Alfa Romeo Stelvio SuperAT8 Review
2018 40.000km
Decizia:
De când a avut tata un Alfa 75 în anii ’90 am rămas îndrăgostit de marcă.
Am mai cochetat cu ideea acum vreo 3 ani când voiam să luăm a doua mașină un Giullieta, dar nu s-a concretizat că soția e manelistă și a vrut seria 1 :))))
La începutul anului am zis să schimbăm Golful 7 break și să trecem la altceva.
Eu voiam o Giulia. Zis și făcut, am luat netul la bătaie și în zona unde locuim am găsit la Strasbourg câteva. Mergem să le vedem, dar în parcare tronau și 3 Stelvio, unul alb, unul gri și al nostru. Giulia cam micuță așa că am zis să facem un drive test și cu Stelvio dacă tot eram lângă el. Dragoste la prima vedere, NCSF așa c-am plecat cu el
Preț 30.500
Motor 2.2 tdi 180cp 4×2
Cutie manuală
Multimedia: android auto, GPS din fabrică, prize usb: 3 în fața 2 în spate
Lane assist, senzor coliziune, senzor păstrare bandă
Ușa portbagaj reglabilă pe înălțime la deschidere pe 4 niveluri plus nivel customizat
Ce-mi place la mașină:
- Ținuta de drum impecabilă, mai ales pe curbe, o plăcere pe drumuri sinuoase și de munte.
- Scaunele confortabile, după 500 km nu am simțit oboseala.
- Consumul e mai mult decât decent între 6,5 și 7,5 mixt.
- La drum lung fără autostradă a fost în jur de 5-5,5
- Trapa panoramică face toți banii.
Ce nu-mi place sau ar mai trebui îmbunătățit:
- Când brachez de volan la maxim are un efect de scăpare a roților-problema e cunoscută și la Stelvio și la Giulia, dar te obișnuiești
- Sistemul multimedia mai are o bucată până ajunge la nivelul concurenților
- Una peste alta sunt mulțumit pt moment, dacă apar probleme revin cu update
P.S. tre să recunosc că n-am fost chiar inconștient, am dat avans jumătate și de restul credit prin dealer că să pot beneficia de extinderea garanției de producător pe perioada creditului
Ceva probleme tehnice în ăștia 40.000 km?
Eu am inteles ca patrujdemii avea masina cand a luat-o, nu ca i-a facut el.
Alea apar după 50.000. 🤣🤣🤣
Mai contează cine a făcut ăia 40.000?
Momentan nu am avut,dar din precauție am luat garanția extinsă, să n-am surprize
Pentru băeții săritori pe butonul thumb down: eu am întrebat dacă mașina a avut probleme în cei 40.000 km, pentru că am auzit că Alfa nu e prea fiabilă, dar cum nu am avut am zis să pun o întrebare.
Acu’, că autorul a luat-o direct la 40k, sau i-a făcut el, mașina tot are 40k rulați! Greu rău…
Cutie manuala? Nu de alta, dar in poza e una cu cutie automata.
nu exista cutie manuala pe Stelvio, nu stiu ce indruga GUEST_AUTHOR :)) poate o foloseste pe secvential si crede ca e manuala :))
My bad…e cutie automată secvențială:)
@Autorul: Sunt cutii de la ZF, foarte bune.
Oricum o masina frumoasa, sa o stapanesti sanatos.
@Autorul
Nu e nici automata secventiala, ci o automata in 8 trepte cu convertizor de cuplu de la ZF (ZF8HP).
@stefan, autorul
E aceiași cutie care e și pe bmw. Cu bune și cu rele.
Cum adică Alfa Romeo? Oamenii așteaptă review-ul la Bentley-ul ăla de când ai noul job la aeroport, să vadă dacă intra porcul in portbagaj.
In primul rand am impresia ca, desi e semnat „Vali”, articolul nu e scris de el (poate are a face cu faptul ca Strasbourg nu e chiar aproape de Brasov.
In al doilea rand, sefu’ blogului astuia a primit avion/elicopter (in functie de necesitate) de la aeroport, nicidecum Bentley. De la aeroportul Brasov, fireste.
Are remorcuta bulgaru.
E o masina frumoasa. Nu cred ca exista Alfa urata. Cat despre problemele de fiabilitate… da-i cu garantia cat mai lunga inainte apoi alege o alta alfa noua. Ca la Land Rover
O singura chestie. Poate sunt old-school, subiectiv, incapatanat, spune-i cum vrei, dar nu pot accepta ideea de SUV fara 4×4.
Alfa sunt cele mai frumoase masini din cele care se produc in serie, problema lor si a italienilor in general e fiabilitatea.
da din cauza asta iti dau garantie 5 + 2 ani ca nu sunt fiabile, mai bine cumperi o nemtoaica cu 2 ani garantie ca dehh sunt fiabile. Ce pot eu sa-ti spun la giulietta mea in 170k nu am schimbat 2 motoare, 3 cutii si 10 lanturi de distributie ca de ex la mult iubitul Bmw, (fost posesor de Vag)
Felicitări pentru mașină.
Din păcate „inima sportiva” bate din ce în ce mai greu iar integrarea în strutocamila stellantis nu va rezolva problema. Păcat pentru o firma care înseamnă ceva în istoria auto.
Ce constat din poze:
Contact pe mana stânga a la le mans. Frumos!
Turometru și vitezometru mascate de volan. Sportiva?
Emblema în alb/negru. De ce? Oricum a fost schimbata în 2015 pe considerente de incorectitudine politica (copilul mâncat de șarpe era negru, acum e alb; azurul casei regale de savoia a dispărut).
Păreri despre motor? Persoana cu care am discutat (alfist înrăit) s-a declarat dezamăgită de performante (conduce o giulia).
Cu voia proprietarului blogului poate bag și eu review la giulietta 2.0 jtdm m6 după un an și ceva de utilizare, cu bune și cu a-mi puțin bune
Ala era un copil? Eu mereu au presupus ca e limba sarpelui :))
Cand turometrul se opreste la 4.5k, chiar daca e diesel, nu poti declara ca masina e sportiva!
@zamaraii, nu stiu ce sa zic, eu ma uit mai degraba la vitezometru ca sa judec sportivitatea.
@zarax
Uite aici puțin explicate diferentele
https://www.goauto.com.au/amp/alfa-romeo/alfa-romeo-shows-off-new-badge/2015-06-25/19322.html
Probabil următoarea emblema va fi și mai stilizata (dacă va mai exista alfa Romeo…)
@zamaraii
Ajunge și la 6000. Greu dar ajunge. Hai nu 6000 dar vreo 5800. Mai nasol cu sportivitatea când îți zice sa schimbi sub 1500. Noroc ca la manuala schimb când vrea mușchii mei, între 2500 și 3500.
Nu stiu ce sa zic, dar curbele arata altceva: https://www.automobile-catalog.com/curve/2019/2766455/alfa_romeo_stelvio_2_2_diesel_16v_160.html
de la cuplul maxim la 1750 rpm pana la 3750 rpm unde e puterea maxima mai ai ceva, apoi dupa 4500 unde e si zona rosie (la masinile mai noi limitate de computer) o calci degeaba!
Nu sunt sigur de eșapamentul ăla, parcă a zis cineva „Gianluca, care e diametrul maxim de țeava pe care îl avem? De ăla punem!”. Adică dacă le rezervau doar pentru Quadrifolio mai ziceam dar așa țevile alea pe 2.2 Diesel…
E doar ornament. Țeava de eșapament are diametru mai mic, se vede în poze în interior.
Bineînțeles că e doar ornament – ceea ce e și mai rău de fapt. Mă rog, e o chestiune de gust, în curând scăpăm de toate, inclusiv grile de radiator. O să rămână forma și plasamentul de la capacul de la mufa de încărcare.
Ai grija, ca bantuie in zona ta Fluture si o sa ti-o zgarie, pentru ca dai dovada de consumerism ieftin.
Totusi, de ce diesel? Adica o sa te cam zboare afara din orase peste tot cu diesel-ul, iar motoarele cu benzina sunt chiar ok la Alfa.
Cutia este ZF8HP, asta da valoarea masinii, e cam cea mai buna (si cred ca ultima) cutie cu convertizor de cuplu prezenta pe scara larga in industria auto, echipeaza multe marci (vezi sa ii faci totusi o revizie la cutie pe la 120.000).
Pai pe Fluture poate-l scot la o bere când ne-or da ăștia voie
becaly, se pare ca te-am zgâriat si pe tine putin prin comentarii :))
Autorul, daca ma scoti la bere sa-mi dai detalii despre masina ta, sa stii ca review-ul asta mi-a fost suficient. Si inutil:-)
Dar daca ai si alte topicuri de discutie, s-ar putea sa accept
Asta cu diesel interzis in oras e o legenda urbana frumoasa, dar o legenda. Da, in Europa au inceput sa se interzica masinile cu norma de poluare mai mica de Euro X (in functie de oras) dar fie toate, indiferent ca sunt diesel sau benzina fie doar diesel dar sub o anumita norma destul de decenta, gen Euro5. In general daca ai filtru de particule e ok. Nu le interzice nimeni total si mai ales la o masina aproape noua, Euro 6. Nu mai puneti botul la tot ce zice unul si altul pe net si documentati-va. Google e la un click distanta.
Super masina la cât mai multe drumuri frumoase!
Mai exact ce e acel „efect de scăpare a roților” ?
O masina decenta la pret bun, motoarele de 2.2 sunt lesinate fata de 2.0@200 sau 2.0@280, dar cu un remap ajung la 240 de cai, aici ma refer la toate motoarele 2.2 (136, 150, 180, 210).
Frumoasa masina – misto expunerea scurta – nu pare ca am pierdut timpul si am aflat cu ce se lauda unii – glumesc – chiar arata bine masina .
Dar , trebuie neaparat sa-ti iei si tu alt incarcator auto pe priza de 12V , cauta ceva slim de la ANKER sau HAMA , ca e jenant ala albastru acolo in bord , zici ca l-ai luat de la balciul de la Piscani :))))
Fara evenimente
Motorul de 2.0 e rezonabil (fără remap) pe giulietta. Pe giulia sau stelvio cred ca ar fi de rasul curcilor. Bineînțeles că sa respecți sloganul cu inima sportiva. Dacă vrei sa te iei la întrecere doar cu focus 1.0 ecoboost merge 2.0 pe giulia
1.0 ecoboost iti afuma loganul de 1,6 sau 1,5 dci!!
Nu înțeleg ce vorbești, motorul de 2.0 benzină? Știi că are 280 cp și mașina face cu el suta în 5 secunde și ceva, ce treabă are cu 1.0 ecoboost?
Alfa chiar au motorizări foarte bune și nu cred că își vor bate joc de mașini cu motoare subdimensionate.
Esti sigur ca ai mers cu ea?
Context: nu-mi plac motoarele diesel. Ultimii 4 ani am condus un Type-R FK2 (aka 310CP@1400Kg). Am facut un drive test de peste 1400km cu Stevio diesel pe toate tipurile de drumuri (dorind sa vad cum e masina). As fi preferat benzina pt drivetest, dar asta aveau la AutoItalia. Motorul diesel este absolut decent, inclusiv in reprize agresive pe drumuri de munte. Nu e mare diferenta intre el si 2.0/280 in utilizare zilnica (cu exceptia startului rapid). Nicio treaba cu cu Ecoboost&Co. Am condus un Kuga diesel (B-Bv-B) cu aproape aceleasi specificatii. Nicio treaba cu Alfa.
De banii aia iti luai GLE SH.
Bravo, felicitari pentru achizitie!
Asta e genul de masina pe care as cumpara-o daca as avea bani destui.
Buna faza cu sotia manelista si seria1 :)) am ras.
Daca-mi permiti, nu e doar sotia ta manelista, sunt multi posesori de bmw-uri in tara
Am avut mașina asta in concediu 2019… o budă pe roți. Golf 7 SW e cu 7 clase peste.
Alfa pe motorina-SUPER.
Salut, mai ai mașina? Cum se prezintă? Au fost probleme?
Mulțumesc