August e luna în care orașul, oricare ar fi el, se umple de mașini străine, de la românii reveniți acasă de pe unde muncesc, sau, în cazul Brașovului, să facă un pic de turism, dacă tot au revenit acasă.
Și, pe lângă numărul străin, că e Italia, Belgia, Olanda, Franța sau UK, îi mai unește ceva: faptul că 99% conduc ca niște animale. Nu contează că e o conservă de Opel 2002 sau o Tesla ModelS, povestea e aceeași: nema semnalizare, nema bun simț, nema conduită, nema nimic.
Și ironia e că oamenii ăștia au plecat pentru că nu se mai simțeau bine în România. Îi deranjau corupția, jegul, bombardierii, mizerabilii. Nici o legătură cu modul în care conduc, de obicei doar aici.
ps: de tanti cu ModelS care conduce ca o descreierată am râs un pic, am lăsat-o geamul jos și am întrebat-o dacă n-ar trebui să conducă mai încet, dat fiind că servisul ei e la 400km. n-a gustat gluma.
When in Rome…faci ca rromanii…
„Ce se-ntâmplă în Brașov, rămâne-n Brașov!”
ii Bra Show V
Chestia e ca in Romania doar rareori patesc ceva daca conduc ca niste animale. Pe cand in Germania daca suni la politie sa le spui ca e un idiot care conduce ca un animal, vine politia si-i fute o amenda de-l linisteste.
E evidenta treaba asta daca conduci dinspre Germania spre Romania. In Germania toti conduc civilizat, Austria la fel, dar odata ce ajungi in Ungaria, incepe haiducia. In Romania nu mai zic, c-as putea scrie un articol despre cat de imbecili sunt soferii din Romania.
Faza misto sambata in Navodari: eram bagat intr-un sens giratoriu, da’ vine voiniceste un coclet imputit cu ceva Ford (ceva gen F150) si se baga cu tupeu, dupa care striga la mine ca – vezi dom’le – nu semnalizez stanga in sens. Lasand la o parte ca el n-avea cum sa vada daca semnalizez stanga, ca venea din dreapta mea, ori eu eram deja in sens, ii spun ca se semnalizeaza doar iesirea din sens, dar tot el cu gura mare, ca vezi dom’le el si tracteaza si rahat. Ca deh, daca tractezi pe cineva ai prioritate by default.
Uite o idee noua. Legal semnalizezi iesirea. Ca sa fii baiat giugiuc, semnalizez si intentia.
Ajuta si la fluiditatea traficului.
Uite idee si mai noua si revolutionara: ce-ar fi sa respectam legile si regulile asa cum sunt si sa nu facem unele dupa capul nostru. Nu de alta, da’ daca fiecare urmeaza reguli stabilite dupa cum ii taie capul, rezulta haos.
S-a schimbat legea de curand? Eu am invatat ca semnalizezi stanga in sens. Nu ca ar avea vreo importanta pentru prioritate
@C
Daca tu ai invatat sa semnalizezi stanga in sens nu inseamna ca asa e legea. Semnalizezi daca schimbi banda in sens si atunci cand parasesti sensul. Daca parasesti sensul de pe banda doi si tai banda unu ghici ce faci?
C, „legea” n-a zis NICIODATĂ că trebuie să semnalizezi stânga atunci când INTRI in giratoriu. A spus/sugerat cândva că semnalizezi stânga doar dacă chiar faci la stânga (imaginăm un giratoriu banal, la intersectie de două strazi), semnalizezi dreapta dacă faci dreapta si deloc dacă mergi tot înainte (nu schimbi direcția de mers, n-ai ce semnaliza).
De niște ani încoace au apărut o grămadă de interpretări (n-am răbdare să le scriu pe toate), printre care și asta (bună, intuitivă, chiar necesară atunci când sensul giratoriu are mai mult de o bandă): semnalizezi DREAPTA când ieși din giratoriu, ca și atunci cand schimbi banda ca să poti părăsi SG.
O altă prosteală (oarecum contrară prevederilor legii) este pretinsa prioritate de stânga. S-a dovedit, totuși, utilă (mai utilă decât indicația din lege, anume ca „vehiculele aflate deja in giratoriu au prioritate față de cele cate vor să intre” – legea lăsa ghiolbanul să forțeze intrarea in SG, ca să poată pretinde prioritatea), ca oricare cutumă care reglementează (intuitiv si previzibil) un anumit gen de situație.
(o să-mi si verific afirmatiile in legea actualizată, dar numai după ce trimit comentariul)
Numai că nu toate giratoriile sunt interesectii de două străzi, unele au mai mult de 4 ieșiri, ceea ce duce din nou la interpretări și aplicat reguli după cum îl taie pe fiecare capul.
Ciudat, că și eu știam de semnalizare la stânga în sens giratoriu. De unde o fi pornit asta?
Sabotor, am simplificat acest ipotetic SG pentru ușurarea înțelegerii noimei.
Dacă e vorba de mai multe benzi, intervine semnalizarea OBLIGATORIE la orice schimbare de bandă.
Și aș mai observa că numarul benzilor este corelat cu numarul iesirilor din SG și cu numarul benzilor de pe strazile care se intersectează acolo.
De la școlile de șoferi. Ca gogu instructorul așa știa el că e bine.
Și ca sa nu par eu mai catolic decât Papa: până acum ceva ani eram și eu convins că trebuie semnalizat stânga în sens. Până când m-am întrebat unul cum semnalizez când trec de pe banda unu pe banda doi în sens și cum semnalizez in sensurile giratorii mari, cu 5-6 ieșiri.
Am condus in majoritatea tarilor UE si se semnalizează doar cand iesi din sensul giratoriu, in romania e invers, daca nu semnalizezi stanga te ia in plin vreun bombardier cu 150 km/h prin oras si absolut nimeni nu semnalizează iesirea.
3 benzi la intrarea in giratoriu care are si el 3 benzi. De pe banda 3 te duci direct spre centrul giratoriului, adica tai 2 benzi. Cred ca de aici a pornit semnalizarea la stanga cand intri in giratoriu.
Teoretic odata ce ai ajuns pe banda ta din giratoriu opresti semnalizarea stanga si o pornesti pe drepta cand vrei sa iesi. Unde vine chestia ca schimbarea de directie trebuie semnalizata cu 50 m inainte ceea e imposibil in giratoriu.
Si tot aiurea e presemnalizarea cu sageti pe benzi la intrarea in giratoriu, de pe banda 3 am sageata stanga, pe mijloc inainte, pe dreapta am sageata dreapta. Asta ar insemana ca de pe 3 pot iesi din giratoriu doar undeva la iesirile 3-4 dar asta ar fi valabil doar daca giratoriul ar fi intersectie, dar nu e.
De unde concluzia ca sagetile ar fi optionale ceea ce e aiurea si neadevarat sau ca sagetile nu au nici o noima dpdv legal, fapt care e si mai aiurea. Ma intreb daca vrei sa faci 360 de grade de pe ce banda intri, astepti sa se faca si banda 4?
Si ultima faza aiurea, pentru absolut orice regula de circulatie in giratoriu exista pareri diferite atat la nivel de politisti cat si la nivel de decizii judecatoresti.
Cireasa pe tort a fost cand au marcat giratoriul de la judetean parca cu turbogiratie, aia a fost cu adevarat mind blowing, l-au sters cat de cat rapid probabil pentru ca nimeni n-a fost in stare sa explice care sunt prioritatile acolo.
Treaba cu semnalizarea intrarii si iesirii din giratoriu mi se pare indeajuns. Starea in care nici o semnalizare nu e activata nu o folosim, daca semnalizam tot timpul. Starea de baza in giratoriu e aia de invartire deci hai sa nu o marcam. In giratoriu nu e ca si cum ai 50 de m pana ca cei din spatele tau sa vada intentia.
In fine din practica mi se pare ca ideal e sa cunosti locul sa stii cam care sunt directiile de curgere a traficului major si te adaptezi, mai ales incadrarea pe banda rezolva multe. In rest daca toata lumea ar pastra o viteza mai mica in intersectii / treceri de pietoni / etc … ar fi un trafic mai ok. Poate ar trebui reintroduse gropile in asfalt, ca acolo majoritatea incetinesc :).
Ce sa zic de cate ori am plecat Zen de acasa si am vrut sa raman asa, insa dupa 2-3 giboni imi creste si mie blana si coltii.
În giratoriu se semnalizează ieșire, adică dreapta. Atât.
Evident, dacă giratoriul are mai multe benzi, atunci te încadrezi pe banda corespunzătoare ieșirii pe care vrei să părăsești sensul.
Orice semnalizare la stânga, mai ales la giratoriile noastre (că la cele din occident, oricum nu văd ceilalți), nu e altceva decât bătaie de joc la adresa celorlalți, care sunt păcăliți de aplicarea unor reguli închipuite de niște idioți.
In Belgia nu semnalizeaza nimeni nimic -> e scump curentu’
In Romania (Brasov, mandretea tarii) 90% din soferi nu isi tin banda in giratoriu si taie pe o linie cat mai dreapta, nu conteaza cate benzi are giratoriul.
Am un giratoriu aproape de casa, clasic, la intalnirea a doua strazi perpendiculare. Eu trebuie sa ies la a 3-a iesire, adica practic „s-o iau la stanga”.
Am patit de nenumarate ori sa se bage careva peste mine in giratoriu de la intrarea 2, fiind convins ca daca nu semnalizez nimic, inseamna ca ies „drept inainte” (la iesirea 2). Dupa o vreme m-am saturat, iar acum semnalizez stanga pana ajung aproape de a 3-a iesire, cand semnalizez dreapta si ies. De atunci nu mi-a mai taiat nimeni calea.
PS: Mai este un giratoriu pe o strada principala f. circulata, la intersectia cu o straduta secundara. 90% din cei care trec prin giratoriul ala merg „drept inainte” pe strada principala, iar 90% dintre ei nu semnalizeaza absolut nimic, trec ca si cand n-ar fi giratoriu pe-acolo. Se intampla sa intorc la giratoriul ala (sa ies la a 4-a iesire), iar atunci fiti siguri ca semnalizez stanga pana aproape de iesire, ca altfel se baga peste mine toti desteptii.
Pentru mine, regula de baza pt. semnalizarea in giratoriu e sa respect legea si sa stie toata lumea clar ce am de gand sa fac.
ce vad eu si pe drum, si in comentarii, si mai ales in lege.
se confunda doua situatii de trafic radical diferite si toti incearca sa aplice aceeasi regula in ambele cazuri.
unul este giratoriul ala normal, cu o raza interioara de hai sa zicem cel putin 25 de metri, unde ai timp sa te incadrezi pe ce banda ai nevoie, poti urma traiectoria teoretica fara sa fii cascadorii, si in care intradevar nu ai nevoie sa semnalizezi decat dreapta, ba chiar o poti face doar in cei 50 de metri specificati de lege.
cealalta este giratoriul romanesc facut din 6 balize cu raza 1 metru, in care chiar si daca vrei sa semnalizezi, iesi din intersectie inainte sa se aprinda becul a treia oara. in acest caz e cel putin recomandabil sa semnalizezi ‘stanga’ chiar inainte sa intri in ‘sens’…
si mai sunt giratoriile alea suprainaltate de nu vezi nici autobuzul de ele. si te trezești cu el la 5 metri de tine… panica frana, aia cartofi imprastiati pe jos. si e vina ta….
Cred (e doar părerea mea) că majoritatea ălora despre care este vorba mai sus n-au plecat fiindcă îi deranja România (cu tot ce înseamnă asta), ci au plecat de foame. Civilizația nu i-a schimbat prea mult, au aceeași mentalitate ca ce a rămas aici, doar că acolo unde sunt biciul (a se citi „amenda”) îi ține în frâu.
Cei care au plecat deranjați de România vin mult mai rar acasă, în nici un caz în sezon, de obicei vin să-i vizteze pe cei rămași, nu să facă turism prost și scump sau să-si etaleze tigăile.
Mă bazez pe faptul că am foarte mulți cunoscuți pe afară, din ambele categorii, și știu cum diferă modul lor se comportament în funcție de motivul pentru care au plecat.
Din care categorie sunt mai multi?
Din prima. Sunt cei plecați în primele valuri, meseriași, căpșunari etc. care sunt convinși că tot acasă e mai bine, și vor să se întoarcă la un moment dat. Vin în fiecare sezon acasă să-și plimbe neamurile la mare sau la Călimănești și să se etaleze cu ce au adunat.
Din păcate, în ultimii ani au început să plece d-ăia care o duceau boierește și aici (financiar vorbind), dar care s-au săturat să se lovească de sistemul de sănătate, de învățământ, de mârlănii, ghiolbănii la tot pasul, de miliția care te ignoră etc. Iar ăștia nu se mai întorc, nici măcar în vacanțe, ci își cheamă neamurile la ei.
Nici eu nu aș pleca de foame. Ca familie câștigăm undeva pe la 4000 EUR pe lună.
Dar ne omoară școala. Ca părinte aștept mai mult vacanța, decât copilul meu.
După aceea, incompetența administrației. Și trăiesc la Cluj, considerat un model. Model poate pentru Fălticeni, că altfel e dezastru.
Și da, după ce aș pleca, nu prea aș mai veni pe aici, poate o dată la 2-3 ani.
Aici trebuia să încerce ăla cu: „votanti USR, sexo-marxisti corporatisti, care vor sa ne vanda ocultei mindiale.”
Mulți se simt ușor frustrați când se întorc văzând că unii dintre rămași o duc mai bine decât sperau ei
Exact, și de aia conduc mârlănește! I-ai ginit tu, nu îți scapă nimic.
Am condus 2 zile în Brașov, turism, deh.
Si am avut mereu emoții cind vedeam un Subaru…
Dar a fost ok, nu m-a claxonat nimeni, deși aveam nr. de IS ai mergeam prudent.
vezi că nu ai pus mailul corect la comentarii.
Faza e ca conduc ca niste animale DOAR AICI pentru ca in strainatate in 10 minute sunt trasi pe dreapta de politisti.
N-am cunoscut oameni ok sa prefere sa vina cu masina din UK in Ro. L-am prins pe un „Fanel” pe Uber in Londra, era f mandru ca face Londra->Bals (:)))) – o ruta foarte populara) fara oprire in 24h.
Ăsta e sigur unul dintre ăia care pe automarket comentează, la articole despre mașini electrice, cum el conduce 1300km cu dizelul fără oprire. Preferații mei!
Eu fac Berlin – Livorno in 11-12 ore cu o pauză de pus puțin diesel ca sa fiu sigur. Prietenii cu un Benz pe curent….hahaha.
TDI-Power forever!
.
.
.
.
99.9%au plecat pt bani, ca aici erau someri si era greu. Li se rupe lor de lipsurile din tara. Aialalti, care citesc si pe aici, de 0.1 % au plecat pt ca spitale, lipsa autostrazi, coruptie….deci o fi cateva zeci de mii. Daca ii iei tare, si astia au plecat tor din alte motive.
Deci comportamentul nu se schimba.
Pai atâta are și el cu ce se lăuda, cu tigaia pe care o birjărește 2000km.
Culmea, luat din vreme, avionul e mai ieftin.
Noi am plecat de ruși că nu știam in 89 dacă dau peste noi să ne salveze sau nu. Cum am pus mâna pe pașaport cum am luat-o la vale ca cine știe mai era posibil.
Ce va mai plac generalizarile.
Au rău de avion. Pentru ce 3 ore cu 29 de euro și nu 30 de ore cu 320 CDI și dormit prin benzinării?
Ghici ce vor spune daca ii intrebi de ce nu aleg varianta sugerata de tine?
Era pe vremuri o emisiune radiofonică, ceva gen ,,Ascultătorii întreabă, noi răspundem,,. (Nu sunt sigur, dar parcă aşa era).
A. Lui Mariusel (120 de kile viu, rupe şantierul) îi e frică să zboare cu avionul.
B. Mergem cu maşina relaxați, nu ne îngrămădim cu toți țăranii şi cocleții.( Pe buletine au domicilul cu județ, oraş, comună şi sat/ cătun).
C. Putem să ne oprim când vrem să vizităm diverse.(Un tufiş sau o benzinărie).
D. Nu ştim cum găsiți voi bilete ieftine, dar nouă ne iasă mai ieftin să mergem cu maşina.(Model experimental, funcționează cu apă de la robinet şi la barierele de pe autostradă se aplatizează şi trece pe sub ele.
E. Şi de la aeroport cum ajungem acasă? ( Pe jos, vă re-obişnuiți cu gumarii).
Lista e deschisă.
Ca nu locuiesc langa aeroport?
Ca in avion nu poti pune cat pui in portbagaj sa duci la neamuri.
nu e vorba de ce DUCI la neamuri ci de ce IEI de la neamuri. ca in aeroport au aia ciuda pe tuica la pet si carnatii aia buni…
Cand ma întorc la muncă nu pot pune porcul si bidonul de poșircă la cală.
nu prea mai e rentabil acum sa mergi cu avionul. s-au scumpit biletele si exista tot mai mare riscul sa ti se anuleze un zbor. nu toti avem de zburat de la londra la bucuresti sau de la münchen la sibiu.
Te vad aia draq cand cobori din aveon cu punga de la Aldi, ochelari rei ben si blugi cu aerisire la.gleznute si mai si intrebi sa te auda tot airoportu – che caldo e, commo de dice la astia fa- si te facu de ras ca pleci cu ratbul. Pai de asta ai daramat ziduri pa Anglea sa mergi cu toate sarakiile pe deneu?
Eu iti zic atât, un lucru pe care de când ne-am mutat în sudul Franței il repet la aproape fiecare drum cu mașina…
Veniți nene aici 2 saptamani și o sa vi sa para la întoarcere ca în general românii conduc chiar bine 🙄
Hai ca mai spun încă vreo doua, trei. Aici: nu exista semnal aproape niciodată (!), nu exista ma asigur când ies de pe strada secundara, lasă că are ala care vine grija, nu exista schimb banda și ma și uit în oglinda înainte, nu exista ma dau singur pe banda 2/1 care e libera, nu, noi asteptam sa vina altu’ sa ne dea la o parte, dacă se greșește strada la o bifurcație mai degrabă ii sar ăluialt pe banda și aproape fac accident decât sa ii dau înainte și sa ma întorc… și multe altele.
Dar exista lovit lateral masina și mai apoi fugit, inclusiv pe contrasens, dat la o parte de pe banda 3 pe autostrada și mai apoi revenire la intimidare în timp ce tu ești aproape în paralel cu el și deci frânare brusca de la 135/h… Frumos, civilizat.. E drept ca apa calda avem…
@Ioana,tu nu locuiesti in Franta,ci in Frafrica si algero/maroc….ma gandeam ca stii asta.in rest,se conduce aiurea si mai spre nord,acum de 2 ani var o noua specie,pe autostrada,vor sa schimbe banda ,pai semnalizeaza si se baga,nu se mai asigura ca mai sunt masini pe cealalta banda.. ei stiu una si clar,au semnalizat si trebuie sa partajezi drumul. Cat despre strazile mici,secundare,sunt multe situatiile in care se aplica prioritatea de dreapta acolo unde in Romania cel de pe strada secundara are un stop sau cedeaza,in statul socialist au prioritare,sa se simta egali.
Chiar nu e cazul în zona asta, stai liniștit. Ăia sunt spre Marseille. Aici unde stam noi foarte rar vezi ciuciunghezi pentru ca e o zona scumpa si asta nu o spun ca laudă, ci în sensul ca asta a salvat zona de lipitorile pe ajutoare sociale și de-aia și locuim aici. Plătim mult la chirie dar barem avem liniște și siguranță. Ma rog, in afara de partea cu condusul.
Astia sunt francezi get beget, doar dacă nu cumva între timp marocanii și alelalte nații de genul, au suferit vreun proces invers si s-au albit ca branza de la soare.
Începând cu luna Iulie, pe lângă localnici, ai ocazia sa vezi și stilul de condus al alora din alte departamente, ca deh, perioada de concedii. Și și ăia sunt la fel, ba chiar mai rău, fiindcă vin cu miserupismul stil „sunt în concediu, ce, tu te grăbești la munca? Ghinion, eu tot cu 30/h o sa merg pe zona de 50”
Nu sufăr de sindromul „vesticii sunt mai speciali” iar dacă vad ceva de rahat, o sa o zic și o sa recunosc ca sunt dezamăgită în condițiile în care taman toate laudele alea (aparent nefondate), m-au făcut sa cred ca mama, mama, cum o sa ma lovească civilizația de prin partea asta a Europei… În 5 ani încă nu m-a dat nimic pe spate în ceea ce privește oamenii, ca și ăștia au nesimțiții și ingalatii lor.
Surprinzator (poate), dar în Londra, condusul chiar era foarte ok, iar pe autostrăzi nu am avut nimic de reproșat. În afara de partea greșită a sensului de mers, chiar era plăcut de condus fiindcă se respectau regulile de bun simt…
@becaly, buna observatie. Cu cat mai diversa localitatea, cu atat mai inapoiata si insuportabila. Erau bune vremurile alea cand indaptatii erau deportati in grotele de unde veneau.
90% dintre stranierii care vin cu masina in ro in loc de avion ca oamenii civilizati sunt cocalari care au plecat pentru ca nu puteau defeca de foame, nu pentru ca vroiau o tara mai buna.
92% dintre romani considera ca 95.5% dintre romani sunt cocalari…
ouiouiouiouifififi, m-ai înveselit
Fix la asta ma gandam zilele acestea vazand tot soiul de zmei cu numere de IT, Es, D. Mai dureaza nitel, la sfarsitul lui august dispar, ca se termina concediile, nasol este ca revin bizonii autohtoni de pe unde sunt plecati acum
Nu-mi mai zi te rog că vine toamna, iară se ambuteiaza tot Scheiul la orele 8 și 12-14 .. mă deprimi.
Sunt aceiași care ajunși acasă bagă chefuri până dimineață cu manele la maxim pentru că stiu că poliția locală nu se bagă dacă faci reclamație.
Poti sa scoti tzaranul din RO, dar tzarania din tzaran mai greu …
Nu stiu de ce te astepti ca oamenii aia sa se schimbe: la fel cum nici aia ramasi in romania nu se schimba daca nu vor. Simplul fapt ca vin cu masina in RO si nu cu avionul ar trebui sa iti spune foarte multe (mai ales de asa departe din tarile respective).
Apropo de asta, dar vazut invers: eu plecat, observ cum se conduce in Romania – bai baiatule te doare mintea si ma intreb oare cate carnete s-au dau pe bani nene?
Pff, încă nu am aflat cum sunt strainezii în SUA…
Mânat de simtul civic ascuțit pe acest blog in timp, astăzi am avut ocazia sa dau de un stranier din DE, care din mers a aruncat pe geamul mașinii un chiștoc de tigara. Instant am dat câteva flash-uri și omul a oprit crezând ca vreau sa ii semnalez vreo problema la mașina lui. Cu mare satisfacție am coborât geamul la mașina și i-am bătut obrazul, cum bine am fost educat pe acest blog, ca de ce e meltean. A recunoscut și el ca in DE nu ar fi facut așa ceva, și și-a cerut scuze. Sunt convins ca va muri meltean și nu se va schimba. Dar măcar știu ca nu am rămas pasiv la marlania lui.
>>Ieri la plimbare prin cartier.
>>Individ cu o fetita de 4-5 ani si sotia in fata mea deasemenea la plimbare.
>>Individul isi aprinde o tigara si lasa pachetul gol pe o cutie de gaze
>>Eram la 2m in spatele lui, iau pachetul: „Imi cer scuze, vezi ca ai uitat pachetul”
>> Individul cu o fata blocata: „Da, stiu, pai nu e cos de gunoi aici, ce vrei sa fac cu el?
>> „E un cos la 50m mai in fata la statia de autobuz”
>> Individul ce a inceput sa se enerveze ca nevasta era martora la scena:” Bine ma ca esti tu informat, ca stii, ce sa zic. Asa sunteti toti….”
>>Ii confirm ca locuiesc in zona si ii urez o zi faina.
Pe langa faptul ca ala nu a inteles nimic, ma gandesc, de ce incerci sa faci gura mare la unul care are 30 de kg in plus si 15 cm deasupra ta, cand tu esti cu sotia si fetita la plimbare? Daca eram vreunul temperamental si prost, iti pui familia in pericol pt nimic?
Arde-l pe taran, ca vrea pantofi cu crep
off topic. https://altex.ro/nevoi-personale/pag/ altex s-a apucat să dea credite de nevoi personale în parteneriat cu ifn-urile
de câțiva ani chiar.
De curiozitate, de unde știți voi, ăștia „isteți” și siguri pe voi, cum conduc românii în afară? Ați fost prin țările menționate, altfel decât cu google Maps, și au respectivii abțibilduri cu RO pe mașini?
Pot să conduc 1000km în Italia și să fiu puțin obosit. NU se semnalizează orice căcat de schimbare de bandă, dar se revine pe bandă cum un minim 20 metri, nu razant cu bara. Se cere voie frumos, cu semnal stânga, dacă sunt 2 benzi și ai deja 130km/h. Nu dai flashuri ca disperatul. Traficul este previzibil și cursiv. Nu oprești în fața sensului giratoriu, deși e gol. Mașina se menține în mișcare înainte de a intra în sensul giratoriu, și este frumos să semnalizezi stânga, dacă ieși la a 2a ieșire sau mai mult.
Cursivitate și toleranță. Nu vezi așa ceva pe aici.
La trecerile de pietoni cu scuar despărțitor, sau stație de transport pe mijloc, NU TREBUIE SĂ OPREȘTI DACĂ PIETONUL A ÎNCEPUT TRAVERSAREA DE PE SENSUL OPUS!!! Sensurile de mers sunt tratate ca drumuri separate. De aia nu există cursivitate în trafic. Pietonii trebuie să se asigure înainte de a traversa, nu au prioritate doar pentru că există o trecere de pietoni. Se scoate capul de telefon când se trece strada. Sau mori. Simplu.
Să nu uit oprirea în fața limitatoarelor de viteză, ca apoi să accelereze la maxim și să dea în câteva gropi mai mari decât limitatorul.
Ignorarea preselecției de bandă, ca apoi să stea la milă sau sfidare pentru intrarea pe banda necesară.
Lăsat mașina în fața pompei de carburant și savurarea cafelei.
Savurat pornhub la semafor…..
Vorbit la telefon cu mâna opusă urechei, în timp ce au hands free incorporat. În curbă. În coborâre.
Urcat Dealul Negru cu a 5a, pe banda 2. In vreo 3, 4. Fum cât de la un t72 rusesc.
Parcat pe 2 locuri (frecvent).
Aruncat gunoaie din mașină. (șervețel umed, pungi chipuri, țigări, gume de mestecat, flegme.
Toți cu numere românești, non bmw.
Mânuțele roșii sunt aprecieri pozitive!
in Italia nu opreste nimeni la trecere de pietoni. Patit in La Spezia, Napoli, Como….ca pieton. Ca sofer in zona de nord se conduce ca in Ro,.cam aceleasi obiceiuri, iar in zona Napoli e muult mai rau. Concluziile dupa 7000km si 3 saptamani de stat prin italia.
@sfatuitoru, dupa ce am fost in Italia prima data, am apreciat si eu trecerile de pietoni din Romania. Acolo efectiv nu opreste nimeni ca sa te lase sa traversezi, poti sa astepti si 1-2 minute daca nu ii fortezi intr-un fel sa opreasca.
@Fisherman, nici in Romania nu este obligatoriu sa opresti daca pietonul a inceput traversarea pe sensul opus.
Art. 135 Regulament aplicare OUG 195/2002 Reguli pentru circulaţia vehiculelor Reguli de circulaţie
Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:
h) pietonului care traversează drumul public, prin loc special amenajat, marcat şi semnalizat corespunzător ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci când ACESTA SE AFLA PE SENSUL DE MERS al vehiculului.
„La trecerile de pietoni cu scuar despărțitor, sau stație de transport pe mijloc, NU TREBUIE SĂ OPREȘTI DACĂ PIETONUL A ÎNCEPUT TRAVERSAREA DE PE SENSUL OPUS!!!” – în România e fix la fel.
Funny story: eram pe ceva bulevard foarte mare, nu rețin numele, 3 benzi pe sens, tot tacâmul, iar un pieton începuse traversarea pe sensul opus. Nu am oprit, evident, dar aveam o mașină de poliție în spatele meu și la următoarea trecere de pietoni (unde am oprit, că aveam motiv) a venit în dreptul meu și m-a rugat să trag pe dreapta. Opresc, cobor din mașină (da, știu, nu e voie, dar plm), știam sigur ce vrea, mă întreabă de ce n-am oprit, i-am explicat că legea zice X și Y, după care mi-a urat drum bun. :)))) Dacă era vreunu mai fraier sau slab de înger făcea și el o șpăguță mică? Făcea…
Sper să vadă și restul de 99,99% comentariile voastre.
Dacă ați conduce mai cursiv și liniștit, traficul ar fi chiar ok.
da, e full de moldo-italieni lol
dracu stie
Romanii pe care ii pomenesti in articol nu au plecat pentru ca ii deranjau „corupția, jegul, bombardierii, mizerabilii”. Au plecat strict ca sa castige mai multi bani decat ar fi putut castiga vreodata in Romania, cu abilitatile si educatia pe care o au. Pentru a epata cand revin temporar in tara, sa se laude la rude si prieteni cu masina, toalele, „ciasul” si probabil casoaia pe care o construiesc in satul natal. Si aia sa moara de ciuda.
August e singura luna din an in care se simt bine, restul anului se radicalizeaza in tara care i-a primit, la munci de jos pe care le urasc, in timp ce sorb cu nesat lozinci auriste. Da, este o generalizare, insa cand vorbesti de o majoritate (care decide cursul lucrurilor, ca asa e in democratie), cum sunt alti (putini) romani plecati in afara clar nu mai are nicio relevanta.
P.S.: Noi nu am venit vara asta in Romania. Cine vrea sa ne vada ne poate vizita, sau ne-am vazut deja „la jumatatea drumului” in alte tari cu adevarat europene.
Narativa cu românii care și-au luat lumea în cap din cauza corupției, Dragnea, lipsă autostrăzi, e complet falsă, dar utilă.
E utilă anumitor partide de rit nou care se bazează pe imaginara bază de votanți numită “Diaspora”, când Diaspora sunt de fapt țărămbeții cocliți din Italia, Spania și UK.
În realitate, ceea ce vedem la TV cum că ar reprezenta Diaspora (protestatari, votanți ai acelor partide, etc.) sunt masă neglijabilă.
E ușor să nu îți dai seama de asta când trăiești într-o bulă de ecou.
Ah, mai bag o fisa: acu’s in Romania. M-am decis ca la intoarcere sa ma opresc cateva zile in Croatia. Explica-mi cum faceam asta daca veneam cu avion/masina inchiriata.
Ah, nu aici trebuia sa bag comentariul, ci mai jos un pic.
Vad o gramada de prosti pe aici care se plang ca vin romanii cu masina din strainatate, deci clar ca nu ii duce capul. Daca vii saptamani sau chiar o luna in tara, e mult mai facil sa iei masina decat sa folosesti ultra performantele CFR/STB, taxiul, uberul sau alte forme de asa zis transport. E la mintea cocosului, ar fi trebuit sa realizati si singuri la ce pretentii de intelectuali aveti.
Normal, pai cum vad altfel rudele si vecinii de la taranoaia ca te-ai ajuns si tu si iti permiti haudi decat daca vii cu el 3000 km.
plus ăia care nu mai pot închiria mașini, din motive variate
Daca pui si costul timpului tau in calcul (3-4 zile pe drum dus-intors), care ma astept indiferent de ceea ce faci sa fie de cel putin 100-150E/zi, inchiriatul masinii, chiar daca stai o perioada lunga in tara, este rentabil. Asta fara a pune in balanta sigurata ta si celor care calatoresc cu tine 2-3000km.
@andyan esti exact genul de bou frustrat pe care l-am descris mai sus. Majoritatea sunt masini de maxim 30.000, din gama de volum mai noi sau premium ceva mai vechi. Nimic cu care sa te remarci, nu impresioneaza pe nimeni. Eu nu locuiesc in strainatate, dar majoritatea vin din Germania, Italia, Franta, Olanda, Austria. Care e diferenta intre ei si tu care te duci in Italia, Croatia sau Turcia cu masina? Sau intre un neamt care se duce in Portugalia tot cu masina?
@vali apreciez ironia, cat de des folosesti serviciile de inchirieri auto in Ro? Esti multumit de ele? Le ai folosi 3 saptamani? Crezi ca exista atatea vehicule pentru sute de mii de oameni care vin aproximativ in aceeasi perioada?
In mod normal nu intru in polemica cu pesedisti care isi formuleaza argumentele din aer, asa fara sa vina cu un studiu, link sau ceva care sa le sustina punctul de vedere si sa pice cum le convine lor. Singurul argument al lor e „asa am zis eu deci asa trebuie sa fie” Ce sa zic, autrosuficienta pesedista.
Paizane, in tarile alea pe care le amintesti tu de unde vin romanii eu am foist cu avionul de fiecare data si am inchiriat masina, de fiecare data. Nu ma cac pe mine sa ma rup cu 14-24h de condus doar pentru a face o economie de 50 de eur/sejur care de fapt nici macar nu e economie daca pui toate costurile pe hartie.
Romanii normali la cap nu parcurg 2-3000 km cu masina fie si pentru 3 saptamani, isi planifica trip-ul din timp ca urmare biletele de avion sunt ieftine si inchiriatul unei masini entry level (Dacia/Skoda/Opel) cat sa te duca de la A-B nu le rupe buzunarul dar da, nu sunt pe opulenta fata de restul romanilor plecati vin cu A6 cu 200k km la bord sau CLS din 2008 sau orice alt model din asta care nu si l-ar permite de nou never ever, dar care in satul lor din taranoaia e nava spatiala pe langa loganele vecinilor/neamurilor de pe care pica tabla, golfurile ALH si Astra H ce predomnina in parcul auto din Romanistan. Astia sunt aia
Uite si un link de studiat care iti contrazice aberatiile cercopitecule:
https://www.auto-bild.ro/stiri/141624-141624.html
Băăăă, voi ați închiriat mașini anul ăsta? Și eu închiriez de mulți ani, dar anul ăsta pare că le cumperi dacă depășești o săptămână.
@Andyan
Eu vin cu masina din strainatate. De la 1000 de km, fac pe drum 10-11 ore, ma oboseste destul de tare drumul. Si nu vin pentru ca-s cocalar sau ca sa impresionez cu masina ci pentru ca:
1. n-am cursa de avion directa undeva aproape de maica-mea. Ar fi ceva, la o distanta de 5 ore, adica jumatate din cat imi ia ca sa vin pana-n Romania
2. Si daca ajung in orasul cel mai apropiat de satul unde sta maica-mea, mai sunt inca 50 de km. Si nu exista transport in comun (tren/autobuz)
3. Si daca cumva ar fi transport in comun, odata ajuns in sat la maica-mea, nu ma pot duce cu ea la cumparaturi, n-o pot duce sa-si viziteze sora la 200 de km distanta, nu pot nimic.
Deci ca sa par normal la cap in mintea ta eu trebuie sa:
Conduc 5 ore, sa stau o ora in aeroport (minim, ca n-ajungi acolo chiar in secunda in care decoleaza avionul), sa stau 2 ore in avion, mai pierd inca 1 ora la aterizare (pana imi vine bagajul, pana inchiriez o masina), apoi sa conduc inca o ora pana la maica-mea. Timp total = 10 ore, cam cat imi ia sa vin cu masina. Cost? Daca stau o saptamana si inchiriez cea mai ieftina masina (Skoda citigo) ma costa 250 de euro. Biletul de avion inca 100. Motorina pana la aeroport, 50 de euro. Parcarea masinii mele la aeroport 95 de euro. Motorina inapoi de la aeroport, 50 de euro. In total, 545 de euro. Sau vin cu masina mea, tot 10 ore fac pe drum, dar ma costa 200 de euro (+ eventualele vignete). Dar tie-ti trebuie studii si cacaturi, alfel sunt cocalar si vreau sa impresionez…. jet ma.
@ Sabotor, nu esti cocalar atat cat esti prost ca te rupi in 2 o zi la dus si o zi la intors, deoarece dupa 10-11 ore de condus nu mai esti bun de nimic si iti mananci de sub unghii pentru 300 EUR diferenta cat ai calculat tu asa din pix. Tu esti doar o exceptie care confirma regula, hai ca pe maica-ta nu ai cum sa o muti din satul unde sta, asta inteleg dar tu cand te-ai mutat acolo unde esti nu ai reusit sa iti gasesti locuinta la maxim 1h de un oras civilizat cu aeroport si stai in pizdeea? Cat de des faci drumul asta catre RO incat sa merite sa te rupi pentru 300 EUR (cu indulgenta).In ce oras stai in Germania si care e orasul din Romania cu aeroport cel mai apropiat de maica-ta? Ca sa verificam daca ce spui tu e in concordanta cu realitatea sau esti doar comod si ti-e greu sa planifici un trip din timp.
e uluitor cat de categorici si cu cata straduinta insista unii sa stabileasca cum trebuie altii sa isi traiasca si sa isi programeze viata, ca a lor, personala, e deja perfecta si au timp liber sa ii aduca si pe ceilalti pe drumul cel bun, drept si lin ca o adiere.
Stranierii/cocalarii/paizanii/taranetii cocliti (in fine, toti ceilalti…) sa mai manance si cozonac daca nu au paine, de ce nu pricep si ei lucruri din astea, simple si evidente ?
@ouiouifi foarte frumos ai pus problema. N-ai ce-i face, singura lui placere in viata e sa aiba dreptate cand e anonim pe un blog, un keyboard warrior si looser veritabil. Si sarac, asta il apasa de fapt.
@vali care e scopul si utilitatea unei primate frustrate de tipul Andyan? Au cam acaparat blogul.
Pe mine ma amuza cand apare cate unu’ pe care daca-l scuturi bine nu cad 10 lei de pe el, da’ o da superior cu „iti mananci de sub unghii pentru 300 de euro”.
Poate tu. E obositor, nu zic nu, da’ nu la modul „nu mai sunt bun de nimic”. Plec la 6 dimineata, la ora 3-4 dupamasa sunt la maica-mea.
Stuttgart. E fix in pizdeea, nu zic nu. Inainte de asta stateam in Praga. Tot in pizdeea, departe de orice civilizatie, se-ntelege ca nici unul din orasele astea doua nu se ridica la nivelul Galatiului, sunt niste catune vai steaua lor.
Metehne comuniste. Ia da sa vedem noi ce si cum, nu merge asa, tovarasi.
In fine, ai orasele – si nu le-am pus ca sa ma justific in fata unui anonim imbecil pe net, ci doar ca sa-ti demonstrez cat de obtuz esti in gandire. Si, cine stie, poate-mi gasesti tu ceva mai comfortabil/comod, fara sa misc eu un deget.
Bonus, c-am uitat: lucrez de acasa. Vin cand vreau eu, stau cat vreau eu. Vreau sa stau 12 zile? Stau 12 zile. Vreau sa stau o luna? Stau o luna. Dar nu, pentru ca Andyan de pe interneț vede peste tot cocalari ce vor sa se faleasca, ar trebui sa cheltui mai mult (mult mai mult) pentru a calatori tot acelasi numar de ore. Pe model „i know a shortcut, it is longer, but it is harder”.
Oradea, ca l-am uitat.
Gata, baieti, v-ati pisat pe saracul asta suparat pe viata destul. Vede oricine cu iq 60+ ca pute a frustrare si prostie, altfel era in vacanta la ora asta in loc sa jigneasca gratuit oamenii pe net. Si tot asa sarac si prost o sa ramana la ce mentalitate are.
Bun, acum ca avem datele la indemana incep cu concluzia: Sabotor esti foarte foarte prost, incredibil de prost, autosuficient de prost ca majoritatea ITstilor. De la Stuttgart ai zbor spre Budapesta care costa 112 eur dus intors, faci 1h30 de zbor. 2h in aeroporturi, +3h condus masina inchiriata din Budapesta pana in Oradea + inca 1h pana la maica-ta ies 7h30 in loc de 11h(aici in astea 11h nu mai punem si staurile de pe autostrazi in DE, AT, care cel putin pe centura Budapestei sunt destul de frecvente ca e vesnic in lucru care iti pot impinge calatoria spre 13h lejer) care nu conduci ci faci orice altceva util in loc sa iti rupi spatele pe un scaun de masina. Stiu, tu esti un zorro al condusului, nu ai nevoie de redbull la un drum de 11 ore, de fapt autopilot de la Tesla dupa tine s-a inventat ruptule. Imi place cum presupui ca daca tu ai plecat sa lucrezi in Germania, unul care lucreaza din România nu isi permite sa inchirieze masini in Europa, ai mentalitate de prima generatie care a vazut cum curge apa din perete cand ai ajuns in Germania. Si apucaturile la fel, de taran care isi manaca de sub unghii.
Comisare ramane cum am stabilit, mananci cacat pesedist si putinist(te stiu de prin vecini ce iti poate pielea) si iti place, in rest habar nu ai despre ce vorbesti dar te simti tu bine asa in pielea ta de frustrat sa fii contra opiniei generale.
@Andyan
Te afunzi in ridicol.
Tu dormi cumva în aeroport? Că tu am impresia că consideri momentul decolării ca moment de incepere al călătoriei. De fapt, călătoria incepe cu 2 ore și jumătate înaintea decolării, pentru că îmi ia 30 de minute un taxi de acasă la aeroport, apoi la aeroport ar fi bine sa fii cu 2 ore înainte, o ora e prea puțin (pierzi 20 de minte la lăsatul bagajului, încă 20 de minute la security și ai pierdut zborul pentru că porțile se închid cu 20 de minute înainte de decolare). Apoi o oră jumătate zborul, încă o oră până vine bagajul și închiriat mașina apoi inca 4 ore de condus. Timp total 9 ore, nu 7 cum ai scos tu din cur. Apoi costurile. Biletul de avion 200 de euro (100 e doar dus, am pus pe 3 luni înainte, in noiembrie, sa nu zici că nu e planificat), daca vine și doamna inimii mele, 400. Închiriat mașina în Budapesta (vineri-duminica după o săptămână) , cea mai ieftina (Hyundai i10) 425 de euro. 70 de euro taxa de trecut granița cu mașina, benzina de la aeroport și înapoi la maica-mea încă 100 de euro. Deci în cazul cel mai convenabil punctului tau de vedere mă costă între 800 de euro (singur) și 1000 de euro, o călătorie de 9 ore, DIN CARE TOT CONDUC EU 4. Vs 200 de euro și condus 10-11 ore. Și, cum am zis, plecat la 6 dimineața, după-masa la 4-5 sunt la maica-mea. Aștept să-mi zici din nou că-mi mănânc de sub unghii pentru 800 de euro. Și fă tu drum lung cu un Hyundai i10, presupun că e tare mișto.
Nu mai zic de cazul in care eu vin să stau 2-3 săptămâni, nu de alta, dar sa nu-mi zici că-mi mănânc de sub unghii pentru 2000 de euro.
Hai ca m-am lamurit si cu tine, nu stiu pe ce site-uri cauti tu zboruri si masini, mie pe kiwi imi da 93 EUR daca pleci in 7 Noiembrie si te intorci in 14 Noiembrie, roundtrip. Rental cars iti da masina Citroen C3 cu 775 RON / 7 zile fara taxa de iesit din tara. Astia sunt 160 EUR+70 EUR ca vii in Romania cu ea ies 230EUR. Prin aeroporturi nu am avut nevoie de mai mult de 1h de la checkin-ul de bagaj de cala pana in avion nici de la Heathrow nici de la Charles de Gaulle dar na nu am stat duty free aiurea dupa security check. Din Stuttgart nu am zburat dar ceva ma face sa cred ca nu e atat de aglomerat ca astea doua.Tu zici ca ai nevoie sa faci 4h din Budapesta pana in Oradea pe un drum care se face in 3h venind normal, l-am facut si pana in Oradea si pana in Timisoara tot in 3h , pana la Viena fac 5h jumate de ex. tie ti-ar trebui vreo 7 da tu faci Stuttgart-Romania in 10h, probabil ai descoperit scurtatura prin in tunelurile dacice. E fain cand pui cifre asa ca sa iti iasa argumentatia. Esti praf baiete, dar na pe banii tai ca Jiji Becali, faci cum consideri, cine sunt eu sa iti contest placerea de a-ti rupe spatele juma de zi conducand tdi-ul pe drumurile din Europa.
@Andyan
Ma, da tu sugi pula cu abnegație, pui suflet în treaba asta, nu gluma.
Mă bucur că ai găsit zbor dus-intors la 100 de euro, da’ tu te-ai uitat în ce zile e ăla? E luni-luni adică exact cat sa pierzi un weekend frecând menta aiurea in loc sa pleci ca oamenii normali, vineri. Ai descoperit gaura din macaroana – zborurile in zile aiurea sunt mai ieftine. Apoi lasă și vrăjeala cu o oră înainte la aeroport, pot sa bag mana in foc că și tu te prezinți in aeroport cu MINIM o ora și jumătate, că nu vrei sa pierzi zborul, că deh, s-a întâmplat să stau și 30 de minute la bagaje și alte 20 la security. Apoi găsești tu și un Janos KFT care probabil închiriază o singură mașină, de-ți iese 230 de euro închiriatul pe 2 luni. Și bai, știi ce e al naibii de amuzant? Că și în condițiile astea, cu zbor în zile de căcat, cu închiriat mașina de la firma de căcat, tot ar costa un drum dinasta de căcat 450 de euro. Bai, tu ești atât de rupt de realitate și cu capul atât de adânc infipt in cur încât încerci să convingi lumea că merită să plătească mai mult decât dublu pe un drum în zile de căcat, cu inchiriat de la firme de căcat, pentru a reduce durata călătoriei cu o ora-doua. Gen pentru costuri mai mari cu cel puțin 125%, reduci cu 10% durata totala a călătoriei.
A, și că sa mai termini cu mâncatul de rahat cu închiriat mașina: https://ibb.co/H40HM3B
N-am pierdut nici un zbor, mananci cacat dupa cum m-am lamurit deja. Zilele sunt la fel ca e vineri sau luni, ca tu consideri weekendul pierdut e strict problema ta. Respira papagalule si mai reciteste cu atentie ce am scris, inchiriatul ala e pe 7 zile nu pe doua luni.
https://ibb.co/VHV3rBm
site-ul cauta masini la urmatoarele firme:
https://ibb.co/TBgSrKk
nu la janos kft cum iti place tie sa mananci din nou cacat, si chiar daca ar fi de la janos kft masina nu vad care e problema.
Faci de la tine pana unde ai zis 7h:30 in loc de 11-12 ore cat iti ia tie cu tdi-ul ca nu stii tu sa mergi sau nu iti convine ca am dreptate e alta discutie.
Ramane cum am stabilit, pentru 2-300 eur preferi sa iti rupi spatele 11-12 ore in tdi in loc sa conduci 4. Iti mananci de sub unghii ca un disperat si incerci sa iti justifici in mintea ta o solutie care nu are sens, din lene/comoditate/prostie. Tripleta perfecta.
@Andyan
N-are rost să mai repet, o dai înainte cu același căcat – coaie, plătește sute de euro în plus ca sa călătorești cu o oră mai puțin. N-ai înțeles treaba asta, e ok, o sa ramai prost și sărac, asta e, eu nu sunt aici ca să te educ.
Dar bonus, pentru că mi-am mâncat de sub unghii pentru 300 de euro și am condus mașina mea, după 3 săptămâni în România, la întoarcere am făcut un detour ca să mă trezesc dimineața și să îmi beau cafeaua aici: https://ibb.co/T0smD4h
In rest, trăiască tdi-ul. Chit că n-am tdi.
Nu e vina mea ca tu nu stapanesti notiuni elementare de algebra de iti ies isi interpretezi asa calculele facute de mine, sau le potrivesti ca sa iti iasa tie argumentatia da e ok, cum ziceam pana la urma pe banii tai faci cum vrei. Sigur toti aia care fac ca tine si vin mii de km in ro se pot opri pe unde vrea muschiul lor pe traseu, ca toti sunt IT-sti analfabeti si pot lucra remote.
Nu imi dau seama cum ai dedus tu ca eu as fi sarac, probabil lipsa contraargumentelor valabile te impinge sa o dai pe aia cu ‘sarakie’, cum ziceam mentalitate de taran care a descoperit ca apa curge din perete cand a ajuns in Germania.
Daca tot asa interpretezi si specificatiile primite dupa care scrii codul deja mi-e mila de firma aia la care lucrezi.
@Andyan
Doar saracii dau dinastea cu „iti mananci de sub unghii pentru 300 de euro”. Aia care au facut bani, nu. Ca idee, un prieten care a facut deja milionul de euro n-o arde cu cacaturi dinastea, ba mai mult, nu arunca cu banii in dreapta si-n stanga. Saracii fac dinastea.
Eu zic sa nu-ti faci tu griji despre cum, cu cat ma plateste si ce vede in mine firma la care lucrez.
Aham, prietenul tau milionar nu ti-o spune in fata ca asa nu ai mai fi prieten cu el dar de gandit sigur o gangeste. Tot cu tine vine si milionarul modest cand are drum in Romania ? Impartiti prieteneste rezervorul de morotina? Adevarul e ca asa se face primul milion baieti, mancandu-ti de sub unghii, luati aminte. Eu nu stiu deoarece nu am milionul. Sunt sarak dupa standardele ITstului Sabotor.
P.S.Daca mai iei 3-4 din astia ca tine la drum boss practic tu iesi pe profit, nu cheltui nimic.
Mindblowing intradevar, asta nu poate fi pusa in manualele de economie, nici o alta varianta nu poate concura cu asa ceva.
Daca tot esti atat de asumat poate zici si numele firmei aleia pentru care tastezi, sa stiu sa nu iau nimic de la ei.
Stai linistit, ca-s absolut 0 sanse sa iei tu ceva de la ei.
Tu-i zici „mancat de sub unghii”, oamenii normali ii zic „nu risipesc banii pe cacaturi”. Exceptand cazul in care taman ora aia castigata la drumul cu avionul imi aduce 800 de euro (da-te-n pula mea cu janos kft si zbor in cele mai aiurea zile), ceea ce descrii tu acolo e risipa prosteasca.
Apropo, ce franturi logice-s in mintea ta si cum se impaca „iti mananci de sub unghii pentru 300 de euro” cu calicitul la gasit cele mai obscure firme de inchiriat (ca la Hetz ai vazut cat e) si zboruri in cele mai de cacat zile? Pai vorba unui clasic, ori suntem golani ori nu mai suntem golani.
..continuarea: mersul cu tdi-ul sa isi rupa spatele 11 ore reprezinta o urma de inteligenta.
Nu stiu unde ai vazut tu intre firmele alea puse mai sus janos kft da ma rog, daca te calicesti la un zbor cu avionul nu ma surpărinde nici faptul ca iti mananci de sub unghii ca sa iti iei si o pereche de ochelari ca sa vezi corect.
Si cum ziceam care e problema ca ar fi janos kft, rad de tine satenii cand te vad cu masina pe care nu scrie Hertz sau AVIS?
Oricum ai ratat in totalitate mesajul initial, nu ma mira.
Eu nu as fi atat de sigur in locul tau da ca sa inlaturam incertitudinea si sa nu ajunga in contul tau bani de la saraki, baga tu aici numele alora.
Nu, nu l-am ratat, e exact „cheltuie 800 de euro ca sa reduci durata calatoriei cu 1 ora sau 2”.
Insa e absolut delicios ca tu insisti. Ca uite ce mega afacere, zbori de luni pana luni, inchiriezi masina cu 230 de euro pe 7 zile de la unii ce pot fi tepari, ca de fapt la aia seriosi e 450 de euro, ca mai conduci inca cel putin 4 ore (Marti am facut 3 ore si 45 Oradea-Budapesta), ca mai dai inca 100 de euro pe benzina, si inca 100 pe biletul de avion de luni pana luni, deci ajungi la un total de 430 de euro si o vinzi ca super afacere. Pai uite ba prostea de ce zic eu ca esti prost si o sa mori sarac. Sunt 2 alternative:
1. conduc eu 10-11 ore, ma costa 200 de euro
2. Zbor Stuttgart-Budapesta, 5 ore mers la avion/asteptat bagaje/zburat* + inca 4 pana la maica-mea, deci 9 ore in total, cost 430 de euro (zbor din zile de cacat, inchiriat masina de la obscurii pulii mele**) ca deh tu ai facut cherry picking la datele de calatorie ca sa-ti iasa tie calculul de cacat.
Si cand iti zic ca-n pula mea, calatoresc vineri-duminca (dupa o saptamana) si nu e 430 de euro ci mai 800 asa si ca alea 7 ore ce le visezi sunt de fapt 9, nu coaie, esti cocalar, vrei sa impresionezi cu masina, d-aia nu calatoresti luni-luni si nu inchiriezi masina de la un suedej dubios din piata.
* nu mai manca cacat ca nu trebuie sa fii la aeroport decat cu o ora inainte, ti-am zis, se poate intampla sa astepti 30 de minute la bagaje si-n plus daca n-ai fi zburat ca un sarac doar cu hand-luggage ai fi stiut ca check-inul la bagaje se inchide cu cel putin 40 de minute inainte de decolare, deci daca tu ajungi cu doar o ora inainte de decolare poti foarte bine sa nu mai apuci sa-ti lasi bagajul; si-n pula mea pana si aia de la aeroport iti recomanda sa te prezinti la aeroport cu 90-120 de minute inainte – https://www.stuttgart-airport.com/all-about-the-flight/check-in/
** m-am uitat si eu sa vad minimul minim cat costa de la obscurii pulii mele inchiriatul masinii, e ceva gen 135 de euro (Volkswagen Up! cu 2 usi, o placere sa faci 400 de km cu el) de la U-Save rahat, asa da happy-car.com. Si cand vezi ce spune lumea de astia care-ti dau masina cu 135 de euro, te ia durerea de cap: https://www.trustpilot.com/review/usave.com
Exceptandu-i pe teparii astia, preturile incep de la 400+. Dar tu mi-i recomanzi pe astia ca pula mea, sa calatoresc 9 ore si sa cheltui 430 de euro, ca altfel sunt cocalar. Bai, da’ prost mai esti.
@Sabotor Te incadrezi cu succes in categoria analfabetilor functional deoarece habar nu ai sa interpretezi informatia dintr-un text si oferi tot timpul informatie incompleta ca sa iti iasa tie argumentatia.
O dai din nou cu 4h intre Oradea si Budapesta cand eu iti zic ca se fac 3h intre Oradea si AEROPORTUL din Budapesta dobi (na ca am scris cu caps poate reusesti asa sa pricepi/percepi informatia) doar ca sa aduni ore in plus la socoteala ta de cacat.
repet poate pentru tine de Luni-Luni sunt zile de cacat ca asa ai decretat tu Sabotor geniul pustiului, pentru altii sunt zile obisnuite. Stii ca it goes both ways cu cherry pickingul asta cum il bagi tu aici ca selectezi zile/date aglomerate in aeroporturi ca sa iti iasa pret mare lapt trip (800 eur) ca sa continui sa iti justifici mancatul de sub unghii.
Niciunde nu am scris mai sus ca nu am facut checkin de bagaj de cala in ora aia la aeroport, am facut peste tot, deoarece nu ma duc nicaieri 7 zile sau mai mult timp doar cu un bagaj de cala, aia ai pus-o de la tine again, ca sa iti iasa socoteala. Boss tu poti sa mergi din partea mea si cu 6-7 ore inainte de un zbor in aeroport, sa poti fi sigur ca nu ratezi boardingul. Ce ai pus tu acolo in link-ul de la aeroport sunt recomandari, nu e obligatoriu, in mod normal nu ai cum sa pierzi in aeroport efectiv mai mult de 1h incepand de la statul pt check-in de bagaj de cala, security check si boarding. Eu cel putin nu am stat, in aeroporturile de care iti mentionam mai sus.
Ba, ca esti prost si iti mananci de sub unghii am stabilit deja, dar cat de oligofren poti sa fii sa pui link de la firma de car rental din US (u-save rental aia pe carei dai ca exemplu de obscuri/tepari/suedeji sau mai stiu eu ce ai mai aberat tu acolo) care nici macar nu are sediu in Ungaria daramite rental location la aeroportul din Budapesta si nu e prezenta niciunde pe site-ul ala din capturile mele (nici nu are cum fi) ca sa iti sustii din nou punctul de vedere.
Slow clap mestere, you outplayed yourself. Poza ta ar trebui pusa in antetul pe diploma de analfabet functional.
Revin cu rugamintea de a pune numele firmei aleia care a facut greseala sa te angajeze, si da prefer sa mor mai sarac cu 200 eur si sa conduc ca disperatul 10-11h pana in Stuttgart desi avand in vedere ultimul tau comment deja am certitudinea ca pui numere din burta asa la oha, si faci mult mai mult pana acolo.
Mănânci căcat:
U-Save Autókölcsönző
+36 29 553 330
https://maps.app.goo.gl/jTkbcE2zNqGrn8jv5
Astia-s aia care îți dau mașina la 125 de euro pe 7 zile. Mai sunt și alți repari, nu zic nu, dar ia hai arata-ne ce găsești tu la 125 de euro sau cat ai zis, sa vedem pe care tepari ii recomanzi tu. Că firmele serioase îți dau de la 400 de euro în sus. Ia hai arata-ne cum nu îți mănânci tu de sub unghii când recomanzi tepari la închiriat mașini și apoi o dai superior cu „ești cocalar daca nu închiriezi de la tepari”.
Captura de pe site-ul aeroportului din Stuttgart:
https://imgur.com/a/x0y1Np8
Ce zic aia acolo? Ba, nu fiti prosti, veniti cu cel putin 2 ore inainte de decolare la aeroport. Dar Andyan de pe interneț stie mai bine decat prostii aia care administreaza aeroportul.
Nu prostu’ pulii, 4 ore de la aeroport la maica-mea, (3 ore aeroport-Oradea, PLUS inca o ora, ca nu merg in Oradea, patratel). Iar alea 3 ore aeroport-Oradea (sau invers) pot si si 3 si 45, cum au fost pentru mine Marti, din motive de trafic; in total au fost 4:45.
Apoi tot Andyan, desteptul universului ne invata cum sa inchiriem ieftin de la tepari, ca practic doar teparii (U-save, Klass Wagen si alltii) iti dau masina pe o saptamana la pretul aparent de 125 de euro (sau p-acolo), ca au ei grija sa te incalte apoi, dupa cum a patit multa alta lume.
Si cu toate astea, cu Andyan cacandu-se impotriva vantului, ca el merge cu o ora inaintea zborului la aeroport, IMPOTRIVA RECOMANDARILOR ADMINISTRATIEI AEROPORTULUI, ca el face 3 ore de la Budapesta la Oradea, ca e doar el pe sosea, ca el inchiriaza masina de la tepari, ca e ok asa, bai, cu toate astea, DACA nu e deloc trafic pe sosea, DACA nu te tepuiesc teparii, DACA printr-o minune e suficienta o ora sa lasi bagajul si sa treci de security si sa ajungi totusi la poarta intr-un timp util, cu toate „DACA” astea, calatoresti in cel mai bun caz cu 2 ore mai putin, in niste zile aiurea (de luni pana luni, las-o-n sloboz de treaba) si cheltui doar cu 125% in plus si lui Andyan ii se pare mega aafcere si o da inainte cu „iti mananci de sub unghii”. Pentru ca pentru Andyan daca nu inchiriezi masini de la tepari inseamna ca iti mananci de sub unghii. Cum pula mea sa o arzi cu „iti mananci de sub unghii pentru 300 de euro” in timp ce recomanzi tepari la inchiriat masini? Serios ma?
Ia coptule https://www.klasswagen.com in perioada aia pusa de mine 7-14 Nov poti alege o Skoda Scala cu 165 EUR. Acuma da, stiu tu o sa zici ca si asta iti pute, ca tu circuli doar cu masini de la E-klasse in sus si ca site-ul ala e de cacat, suedeji, tepari, tot repertoriul obisnuit.
In commentul cu calcul drumului am scris clar analfabetule ca se fac 3h de la aeroport pana in Oradea plus o ora pana la maica-ta.
Tu cu mana ta ai scris ca ai facut aproape 4h doar din Oradea pana la Aeroport, nu eu in fine nu mai scriu ca vad ca nu esti capabil sa citesti, si indirect recunosti ca poti face si mai mult pe drum, evident, da tu faci tot timpul 10h pana la Stuttgart. Probabil treci pe warp drive la dieselul ala, dupa ce iesi din tunelurile dacice de recuperezi timpul.Da e o diferenta fata de 200 eur cat zici ca te costa da sigur nu e de 800 sau ce aberatii mai pui tu acolo, si nicicand nu am spus ca ar fi mai ieftin, doar mai rapid si mai comod, atat.
Treaba ta distrusule, repet pe banii tai faci cum consideri, rupe-ti spatele conducand ca disperatul sau ca TIRistii.
@Andyan
https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g274887-d18279273-r842155019-Klass_Wagen_Ferihegy_Airport-Budapest_Central_Hungary.html
https://besidestheobvious.net/2022/02/23/never-rent-a-car-at-klass-wagen-in-budapest/
Ramane cum am stabilit: tu recomanzi niste tepari, sa inchirieri masini de la ei, in timp ce te crezi superior cu „iti mananci de sub unghii”. Tu realizezi cat de imbecil esti cand spui ca vai, nu te costa 800 de euro calatoria, ca uite, poti inchiria de la unii care dau tepe? Tu iti dai seama cat de ridicol esti cand recomanzi tepari la inchiriat?
Foarte serios, acuma, e absolut ridicol si stupid tot ce ai scris pana acum. Si ar trebui sa-ti pui problema si altfel: in incercarea ta de a-mi arata mie ca nu ma costa calatoria 800 de euro, imi recomanzi Klass Wagen. Intreaba-te sincer pe tine (indiferent ca o sa continui sa mananci cacat aici) daca tu ai inchiria de la aia.
In rest, ai facut o varza in toate comentariile, o fi din cauza ca esti tampit cu spume. Dar nu-i nimic, eu sunt aici sa te ajut, asa ca-ti repet:
1. Durata calatoriei
Jumatate de ora un taxi pana la aeroport, ajuns la aeroport cu 2 ore inainte (urmand recomandarile aeroportului), 1 ora si jumatate zborul, 1 ora asteptat dupa bagaje + inchiriat masina, 4 ore (minim) drumul pana la maica-mea. Timp total, 9 ore. Sau 10, daca e trafic – ala cu 3:45 oradea-budapesta era exemplu, patratel, exemplu ca 3 ore oradea-budapesta e minimul. Deci 9-10 ore fata de 10-11 (daca conduc eu masina mea). Mega afacere, patratel
2. Costuri.
200 de euro biletul de avion. (ca eu vin de Vineri, ca toata lumea normala). Pentru a inchiria o masina am 2 optiuni: tepari care te amagesc cu preturi de 165 de euro pe saptamana la Skoda Scala* sau firme decente (Hetz, de exemplu) care-ti inchiriaza Hyundai i10 la 450 de euro pe saptamana. 70 de euro taxa de trecut tara. 100 de euro benzina de la aeroport la maica-mea (si inapoi). Total 535 (cu inchiriat de la tepari) sau 820 de euro (cu inchiriat de la firme decente) fata de 200 de euro. Uber afacere, patratel.
*hai sa-ti demonstrez aici ca aia-s tepari si tu esti prost si ticalos si mananci cacat cu polonicul: Skoda DE zice ca cea mai cheala si mai ieftina e 20000 de euro. Daca consideram ca firmele de inchirieri tin masina 4 ani, aia inseamna 13 euro pe zi FARA SA LUAM IN CALCUL COSTURILE CU INTRETINEREA MASINII. Iar tu, prostul familiei, idiotul satului, cretinul universului, crezi ca daca aia iti inchiriaza masina cu 23 de euro pe zi, au bani si de revizii si de salarii la angajati si de chirii si etc. Vezi ca esti prost?
Nu mai are rost continuata discutia cu tine deoarece esti foarte foarte prost. Ti-am mai scris si mai sus, tu poti sa te duci cu 7h inainte la aeroport sa fii sigur ca nu pierzi nici un zbor. Da hai mai zi o data cum tu faci 10h pana la Stuttgart cand doar intre Oradea si Budapesta iti ia tie 4h drumul cu masina. Ma acuzi pe mine ca fac cherrypicking da tu pui un link de pe tripadvisor cu 15 review-uri negative de la niste useri care au majoritatea cate un comment in total pe site-ul ala, si commentul ala taman la firma aia. Iar lui Sabotor ITstul tirist fiind prost cu crengi nu i se pare nimic suspect in treaba asta, fata de review-urile care le au pe google unde au 4.5 stele din 5 de la 2800 de review-uri.
Continuand, maratonul tau in prostie nu stiu ce ai vrut sa demonstrezi de fapt cu pretul de la Skoda si ca aia nu ar face bani din inchirieri de masini, o masina din aia dupa 4 ani se vinde cu 14000 eur nu cu 0 cum ai tu impresia ca urmare deprecierea ar fi de 6000. Joaca-te putin cu calculatorul sau roaga pe cineva sa o faca in locul tau ca nu cred ca esti in stare tu sa calculezi cam cati bani face firma respectiva in 4 ani din inchiriat cu 23 EUR/zi (iti clarific ca tu esti oligofren cum am vazut si nu stapanesti algebra elementara si o sa zici imediat ca eu am impresia ca se inchiriaza 365/365, nu dobi faci calculul la 50% adica 182 zile asa de demo desi cred ca mai multe zile se inchiriaza intr-un an) in 4 ani ies 16790 Eur. Ce zici au de unde amortiza aia 6000 depreciere? Plus toate celelalte cheltuieli amintite de tine.
In fine, cum ziceam, nu mai are rost cu tine discutat deoarece unul care isi mananca de sub unghii in mod constant nu o sa accepte in veci alternative ceva mai scumpe, o sa gaseasca nod in papura la orice, cum o faci deja;esti un caz pierdut daca tie iti place sa conduci ca tiristii, mult succes.
# je suis stranier si vin special in Ro in fiecare an cu masina ca sa moara dusmanii de ciuda (nu prea, ca am Renault )
– Despre rapiditate cu avionul : Ultima data cand am luat avionul spre Ro, am numarat de cate ori am schimbat mijlocul de transport de la mine pina la tata: de 17 ori ! cu copii mici ! Si am facut 30 de ore (plecare 6AM de l mine, ajuns 12am ziua urmatoare) . Nu stiu de ce credeti ca toata lumea sta exact langa aeroport, de ia direct shuttle pina la usa.
– despre cost: inchiriatul unei masini pe o luna costa binisor; in plus orarele avioanelor nu coincid cu orarele deschderii birourilor de inchiriat (si Romania nu e US la nivelul industrieie de inchiriat maisini in aeroporturi, sa o gaesti cu cheia in contact, si s o lasi tot asa…)
Taci ma, esti cocalar, asa a hotarat forumul frustratilor de pe zoso.ro. Urate specimene au mai adunat cristici, eftimie, fluture pe aici.
#jesuiscocalar, fac parte din cei 95.5% : cine ar vrea sa faca parte din coada distributiei?
mai bine cocalar, decat activist
mai bien stranier, decat comunist
fluture avea dreptate cand spunea ca sursa frustrarilor suntem noi insine, nu ceilalti, cum credem din comoditate..
Oricine se duce sa lucreze in stuttgartu pixului de buna voie ii oligofren.
Vroiam sa zic oricine se duce sa traiasca da acolo nu traiesti.
Nu toti se duc sa dea cu matura pe strada.