blogoAutor:
valiluni, 17 februarie 2014, 10:59 3583 31
Pentru că merg repede, schimb benzile repede și, alături de mine, sunt alții care fac același lucru și uneori uită să mai semnalizeze sau să se asigure.
Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
31 comentarii
NOU
#1
alexnicolae
sa vezi cand intalnesti cate un sofer obosit care taie 3 benzi si se baga pe banda ta! Mi-am consumat franele asa o data ca o trebuit sa opresc masina, dupa aia si-o cerut scuze, a incetinit, etc. Trebuie sa intre in reflex asta cu semnalizarea, mai poti sa fi obosit si in plus mai sunt si unghiuri moarte, nu trebuie sa o faci constient.
00
NOU
#2
oNaiR
SWEET !!
00
NOU
#3
Liviu R.
Interesant in clip e ca in segmentul ala de autostrada nici macar nu aveau voie (regulamentar) sa schimbe benzile.
00
NOU
#4
D.O.
Cei doi ar trebui batuti cu ciomagu, ambii.
Aia nu e soferie, e treaba de copii care nu fac diferenta intre playstation si viata reala.
00
NOU
#5
Mircea
Creste densitatea de idioti pe metru patrat. Fain e ca s-au gasit amindoi, nasol de restul din trafic. E si tunel, si linie, au si viteza, berlina a ratat masina din stinga la mustata…
00
NOU
#6
Malin
Din cate vad eu e linie continua si din cate stiu cam peste tot in lume prin tunel oricat de mic ar fi n-ai voie sa schimbi banda. Ba mai mult nu e voie sa se depaseasca pe dreapta … Asa ca daca respecti minimul de siguranta n-ar trebui sa se ajunga la situatii dinastea.
00
NOU
#7
Ryan Pivovar
Si dupa aia mai omori si pe altii pentru ca ai schimbat banda repede, dar ce conteaza daca nu a mai dat ala semnal, important e ca au murit niste oameni.
00
NOU
#8
Liviu R.
@Revo:-cel care trece de pe 3 pe 2 are prioritate de la cel care trece de pe 1 pe 2.
00
NOU
#9
Velu
Cei mai mari sugatori de pendula sunt cei care nu semnalizeaza cand schimba banda/directia de mers, (sau cand depasesc, cand vireaza, etc.). Dar in ipocrizia lor au tupeul sa ceara respect de la altii.
Chiar si atunci cand linia aia continua, chiar si dubla, iti interzice manevra, e bine ca cel din fata/spate/lateral sa stie ce vrei sa faci, poate te ajuta, poate iti fac loc.
Dar cand faci manevra „incognito” iti asumi certitudinea sa fii privit ca un dobitoc. Pe langa riscul unor table indoite sau mai rau.
00
NOU
#10
razorsbk
Astia dou se alergau de n-aveau treaba, nu e doar o coincidenta ca au ales aceeasi banda..
00
NOU
#11
Marius
Și mie.. Chiar ma gândit dacă se poate întâmpla. Deci se poate.. Oricum șansele sunt destul de mici, în România cel puțin. Cate bucăți de drum au mai mult de 2 benzi? Acum în viteza nu îmi vin în cap decât bucata de DN1 pana în Otopeni, și o parte din autostrada București Ploiești.
Si mie mi se mai intampla uneori sa vreau vreau sa intru asa (dar cu semnal si asigurare). Mereu imi spun ca o sa ma uit in cartea de legislatie sa vad cine are prioritate. Cel care vine de pe banda 1 pe 2 sau cel care intra de pe banda 3 pe 2. Mereu uit.
00
NOU
#14
Catalin Mihaita
conform legi banda din dreapta este de circulatie cu viteza redusa … si tot ce este de dupa banda 2 este de depasire ..
Se considera ca cel de pe banda 3 reduce viteza integrandu-se in traficul de pe banda 2 pe cand cel de pe 1 trebuie sa accelereze ca sa intre pe 2.. deci cel care reintra in banda 2 de pe banda 3 are prioritate.
Mi se pare inacceptabil sa fii la volan si sa nu stii cine are prioritate in orice situatie, nu doar in asta cu schimbatul benzilor.
00
NOU
#17
emi_ba
Ia să vedem: tunel, linie continuă și retardați nu se uită în oglinzi. Părerea mea este că accidentul ăsta putea fi evitat ușor. Problema nu o reprezintă șoferii care știu să conducă, merg repede și schimbă benzile des, problema este reprezentată de cei care cred că știu să conducă și devin bizoni și fac tot felul de kkturi din astea
Putea sa iasa nasol rau, ma mir ca s-au redresat repede si n-au facut un deranj mai mare.
00
NOU
#20
Cosminos
Și mie mi-e foarte frică să nu dea un blogger grăbit peste mine.
00
NOU
#21
Luke
Majoritatea rateaza ideea…ca tunel, ca line continua, etc. Si daca era in camp si linie intrerupta?
Problema e ca nu ai vizibilitate in situatia asta si eventualele reguli incercate de cativa mai sus (un link sau nr de articol din cod btw?) ajuta cel mult politaiu sa stabileasca ce scrie pe procesul verbal.
BTW: cel de pe banda 3 e mai dement.
00
NOU
#22
thundermar
Eu as fi zis ca in aceasta situatie se aplica prioritatea de dreapta, deci cel de pe banda 3 cedeaza prioritatea celui de pe banda 1. Daca aveti alte pareri DOCUMENTATE va rog sa ni le spuneti. Explicatia de la 14. nu mi se pare logica.
Si apropos de prioritatea de dreapta – se mai aplica ? In ultimul an am dat peste mai multi „soferi” care m-au injurat cand am incercat sa o aplic in practica. Pentru ei functioneaza doar prioritatea de mers inainte.
00
NOU
#23
Ionut
@thundermar: Regulamentul de aplicare a O.U. nr. 195/2002, Sectiunea 3, art 106, „Reguli pentru circulatia autovehiculelor”.
00
NOU
#24
Ionut
Un sfat pentru: incercati macar o data pe saptamana o simulare a testului pentru permis aflat pe site-ul politiei. Ia maxim 10 minute si ajuta mult la recapitularea legislatiei.
Sunt curios ce procent din soferii patriei trece din prima.
00
NOU
#25
Solon
Thundermar, esti varza. Prioritatea de dreapta e cu totul altceva fata de ce crezi tu.
00
NOU
#26
thundermar
Si ma rog d-le Colon, ce crezi tu ca cred eu ca e prioritatea de dreapta si ce e de fapt prioritatea de dreapta ?
00
NOU
#27
GIOhnny
Indiferent daca dadeau sau nu semnal oricum se loveau pentru ca au depasit unul prin stanga si altul prin dreapta aceeasi masina. Nu aveau cum sa se vada unul pe celalalt.
Oricum amandoi sunt niste dobitoci pentru ca au taiat linia continua (de 2 ori fiecare). In plus erau si in tunel, daca se loveau mai tare si izbucnea un incendiu putea sa iara urat de tot.
00
NOU
#28
sergiu
faceau o liniuta baietii ce naiba, cati dintre voi nu ati facut asa ceva , adica sa puneti viata altor oameni in pericol conducand mai sport fara sa va dati seama de asta , eu unul sigur am facut si nu sunt singurul … dar daca vedem la altii repede sarim cu critica … ete plm unii sunt usi de biserica .
00
NOU
#29
dabija
As fi curios sa aud explicatiile celor 2 destepti. Fac pariu ca fiecare luat separat considera ca el nu a gresit si celalat a fost bou. Din ce am vazut si cu cat ma ajuta pe mine puterea de intelegere io vad ca amundoi au fost boi. Poate ma insel. Oricum cine face ca ei , ca ei sa pateasca.
@Ionut .Simularea testului de permis nu va ajuta genul de persoane care conduc asa. Pentru ca vb de asi ai volanului care conduc bine atat in jocurile video dar si in viata normala. Sunt fiinte superioare si in cercurile lor legile fizici actioneaza alfel. Pana cand realitatea ii musca de ceafa si selectia naturala isi face datoria. Pacate ca uneori mor si nevinovati(sau doar) . Restul vedem la stiri. In fiecare zi. Si toti care fac asta nu reconosc. Pt ca mie nu mi se poate intampla. Si mai trece o zi si mai mor unii. Pana cand…
00
NOU
#30
aurache
(1) sper ca nu schimbi benzile cand linia e continua, ca cei 2 muisti din filmulet
(2) cand schimbi banda in trafic pe mai multe benzi reale si nu doar pictate pe asfalt , nu este suficienta doar semnalizarea, ci trebuie sa verifici si „unghiul mort” al oglinzii laterale inainte sa incepi manevra. (unii zic sa o faci inainte sa semnalizezi, dar in fine, sa zicem doar ca trebuie sa te uiti rapid peste umar…)
si chiar daca nu schimbi banda, incearca sa nu te plasezi in unghiul mort al celui de pe cealalta banda, ca sa n-ai surprize.
cand am facut eu scoala de soferi in bucuresti acu’ 20 si ceva de ani, instructorii – dar si militienii examinatori- nu prea puneau accent pe chestia cu „unghiul mort”. cica motiv: nu ma bag io cu tine in centru…
00
NOU
#31
Sakura
Să o luăm ca pe o veste bună: a rămas cu unul mai puţin de care să ne fie frică pe drumuri.
sa vezi cand intalnesti cate un sofer obosit care taie 3 benzi si se baga pe banda ta! Mi-am consumat franele asa o data ca o trebuit sa opresc masina, dupa aia si-o cerut scuze, a incetinit, etc. Trebuie sa intre in reflex asta cu semnalizarea, mai poti sa fi obosit si in plus mai sunt si unghiuri moarte, nu trebuie sa o faci constient.
SWEET !!
Interesant in clip e ca in segmentul ala de autostrada nici macar nu aveau voie (regulamentar) sa schimbe benzile.
Cei doi ar trebui batuti cu ciomagu, ambii.
Aia nu e soferie, e treaba de copii care nu fac diferenta intre playstation si viata reala.
Creste densitatea de idioti pe metru patrat. Fain e ca s-au gasit amindoi, nasol de restul din trafic. E si tunel, si linie, au si viteza, berlina a ratat masina din stinga la mustata…
Din cate vad eu e linie continua si din cate stiu cam peste tot in lume prin tunel oricat de mic ar fi n-ai voie sa schimbi banda. Ba mai mult nu e voie sa se depaseasca pe dreapta … Asa ca daca respecti minimul de siguranta n-ar trebui sa se ajunga la situatii dinastea.
Si dupa aia mai omori si pe altii pentru ca ai schimbat banda repede, dar ce conteaza daca nu a mai dat ala semnal, important e ca au murit niste oameni.
@Revo:-cel care trece de pe 3 pe 2 are prioritate de la cel care trece de pe 1 pe 2.
Cei mai mari sugatori de pendula sunt cei care nu semnalizeaza cand schimba banda/directia de mers, (sau cand depasesc, cand vireaza, etc.). Dar in ipocrizia lor au tupeul sa ceara respect de la altii.
Chiar si atunci cand linia aia continua, chiar si dubla, iti interzice manevra, e bine ca cel din fata/spate/lateral sa stie ce vrei sa faci, poate te ajuta, poate iti fac loc.
Dar cand faci manevra „incognito” iti asumi certitudinea sa fii privit ca un dobitoc. Pe langa riscul unor table indoite sau mai rau.
Astia dou se alergau de n-aveau treaba, nu e doar o coincidenta ca au ales aceeasi banda..
Și mie.. Chiar ma gândit dacă se poate întâmpla. Deci se poate.. Oricum șansele sunt destul de mici, în România cel puțin. Cate bucăți de drum au mai mult de 2 benzi? Acum în viteza nu îmi vin în cap decât bucata de DN1 pana în Otopeni, și o parte din autostrada București Ploiești.
la rusi merge si asa
Si mie mi se mai intampla uneori sa vreau vreau sa intru asa (dar cu semnal si asigurare). Mereu imi spun ca o sa ma uit in cartea de legislatie sa vad cine are prioritate. Cel care vine de pe banda 1 pe 2 sau cel care intra de pe banda 3 pe 2. Mereu uit.
conform legi banda din dreapta este de circulatie cu viteza redusa … si tot ce este de dupa banda 2 este de depasire ..
Se considera ca cel de pe banda 3 reduce viteza integrandu-se in traficul de pe banda 2 pe cand cel de pe 1 trebuie sa accelereze ca sa intre pe 2.. deci cel care reintra in banda 2 de pe banda 3 are prioritate.
Da, dar ce frumos suna un accident intr-un tunel!
Mi se pare inacceptabil sa fii la volan si sa nu stii cine are prioritate in orice situatie, nu doar in asta cu schimbatul benzilor.
Ia să vedem: tunel, linie continuă și retardați nu se uită în oglinzi. Părerea mea este că accidentul ăsta putea fi evitat ușor. Problema nu o reprezintă șoferii care știu să conducă, merg repede și schimbă benzile des, problema este reprezentată de cei care cred că știu să conducă și devin bizoni și fac tot felul de kkturi din astea
schimba-le mai incet. unde te grabesti asa?
Putea sa iasa nasol rau, ma mir ca s-au redresat repede si n-au facut un deranj mai mare.
Și mie mi-e foarte frică să nu dea un blogger grăbit peste mine.
Majoritatea rateaza ideea…ca tunel, ca line continua, etc. Si daca era in camp si linie intrerupta?
Problema e ca nu ai vizibilitate in situatia asta si eventualele reguli incercate de cativa mai sus (un link sau nr de articol din cod btw?) ajuta cel mult politaiu sa stabileasca ce scrie pe procesul verbal.
BTW: cel de pe banda 3 e mai dement.
Eu as fi zis ca in aceasta situatie se aplica prioritatea de dreapta, deci cel de pe banda 3 cedeaza prioritatea celui de pe banda 1. Daca aveti alte pareri DOCUMENTATE va rog sa ni le spuneti. Explicatia de la 14. nu mi se pare logica.
Si apropos de prioritatea de dreapta – se mai aplica ? In ultimul an am dat peste mai multi „soferi” care m-au injurat cand am incercat sa o aplic in practica. Pentru ei functioneaza doar prioritatea de mers inainte.
@thundermar: Regulamentul de aplicare a O.U. nr. 195/2002, Sectiunea 3, art 106, „Reguli pentru circulatia autovehiculelor”.
Un sfat pentru: incercati macar o data pe saptamana o simulare a testului pentru permis aflat pe site-ul politiei. Ia maxim 10 minute si ajuta mult la recapitularea legislatiei.
Sunt curios ce procent din soferii patriei trece din prima.
Thundermar, esti varza. Prioritatea de dreapta e cu totul altceva fata de ce crezi tu.
Si ma rog d-le Colon, ce crezi tu ca cred eu ca e prioritatea de dreapta si ce e de fapt prioritatea de dreapta ?
Indiferent daca dadeau sau nu semnal oricum se loveau pentru ca au depasit unul prin stanga si altul prin dreapta aceeasi masina. Nu aveau cum sa se vada unul pe celalalt.
Oricum amandoi sunt niste dobitoci pentru ca au taiat linia continua (de 2 ori fiecare). In plus erau si in tunel, daca se loveau mai tare si izbucnea un incendiu putea sa iara urat de tot.
faceau o liniuta baietii ce naiba, cati dintre voi nu ati facut asa ceva , adica sa puneti viata altor oameni in pericol conducand mai sport fara sa va dati seama de asta , eu unul sigur am facut si nu sunt singurul … dar daca vedem la altii repede sarim cu critica … ete plm unii sunt usi de biserica .
As fi curios sa aud explicatiile celor 2 destepti. Fac pariu ca fiecare luat separat considera ca el nu a gresit si celalat a fost bou. Din ce am vazut si cu cat ma ajuta pe mine puterea de intelegere io vad ca amundoi au fost boi. Poate ma insel. Oricum cine face ca ei , ca ei sa pateasca.
@Ionut .Simularea testului de permis nu va ajuta genul de persoane care conduc asa. Pentru ca vb de asi ai volanului care conduc bine atat in jocurile video dar si in viata normala. Sunt fiinte superioare si in cercurile lor legile fizici actioneaza alfel. Pana cand realitatea ii musca de ceafa si selectia naturala isi face datoria. Pacate ca uneori mor si nevinovati(sau doar) . Restul vedem la stiri. In fiecare zi. Si toti care fac asta nu reconosc. Pt ca mie nu mi se poate intampla. Si mai trece o zi si mai mor unii. Pana cand…
(1) sper ca nu schimbi benzile cand linia e continua, ca cei 2 muisti din filmulet
(2) cand schimbi banda in trafic pe mai multe benzi reale si nu doar pictate pe asfalt , nu este suficienta doar semnalizarea, ci trebuie sa verifici si „unghiul mort” al oglinzii laterale inainte sa incepi manevra. (unii zic sa o faci inainte sa semnalizezi, dar in fine, sa zicem doar ca trebuie sa te uiti rapid peste umar…)
si chiar daca nu schimbi banda, incearca sa nu te plasezi in unghiul mort al celui de pe cealalta banda, ca sa n-ai surprize.
cand am facut eu scoala de soferi in bucuresti acu’ 20 si ceva de ani, instructorii – dar si militienii examinatori- nu prea puneau accent pe chestia cu „unghiul mort”. cica motiv: nu ma bag io cu tine in centru…
Să o luăm ca pe o veste bună: a rămas cu unul mai puţin de care să ne fie frică pe drumuri.