Adevăratul impact al GDPR se va vedea peste câteva luni

Ședință la departamentul de marketing:

– Bă, de ce ne-au scăzut abonații la newsletter de la 24 milioane la 300 mii?
– Păi, șefu, știți, cu GDPR-ul ăsta…a trebuit să trimitem mail de reabonare…
– Și, din 24 milioane, doar 300 s-au abonat?
– Da…
– Păi și cum de aveam 24 milioane?
– Știți dvs, metodele clasice, un cub de ciorbă, un pachet de țigări, un iPhone, activările clasice de strâns mailuri.
– Deci 10 ani ați trimis mailuri la 24 milioane de oameni și doar 300.000 erau interesați de mailurile astea?
– Nu chiar, e mai rău de atât. Rata de deschidere e de 1%…
– OK, 1% din 24 milioane e bine.
– Nu, 1% din 300.000…
– Ai de pana mea!!! Cum adică? Ce le trimiteți? Ce faceți toată ziua?!?!?!
– Păi nu prea avem ce să le trimitem, că nu facem mereu chestii mișto. Mai băgăm un comunicat de presă, mai o lansare de produs, mai reclama noastră pe FB, mai activarea simpatică de pe Facebook…
– Deci practic nimic. Vă chinuiți de 10 ani ca să nimic.
– Nu e chiar așa. Ne-au lăudat IQads și alte reviste că facem chestii mișto…
– Adică ăia unde cumpărăm publicitate ne laudă?
– N-are legătură, ei sunt verticali…
– Și eu sunt popă! TOȚI AFARĂ!!!!!

Aștept să dea faliment toți mizerabilii care trimiteau mailuri în prostie, BestJobs, eJobs, Muncă.ro, Kudika, 9AM, JMevents, o căruță de site-uri de la care nu te putea dezabona.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. Așa să îi ajute Dumnezeu! Amin! :)))

    00
  2. Eu sunt curis daca chiar nu vor mai trimite chiar daca le ignor anuntul de acum prin care imi cer acordul

    00
  3. Câte șanse sunt să se întâmple și asta la firmele americane cu treabă în Europa?

    Eu cred că divizia/diviziile de marketing, de piar și ce-or mai avea ei își vor salva pielea abordând metoda ziarului LA Times.

    00
  4. Da chiar, unde dau si eu in gat niste din astia cu setarile la reclame? De exemplu hotnews imi spune ca imi vinde comportamentul la terti pentru reclame, dupa vreo 2 click-uri, si e greu de dezactivat. Vreau sa fac o plangere in acest sens

    00
  5. Si apropo, nu ti-ar fi fost mai usor sa zici la accept cookies ceva de genul: „Nu te urmaresc boss cu cookie-ul, doar iti pastrez niste setari.”

    00
  6. Ai uitat de elefant, altex… cu cat apasam mai des pe unsubscribe la altex cu atat dadeau mai mult spam. Iar in elefant nu am avut incredere de la inceput si mi-am facut adresa unica de mail doar pt ei. Ghici la cati au vandut baza de date :))

    00
    • La ăia care nu mă interesează le dădeam adresa îmbătrinită de yah.
      Altfel, se pare că funcționează gdpr pt ăștia gen fleanco fiindcă nu îi mai văd în spam.
      Se schimbă situația cu americanii pe care îi băd încă prin spam de ex.pinterest chiar dacă le-am dat de 2-3 ori unsubscribe.

      00
  7. Pe lista aia poți trece și eMag, care îmi trimitea cate 2-3 mailuri pe zi.

    00
    • Bai, eu am reusit de la emag sa ies din toate listele cu un mail. Tind sa cred ca se poate, pe cand la altii… no chance

      00
  8. Trebuie sa se mai relaxeze ceva, acum pe oriunde intri iti tranteste chestii pentru accept, nu se mai poate. Mai mult, am vazut ca multe ziare din SUA nu mai lasa pe cei din Europa sa intre pe site-urile lor.

    Asta e parere mea de utilizator, pentru cei din marketing si PR … sa se aleaga cei mai buni, nu am pareri ca nu ma pricep.

    00
  9. Nu sunt sigur că înțeleg problema. Cum adică site-uri de la care nu te puteai dezabona?!
    Eu, ce nu mi-a plăcut să primesc pe mail am băgat în spam. Mă doare la bască de dezabonare. Ei pot trimite mailuri, că ele se duc in spam.

    00
    • site-uri partenere google, care treceau de filtrele de spam :)

    • Da te rog si niste exemple de parteneri de-astia, ca eu in general am reusit sa dau unsubscribe la orice site si a mers. Au fost cateva exceptii unde link-ul de unsubscribe a dat eroare sau nu s-a incarcat, si la aia le-am dat report spam in gmail.

      00
  10. Azi am stat 15′ la synevo ca sa semnez niste mizerii de hartii gplmdr, pentru o banalitate de analiza a copilului, iar analiza propriu-zisa a durat 1′. Nu mai au voie, conform noii legi, sa mai trimita rezultatul pe mail. Plm, ce mai e de zis?

    00
  11. Aveti ideea cum scapam de sms urile de la companiile de tigari?

    00
  12. Coane, ăia cu spamul în continuare trimit mailuri

    00
  13. NOU
    #28

    Și pentru a obține o ofertă personalizată de telefonie mobilă de la Vodafone la fel completezi acum un formular micuț vreo zece minute. Comisia de tăiat hârtii.

    Apropo chiar stă cineva să citească tot „spamul“ asta GDPR gen: ?

    Traian Băsescu, mai fericit ca niciodată.

    00
  14. BestJobs? Pai mi-am găsit de lucru prin Best jobs. Mare brânză că trimiteau mailuri. Snowflakes.

    00
  15. Eu i-as fa afară pe aia care au gândit numele „kudika”. E cu doi de „k”, e „kewl”?
    Două palme și-afara.

    00
  16. Mi se Pre amuzanta chestia cu GDPR.
    In mare e 90% similar cu restul legilor europene de privacy :))
    Isteria vine de la muricani. Dar e de bine. Așa s-au trezit și europenii.

    Am primit un newsletter de la aeroportul din Atena, i-am luat la întrebări imediat. Eu nu m-am abonat la ei, am avut un tranzit de o ora in ATH. Dar Aegean a împărțit listele de mailuri… așa am ajuns sa fiu abonat la mailuri neinteresante din Grecia.

    Din fericire. Emailul meu e relativ curat. Și când primeam o chestie pe care nu o recunoșteam ma urcam pe pereți.

    PS. Cea mai buna parte a GDPR e închiderea distribuirii datelor pe WhoIs. Aia erau singurii care ma spamau frecvent.

    00
  17. Deranjant este faptul ca la unele site-uri bara aceea cu cookie-uri ocupa juma’ de ecran… Vrei, nu vrei, cam dai accept.

    00
  18. e și mai rău… eu le-am trimis reclamație de GDPR violation celor de la Cisco… via SPAMCOP (serviciu proprietate tot Cisco) =)

    deștepții de la divizia Linksys au sub-contractat activitatea de confirmare către un terț… o fimă de mass-mailings… ExactTarget și asta deși GDPR impune consimțământul explicit pentru fiecare procesator de date… așa că… Cisco s-a ales cu un spam report.

    00
    • Unde scrie in regulatemnt ca trebuie sa-ti dai consimtamantul explicit pentru fiecare procesator in parte???

      00
    • @Cristi:
      Articolul 26
      Operatori asociați

      (3) Indiferent de clauzele acordului menționat la alineatul (1), persoana vizată își poate exercita drepturile în temeiul prezentului regulament cu privire la și în raport cu fiecare dintre operatori.

      00
    • Adi atentie la textul legal. Prevederea este valabila pentru data controller nu si pentru data processor. Processor, in cazul de fata, este fix compania care-ti trimite mailuri.
      De asemenea, Linksys a fost vandut de ceva timp :)

      00
    • ba prevederea e valabilă pentru ambii.

      articolul face parte din CAPITOLUL IV – Operatorul și persoana împuternicită de operator, deci este valabil pentru ambii.

      și știu că divizia Linksys a fost vândută… dar asta nu înseamnă că acordurile de prelucrare a datelor sunt tranzitive de la o companie la alta. Eu când mi-am dat acordul, l-am dat către Cisco nu către Belkin sau ExactTarget.

      00
  19. NOU
    #39

    Si ce se intampla daca vor trimite in continuare mailuri ?

    00
    • se supără mama Omida de la ANSPDCP și începe să plouă cu controale/amenzi.

      00
    • NOU
      #41

      Pai si nu se incearca pe cale amiabila ? la fel cum face anpc de exemplu
      sau sa te intrebe „ai dat click pe unsubscribe ?” „a nu boss, eu vreau sa le footeti o amenda”

      00
  20. Cine va avea sexu tare să schimbe porcăria din RO cu dați-mi buletinul ca să vă identific în baza de date?

    00
  21. Poate cu ocazia asta scapam de mailurile care cresc penisu si de Marioara de langa noi care ne vrea.

    00
  22. Legat de GDPR si Campania Coca Cola Bracelet – poți participa doar dacă esti de acord cu: „De asemenea prin această bifa declar că sunt de acord ca datele mele personale să fie transmise catre Agentie si catre Coca-Cola Services N.V. Olanda si să fie procesate de catre aceste terte parti în scopul implementarii Campaniei”.

    00
  23. NOU
    #46

    si daca dai report as spam la adresa de mail ca sa nu le mai vezi ce are?

    00
  24. Cred ca in majoritatea cazuriilor e:
    – pai cum 300k din 24 mil?
    – Pai GDPR.
    – O nu fi naiv, trimite la toti indiferent de ce au acceptat, oricum nu ne penalizeaza nimeni!

    00
  25. Vali, da’ tu esti GDPR compliant? Asa, ca tot vb. de concurenta…

    00
  26. Eu am dezabonat 2.5K la 40K adunati din 2007, care nu au deschis emailul in ultimele 6 luni, ca raspuns la GDPR. Pot sa dovedesc ca toti s-au abonat cu manuta lor.
    Ideea industriei de dublu opt-in nu este functionala in toate cazurile, iar pe viitor va deveni o piedica maxima. Nimeni, absolut nimeni, nu are timp de asta + chef negativ – de ce naiba ma intrebi de 2 ori ? Du-te … nu vreau.
    Am testat 30 zile zile acum ceva vreme. Din industria in care sunt, 5% din cei care se abonau (putini), confirmau de 2 ori. Am modificat textele si am ajuns la 7%.
    Am renuntat la idee si m-am intors la opt-out si Anti-spam control.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube