Pe fundal se aude plânsul oamenilor care chestii. Feisbucul e plin și el de plânsete, în curând se vor umple harddisk-urile lui Zucc.
Dar există și două părți pozitive, pe care nu le vedem azi, pentru că suntem neam de traistă și zmucim lanțul de fiecare dată când ne este făcut bine cu forța.
Vom pleca mai devreme de la muncă.
Știți faza aia cu programul până la 17.30, pe care nimeni nu o respectă, pentru că ne place să ne tragem pe fund și muncitul ne apucă pe seară? nu mai merge, trebuie să ieșim pe ușă la 17.30, că trebuie să cumpărăm chestii.
Cumva, porcăria asta ne obligă să muncim mai punctual și să respectăm programul de muncă. Bine cu de-a sila.
Pe afară supermarketurile au ore normale, că și oamenii care lucrează acolo au și ei familii.
Ce o să zică angajatorul că pleci la ora la care ți-a zis că poți să pleci? Că te dă afară? Pe praful ăsta?
Vom face cumpărături punctuale.
Cu liste. Cu gândit din timp. Nu mai dormim o oră la raft.
Care ați mai fost pe afară știți cum procedează vesticii care ne dorim să fim. Ce mâncăm în seara asta? Păi, pui. Ok, luăm niște aripioare, un vin, un sos, niște legume și o juma de pâine. 10 minute cu totul. Pentru că sunt adulți și știu ce vor.
Vrea mamaie să stea o oră la cumpărături? Are toată ziua să facă asta, nu o împiedică nimeni. Oamenii muncii au treabă. Vor să ajungă acasă la copii, să stea cu ei, să petreacă timp de calitate împreună cu ei, să suplinească și completeze lipsa școlii.
Altfel, Bringo are “Favorites”. Mullermilch. Delaco. Ciucaș. Lapte. Pufuleți. Mere. Scăricică. 20 lei transport. Ori mă duc eu după ele, ori vin ei la mine. Trebuie doar să vrei să nu te mai plângi.
Sper din toată inima să vină un isteț de parlamentar care să propună ceva de genul după ce trece carantina: seara până la 20, sâmbăta până la 14, duminica închis.
Mie tot nu mi-a explicat nimeni cu subiect si predicat cum functioneaza asta. Cum scade rata de infectare daca la 18 se inchid magazinele, unde e logica ?
Virusul moare la aglomeratie, ce n-ai inteles?
Daca scade timpul in care interactionezi cu alti oameni, ce crezi, scade sau nu raspandirea virusului?
Hai ca iti zic eu daca nu te duce capu. Statul nu are posibilitatea logistica sa controleze oamenii care se vad cu altii. Oricand cineva va argumenta ca a fost la cumparaturi/parc/alergat. Altfel ei se vad cu x y sau z si scot scuza ca au fost la alergat.
E clar o deficienta de comunicare intre guvern si cetateni dar daca citesti printre randuri stii care e treaba. Cum a fost si cu mastile anu trecut: nu existau masti nici pt medici, au zis ca nu e nevoie. Dar ar trebui sa te duca capu sa stii ca era nevoie. Eu am luat masti la 350 ron care acum is 25 ron. Dar inca nu m-am infectat deci e ok.
Din moment ce avem solutie (vaccinul) de ce inchidem?!
Cand avem 700 000 de persoane pe listele de asteptare, de ce nu suplimenteaza centrele de vaccinare/alocarea vaccinurilor in zonele rosii?!
Nu ar fi o masura mult mai eficienta decat închiderea magazinelor mai devreme?!
@Valentin Nu centrele de vaccinare lipsesc ci vaccinurile. Mai ales ca lumea stramba din nas (destul de justificat) la Astra Zeneca. Din ce in ce mai mult aud insa ca nu se vaccineaza, ca mai asteapta, ceea ce va duce la ce crezi? la prelungirea starii de necesitate.
Logica este ca statul roman nu este in stare sa ofere testare GRATUITA tuturor celor care au nevoie de ea. Asa ca lumea, daca e sa aleaga sa dea sute de lei pe test, alege sa nu se testeze. Pe drept cuvant. Ca si eu, daca am de ales intre testare gratis si plata, mi-as baga picioarele in testare (si m-am testat acum 10 zile, ca aveam un „contact” cu test pozitiv, m-am dus, m-am testat gratis la City MD, m-am linistit). Daca mi se cereau bani pe test, sa dea altii, ca eu nu arun cu banii doar pentru o banuiala.
Aici este problema no.1. Testeaza in draci, testeaza gratis, da omului raspuns rapid. Eu am primit raspuns in 20 de minute pe email, testarile lu’ fie-ma in scoala (3 pana acum) s-au facut cu testul ala mai coios, a doua zi dimineata am primite pe email raspuns. Daca era pozitiva, intrau imediat cei de la Department of Health, se anunta scoala (daca mai era un caz, se inchide pentru 10 zile), ar fi intrat Trace corps, sa vada cine a fost contact direct, anuntati toti de bucurie.
Cam asa se face.
In cazul nostru, ca au fost toate negative, am stat linistiti.
Nu cu platit sute de lei, nu cu asteptat SAPTAMANI sa binevoiasca DSP-ul sa iti zica ceva, nu gresti testele sau CNP-urile si alte cacaturi ce tot citesc ca se intampla in gradina domnului.
De aici pornesti.
Apoi vaccinat agresiv toti doritorii, obligativitatea mastii, dat posibilitatea de a alege scoala online sau in person. Daca e in persoana, proceduri foarte stricte si merg copiii cat de cat in siguranta.
La noi magazinele sunt deschise de luni intregi, scoala este online sau in person, depinde cum alegi. Vaccinarile sunt deja deschise celor de 30+ ani, testarea este gratis, chiar daca te testezi de 100 de ori pe luna.
@ciocanul Logica e sa taci din gura si sa faci ce ti se spune. Asta e logica in spatele tuturor acestor „masuri de protectie”. Nu a fost vorba nici o data de protectia ta, nu ii intereseaza pe ei de tine sau familia ta. Nici una dintre aceste masuri nu te protejeaza, ci iti face mai mult rau. Tu trebuie sa taci si sa te supui.
Simplu.
@Mark
Cand ai constant 700 000 fe persoane in asteptare, nu poti spune ca oamenii nu vor sa se vaccineze 😅
Legat de lipsa vaccinurilor, poti face o alocare mai inteligenta.
La modul ca aloci un procent mult mai mare in zonele rosii. In felul asta nu vei fi nevoit sa inchizi magazinele de la 18:00.
Daca te uiti pe grafice sunt cateva judete care se detaseaza lejer fata de celelalte ca scoring.
Plus ca am vazut declaratia in direct a lui Arafat cand a fost intrebat insistent care este logica inchiderii magazinelor de la 18:00 si a fugit (la propriu).
Hai sa incerc eu o explicatie. Pana in ora 6 lumea e la munca, scoala, etc, chestii ce asigura traiul, chestii ce trebuie facute.
Dupa ora aia cam toata lumea iese la cioace, la plimbare, la aniversari, se mai vad cu prietenii. E si frumos afara, parca te imbie sa dai telefon sa te mai vezi cu unu altu. Ok, asta vrem sa evitam. Ca pe tine te duce mintea sa eviti intalnirile e ok, dar nu toti gandesc asa in perioada asta, exemplu-cluburile pline.
Da, distantarea e cea mai buna varianta in evitarea imbolnavirii. Ca is pline sectiile ATI, ca vrem sau nu vrem sa credem.
@Dojo – nu există testare gratuită, că nu plătește statul din banii lui, plătesc tot cetățenii din taxe și impozite. Asta ca să nu mai vorbim de preturile pe care le plătește statul când nu e obligat să facă licitații sau să fie transparent, de parandărături, etc.
Marius si Robert : dacă vrei neapărat să faci paranghelie, poți să te duci și sa ajungi la locul parangheliei și la 19:59 și la 21:59…problema nu este ca nu au capacitatea logistica sa opreasca bairamurile ci ca nu vor să fie puși in situatia sa opreasca întâlnirile baietilor de genul asta : https://youtu.be/Qi2c9rIBOqo …pt ca bajetii aia cotizeaza si banii se duc pana unde trebuie…daca ar da doar liceenii/studentii/corporatristii petreceri in pandemie, ar fi plin pe net si pe tv de actiunile in forta si de succes ale polutiei si jandarmeriei de oprire a lor …coruptia generalizată are și efecte de genul ăsta…
Daca n-ai inteles logica, nici ca o sa o intelegi vreodata
@BipBip ..ai dreptate dar hatereala e la moda, de aia ai cu minus
@dojo. vine ambulanta si te testeaza gratuit daca ai contact pozitiv. si eu si sotul am fost testati asa. daca esti paranoic si ti se pare ca esti virusat, doar asa, stand pe canapea, poti face test rapid, cam 6-7$ bucata. merge si asa, daca esti pozitiv iese si la cele rapide. la test „coios” primesti raspuns la 12-24 ore. la ala rapid in 20 min max. sa nu ne mai agitam ca e mai bine absolut peste ape, adica peste ocean, iar la romani e naspa. ref la restrictii si program de supermarket, e cam vina noastra ca s-a ajuns aici. meteahna noastra e ca ne-am obisnuit sa dam vina pe stat pentru ce se intampla, cand responsabilitatea este, pana la urma, a fiecaruia dintre noi – sa ne testam, sa ne vaccinam, sa respectam masurile de distantare.
E pe principiul: „Dinescule, fa-te ca muncesti!”.
Ajuta o pwla, o sa ai o densitate si mai mare sambata si duminica in restul orelor, CAND ORICUM ERA MARE.
Ca tot acuză presa și,,influencerii,, de diverse chestii, intreb si eu autorul, poate jura ca poza din articol este recenta?
de dragul de a incerca si varianta asta
nu cred ca ar strica un mic experiment pe timpul pandemiei
insa personal prefer conceptul non-stop 24/7
Dar cum ar fi sa nu si sa fie toate magazinele deschise 24/7 cum era Real acum cativa ani? Era o placere sa poti sa iti faci cumparaturile la 1-2 noaptea.
Da, mișto să ai niște sclavi prost platiți care să țină magazinul deschis pentru tine la 2 noaptea. Foarte est-european.
A: problema nu e ca era magazin deschis non stop.
Problema e ca sunt angajatii prost platiti.
Nici angajatii din benzinarii nu o duc stralucit cu banii si de alea nu se mai plange nimeni, ca nu mai e est european dreptul nostru de a circula cu masina cand avem chef.
Sunt convinsă că „sclavii ăia prost plătiți” sunt foarte fericiți acum că nu mai iau sporul pentru tura de noapte sau sunt dați afară direct pentru că nu mai este necesar să păstrezi atâta personal.
@A., discuti cu angajatii de la orice magazin care are si program non-stop (de exemplu un Mega Image) si o sa vezi ca este bataie pe tura de noapte.
Intradevar, salariile sunt foarte mici in domeniu. Dar asta inseamna ca sporul de pe tura de noapte este si mai important.
lasa ca se rezolva si asta cu 24/7 si o sa fie automatizate full, asa ca sa nu mai dea de lucru nimanui si mai ales sa nu se mai certe pe „tura de noapte”.
momentan in Romania au inceput fara casieri, dar pe afara sunt si variante cu zero personal.
https://clujcapitala.ro/2018/02/14/cluj-fara-casieri-in-carrefour-acestia-sunt-inlocuiti-cu-un-scaner-si-un-automat-de-incasat-banii-este-o-idee-buna/
De ce sa dai 20 de lei la Bringo, cand poti sa scrii pe blog si iti umplu cititorii frigiderul gratis?
Altfel raman la parerea mea, sambata la 07:00 e liber si marfa pe alese, aranjata frumos pentru razboinicii de weekend care dorm la ora aia. Duminica la 07:00 e si mai liber, dar se mai termina chestii.
Same here, deja e un obicei. Is 20 de oameni sambata dimineata la 6.30-7.00.
20lei bringo+10lei bacsis livrator
Mereu ies mai ieftin decat cand merg eu la supermarket + nu car, nu pierd timpul.
Mereu la magazin vad nu stiu ce promotie, nu stiu ce produs care nu mi trebuie in realitate si il bag in cos. Totalul il aflu la casa. Asa in aplicatie ma prind usor cand sar calul.
In supermarket platesc in general cu 50-80% mai mult decat cand cumpar prin bringo
@Kat
„In supermarket platesc in general cu 50-80% mai mult decat cand cumpar prin bringo”
Dar bringo faci la 2 zile pe cand la supermaket de duci odata pe luna.
30lei de 10 ori pe luna sunt 300lei.
Sa zicem ca ai un salariu de 6000lei (un salariu bun, nu de top 1%, dar bun).
Tocmai ai muncit mai bine de o zi pe luna doar pentru glovo.
Mai bagi si cate-un starbucks. Zilnic 25lei. Inca 500 lei.
Pac, aproape 2 zile muncite pentru starbucks.
Nu sunt eu Zenon, dar sa dai pe glovo o zi d-aia naspa in care te fute seful la cap si te-apuca seara sa iasa deadline-ul, parca nu suna bine.
Fiecare judeca pentru sine daca e mult sau putin.
Doar am vrut sa ridic mingea la fileu pentru ca sunt multe persoane (mai ales late millenials sau gen Z) care sunt sunt foarte libertine cu banii si desi au salarii/venituri foarte bune, la sfarsitul lunii se imprumuta sau break-even cu greu.
Bineinteles, persoanele din discutie se exclud de la critici. Corect, Kat?
@gogu eu comand la bringo o data pe saptamana si cand mergeam la carrefour in persoana tot saptamanal o faceam. Doar ca mi se lipesc chestii de mana acolo care nu-s pe lista (nu ajuta deloc ca mergeam in weekend pe la pranz cand imi era foame)
Nu comand o plasa de mancare come on, cum sa comand la 2 zile
Bag in cos 2 baxuri de apa si vreo 2-3 pungi pline de chestii, mancare, legume, fructe si produsele care s-au terminat.
Nu muncesc pentru a plati glovo/bringo, muncesc pentru timp liber in weekend, nu petrecut la carrefour si in masina pana acolo. Mai bine ma uit la un film in alea 2 ore pe care le-as fi petrecut la carrefour.
Iar acum cu covidul serviciile de livrare m-au ajutat sa ma pazesc 1 an sa nu fac boala pana cand a aparut vaccinul si l-am facut.
@Kat, inteleg ca acum consumi mai putin, nu?
Daca acum faci cumparaturi saptamanal prin Bringo si inainte faceai tot saptamanal, dar cheltuiai cu 50-80% mai mult, inseamna ca oricum cumparai cu 50-80% mai multe produse (poate chiar mai mult de atata daca luam in calcul si costul cu transportul de la Bringo).
Exista doua varinate aici:
1. Inainte aruncai extrem de multa mancare si acum nu se mai intampla asta (ai devenit mai calculata).
2. La tine in familie lumea a inceput sa consume mai putin, adica au trecut probabil la dierat si de asta nu mai ai nevoie de atatea produse.
Gogule, nu vad de ce as da comanda la bringo o data la 2 zile, dar daca sa zicem asa praf sunt cu organizarea, inseamna ca si la supermarket ma duceam sa zic o data la 3 zile. Adica de 10 ori pe luna. Cu dus, intors, cumparaturi tot pierzi o ora jumate pe tura. Inmultit cu 10, felicitari tocmai ai stat 2 zile de munca la cumparaturi.
Nu stiu cum dati voi 20 lei livrarea la Bringo. De fiecare data au cate o promotie cu livrare gratuita daca cumperi x marca. Iar la livrator, din pacate, dau rar ceva, doar la Fan si Sameday mai scap cate un rest cand e plata la livrare.
La bringo poti comanda pana la 21 daca nu mai poti de foame si nu ajungi pana la 6 e delivery, e deschis pana la 21 in fiecare zi.
Ps: mie mi se pare naspa in vest cu programul asta la magazine pana la 6 (mai putin la supermarket).
Am lucrat o vreme in anglia si cand mi s-au rupt la munca pantalonii a trebuit sa-mi cumpar de la tesco ce blugi aveau acolo ca nu ajungeam pana la 6 pana la magazinele cu haine.
In contextul pandemiei la noi cel mai bine era sa inchidem mallurile in weekend, dar nu cred ca mai sunt bani de compensat salarii, chirii etc
Asta cu închisul supermarketului în weekend și la ore decente, inclusiv în zilele de vară sau iarnă când au program până la 11-12 noaptea mi-o doresc și eu. Cel puțin înainte de Crăciun cu 1-2 săptămâni ei își măresc programul, pentru că pentru 2-3 zile de sărbătoare nu reușești să te aprovizionezi în din timp.
Slabe șanse să se întâmple, că mergem pe principiul vrem să fie frumos ca afara, dar noi să nu facem nimic.
Apreciez că toate supermarketurile pe care le frecventez au self, dacă ar avea și aplicație gen Carrefour ar fi și mai fain. Încă îmi doresc la Carrefour 2 case destinate pentru cei care utilizează aplicație, pentru că de multe ori la self se mișcă lumea mai greu ca la casele cu operator.
TOȚI IAU PRIMA DE CRĂCIUN PE DOOȘPATRU DECEMBRIE SEARA!!!!
Nu Vali, pe 24 li se aproaba creditul de nevoi personale, pai cum sa nu aiba ei sarbatori cum se cuvine?!
@Razvan C
Pe termen lung vor aparea magazine in care te servesti singur, cam cum sunt benzinariile self-service. Si chestia asta o sa duca la multe pierderi de slujbe, dar oamenii se vor bucura de timpul petrecut cu familia lor.
@asdad2005
Mai sunt domenii in care oamenii au fost inlocuiti de tehnologie, dar acei oameni si-au gasit alte locuri de munca sau au ramas sa nu faca nimic. Teoretic pentru a 2a categorie ar trebui sa intervina statul sa ii reprofileze daca ei zic ca nu pot sau nu sunt in stare.
@Razvan C – este ca nu ai treaba cu logistica?? In PLM… depozitele primesc marfa de sezon (craciun / paste / 1 mai), ultimele 2 legate uneori, cu cel putin 2 luni inainte!!!
Marfa este livrata magazinelor cam cu 1 luna si jumatate inainte–puitn cite putin…de aia gasesti oua de ciocolata pt paste in martie si decoratiuni de craciun in octombrie la cumparat!
Nu mai vorbi prosti daca nu stii ce este in spate!
NU se mareste nici-un program inaintede sarbatorile religioase..
Nu tot ce face vestul este bun, si nu in tot vestul este asa, sunt cateva tari. Dincolo de locurile astea, nu exista oras cu peste 1 milion de locuitori in lumea asta mare care sa aiba programe de genul.
Dar pe blogul asta este greu sa spui vreodata ” lucrul x care se intampla in Germania, Olanda, Scandinavia este gresit, sunt si aia oameni ca si noi, uneori nu tot ce functioneaza intr-o tara, functioneaza si in alta ” pentru ca oamenii din bula asta fetisizeaza tarile Germanice si Scandinavia pana la obsesie sexuala .
A, si intrebati un lucrator average de la Mega Image de exemplu, cat de mult se bucura ca nu mai este valabila tura de noapte in perioada asta. S-ar putea sa fiti surprinsi. Exista spor la salariu pentru tura de noapte, treaba e mult mai lejera din cauza fluxului redus de clienti si a faptului ca nu vine marfa, si nu toata lumea care lucreaza noaptea are cine stie ce familie sau 3 copii.
Si s-o credeti voi ca sunt atat de multi oameni care vor fi pasuiti de sefi sa plece de la munca cu jumatate de ora mai devreme, vineri-duminica, doar ca sa-si faca cumparaturile.
și cum îți fute ritmul munca de noapte nu ne spui?
Asa e cu baietii astia. Tot ce e la vest e bun, tot ce e la noi e prost.
@Vali: am lucrat 8 ani si de noapte cand eram tanar. Nu mi a futut asa de rau ritmul.
Nu aveam familie , aveam liber 2 -3 zile dupa turele de noapte, aveam timp de distractie.
Eram 10 colegi, liber la schimburle de tura, la sf de an aveam el putin 10 zile de CO fiecare, ne luam liberele din ture si nu aveam nevoie de altceva.
Si da, luam si bani in plus si era ok si cautam sa facem ture in plus in locul colegilor cu familie si mai in varsta.
@ zoso. Nu esti obligat sa lucrezi pe tura de noapte, am fix langa mine un Mega d-ala care era non stop, premium sau cum le zice, noaptea intotdeauna lucrau doar cativa tineri care-si alegeau ei turele, iar dimineata intrau angajatele de peste 50 de ani.
Unii oameni sunt soimi de noapte, daca ar fi o atat de mare problema lucrul pe timp de noapte n-ar mai exista schimbul 3 in nicio meserie din lume, sunt multi lucratori esentiali care au nevoie de macar o singura locatie pe cartier // zona sa fie non stop, nu stii cum ai urgent nevoie de ceva de baut // mancat, in functie de cat de grea ti-a fost noaptea la munca, nu poti sa fii mereu 100% pregatit cu pachet sau altele, o sticla de apa si un corn sau o punga de grisine fac minuni si mai dau acolo un 10% de energie cat sa iti rezolvi sarcinile, sunt mici detalii care conteaza .
Also, lumea nu urla ca vrea totul non stop, pentru ca in Romania, foarte putine locuri comerciale sunt non stop . In afara de cateva Mega Image-uri, majoritatea shaormeriilor, si ceva buticuri non stop de cartier, cate sunt deschise la noi in tara non stop, ca-n USA de exemplu. Restul Mega-urilor se inchid la 10, hypermarketurile la 10-11, Mec, KFC, Pizzeriile etc. tot la fel, pietele la fel, mall-urile la fel, ce mai ramane ?
Lumea nu vrea non stop, doar ca pentru un oras ca al nostru, 6 este exagerat de devreme, pe langa interminabila discutie legata de faptul ca n-are nicio treaba cu preventia de COVID.
Problema nu e ca daca lucrezi noaptea sau ziua, problema apare atunci cand iti schimbi constant programul. Eu unul as fi extrem de fericit sa lucrez de la 21 la 5, niciodata nu mi-a placut sa ma trezesc dimineata.
„pe langa interminabila discutie legata de faptul ca n-are nicio treaba cu preventia de COVID”
pe mine cred ca ma enerveaza cel mai mult faptul ca se propavaduieste ca asta ar avea vreun efect pozitiv in cazul covid. nu are bai, trebuie sa fii complet irecuperabil de idiot sa crezi ca are un efect pozitiv, da, are unele efecte „de fluture” dar in mod direct nu afecteaza in mod pozitiv raspandirea bolii
@vali, frumos concept. Dar nu e de noi. Las-o cum e, că e bine așa. Am membri ai familiei care lucrează în comerț și știu că e nasol. Dar am și care lucrează în mare parte din an 12 ore pe zi, de la 8 dimineața la 8 seara, și au niște jeguri de patroni care i-ar mai ține și peste program (cred că ți-ai dat seama că lucrează în agricultură). Fix Glovo e soluția lor. Eu îți respect opiniile și tot ceea ce faci, dar lasă naibii figurile astea de Vest; că până la închisul magazinelor mai devreme, să avem grijă ca tot românul să aibă un program de muncă decent.
@vali, sub un anumit nivel de venituri nu prea iti pasa de ritm. Este mai important sa ia ce manca, cu ce sa iti platesti chiria si cu ce sa-i cumperi o inghetata copilului cand i duci in parc.
@dny, degeaba povestesti experienta ta de lucrator comercial. Pe toate blogurile 90% dintre comentatori sunt decisi sa „salveze” angajatii, desi ei nu au nevoie de asta.
Mai nou se propavaduieste comanda de produse prin aplicatiile de livrare seara, dar nimeni nu se gandeste ca acolo tot niste angajati care lucreaza pana noaptea tarziu vor fi. Atat livratorii cat si cei din depozite.
Ventor, uite mie nu imi place cum e in DE sau AT. Mereu cand s-a pus problema de plecat mi-am zis ca nu as locui in viata mea in tarile astea, programul magazinelor fiind unul dintre motive. Si da logic, e mai bine pt tine ca si cumparator sa ai magzin deschis cand vrea pla ta.
Dar, marele dar, suntem in mijlocul unei pandemii. Se incearca diverse masuri ca sa scapam de asta. Deci daca in romania, temporar, programul la magazine e aproape la fel de scurt ca in germania sau austria in afara pandemiei, si daca totusi nemtii si austriecii traiesc asa de zeci de ani fara sa isi puna funia de gat, taci in mm de roman borat si strange din buci o luna doua, ca nu o sa iti cada ouale ca s-a inchis la nonstop.
@Ventor: aberezi, din nou. Nu sunt magazine non-stop pentru ca angajatii ar avea ceva de spus. Ci din cauza cu nu sunt profitabile. Daca a tine un magazin maricel deschis 24 din 24 ar fi profitabil fii sigur ca marile lanturi de magazine ar face un puternic lobby pe langa politicieni pentru a reglementa asta, chiar si in vestul care inchide la ora 18. Lumea e guvernata de bani si influenta, nu de sporul de noapte al celor care lucreaza la non-stop.
In rest, cred ca @Boris a explicat cat se poate de clar.
lasa ca te linisteste in viitorul foarte apropiat patronul de supermarket cand o sa-ti tranteasca niste roboti si nu o sa mai ai dilema „turei de noapte” sa sclavagesti si sa fii bucuros pentru asta ca-ti arunca sporul ala.
la cluj deja sunt supermarket fara casieri umani. sper sa urmeze in curand cu zero personal.
Lucrez în domeniu și confirm tot ce ai spus. Majoritatea angajaților prefera program de noapte, si sunt tineri nefamiliști. Prefera bonusare pt program de noapte, munca mai putina, si sa aibă ziua libera pt a avea timp de altele cum ar fi școală/facultate.
E foarte ok sambata program pana la 14 si duminica inchis. Practic te obliga sa te organizezi putin, dar castigi mai mult timp petrecut cu familia.
Dar poate nu îți place familia ta
Sau poate îți plac alte familii. Mie de exemplu îmi e din ce in ce mai dific să mă văd cu soția lui Alin de când l-a apucat organizarea cu petrecutul timpului în familie. Arafat, numai belele-mi faci..
@Alin, presupunem ca inchidem totul sambata la ora 14 si duminica toata ziua.
Unde pot petrece timpul cu familia? In casa sau sa ma plimb prin parc, corect?
Daca vrem sa ajutam angajatii din supermarket-uri, trebuie sa ii ajutam pe toti, fiindca si in alte domenii salariile sunt proaste si poate ar vrea sa stea si ei cu familia.
Adica sa inchidem mall-urile, locurile de joaca pentru copii, teatrele, cinematografele, terasele, restaurantele, ghereta de fata de zahar di parc, etc.
Noi avem ceva gen Alpha Taxi, PapaDream,
iti livreaza la cerere pt. 10RON taxa de transport/obiectiv, max. 10kg de merinde.
Te scapa de nervi, aglomeratie, timp pierdut.
In maxim o ora fac livrarea….
Bine, suntem capitala europeana si suntem deschisi la minte!
ai descoperit apa calda? sau daca se cheama bringo glovo si nu alfa taxi nu e bun?
@raw: vezi tu, din pacate nu ai dreptate hipsteras, la noi ofertele alea alternative sunt cu 50 pana 100% mai scumpe fata de ce am pomenit eu.
Te rog calculeaza-mi tariful exact de livrare la Glovo, sa-mi dau seama de nivelul tau intelectual. Multumesc
Gerullo , bravo frate , sunteti tari voi …..
Trait in Germania o perioada, in weekend erau deschise doar unele chestii strategice (pe langa benzinarii sau gara) cu adaos sanatos (la unele articole comune chiar si 3x), m-am cam lecuit de cumparat chestii in weekend inainte de pandemie. Si nu imi lipseste.
Pe de alta parte, poate mai exagerez cu hoardingul, am un sertar in lada frigorifica plin de coaste comtim, 2-4 lazi de bere in beci …
In ce oras din Germania ai locuit? Ca si in Romania sunt anumte orase micute in care magazinele se inchid devreme.
andrei, ții cu dinții aiurea de o prostie și te dai cu capul de logică în stânga și în dreapta.
Și eu sunt curioasă unde în Germania se întâmplă așa ceva. Trăiesc aici de 14 ani și cunosc situația din 3 land-uri; nicăieri nu sunt închise supermarketurile sâmbăta, și nici alte magazine (decât dacă e sărbătoare națională), iar de adaos evident că nu e vorba.
@vali, eu am sustinut ca si in Occident trendul este ca magazinele sa aiba program din ce in ce mai lung. Uite aici un articol in care se prezinta exact aceasta situatie:
https://www.german-way.com/travel-and-tourism/germany-for-tourists/shopping-in-germany/shopping-hours-in-germany/
In plus, vezi si comentariile cititorilor care locuiesc in tarile respectiev, cum ar fi cel de mai sus al lui Ingrid.
Nu stiu daca este sau nu corect, dar eu am incredere ca cineva care locuieste acolo stie mai multe detalii decat cei care au trecut in vizita sau au locuit in trecut.
Nu zic neaparat ca @Baltha Zerus vorbeste prostii, dar este posibil ca lucrurile sa se fi schimbat de cand a parasit el Germania.
Ideea asta este foarte buna, cand ajungi la un anumit nivel socio-economic. Nu stiu exact, care a fost prima tara care a propus aceasta masura, dar prin ce tari m-am plimbat am vazut-o implementata la sfintenie, mai putin in orasele mari unde orele erau mai inaintate gen 20-21, iar prin zonele centrale aveai ceva non-stop. Non-stop care avea niste preturi mai ridicate dupa o anumita ora, ceea ce in fond mi se pare normal.
In Romania nu o vad prea curand implementata din mai multe chestii:
1. Se invart destul de multi bani pe aceasta piata in asa fel incat sa se faca un lobby pentru mentinerea situatiei curente. Multinationale astea din zona retail, fac niste bani frumosi pe chestia asta, iar angajatii sunt platiti mai mult decat corect pentru munca depusa. Orice schimbare a situatiei curente, ar insemna in mod clar o scadere de salarii plus niste disponibilizari efectuate.
2. Apetenta romanului pentru consum este strict dictata de acest program. Cam peste tot prin vest, retailul clasic este pe scadere, odata ca exista acest program, respectiv sunt oameni ce ar plati extra pentru acest BENEFICIU. Si uite asa, onlineul a inceput sa muste un pic din acest segment. Partea si mai naspa, este ca pe termen lung o buna parte din magazinele astea se vor desfiinta si o parte din oamenii ce lucrau acolo vor fi disponibilizati.
In rest idei frumoase, dar care uneori nu se pliaza pe specificul societatii romanesti. Si inca ceva, hai sa incetam cu cliseul asta obosit privind petrecut timp de calitate cu familia. In Romania, familia este cea mai desconsiderata de romani, dar reprezinta pentru multi cea mai la indemana scuza. Pe toti care ii aud cu cliseul asta, ii banuiesc ca in secret isi detesta familia.
true story. dar e frumos să fii oralist din ăsta cu „familia e importantă, familia e nucleul”
Pe mine ma amuza, doar prin prisma faptului ca vorbesc de parca le-ar lua o zi intreaga sa faca cumparaturi, nu 30 de minute- o ora. Si asta la cateva zile.
Adica, ce rahat de timp castigi cu familia, mai exact, ca se inchid magazinele mai devreme? Tu mergi sa muncesti la magazin, sau sa cumperi?
Eu ma organizam si faceam cumparaturi dimineata la 7, de dinainte de pandemie, ca detest aglomeratia, nu suport sa pipaie altul legumele, fructele si caserolele de carne (inainte, cand cumparam de la Carrefour, simteam fiori pe sira spinarii, cand vedeam gaura de deget in caserola cu carne), imi place ca am tot magazinul pentru mine si totul proaspat, pe alese (nu stau sa caut printre resturi inainte de inchiderea magazinului) si detest sa merg des dupa maruntisuri. Cumpar pentru 2 saptamani si gata, ca stiu cat mancam si ce mancam. Ouale, branza, iaurturi, mezeluri vidate au termen mare de valabilitate, cumpar la dublu. Carne iau mai multa si bag la congelator. Iau 5 pungi de seminte, nu una, barbati-miu isi ia 12 doze de bere, nu 2-3. Si cam aia e. Doua saptamani n-avem treaba. Si nici nu prea mai aruncam nimic, cu ocazia asta.
Nu am fost neaparat priceputi la asta din prima, dar daca belesti ochii si realizezi cat consumi si cat arunci, incepi sa inveti.
Si oricum, la Selgros, e mai mereu liber, ca nu toti au legitimatie. Dimineata, e o placere sa faci cumparaturi, nu-i nici dracu la ora aia.
La 3 luni ma duc si umplu portbagajul de la DC neu cu de toate pentru casa si ingrijire personala. Asta pentru ca, ce ma costa 700 de lei acolo, de la Emag sau alte hypermarketuri, ma costa 1000 de lei. Aceleasi produse.
Si ca tot vorbim de iubit familia: cine isi iubeste familia, deja ii cunoaste obiceiurile de consum si ce au nevoie, nu prea trebuie sa mearga la magazin la 10 noaptea, ca a ramas nevasta fara tampoane, copilul vrea chipsuri, iar el ar bea o bere.
Stati un pic.Psd ataca in justitie masura inchiderii la ora 18.
Pesedistii spun ca n-are rost.”Dimpotrivă, o logică elementară ne arată că tocmai închiderea magazinelor după ora 18.00 favorizează transmiterea virusului”
E o masura populista. Daca supermarketurile ar fi fost tinute deschis non-stop, s-ar fi dus in justitie sa ceara limitarea programului, ca virus. Ce misto sa fi in opozitie in Romania.
Opozitia inseamna e sa-i dai maxim la gioale aluia de e la putere, ca sa castigi voturi la urmatoarele alegeri.
Nimeni din actuala guvernare nu a justificat cum inchiderea magazinelor la ora 18:00 va ajuta la limitarea raspandirii Covid.
E o prostie inchisul supermarketurilor la o anumita ora. Nu face decat sa le aglomereze in anumite intervale orare cand oricum era multa lume. Am vrut sa merg azi la Kaufland dupa 16, nu aveai loc in parcare si erau masini care se plimbau asteptand un loc. N-am vazut asa nici de Craciun. Cu ce ajuta ca e mai scurt programul cu 3 ore, daca sunt de 2-3 ori mai multi oameni in anumite ore – o sa se vada la rata de infectare si in Cluj deja e in crestere.
Daca vroiau o masura, mai destept era sa puna o pauza intre 16 – 18 ca atunci e aglomeratia cea mai mare. Multi ies de la lucru si se opresc la magazin, si in general multi in acelasi timp. Daca scoteai intervalul asta omul era fortat sa isi aleaga alta ora, si nu ar mai fi dus la asa aglomeratii.
Nu au nicio treaba magazinele cu infectarile. Acolo situatia e sub control. Tot ce se incearca e sa tina oamenii in case la orele serii, pentru ca acolo e buba maxima, la grupuri de 6-10 persoane care se intalnesc fata in fata, fara masca, seara de seara.
Magazinele sunt victime colaterale, nu are rost sa le tii deschise daca tot ii bagi pe toti fortat in case. E obligatoriu sa le inchizi si nu la ora de intrat in casa, ci cu 1-2 ore inainte. Cred ca singurul compromis era sa le lase deschise pana la 19:00 in loc de 18:00.
@silicon_v, ai perfecta dreptate, magazinele sunt doar victime colaterale.
Vali, mi se pare inacceptabil să apară atâtea articole în fiecare zi pe blog. Sper din toată inima să vină un isteț de parlamentar care să propună ceva de genul: un articol să se posteze marțea, încă un articol să se posteze joia, iar duminica blogul să fie offline.
preventiv, am luat și domeniu .ru, că aud că acolo e democrație.
Eu cred ca Vali ar trebui sa se poarte ca un capitalist adevarat si sa delege postarile de weekend catre Fluture, Eftimie, Cristici si care mai sunt….
Doar program de luni pana vineri, intre 9:00-18:00 si eventual sambata pana la ora 14:00.
Iti strica ritmul articolele astea postate ba la 7:00, ba la 21:00.
@Andrei G: sau mai bine doar 2 ore pe zi, ca pe timpul lui Ceasca.
Glovo are abonament prime la 10lei/luna si livrarea e gratis de la: Penny, Kaufland, Cora, de ce ai mai da ture prin magazine?
Mie îmi place ideea asta cu program că afară. Dar concurenta e foarte mare și managerii aplica regula : hai sa lungim programul că mai ciupim niste vânzări. Și tot așa parca e o spirală.
Pentru PCR gratuit sunati la 112 si zici ca ai avut contact cu cineva pozitiv si acum ai febra usoara si dureri musculare si tusesti usor dar neproductiv si vine echipa la tine acasa si te testeaza. E procedura legala mai putin partea cu minciuna dar hei muie guvernul, platim taxe.
Corect, soția a sunat medicul de familie, care a sunat la 112. A doua zi a venit băiatu’ de la ambulanță la ușă cu testul. Problema e că până vine rezultatul nu ai voie să ieși din casă.
Dar noi avem noroc de medic de familie bun, implicat și care își face treaba.
Sunat vineri la DSP, venit ambulanta duminica la 1 noaptea, rezultatele marti dupa masa. A primit concediu medical de la dr. de familie, dar 4 zile în total de „downtime”. Deci PCRul gratuit durează cam dublu față de ala platit si vine cu niște dezavantaje logistice, cel puțin în București.
2¢: de ce nu se interzice doar vânzarea de alcool de la ora 16, dar supermarketul sa fie deschis până la 20? Același efect (că doar oamenii nu s-or apuca de cico doar ca sa se vada), mai puțini nervi
Multi „baietasi” stau la o barfa, la o tigara, la o samanta, nu neaparat sa bea alcool.
Baietasii stau oricum, cu sau fara magazine deschise. Stiu pentru ca-i aud.
Prima chestie pe care am gândit-o, când a venit starea de urgență, a fost cum pot eficientiza cumpărăturile. Ieșeam la 4-5 zile și voiam să acopăr toate nevoile. Aveam listă și tot ce trebuia și am reușit să mă descurc. Stăteam la casă, mai mult decât efectiv în magazin. Acum au băgat case self-check și e super OK.
Bag de seama ca cei care dau thumbs-down, nu prea si le-au eficientizat, in ultimul an…
Pe mine traiul in Germania m-a educat suficient cat sa nu ma mai afecteze chestii de genul. Noi facem cumparaturi o data pe saptamana, cu listuta, cumparam detergentii, apa de gura, pasta de dinti etc. cand e in promotie si luam sa avem juma’ de an, avem mereu provizii de neperisabile pentru 2-3 saptamani . Orice comportament se educa.
Sunteti atat de mandri de voi ca ati reusit sa faceti niste liste de cumparaturi. Adica ati ajuns la nivelul unei gospodine de acum 50 de ani.
Felicitari, baieti!
Daca invatati sa sortati si hainele in functie de culori cand le bagati la spalat, deja sunteti niste mici dumnezei.
ai lăsat numai comentarii butthurt.
Ma scuzi, poate ca asa este si am fost prea agresiv in comentarii. Cel putin aici mi se pare asa ca ne laudam prea tare cu niste lucruri banale.
Logica pe care o vad eu ( si unde in tarile alea dubioase e obisnuinta) e ca te dreseaza:
1. Sa cumperi doar ce ai nevoie, ca sa termini repede.
2. Sa mergi cat mai rar la magazin, pentru ca…nu mai e la indemana.
Trebuie sa te trezesti mai devreme, sa planuiesti, sa…chestii. Si mergi mai rar.
Pentru ca in mod normal cumparaturile ar trebui sa fie o corvoada, nu prilej de distractie.
Din pacate, pentru foarte multi inca se simte comunismul (calmati-va ca tot estul are tendinta asta). Mersul la supermarket e un fel de act social. Sa vezi si sa fii vazut, sa pui mana, sa incerci…chiar daca nu cumperi…
Mai vezi ce „a aparut nou” ce „se da”…si faci inconstient imunizare.
Personal nu am sa inteleg niciodata de ce ti-ai lua copilul cu tine la cumparaturi la o ora la care unul dintre parinti poate sa stea cu el acasa…si totusi cumva in tarile din fostul bloc sovietic e o obisnuinta, de parca altfel l-ai vaduvi de o distractie in plus.
Inca adunam pesmeti sub saltea ca-n „Dragoste de Viata” a lui Jack London.
Daca tot m-a mancat sa aduc aminte de scrierea asta, chiar am s-o recomand tuturor, mai ales ca-i gratis.
Din nefericire era aparent une dintre povestirile preferate ale lui Stalin si reprezinta probabil motivul pentru care in statele blocului estic mancarea e la fel, daca nu mai scumpa ca „afara”:
” They let him alone. But they privily examined his bunk. It was lined with hardtack; the mattress was stuffed with hardtack; every nook and cranny was filled with hardtack.
Yet he was sane. He was taking precautions against another possible famine – that was all. ”
https://americanliterature.com/author/jack-london/short-story/love-of-life
a bon entendeur, salut!
să urle când trece pe lângă jucării, de aia.
Povestirea asta mi se pare că surprinde chintesenta a ce ni s-a întâmplat înainte de 89 și cum am rămas după. Maică-mea, dacă a prins și foametea de după război și pe cea din 84 – 89, după 90 și până în 2013 cumpăra produsele doar la bax: ulei, făină etc. Au rămas după ce a murit nu mai știu câte pachete de orez, de fasole, tot soiul de provizii. Trist, oricum ai lua-o
Nu stiu despre ce vorbiti. Am Bringo, am un delivery local, am doua grupuri de producatori locali Roa si Romo, am cutia taranului, carmangeriile locale fac si delivery si ai livrare gratuita peste 150 lei. Nu am mai intrat de minim 8 luni intr-un magazin gen supermarket. Nu ma inghesui, nu pierd vremea, nu imi frec covidu’ la cozi. Cred ca mananc si mult mai sanatos. Am deacoperit produse locale excelente. Nu dau branza locala pe nici o frantuzoaica.
Chiar daca scapam de pandemia asta nu cred ca voi mai impinge vreodata carutul.
Mai e si intrebarea cum traiesti pe lumea asta daca nu poti sa faci o minima planificare si trebuie sa fugi la ora 22 la supermarket?
Marele beneficiu al pandemiei asteia este ca am castigat o gramada de timp.
Ce faci cu timpul ala castigat? Ca in concedii nu prea poti sa te duci, la terase nu prea poti sa iesi, etc.
Ai castigat mult timp de uitat la televizor si stat pe net?
Faptul ca la tine timpul liber bine petrecut se rezuma la concediu si terase explica viziunea ta. Sa stii ca unii au familie cu care petrec timpul cu drag, ies cu bicicleta, isi fac treaba prin curte, planteaza chestii in ghivece, fac certificari, citesc carti, fac sport, gatesc si mananca sanatos , au animale de companie cu care se joaca, fac treaba prin casa. Si da, exista viata dincolo de net si jocuri, pentru care merita sa nu freci menta zilnic prin supermarket.
@Iulia, ai dreptate ca timpul liber reprezinta mai mult decat terase si concedii.
Eu ma refeream la faptul ca in perioada pandemiei nu prea am putut sa iesim din case. Chiar daca unii au mai iesit prin parcuri, cu bicicleta, etc., trebuie sa recunoastem ca s-a stat mai mult la interior decat inainte.
Si lucrul cu care am gresit intradevar este ca am pornit de la premiza ca majoritatea stau la bloc. Cand am comentat nu am luat in calcul si oamenii care au o curte cat de cat generoasa si pot avea activitati pe afara.
Am presupus ca @Jesus considera ca a castigat o gramada de timp pentru ca nu a facut toate activitatile astea care implica iesirea din casa. Sunt convins ca nu se referea doar la cumparaturi.
Stand foarte mult in casa, eu nu prea ma mai bucur de timpul asta liber cum o faceam inainte. Da, am cateva ore pe zi in plus pe care inainte le petreceam pe drum catre si de la serviciu, dar nu reusesc sa planific ceva care sa imi dea mai multa satisfactie decat inainte. Poate am eu o problema, dar mi se pare ca oamenii prospera mai mult atunci cand ies afara mai des, socializeaza fata in fata cu prietenii, colegii, etc.
Absolut de acord la partea cu socializatul, daca am putea, normal ca e de preferat timpul in aer liber, contactul face2 face etc.
Dar am pornit de la discutia cu facutul de cumparaturi, care nu aduce nici un beneficiu in afara de rolul pragmatic de aprovizionare. Ca in supermarket nu socializezi mai mult de “buna seara/la revedere “ casieritei . Iar asta chiar nu merita vizita zilnica. La asta ma referam eu, ca in loc de asta poti face altceva, si unii vad in asta un castig semnificativ de timp.
IQ Gorila Koko 80-95 … IQ mediu Romania 91 … de asta e nevoie de restrictii peste restrictii si mai ales de tot felul de masuri stupide, pentru ca altfel te trezesti cu babuinii pe cap… si asa e problema, desi daca te uiti prin comparatie suntem campioni la pandemia asta, cel putin pe zona Europei, cu toate spitalele lipsa.
PS:
Economic e jale, dar daca reusim sa ne vaccinam in masa in 2-3 luni, cam pe finalul anului viitor suntem pe linie dreapta…. ohhh wait, parca asta e tara in care fiecare vrea sa faca bani ieri daca se poate.
E foarte greu ca statul sa bage bani in economie si acei bani sa ajunga acolo unde e nevoie, HoReCa e pe sptate, urla de rupe… scandal, ne distrugeti… 1,7% din PIB, pai nu mai cumpara tara cateva rachete si i-a inmultit cu zero…. ohhh wait, de fapt la negru poate e 10% din PIB, dar conteaza?
Vaccinarea se misca in reluare, testarea e aproape inexistenta, se inchid magazinele la 18 ca sa limiteze mobilitatea sa nu mai poti spune ca ai mers sau mergi la magazin. Referitor la istetul ala de parlamentar eu zic ca vezi lucrurile gresit, de ce sa limitezi cand sa fie deschise magazinele. Hai cu legislatie prin care oamenii sa aiba program de 40 de ore pe saptamana sau mai putin, platiti la ora, tot ce depaseste 40 de ore platit x1,5 si ce depaseste 60 de ore dar nu mai mult de 80 de ore platit x2. Atfel creezi mai multe locuri de munca, poate sunt studenti care vor sa mai bage cateva weekenduri.
Asta cu munca e wishful thinking. Cu exceptia contractelor cu statul pe santier nu sta nimeni sa frece luleaua pana la 16:30 ca altfel esti dat afara, MAI ALES pe praful asta, cand „asteapta inca 10 ca tine la usa”.
Iar in alte domenii, de exemplu IT, munca e data si de circumstante: sunt zile in care termini ce ai de facut in 4 ore si zile in care muncesti 11 ore.
Repararea unui bug iti ia 10 minute dar investigatia premergatoare poate dura si cateva ore bune, la fel si scrierea testelor si integrarea lor in suitele de testare automata.
M-a sunat taica-miu ieri pe la 18:30 sa imi spuna ca a fost la mega si era haos, se calcau aia in picioare la cozi.
– Si tu ce cautai la mega vineri la 6 seara?
– Pai aveam mevoie de lapte
– Si nu puteai astepta pana maine?
– Ba da, dar treceam pe langa mega si am zis sa rezolv
– Si ai stat la coada?
– Pai daca tot intrasem… Da uite ce nenorociti, au inchis magazinele la 6, era plin de tineri saracii care atunci veneau de la serviciu
– Da, si de pensionari care atunci ramasesera fara lapte
Azi probabil ca se duce dis de dimineata sa ia paine.
greșit. se va duce mâine la 17.45. și va înjura guvernul.
De acord, când m-a luat panica pandemiei la începutul anului trecut forțasem cumpărăturile la două săptămâni chiar. N-a ținut mult fiindcă mă sucesc la ce-aș mânca dar să fac cumpărături săptămânal doar și să beau apă de la Brita au fost cele mai bune două obiceiuri cu care am rămas din pandemie.
Ma bucur ca va luati toti carne si legume prin livrare. Raman alea bune sa mi le aleg eu din magazin.
Glm, eu merg la piata si la macelarii mici.
Breaking news: a murit și Gabi Luncă. Mă nene, ce are mă Bill Gates cu lăutarii?!
își face formație în cer!!!
vă rog o bere rece pentru vali.
Legat tot de munca, teoretic si violenta fizica imbunatateste productivitatea, cel putin pana la un punct. Cum ar fi sa amenintam continuu angajatii cu concedierea, sa-i batem daca gresesc. Concediere la primul concediu medical, „ca eu nu iti platesc tie boala”.
Patronul pe locul unu, ca doar creeaza locuri de munca ce naiba! Ce drepturi pentru angajati, da-i dracu ca si asa mai sunt inca 100 la usa. Doar viitorul Romaniei e sa fie forta de munca ieftina care da 55% din salariu pe chirie ca sa imbogateasca o mana de oameni care au avut noroc sa fie la locul si momentul potrivit dupa Revolutie si au avut tupeul sa se bage in fata cu o engleza stricata:
„monei monei, ies ai meic iu monei, ai giv iu chip ud, chip uorc, ai bui ior gianc, veri gud, veri gud”.
In incheiere, za dacs come from za tracs.
Iar incepeti cu prostiile astea ca magazinele ar trebui sa se inchida devreme, ca in Occident. Desi vin mereu comentatori care locuiesc in tarile resprective si spun ca si acolo magazinele sunt deschise pana la ora 22:00 si ca in plus gasesti si magazine non-stop, nimeni nu ii baga in seama.
Pe criteriul: „lasa ca stiu eu mai bine decat tine, nu conteaza ca tu imi argumentezi cu dovezi ca nu este asa”.
E deschis la 5 magazine in tot Munchen-ul si non-stop-ul are adaos de pana la 300%.
Da e bine ca tie ti se pare normal, ca adult, sa ai nevoie de toate magazinele deschise pana la 11 seara ca poate vrei oua de la Kaufland si lapte de la Aldi la 11 noaptea.
Generatie de “mi se cuvine”
@Iulia, nu este vorba de generatia „mi se cuvine”.
Pur si simplu atunci cand ai te-ai obisnuit sa te duci la orice ora la magazin, nu-ti convine cand apar restrictii. Mai ales ca aceste restrictii nu sunt cerute de niciunul dintre oamenii implicati in acest proces. Majoritatea vanzatorilor nu doresc program redus din motive care pot varia in functie de persoana:
1. Bonusul pentru turele de noapte;
2. Faptul ca parintii pot lucra in ture diferite astfel incat sa supravegheze pe rand copii (nu toti isi permit sa ii inscrie la gradinite private, iar la cele de stat de multe ori nu gasesti loc).
Uite, de exemplu la mine la serviciu, un coleg de la alt departament a refuzat postul de team-leader pentru ca ar fi insemnat program fix 9-18. A preferat sa ramana pe program in ture, chiar daca salariul era mai mic, pentru a putea supraveghea copii dimineata (dupa-amiaza se ocupa sotia de asta). Facea schimb sa lucreze numai in turele 2 si 3.
Nu este vorba de un post de vanzator, era un departament de NMC, dar ideea ramane valabila.
@Iulia ce mentalitate de căcat poți avea, hai să renunțăm și la apa caldă, să se dea apă caldă doar între orele 5 și 7 dimineața.
Mentalitare de cacat ai tu, daca ajungi sa compari apa calda, care e o necesitate pentru igiena si o nevoie de baza, cu bere si chips-uri la 11 noaptea ca asa ti se scoala tie.
Iar fenta cu “angajatii asa vor” e o minciuna. Cunosc oameni care lucreaza in retail in Romania si in Germania, si ambii isi doresc ture normale de zi cu suprapunere in orele de varf. Ca vezi tu, cand ai program de la 7 dimineata la 11 seara, nu angajezi mai multi oameni, ci ii intinzi pe aia pe care ii ai sa acopere tot programul, adica ala de la 5 dimineata la 1 noaptea, ca angajatii nu incep in acelasi timp cu clientii.Asta inseamna ca ala care pune marfa in raft sare si la casa, cand te agiti tu ca ti se cuvine sa nu fie mai mult de 5 oameni la coada, ajuta si cu intrebari la raion, curata ce s-a spart/murdarit etc.
Pentru ca programul asta nu genereaza locuri de munca suplimentare, doar profit suplimentar pentru lanturile de supermarket la care in Romania cu acelasi numar de angajati duc de la 6-7 pana la 11-12 seara in timp ce in Germania duc de la 6 la 9.
Si asta pentru ca “te-ai obisnuit” si esti incapabil ca adult sa iti schimbi un obicei si sa iti planifici cumparaturile.
@Iulia, de ce apa calda ar fi o necesitate? De ce nu poti sa iti planifici viata si sa te trezesti la 7 dimineata sa faci dus. Si apoi sa mai faci un dus la 8-9 seara (cand se stabilesc orele generale).
Si nu, programul non-stop nu aduce un profit mai mare patronilor.
1. Daca lumea ar face asa cum spui tu si si-ar planifica toate cumparaturile, ar consuma la fel de mult. Adica per total magazinele ar avea acelasi profit.
2. Indiferent cum calculezi, un magazin non-stop va avea mai multi angajati. Poti sa iei in calcul numai numarul de paznici. Daca ai program de 24 de ore, o sa ai in total 3 paznici. Daca reduci acel program la 8 ore pe zi, vei reduce si numarul acestor anhajati la unul singur. Nu vei avea 3 in acelasi timp.
Intradevar, ai dreptate cu ceva: nu este o tragedie sa te obisnuiesti cu un program mai scurt la magazine. Se gasesc solutii usoare pentru asta.
Dar intrebarea este: de ce ei vrea sa te obisnuiesti cu asta? Doar ca sa „ajuti” o parte infima a muncitorilor?
Ai idee in cate domenii se lucreaza cu program prelungit si in ture de noapte:
– restaurante, cluburi, industria hoteliera
– mentenanta servicii de termoficare, electricitate, gaze (ca sa poti face dus la ce ora vrei, asa cum esti obisnuita acum )
– mentenanta servicii de telecomunicatii (telefonie, internet, etc.)
– industria de panificatie (ca sa poti avea paine la ora 6 dimineata cand se deschide magazinul); cum ar fi sa se deschida brutaria la ora 6 dimineata , dar sa iti spuna ca paine gasesti numai dupa ora 8, ca dureaza vreo 2 ore framantatul si coptul?
– transporturi rutiere, feroviare si aeriene
Ce facem, le inchidem si pe astea? Sau astia nu sunt oameni, nu au familii si nu merita sa petreaca timpul cu copiii?
@Andrei, pentru ca poate ai un copil mic care regurgiteaza, poate trebuie sa te speli pe maini cu apa calda si sapun ca avem epidemie de Covid… doar 2 idei de baza
Iar la mentalitatea de consum, pornesti de la premisa gresita: daca esti obligat sa iti faci cumparaturile 1x saptamana de exemplu, te duci cu lista si te abati minim de la ea. Daca te duci zilnic si stii ca poti sa cumperi la orice ora, cumperi balarii si te abati mai mult. La fel cu jucariile si dulciurile: de asta sunt la casa, ca sa iti urle copilul si sa te oblige practic sa cumperi.
Iar numarul de angajati e acelasi. In Kaufland in De , de exemplu, la orele de varf lucreaza x oameni. Nu au ture in schimb ci incep la 6 la 10 la 12 la 14 etc, astfel incat sa se suprapuna, in Romania lucreaza in ture asa incat la ora de varf sunt tot 2 pe tura ca si dimineata si de la 9 la 11 seara. Ceea ce ii “intinde” la maxim in loc sa eficientizeze procesul.
Iar restul argumentatiei e ca aia cu “de ce sa selectez plasticul ca mai sunt inca 5000 de alte surse de poluare”.
Una e industria de entertainment, alta sunt serviciile si nevoile de baza. Iar 20 de supermarketuri intr-un oras de 200.000 de locuitori deschise pana la 11 seara nu sunt o nevoie de baza.
Dupa cum spuneam, Munchen rezista cu 5 supermarketuri deschise pana la 11 seara si cu benzinarii non-stop. Si n-a murit nimeni din asta.
Este ultimul meu comentariu pe tema asta, ca apoi ma baneaza Vali ca stric feng-shui-ul de pe blog.
@Iulia, in primul daca ar fi cum spui tu, ar insemna ca in Germania unde programul este mult mai scurt, consumul de alimente/bauturi este mult mai mic decat in Romania, ceea ce nu este deloc adevarat.
Daca ai un program mai scurt la magazin te obisnuiesti sa iti faci provizii (a.k.a. cumperi en-gros) si consumul ramane acelasi sau poate chiar creste putin fiindca ai intotdeuna produsele la indemana.
In al doilea rand, calculele tale empirice legate de numarul de angajati nu au nici-o sustinere reala, nu sunt bazate deloc pe nicio cifra.
Daca programul este cum spui tu, in ture de 8 ore care incep intre 6 si 12, inseamna ca numarul maxim de angajati il avem in intervalul 12-14, care nu este deloc intervalul cel mai aglomerat. De obicei atunci oamenii sunt la munca, nu se plimba prin magazine.
Vad ca aduci argumentul cu benzinariile. Acestea de ce ar trebui sa fie deschise non stop? Iti dai seama la 2 noaptea ca vrei sa pleci intr-o excursie la peste 100 de kilometri? Adica alimentarea cu benzina este un lucru pe care poti sa il planifici din timp, la fel ca achizitia de seminte. In plus, oricand este recomandat sa ai ceva benzina in rezervor, sa nu stai cu el gol.
Repet: discutia a pornit de la faptul ca angajatii din retail au familii si trebuie sa stea acasa cu copii. Dar de ce nu ne gandim si la angajatii din industria de entertainment? Ei nu au aceleasi drepturi? Sau aici nu mai conteaza fiindca iti convine tie sa poti iesi cand vrei la restaurant sau sa cu copilul in parcul de distractie?
Cum crezi ca se simte angajatul ala care vede cum copilul tau se distreaza, mananca inghetata si stie ca pentru a va simti voi bine, copilul lui trebuie sa isi petreaca weekendul singur acasa?
Iti raspund doar la partea cu benzinariile ca am treaba: Germania are o retea imensa de autostrazi. Ceea ce “inspira” o mobilitate mai mare pe distante lungi, astfel incat exista multi oameni care vin din Hamburg ca sa Munceasca in Munchen de exemplu, si pleaca In weekend acasa. Sunt acolo in 4-5-6 ore si pentru multi merita. Ca sa evite aglomeratia cauzata de traficul “de munca” oamenii isi planifica calatoriile lungi noaptea. E in interesul tuturor. Iar cand mergi cu 200 la ora pe autostrada 800 de km s-ar putea sa ramai fara benzina. E o necesitate intr-o tara cu un sistem de autostrazi bine pus la punct. In rest, as inchide si benzinariile din localitati, le-as lasa doar alea la drumuri principale si autostrazi.
Vin sa dau si eu cu bata in balta [ mare a Brailei ], si zic: de multe ori am ramas seara fara sucul meu preferat [ nu iau cu baxurile pentru ca sunt nehalit si beau tot – grefe cu pulpa – asa ca mai dadeam o fuga la marketul din colt la 11 seara [ inchideau la 24 ]. Am mai ramas fara tigari, fara paine, etc. OK, o sa fiu mai ordonat, dar de obicei ziua ma stradui sa fac treaba, zic lasa ca termin munca si pe urma ma duc la market, ca daca ma rup de la munca, gata … eficienta zero. In vest am patit-o in primul weekend sa iau paine de la gara, asa ca sincer … ma bucuram ca la noi nu e asa.
Nu zic ca e bine sau ca e rau ce face guvernul, astept sa vad rezultatele. Daca nu scade rata de infectare … atunci oare masura a fost ok sau degeaba? Asta e masura lucrurilor, rezultatul final. Daca iese ok si avem 50% din locurile de la ATI libere, a fost super ok, daca nu a fost inca o magarie fara rost, am pierdut doar noi – consumatori sau antreprenori.
Restrângerea programului înseamnă o mai bună și judicioasă folosire a timpului. Care este o resursă. Adică ne-am injectat supermarket în venă și nu mai putem fără el?
În altă ordine de idei, livrarea de hrană gata preparată, în orașele mari, s-a dezvoltat vertiginos și pe scară largă. Pe de altă parte, deja, într-un an, toate rețelele de retail (mă înșel?) au dezvoltat pe cont propriu, cu terți, cu companii spin-off – l i v r a r e la domiciliu.
Și ca o soluție specială – mai multe familii se pot asocia și pot comanda delivery de la retail, ca să le fie cu bucurie.
Discuția despre înghesuiala la supermarket nu are sens. Retailul de masă este atât de prezent în România că ne sufocăm. Aaa că vor unii să găsească păduchi la microscop?
Uite de ce suferă România (și plânge), de superconsumerism….
Boss, stai ca tu nu ai inteles.
Eu nu sunt la 21 in supermarket pentru ca imi fac acolo siesta de la ora 17. Sunt la 21 pentru ca am avut alte treburi de rezolvat. Acum sunt obligat sa imi fac programul dupa arahat, sa fac X km pana la supermarketul/brico/electrice/w.e unde am treaba si apoi X km inapoi ca sa imi vad de treaba, si la ora de varf.
Mai buna folosire a timpului, da da.
Stau in Domnesti, muncesc mult si eu dar si familia mea, nu ne permitem sa ne rupem de la munca pentru cumparaturi.
Consumam minim 1 bax/zii de apa.
Bringo are limitari mari… pe langa asta, iti aduce cele mai nasoale si urate produse ( ba chiar expirate ).
Cu restrictiile actuale sunt foarte limitat.. am oprit astazi in Peco sa iau apa + tigari + ceva de mancare… era ora 21 si am stat 30 de minute la coada ca sa pot intra…
O masura tare logica… evident, politie nu vad pe strazi… Domnesti este in carantina si tot ce se intampla este sa vezi un echipaj care sta pe telefon si nu opresc…
faptul ca stati la tara inseamana ca v-ati asumat niste riscuri. bautul de apa din sticla este profund imoral, cat si neocologic.
Intr-o tara in care e dezordinea pe primul loc tu vrei liste de cumparaturi ?
Stiu o gramada de oameni care nu sunt in stare sa isi faca ordine in viata nu au acte pe teren masini jegoase si lista poate continua.
Cand era articolul cu armata obligatorie toti au sarit ca arsi ca plm era ordine.
Te trezeai dimineata si faceai patul.cati dintre noi mai fac asta acuma ?
Vai, teoretic e cum spui tu, dar practic este asa:
Am fost aseara la Hornbach Brasov si vorbeam un pic cu paznicul. El a zis ca da, se inchide la 18 magazinul, programul in cele 3 zile este mai scurt, dar volumul de clienti este acelasi. Ei tot vin pana la urma la magazin chiar daca se inchide mai devreme, si asta nu inseamna decat ca intr-un timp mai scurt, aglomerezi mai multi oameni fata de perioada in care magazinul era deschis pana la 21.
Sunt de acord 100% cu ceea ce spui în articol, exact la lucrurile astea ma gândeam zilele trecute. De fapt inchisul magazinelor la ora 18 nu aduce decât beneficii pe termen lung. În Austria spre exemplu, toate magazinele sunt închise duminica, iar sâmbăta sunt deschise doar pana la ora 14 și totuși nu moare nimeni de foame…..
Nu era destula aglomeratie vineri la 17:30.
Mno, asta e, nu putem fi toti freelanceri si bugetari.
Interesant ca masura asta loveste fix in cei care au job „normal” si platesc taxe. Bisnitarii si doamnele care pun unghii cu gel sunt bine-mersi.
p.s mai plateste guvernul 4000 lei forfetar de-a-n pulea PFA-urilor ?
Deci dacă ne îngrămădit toți la magazin pt jumate de ora, la sf de program e spre binele tuturor?
Sau sunt eu idiot și nu am înțeles?
Nu știu cum e la Brașov, dar în București la orele de vârf 17-19 (terminarea programului de lucru) e haos în magazine, cu sau fără pandemie. Și se prelungește asa pana spre 21-22.
Avand in vedere ce trafic este, dacă la 17:30 am spart ușa (desi la privat, cei care termina programul la astfel de ore, devreme în zi, sunt o minoritate minuscula), dacă nu este peste drum, nu ajungi nicăieri în jumate de ora.
Iar în aglomerația infernala din magazine, strict pt o pâine, nu ai nicio șansă să ajungi la casa în jumate de ora.
In tot timpul asta, stai ca sardina înghesuit la coada, respirând aer statut. Sigur nu iei nimic.
Iar bringo e o porcărie care mai și costa mai mult decât face dacă nu ai nevoie de niște banalități care se găsesc în listele respective.
Ca tot dam arbitrar exemple de „program mai redus” în tarile civilizate. Înaibtea pandemiei, in Helsinki totul era deschis pana târziu, ca la noi.
Cața vreme găsești oameni dispuși sa iti lucreze în ture, vei avea program mai lung.
In Anglia, depindea de localitate, sau mai bine zis, de mărimea ei.
Nu noi am inventat programul 10-22 la supermarket.
Multa gandire profunda in postarea asta. Asa e. Toate lumea se imbulzeste la ora 17:30 la magazine dupa ce a iesit mai devreme de la lucru si vor face cumparaturi cu liste. Da. Pe timp de pandemie, cu rata de infectare > 7, cu ingramadeala, dar invatand responsabilitate si planificand. Logc level > 9000.