Aeroportul Adunaţii Copăceni

aeroportÎn 2013 va fi inaugurat aeroportul de la Adunaţii Copăceni, ceea ce înseamnă că aeroportul de la Băneasa va dispărea, pe motiv că e foarte aproape de oraş. Existau bănuieli pe tema asta de ceva vreme, mai ales că Băneasa este foarte mic şi foarte înghesuit şi nu s-a investit deloc în el în ultimii ani.

Aeroportul va fi administrat de o firmă care are ca acţionari Romstrade (75%) şi Blue Air (25%), ultimii fiind nemulţumiţi de preţurile mari de pe Otopeni.

Cea mai mare problemă e legată de infrastructură. Ultima oară când am trecut pe acolo, şoseau era proastă. Avea două benzi, dar drumul prin Jilava e oribil şi se termină în Şoseaua Giurgiului, unde se circulă cu pe o singură bandă şi până în centru e o aglomeraţie monstru.

Încă o idee pur românească: o construim noi şi vedem după aia cu infrastructura.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

55 comentarii

  1. 75% Romstrade + 25% Blue Air = 100% asfaltagiul sef Nelu Iordache

    00
  2. Stau aproape de baneasa, foarte aproape si zilnic sting repede luminile prin camera ca nu cumva sa imi aterizeze vre-unu in pat. E cumplit aici in zona. E prea aproape de oras cacatu asta de aeroport.

    00
  3. Ii trebuie si un nume pana nu devine subiect de bancuri.

    00
  4. @Cristi, Inclin sa cred ca ti-ai facut casa acolo mult dupa aeroport. Tu si altii, de ce naiba v-ati facut case acolo stiind ca acolo este un aeroport?

    00
  5. Ce-mi plac oradenii care stiu mai bine ce se intampla in Bucuresti. Cristi al doilea, maica, tu te-ai uitat pe Google Maps macar de curiozitate sa vezi unde este aeroportul si unde este culoarul de aterizare?

    00
  6. Din Mai au inceput lucrarile la sosea; din pacate pe o parte se asfalteaza/inalta, pe alta parte se strica. Au fost stricate trotuarele incepand cu 1 Decembrie pana in Jilava, ca deocamdata atat s-a lucrat, insa absolut dezordonat, soseaua a fost largita doar un pic dupa iesirea din 1 Decembrie catre Bucuresti. Se lucreaza foarte lent, iar in vara au fost zile intregi in care zaceau singure buldozerele.Eu nu vad treaba terminata prea curand.

    00
  7. Adunatii Copaceni nu e nici el aproape de oras. Deloc. Cind un avion covoara sub 1000 m zgomotul devine enervant rau. Mai ales daca o sa fie un zbor la 10 min. Parfum!!
    Presimt un nou val de plingeri.

    00
  8. @Cristi, dude eu stau la 3 km de aeroport dar am zis ca e foarte aproape pentru ca daca scot curu pe geam cred ca ma vad aia din avion. A, si sa nu uit blocu in care stau e din `40 sau ceva de genu. Sa nu imi zici ca tot devreme a fost construit.
    Fssss

    00
  9. @Jules si sa nu uitam ca in apropiere de podul catre Adunatii Copaceni sunt construite doua cartiere rezidentiale. Sunt sigura ca locatarii vor fi foarte fericiti. :))

    00
  10. Daca avea sacu ala de bani de care zici plateam 2 moldoveni hraniti bine sa te ushida pe tine ca prea le stii pe toate.

    00
  11. @ Cristi, la primu raspuns: pe bune ca stingi luminile :)) ?

    00
  12. O investiţie ce va efecte asemănătoare unui cutremur pe piaţa imobiliară!

    00
  13. Ar fi o miscare buna … dar nu cred ca mai are finantare acum … proiectul e mai vechi. Oricum un aeroport in sud ar mai echilibra dezvoltarea orasului; sudul este subdezvoltat … si oricum nordul a devenit foarte scump.
    In plus ar putea atrage si clienti bulgari iar infrastructura se poate rezolva cu putina bunavointa in 1-2 ani.

    00
  14. @First Cristi
    Corect … “cacatu ala de aeroport e prea aproape” … Ti-ai facut casa in Pipera, la coada pistei, ai platit un sac de bani celor care ti-au spus ca se va muta aeroportul .. ai luat teapa si acum esti suparat:). Etaj normal te-au lasat sa faci la casa? Sau etajul este la 180 cm asa cum am vazut la vreo 2 “vile” de langa piste:)

    00
  15. cel mai bine trebuie daramat tot Baneasa, ca arata ca o autogara, adica rusinos rau de tot.

    Trebuie investit, extinst Otopeniul. Ca nici Münchenul nu are 10 aeropoarte, nici Viena, nici nimeni. Un aeroport ajunge, care este mare si cu o infrastructura buna. Pt ce doua ?

    La München aeroportul este la 40km de oras, iar la Viena tot cam asa. Exista transfer oras-aeroport care te costa 12€ cursa si este perfect.

    00
  16. @Cristi 1: Serios ca aeroportul Baneasa e din 1920. Da, e un rahat de aeroport, gara comunala, ar fi trebuit renovat, tehnologizat etc, dar mari tampiti aia de si-au facut case in perimetrul lui. Asta ca tot treceam zilele astea pe langa si ma intrebam cat i-a dus capul pe unii de si-au facut P+2 langa, dar chiar langa pista.

    00
  17. sa nu se intample ca si aeroportul nou construit langa Madrid unde dupa o investitie de vreo 300 mil euro (daca nu ma insel) zboara doar o singura cursa aeriana de vreo jumate de an

    00
  18. @Cristi
    Scuze … credeam ca stai chiar la coada pistei … acolo cad avioanele pe case.
    Tariful la moldoveni e mic, de criza .. cam 500 euro … ca tot spui ca le stiu eu pe toate

    00
  19. @naicu JEG e luat deja de Aasiaat, Groenlanda :))

    00
  20. Si totusi Cristi are dreptate. Aeroportul Baneasa este acolo de cand s-a auzit de zbor in Romania. Chiar si Vlaicu a zburat de pe campurile de la Baneasa.
    Cei care au construi sau cumparat case acolo stiau ca sunt langa aeroport!
    Mai e un destept pe aici care spune sa ne uitam pe Google Maps sa vedem unde este aeroportul Baneasa fata de oras. As fi curios sa stiu daca desteptul in cauza s-a uitat si unde este aeroportul de la Adunatii Copaceni si ce distanta are fata de alte constructii DEJA EXISTENTE in acea zona. Ce vina au acesti proprietari ca s-au trezit cu aeroportul langa casa, si ce vina are aerportul Baneasa ca niste idioti au construit langa el?

    00
  21. @airbuzz: Să încercăm JAF, că la numere de maşini îi întrec numai numai cele cu SEF.

    00
  22. Le recomand călduros să aleagă JEG ca şi cod IATA.

    00
  23. nic, esti incearca sa afli cand au aparut cartierele Damaroaia, Pajura, Bucurestii Noi si Baneasa, care era traficul atunci si cam care era nivelul de zgomot al avioanelor de atunci. Fa pe smecherul dupa. Kthnx.

    00
  24. @iYli, cand ai mers ultima oara pe tronsonul Bucuresti/Gara Progresul – podul peste Arges de la intrarea in Adunatii Copaceni? Aseara era ok drumul, lucrarile sunt finalizate aproape complet. Eu locuiesc in Green City si m-ar deranja un aeroport langa casa, sper sa nu se construiasca asa ceva! De ce nu se extinde OTP-ul???

    00
  25. @pigbrother, probabil ca nu ai auzit cum face un AN 24 auzit din Bucurestii Noi cand tureaza motoarele, deci stai calm ca a fost dintotdeauna un nivel destul de mare al zgomotului. Treci inapoi la mop si mai documenteaza-te.

    00
  26. Aeroportul Băneasa era o bomboană, unul din puţinele aeroporturi aşa uşor accesible în Europa. Faza cu renovarea e o prostie, dacă s-ar dori, s-ar începe renovarea-reconstrucţia chiar în momentul ăsta. Au început tot felul de oligofreni să-şi facă vile în jurul aeroportului şi acum se plâng: că vai, că e gălăgie, trebuie închis.

    Păcat. Distanţa de 20km de Bucureşti va fi un chin, o pierdere de benzină şi de bani. Faza asta îmi aminteşte de aeroportul ăla aflat la 80km de Paris, sau de aeroportul din Milano, unde trebuie să plăteşti 30 Euro pe autocar ca să te deplasezi până în oraş şi înapoi.

    00
  27. Au aparut si expertii de blog in An-24 si IL-18. =))

    00
  28. Mie mi-ar placea sa locuiesc aproape de aeroport sa vad cum aterizeaza si decoleaza avioanele toata ziua! Ma consolez cu faptul ca macar de la etajul 8 vad o panorama a aeroportului Arad!

    00
  29. Aeroportul Baneasa e prea aproape de oras pt ca orasul se dezvolta continuu. La Paris aeroporturile sunt la 20-30 de km de oras. Voi ati fost vreodata in IKEA cand aterizeaza un avion sa vedeti cum duduie magazinul? Dar la Selgros peste drum de Baneasa sa vedeti zgomot la decolare-aterizare.
    Bunicu-miu e ingropat in cimitirul Damaroaia…far far away fata de aeroport. Trec avioanele pe deasupra la aterizare intr-o veselie…200 de metri altitudine aprox. Un zgomot de mori…nu se aude popa la slujba de ingropaciune…face pauza si reia cand trece avionul.
    Baneasa trebuie inchis si mutat, asta e clar.

    00
  30. Voi presupune ca nimeni din cei care vor aeroportul Baneasa mutat a auzit de London City Airport (LCY)

    http://wikimapia.org/#lat=51.5053368&lon=0.0536871&z=16&l=0&m=b&show=/13224/London-City-Airport-LCY-EGLC

    00
  31. Nea Nelu nu a avut bani pt modernizarea aeroportului din Bacau primit in concesiune si acuma are bani pt unul nou linga Bucuresti ?

    00
  32. 1. “Campul lui Aurel Vlaicu” nu e in Baneasa ci aproximativ pe locul celebrului mall (W)AFI.

    2. Terenul de sub aeroportul Baneasa a fost donat de catre familia Bibescu statului roman acum 100 de ani cu “clauza”; pe scurt daca dispare aeroportul, dispare si donatia si terenul se intoarce la mostenitorii familiei Bibescu.

    3. In Berlin exista aeroportul istoric Tempelhof care s-a inchis definitiv in 2008 din motive similare – orasul s-a extins pana in punctul in care aeroportul a devenit din periferic aproape central; nu cred totusi ca se vor apuca prea curand sa demoleze ceva.

    4. Constructia unui aeroport de la zero – aeroport capabil de a rula cateva milioane de pasageri anual – costa miliarde de euro, bani pe care o companie cu dificultati financiare serioase precum Blue Air sigur nu ii are iar Romstrade nu cred ca a ajuns un nou Bechtel din asfaltarea soselei Transalpina…

    Eu pariez pe mentinerea status-quo-ului actual pe inca vreo 5, poate chiar 10 ani.

    00
  33. London City e pentru avioane “mici” in sensul ca doar pentru avioane cu un singul culoar, nimic de genul 777,747,A330/340. Pista de aterizare e relativ scurta, fata de alte aeroporturi moderne.

    BA zboara BA1 de pe LCY pe JFK, cu escala in Shannon, Irlanda (unde se fac si immigration si vama). E un Airbus A318 – configurat in principal pentru cei care lucreaza in zona – doar business.

    Eu sper doar sa nu treaca VREO cursa de pe OTP pe aeroportul asta nou, va fi dezastruos ca timp de ajuns la aeroport pentru mine. Pentru LCC nu ma deranjaza, platesc mai putin, dar trebuie sa fac singur o distanta mai mare pana la aeroport.

    00
  34. @Dan – spune-mi tu mie, de ce trebuie construit un NOU aeroport. De ce nu se investeste in aeroportul Otopeni, sa il mareasca, mai face o pista, ca iese mai ieftin. Aeroportul de la Viena a construit acum o artera noua pentru companiile Low Cost. Nu a trebuit sa faca un aeroport nou ci a trebuit sa il mareasca, sa investeasca.

    00
  35. Parca aud deja:

    Welcome to the International Airport Gathered Trees!

    00
  36. Eu nu inteleg de ce toti aveti impresia ca daca se deschide un nou aeroport, Baneasa se inchide automat. In primul rand, cele doua aeroporturi au proprietari diferiti. Voi asa faceti, cand se deschide un magazin nou dupa colt, va inchideti magazinul vostru si ii dati toti clientii pe tava? Sau cand sunteti clienti si se deschide un magazin nou, cumparati automat de acolo, indiferent de pret si de conditii?
    In mod logic, Baneasa se va inchide numai daca va exista un motiv economic pentru asta. Iar, in mod shpagaristic, se va inchide daca vor exista suficiente stimulente.

    00
  37. 1. Baneasa nu cred ca va disparea. Poate nu va mai opera curse comerciale. Din cand in cand, cetatenii pot suporta cate un Cesna privat cand decoleaza.
    2. Nu ziceau ca fac la Alexeni in Giurgiu? Acolo e deja aeroport militar, si fitele rezidentiale inca n-au ajuns. Nici asfaltul, nici lumina..

    00
  38. Nu se face nimic! Totul e la nivel de barfa si nimic mai mult. Blue Air sa plateasca mai intai datoriile si abia apoi sa se apuce sa construiasca aeroporturi.

    Oricum Adunatii Copaceni e o locatie proasta, sa faca aeroportul in zona de est, spre Constanta/Fundulea, pare cel mai lejer de iesit din Bucuresti pe acolo…

    00
  39. nu uitat ca problema cu viitorul aeroportului Baneasa se pune in felul urmator :
    1. nu s-a mai investit deloc in el, arata ca o halta dar totusi face incasari din taxe -> banii se vor folosi la alt aeroport sau se fura altfel nu vad de ce nu l-ar moderinza
    2. cand muti un operator mare (chiar daca e low-cost ca Blue Air) trebuie sa-i muti si “perechile” (adica zborurile care se fac cu escala si schimbarea operatorului). Escala trebuie operata de pe acelasi aeroport altfel nu este avantajos pentru nimeni
    3. De la City Mall la Copaceni faci mai multi km dar mai putin timp decat de la Stefan cel Mare pe Barbu Vacarescu pana la Baneasa (da, stiu ca exista Piata Presei Libere dar nu ai metrou acolo)
    4. accesul pe centura spre Jilava o sa fie din ce in ce mai bun odata cu largirea acesteia iar drumu Jilava-Copaceni se modernizeaza continuu

    00
  40. Băneasa e cel mai eficient aeroport la sosire. Nu am ieșit în viața mea mai repede dintr-un aerport. 😀

    00
  41. Evident ca ar trebui sa existe sosele dar infrastructura nu se rezuma la atat. Ar trebui creata o legatura directa metrou / tren cu un nod important de transport public din Bucuresti. Vezi modelul Vienei sau a altor orase unde o cursa aeroport-centru dureaza 10 minute… Fara batai de cap, fara benzina consumata si nervi in trafic.

    00
  42. @panu, nu e vorba de Copaceni din Ilfov, ci Adunatii Copaceni din Giurgiu. Dar daca tot mutam aeroportul nr. 1 al orasului la Giurgiu, de ce nu mai aproape de orasul de la Dunare, am putea deservi cu el mai usor si nordul Bulgariei???

    00
  43. NOU
    #46

    Propun infiintarea ong-ului Salvati Adunatii Copaceni! E o zona incarcata de istorie si putem dezvolta turismul in zona!

    00
  44. Un aeroport mic nu le trece ăstora prin cap să facă și în Galați. Este un teren de vreo 15 km între Galați și Brăila care stă degeaba. Nimeni nu plantează nimic pe el. E plin de uscături.
    Auzi. Aeroport la Copăcenii Adunați.

    00
  45. Baneasa NU se inchide.

    Cel putin nu pana nu se va realiza un aeroport alternativ (aeroportul de la adunatii copaceni nu este alternativ, este Blue Air si nu se stie cand va fi finalizat, Romstrade a pierdut anul acesta multe contracte cu statul, noroc ca a intrat pe pietele din alte Tari)

    00
  46. 1) Sa nu uitam ca Blue Air a mai vrut sa faca si la Bacau modernizare de aeroport. Planuri marete, bani din parti. A murit la intrare. Adunati Copaceni va pati la fel.
    2) Pentru desteptii care si-au facut case langa aeroportul Baneasa. Ziceti mersi ca avioanele din ziua de azi sunt mai silentioase decat alea vechi. In plus nimeni nu v-a obligat sa cumparati acolo. Probabil ati fost ametiti de vanzatori cu dume de genul ca se va inchide aeroportul. Ei bine aflati ca nu se inchide. Cel putin nu in viitorul apropiat.

    00
    • @Cineminte: ce rost are să faci parcare la bacău? tu ai investi intr-o parcare a ta la 10km de bucureşti? să laşi maşina acolo şi să vii pe jos până acasă?

  47. @Dana De curand. Insa, lasand gluma la o parte eu nu stiu pe ce traseu ai luat-o ca sa ajungi in Bucuresti, pentru ca la padure inca se lucreaza, la fel ca si pe podul dinspre Jilava unde se circula doar pe o banda, iar dimineata si seara e omor. In fine. Iti dai seama ca dupa treaba cu reabilitarea drumului si construirea aeroportului nu vor mai fi probleme inclusiv cu lipsa electricitatii in Green City. Sa fim seriosi, se circula jalnic?!

    00
  48. In ceea ce priveste centura Bucurestiului… ca nu stiu cine amintea mai sus: ai mers dinspre Jilava catre Dr Taberei sa astepti cu orele la bariera de la Domnesti, asta dupa ce ai trecut prin toate denivelarile? sa fim seriosi, nu facem decat sa ne certam degeaba intre noi, sa ne contrazicem si eventual sa ne enervam, treburile astea depind in mica masura de noi.

    00
  49. Eu nu stiu cine e manager la Blue, dar in ultimul timp o sug prea tare…
    Sunt curios cine se duce la “cacatii copaceni” la imbarcare, si cum vor baga ei “arrivals” la ora 23, pe aeroportul lor de cacat…

    00
  50. lucrurile nu vor putea fi schimbate. asa ca, acceptati realitatea 🙂

    00
  51. Suna tare, aeroport pe Adunatii Copaceni!… In drum spre Bucuresti treci prin Crucea de Piatra… O sa fie super fun pentru aia de stau in Baneasa, Pipera cat o sa le ia sa ajunga din Nord pana in AC. Cred ca o sa ia pe centura nu? 🙂

    E misto ca la OTP tot s-au mai facut investitii in ultimul timp, s-au creat porti noi si s-au unit Plecarile cu Sosirile.

    Despre Baneasca, doar atat: nu stiu cati au fost cu avionul la Lisabona. Ala este un alt exemplu de aeroport initial departe, dar care a ajuns cu orasul langa el. Ai impresia ca aterizezi pe casele oamenilor. Singurul avantaj e ca orasul e atat de aproape si nu e mare, incat intr-o ora pe jos esti in centru.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube