“Proiectele speciale” din media nu funcționează…

Anul ăsta am văzut începute de către publicații online vreo 3 proiecte speciale. Ce e ăla proiect special, pentru cititorul care nu se pricepe: o corporație dă niște bani unui site ca să scrie pe o temă. De pildă, am văzut că o bancă dă bani la Recorder pentru ceva despre reciclare. Altă bancă dă bani la Republica pentru trăit mai frumos. Scheme din astea.

Și am făcut un efort să citesc câteva dintre eforturile astea, ca să mă conving încă o dată că nu funcționează și de ce nu funcționează.

Primul motiv e că nu sunt sincere. Sunt scremute. A zis banca să băgăm ceva despre pingelit pantofii, hai să scremem un articol pe tema asta. Oamenii care scriu articolele astea nu trăiesc viața aia. Nu au experiențele alea. Au făcut un research minimal pe net și apoi au scremut articolul.

Al doilea e că oricum, atunci se trage linie, se rezolvă rezultatele din cifre. Un exemplu de rezolvare din cifre e ca și cum eu aș spune că un articol a avut 10.000 de afișări, dar a fost văzut de fapt de toți cei 50.000 oameni care au intrat pe prima pagină. Deci, rezultate nu 10 mii de cititori, ci 50.

Și nu e din cauză că nu există experți pe domeniu. Sau măcar practicieni. E că odată nu îi întreabă nimeni nimic, și dacă îi întreabă, rezultatele sunt mizerabile. De aia experții sau practicienii reali evită presa, că au luat-o pe coajă de câteva ori și nu mai vor bătăi de cap, iar locul lor e luat de mercenari, care, pentru suma potrivită, se pricep la orice.

Mai e ceva de spus aici. Cum găsești oamenii potriviți. Te uiți dacă a mai scris pe subiect. Dacă nu a scris, nu l-a interesat și nu i-a păsat destul. A scris acum, din senin, sau a pretinde că se pricepe, e neliniar.

 

film-skull-island-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

6 comentarii

  1. Aș mai adăuga și că de obicei cei care chiar scriu pentru proiectele speciale o fac într-un fel arogant.
    Pe sistemul să-i învăț pe melteni cum se reciclează corect, fără să ofere soluții celor care deja reciclează și vor să afle lucruri extra.

    00
  2. eu nu inteleg cum te fac aia de la alba sau botosaninews sau botosaneanu sau bzi? who reads this?

    00
  3. e greu sa faci o campanie de media calumea si acolo ai rezultatele cat de cat masurabile, proiectele speciale sunt la un alt nivel

    00
  4. 🤔 Hmmmm… De ce Compafucking-niile nu fac în felul următor:
    X compafucking-nie a văzut un subiect și o redacție care a scris foarte bine pe un subiect. Ok mergem la redacție spunem că plătim atât vrem aprofundare pe subiectul respectiv. Plătim suma X pentru rezultatele X.

    E chiar atât de greu???

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile