil de mult cum i-a zgândărit pe patrioții de carton.
Faza e cam așa: dintr-o vizită sau din ce vezi pe net nu ți se pare mare scofală cu Ardealul. Au fruntea prea mare, sunt prea moșcăiți, sunt prea ardeleni. De asta restul țării înțelege cu greu de ce ăștia sunt sătui de promisiuni și manele.
Și se vede asta un pic la târgurile de crăciun. Toată lumea știe că o să fie înghesuială, de aia nu se duc cu mașina, de aia nu se înghesuie unii peste alții. Nu vor să adauge la problemă. Da, sunt sărăcăcioase, sunt banale, sunt triste, dar oamenilor le place așa. Simple și din inimă.
Asta au făcut toți primarii ăștia pe la ei prin orașe. Au mai furat, au mai tras din gestiune, dar au făcut o căruță de lucruri. Orașele sunt curate, transportul în comun e organizat cât de cât, traficul e deratizat, problemele orașului sunt rezolvate în oarecare măsură. Și toți bucureștenii ridică din umeri: păi ce mare lucru? Ce mare lucru că e curat, sunt parcări și oamenii nu sunt cretini? Așa am putea fi și noi, dacă vrem. Doar că nu vrem, nu ne pasă, ne place mocirla asta.
Și au mai făcut ceva unii primari: au păstrat niște terenuri pentru fabrici. Când vor unii să vină să deschidă o fabrică de făcut nimicuri la kil, 90% din orașele cu forță de muncă nu au terenuri disponibile, nici ale lor, nici din stoc privat. Pur și simplu au vândut și dat voie să se construiască rahaturi pe ele, pentru că viziunea lor asta a fost, să ia 2.000€ șpagă de la cineva ca să le dea autorizație și să construiască ceva. Și treci de la Borș spre Oradea și vezi pe dreapta ditai parcul industrial, crescut din buruieni și pârloage. Că aveau teren.
La final, diferența e asta:
„Problema în România este că omul ține foarte mult la propriul confort și nu înțelege că propriul lui confort înseamnă în esență degradarea confortului comun.” (sursa)
Eu as merge un pas mai departe si as muta capital in Ardeal. Sugestii? Cluj? Alba-Iulia?
Sa ne umplem de mitici? Nu merci!
alba iulia. in cetate. bos, sunt doar 200 scaune, ce facem, că noi suntem 500 parlamentari?!?!? nasol, 300 tre să treacă pe la ghilotină, să scape de durerea de cap care nu trece cu nurofen.
Budapesta
Sa muti o capitala costa enorm(desi ar fi bine mai ales pt Bucuresti, le-ar usura viata). Ambasade, consulate, ministere, etc e ceva faraonic. Nemtii cand au facut-o s-au ingrozit de cat au cheltuit. Noi am muri de foame.
Eu zic sa nu ne mai cacam pe noi atita cu alianta vietii si sa nu uitam ca si aia tot romani sint si tot in Romania traiesc. Asa ca cu alianta asta nu o sa se intimple niciun cacat…niste capital electoral pentru penelisti si cam atit.
Budapesta!?
Putem invata de la ce au facut altii. De ex in Olanda, desi capitala e la Amsterdam, au mutat o parte din institutiile guvernamentale catre alte orase din zone mai sarace (ma rog, sarace dupa standardul lor).
Sugestia mea e să îți cauți de lucru cinstit, nu plătit la mesaj de ruși.
@Ciocanul:
De aia zic: sa n-o mute. Ci sa faca inca una: la Cluj.
Ultima frază în engleză i se spune ”tragedy of the commons”.
adica tragedia bunului comun – stiu, impropriu tradus, insa, uite, zoso.ro are acum tema de podcast
Bai baieti, fara a lua apararea “miticilor” si nici a DUAMNEI, situatia sta in felul urmator :
– populatie Cluj Napoca : 300.000
– populatie Arad : 163.000
– populatie Timisoara : 307.000
– populatie Oradea 202.000
total aprox : 972.000
– populatie Bucuresti aprox 2.000.000 locuitori
– sector 1 populatie : 238.000 (67 km²)
– sector 2 populatie : 357.000 ( 32km2)
– sector 3 populatie : 468.000 (32 km2)
– sector 4 populatie : 300.000 ( 34 km2)
– sector 5 populatie : 282.000 (30 km2)
– sector 6 populatie : 360.000 (38 km2)
– sectorul “agricol” ilfov populatie : 365.000 ( 1583 km2)
– diametrul orasului bucuresti este de 22-23 de km !
– de la Gilau (A3) pana la Apahida sunt 23 de km
– ia sa va vad cum veniti pe jos de la Apahida pana la targul de craciun sau cu RATC ul si pe urma sa urlati de cum vin miticii la targul de craciun cu masina din berceni sau prelungirea ghencea sau baneasa sau vitanul nou, etc
in total in Bucuresti si “judetul” Ilfov : aprox. 2,400,000 MILIOANE LOCUITORI intr-o suprafata de 233 + 1583 km2 ( oficial in acte pentru ca neoficial, in Bucuresti si Imprejurimi locuiesc peste 3,5 milioane de oameni)
– deci ce anume comparam ? e ca si cand ne am minuna cat de fain arata orasul Baltimore (cam 700 de mii) si cat de nasol arata Philadelphia (1,6 milioane)
– faceti comparatii ca la masini : ce de cacat e o masina cu motor de 1,2 motorina vs. una cu motor de 2,0 benzina sau ca la fotbal barcelona vs. fcsb !!!!!!
Cluj Napoca are MAI PUTINI LOCUITORI decat SECTORUL 3 … (care sector 3 arata mai bine decat orice coltisor din Cluj … nu are un centru’ vechi, cu toate ca o parte extrem de mica din centrul vechi al bucurestiului se afla in sectorul 3, dar in rest nu se compara …)
– in plus, toate FONDURILE EUROPEENE sunt aprobate de la BUCURESTI !
– hai sa vedem cat de tari in gura o sa mai fiti cand nu o sa se mai aprobe NIMIC !
Bun, bravo, ai dreptate știi să numeri, felicitări, ce legătură are asta cu tragedia bunului comun ?
pentru ca Daniel nu intelege, hai sa ii deseneam
Din pacate, lipsa bunului simt nu se calculeaza procentual. Nesimtitii sunt ca cacatu. Indiferent daca pui un borcan de cacat sau o galeata de cacat in cazanul cu magiun, in magiun o sa ai cacat.
De aia, in momentul in care ai 3.5 milioane de oameni, numarul nesimtitilor creste. Ca plm, procentu e acelasi, numaru difera. Asa ca zilnic dai de mai multi nesimtiti si ai impresia ca bucurestiul e plin de ei.
– tragedia bunului comun, apare cand majoritatea de la tara nu intelege majoritatea de la oras si viceversa si se apuca sa compare patrunjelul din curte cu ala de la supermarket !
@vlad … Cat de cretin poti fi!!!
@vlad: tocmai asta e tragedia, ca majoritatea fondurilor sunt aprobate/distribuite la Bucuresti.
@RazvanCG :
argumente nu injurii
ca e simplu sa zic si eu RazvanCG esti „omoexual”
„Orașele sunt curate, transportul în comun e organizat cât de cât, traficul e deratizat, problemele orașului sunt rezolvate în oarecare măsură.”
Nu-i chiar așa în Timișoara…
@Bogdan
daca compari Timisoara cu Viena, ai dreptate. Da’ ia compara Timisoara cu Galati, sa vezi ca nu prea mai ai dreptate…
Sabotor, Galațiul își ține suedejii in Brăila, nu le-a dat tot centrul istoric ca la Timișoara…
Bogdane…cam in cate orase mai ai aplicatie pe telefon unde iti arata in cat timp vine autobuzul/tramvaiul/troleibuzul? In cate orase mai poti plati o cursa in mijloacele de transport in comun cu telefonul? In cate orase mai ai tramvaie cu incalzire in scaune? In cate orase poti cu o cartela unica sa ai acces la toate mijloacele de transport in comun – inclusiv la biciclete? In cate orase mai ai si vaporase printre mijloacele de transport in comun? Trebuie sa fii putin dereglat sa nu constientizezi ca toate lucrurile astea exista in Timisoara si nu mai exista in nici un alt oras din Romania. Sau pur si simplu tu nu ai fost nici in vizita in Timisoara, dar iti dai cu parerea influentat de bolnaviciunea ziaristilor care au o obsesie in a da numai stiri negative despre orasul asta.
E mizerie in zona centrala, primaria nu mai are contract de salubrizare de vreo luna.
https://www.ziuadevest.ro/haideti-sa-faceti-curatenie-in-timisoara-cetatenii-iau-initiativa/
Comparand cu Galatiul… probabil trafic mai aglomerat.
Azi chiar am mers din intamplare cu tramvaiul si am nimerit intr-unul vechi de acum 30+ ani. Pe un traseu de 7-8km a facut 35 minute.
Cîrcotași se găsesc și în Timișoara.
@Sabotor,
Compara Timisoara cu Viena si Timisoara cu Galati. O sa vezi cat de aproape e de Galati.
@Cristi Trusca
Nu stiu coaie, da’ ia zi-mi cate poduri sunt in Galati? Nu de alta, da’ prin Timisoara sunt niste poduri…. Iar din punctul asta de vedere, eu zic ca Timisoara e mai aproape de Viena, decat de Galati, ca deh, exista niste poduri.
@Sabotor
Eu ma refer strict la curatenie, transport in comun si trafic, fara sa compar cu alte orase. E mizerie, e aglomerat iar transportul in comun nu circula chiar cum trebuie. In rest, numai de bine
Coi, ia spune pe unde trece Dunărea? Prin Timișoara parcă nu trece.
Dacă tot vrei să faci comparații de căcat.
Timisoara a luat-o la vale la multe capitole. Va zic eu care am trait toata viata aici. suedejii sunt ultima pb. Proiecte de infrastructura putine, lipsa centura, trafic de cosmar, transport public subdimensionat. Iluminatul stradal nu merge constant. Visteria e goala ca au angajat o groaza de politruci si multa sinecura. Pb cu salubritatea si intarzieri de plata la Colterm. Primaria se tot imprumuta pt plata salariilor. Chestiile astea nu existau acum 10 ani.
@John
Sunt nascut si crescut in Timisoara
Traiesc si ma invart zilnic in zona centrala si pot sa iti spun ca e mizerie… acum de sarbatori nu se mai vede dar iti pot indica niste stradute sau puncte sau ganguri in centru unde gasesti la propriu cacati cu mot si multa urina pe jos. Inca vezi in Libertatii la ora 7-8 oameni care matura cu matura de crengi. Masinuta care curata strazile pietonale dupa ora 23 si pe care o aplaudau oamenii de la terase a disparut de mai bine de 5 luni.
Merg mult pe jos, folosesc rar masina in traficul din oras… uneori transportul in comun (tramvai, expres) si da ma bucur ca pot sa platesc cu telefonul pentru mine sau pentru alti turisti fara bilet. Majoritatea tramvaielor sun mai vechi de 30 ani. Din cate stiu eu, aplicatia care iti arata cand vine tramvaiul nu mai e functionala si degeaba mi-ar fi aratat daca faci o vesnicie sa ajungi dintr-o zona in alta.
Poate sunt dereglat ca vreau sa fie orasul curat sau mai curat, un trafic mai decongestionat (locuri de parcare) si sa folosesc transportul in comun mai des in conditii mai bune.
Repet, strict pe cele 3 puncte in Timisoara nu este chiar asa de bine sau sunt eu prea pretentios.
Bucurestiul nu se poate compara cu tm,cj sau arad. In primul rand din punct de vedere al populatiei si aici ma refer la densitate.e capitala si aici vine cu avantaje si dezavantaje. Eu as compara bucuresti cu budapesta, viena, praga. Rezultatele comparatiei vor fi catastrofale pt bucuresti dar targeturile alea trebuie sa fie.
Imi place si mie la sibiu dar sibiu e < militari + dr taberei. Si altceva, in ardeal oamenii sunt altfel din multe puncte de vedere in principal sunt mai educati ( sunt bucurestean ) si spun 2 lucruri banale vazute pe pielea mea. Taxiu in sibiu cursa face 18 lei ii dau 20 si imi da restul 2 lei. La bucuresti maxim o flegma primesti, 2 lei restu never. Sau in trafic in bucuresti daca se face verde de 1/4 dintr o secunda minim 1 incepe sa claxoneze si sa injure "hai ba misca", in ardeal sunt calmi desi poate se grabesc si ei + in bucuresti daca stai pe banda de inainte si dreapta(cu verde intermitent) iti iei flegme si claxoane grav!!!
Imediat s-a sesizat PSD-ul pe doua fronturi, odata ca cica alianta indeamna la dezbinare nationala, (vrajeala infecta) si pe urma dupa ce si-a luat jet l-au pus pe Titi Arest de la Baia Mare sa zica ca isi fac si ei alianta (alta manea) in care o sa se alieze la alifie el si alti colegi de arest.
Stai sa vezi cand vor face si Teleorman cu Giurgiu marea Alianta a Saraciei Regulamentare. :))
Am fuserit initiativa oamenilor de acolo si o sa incep cu cateva mentiuni:
-Oradea populatie 201.547 (2012)
-Arad populatie 162.984 (2012)
-Timisoara populatie 306.462 (2012)
-Cluj populatie 303.047 (2012)
Datele sunt din 2012, estimez ca populatia reala a clujului ar fi undeva la 400 de mii acum cel putin, Timisoara se apropia si ea de 400 de mii, mai punem la Arad si Oradea inca 30 de mii de locuitori tragem linie si ne da vreun milion si vreo doua sute mii de locuitori in total, desigur estimarea nu este cea mai precisa, dar ne descurcam cu ce avem. Un potential mare il are Clujul dat fiind ca este centru universitar urmat apoi de Timisoara. Cenusarele in acest clasament ar fi Oradea si Arad in orice ordine vreti sa le puneti. Bun, oamenii astia vor in esenta sa atraga mai ieftin fonduri UE sa ocoleasca birocratia din Bucuresti si sa se duca ei direct la sursa banilor. Ideea este absolut laudabila si demna de urmat, numai ca sunt niste chestii pe care as vrea sa le aud cum le rezolva:
1.Cum se va rezolva situatia cand, in ecuatie intra un minister sau mare calfa de la Bucuresti? Cand ceva apartine de ministerul transportului sau a fost plimbat la acel minister, stim cu totii cat de greu se misca lucrurile. Concret ce veti face?
2.Cum veti dori sa lucrati cu cei de la Bucuresti? Adica mai precis, cand va fi nevoie de bani de la o mica rectificare bugetara ce veti face?
3.Aveti vreun studiu/date/proiectii despre cresterea populatiei in acele zone? Daca da, cu cat estimati ca va creste, respectiv cam in cat timp? Si desigur infrastructura va tine pas cu timpurile?
Ce vreau sa spun, este ca da Bucurestiul este absolut de cacat din toate punctele de vedere, incepand de la trafic, continuand cu aerul, respectiv oamenii care il populeaza si faptul ca nu au norme minime de locuit in comunitate. Numai ca problema asta mai precis cauza este una foarte simpla, Bucurestiul suge cam tot ce tine pe o raza de vreo 50 km. Oameni care vin aici, o fac pentru ca viata e ieftina, salariile sunt mai mari ca prin restul zonelor si sunt dispusi sa accepte niste compromisuri, vezi problemele enuntate mai sus. Cand iti vin atat de multi oameni si raman prin zona, inevitabil apar problemele. Aceasta situatie este foarte asemenatoare cu imigratia inspre Occident, numai ca noi cel putin nu o percepem asa.
Ca si concluzie la ce am spus, orasele acestea care compun alianta vestului, sunt orase mici ce au fost construite in jurul comunitatilor din imprejurimi sau a oamenilor ce le tranzitau. Abia acum, cunosc migratia interna serioasa, cel putin Clujul o simte mai rau fata de Timisoara(mai tineti minte cu viniturile sa plece?). Numai ca odata accelerata aceasta migratie, realitatile care sunt in Bucuresti se vor transfera si acolo, sigur intr-o cantitate mai redusa dar vor aparea. O alta problema inedita este felul in care aceste orase se vor dezvolta odata cu cresterea populatiei, dar vom descoperi pe parcurs. Cu toate acestea laudabila initiativa si foarte probabil vor mai aparea si orase din alte regiuni in schema, ma gandesc la Iasi. Hai sa vedem ce va iesi.
ai incurcat cauza cu efectul! aglomerarea acelor orase s-a produs si se va produce si fara vreo ”alianta”!
Pentru orasele astea nu va fi o problema cresterea populatiei.Asemenea crestere a mai fost dupa 1948 pentru Timisoara cind populatia a crescut artificial cu ajutorul comunistilor de la 112.000 la 350.000 la final de 1989.
Ideea principala a lor este ca aceasta crestere de populatia sa nu se faca doar in jurul lor ci, intre ele.
Chiar daca va aceste orase vor atrage oameni acestia nu vor migra din Oradea sau Arad in Timisoara cum se intimpla pina acum 10 ani ci, vor ramine in zona lor.
De exemplu, nu multi vor mai fi dispusi sa se mute din Simeria in Timisoara dupa ce Bosch va finaliza fabrica de masini de spalat.Sebes-Alba este deja un centru de productie masiv pozitionat foarte bine pe zona de infrastructura.
@daddy
Perfect de acord cu tine, daca punem problema asa. Eu spun ca daca aceasta alianta va livra ceva palpabil in orizontul urmatorilor 2 ani, migratia catre acea zona va fi una considerabila.
@Sly
Daca orasul Timisoara poate face fata la o populatie de 400 de mii de locuitori ce poate aparea in vreo 2-3 ani poate 4, atunci discutia o putem considera inchisa. Sa faca fata inseamna sa fie dimensionata din toate punctele de vedere, nu sa aud cliseele de Bucuresti acolo. Doi la mana, lumea ce se va muta in aceste orase, va avea nevoie de un loc de stat si parca simt o noua bula imobiliara a la Cluj desigur la o scara mai mica, dar o bula se va resimti.
Ceea ce vreau sa spun, este ca Romania se afla in punctul in care daca o entitate face un drum express/autostrada de dimensiunea Oradea-Arad intr-un orizont de 3 ani, populatia din toate zonele tarii se va uita mai ceva ca la sfintele moaste, gen uite cum au putut aia si noi nu putem. Si din acel punct o sa inceapa migratia sau o sa se accelereze. Standardele si cerinte nu sunt wow, trebuie doar sa faci dracului ceva in niste ani, nu 6 km in vreo 3-4 ani cum se vor inaugura maine in Bucuresti. Cam asta se vrea in Romania acum de populatia activa si cea care conteaza.
Uite ca eu sunt bucurestean, nascut aici si traind 25 de ani in oras, in centru si de 4 ani langa Bucuresti (exasperat de mizeria si traficul infect – da am fost la vot de fiecare data nu am stat pe net sa ma plang ca nu am cu cine sa votez) si nu ridic din umeri, nu imi curg balele, nu stau la „porumb” ba chiar admir ce fac Boc si Bolojan la Cluj, respectiv Oradea. Ei au o strategie clara si eficienta. Decat sa stai cu mana intinsa la guvern (la diverse ministere) pentru fonduri, mai bine iti iei fondurile de la institutiile europene si nu mergi sa te inchini la inalta poarta a taranului fara dinti din Teleorman. Doar e recenta discutia cu primarii care s-au plans vehement de faptul ca trecerea contributiilor la angat le va scadea veniturile cu aprox 20% si ar trebui sa vina la Daddy sa pupe mana sa li se arunce un os. Ii mai admir pe Boc si pe Bolojan si pentru ca au avut curajul sa cumpere tramvaie Imperio de la Astra in vreme ce toapa lanseaza licitatii imaginarea si bucurestenii mor de frig sau cald (in functie de sezon) in tramvaiele infecte vechi de 40 de ani. Bravo lor, sa se alieze si sa faca treaba pentru oameni. De ce NU ar trebui sa ne mire asta (bucuresteni sau nu)? Pentru ca civilizatia si investitiile in infrastructura, transport si bunastarea platitorilor de taxe din oras ar trebui sa fie norma, nu exceptia. Evident ca toti xenofobii si ultranationalistii au vazut ei, in gandirea lor obtuza si frustrata, tema separatista, ne iau ungurii tara si alte aberatii de macaci redusi. Statul paralel, strainii ne fura tara. Noi putem, vrem sa facem autostrazi chestii dar ne saboteaza strainii. Si pe Firea o saboteaza Dragnea, USR-ul, Coldea, ma-sa ..ca altfel ea ar face multe.
Decât că nu. Pur și simplu sunt niște primari PNL care s-au prins că le-a murit partidul și ei trebuie să fie votați, așa că s-au rebrenduit, ca să nu le miroasă afișul. Boc și Falcă au mai făcut asta o dată când PD s-a vopsit în ARD.
Aia cu banii europeni e gargară, că Teleormanul a luat mai multe fonduri europene ca ei toți la un loc. No joke. Dar, na, acum nu puteau să zică fraților, Orban e un prost care e surclasat în toate sondajele de Viorica Dăncilă, USR și Tăriceanu ne iau electoratul, Johanis doarme, dar noi vrem să ne mai votați la primărie că e mișto.
Total de acord
„Teleormanul a luat mai multe fonduri europene ca ei toți la un loc.”
Nu zau? Ia vino ba cu o sursa, cu niste cifre, ceva.
„Decât că nu. Pur și simplu sunt niște primari PNL care s-au prins că le-a murit partidul și ei trebuie să fie votați, așa că s-au rebrenduit, ca să nu le miroasă afișul.”
Pai zi-le sa dea UNDO la tot ce au facut, ca gata, i-ai prins tu! Pute lumea de destepti din astia ca tine.
Din cauza deștepților ca ăsta de mai sus nu avansam nicăieri, veșnic nemulțumiți, mereu caută intențiile ascunse și apoi votează PSD ca uite și ăilalți sunt rai
teleormanul a luat in guvernarea psd cele mai multe fonduri!
doar ca nu erau europene, ci de la bugetul romaniei, si nu le-a luat teleormanul, ci teldrumul!
@daddy – pam-pam!
Nu stiu cum e la voi dar eu am o colaborare cu o firma care se ocupa de IT din TM si gluma referitoare la support-ul lor e cam asta:
– Ce-i lipseste firmei cutare IT din TM?
– Sediu si support ca-n Bucuresti….
Pur si simplu vorbesc alta limba, alte repere, nu gasim limbaj comun, recent si-au deschis sediu la Craiova, pt. diversitate, support-ul la fel…
Beware de IT-ul din TM! Poate puteti completa…
P.S. N-am acum legaturi directe cu IT-ul, deci n-am motive sa le fac reclama.
Bo$$ nu totul in tara aceasta se reduce la IT, mai trebuie forta de munca prin fabrici si uzine.
#Mihail: zi repede 2 fabrici si 2 uzine
Preh. Autoliv. Ina Schaeffler. Draexel-Meyer. IUS. Lubrifin. Reinert.
Mai vrei?
Eu n-am inteles pana la urma daca tu lauzi firma de IT din TM.. sau nu.
Pentru ca eu lucrez cu o firma de IT din TM si sunt cei mai seriosi si parolisti oameni.
Mirele, Premium Aerotech, Quin, Hutchinson, JF Furnir
Bo$$ Mihail: Din IT vine banu’ de unde crezi ca-si fac astia alianta? Din credite BCR?
Timisoara ai arad din automotive (fabrici de componente) clujul din soft.
*offtopic
radeam de buhnici cand a facut live-ul ala si se plangea ca i-au furat astia asfaltul de pe strada. acum a facut clip de lamurire si pare real ce spune, asta daca nu a prezentat informatiile intr-o ordine cronologica gresita sau ceva :))
https://www.youtube.com/watch?v=Jf8djI3YI1g
știe și el că n-are ce face, dar măcar face conținut pentru blog și își filmează vecinii fără acordul lor…
Zeci de comentarii, zero valoare. Tema generala e de unde au aia bani, si care este adevaratul motiv din spatele initiativei. A, da, si invalidarea a tot ceea ce s-a realizat pana acum in aceste orase, pentru ca… plm.
Unul nu zice: hai ba sa nu mai votam PSD la noi in oras, poate vine un primar care face si la noi sa fie mai bine.
Prostilor, va meritati soarta!
^^^ Singurul comentariu normal de până acum.
sau poate sunt atarnatori psd si indeplinesc atributiunile de serviciu!
@Leo 44 de oameni te-au apreciat fiindca înjuri psd, ok, dar sunt oameni care nu vad valoarea comentariului tău..decât dacă îți răspunzi la intrebari:
1. de unde au aia bani?
2. care este adevăratul motiv din spatele inițiativei?
Nu-ș cum să zic, dar până să fie Bolojan primar, Oradea a fost vai de capu ei. Gunoaiele dinainte, pesede și penele, n-au făcut absolut nimic, dar nimic. Cum a venit Bolojan cum s-au schimbat canalizări, asfaltat străzi, parcare cu plată-n centru, refacerea clădirilor din centru, a Cetății Oradea șamd.
Binențeles că sugătorii pesede ș-alții ca ei au început ofensiva că vai impozite mai mari, că câr, că mâr. Imbecilul de Dragnea a spus la ultimul congres al pesede ținut unde altundeva decât Teleorman „vai, săracii orădeni cum sunt ei asupriți de Bolojan”.
Prefer oricând „asuprirea” lui Bolojan decât m.uia pesedistă.
Bolojan se poate-nscrie și-n Partidul Intergalactic, că orădenii tot pe el îl vor vota.
Da-mi place gargara pesedistă cu „vai, AVE destramă țara”.
Am mai zis-o la cineva pe blog: austricii, nemții și francezii fac la fel
(alianțe locale și regionale pentru atragerea de fonduri europene) și n-au coșmaruri noaptea că se rupe țara-n 4.
Și ca să dau apă la moară proștilor ce mor de grija patriei, Oradea are din 2005 o entitate juridică numită ZMO (Zona Metropolitană Oradea) prin care atrage fonduri europene. Mai nou și ungurii din regiunea Hajdu-Bihar s-au aciuat pe lângă ei.
Și ca să torn și eu puțină benzină pe foc, dacă tot sunt orădean și-mi plac miticii care se întreabă cum ne vom descurca fără gloria lor, las asta aici.
n-ai citit ca boul ala de mai sus zicea ca teleormanul este fruncea fondurilor europene?!
razvan: 14 milioaneE. Cu aia Firea isi plateste frizerul.
Da. Este un model de atragere fonduri. Dar, doar cu 14 milioane v-ati uita la pula sa v-o numarati de foame
@animaloo: se pare că nu pricepi.
1. Nu contest că Firea merge la coafor de banii ăia dar alea 14+ milioane de euro sunt din fonduri europene. Dacă nu le poate justifica la UE prin ”mi-am făcut freza” e cam nasol.
2. Alea 14+ milioane de euro, după cum arată graficul, sunt fonduri U-TI-LI-ZA-TE. Ceea ce înseamnă că Oradea a folosit 100% din ce i s-a acordat de la UE în 2017 și i-a băgat pe toți în proiecte. Iar rezultatele, crede-mă, se văd. Prin comparație Bucureștiul a folosit 0,03% (!) din acele fonduri europene pentru bucureșteni. Adică vreo 3 borduri și-un semafor. De restul s-o fi dus Firea să se vopsească la păr – nu știu.
3. Ce anume din graficul ăla e neclar? Oradea a atras și folosit 14 milioane de euro pentru modernizarea orașului, cu accent pe ”folosit”. Restul județelor ÎMPREUNĂ nu au folosit nici măcar o cincime din suma aia. repet: 40 de reședințe de județ PLUS BUCUREȘTIUL nu doar că n-au reușit să adune bani din fonduri europene dar nici măcar nu i-au folosit pentru a face ceva folositor cu ei în sprijinul cetățenilor.
Iar replica ta e că ne uităm la penis?
Serios?
Tu… chiar vorbești serios?
Bucurestiul merge intr-un alt ritm si asta de peste 50 de ani. As spune ca ce se intampla acum in Cluj s-a intamplat in Bucuresti in anii 70. Si in ciuda traficului, comportamentului unora sau mizeriei este un oras frumos, de descoperit. Sunt 4-5 zone in Bucuresti oricand peste oricare din orasele de mai sus (Aviatiei/Floreasca/Baneasa, Eminescu/Dacia/Icoanei, 1 Mai/Domenii, Unirea/Tineretului/Timpuri Noi, Aviatorilor/Primaverii, Izvor/Cotroceni/Eroilor). Sunt cateva din noile rezidentiale langa Bucuresti, peste orice (Pipera, Chiajna, Corbeanca). Problema sunt cartierele dormitor, incepute in anii 70 si extinse azi pe toate campurile din jurul Bucurestiului, dar care abia au inceput in restul tarii (Cluj are cateva, la fel Timisoara). Acestea sunt problema si vor fi pentru toate comunitatile. Clujul, plus localitatile din jur, nu au ajuns inca la 500k locuitori si deja a inceput sa crape. Ce va face la 1 milion? Dar la 3? Bucuresti este al 6 lea oras UE (dupa Londra, Berlin, Madrid, Roma si Paris) si cel mai populat din centrul si estul europei. Deci ce comparam? Los Angeles cu Anaheim? Londra cu Cardiff? Roma cu Verona? Berlin cu Bonn? Madrid cu Cadiz? Paris cu Nantes? Sa fim rezonabili. Bucurestiul are multe de aratat, de descoperit la pas, este un oras special, iar frumusetea lui nu se descopera pe traseele intrare bucuresti-sediu birouri, cartier dormitor-birou, cartier dormitor-iesire bucuresti. Si mai e ceva, trendul e spre bine, Bucurestiul se va schimba in bine (e si foarte greu sa ajunga mai rau decat acum), restul cred ca nu, pentru ca populatie in plus inseamna probleme.
pe trendul actual, bucurestiul este condamnat!
aia incearca sa faca ceva sa nu intre/ramana pe trendul gresit!
….cate minusuri ai fi primit!!!
Sunt cateva zone unde nu a intrat Ceausescu demolatorul, unde au supravietuit casele frumoase si istorice. In rest blocuri peste blocuri, masini peste tot, pavele si un centru „istoric” de toata jena. Daca pica o bomba peste oras, diferentele vor fi minime.
@Andrei: nu mai crede tot ce iti spun Mircea Badea si Tudor Chirila. Cartierele dormitor sunt o shtampila a comunismului si lumii a treia. In tarile cu apa calda doar cartierele de asistati sociali contin blocuri cu zeci de etaje, multe scari si sute de apartamente. Locuintele normale sunt fie case individuale fie „case de mai multe familii”, mai multe insemnand de la 4 la 8 (apartamente familiale). Cu multe spatii verzi si parcari intre ele. Peisajul arata mult mai aerisit.
In Ro, capitala a tras paiul scurt si a devenit tarfa megalomanului care conducea tara pana in ’89. Si-a satisfacut ala toate fanteziile cu betoane gri pe socoteala ei. In tarile musulmane Bucalele ar fi ras din temelii ca sa fie razbunata onoarea familiei.
Dezvoltarea celorlalte orase va urma probabil cursul natural din tarile civilizate: constructia de suburbii si incorporarea naturala a satelor din imediata vecinatate.
Bucuresti e doar al saselea oras din Europa deoarece multe orase si-au pastrat granitele vechi dar daca e sa luam zona metropolitana nu e nici in top 10.
De exemplu Paris are oficial 2.2 milioane dar in zona metro are peste 10 milioane.
Barcelona e sub Bucuresti ca populatie in clasamentul tau dar pariu ca nu stii cand treci in Hospitalet de Llobregat (oras de 200,000) din Barcelona, nici nu stiu daca exista vreun semn. BCN are spre 4 milioane lejer. De fapt aceasta lista https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_urban_areas_in_the_European_Union arata ca are 4,8 milioane.
A propos, aici Bucurestiul apare pe locul 21.
Alta intrebare. Cand sa ajunga Cluj la 1 milion? Ai vazut situatia demografica a Romaniei, natalitatea actuale, migratia interna care si azi e mult sub cea externa? Clujul nu va atinge in viata mea mai mult de 500,000 locuitori ever! Si chiar am digerat multe cifre de-a lungul vremii, as putea face oricand pariu pe asta.
Legat de subiect, PR-ul este bun in primariile din vest (poate cu exceptia TM care au un primar bufon) dar coruptia nu are un parfum mai frumos decat in Teleorman. Locuiesc aici.
Si orasele nici nu se dezvolta, doua din cele patru orase pierd locuitori, una stagneaza (Tm) si una creste usor cu o suburbanizare haotica la Floresti.
Iar pentru cei care dau Oradea ca model de urmat vis a vis de infrastructura sa vada cum crapa Piata Unirii (dalele albe), cum nu sunt intretinute spatiile verzi, cum parcarea-groapa din centru zace acolo de peste 6 ani, cum dealul Ciuperca facut din fonduri europene pe doua meleoane a luat-o la vale de peste doi ani si nici nu mai poate fi vizitata, cum Vulturul Negru, cladirea emblematica e nepopulata in proportie de 80%, cum lucrarile sunt luate de firma deputatului PNL Bihor Ghilea, cum ca intr-un oras normal european toaletele publice se desfiinteaza la decretarea lui Bolojan etc. As putea continua cu zeci de puncte.
PR-ul in schimb e bun. Nici ProTV nu va veni sa faca un reportaj lacrimogen precum in Slobozia unde o parcare nu a fost construita dupa 5 ani. Nu, fiindca e vorba de Oradea …
Despre mafia imobiliara din Cluj mai bine nu ma apuc.
Stai ca la oradea se vor construi sub traversarile, una la crinul alb si cealalta la turbo giratie. Sa vezi de acum inainte distractie cand inchizi un bulevard…
Romania cu 2 viteze, inainte si inapoi.
La bucureșteni ar trebui să le punem viză. N-au ce căuta în orașe de ”țărani”, după cum ne numesc ei.
Provincialii strica acest oras BUCURESTI, ei fac aglomeratia , masini cu nr de SB IS SV BC VN CT BV TR GR ML PLM astia blocheaza traficul zilnic.
Dintre astea 4 orase Oradea s-a schimbat cel mai mult.
Sunt oameni care au lipsit 10-15 ani din zona si la intoarcere nu le vine sa creada!
Nu acelasi lucru se poate spune despre Arad sau Timisoara de ex.
Timisoara sta cel mai prost la schimbare, au bani garla si nu se face mare lucru, niste pasaje, niste mici amenajari dar inca te claxoneaza TIR’u prin oras, nu au centura! Nu este prea curat! Din punctul asta de vedere, Aradu arata mult mai bine (totusi, nu de putine ori s-a intamplat sa vad niste cai prin intersectii in Arad! wtf?? )
Clujul are dezavantajul reliefului.
Capitala la Sf Grheorghe si am rezolvat si problema cu baietii plangaciosi.
In Orășelul Copiilor din Iași, numele România este scris fără diacritice: https://i.ibb.co/MszcKkp/47693408-207423143546610-6589516347397476887-n.jpg
Cel putin 3 dintre primarii din Avengers 4: Alianta Vestului sunt niste ipocriti plini de ei, care au facut asta doar pentru a mai castiga niste voturi la anul. Ca om ce a trait peste 20 de ani in Arad si apoi 5 in Timisoara, si inca le mai vizitez acum de cateva ori pe an, toata chestia asta nu e altceva decat publicitate electorala. Falca a facut ceva pentru oras la inceputurile lui, dar de cand i s-a urcat puterea la cap, orasul a devenit un fel de targ provincial unde sobolanii au inundat centrul, toti tinerii pleaca din oras, toate lucrarile din oras sunt facute de firmele de casa la cele mai scazute standarde iar orasul e inundat de gunoi pentru ca firmele de salubrizare legate de alte 2 orase din Alianta Vestului salbatic (RER+Retim/Oradea+Timisoara) sunt niste incompetenti ce au lasat orasul in plina vara cu gunoaie ce putrezeau pe strada. Acelasi lucru se intampla la Timisoara acum, daca nu ma insel, unde Robu e mai preocupat sa-si puna numele pe toate podurile, pasajele si golurile postate pe Facebook, decat de altceva.
Cat despre Cluj, aceast SIlicon Valley de Romania, am fost anul trecut la o conferinta acolo si in afara de cateva cafenele hipsteresti, orasul e sufocat de masini. Pe langa asta, nu vad de unde vine nebunia asta legata de Cluj, poate ar trebui sa ia lumea autobuzul (macar aveau un mop soios langa sofer ) cand vin de la aeroport spre centru, sa vedeti acolo un tur al realizarilor maretilor primari din Alianta Vestului: Pacanele, farmacii, gunoi, trafic si saracie, pentru ca asta sunt orasele astea in afara centrului.
Ce vedeti voi pe borsului nu este mare lucru, este fix fosta platforma industriala a lui ceasca lasata sa putrezeasca pentru a veni strainii cu salarii minim pe economie (nu uitati ca bihorul este codas cand vine vorba de salarii). Acolo nu poti construi nimic pentru locuit, sol imbibat cu produse chimice si halde de steril, nu tot ce zboara se mananca. Locurile de parcare din centru vor disparea in 2-3 saptamni pentru ca logica, aglomeratie este ca la bucuresti, media de viteza sub 20 de km/h la orele de varf, transportul in comun lasa de dorit, se raresc cursele si se scumpesc preturile (nu uitati 6 lei 2 calatorii), nu avem metrou, curatenie nu este, voi probabil ca in afara de centru nu ati mers la 2 strazi departare sa vedeti cum zbor pungile de plastic dar da, s-a facut multe, in acelasi timp s-a facut multe dar prost de o calitate indoielnica si fara viziune asupra traficului si a vegetatiei (s-a ras toata vegetatia din centru pentru pavaj).
PS: se va muta statuia lui m. viteazu din fata primariei si se va aduce ferdinand
Bun, dupa 35 de ani de stat in Timisoara, pot zice ca inca e destul de OK, desi in ultimii ani avem si noi multe nemultumiri ‘datorate’ iluminatului nostru primar. Oricum, fata de alte zone ale tarii, probabil ca suntem o idee mai in frunce, e irelevant.
Nemultumirea multora de aici este ca, desi se duc spre Bucuresti o carca de bani, inapoi se primesc mai mult mui decat bani. E de inteles ca sunt alte zone in care trebuie sa investesti, dar este nasol cand incerci sa faci ceva si ai numai frane.
Probabil asta i-a facut pe astia 4 primari sa puna de ceva colaborare. Nu se rupe Banato-Ardealul de tara muma, doar ca probabil incearca sa mai faca niste chestii si pe propriile picioare. Fonduri probabil se pot atrage, zona este in continua expansiune, ma gandesc ca exista potential de crestere.
De suferit nu sufera nimeni, mai exista inca o zona in tara spre care pot sa ‘migreze’ romanii din zone ce-s in mai mic avant economic. Judecand dupa cresterea numarului de masini inmatriculate in alte judete si dupa foamea de angajati in multe industrii, e loc de dezvoltare si de hranit niste guri.
No, se ingroasa gluma, amu’ o intrat si Deva in Aliantza Vestului.
Las asta aici: https://www.digi24.ro/regional/digi24-oradea/imagini-3d-ale-pasajelor-de-111-milioane-de-lei-care-vor-schimba-traficul-din-centrul-civic-al-oradei-1048100
sărăcie mare. nu mai bine un pasaj în cinci ani, ca la băneasa?
Mai aduna pe langa cele 111 milioane inca 38 de milioane nerambursabili, desigur, mai adauga si tva-ul care e nerambursabil. Abia astept sa vad cand vor termina de construit la prima ploaie ce se intampla ca deh, faci pasaj subteran in albia unui riu si deja avem istoric cu parcarea scufundata din centru… + ca trebuie finalizat in maxim 89 de luni iar la noi in oradea pana acum nici un proiect nu s-a finalizat la timp dapoi ce sa vorbim de asta cand vine vorba de sapat aproape de fundatiile unor blocuri turn cu buncar anti aerian si in plus de asta surpriza, pe acolo este captat un izvor prin teava de 3.5 metri diametru, succes si sunt curios ce se va face cu traficul deviat, deviat pe unde?
De la manele am fugit….see ya from Australia
Daca iau bani din vest si fac cava pt orasele astea se numeste integritate in Romania.