A fi sau a nu fi… gay

TL;DR: Exact ce n-au persoanele gay? Ce exact, în mod real, le lipsește?

Synopsis: Two gay men living in St. Tropez have their lives turned upside down when the son of one of the men announces he is getting married. They try to conceal their lifestyle and their ownership of the drag club downstairs when the fiancée and her parents come for dinner.

E plotul unui film, La Cage aux Folles (1978)
1978.

Am un prieten gay. Am aflat că e gay dintr-o întâmplare. S-a mutat la Londra, singur. Dar de ce Londra? Ce să găsească la orașul ăla? (am stat un an, nu m-as intoarce nici pe salariu triplu). S-a dus pentru că, citez, „persoanele gay sunt mai acceptate decât în România.”

Cel mai aiurea lucru pe care ni l-a făcut acest gay este că nu ne-a spus. Nici mie, nici familiei. Nimănui. OK, să zicem că mie nu, cine sunt eu, dar familiei!? De ce?
Acesta este sumarul experienței mele directe cu persoane gay: am copilărit cu un gay, care s-a ascuns atât de bine de noi. Iar trădarea nu e de partea noastră, ci la el, că nu a avut încredere în noi.

Nu sunt gay, știu absolut sigur că nu sunt gay (organic, îmi plac enorm femeile frumoase, îmi crește tensiunea, îmi pierd vocea lângă o femeie frumoasă), dar nu sunt împotriva persoanelor gay.
Ce e mai nasol, în avion să zic: un gay, sau o balenă de 150 de kile?
În autobuz, ce e mai nasol: un gay, sau un bețiv care pute de la o poștă?
În secția de votare, ce e mai aiurea: un gay, sau unul care vine să voteze convins cu o pungă de făină și o sticlă de ulei?

A fi sau a nu fi gay… Cui îi pasă!?

Dar, se pare, le pasă multora.
Dar de ce? De ce a început să le pese multora de asta?
Trebuie, e necesar să îmi pese de persoanele gay?

Am să citez profesoara de Chimie din PoliTO, italiancă, când i-am spus că sunt din România: „Contează? Ajută cu ceva aceasta informație în procesul de învățare? Faptul că ești sau nu din România, e important? Nu. De ce furnizezi în discuție informații care nu sunt importante?” (era o discuție cu toată grupa, si nu avea timp pentru toți).

6 AUGUST 2021
Primăria Bucureșți nu autorizează Marșul Bucharest Pride pe Calea Victoriei
Comisia de Ordine Publică din Primăria Capitalei își argumentează refuzul invocând faptul că “organizatorii „Marșului Bucharest Pride” au solicitat aprobarea unui eveniment cu 10.000 de participanți, fapt care contravine Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență, care prevede o limită superioară de 500 de participanți la mitinguri și demonstrații.”

E important că există gay în București? E ceva special, mai special decât alții? Ce e acest marș, prin centrul capitalei?
Ce procent de persoane gay are România?
Faptul că noi aflăm că cineva e gay sau nu… să o parafrazez pe profa de chimie: Contează? Ajută cu ceva informația asta, în procesul de învățare? E important faptul că e sau nu gay cineva?

Cam 5% din germani sunt gay. Din 100 de oameni opriți pe stradă, 5 ar fi gay.
Nemții sunt 83 de milioane. Ar fi, deci, în jur de 4 milioane de gay. Homosexuali, bănuiesc că include tot ce înseamnă asta… trans și alte dude. Germania are sex-supermarketuri gen Boutique Bizarre, unde intri cu căruciorul și îl umpli de dildo-uri, cătușe, costume de asistentă, anal plugs…
Am fost la Hamburg, am vizitat Boutique Bizarre. Am și cumpărat niște haine din plasă, pentru fata cu care eram în acel moment… dar astea sunt alte discuții, lol.
In Boutique Bizarre veneau inclusiv bătrâni (60+ de ani) să își mai cumpere chestii.

Un tablou din „Funeral in Berlin” (1966). La clubul de noapte Chez Nous:

Film din 1966.

În țara asta, unde nu interesează pe absolut nimeni dacă ești sau nu gay, e treaba ta… în țara asta atât de libertină, unde doar dacă gândești că ai fi gay, e plin de „surse” să te afirmi… doar 5% se declară gay.

Întreb sincer: în România, câte persoane LGBTQI+ ar fi?
3%? 2%? Dacă mergem acum la Buzău și oprim 100 de persoane pe stradă, câți gay am găsi? Câți din ei vor să meargă la parade?
Să zicem că procentul ar fi jumătate cât Germania. Repet: Germania fiind o țară unde nu e nevoie să te ascunzi că ești gay!
2,5% din 20 de milioane. De fapt, suntem 19,4 milioane (pe vremea mea eram 23). 19 milioane la recensământ, bănuiesc… Din ăceștia, câteva milioane sunt plecate din țară.
Între 400 și 500.000 de gay ar fi acum în România?

Procentul persoanelor care se declară lesbiene, homosexuali și bisexuali (LGB) a fost în 2018 de 2,2%, în creștere față de 1,6% în 2014. Bărbații, tinerii și locuitorii Londrei sunt cei mai dispuși să-și declare orientarea sexuală.

Asta e UK, unde a ajuns prietenul meu. Unde simte el că e libertate. 2,2% gay.

Avem 500.000 de LGBT în România?
Ce zic datele ălora care reprezintă persoanele acestea:

wiki: Statisticile existente, mai vechi, la nivel european arată că 10% (estimare minimă) din populația unei țări este formată din persoane LGBT,[49] așadar, în România se estimează că sunt 1.900.000 de persoane născute cetățeni români etichetate ca LGBT (neincluzând acronimul LGBTQIA+). În România nu există nici o statistică în acest sens, deși comunități LGBT importante se găsesc în orașele mari precum București, Cluj-Napoca, [Constanța] sau Timișoara.[50] Totuși, date furnizate de fosta Comisie pentru Drepturile Minorităților Sexuale estima în 1994 ponderea populației homosexuale din România la 4% (estimare minimă) din totalul populației.

Adică, am fi „mai homo” decât Germania și UK adunate!? Crede cineva duda asta?

Dacă am fi cât UK, estimarea mea ar fi oarecum corectă: maximum 500.000 de gay.
Dar nu suntem UK, ei nu au avut „epurare genetică” timp de 45 de ani, așa că e posibil că estimarea mea să fie prea „optimistă”, în România să fie cu mult sub 500.000 de LGBT.

Atât fâs pentru asta?
Parade, pene pe cur, maimuțăreală… Pentru ce? Pentru cine?
De ce musai în centrul Bucureștiului?
Mă rog.
Am scris textul pentru că am văzut comunicatul.

Eu voiam să prezint pozele, extrasele din filme de acum 50 de ani, și să întreb ce e în capul nostru, să fim atât de virulenți cu „ăștia homo”. Dacă acum 50 de ani se făceau filme unde apăreau gay în mod curent (mai am poze, nu le găsesc acum), ce ne-a apucat în secolul ăsta să discriminăm atât de mult acest grup de persoane?
Pozele trebuiau folosite într-un articol pro gay, în ideea că românii își caută motive de ură aiurea. Ironic, nu? Pentru ce le-am păstrat și unde am ajuns să le folosesc…

Extrase din Holcroft Covenant (1985)

Ar trebui să fie, „ești gay, no problem.” Contează că ești gay? Trebuie musai să îmi spui că ești gay? Trebuie să aflăm zi de zi că tu ești gay? Parcă ai fi vegetarian, coane. Vrei să te asociem cu vegetarienii? lol

Alte întrebări legitime, de la unul care nu e gay: Dacă ăștia gay s-ar comporta normal, ca noi restul, ar mai fi atât de mulți împotriva lor?
Am fost în multe locuri cu prietenul meu gay. La un moment dat venise „cu un prieten”, apoi – după ani de zile – am aflat că era partenerul lui de viață. Nici n-am zis că erau gay. Se purtau normal.
E greu? E musai să ne îmbrăcăm în roz?

Problemele persoanelor gay din România… e nevoie să aflăm de ele în acest fel? Noi, ăștia care nu suntem gay, e nevoie să aflăm în/cu acest mod de manifestare că maximum 2% din populație are probleme?
Ce probleme, nu au ce mânca, nu au ce îmbrăca? Sunt discriminați la serviciu? În ce sens, te întreabă lumea la angajare ce orientare sexuală ai? Ce e „discriminare”? Parcul Operei din București era un loc de întâlnire pentru gay, mai sunt și multe alte baruri unde se adună persoane gay. Când te cazezi la hotel nu te întreba nimeni dacă ești gay, când închiriezi o mașină nu ești întrebat de orientarea sexuală, când închiriezi/cumperi o casă; când călătorești; când scrii un text; când te înscrii la școală… ce probleme REALE au persoanele gay? Nu îi acceptăm, noi ăștialalți? În ce sens? Ce exact n-au, ce exact nu primesc de la societate?
Eu am alergie la bețivi, de exemplu. Am alergie și la ăia care put!

Da. Am un caz în apropierea mea, în care omul a preferat să plece în Londra decât să ne spună că e gay. Dar vina e a lui. E a lui pentru că nu a avut încredere în noi. Iar pentru asta, eu sunt cel care nu-l iartă.

Persoanele gay au probleme în societate…
Dar și moldovenii au probleme în societate! lol
Românii au probleme, în societatea italiană, discriminare. (una, în trei ani, la prima cazare, când a aflat că sunt român a spus că anunțul nu mai e valabil. Altfel, am fost ok, nu m-a discriminat altcineva.)
Italienii, au probleme în societatea americană, discriminare.
Americanii au probleme în societatea nord coreeană – ăia îi vor morți!

Nu sunt în București acum, că aș face sondaj pe stradă. Sunt convins că majoritatea nu au o problemă cu persoanele gay. Adică, nu observă gay prin autobuze, taxiuri, supermarketuri. Mai degrabă ar observa un nesimțit, un bețiv, pe unul care pute.

Ce înseamnă Gay Pride Parade?
„The events also at times serve as demonstrations for legal rights such aș same-sex marriage.”
Dacă aș fi fost gay, în nici un caz nu mi-aș fi pus pene roz pe cur, cerând să fiu luat în serios. O contradicție.
Ăștia gay, dacă citește vreunul pe-aici, nu cu pene roz pe cur veți fi luați în serios.
Faceți diferența între gay și „weirdo”, încercați să fiți doar gay, nu și weirdo, iar eu garantez, bag mâna în foc că veți avea mai mult câștig de cauză.

Din punctul meu de vedere, parada gay nu e pentru drepturile gay, e pentru a marca că ăștia gay sunt mai cu moț decât majoritatea. Ăștia maximum 2% sunt „mai speciali”, „mai egali” decât restul.

Vrem să putem adopta copii!
Și îți ceri dreptul acesta, așa, în acest fel, ca în poza de mai jos?
Dacă eu aș merge îmbrăcat așa să cer să adopt un copil, aș avea mai mult câștig de cauză pentru că nu sunt gay?

 

Deși există gay în jurul nostru, nu-i observăm. Pentru că extrem de mulți nu fac caz de faptul că sunt gay. Iar pe noi nu ne interesează ce fac ei acasă.
Nu mai ascultați George Michael pentru ca a fost gay? Da’ de unde!? Vreau să aud pe unul căruia nu-i mai place George Michael de când a aflat că e gay… Folosea muzica lui când facea sex cu soția, dar de când a aflat ca e gay, nu mai ascultă. Nonsens!

 

P.S.: Îmi place foarte mult teatru radiofonic. Chiar ieri am ascultat „Ce înseamnă să fii onest” și „Fantoma din Canterville”. Ambele de Oscar Wilde.
Legătura cu textul de mai sus vă invit să o căutați, să o găsiți, și să o studiați cu atenție.

 

P.S.2: Am recitit textul ascultând „I’m still standin'”

 

 

 

Later edit: dacă ați ajuns cu cititul până aici, recomand filmul „Angels în America” (2003). E un mini-serial despre gay, despre probleme ale persoanelor gay, unde Al Pacino (vopsit blond) apare într-un rol de boss gay. Un film foarte bun, extrem de bun.
În mod ciudat, nici un gay din film nu apare ca în Gay Pride Parade. Sunt toți „oameni normali”, cu probleme de „oameni normali”.
Mi-am pus coloana sonora pe telefon (Thomas Newman), o ascult destul de des.

 

Later edit2: „primite la redactie”

 

alta:

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

147 comentarii

  1. Dacă îi lași pe papagali să prindă aripi după prind curaj. Trebuie luați din pripă.

    00
  2. >>Adică, suntem mai “homo” decât Germania și UK adunate!? Crede cineva duda asta?

    Pentru ca Germania si UK s-au umplut de ahmed si mohamed care chiar daca-s gay nu recunosc, ca in cultura lor asta se pedepseste cu moartea. In vestul europei creste islamul si in estul europei creste crestinismul ultra conservator, si nu e de mirare ca gay-ii inca se simt amenintati. Mai ales in Ro care tocmai a avut un referendum gandit sa le restranga drepturile modificand constitutia astfel incat sa fie exclusi explicit de la dreptul de a forma o familie. Asa ca daca nu-ti place parada nu te duce.

    00
    • Hă hă hă, ce prost ești. Ia , mai zi-mi cum e in Germania cu musulmanii.

      00
    • @Ion: din cauza politicii madamei Merkel, Germania e plină de Ahmed/Mohammed & co. care-s gay chiar dacă nu recunosc din cauza religiei. 😎

      00
  3. Așadar și prin urmare, a fi sau a nu fi… gay?

    00
    • Aceasta e intrebarea.
      Spre deosebire de Hamlet, e o intrebare inutila. Nu ar trebui sa intereseze pe nimeni daca esti sau nu.

    • Da, clar. Cât timp ești educat, civilizat, ai cei 7 ani de acasă etc., n-are relevanță.

      00
    • Nu ar trebui să aibă relevanță, indiferent de educație. Nu știu cum schimbă cuiva viața, dacă știe ce își bagă vecinul în cur.

      00
    • @Ionut: Evident că nu, spuneam de educație ca fiind un etalon, mai degrabă, pe care unii (mulți), îl ignoră, însă îi arată cu degetul pe alții, care poate sunt mai oameni decât dânșii. Educația, nu este egal cu nivelul de educație al individului, neapărat. Toți cunoaștem, direct sau indirect, din mass-media etc. indivizi/individe de succes, cu studii, diplome pe nu știu unde, averi etc., însă ca și caracter, lasă de dorit.

      00
    • Pe scurt, degeaba te lauzi și te bați cu pumnu-n piept în fața altora, că ai făcut ceva în viața și vezi unde ai ajuns tu, dacă ești ultimul j*g de om, care bârfește, critică, înjură ca la ușa cortului, are probleme acasă, se comportă în trafic intr-un anume fel și altele. Pe de altă parte, poți fi un om modest, însă care își respectă semenii, atât cât poate dânsul.

      00
    • pai raspunsul la intrebare e mereu simplu, da. =))

      00
    • „Ce e mai nasol, în avion să zic: un gay, sau o balenă de 150 de kile?”

      Momentul ala cand scrii un post kilometric anti discriminare si o arzi ca cel mai mare aparator al celor discriminati dar faci body shaming de 2 lei. Sau faptul ca o faci pe una grasa nu e discriminator? Doar pentru Gay trebuie sa luam atitudine daca sunt discriminati , nu? Unii habar nu au ce inseamna discriminare dar simt nevoia sa ia atitudine „ca asa trebuie”. Emitem pareri pretioase. Ai de pl ta autorule.

      00
  4. stai putin: deci declari de mai multe ori ca preferi sa nu stii si nu iti pasa ce orientare sexuala au oamenii dar apoi il blamezi pe prietenul tau ca nu ti-a spus ca e gay? de 2 ori! uite care e treaba, toti oamenii au dreptul sa traiasca intr-o tara croita pe nevoile lor si ar trebui sa incetam ca natie sa ne mai plangem ca pleaca oamenii de aici. bineinteles ca Romania are un procent mult mai mic de gay decat orice alta tara vestica pentru ca o parte din exordul din ultimii 30 de ani e cea a populatiei gay, asa cum a demonstrat prietenul tau. te constrazici ca o femeie!

    00
    • Am plecat la Londra pentru ca voi nu acceptati persoanele gay.
      Adica, ne-ai spus si te-am alungat dintre noi?
      Nu, nu v-am spus deloc.
      Atunci, pe ce te bazezi sa gandesti asa, dupa ce ai trait o viata cu noi, am mers in tabere impreuna, am facut baie la mare, in curul gol, toti!?

      Da, il acuz. Il blamez. Sa-i fie rusine. Nu l-am nedereptatit in asa hal incat sa nu aiba incredere in noi.
      Nu il blamez ca e persoana gay, il blamez ca om.
      Il iubim mai putin, acum ca stim ca e gay? Deloc!

    • Daca recitesti cu atentie, vezi ca pe autor nu l-a interesat in nici un moment sa afle daca prietenul plecat la Londra era gay. Nu l-a intrebat nici in copilarie nici in adolescenta nici cand erau deja adulti.

      Insa cand prietenul a spus el singur, neintrebat de Cristici, ca e gay si ca a plecat la Londra ca in tara se simtea neinteles si persecutat, autorul s-a simtit cumva tradat ca prieten din copilarie. Poate nu tradat, dar neplacut surprins sigur.

      00
    • „Mortul e de vină”

      10
  5. Nicu Shordan e homofob, d’aia nu a aprobat parada astora. Parca si de asta a plecat de la USR/USB acu vreo cativa ani, ca partidul se vroia pro-lgbtq si seful partidului nu vroia lgbtq…

    Si nu e ca sunt 10k, ci ca nu vrea sa le dea pe Victoriei si le-au zis sa se plimbe pe Kiseleff-Magheru ca in weekend Victoriei e pietonala si antigayu’ sef nu face exceptii.

    00
    • De aia sa o votam la loc pe Firea…sunt convins ca seara , in camera plina de icoane de la e de acasa , se roaga si pt minoritățile sexuale…

      00
  6. ce probleme REALE au persoanele gay

    Uite una: dacă moare unul dintre parteneri, tot ce era pe numele decedatului NU i se cuvine partenerului, cum se întâmplă în cazul căsătoriilor tradiționale. (indiferent că vorbim despre televizor, apartament sau copii)

    Presupun că totul e mișto ca relație social-amoroasă, dar când este nevoie de o relație cu care legea este de acord lucrurile o iau la ușor-ușor la vale.

    00
    • Pune-ti pene roz pe cur si mergi la tribunal cu problema asta, luptand impotriva unuia la costum si cravata…

    • Nu se poate face un testament?

      00
    • Bunurile materiale se pot lasa si prin testament oricui, testamentul poate finfacut si pe spatele facturii de gaz, dar indicat ar fi la un notar. Asta e o falsa problema.

      Ai mentionat copiii, pai nici la un cuplu straight daca tatal are custodia copilului dintr-o casatorie anterioara, si o mierleste, actuala sotie nu ia automat acel copil.

      False probleme inventate de victimizati. Daca vreti atentie, faceti ceva inedit, felul in care vo trageti in pat chiar nu intereseaza pe nimeni.

      00
    • Legal vorbind, dacă moare unul din parteneri, 75% din bunuri revin copiilor. Iar altele se pot rezolva prin testament.

      Problema reală e la facilități de stat, cum ar fi pensia de urmaș, ajutorul de înmormântare, garantarea creditelor de tip „prima casă” și altele. Întrucât Statul Român nu recunoaște căsătoriile gay, partenerii din astfel de căsătorii nu beneficiază de așa ceva.

    • Faci testament, dar dacă/cât ești în spital partenerul nu poate să te vadă pentru ca oficial nu e rudă/familie.

      00
    • @Alex, în legislația romana testamentul are rol strict consultativ și e latitudinea urmașilor dacă vor sa respecte testamentul sau nu.

      00
    • @Alex ai șanse foarte mici să câștigi proces împotriva unui unui testament semnat de notar. Și care urmași, vorbim de cazuri super tare.

      00
    • Testamentul este perfect legal in Romania. Da, alea facute de unele rude dupa moartea raposatului, da alea sunt consultative. Ba mai mult sunt si penale, fiind falsuri.

      00
    • Domnilor, da, se poate face un testament, dar:
      1. Dpdv legal, legea, prin ea însăși recunoaște soțului (și la feminin și la masculin) supraviețuitor un drept de moștenire. Doar pt că există un certificat de căsătorie, dacă unul moare, prin lege, fără existența unui testament (care poate fi atacat), soțul supraviețuitor primește drept de habitație viageră (dreptul de a locui pe viață) în locuința comun plus dreptul de uz viager pt bunurile necesare traiului din acea locuință + drept de moștenire cu titlu de proprietate 1/4 din masa succesorală (apropos de ce zice Eftimie, rețineți chestia cu masa succesorală).
      Chiar și în lipsa unui testament (sunt tânăr, nu mă gândesc la moarte și accidente, boli), fututa de lege zice că soțul supraviețuitor moștenește. În cazul unui parteneriat gay nelegalitat (că n-ai cum în România) partenerul ia praful de pe tobă.
      2. Testametele pot fi atacate.
      A. Familia bisericoasă tradițional dacică a mortului „era nebun, domn judecător, cum adică să fie băiatul nostru poponar, noi nu l-am crescut așa, a înnebunit și d-aia a făcut testament pt ăla/ăla l-a drogat, nu făcea băiatul nostru așa ceva”, nimeresc un judecător homofob și testamentul e hârtie de șters la cur.
      B. Să zicem că nimeresc un judecător corect, indiferent de fobiile sale. Totuși procesul va dura de la câteva luni în pus, putând fi tărăgănat de partea adversă, în timp ce viața omului care tocmai și-a pierdut partenerul de viață este prilej de dezbatere publică aproximativ o dată pe lună.
      3. Să te întoarcem la sintagma „masă succesorală” și la cele 75% pt moștenitorii descendenți menționate de Eftimie.
      Legea (Codul civil) zice că ceea ce acumulează un cuplu în timpul căsătoriei este bun comun (sunt unele excepții, dar asta e discutat altă dată): casa, mașinile, vila de la Sinaia (preferata lu’ Stângu, proful meu de drept civil de anul III din facultate), televizorul ăla bengos și apartamentul din sătucul ăla din Spania, banii din conturi, toate sunt proprietate comună, în cote de 50%. Fiecare soț este proprietar pe 50% din absolut orice a intrat în proprietatea unuia din soți în timpul căsătoriei (repet, există excepții, nu despre ele e discuția). Cine zice altfel, fie contestă procentajul, fie contestă ideea de proprietate comună trebuie să demonstreze la proces.
      Citiți de mai multe ori fraza de la punctul 3.
      Ce vrea să zică ea?

      Vrea să spună că atunci când unul din soți moare, supraviețuitorul este în continuare proprietar pe 50% din bunurile aflate pe numele mortului.

      Revin: fie că sunt amândoi în viață, fie că moare unul, fiecare din soți este proprietar pe 50% din bunurile aflate pe numele celuilalt (acumulate în timpul căsătoriei; cu mici excepții).

      So, masa succesorală, averea mortului, ceea ce va fi supus dezbaterii moștenirii este format din 50% din bunurile acumulate în timpul căsătoriei + bunurile proprietate personală.

      Da, copiii mortului (toți împreună, indiferent de sursă) moștenesc 75% din masa succesorală.

      Dar e vorba de fucking masa succesorală, nu tot ce era sau se credea că e pe numele mortului la momentul decesului.

      De asemenea, în lipsa unor descendenți direcți (copii, nepoții de la copii, strănepoți de la copii), cota soțului supraviețuitor din masa succesorală crește în raport cu alte tipuri de moștenitori legali (rudele cărora, și în lipsa unui testament, legea le recunoaște dreptul de a moșteni): părinții mortului, frații/surorile, nepoții de frați/surori, alte rude până la gradul 4.
      Nu mai garantez pt informație, dar am senzația că în lipsa unor alți moștenitori legali (neamuri și rubedenii până la gradul 4), soțul supraviețuitor ia toată masa succesorală.
      Fără testament. Așa zice actualul Cod Civil, așa zicea și fostul Cod Civil.

      Hai, să nu vă mai murdăriți chiloțeii cu testamentul.
      @Ionuț Staicu a vorbit despre un drept de moștenire legal. Prin însăși efectul legii, nu de testamente și altele.

      Apropos, dintre ăștia sub 40-50 de azi, câți ați făcut un testament?

      Am 41, n-am făcut testament.

      00
    • Si hai ca am ajuns la motivele reale, ca si gay-ii sunt tot romani si ei…’dupa ce moare partenerul meu sa imi ramana mie activele lui’…pai coite, de iubit , iubesti pe cineva pentru ca vrei, ca esti pe aceeasi felie cu el/ea, ai interese, pasiuni comune, nu pt ce o sa iti raman cand moare…

      00
    • Coițe, au muncit împreună pt activele alea, din varii motive sunt pe numele mortului. De ce n-ar fi vorba despre asta?!

      Un cuplu, el-ea, trecuți pe la cetățeanul cu cocardă tricoloră stabilesc „pisi, trăim din salariul tău, din al meu cumpăr acțiuni”.
      Când cel cu acțiunile moare, pisi are jumate din acțiuni pe motiv de proprietate comună plus un procent oarecare pe motiv de moștenire pt că și mortul a trăit doar pe banii lu’ pisi.
      Ce-i greșit aici?!

      00
    • Sau : Bula ii zice lu tasu:
      -Tata, vreau sa iti fac o marturisire.
      – Spune
      – Sunt gay
      – Fiule, ai milioane de dolari in cont, ai Ferrari, ai vila luxoasa cu piscină?
      – Nu
      – Atunci esti doar un gaozar.

      00
    • @AB pe langa vila de la Sinaia si restul enumerate de tine, firmele in care doar sotul mort este „in acte” intra la masa succesorala? Putin offtopic, pentru un prieten

      00
    • @Mihai, da.
      Orice fel de orice, bunuri mobile și imobile, acțiuni, părți sociale, active, etc, chiar debite (datorii, credite) care sunt chiar și parțial pe numele mortului trebuie menționate în masa succesorală.

      Prin legea de organizare a notarilor, notarul unde se dezbate succesiunea are competența legală să ceară informații de la diverse instituții și firme private ca să știe exact masa succesorală. Poate cere informații inclusiv de la bănci

      00
    • E posibil totuși ca în cazul în care doar soțul mort este „în acte” în firmă, părțile sociale să fie considerate proprietate privată a mortului și să intre în masa succesorală 100%.

      Adică, cu privire la firmă, să nu se aplice prezumția de proprietate comună de 50% între soți.

      00
  7. ONG-urile care monitorizeaza drepturile LGBT creeaza o problema pe care apoi incearca sa o rezolve iar pentru asta au nevoie de bani. Despre asta e vorba. In momentul asta sunt pe val ideile legate de drepturile diverselor minoritati dar acum 20 de ani moda era sa fii ecologist.

    00
    • In ziua de astazi sa punctezi in CV la capitolul Social Justice este important. Una este sa scrii ca in timpul liber te duci la pescuit si alta ca esti angrenat in tot felul de proiecte, intr-un cuvant ca-ti „pasa” Majoritatea celor care agita povestea asta cu Marsul Gay nu au nici o treaba cu gay-ii ei vor doar sa bifeze un punct in CV lor si sa obtina un job bun intr-o corporatie.

      00
    • @Ted daca ajung corporatiile sa angajeze pe baza faptului ca esti activist sau sa trimita angajatii la „munca de activist”, ar trebui sa fac cumva sa ma angajez la stat :)).

      00
    • NOU
      #39

      @Ted: io am scris în CV ce-am făcut, nu ce pasiuni am. O fi bine, o fi rău?
      Că m-o-ntrebat odată un angajator ce pasiuni am ș-am zis că-mi place să ard bani. 😈

      00
  8. Chiar e de neînțeles atitudinea aceasta. Aseară apăruse un comunicat că vor merge pe traseul dorit, chiar daca nu au primit aprobare. Legea nu e și pentru ei?
    Cu mai mulți ani în urmă, am urmărit la un post tv o discuție între un reprezentant al comunității gay și un reprezentant al unei asociații anti… O discuție ok, fiecare și-a susținut părerea etc. La final, cel anti l-a întrebat de ce se agită atât , de ce atâta exhibiție? Nu mai sunt oprimați, sunt liberi etc ( atunci nu se discuta nici prin vest de căsătorie, copii etc). Răspunsul : Pentru că vrem sa fie iubiți! Exact. Precum copiii de grădiniță care își imaginează că trăgând o fata de par îi va stârni dragostea.

    00
    • Sebi, dacă ai fi avut minimul, minimul, de interes & de a învăța, te-ai fi preocupat demult care e treaba cu parada gay & de ce e important să se desfășoare.

      Așa, gata, ai aprobat narațiunea „că vor să fie mai egali, că au mofturi, că alabala”.
      Atât poți…

      00
  9. 5% din populație este în minoritate sexuală.

    5% din preoți, 5% din ăia care urăsc minoritățile sexuale, 5% din Parlament, 5% din toți oamenii pe care-i cunști, sau pe care-i vei cunoaște, inclusiv 5% din familia oricui.

    00
  10. Oscar Wilde, dorian Gray, hedonism, narcisism, …-isme. Rob halford, solistul trupei judas priește, formație fanion a genului heavy metal, este gay. Niciun fel de problemă pentru fanii sai, l_ au iubit și respectat la fel de mult. Este același God of Metal! Gay person e ok, LGBT pride e politică!

    00
    • Ii poti mentiona si pe Joan Jett (lesbi), Paul Masvidal / Sean Reinert (amandoi Cynic), Freddy Mercury, Janis Joplin, Lzzy Hale (Halestorm – bisexuala), David Bowie, Ghaal (Gorgoroth – black metal!!!), Roddy Bottum (Faith no More), Brian Molko (placebo), etc…

      Arunca cineva discurile cu ei acum ca au aflat ca unii dintre preferatii lor fac parte dintr-o minoritate sexuala??

      Eu personal, am cunoscut un singur gay – am lucrat cu el acum multi ani – si am aflat ca e gay de la o colega care a vrut sa se cupleze cu el.. :-D.

      A fost unul dintre cei mai profesionisti oameni cu care am lucrat intr-o firma. Si nu epata cu preferintele lui sexuale.

      Probabil ca mai am si alti prieteni / cunostiinte gay… chiar nu-mi pasa de chestia asta.

      00
    • @Adib: like!

      00
  11. Ce e mai nasol, în avion să zic: un gay, sau o balenă de 150 de kile?
    În autobuz, ce e mai nasol: un gay, sau un bețiv care pute de la o poștă?
    În secția de votare, ce e mai aiurea: un gay, sau unul care vine să voteze convins cu o pungă de făină și o sticlă de ulei?

    Depinde pe cine întrebi. Dacă întrebi pe CPF-iști, îți vor zice „un gay”.

    • Dar cum identifica ei ca e gay? :) Despre asta e textul, cumva.
      Noi avem tricouri cu „sunt straight”? Exista „steagul straight”?

  12. Statistic si blogul asta e citit de cateva zeci, poate sute de gay. Ar fi utila parerea lor in comentarii. Eu cred ca una din problemele celor gay in Romania e ca se simt ca la circ in public, daca se expun. Nu e nevoie sa spuna ca sunt gay, dar cand vezi 2 barbati de mana pe strada, devine evident. Eu n-am nicio problema cu ei, nu i-as discrimina in vreun fel in mod voit. Dar sunt convins ca daca vad 2 barbati de mana pe strada ma uit putin cu coada ochiului gen „uite ba, 2 gay!”. Asta pt ca inca nu suntem obijnuiti cu ei, sunt ceva exotic, cum vedeai pe strada in anii 90 doi negri. Si asta probabil e nasol pt ei. Daca se expun in public lumea incepe sa-si dea coate.

    00
    • Pai parerea unora dintre ei e ca parada e ok, ca d-aia o fac, nu? Posibil ca parerea altora e ca parada nu e ok, si pe altii poate ii doare in cur de parada. De ce ai crede ca toti gay-ii gandesc la fel, sau ca parerea alora care citesc blogul asta e relevanta pentru toata lumea?

      00
    • Radu, nu ma refeream la parerea lor referitor la parada. Sunt curios daca se simt sau nu discriminati in Romania si cat de comfortabil se simt sa se expuna in public.

      00
  13. Eu acult audiobooks, voi încerca și cu teatru radiofonic. Sopranos e o parodie a lumii moderne, împachetat într-un show cu mafioți, las 2 secvențe tari pe subiectul ăsta.
    https://youtu.be/EaCvFNH28lo
    https://youtu.be/688XMcEchFQ

    00
  14. Dar nu suntem UK, ei nu au avut “epurare genetică” timp de 45 de ani,

    Ahahahahaha! Ia vezi ce s-a întâmplat cu Alan Turing.

    00
    • Died: June 7, 1954.
      E bun cazul, mai ales cand eu vorbesc de ultimii 70 de ani, nu de 70 de ani inainte de astia 70 de ani de care zic.
      Compari UK 1960 cu Romania 1960?
      „Ahahahahaha!”

      De fapt, cred ca opinia unui gay e cea mai concludenta: ce cauta omul meu in Londra, singur?

    • Opinia „omului tau” gay conteaza? Ca am inteles ca ti-a explicat de ce a plecat. Sau tu vrei sa mai vina 100 de gay si sa-ti zica: „nu, mai Cristi, nu se face sa pleci asa la Londra, fara sa ceri voie de la prieteni, un gay adevarat nu ar face niciodata asa ceva”?

      00
  15. Deci primaria le ofera alternative (alta locatie sau aceeasi locatie dar in alta data) iar ei nu accepta pentru ca….pentru ca atat (nu) ii duce capu’. Dar vor toleranta si acceptare. Pare ca au nevoie de un specialist marketing ca prin atitudinea asta mai mult rau isi fac. Aici nu se aplica aia cu „nu exista reclama negativa”. Intr-o tara ca a noastra perceptia se schimba in timp, treptat, nu brusc cu forta.

    00
    • Intr-o tara ca a noastra perceptia se schimba in timp, treptat, nu brusc cu forta.

      Poate că e mai bine brusc, cu forța.
      Așa am fi scăpat de criptocomuniști & securiști.

      00
  16. Nu am inteles exact ce idee vrei sa punctezi dar simt multa incrancenare.

    Referitor la prietenul tau care a plecat in Londra, o sa poti sa il intelegi doar daca ai o discutie deschisa cu el. Nu stii tu din afara ce experiente l-au facut sa nu aiba incredere in voi.

    Tot la fel, cred ca vei reusi sa intelegi prin ce provocari trec doar daca incerci sa te pui in locul lor, daca ai rabdarea si deschiderea sa ii asculti cu adevarat. Pana atunci tot ce scrii sunt presupuneri superficiale si desi “n-ai nimic cu persoanele gay”, nici nu prea te intereseaza prin ce trec :)

    Sa fim toleranti si intelegatori! Pace!

    00
  17. Da. Am un caz în apropierea mea, în care omul a preferat să plece în Londra decât să ne spună că e gay. Dar vina e a lui. E a lui pentru că nu a avut încredere în noi. Iar pentru asta, eu sunt cel care nu-l iartă.

    Dar tu ce ai făcut ca să poată avea încredere în tine? Ca apucături de homofob vad ca ai, cu discriminarea te descurci, iar când vine vorba sa judeci lucruri și evenimente, care nu te influențează cu absolut nimic, ai tot timpul ceva de zis, în 99% din cazuri negativ și într-un mod agresiv. E vina TA ca nu i-ai arătat ca iti poate spune. E vina TA ca atunci când s-a gândit la situația lui, tu nu ai fost o persoana căreia sa se destăinuie.

    00
    • …e vina lui Cristici că nu are abilități de cititor de gânduri. Pe bune?

      00
    • Exact ce inseamna „apucături de homofob vad ca ai”? Ca nu stau sa o sug (sic!) gay-lor? Sau ce inseamna, mai exact „apucături de homofob”?
      Ce voia prietenul asta al meu, mai mult decat sa ma port cu el cum ma comportam si inainte de a afla ca e gay? Nu discutam cu el despre gay, nu faceam misto de gay, nu acuzam persoanele gay de ceva anume… exact CE trebuie sa se intample ca un gay sa nu se simta „discriminat”?
      Cacat.
      Sa ne victimizam e simplu, mai ales in 2021. Probleme reale aveau persoanele gay acum zeci de ani, nu azi.

      Cu sau fara legatura: Am avut o discutie cu nepotul meu, 19 ani, in care l-am intrebat ce e mai important: eu, sau adevarul? Intre adevar si mine, pe cine alege? Dar intre adevar si maica-sa, pe cine alege? Intre adevar si bunica, cine e mai important?
      Mi-a crescut inima cand a spus ca cel mai important lucru e adevarul. Intre unchi si adevar, alege adevarul. Adevar ca si concept, „cautarea adevarului”.
      Mi-ar placea, imi doresc sa traiesc intr-o societate unde adevarul e cel mai important lucru.

    • Adevărul, cristici, e că prietenul tău gay a intuit excelent că nu are cu cine discuta.
      Adevărul e că, dacă ți-ar fi spus, nu avea nicio garanție că te vei folosi de informația asta împotriva lui.

      Adevărul e că ești un om rău, indiferent cât de talentat, deștept, tolerant, priceput, expert/specialist ești.

      00
  18. Vine sfarsitul lumii. Planeta arde si oamenii au chef de lgbt.

    00
  19. Majorității oamenilor chiar nu le pasă dacă cineva e gay sau nu. Ceea ce irită foarte mult este victimizarea asta continuă a comunității LGBT. Pe de o parte se agită să demonstreze celorlalți că sunt oameni normali și obișnuiți, pe de altă parte organizează aceste parade Pride (la noi in țară încă sunt decente, spre deosebire de alte țări unde paradele astea sunt de-a dreptul obscene) ca să demonstreze ce?
    Foarte iritantă este și atitudinea reprezentanților LGBT, care îți bagă pumnul în gură și te acuză că ești homofob dacă nu le dai dreptate în toate privințele, chiar dacă greșesc. Nu acceptă decât aprobarea și aprecierea. Ei nu vor toleranță, vor să fie ridicați pe un piedestal și aplaudați la scenă deschisă.

    00
    • Am fost făcut „sexist” pentru ca am spus că eu consider ca femeile ar trebui ajutate. Dacă vezi o femeie cu un sac de cartofi in mână, mi se pare normal sa o ajuti, dacă poți.
      Idem in relatie, tu ca barbat ar trebui sa iti asumi schimbatul de țevi in baie (sa faci tu sau sa te ocupi tu sa cauți oameni), iar fata sa „isi asume” lucruri mai simple.
      Sexist. Sunt sexist că gândesc așa.

      00
  20. In curand o sa devina obligatoriu,asa ca nu va mai stresati.Cand e mult prea multa toleranta,la asa ceva se ajunge.Din punct de vedere medical,e doar o dereglare psihica si nimic mai mult.Ca unii au nevoie si de chestii cat mai colorate sa arate asta e din cauza faptului ca nu au alta modalitate de a iesi in evidenta.Tot dereglare psihica e si la cei care violeaza babe de 80 de ani,cei care sunt necrofili sau cei care sunt zoofili.Pe acelasi principiu,oamenii astia nu au si ei drepturi?Nu sunt homofob,consider ca homosexualii au o latura aparte de face lucruri iesite din comun(Da Vinci,Freddie Mercury,George Michael si multi,multi altii),dar de la asta si pana a considera o normalitate mi se pare o problema mult prea mare pentru societate.
    Pentru cine nu are copil,sa stiti ca mai toti copiii au culoarea preferata rozul,iar simbolul curcubeului ii atrage enorm.
    Intr-un final,din cauza progresismului astuia exacerbat vom ajunge,cel mai probabil,la un nou razboi mondial.

    00
    • Nu vezi diferenta dintre sexul consimtit intre doi adulti si viol/zoofilie/necrofilie? Apropo, sexul cu o baba de 80 de ani e absolut legal, atata timp cat baba consimte si e in deplinatatea facultatilor mintale. Poti s-o iei si de nevasta daca vrei. Numai sa nu fii femeie, ca atunci nu mai poti.

      00
  21. Cristici fa un experiment: plimba-te cu prietenul tau gay de mana prin Vaslui.

    00
    • Pentru ca nu e asa, aia câțiva care ar arunca priviri aiurea sau eventual în cazuri extreme, i-ar înjura, cu siguranta își vor schimba părerea după ce vor vedea cururi de bărbați cu ațe-n cur și fluturând stegulețe colorate pe Victoriei..

      00
    • In cele din urma. Exact cum si-au schimbat parerea si le-au dat femeilor dreptul sa voteze si sa comenteze pe internet dupa miscarea sufragetelor.

      00
  22. problema nu ca este sau nu gay, problema e trebuit neaparat sa se „vada” si „stie” ca ei sunt minoritari si „altfel”.
    promovarea excesiva, acordarea de drepturi in plus, speciale si specifice, fata de cele standard-generale ale tuturor, nu face decat sa separe si mai mult falia intre majoritate si minoritate.

    00
    • Asa ti-au spus tie altii de 10 ori pe zi ca vor.. Ca ma indoiesc ca tu in afara paradelor ghei ai vazut pe vreo unii, da’ ce conteaza..

      Si aceeasi problema o au si Cristici si Eftimie in articolele lor, asa le-au spus lor altii ca vor aia de toate, in fiecare zi citesc de la un „influencer” indignat ce noutate mai vor astia lgbtqrsasad-mortii-mamii-lor-de-litere+. Da’ tu, Cristici, Eftimie, eu, toti care comentam aici, nu prea am citit „cerinte” de-ale lor…

      00
    • Cosmine, te întreb eu: ce rost au paradele astea? Pentru ce luptă, ce li se refuză? Că nu mă duce pe mine creierul de oltean primitiv. Ce vor să vedem? Că există? Știm că există și atât. Ce să le facă societatea civilă? Să îi aplaude că se fut in cur sau că au erecții la alți bărbați? Ok, nu au dreptul la căsătorie civilă, care odată acceptată derivă alte drepturi normale pentru cupluri.
      În rest? Nu i-am auzit să bată prea tare monedă pe chestia asta?
      Și apoi vin și mai întreb ceva: chiar oamenii trebuie să accepte tot? Chiar alții nu mai au voie să fie homofobi sau să nu accepte poponari pe lângă ei?
      Ei striga că sunt discriminați, prin a- i discrimina pe restul cărora nu le pasă de ei? Târfe de atenție, boss, asta sunt.

      00
    • Paradele sunt o prostie copiata de la americani unde se afiseaza care mai de care mai extravagant, da’ pana la urma e dreptul lor sa iasa in strada exact cum e si al nostru.. Probabil e o zi in care incearca sa se asigure ca sunt vazuti de societate.

      Daca zici ca nu-ti pasa, pai sa nu-ti pese pana la capat nici cand e vorba de parada lor.. Altfel, daca parada in sine te deranjeaza s-ar putea sa nici nu realizezi ca nu esti atat de tolerant pe cat crezi si e mai degraba „sa faca ce vor da’ sa nu-i vad”.

      Problema e ca ei nu prea striga ca sunt discriminati (ma rog, o fac, da-s putini si nu ii aude nimeni) pe cat striga ceilalti ca se simt „asaltati” de strigatul lor. Pe bune, de ACCEPT astia, de cate ori auzi pe an? Si de cate ori citesti pe zi stiri/opinii care-ti spun direct ce mai vor gheii si de ce distrug societatea/jocurile/filmele/mortii ma-sii, ce-o mai fi!? Uita-te ca mai ales in Romania ei de fapt nu prea zbiara atat de mult, nu prea vorbesc, nu prea au glas.. Tot ce auzi sunt opiniile contrare si cum iti spun altii cum zbiara ei.

      Si exact de asta nu-i auzi sa bata moneda cu drepturile civile, ca tu nu auzi de la ei, nimic. Cum nici Cristici nu l-a ascultat pe prietenul lui si nici nu a incercat. Noi toti auzim de la presa, de la influneceri, de la terti in principal ce anume si-ar dori gheii si daca e de bine sau de rau.. Toti pulifricii isi dau cu parerea pe Tweeter si pun stegulete pro sau anti.. Pe ghei am cam uitat sa-i intrebam si oricum nu prea suntem curiosi.

      Si, nu te supara, da’ acum 5 ani in Botosani riscai sa-ti iei pumni in bot doar ca erai rocker cu plete, daramite sa te vada de mana cu un alt barbat, sa nu ne prefacem ca nu exista discriminare in societate fata de gay. Chiar si una periculoasa. Da’ mai important de atat e asaltul asta de informatii la adresa noastra care sa mentina societatea civila divizata pe subiectul asta banal. Si functioneaza perfect, ca uitam pentru moment cate scoli nu au buzi interioare si discutam daca chiar sunt astia discriminati sau nu, daca cer cam multe sau nu, daca floricelele ce si le baga in cur sunt bune sau nu.

      P.S. Eu sunt perfect de acord ca un altfel de comportament la paradele astea ar produce altfel de rezultate mai pozitive pentru ei. Da’ insasi cererea asta in sine arata cat de mult avem tendinta si dorinta sa nu-i privim ca indivizi egali. Da, o sa rad si eu la ala ce are curul scos pe afara, da’ faptul ca avem pretentia de la ei sa se comporte intr-un anume fel ca sa le acceptam orientarea sexuala, ce e daca nu discriminare?

      00
  23. Nu ai voie in pandemie sa fie multi, e asa greu ? Trebuie politizata orice mizerie ? Au cerut special nr mare ca sa nu li se aprobe si sa le dea apa la moara.

    00
  24. E drept, noi cand eram micuti nu aveam penare ce aveau desenate pe ele CURCUBEUL..

    Eu zic sa interzicem si ROGVAIV, si pe pruncii aia ce deseneaza curcubee de 1 iulie pe asfalt sa ii luam la bataie.. Activisti mici ce sunt..

    00
  25. @Cristici:
    Imi este greu sa cred ca nu intelegi, atunci cand te uiti in jur la cati sunt homofobi declarati (AUR, PSD, BOR, Pro Familia, etc.). Toti astia nu sunt anti, dar sunt impotriva :D
    Am colegi de serviciu care nu se declara impotriva dar… unul zice ca i-ar calca pe cap, altul ca i-ar interna la nebuni pana cand s-ar vindeca. Si asta in conditii normale, nu vreau sa stiu ce ar zice/face la bautura. Si asa sunt inca multi.
    In plus, Eftimie are dreptate cand spune ca nu le sunt recunoscute legal drepturile la fel ca ale unei familii „clasice”, si de aici tot felul de probleme mai ales birocratice.

    Si atunci de ce ne miram ca exagereaza ca sa fie vazuti? Ca se dau in spectacol ca sa atraga atentia asupra problemelor lor? Eu ii inteleg.
    Nu sunt homosexual sau trans sau altceva decat un barbat care iubeste o femeie, dar sunt impotriva celor care incearca sa reduca libertatile altora doar pentru motivul ca nu sunt la fel ca ei.

    00
  26. Eu cred ca trolezi cu articolul asta, serios. Romania e o tara din estul Europei si nu e deloc permisiva cu nimic, oamenii sunt conservatori. Pana la curcubeu romanii au o problema cu suedejii, au probleme intre provincii, Bucuresti cu provincia, barbatii cu femeile, bogataii cu saracii si tot asa.
    Nu trebuie sa fii gay ca sa intelegi asta, imbraca-te in ceva mai vechi (saracacios) si prafuit/patat si du-te in magazine, vezi cum o sa se uite oamenii la tine.
    Nu, nu toti romanii sunt asa insa clar sunt mai multi decat in UK si e dreptul lui sa traiasca intr-o comunitate mai permisiva. De curiozitate, ai pus niste clipuri cu muzicieni uriasi care sunt din Anglia insa poti sa dai exemplu de un roman gay, in afara de zvonurile legate de Botezatu?

    00
    • Traistariu se pune? :-)

      00
    • @Ted, tot la nivel de zvon e și ăla.
      @Bigbear probabil vrea un exemplu de persoană publică care a recunoscut public că e gay. „A ieșit din dulap”.

      00
    • @Big Bear

      1.Mircea Zara
      2.Razvan Ciobanu
      3.Tiberiu Capudan
      4.Leonard Miron
      5.Mircea Solcanu

      00
    • Pentru investiții, joburi, autostrăzi, spitale/școli/infrastructură sportivă mai bune, depolitizarea instituțiilor publice, digitalizare și multe altele, n-ar face un marș, lol.

      00
    • Mai nasol e că mulți nu sunt capabili sau nu vor să aibă un pct. de vedere propriu și se lasă influențați de X, Y, Z. Ce au auzit ei de la vecin, de la prieteni, TV și mai știu eu cine e certitudine și nu pot fi contraziși, în capul lor. Trist când ai informația în buzunar, cum s-ar spune, în prezent.

      00
    • 6. Dragoș Bucurenci

      00
    • @Vlad nu te câca pe tine că nici tu și nici restul românilor nu ieșiți în stradă pentru asta.

      00
    • Deci eu pun pariu ca si la tara daca duci doi gay si doi suedeji, cei urati vor fi suedejii. Daca gayii sunt decenti nu o sa intereseze pe nimeni.

      00
    • @Adib – nu am auzit de 1 si 3, Razvan Ciobanu ca si Botezatu sunt creatori de moda si e foarte la moda sa fii gay sau bi, Mironica era iesit din forma cand a recunoscut, Solcanu (ca si Mironica) era tot un prezentator tv.
      Eu nu zic ca nu exista gay in Romania insa nu avem ceva cu notorietate, cum ai spune Cotabita, Banica Jr, Tzanca, Bursuc, Maia Morgenstein, Micutzu etc – un nume care este mare prin ceva din viata publica si apoi sa declare ca este gay si sa ramana la acelasi nivel.

      00
  27. Unul din articolele cu care sunt de acord in proportie foarte mare. Totusi, intoleranta este mare in societatea romaneasca, pe romanii verzi ii enerveaza cei ce nu sunt ca ei, un procent mare ar vota un partid exxtremist (mana forte, sintagma mult iubita de patriotii orali). Ca sa fiu in spiritul lui Cristici, cum ar fi ca jumatate din energia asta negativa ar dedica-o orasului in care locuiesc, pentru a fi mai curat? Sau ca sa avem gardurile reparate, ori curatenie pe casa scarii la bloc?
    Am sa inchei cu o informatie pentru votantii AUR: posterul lui Putin calare pe cal, la bustul gol, este pe peretele multor gay in societatea occidentala.

    00
  28. O sa ma leg doar de comentariul tau referitor la poza cu „weirdo”. Queer sau „ciudat” nu inseamna numai gay (adica homosexuali sau lesbiene). Este vorba de o intreaga minoritate sexuala destul de „colorata” care inca se ascunde de frica stigmatizarii, bullying-ului si tot asa (exemple: persoane care s-au nascut „femei” dar se simt barbati, persoane care s-au nascut „barbati” dar se simt femei, persoane care nu se identifica cu niciun sex etc.). Pentru astfel de persoane este foarte greu sa se ascunda pentru ca lumea nu intelege ce e in sufletul lor.
    Cum ati reactiona daca ati vedea pe strada o femeie imbracata in barbat sau un barbat imbracat in femeie, ca sa ma exprim pe intelesul tuturor? Este foarte greu cand simti ca inauntru esti altceva si ai vrea ca lumea sa te vada asa cum esti dar, in schimb, esti discriminat, marginalizat si poti sa-ti iei adio de la cariera de cele mai multe ori. Plus depresia, anxietatea si altele care vin la pachet.
    Multi nu vor sa patruleze pe strazi cu pene in fund, vor doar sa fie acceptati de societate.
    Uitati-va la recenta tranzitie Ellen Page -> Elliot Page. Macar el are suficienti bani sa-l doara undeva de ce crede restul si poate face ce vrea dar cati altii au aceasta libertate?
    Ce vreau sa spun cu acest comentariu: minoritatile sexuale nu se rezuma doar la gay iar Romania NU este deschisa la asa ceva. Multe tari nu sunt deschise inca la asa ceva, poate doar in orasele mari. Poate ar trebui sa fim mai deschisi la oameni care sunt diferiti de noi. Nu e ca si cum persoanele gay le iau barbatilor femeile iar lesbienele barbatii femeilor. E loc pentru toata lumea.

    00
    • Eu am o singură problemă cu acest comentariu: nick-ul comentatorului(oarei).
      Sunt primul comentator AB. :) aș prefera să fiu singurul. :)
      Deja mi-am schimbat o dată nick-ul că mai erau doi comentatori care foloseau același nick.

      00
    • De acord. Nu am vazut comentariile tale anterioare cand l-am scris pe al meu. De obicei comentez sub alt nume dar vreau sa pastrez anonimatul daca e sa comentez mai mult pe blog. Sper ca nu mai e nimeni ABC ca stau prost cu literele.

      00
  29. @Cristici, cred că e primul tău articol pe care n-am avut răbdare să-l citesc.

    Zici că celor mai mulți dintre noi nu le-ar păsa să afle despre o rudă/cunoștință că e gay.
    Te înșeli atât de masiv că mă ia durerea de cap. Întreabă în cercul vostru de cunoștințe ce opinie au despre gay-itatea tipul plecat la Londra. Întreabă-i rudele.

    Acum câțiva ani aveam un coleg: cca 30 de ani, înalt (1,90+), arătos, cu ceva bani, apartament propriu într-o zonă frumușică și solo. Nu i se cunoștea nimic despre vreo femeie. Și crede-mă, erau în birou niște cutre, știau și toaca-n cer.
    Mno, cel puțin jumătate din suflarea feminină din sediu (sediul central/de comandă al unei bănci de top 10, undeva la 2-300 de oameni) era cu o ușoară slăbiciune până la picată-n nas după timpul ăsta.
    El în continuare solo și respingând delicat orice avans. Chestiunea era deja subiect de glume în birou.

    La un moment dat, cu ocazia unor glume de genul ăsta, am dat și eu una din fundul grădinii „dar dacă-ți plac bărbați, poți să ne spui, noi te iubim și așa”.

    Au sărit vreo două gagici până la tavan, cum îmi permit să vorbesc despre X așa, cum să fie el d-ăia (spus cu o scârbă de parcă vorbea de un căcat cald luat pe pantofi). Cât despre ceilalți colegi, câteva pline de milă (săraca, așa tânără și deja dusă), restul, dacă privirile ar putea ucide, acum mi-ar face mama al 3-4-lea parastas.

    De asemenea, zici că amicul fugit la Londra a ieșit cu voi cu partenerul de viață și s-au purtat „normal”, nici nu v-ați dat seama….
    Dude, tu gândești ce scrii?
    Ăla a ieșit printre voi cu partenerul de viață, omul cu care se futea, ăla la care se ducea seara și care-i lumina viața, ăla cu care împărțea bucuriile și necazurile, pisica, canapeaua la netflix, țigara de după și cafeaua în pat în diminețile leneșe de weekend.
    Și tu zici că s-au purtat normal. Recte de parcă erau colegi de birou, amici de gașcă sau colegi de echipă pt miuța de joi seară.
    Dă-o-n pizda mă-sii de viață, dacă un el și o ea despre care știu că sunt căsătoriți (intr-o relație sentimentală) s-ar purta la o ieșire de parcă ar fi colegi de birou (mozolul și ducegăriile foarte dulcege sunt în alt film), să-mi moară pisicul dacă eu aș considera asta normal.

    00
    • Scopul comentariului tau care e? Sa plang de mila gay-lor acoperiti?
      Cu nea vasile si partenerul lui ne-am vazut in Belgia, el venise din Londra, noi din România. Plecase de doi ani deja din RO, nu ne-a spus nici după doi ani ca e gay.
      Eu ce sa-i fac, ca deja ma enervez.
      Apropo, tu ce reactii ai cu omul tau, in grupul de cunoscuti? Va dati palme pe fund, te musca de ureche, sarut franțuzesc când ieșiți la o plimbare cu prietenii? Ce exact voiai sa faca nea gay, mai mult decât ce faceam si noi?

      Mai am unul din asta in zona: nu e gay, dar e „attention whore”:
      – Nu stiti voi ce probleme am eu…
      – Dar ce probleme ai, cum te putem ajuta?
      – Nu ma puteti ajuta, nimeni nu ar putea intelege problemele mele…
      – Care? Ca esti betiv si nu te speli? Ce alte probleme ai, cum sa te ajutam, spune.
      – Nu are sens, daca ati sti…
      Stii ce, ba! Ia mars, in puii mei de papagal. Stam macar 4 oameni la curul tau, vai, ce are omul, sa-l ajutam!, tu o arzi cu cacaturi din astea. Mars!
      Eu sunt altfel: daca maine imi apare o buba pe fund si nu stiu ce e cu ea, de unde, care e treaba, imi dau pantalonii jos si arat oamenilor mei, poate au o idee. Acesta este grupul meu, e familie bă! FA-MI-LI-E! Vii tu cu cacaturi, „nimeni nu ar putea intelege problemele mele”… Cand dormeam in tabara la Borsec in acelasi pat, eram ok? Cand era sa ne inecam la mare, ca ne-am bagat noi ca vitejii pe furtuna, la 13-14 ani… atunci „intelegeam problemele tale”? (il includem si pe gay-ul asta, in episodul de la mare)
      Cacat, m-am enervat.

      Victima aici sunt eu. Eu! Pentru ca, vad cum se deterioreaza relatiile dintre oameni, si cum ajungem singuri, usor-usor, prin cacaturi din astea. Cum te crezi tu mai special, deja ai sanse mari sa ajungi singur. Si macar de ai fi mai special, sa ai cu ce. Un cacat de contabil, un cacat de ITst, un cacat de tehnic la facut ambalaje. Niste nimeni, toti.
      Aveam lumanari la nas iarna, ne dadeam cu saniile in intuneric – ca opreau lumina comunistii, acum de-odata sunteti speciali.
      Am ajuns sa nu mai am prieteni, si nu e din vina mea. Sau… vina mea e ca nu sunt special, ca nu ma cred special?
      Cacat.

      00
    • @Crisitici, nu e nevoie ca doi oameni să-și dea palme pe cur, să se muște de ureche sau să se lingă franțuzește ca să te prinzi că sunt cuplu: fel în care se țin de mână din când în când, felul în care se privesc, felul în care se ating involuntar când stau unul lângă altul, un sărut mic, felul în care își spun pe nume.
      Ca să nu discutăm despre verighetele similare în cazul căsătoriilor, sau faptul că îl prezintă pe celalalt grupului: soțul/soția/iubitul/iubita.

      La un moment dat în viață m-am alăturat unui grup sudat, format, oamenii se știau demult, ieseau demult în combinația aia, eu nu cunoșteam pe nimeni. Eu mă prind greu de unele chestii, dar de la a doua întâlnire mă prinsesem că un el și o ea sunt cuplu și nici nu se sărutaseră.

      Omul ăla a plecat din țară, a lăsat casă, masă, familie, prieteni, o viață și a plecat printre străini ca să se simtă liber si în siguranță să fie cine este cu adevărat și tot tu ești victima?!

      Dacă ar fi prietenul meu mi-aș pune întrebarea ce am făcut/spus sau ce n-am făcut de nu s-a simțit confortabil să-mi spună.

      De obicei sunt de acord cu tine în multe, dar aici nu pot fi.

      00
  30. Apropos, citeam pe undeva că în jur de 4% din populație e gay. Indiferent de naționalitate, etnie, poziție socială, educație, grad de civilizație, etc.

    00
    • Nu-i pasă nimănui de ei.
      Politizarea și promovarea agresivă îi face pe oameni să ia atitudine.
      Altfel fiecare își vede de halba lui. In momentul în care apare careva și îi urlă sub nas că e curist și ar trebui apreciat pentru asta, să nu se mire că vreo câteva halbe o să zboare spre el.

      00
    • @Ionuț M, ție nu-ți pasă, mie nu-mi pasă, lui Cristici nu-i pasă (sau așa zice el), dar dacă luni la birou (c-ai zis că ai terminat cu șantierele :) ) colegul tău Gogu începe să povestească c-a fost în weekend cu iubi Vasile la socri, că era ziua lu’ tata-socru și a făcut mama-soacră o ciorbă de perișoare cu leuștean de stătea pisica în coadă, nu te uita la moaca lu’ colegu’ Gogu, uită-te la moacele celorlalți și mai ales urmărește-le reacțiile față de Gogu și în zilele următoare.

      Pe lume încă o interesează dacă sunt măritată sau într-o relație, dacă vreau asta, dacă am copii, dacă vreau copii, dacă m-am gândit la adopție și încearcă să-mi prezinte alegerile lor ca fiind singurele de dorit și tu chiar crezi că lumii nu-i pasă că Gogu se fute cu Vasile?!

      00
    • Și ție îți pasa de lume pentru ca…..????????

      00
    • @Ioana, nu-mi pasă. Eu sunt parada gay, lumii ii pasă. :)

      00
  31. Atunci cind romanii nu vor mai fi discriminati in Germania sau Anglia pentru ca sint romani, se va putea discuta despre discriminarea din cauza orientarii sexuale. Pina atunci, e o frectie. Deoarece discriminarea pe motive etnice bate discriminarea pe motive de orientare sexuala, doarece exista mai multi est europeni decit gay. Logic?

    00
    • Pai atunci hai sa le dam aceleasi drepturi minoritatilor discriminate din cauza orientarii sexuale precum au drepturi romanii din Germani?

      00
  32. Sieg Heil, motherfuckers

    00
  33. Ca persoana gay, plimba-te prin Bucuresti cu partenerul tau de mana, sa vezi ce flegme si injuraturi iti iei. Chiar si ca femeie. Sau incearca sa rezisti la locul de munca glumelor cu homosexuali si gayutzi si poponari. Sau incearca sa mergi la spital sa te interesezi de starea de sanatate a partenerului tau gay. Sau incearca sa adopti un copil ca femeie care nu se afla intr-o relatie cu un barbat. Sau incearca sa obtii orice fel de beneficii pe care le au familiile traditionale. Yeap, that’s right…

    00
    • Eu is născută in București și am trăit acolo 31 de ani, în tot acel timp am văzut o singura data într-un parc un cuplu de ele, care se lingeau liniștite pe o banca și care mai apoi au plecat sa se preumble de mână prin parc.
      Nu, nu era noapte, nu, nu era vreun parc din spatele blocului, ci taman în buricul târgului, respectiv pe Kiseleff.
      Nu am văzut pe nimeni sa le scuipe, injure si nici măcar sa întoarcă privirea după ele. Asta era acum vreo 7 ani! Pe când nu exista atata propagandă mizerabilă pe tema asta. A naibii coincidență. Te pomeni ca taman propaganda o fi făcut rău de vă scuipa azi heterosexuali?? Deși again, nu am văzut niciodată asa ceva în București.
      Am schimbat ceva locuri de muncă și nu am auzit niciodată(!) glume de felul asta.
      Până una alta vezi că și familiile tradiționale așteaptă ani de zile sa înfieze, iar la spital dacă nu ești căsătorit nu obții nici o informație nici dacă ești hetero.
      Asa ca yeap, fuck off cu miorțăielile astea penibile.

      00
    • @Ioana, pe cine să credem? Pe Mihaela, persoană gay, care spune că a fost victimă în repetate rânduri, sau pe tine, care ai văzut și tu o dată un cuplu gay pe care nu l-a linșat nimeni cât a fost în raza ta vizuală?!

      00
    • @Mihaela la faza cu plimbatul de mână minți, mai ales dacă sunt femei. Sursa: 90% din oamenii care stau în București.

      Ai dreptate la fazele cu spitalul. Ai dreptate la partea cu adoptatul, e valabilă și pentru persoanele singure.

      Restul poveștilor cu familii tradiționale arată că nu știi exact care sunt „beneficiile” deci probabil nu ești într-o relație gay și vorbești din auzite. Sau poate ești într-una, dar nu o iei în serios. Oricum, cam minți, și știi de unde știu? Eu nu-s într-o relație gay și cunosc mult mai bine problemele cu care se confruntă, totodată știu și cam ce narează cei care doar se prefac că le pasă.

      Faci virtue signaling și nu e ok, nu-i ajuți nici măcar pe cei din comunitate. Dacă ți-ar păsa cu adevărat ai ști problemele lor reale.

    • București, anul 2005 , duminică seara, troleibuz de la Tnb spre Drumul taberei, pe scaunele mai din spate doi tipi, adolescenți, stau unul langa altul și se țin de mana. Unii urca, alții coboară, nimeni nu zice nimic, niciun comentariu, nici o privire jignitoare sau suspicioasă. 2005! Victimizarea nu e recunoaștere și acceptare.

      00
    • @Ioana, si eu am cumparat odata un telefon de la un suedej si nu mi-a dat teapa. Se pune?

      00
    • @Eftimie – esti ignorant . Daca nu te fute nimeni pe tine in cur, nu inseamna ca nu exista oameni care se fut in cur. Ma intelegi ?

      Din proprie experienta iti spun ca flegmele de care vorbeste Mihaela sunt foarte reale. Sursa confirmarii doarme in pat langa mine. Si ea si gagicile ei trec prin situatiile astea mai des decat mi-e confortabil sa n-o stiu in siguranta.

      Dar fa un experiment, ia-l pe colegu de munca de mana si fa o tura prin parc sa simti pe pielea ta cum e. Apoi vii si ne scrii despre experienta ta. Serios vorbesc.

      00
    • Mai sunt la modă glumele cu gay. Cum suna? Consider ca am o bogata cultură a glumelor (in liceu eram denumit clown de proful de mate), nu stiu glume cu gay.
      Cum suna? Cum se fac „glumițe cu gay” la serviciu?
      „Stii de ce un gay isi ia sticla de cafea, nu pahar? Ca sa si-o bage in cur după?” Am inventat acum mizeria asta.
      Astea sunt „glumițe cu gay”? Rade cimeva la cacaturile astea? Daca da, schimbați locul de muncă. repede! Lipsa simțului umorului e mai rau decât faptul de a fi gay.

      00
  34. Ce ar merge o discutie, un fel de dezbatere intre Cristic is Diana Paul(e una zero barat de pe net, ultra conservatoare… care vrea ca statul sa aiba mai multi copii, bine… sa nu-i faca ea, ci altele) cu moderator nimeni altul decat Mihail „Corai” Neamtu, iar Cristici sa fie pro gay fortat, sa gaseasca argumente contra Dianei. Ar fi ceva de vis, am rade in lacrimi probabil.

    00
    • Nu stiu cine sunt persoanele astea, dar daca vrei, scriu un text pro gay. Cu aceleasi filme si poze din textul asta, dar pro gay. Text la fel de lung…
      Tot cu exemplu prietenul meu, tot tacamul, dar pro gay
      Daca a înțeles cineva ca acest text e impotriva persoanelor gay, se înșeală. E impotriva circului.

      00
  35. Cristi am fost ca tine. De ce nu ai dreptate…

    Acesta este sumarul experienței mele directe cu persoane gay: am copilărit cu un gay, care s-a ascuns atât de bine de noi. Iar trădarea nu e de partea noastră, ci la el, că nu a avut încredere în noi.

    A conștientizat demult că trăiește într-o nație de cretini închistați, așa că nu s-a riscat. Bine a făcut, nu avea nicio garanție din partea nimănui că-i va fi bine dacă spune cuiva sau le mănâncă limba să verse „Știi, am în familie/anturaj un ghei”.
    Faptul că n-a avut încredere în nimeni dintre voi semnalează că ceva, din fiecare, l-a îndemnat să se autocenzureze.
    Familiei probabil nu i-a spus fiindcă o vedea pe mă-sa cu anturajul ei de pocăite, pe tac-su nu i-a spus pt că cine știe ce amenințări/apropo-uri auzea de la el despre alte chestii, frați/surori nici atât pt că vor folosi informația ca o armă, iar tu – cine știe, faptul că te-ar deranja o chestie ca parada gay sau cine știe ce alte chichițe auzite, l-a convins că n-are cu cine, ce, să discute.

    În chestia asta, folosești „trădare” cum alții, pe alte spețe, dau vina pe mort.

    E important că există gay în București? E ceva special, mai special decât alții? Ce e acest marș, prin centrul capitalei?
    Ce procent de persoane gay are România?
    Faptul că noi aflăm că cineva e gay sau nu… să o parafrazez pe profa de chimie: ‘Contează? Ajută cu ceva informația asta, în procesul de învățare? E important faptul că e sau nu gay cineva?’

    Cam 5% din germani sunt gay. Din 100 de oameni opriți pe stradă, 5 ar fi gay.
    Nemții sunt 83 de milioane. Ar fi, deci, în jur de 4 milioane de gay.

    Parada gay nu are exclusiv legătura cu identificarea ca atare – o are dar nu numai. Rostul lor poartă mai multe înfățișuri: libertatea de exprimare, încurajarea altor gay (ca prietenul tău; care se ascund în fața decerebraților) să știe că nu sunt singuri, transparență în fața valurilor de marginalizare & discriminare, menținerea/sprijinirea acestor drepturi (azi le ai, mâine nu se știe).

    Tu n-ai făcut legătura între declarații/sondaje și realitatea nespusă pe teren.
    Dai exemplul Germaniei și dai o cifră exactă/precisă, fără să ții cont cum se trăiește în mediul ăla (adică, gata, discriminările au dispărut ca prin magie; membrii familiilor de gay nu mai au nicio problemă cu ei?). Tu nu gândești că oamenii încă poartă frică și nu vor răspunde cinstit din motive lesne de înțeles.

    Dacă Securitatea face un sondaj, cu întrebarea principală „Cât de multă încredere acordați Securității?”, câți vor puncta ‘încredere maximă’ din cauza fricii? Câți ar gândi, că dacă punctează ‘neîncredere’, imediat sar gibonii cu „dacă n-ai nimic de ascuns, n-ai de ce să te temi” & pe urmă devin fișă de lucru a DRI-ului pe județ?
    Poftim…

    În țara asta, unde nu interesează pe absolut nimeni dacă ești sau nu gay, e treaba ta… în țara asta atât de libertină, unde doar dacă gândești că ai fi gay, e plin de “surse” să te afirmi… doar 5% se declară gay.

    Contează că ești gay? Trebuie musai să îmi spui că ești gay? Trebuie să aflăm zi de zi că tu ești gay? Parcă ai fi vegetarian, coane. Vrei să te asociem cu vegetarienii?

    De ce nu contează că ești gay?
    De ce te deranjează că alții te informează că ele/ei sunt gay?
    De ce te deranjează că oamenii respectivi trăiesc ca niște gay?
    De ce banalizezi și denigrezi, de ce te simți bine făcând asta?

    Dacă ăștia gay s-ar comporta normal, ca noi restul, ar mai fi atât de mulți împotriva lor? (…) Nici n-am zis că erau gay. Se purtau normal.

    Mda, oare de ce prietenul tău nu a avut încredere în tine, iar tu te simți „trădat”

    E greu? E musai să ne îmbrăcăm în roz?

    De ce nu-ți place rozul?

    Problemele persoanelor gay din România… e nevoie să aflăm de ele în acest fel? Noi, ăștia care nu suntem gay, e nevoie să aflăm în/cu acest mod de manifestare că maximum 2% din populație are probleme?

    Da.

    Da. Am un caz în apropierea mea, în care omul a preferat să plece în Londra decât să ne spună că e gay. Dar vina e a lui. E a lui pentru că nu a avut încredere în noi. Iar pentru asta, eu sunt cel care nu-l iartă.

    El nu v-a iertat în momentele în care, prin aceleași manifestări, apropo-uri, insinuări & atitudine belicoasă anti-gay (împotriva existenței lui ca om și cum vrea să-și trăiască viața), l-ați forțat să se autocenzureze și să trăiască cum nu a vrut să trăiască viața impusă de decerebrați (cu atât mai mare durerea văzând/auzind ăstea la propria familie, respectiv anturaj).

    Tu ești ofticat & nervos că prietenul tău v-a demonstrat că sunteți niște decerebrați, inumani, avariați, umpluți peste limite de ură și de „toleranță” ultimatistă („Nu te omor sau îți fac rău, câtă vreme nu trăiești cum vrei tu să-ți trăiești viața ca un anormal gay.”).
    Tu ești distrus cu capul fiindcă ai crezut despre tine că ești o persoană minunată când, de fapt, nu ești mai diferit de bețivii din exemplul tău. Ca atare, îți zici singur că nu-l ierți pe prietenul tău, ca un gaslighting impus, crezând că tu ești „victima”, în stil românesc, fără să-ți pui problema de ce nu a avut încredere în niciunul din voi sau de ce el nu v-a iertat când a descoperit că n-are cu cine sau în cine să aibă încredere.

    A – și ți-a smuls covorul de sub picioare, plăcerea de a te lăuda la alții că „Am un prieten gay”. Ți-a negat satisfacția asta.

    00
    • Dupa o saptamana am citit „plăcerea de a te lăuda la alții că „Am un prieten gay”. ”
      Ma laud ca stiu un gay, e un motiv de lauda ca ai sti pe cineva gay?
      Atat e iluzia de grandoare la specialii astia, gay, cumva e ceva de laudat, de adus la cunostinta ca stii gay, ca tu cunosti gay?
      Sincer, dupa toate intamplarile, cred ca daca gagiul asta nu era gay, azi era mai fericit decat e.
      Cu faptul ca stiu persoane gay se lauda numai aia care merg la parade gay, ei nefiind gay. Aia sunt „laudarosii”. Eu nu am calcat niciodata la parade din astea. Nu sunt gay, nu ma intereseaza problemele persoanelor gay, la fel cum nici pe ele nu le intereseaza problemele mele personale, sunt convins.

      00
  36. TL;DR nenicule …

    00
  37. Si eu iubesc teatrul radiofonic..

    00
  38. Nu vad de ce sa te superi ca nu ti-a spus ca e gay. Eu am lucrat 3 ani la radio cu 2 colegi si am aflat dupa aia ca sunt gay. Apoi, vazand ca nu sunt impotriva lor (de ce naiba as fi?) mi-au mai prezentat si alti 3 gagii gay din grupul extins de prieteni. Tipi cat se poate de „hetero” la cum se imbracau, unu’ arata o idee mai a fetita, dupa gesturi, in rest nu-ti puteai da seama ca prefera barbatii.

    Era 2000 si ceva atunci, pana si barbata-miu, care e destul de destupat, zicea ca, daca prinde unul, ii rupe mufa. Am dus cu masina unul dintre colegii astia ai mei timp de vreo 2 ore, au povestit, au glumit etc. La finalul calatoriei comune si-au strans mana ca barbatii si apoi, dupa ce colegul a plecat din masina, l-am intrebat pe masculul meu cand are de gand sa-l umple pe asta de sange, ca e gay.

    Replica lui „da’ ce am eu cu el? Gagiul e chiar pe treaba lui”.

    In timp s-a mai calmat, acum da la lucru de din astia aproape zilnic, unul chiar l-a complimentat pe al meu ca cica e „in shape”. Nu s-a stresat, a realizat ca nu sar astia sa-i gaureasca dosul chiar asa pe nepusa masa, asa ca e OK.

    Probabil spaima multor masculi esti ca, daca un gagiu e pe invers, sare sa si-o infiga in „spatarul” lor. Asa cum eu, ca femeie, nu ma gandesc ca orice tip cu care discut sare sa ma violeze, asa incep si hetero-ii nostri sa realizeze ca un barbat gay cauta altii ca el, nu sare pe mr. hetero imediat ce-l vede. Ca nici eu nu am sarit sa violez femei, chiar daca unele mi se par bucati.

    • nu sunt supărat. e treaba lui.
      dar… 1. nu zi ca te discriminăm (prin tacerea lui a gândit asta), 2. faptul ca o informație atât de importantă despre tine ai ascuns-o de mine… care a dormit in pat cu tine, in tabără!… ce fel de prieten adevărat ești?
      Nu sunt supărat pe el, dar nu pretinde ca nimic nu s-a întâmplat.

      00
  39. Eu nu înțeleg asta cu nedatul informațiilor la spital decât membrilor familiei. E un formular pe care îl ai de completat la internare în care scrii dacă ești de acord sa fie informat cineva despre starea ta, și cine. Poți să scrii pe cine vrei acolo, și pe vecinul de la bloc. Sau poți să precizezi că nu vrei sa fie informată maica-ta, dacă sunteți certați. Acum, că există medicii care nu se coboară sa discute cum trebuie cu nimeni, ori că au complexul lui Dumnezeu, ori că se știu că sunt pe dinafară și nu vor sa se observe, e partea a doua, și nu are legătură cu orientarea sexuală. Presupun că ar fi eventual dificil daca vine pacientul in stare de conștiență alterata și nu poate zice ce și cui sa se spună, totuși îmi pare că nu suntem noi prea formaliști și mai degrabă tendința e să se spună prea ușor apartinatorilor decât prea greu, inclusiv fenomenul românesc în care bolnavul de cancer e lăsat în ignoranță la cererea familiei că „se șochează daca află”.

    00
  40. „E vina lui pentru că nu a avut încredere în noi.” = Blame the victim.

    Nu e vina lui, e vina grupului social care are pareri si opinii. Poate tu nu ai o problema, dar inca vreo 3 pe langa tine nu numai ca au o problema, dar au si exprimat-o cu voce tare (plusam si putina ridiculizare). Cei care se ascund o fac pentru ca MEDIUL LOR NU PREZINTA INCREDERE.

    Nu mergi pe jos pe autostrada doar pentru ca nu te-au lovin 20 de masini, nu ?

    Sigur, Romania nu are nici o legatura cu rromania, yet here we are. Inca incercam sa explicam europenilor ca romani =/= suedeji.

    Cat despre ce le lipseste, fiecare e cu pasarica lui. De ex gigica e bi si mereu imi spune ca se gaseste cel putin cate un dobitoc pe seara care sa se ia aiurea de pizda ei in special cand e cu gigina. Parca hartuire se numeste.

    Poate unu vrea sa se insoare si sa se inhame in pula lui la un credit in 2 si sa adopte si un copchil – „Ah, n-ai salar suficient singur, suge-o!” . Si tot asa … ai prins ideea. Exemple sunt destule daca nu esti complet idiot sau total ignorant.

    00
    • Complet idiot esti cand apari ca un weirdo, rujat si cu sclipici pe față, cerând dreptul sa adopti copii. Asta unde, in țară aproape sub conducere religioasă.
      Asta te face complet idiot, nu crezi?

      Să se facă un gay pride parade cu oameni „normali”, care sa aibă doar steaguri gay, banderole gay la mână… apoi sa se sondeze gradul de acceptare in rândul celorlalte persoane.
      Adică, un miting unde sa nu se urle cât de speciali sunt ei, mai speciali decât restul. Un miting unde sa se puncteze tocmai, că sunt ca noi, precum noi restul.

      00
    • @Cristici, este o parada.
      Luni la job, niciun gay n-o să se ducă la birou/fabrică/șantier/magazin cu pene-n cur, ruj pe buze și sclipici pe față, așa cum gagicile alea care, la Carnavalul de la Rio poartă un pic pe post de costum de baie un pic de sclipici pe pubis și pe sfârcuri, au pene-n cur și-s tencuite de nu le recunoaște mă-sa nu umblă așa pe stradă restul de până la 365/366 zile ale unui an.

      Așa cum nici ăia care de Carnavalul/Parada Sfântului Patrick umblă în toate hainele verzi plus ceva machiaj asortat de zici că sunt marțieni intr-un film de serie C nu mai pun nimic verde pe ei în alte zile ale anului.

      Ăia cu pene/ațe-n cur și sclipici sunt drag queens și o fac ca spectacol, așa cum fac alții stand-up comedy.

      Câți bărbați au văzut tu așa în afara paradei?

      00
    • Complet idiot esti cand apari in mijlocul Bucurestiului si urli ca un ciudat ca tu vrei democratie si dreptul de a pleca din tara eventual acces la produse capitaliste si de contrabanda. Si asta unde? Intr-o tara sub coducere dictatoriala ….

      Complet idiot esti cand apari in mijlocul Bucurestiului si urli ca tu nu vrei o ordonanta care aproape ca legalizeaza coruptia, si asta unde, intr-o tara unde stim ca coruptia e principala sursa de venit a celor care ajung sa voteze legi.

      Cam asa suna pentru mine argumentul asta.

      „mai speciali decât restul.” – sigur, toti cei care au fost nevoiti sa urle din rasputeri pentru drepturile lor erau mai speciali decat restul. Prin definitie ei sunt neconformi majoritatii, si ca orice grup delimitat vor exista extreme. Noi avem bmw-isti, cocalarii, pitipoancele si totusi nu le spui legal ca nu au voie sa chestii.

      Terminati cu „ala nu e ca mine deci sa suga pula”, ca pe directia asta iese urat tare de tot.

      00
    • Tot ce ai descris tu, motive REALE de a iesi in piete, se aplica la populatia Romaniei. Care nu e gay decat in proportie de MAXIMUM 2%.
      Cacaturile pe care le vor aia gay nu au aceeasi „putere de acoperire” in populatie.

      „pe directia asta iese urat tare de tot.” Ce iese urat tare de tot? Ce exact „iese urat tare de tot”? Doar sa inceapa oamenii sa omoare gay, la liber, atat vad ca potential „sa iasa urat tare de tot”…

      00
  41. NOU
    #129

    Femeile au voie sa-si cumpere o casa?
    Femeile au voie sa se angajeze ca profesor universitar?
    Femeile au voie sa voteze?
    Femeile au voie sa conduca autovehicule?
    Barbatii au voie sa divorteze?
    Barbatii au voie sa se angajeze ca secretara a directorului?
    Barbatii au voie sa-si ia concediu pentru cresterea copilului?
    Barbatii au voie sa se angajeze ca asistent medical?
    Homosexualii au voie sa …?
    Pas cu pas, homosexualii vor avea acelasi drepturi ca si heterosexualii. Insa in momentul in care le vor avea, nu le vor mai folosi. Testamentul va fi folosit pentru a lasa mostenire bunurile tale. La spital vei declara o lista cu „Persoane de contact”, care pot lua decizii medicale in locul tau. Adoptiile nu vor mai tine cont daca esti intr-o relatie, intr-un parteneriat civil sau casatorita.
    In viitor, cuplurile de lesbiene vor solicita un barbat ca educator la gradinita astfel incat copii sa aiba parte de un model masculin in viata lor.

    00
    • Abia m-am trezit, nu m-am spălat pe față, nu mi-am pus lentilele, nu mi-am bătut cafeaua, așa că e posibil ca neuronii mei să funcționeze pe dos sau deloc.

      Vrei să zici că nimeni din primele 8 fraze nu-și exercită dreptul odată ce l-a dobândit?!

      Sunt femeie, dețin o casă prin cumpărare (n-am avut nevoie de semnătură de la tata că am voie) și am votat aproape de fiecare dată când au fost alegeri.

      Cunosc femei profesor universitar (am avut câteva) și femei care conduc automobile. Am văzut chiar câteva vatman de tramvai sau mecanic de metrou.

      Cunosc bărbați (și femei) divorțați, bărbați asistent medical, cel puțin un bărbat care și-a luat concediu de creștere copil.

      Într-o singură categorie expusă nu cunosc personal pe nimeni: bărbați pe postul de secretar.

      Nu am înțeles ce ai vrut să spui cu toți ăștia, cu dreptul și cu nealesul.

      Și așa ca chestie, diferența dintre nu am voie (prin lege) și aleg să nu este incomensurabilă.

      Eu vreau să am voie și să aleg eu să nu. Cu privire la aproape orice. În orice caz cu privire la drepturile fundamentale.

      00
    • NOU
      #131

      Primele 8 fraze descriu chestii care nu erau permise de societate (formal sau informal).
      Acea discriminare a disparut pas cu pas si acum suntem in punctul in care avem drepturi si alegem sa le exercitam (sau nu).
      Comunitatea LGBT va trebui sa lupte pentru drepturile lor asa cum au luptat si alte grupuri de oameni inaintea lor. Ei trebuie sa depuna efortul de a-si prezenta problemele de care se lovesc si de a convinge societatea sa ii ajute prin diverse solutii (legi noi, institutii guvernamentale noi, etc).

      00
    • Dreptul de vot pentru femei s-a câștigat inclusiv cu o circotecă cel puțin la fel de contestată/dezavuată ca și paradele pride.
      Sufragetele făceau marșuri și țineau discursuri prin locuri publice, se legau cu lanțuri de porți sau garduri ale unor importante instituții publice (primărie, parlament, guvern), le scoteau soții/tații/frații/fii din arest.

      Acum câțiva ani un bărbat care-și lua concediu de creștere copil era la fel de ridiculizat ca un gay.

      Tipul ăla mititel și aschilambic care a fost pe vremuri la Accept s-a dus la Curtea constituțională la costum și cravată și cu avocați (apropos de ce zicea cineva mai sus că drepturile se câștigă cu avocați la costum și cravată, nu cu pene-n cur) și n-a câștigat. Nici măcar nu cerea căsătorie în România, ci recunoașterea unei căsătorii încheiate perfect legal în altă țară.

      Uneori drepturile se câștigă și cu tărăboi.

      00
    • Atunci sa faca taraboi tot anul, nu doar in luna august.

      00
  42. Evenimentele Pride sunt pentru awareness. A fi gay nu e usor, sunt tari care te baga la inchisoare pentru asta si chiar in tari/orase destupate sunt destui care sa arunce o privire crucisa sau chiar mai rau.
    Daca te pui in locul unui gay intelegi ca nu e o chestie usoara. Ei viseaza la o lume in care sa fie acceptati. De la chestii legale la a nu primi remarci/priviri deplasate.

    Da, poate pe tine, cristici, nu te intereseaza. Dar nu din cauza ta a plecat prietenul tau. E viata lui pana la urma si poate a vrut sa se simta liber. Daca ai fi gay si ai auzi despre locuri in lumea asta unde esti acceptat 100% – pe strada, la birou, legal… nu ti-ai dori sa traiesti acolo?
    Dar da, m-ar rani daca un prieten bun nu mi-ar spune. Ar insemna ca nu am fost chiar asa bun prieteni, nu? Ma gandesc acum cum e cand esti parinte si copilul nu-ti spune… E o tradare sau doar un mecanism de aparare?

    D-aia cred ca e nevoie de Pride, de awareness… chiar daca sunt 1%.

    Pe de alta parte… este oare firesc/realist visul unui gay minoritar de a fi acceptat de o majoritate covarsitoare si oarecum habotnica?
    Eu am plecat din Romania pentru motive mult mai simple decat cele ale unei persoane gay.

    00
    • Inteleg perfect conceptul de minoritar, acuzat fiind ca văd numai negativul din țara asta, că a fi curatenie, ordine, a avea un loc unde sa te plimbi cu fata de mână la malul mării a devenit ceva imposibil… iar cei din jur nu mai înțeleg aceste plăceri ale unui „dinozaur invechit”. Am ajuns „minoritar”.
      E greu, știu.
      Dar dacă apar rujat strident, cu sclipici pe față si in chiloți tanga, în mod sigur nu conving pe cineva sa ma asculte.
      Mergi in tanga la Ibiza, in Vamă; la mitinguri despre probleme serioase apari astfel încât sa fii luat in serios.
      So… nu e „awarness” ce vor ei, dimpotrivă, adună și mai multă ură.
      De ce musai pe Calea Victoriei, de ce nu in IOR, Herastrau? Ar fi venit mass media si acolo, nu crezi? De ce musai Calea Victoriei?

      00
    • Eu ziceam de Pride in general, nu in Romania… iar partea cu sclipiciul este manifestarea unora… sa zicem ca ar fi un eveniment similar hetero, ai vedea o gramada de fete cu sclipici si chiloti tanga, nu?

      Romania e departe in materie de toleranta, la orice, nu doar fata de gay. E nevoie de timp si de obisnuinta. Cum ziceai de persoanele de culoare, sau asiatici. Cu cat devin parte a cotidianului, cu atat se dezvolta si toleranta… „iar am vazut 2 fete de mana”…

      00
  43. Din pacate in Romania persoanele gay sunt discriminate de statul roman prin interzicerea casatoriei a doua persoane de acelasi sex. Si din asta rezulta o multime de alte discriminari. Abia in 2001 a fost dezincriminat articolul 200 – cel ce pedepsea cu 5 ani de inchisoare relatiile sexuale intre adulti de acelasi sex. In Romania post revolutionara au fost oameni care au fost inchisi pentru asta. Apropo, ca Eftimie intr-un comentariu la articolul lui spune ca BOR nu au predici impotriva homsexualilor, nene, aia sustineau pedepsirea cu inchisoarea pe atunci – https://www.ziaruldeiasi.ro/national-extern/patriarhul-teoctist-argumenteaza-pozitia-bisericii-de-incriminare-a-homosexualitatii~ni1gmk.
    Prietenul tau Cristi in aceasta lume a crescut, asa ca eu zic ca pe undeva este de inteles reticenta lui in a-si recunoaste orientarea sexuala.
    In privinta marsului insa, de vreo cativa ani nu mai sunt specimenele cu „pene pe cur”. Si marsul asta are ca scop atragerea atentiei majoritati asupra problemelor comunitatii LGTBQ.
    Si da, sunt de acord cu tine ca taraboiul facut acum de Accept & Co. este aiurea, si Eftimie are dreptate aici, ceea ce cer ei acum este incalcarea legii. Apropo de asta, citesc ca prin alte tari vestice parada pride a fost anulata aul asta datorita situatiei.

    00
  44. Paradele alea anuale sunt un circ oribil de „uita te la mine” si mai degraba cred ca dauneaza persoanele homosexuale ca in loc sa atraga intelegerea cetatenilor, atrag scarba.

    Probabil o mare problema pentru persoanele gay este ca, exceptand barurile gay, le e cam greu sa cunoasca alte persoane gay pentru a avea o relatie.

    00
    • Si raman la parerea ca daca ai validat mizeria aia de referendum facut de PSD mergand si votand PRO legalizarii casatoriilor intre persoane de acelasi sex esti la fel de idiot ca aia care au mers foarte mandri si hotarati si au votat impotriva.

      00
    • Hai sa facem parade cu babe si mosi care alearga dupa niste cadavre sa le pupe. Oh wait, we do that and it seems to be ok.

      „atrag scarba” – cum ziceam.

      00
    • @Adrian pai si alea atrag scarba dar fenomenul e mult mai vechi si puternic inradacinat in mentalitatea conationalilor. Din pacate atrag scarba unui procentaj prea mic de oameni.

      00
    • Intr-o tara in care lumea se imbraca in gri si negru, iarna, cred si eu . In Romania daca porti ciorapi colorati sau diferiti, ca femeie, atragi numai priviri ce exprima scarba. what’s the point? „who owns what”? – Barbara Kruger.

      00
  45. am ajuns târziu la party

    referitor la parade. avem parade medievale. bâlciuri, carnavaluri, spectacole stradale, teatre în aer liber, sportive, parada mașinilor de epocă, parada trabantiștilor, parada motocicliștilor, marșul bicicliștilor, marșuri de protest, demonstrații de suport pentru israel, pentru armenia, pentru siria, pentru victimele covid, pentru medici, desfășurări street art, food art, street food, parade techno, love parade, carnavalul de la rio, parade ale veteranilor, parade ale marinei, ale poliției, ale irlandezilor, ale comunității rroma, soboruri de preoți, pelerinaje, pelerinaje la moaște, funeralii regale, și, cu voia dumneavoastră, parada supremă, aia de 1 decembrie a unor table ruginite

    00
  46. Când cineva nu îți spune ceva intim, o face pentru că nu are încredere in tine și ține de tine să îl faci pe om confortabil să ți se destăinuie. Eu zic să aprofundezi treabă asta cu prietenia dintre tine și prietenul gay și să te ierți încet, încet și să te gândești unde ai greșit. Poate ai deficiente in comunicare. E la fel ca într-o relație…când deja vorbiți doar despre ce cumpărături mai facem și ce mâncăm, aia nu mai e relație. Nu știu cum mai e azi…că nu am copii, dar pe vremea mea, băieții efeminați erau aspru criticați de ceilalți copii. Dacă părinții lor nu înțeleg să nu mai discute despre „fătălăii” de pe stradă, bloc, cartier, chestia asta se va perpetua. Și da, mai ales în Romania e nevoie de gay parade pentru că suntem o adunătură de gâște și ne fute grija rău de ce alți bărbați au gesturi feminine și ne place maxim sa ii bârfim pe la spate. Ne fute grija mai mult de viețile personale decât de aportul de acțiuni directe pe care le facem în comunitate, societate. Restul e cancan

    00
  47. Nu am înțeles niciodată persoanele gay. De ca sa fii gay cand poti fi bi, „best of both worlds” :)

    00
    • Tu de ce nu ești bi? Chiar dacă ești hetero și îți plac femeile… De ce nu îți plac și bărbății? Mulți dintre ei sunt foarte frumoși

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile