Mitul "întâi să se facă, și după aia…" în acțiune: parcare Străulești

Statul a ascultat plânsetele oamenilor care vor Park&ride în București și a dat 35 milioane euro pe o parcare de 600 locuri, dată în funcțiune în noiembrie.

Surpriză, parcarea stă goală. Pentru că degeaba se face, dacă nu se și ridică mașinile parcate aiurea de peste tot. Constrânge-i pe oameni să o folosească. Că dacă te iei după ei cu “întâi să se facă și după aia parchez eu civilizat”, nu se va întâmpla niciodată, oamenii vor găsi mereu motive să nu fie civilizați. Când văd că ridicatul mașinii îi costă 600 lei și parcarea 200 lei pe lună vor da năvală.

Da, ok, cu o floare nu se face primăvară. Cu 3 parcări din astea însă…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

95 comentarii

  1. cum puii mei sa coste 30/an sa ai parcare de domiciliu? Hai sa le plangem de mila bucurestenilor ce greu e cu subventia la gigacalorie, cu metrou cu 5 lei doua calatorii, satu in trafic ca prostii, dar nu ar dat 1 leu/ora la parcare. Nici nu ma mir ca PSD-ul da doar pomeni si ca Firea e primar general, in Bucuresti s-au inventat pomenile, nu in zona rurala.

    00
    • Adaugă cel mai ieftin bilet la RATB
      /STB in cel mai bogat oraș din țară. Până și în Piatra Neamț, în Moldova, este mai scump biletul la transportul în comun.

      00
    • in hamburg park and ride e 2-3e/zi
      in stocolm e moca
      in hamburg am dat pe un p&r tot o suma d-asta penibiluta/zi

      intelegi dece 3e/zi e mult in bucuresti?

      00
    • Bucurestenii si subventiile. Name a better duo I’ll wait.

      00
    • Nu inteleg de ce toti cei din provincie se oftica in legatura cu preturile mici din Bucuresti. Serios acum, mie mi se pare absolut normal sa beneficieze de avantaje cei care stau in capitala tarii, doar facem aproape 40% din PIBul tarii, nu ne comparam cu restul…

      00
    • pentru ca bucurestiul da in general viitorii presedinti.
      altfel, daca nu va convine, puneti vestele galbene pe voi si haideti in bucuresti pe ei.

      00
    • Tocmai au spus, bucale 200 de lei parcare nepazita ( in caz ca te trezesti cu masina data peste cap succes sa iti recuperezi paguba) +70 metrou+ratb, viena 240 parcare pazita, si totusi vorbim de viena+metrou(daca se plateste in caz ca folosesti parcarea) 25 lei pe zi cu metrou/tramvai/bus inclus in pret

      00
    • O parte dintre bucuresteni nu tin neaparat la acele subventii si multi ar prefera sa se scoata. Ele se tin pentru ca toti primarii stiu ca ala care le scoate nu mai pupa primaria in veci si asta pentru ca in general cel care castiga suficienti bani cat sa nu simta diferenta nici nu se grabeste sa voteze, dupa cum s-a vazut la alegerile pentru primarie. Eu unul as prefera sa se scoata gratuitatile de la metrou/ratb si sa se scumpeasca biletul dar sa fie si mai multe masini, sa vina mai repede. Si apoi, ca va tot plangeti de subventiile pe care le primesc bucurestenii, daca nu ma insel, am vazut in ultimul raport legat de cat produce fiecare regiune ca bucurestiul e pe primul loc. De unde deduc ca si banii pe care ii aduce bucurestiul la bugetul de stat sunt mai multi decat aduc restul regiunilor, deci nu e ca si cum s-ar da subventii din banii altora. ;)

      00
    • E 35 de lei pe an si 150 euro spaga sa prinzi un loc

      00
    • babaiatule, nu stiu exact cum e cu gigacaloria asta subventionata, dar daca as avea centrala, as plati mai putin decat platesc cu gigacaloria subventionata. Probabil o subventioneaza pentru ca au retelele proste si nu e normal sa platim noi consumatorii pierderile.

      Daca ii cauti in acte pe aia care nu dau 1leu/ora parcare sigur nu sunt Bucuresteni, ei doar muncesc in Bucuresti.

      00
    • La parcările de domiciliu în majoritatea cazurilor au acces tot bugetarii și cei care cunosc pe cineva pe care să plătească. Așa că prețul acela de 130 lei/an să zicem că este foarte orientativ.
      Cât despre Park&Ride-ul de la Străulești, să nu ne impacientăm, linia aia de tramvai de pe Bucureștii Noi nu e o parcare pe termen lung, iar succesul unui astfel de sistem nu este instant, zona aceea acum că are două stații noi de metrou se va dezvolta exponențial (sunt și niște dezvoltări imobiliare pe acolo cu livrare 2019-2020).

      00
    • @Radu.Faceți aproape 40 % din PIB dar futeți 70 %.Asta e problema.

      00
    • Nu mai venit la Bucuresti, suntem prea multi!

      00
    • erectiu: 11% se intorc.

      00
  2. Mai este o problema cu parcarea de la Straulesti: dureaza mai mult sa ajungi din Buftea la Straulesti (pentru ca niste idioti au facut giratoriu la intersectia cu soseaua de centura in loc de pod), sa parchezi si sa schimbi metrouri pana la Victoriei, decat sa mergi cu masina direct pana la Victoriei.

    00
    • Si la Victoriei unde o parchezi? Pe trotuare inghesuite?

      00
    • Claudiu, despre asta a vorbit Vali deja, n-avea sens sa reiau. Buftea-Victoriei este un exemplu, acelasi lucru se intampla la mai toate periferiile.

      Cat timp i se pare ca e mai rapid si mai ieftin (punand la socoteala si riscul unei amenzi/avarii din cauza parcarii neregulamentare) omul o sa prefere sa mearga cu masina si sa aglomereze orasul.

      00
    • cum unde? in fatza la tzaran. muzeul tzaranului adica.

      00
    • Iar din directia aceea exista si varianta trenului din Buftea: https://www.facebook.com/groups/121628158227685/permalink/801795470210947/

      Un P&R in Berceni, Militari sau Pantelimon poate ar fi mai utilizat.

      00
    • au dat drumul la tramvai pe pantelimon ? ce PR in pantelimon sa faca? si chiar daca ar merge tramvaiul, trebuie solutii alternative civilizate.
      recunosc, poate sunt prea fitos pt ratb, dar nu ma vad lasand masina parcata undeva la margine si sa ma urc in ratb si ajung unde am traba sifonat, transpirat si obosit de stat in picioare.
      au pus garduri tramvaielor dar ele tot la 10-15min vin si sunt full.
      metrou nene peste tot si sa vina la 2-3 minute maxim astfel incat sa nu fie nevoie sa stea nimeni in picioare!
      mortii lor

      00
    • @maxp, dimineata (unirii, victorieti etc) vin la 30secunde si nu ai loc in ele, tu vrei sa vina la 2-3 min si sa ai loc pe scaun :)

      00
    • Daca stai in zona pantelimon, gasesti loc de parcare la republica.

      00
  3. Pai cauza e spusa in articol. Austria – 240 de lei pe luna, Romania 200. Daca faci o comparatie a salariilor, Austriecii nu castiga cu 20% mai mult pe luna fata de romania, deci…
    Nu vreau sa le caut scuze, dar raportat la salarii, serviciul e scump.
    Mai pui si 70 de lei la metrou, mai pui si pretul combustibilului…
    Ideea e buna, e un inceput.

    00
  4. „Mai bine dădeau unor copii amărâţi”.

    Asta e cheia! Asta este mentalitatea. Să dăm acum unor copii amărâţi, dar nu educaţie sau ceva nepalpabil care să-i ajute pe termen lung. Mâncare, haine, ajutoare pentru azi şi mâine. Pe urmă vedem noi ce facem. Dacă nu ne descurcăm, cerem alţi bani.

    00
  5. Am trecut azi dimineata pe acolo. Cei care chiar vin si lasa masina la metrou sunt in numar destul de mic, nu cred ca sunt mai multi de 50. Ii gasesti pe toti parcati [gratis] pe marginea drumului de la parcare catre intrarea la metrou.
    https://imgur.com/a/ouwf5Vm

    00
    • Sunt cateva sute spre o mie de masini care parcheaza dimineata in zona. Majoritatea parcheaza de la Lidl pana la intersectia cu Jiului, pe centrul bulevardului, pe lina de tramvai dezafectata. Nu sunt localnici pt ca noaptea linia e libera.

      00
  6. HA!
    Fix aseara am trecut pe langa parcarea aia. N-am mai trecut de mult prin zona si chiar am ramas „WOOOOOOWWW!”, ca habar nu aveam ca s-a construit asa ceva si ca s-a mai curatat zona. Chiar despre asta vorbeam cu barbat-miu, ca e super misto parcarea aia, au chiar si intrare la metrou, DIN parcare si degeaba. Si zicea ca astia care vin dinspre localitatile din partea asta, lucreaza cel mai probabil tot in zona de nord, asa ca nu isi lasa masinile acolo pentru o statie de metrou. Doar aia care lucreaza prin alte zone, isi lasa masinile. Si nu-s foarte multi.

    200 de lei nu e o suma mare, daca stai sa calculezi cat te costa combustibilul, zilnic. Tot la banii aia iesi, dar na, multi nu realizeaza treaba asta.
    Oricum, bine ca s-a facut, poate or sa mai rasara si in alte puncte „fierbinti” din Bucuresti, gen Militari sau Berceni.
    Si poate ar trebui sa mai bage niste autobuze mai moderne si mai multe. Adica, sa stii ca ai lasat masina la parcare si nu stai 40 de minute, sa iti pice koaiele de frig, pana vine autobuzul, sa te duca mai departe. Ca unii poate au treaba in Baneasa si n-au ce sa faca cu metroul.

    Ca o concluzie, cred ca mai dureaza pana se educa romanii, dar bine ca exista. In timp, or sa se invete sa le foloseasca.

    Cat despre Straulesti, pana acum vreo 7 ani, era un mare ghetou. Un soi de Ferentari din nord. Bine, daca iesi de pe strazile principale, inca mai este asa. Dar a inceput sa se curete zona. Au aparut rezidentale (care sunt promovate de agentiile de imobiliare, ca fiind in Baneasa, lol), s-a facut metrou, s-au largit soselele, zona e mai curata dpdv estetic (inainte erau multe darapanaturi pe acolo, dar au inceput sa dispara). Eu zic ca, or sa apara si cladirile de birouri+ alte rezidentiale si se va umple si zona asta, usor. Probabil ca o sa mai preia din fluxul din Pipera.

    00
  7. Ai dreaq chiaburi cum nu vor ei sa isi lase in camp la mama dracu masinile pe 200 de lei pe luna, sa plateasca inca 150 de lei pe abonamente RATB/Metrorex… serios acu, ai vazut cu ce masini merg o mare parte dintre oamenii de aici? Cat sa ai salariu sa te doara in pl de 350 lei aruncati?

    00
    • Asa e, dar cati bani au dat pe combustibil, stand in trafic, la sfarsit de luna?
      Cam tot banii aia. Plus timpul si nervii din trafic, pe care nu ai cum sa le recuperezi.
      Plus ca, hei, unele firme deconteaza transportul.

      00
    • de ce să nu stai in trafic ca prostul, schimbând viteze, când poți să stai in metrou relaxat?

    • Să meargă cu Metroul sau Tramvaiul ca toți săracii ? Să îți duci copilul pe jos la grădiniță ? Păi pentru ce lucrez ‘la capitală’ ?

      00
    • Exact Zoso. Am renuntat sa mai conduc 20km /zi dus intors prin Bucuresti pana la munca si este de 100 de ori mai relaxant in metrou. Plus ca fac mai putin decat cu masina,culmea

      00
    • Vali, daca ai un program de munca clasic stai la metrou ca un contorsionist. Eu as pune alta intrebare: de ce oamenii cu salariu sub 2.000 lei simt nevoia sa se duca la munca cu masina?

      00
    • că vin de la porumb.

    • nu stiu cand ai mers cu metroul ultima data, mai ales la o ora de varf. dar numai relaxat nu vei fi.

      00
    • atat de relaxat stai in metrou/ratb, ca mie, operat fiind la coloana relativ recent, mi s-a facut frica aseara si m-am dat jos si am luat-o pe jos 2 statii, ca daca mai primeam inca un ghiont in spate ma duceam direct la floreasca

      00
  8. Acum ca s-a facut, sa parcheze altii mai intai si apoi parchez si eu

    00
  9. Unde gasesc si eu locatia exacta a acestei parcari? Si eventual a tuturor parcarilor publice cu plata din Bucuresti?

    00
  10. Stai umpic, adică în București un loc de parcare de reședință costă 70 de lei pe an ?
    Păi la mine în orașul de carton unde salariul mediu nu sare de 1500, este 100 de lei…wtf ???

    00
    • Și la mine sunt locuri de parcare… alea sunt doar că dacă vrei să-ți vezi beamveu de pe geam.

      00
    • De asta se înghesuie lumea sa lucreze în București, pentru multinaționale și subvenții.

      00
    • Păi la mine în orașul de carton unde salariul mediu nu sare de 1500, este 100 de lei…wtf ???

      bucureștenii sunt săraci, ei au și gigacaloria subvenționată 50% sau 70%

    • In Bucuresti parcarea e ieftina ca altfel oricum n-o plateste nimeni, si tot pe locurile alea ar parca. Asa se bucura ca intra niste bani la buget….

      00
  11. Și, parcarea aia e pazită? Are măcar camere video? Sau mașinile lăsate acolo sunt la mila hoților?

    00
    • Am inteles ca e un paznic la 3 masini. Pentru 50 de lei in plus pe luna ai propriul tau paznic. Oricum, e bine si asa, hiar daca nu la fel de sigur ca atunci cand o parchezi pe prima banda.

      00
    • inca mai tii calu in sufragerie?

      00
    • pe stradă nu sunt mașinile la mila hoților? sau ai impresia că vine poliția repede să te apere de hoți dacă o lași pe trotuar, „la vedere”? cine te obligă să-ți iei mașină la fel de scumpă ca o garsonieră?

      00
    • da bine mă, la 35 de milioane de euro vrei pază și camere video ? un clopot aurit de 25 de tone în vârful parcării nu vrei ?

      00
  12. Ma faci sa rad, zilnic la Promenada mall in fata pe partea cu Barbu Vacarescu se blocheaza banda 1 din cauza masinilor parcate pe banda aceea, desi au parcare in mall, iar pretul ar fi un mizilic de 28 de ron pentru 8 in timpul saptamanii. Spun mizilic intrucat cine lucreaza pe acolo si vine cu masina la serviciu nu se cramponeaza in acei bani. Uite un link din 2014 de pe street view, ce-i drept masinile erau parcate pe trotuar acum sunt pe banda 1, deci nu e mare diferenta:
    https://www.google.com/maps/@44.4788631,26.1043702,3a,75y,148.63h,86.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1soJBLXHNzXKDZruO5G1DRKw!2e0!7i13312!8i6656

    Sa recapitulam, parcare langa subterana si in continuare parchezi moca pe banda 1 de ce? Mergem un pic mai departe si in zona respectiva mai e o parcare sub pod, dar hai sa presupunem ca e mai complicat sa iesi sau sa vii, dar totusi ai parcare, de ce nu o folosesti? Este fix acelasi caz la Straulesti daca este sa ma intrebi pe mine, numai ca aparand aceasta parcare lumea spera ca se va rezolva prin magie.

    Problema in Bucuresti si in general in Romania, este ca omul tine foarte mult la propriul confort si nu intelege ca propriul lui confort inseamna in esenta degraderea confortului comun. Degraderea confortului comun inseamna nervi si o scaderea a calitatii vietii din cauza unor chestii banale:lipsa odihnei, somnului. Pune asta si faptul ca poluarea este un factor demn de luat in seama si speranta de viata in Bucuresti scade cu niste ani. Desigur noi ca niste romani mandri vom dezbate, vom trage concluzii si ne vom baga picioarele ca in fond nu ne afecteaza pe nici unu direct. Din nou Romania in an centenar.

    00
    • Parcarea in Promenada este 50 lei pe zi.

      00
    • Acum sunt si pe linia de tramvai pe mijloc. Tramvaiul nu mai circula de aproape un an si toata calea de rulare s-a facut parcare. In curand le vor pune in spic si acolo.

      00
    • Iar parcarea aia de sub pod e cam plina

      00
    • @Ionel
      In conditiile, in care in acea zona, media salariilor e de peste 1000 de euro, si mai mult este cat de cat bine racordata la transportul in comun, daca vi cu masina inseamna ca-ti permiti si un mizilic 50 de ron parcare. Si motivul pentru care fac asta, este ca nu risca nimic, insa daca s-ar ridica masinile si deranjul total ar fi de vreo 500-600 de ron, multa lume si-ar revizui atitudinea. Ba mai mult, poti face car-pooling si imparti costurile, daca suferi atat de mult.
      @Mark 699
      Este plina si oarecum neconfortabil de intrat in ea, pot intelege asta, dar ai alte alternative parcare(in mall), respectiv lasi masina si folosesti transportul in comun, care acopera cat de cat zona.

      In continuare sunt de parere ca traficul din Bucuresti poate fi redus cu 10-20%, daca lumea ar folosi metroul/tramvaiul in detrimentului masinii, iar gradul de ocupare al acestei parcarii imi sustine cat de cat aceasta afirmatie. De asemenea, sunt de parere ca si daca ar aparea niste parcari ca prin minune in zonele aglomerate al Bucurestiului, lumea tot pe interzis ar parca. Ceea ce ne duce cu gandul, ca ridicarea masinilor trebuie sa devina o realitate, pana cand lumea sa inteleaga. Dar asta nu se va intampla pentru ca urmeaza ani electorali, si alte mize….

      00
    • Problema in Bucuresti si in general in Romania, este ca omul tine foarte mult la propriul confort si nu intelege ca propriul lui confort inseamna in esenta degraderea confortului comun.

      cu o mică mențiune: omul trage mereu de propriul lui confort și nu îl oprește nimeni. dă muzica mai tare și vede că nu se întâmplă nimic. o dă și mai tare și nimic. și apoi și mai tare. și mai tare. și tot așa.

    • @Zoso
      Omul trage pentru ca in esenta poate si pentru ca nu poate intelege, ca daca toti intindem coarda in directia aia, toti in esenta pierdem .Un exemplu nu chiar bun sunt blocajele pe DN1 in week-end cand toata lumea pleaca fix la aceeasi ora si se vaita de trafic….
      Si legat de partea de confort, vin cu o completare la ce am spus mai sus, romanul nu stie sa traiasca in comunitate, confortul lui primand in fata confortul celorlalti incepand de la clasice bormasini noaptea, manele sau de ce sa repar acoperisul blocului daca eu stau la etaj 1? La asta m-am referit cand am spus ce am spus, ca vad ca unii ma vad un mare revolutionar…
      Cand lumea va intelege ce inseamna comunitate si ce inseamna sa traiesti in ea, poate lucrurile astea de care noi ne lovim zilnic si le combatem o sa se mai rareasca.

      00
    • @Ionel – un abonament lunar la Promenada este 400, 450 lei max. Stiu pentru ca am cautat sa vad cat costa. Momentan nu mai gasesc informatia, dar retin ca era cam pe acolo.

      00
    • Nu exista tara unde lumea sa nu se comporte exact la fel ca romanii (in special cand vine vorba de parcare); Diferenta o da legea si aplicarea ei (apoi devine obisnuinta);

      00
  13. Stii care e faza amuzanta? Ca femeia aia de spune „pentru 1 leu pe ora mi se pare absurd sa nu parcheze” e… mama. Stii ce e si mai amuzant? Ca ai mei stau la maxim 7 minute de mers cu masina de parcarea respectiva si ei numai asta fac: o lasa acolo si pe urma iau metroul.

    00
  14. Totusi, 35 mil. Euro???

    La un calcul simplu, 600 masini x 20m2/masina = 12.000 m2.

    35.000.000 / 12.000 = 2.916 Eu/m2
    Asta e pret de constructie tip parcare?
    Dar un bloc de apartamente ce pret pe m2 are?
    Si care sunt diferentele (finisare, utilitati, etc.)? Oare cum arata un apartament
    de 100m2 x 2.916 Eu/m2 = 291.600 Euro? Si in ce zona…

    Eu sunt singurul caruia ii da cu virgula?

    00
    • 250k apartament de 3 camere (~100mp) in Cortina, langa Golden Blitz.

      00
    • 35 de milioane inseamna vreo 3600 euro/mp construit (are 9.717 mp construiti). Suma asta pentru doar 650 de locuri de parcare.

      Mega Mall-ul a costat 165 milioane euro si are 200.000 mp construiti, 3.000 de locuri de parcare si peste 200 de magazine. Si mai are si gresii scumpe, zeci de bai, scari rulante, fatade de sticla si bond, ecrane led exterioare, sisteme complexe de ventilatie etc.

      Compara aceste 2 proiecte sa vezi cat se fura cu adevarat in tarisoara asta.

      00
  15. Ai scris articol un pic la hate asa, ca na blog.

    Sunt cel mai probabil mai multi factori acolo care duc la treaba asta, printre care pret si confort: 3€ pe zi inseamna 60€ pe luna. Gen daca ai o masina normalish cam aia e benzina. Iar economie de timp nici atat, tot e omor sa vii de la srtaulesti in oras cu metroul pt ca schimbi cel putin o data.

    E bine cu hate pe bucuresti, dar aici nu e cazul. Scopul parcarii aleia nu e sa faca bani ci sa sa scoata niste masini din trafic.

    Iar romanul e pragmatic, crezi daca daca ar fi util pt el nu s-ar baga?

    00
    • La fel și pt toți cei milioane de șoferi care se înghesuie zilnic în traficul bucureștean, crezi că dacă ar fi util pt ei n-ar renunța la mașină? Doar că nu! utilul unei persoane nu este același cu utilul comun!

      00
    • @Toma: mai uita-te o data pe poza de la metrou Victoriei si hai sa vedem cum e cu utilul comun…

      00
  16. Daca faci un calcul, un loc de parcare a costat 58.000 euro. Cat un apartament cu 3 camere. Cum sa coate 35 milioane de euro doar 600 de locuri. Dar ce le-a placat cu aur? Ai vrut sa spui 6000 de locuri?

    00
  17. La un calcul mai atent iese o suma maricica, 15 lei pe zi (10 ore parcare si metrou) 300 de lei pe luna. Daca iau abonament de metrou e doar 270 de lei cu totul, la care se adauga si carburantul, inca 250 de lei in medie pe luna.
    Total general 500-550 pe luna. E cam mult chiar si pentru un salariu mediu.
    Poate daca ar injumatati parcarea la 50 bani pe ora si ar face aboamente ar fi mai plina.

    00
  18. Parcă la tine era poza aia din stație de la Victoriei? Metroul e foarte aglomerat deja, sunt curios cum ar fi, dacă toți cei ce utilizează zilnic mașina, ar merge cu metroul.

    00
  19. Subventiile si pretul parcarilor, printre multe altele, sunt votate de consiliile locale. Daca in afara de capitala sunt alte preturi, implicati-va sa schimbat asta, altfel sunteti la fel ca cei pe care ii blamati ca nu folosesc parcarea cu plata. Nu o luati ca un raspuns rautacios, pt ca nu e.

    00
  20. ia sa bage tanti firea taxa pentru intrat in centru, ca la engleji, sa vezi ce o sa se bata lumea pe locurile alea de parcare. civilizatia se face cu biciul si cu PV-ul. vad asta la mine in complex, unde oameni cu venituri peste medie, care au si cate 3 masini, nu si-au cumparat locuri de parcare. prin urmare, stam cu mormanul de gunoi la ghena ca nu poate intra masina de gunoi, pentru ca desteptii lu peste parcheaza pe ambele margini ale unui drum si asa ingust. dar ei sunt clasa de mijloc, aia care vor o tara ca afara si au boala pe dragnea ca e hot si din cauza lui merge tara prost. n-avem ba nicio sansa. si asta nu din cauza politicienilor, ci din cauza noastra!

    00
  21. Sicatiormaififost pune dreaq parcare din asta la Preciziei. Acolo o pui degeaba ca pe tot traseul ai loc de parcare gratuit!

    00
  22. Daca as fi locul lui Firea cand o sa vina zapezile alea mari n-as deszapezi cateva strazi de la parcarea aia spre oras si atunci sa vezi cum s-ar umple locurile alea de parcare.
    Iar de la anul as pleca de la km0 spre exterior si as amenda masiv pe cei care parcheaza aiurea.
    Pana la urma, iarna asta, parcarea aceea va deservi depozitarii/topirii zapezii stransa din centru.

    00
  23. De ce avem „Bucuresti” si „zona rurala” in contexte difetite?

    Am fost lasat toata copilaria pe timp de vara de catre parinti la bunici intr-un sat de pe langa Giurgiu. Toti copiii nascuti in acel sat si care era de varsta cu mine s-au mutat in Bucuresti dupa terminarea liceului din comuna alaturata. Bucurestiul e o mare salata rurala

    00
  24. era ideal ca primaria sa aibe o retea mare de parcari iar fiecare cu masina cu numar de bucuresti sa i se opreasca fortat X lei pe an/luna ce ii asigura parcare in totul orasul

    00
  25. O fi ceva mai complex, sau ai surprins esenta?

    Pe testate:
    – plecat dimineata 8, la 8.25 eram la straulesti – 9.20 la universitate – (varieaza ca m4 merge cum are chef)
    – plecat la 8.30, la 9.05 la birou;

    – 70 de lei / luna abonament metrou;
    – 200 lei / luna parcare (nu, nu poti face abonament pentru ca mecla la chestii de bun simt);

    toate astea pentru o economie de 30% la benzina;
    De 3,4 ani urmaresc ce e cu park & ride ala, mai pareresc si pe aici despre el. Chiar il asteptam ca painea calda.

    Multumesc boss, alte idei bune mai de la brasov de acolo?

    Bonus: singurul park& ride din bucuresti e pus la intrarea dinspre Buftea, e pozitionat ca un rahat fata ce centura, singura legatura de „ride” spre centru e m4 ( trebuie sa schimbi de 2 ori metroul in drum spre universitate/ 1 spre victoriei).

    Niste carcotasi domle romanii astia, vor macar sa fie utile chestiile de se fac, daca tot se fac incet si scump.

    00
  26. Dupa ce au citit articolul asta, au luat toti metroul:
    https://www.reddit.com/r/Romania/comments/a3yqdz/metro_2033_survival_game/

    Ba zoso, nu (le) mai da idei (acum va trebui sa merg cu masina).

    00
  27. haha in Bucuresti sunt soferi care nu isi platesc intretinerea dar au masina . Am un caz dinasta in bloc, parcheaza mot in fata blocului , pt ca nu a vrut sa plateasca parcarea de rezidenta sau cum ii zice. Motivul: parleala se numeste. Si 5 lei daca era, nu dadeau. Zoso are dreptate.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.