Adio Google Pagerank?

Sa incepem saptamana cu o stire buna: Google vrea sa renunte la PageRank. Ce vor mai face acum expertii seo in cumpararea de linkuri si in construitul de agregatoare? Dar proprietarii de directoare?

Hai să asteptam si niste reactii oficiale, dar presimt ca o sa fie amuzant tare.

(via noro)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

27 comentarii

  1. Clean the interwebz we need

    00
  2. Chiar vreau s-o văd. Mulţi „experţi” pe care i-am contactat şi le-am zis că n-am idee de web s-au lăudat cu ce PR au site-urile lor.

    00
  3. Din ce am citit şi înţeles, au scos doar suportul de PageRank din Webmaster Tools. Nu cred că intenţionează să renunţe la algoritmul care îi face să fie google. Mai citeşte articolul o dată.

    00
  4. Cea mai buna stire pe ziiua de azi. Abia astept.

    00
  5. Nu prea vad unde scrie ca vor sa elimina PR-ul complet, probabil sunt obosit. Tot ce vad eu e cum suportul tehnic incearca sa sugereze sa nu mai puna lumea baza pe pagerank. :-|
    Q: My site’s PageRank has gone up / gone down / not changed in months!
    A: Don’t worry. In fact, don’t bother thinking about it. We only update the PageRank displayed in Google Toolbar a few times a year; this is our respectful hint for you to worry less about PageRank, which is just one of over 200 signals that can affect how your site is crawled, indexed and ranked.

    00
  6. eu nu cred ca renunta la el. Poate in cel mai rau caz o sa-l faka mai bun.

    00
  7. Adio si bine ai venit. Nu exista nici o intentie pe viitor ca Google sa renunte la PageRank. Exista intentia insa (de fapt de vreo 4 ani o pun in practica) ca PR-ul sa nu fie unica metrica dupa care se face sortarea rezultatelor care au aceeasi relevanta.
    De aceea se insista ca webmasterii sa nu se gandeasca la PR ca la tinta suprema in SEO, deoarece pot sa aiba surprize, surprinze din ce in ce mai mari pe masura ce Google inbunatateste algoritmul de sortare si introduc pe langa PR si alte metrice cum ar fi timpul cand s-a modificat pagina, reactiile pozitive/negative la pagina respectiva, relevanta semantica, localizarea geografica, reactiile in mediile sociale, etc.

    00
  8. proprietarii de directoare au murit de mult, de cand google le-a zis „no pr for you!”.

    00
  9. As vrea si eu sa vad chestia asta sunt tare curios :))

    00
  10. Asta e ca si cum ai vedea pe unul ca nu-si mai cumpara ciocolata dietetica si ai trage concluzia ca a nu mai are diabet. Poate doar nu vrea sa mai manance ciocolata. :P

    Si e falsa si a doua treaba: ca e amuzant ca se scoate PR-ul. Fals! Cel mai amuzant e cand se face PR update si se umplu forumurile cu „my PR just dropped from 5 to 3, how do I fix it??!!!111oneone”.

    00
  11. Ce are sula cu prefectura?
    Unde anume vezi tu ca zice ca se renunta la page rank? Daca aia e singura ta sursa, esti atat de paralel fata de ea cu concluzia trasa, precum e de paralel comentariul lui i4ever fata de articolul tau. Ca el vrea doar trafic :)

    00
  12. Greu cu limba engleza. Nici vorba sa se scoata pagerank, ai inteles gresit.

    00
  13. graba strica treaba :)

    00
  14. Google nu o sa scoata PR-ul niciodata, chiar o sa ii dea mai mare importanta in viitor. Atat doar ca nu mai are nevoie de useri ( prin toolbar ) sau are metode mult mai bune pentru calcularea lui. Si atat timp cat userii nu mai sunt de folos de ce sa stie ei o chestie in plus ( cum ar fi page rankul)
    Una dintre chestiile tari la google ii ca tehnologiile nu sunt transparente si de accea nu prea poti abuza de ele

    00
  15. Se vor muta pe alexa.com ;) daca tine vrajeala.

    00
  16. Google poarta o campanie sustinuta de „adormire” a vigilentei webmasterilor. Search-ul este mult prea important pentru ca proprietarii de site-uri sa nu se implice, chiar daca este vorba de achizitia de linkuri. Este ca si cum in fata unui urs ai pune un borcan de miere, si i-ai zice „Sa nu te prind ca il atingi”.

    Google este una dintre cele mai mari companii din lume datorita Search-ului. Cand vezi rezultate spam pe prima pagina, atunci vina se afla in totalitate la Google. Castiga prea mult pentru a nu fi a lor.

    00
  17. Ce aberatii poti sa scrii cand esti pe langa subiect, sau chiar daca esti cum am vazut in alte posturi.

    00
  18. Cred ca era si timpul sa renunte. Initial concepul era bun pentru ca dadea oarecum valoare unui site. Dar din cauza „speculei” cu link-uri ajungi sa vezi site-uri aiurea cu PR mare doar pentru ca au cumparat link-uri sau au bagat ca obsedatii linkuri in directoare.

    00
  19. NOU
    #20

    Toata lumea e obsedata de PageRank si incearca sa si-l creasca artificial, servindu-i lui Google rezultate irelevante. Nu-i de mirare ca Big G incearca sa mai calmeze oamenii, renuntand la a mai afisa datele in Webmaster Tools si dand un semnal clar ca PR-ul este doar unul dintre cei peste 200 de factori luati in considerare de algoritm. Nu singurul si nu cel mai important.
    Deci nu, nu se renunta la PageRank, insa e timpul sa scapam de obsesie. Si mai e timpul sa castigam link-uri naturale, editoriale, recomandari legitime si de bun-simt. In alte cuvinte, sa muncim pt link-uri, nu sa le cumparam.

    00
  20. NOU
    #21

    Mai bine , oricum nu am tinut niciodata cont de pr.

    00
  21. Salutare,

    – SEO nu inseamna numai PageRank si Link Building;
    – Nu e un motiv de lauda ca ai PR8-9, de multe ori nu e „vina” expertului SEO sau agentiei web care se ocupa de proiectul tau, sunt multi factori care influenteaza asta;
    – PageRank-ul a fost instituit pentru a aduna la un loc 70% din algoritmii Google si a oferi un mod de clasificare/diferentiere intre site-uri si relevanta/autoritatea lor in domeniul caruia se adreseaza; PageRank-ul insasi nu este un algoritm, este un indicator determinat de ceilalti factori;
    – un link catre site-ul tau = un vot pentru PageRank-ul si relevanta site-ului tau in functie de calitatea site-ului unde se afla link-ul, de continutul lui; cu atat mai bine cu cat are continut asemanator cu al tau;
    – PageRank-ul a fost mult timp hulit ca fiind o strategie pentru a baga bete-n roti comerciantilor de domenii, idee total gresita, influentele Google sunt in cu totul in alta parte. Si chiar daca asa a fost, a reusit destul de plenar;

    Concluzie: PageRank nu va disparea, si daca va disparea se va numi altfel.

    Sfat: Nu tineti cont de PR, puneti accent pe continutul unic al site-ului, pe calitatea informatiei, cod curat, cat mai putini rahatei inutili, folositi headings, tipografie curata, puneti alternative description si title la ilustratii, etc. Va pot ajuta daca aveti nevoie.

    Multumesc pentru c-ati citit,
    Dorian

    00
  22. Dupa ce s`au chinuit un deceniu sa il imbunatateasca si s`a lucrat zi si noapte la el…nu prea cred ca renunta, tu ai renunta dupa ce ai muncit 10 ani?

    00
  23. Atat! In sfarsit dispar orele de explicatii inutile!

    00
  24. Nu o sa renunte cu siguranta! Este un algoritm bun si nu vad cu ce lar inlocui

    00
  25. uite ceva oficial de la Susan Moskwa, Google Webmaster Trends Analyst :

    We’ve been telling people for a long time that they shouldn’t focus on PageRank so much; many site owners seem to think it’s the most important metric for them to track, which is simply not true. We removed it because we felt it was silly to tell people not to think about it, but then to show them the data, implying that they should look at it

    si ceva in plus : https://www.seroundtable.com/archives/020960.html

    00
  26. pe cand ma pregateam si eu sa salt in page rank…:|

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.