Deci, fii atent, că cică ai văzut orașe europene unde e cu trafic decent, dar nu le-ai văzut cum trebuie. Orașul București e în capătul celălalt, cică e pe primul loc la trafic indecent, și ca să explicăm de ce e așa trebuie să ne uităm cu atenție la el.
Băbăieți, n-a făcut nimeni verificarea asta amplă la RAR, că noi avem presari de cur, dar am impresia că un minim de 35% din mașinile din București sunt ale statului, știi ce zic? Nu de altceva, dar cel puțin o treime din angajații din București sunt bugetari. STB are mai mulți angajați decât Carrefour în toată România. Împreună cu Metrorex are mai mulți angajați decât Profi și aia e firma din țară cu cei mai mulți angajați. Nu zic de toți ăia din ministere, agenții, firmele primăriei, primării, poliții, spitale, servicii etc. Ei, toți ăia trebuie să se ducă la muncă cu ceva, și la salariile lor, nu merg cu tramvaiul, stați liniștiți.
Bun, toate instituțiile de stat au sediul în centru. De ce? De mă-ta, de-aia. Când era proasta satului primar s-a gândit să defrișeze o bucată de verdeață de pe lângă Biblioteca Națională să facă acolo Palat de Justiție. În centrul Capitalei. De ce? Mă-ta, de-aia. Judecătorul care dă drumul la pedofili trebuie să fie în centru. Are și el puța foarte mică, ar face un copil la colț dar i-e un pic frică și-atunci compensează pentru asta cu prestigiu, merge la job în centru, știi ce zic?
Și-acuma, bugetarărașii ăștia și n-au de lucru toată ziua și se tot plimbă aiurea. Adică au de lucru, dar nu se omoară cu asta. De ce crezi că era gol în oraș când s-a dat lockown? Că au putut lucra de-acasă ei, cu sporuri.
Ministerul fucking Sănătății, care e o organizație de tip plimbat hârtii, are sediul în centru, aproape de Muzeul de artă, și e înconjurat de mașini dintr-o parte într-alta. N-ai de ce să ai sediul acolo, că nu trimite Voiculescu ambulanța cu Oscarul după tine de-acolo, poate să stea liniștit și în Berceni. MAI e lângă, Ministerul Muncii și SJW e tot acolo. Sunt câteva mii de șoferi în clădirile alea și toți merg cu mașina la servici.
Acuma, vrei să reduci amprenta de cabron, păcăliciule de la Mediu? Mută astea din centru. Ok, nu poți s-o faci, că trebuie să numeri banii de șpagă de la defrișări. Știi cine o poate face? Primarul.
Când aud de primari ecologiști îmi vine să-i iau la palme. Nu pe ei, că ăia știu ce fac, pe alegătorii care au impresia că ecologia se rezolvă cu parcări. Pă dracu, nu așa se rezolvă. Fac o comparație între primăria Brașov și primăria lu’ mama, din Italia, și-mi cer scuze anticipat autorului Cristi că el era expert pe Italia la un moment dat.
Știi câte locuri de parcare sunt la primăria din orașul ăla? Fix unu. Pentru mașini oficiale, că poate vine papa în vizită. Sau e primarul grăbit. În rest, toată lumea parchează la distanță mare de treabă și merge pe jos sau cu autobuzu’. Asta e pentru Boc, care mânca căcat cu mersul pe jos până la muncă (zi, bre, câte locuri de parcare ai la primărie?). Știi câte sunt la Primăria Brașov? Vreo 60, dar aici e primar eco, care promovează transportul cu tramvaiul, nici 200 de milioane de euro și-l face.
Apropo de bani, tot în orășelul ăla din Italia (60.000 de fraieri, un nimic). Maică-mea stă în centru, la câțiva pași de primărie, de-aia știu cum e treaba. În spatele casei era o piațetă, cam ca aia din spate de la Aro. Sau, pentru bucureșteni, mizeria aia de beton din spate de la Manuc. Băieții ăștia au tras o parcare subterană de 6 etaje acolo și au vândut riveranilor locurile de parcare cu 12.000 de euro bucata (preț subvenționat). A fost bătaie pe ele. Pentru că chiar dacă ești riveran nu ai locul tău bătut cu țăruș în beton ca la româneți. Ai cumva loc în centru, unde prinzi acolo, parchezi. Poate lângă casă, poate la un kilometru, cum ți-e norocul. Nu știu cât a costat, știu că Primăria Brașov, care visează la avioane și tramvaie de sute de milioane de euro s-a căcat pe ea să facă parcare etajată cu vreo trei-patru etaje în centru, și a durat doar 20 de ani. Prețul de parcare e aproape moka, dacă găsești loc.
Și-o să zici că e problemă de săpături, că dacă găsim cine știe ce artefact. În fața primăriei, în triunghiul dintre ea, Prefectură și Teatrul Dramatic e o zonă descărcată arheologic. Poți să sapi acolo până dai de Beijing. Dar nu, stăm cu mașinile la suprafață, că trebuie să vină angajații primăriei, prefecturii, consiliului județean și ai teatrului cu mașina la servici. A, și ăia ai poștei, că și pentru ei s-a făcut parcare dedicată, cumva. Bugetarii, gen. Dacă la București e veselie, la Brașov e boierie. 70% din mașinile din centru sunt parcate de bugetari, că au venit cu mașina la job. O grămadă de instituții sunt în zonă, nea primarul, dacă tot lăcrimează ecologic, poate să desființeze locurile alea de parcare. Și să facă pentru riverani parcări, tot în subteran, și să le vândă pe bani. Simplu, să scoți mașinile de la suprafață. Loc este.A făcut-o moldoveanul precedent, a eliminat 50 de locuri de parcare lângă parc și a murit orașul de tristețe. Că au biznisuri acolo. Pe banii tuturor fraierilor au bizinisuri.
Și muți toate instituțiile din centrul orașului, dă-o naibii de treabă. Că n-ai nevoie de niciuna în centru. Serios. Prefectura învârte hârtii, nu e necesară prezența ei în centru. La fel toate agențiile, cadastrul, Consiliul Județean, Rectoratul Universității, ce vrei tu. Tot bălim la universitățile din afară fără să observăm că alea sunt „afară”. Bravo, București, bravo Brașov, cum sunteți voi deștepți, ați pus Universitatea în centru!
Mandea e pe lovele greu, când a făcut 38 de ani s-a dus la Monaco, s-a suit pe o terasă să-l vadă direct pe prinț când dădea cu mâna la turiști și a băut o berică cu fi-su. Îți spune mandea cum e la bogați, au o parcare lângă gară, e 3 euro pe oră, 16 nivele în munte. Pe stradă nu poți parca mai mult de jumătate de oră, oricât de bogat ai fi. La Bucale se poate, că noi suntem mai bogați decât ăia. Da a fost și-n Luxemburg, să scoată limba la duce și să-și plimbe nevasta, pe vremea când se iubeau. N-ai parcare în centru, mai pe la margine, tot trei euro. La palatu’ la duce? Zero locuri de parcare. Cu sute mai puține decât la Palatul Parlamentului, știi ce zic?
Hai să recapitulez: vrei trafic mai lejer? Desființezi toate locurile de parcare pentru instituții de stat din centru. Asta o faci tu, primarul, în loc să spargi banii contribuabililor cu gratis pe autobuze (mă refer la Boc). În același timp muți toate instituțiile alea din centru mai la vale, că nu e niciuna atât de esențială încât să fie în centru. Asta o faci tu, Guvernul. Clădirile sunt vechi, nu poți să le întreții, dă-le dracului cuiva să facă hoteluri. Fă muzee din ele, săli de spectacole.
A, și ar mai fi limita de viteză. Că în centru la mama e 5 kilometri la oră.
Faci toate lucrurile astea și nu mai ai poluare și trafic în oraș. Cine poate s-o facă? Primarul și Guvernul. Iar pentru șmecherii cu avarii există amenzi și se poate face. E suficient să faci un sistem cu camere legat la poliție, intră amenda și punctele automat, fără ceartă. A făcut-o Robu la Timișoara. Sper că useristul ăsta mesianic care i-a luat locul să fi păstrat obiceiul.
Mai simplu, de fiecare dată când vreun papagal de-ăsta și povestește de mediu, eco și alte rahaturi, să-l întrebi câte mașini are parcare lângă instituție și de ce. Bine, dacă nu cumva te plătește și trebuie să faci frumos în fața lui, că să fim serioși, e pandemie și țara trebuie să știe cum se pune masca la gură și cum se dă cu săpun pe mâini.
pe lângă Poștă s-a mai eliberat după ce s-a mărit tariful la 3 lei pe oră. am fost azi cu bicicleta, la 9.30 erau vreo 8 locuri de parcare libere. deci se poate.
și jegul ăla de parcare de la Militar e strâmtă ca naiba, după 3 luni de folosință toți pereții sunt zgâriați. de ce ai vrea să-ți zgârii mașina iar când, într-un oraș fără metrou, ei ai făcut o tâmpenie?
și apropo, i-am băgat mortul în casă cu „dar un drum către Poiană, ca să nu mai treacă toți prin centrul orașului, facem și noi” și n-are răspuns instituțional până acum, doar faze de campanie electorală.
Păi se poate, pe varianta Predeal-Râșnov. Aia ar fi treaba domnului Veștea de la CJ, să facă drumul ăla brici. Dar am impresia că domnii vor să bea și o cafea în oraș înainte să urce sus.
LE: Scuze, e D73, treaba lui Drulă, colegul primarului.
Discuțiile astea le puteți avea și la telefon, lăsați-ne pe noi sa avem păreri!
@Adrian ei nu vorbesc la telefon ca săracii. Ia o bere, hai pe terasă ca să ne uităm la ei cum dau mâna
Da, trebuie să revizuiești acolo ultimul paragraf, nu a făcut robu nimic de genul in tm. Nimic, nimic, serios. Nu se dă nicio amendă pe camere. Pe bune, declar de la fața locului.
Atunci am halit o poveste de presă. Dar ideea rămâne, corect? Am putea face așa ceva, da?
unui client din caransebeș i-au săltat carnetul pentru trecut pe rouge la vreo 15-20’ de la producerea faptei; luat pe camere…să fie 2-3 ani de atunci
…pai sincer e cea mai simpla faza, nici macar nu te intreaba … asa e in Anglia, parchezi in statia de autobu „pe avarii” … nu te intreaba nimeni iti vine poza si tariful. Babuinul trebuie dresat.
A bagat o gramada mare de bani in camere si infrastructura, a imbogatit alti liberali, tot sistemul exista, dar nu a fost folosit „ca nu are cine sa supravegheze monitoarele”. Iar asta nou…poate in vreo 4 ani se prinde si el ce e de facut prin oras
@Eftimie: clar rămâne, și mi-aș dori foarte mult să se implementeze, doar că cred că ține de idio… bucata aia de lege care zice de prezența organului la fața amenzii. Nu bag mâna în foc, și da, chiar dacă e vorba de asta, evident că se poate legifera etc. Dar se vrea oare? Sau după aia e mai greu de rezolvat o nefăcută decât cu dat un telefon amenințător.
@unsirb: Cum nu? Camerele s-au montat, banii s-au dat :))
Nu stiu daca au functionat vreodata ca efectul mediatic s-a produs si nu cred ca a mai considerat Robu necesar.
Premisa de la care pleci e greșită. Nu cred că un număr așa mare de bugetari folosesc mașină. La stb grosul sunt șoferi, mecanici auto, întreținere, funcționari mărunți. In Metrorex o duc mai bine probabil dar nu pt mult timp. In administrație, primarii, bugetari, sunt angajate f multe femei, pondere peste bărbați cu mult. Astea circula cu mijloace de transport daca nu le mai duc bărbații, depinde de vârstă. In rest ai completa dreptate. E absolut ridicol să mergi la instituții ale statului majoritatea super central situate sa nu ai un loc de parcare pt cetățeni. Un loc. Același lucru e valabil și pt spitale, lucru care mi se pare ridicol.
nu te doare capul când citești ce ai scris?
În ce fel este ridicol să nu găsești loc de parcare la instituții, altele decât spitalul?
@vali, drept să fiu, cam da.
@eftimie, este ridicol fiindcă sunt persoane care au nevoie de locul acela de parcare. Soția în ultimele luni de sarcina s a plimbat mult pe la diverse instituții după tot felul de acte. Eu am dus o de fiecare dată fiindcă nu exista nici măcar un loc de parcare. Atenție, erau birouri in instituțiile astea care numai cu asta se ocupau, asistenta gravide, persoane cu dizabilități, etc. Un ex. este direcția de asistență socială și protecția copilului a municipiului București. Ditai instituția fara un loc de parcare.
De ce-i dati mai berbecilor cu minus? E normal sa ai locuri de parcare la institutii unde vin cetateni.
Locuri de parcare pentru cetateni nu pentru capusele de acolo.
*parcare cu plata
Nu e normal să te duci la instituții. E normal ca instituțiile între ele să plimbe hârtiile pe cablu ăla de internet. La fel omu trimite chestii și află lucruri cu 5g și net. Noi tot cu ștampila și dosarul, încă 1000 de ani de acu încolo.
Poti foarte bine impaca si capra si varza. Ca sediul institutiei trebuie sa fie unul pentru impins hartii si-l faci si intr-un parc industrial inafara orasului. Cui ii pasa.
Ghiseele / birourile pentru interactiune cu cetatenii (o fi pandemie, dar pana ne digitalizam calumea mai e multa pita de mancat) pot sa fie intr-o zona rezonabil de centrala, cu cateva locuri de parcare. Ca n-ai nevoie de nu stiu ce sediu pentru asta, cateva ghisee, o debara pentru cine face curatenie si un loc de baut cafeaua.
„Nu cred că un număr așa mare de bugetari folosesc mașină. ”
HHAHAHAHAHAH.
Prin centru pe la ministere stau sobolanii parcati pe 3/4 randuri si face paznicu lego cu ei.
Pe la MT la gara de nord mai au putin si fac din piata matache parcare puzderia de sobolani cu ocupatie dar fara activitate care parcheaza pe acolo.
Adaugam si politii si PMB si tot centru bucurestiului e parcare pentru bugetari. Ce sa mai zic ca ei au regim special, nu ca pulimea, ministerele au gratuit/ rezervat, si anaf si armata pe langa cercul militar, si politica capitalei pe eforie.
ar merge ca unsa desfiinitarea parcarilor pe acolo. Tot o ardem urbanistic, chestie care ma oftica in general da cum plm nu e interzisa parcarea in toata zona de la MAI si M dezvoltarii.
Asa s-a facut in Oradea. Aici e un interviu amplu cu Bolojan: https://youtu.be/oBgiNORjUeY
Aaa, cum boss, pai de aia suntem noi functionari platiti cu 1500 de euro, sa venim cu autobuzul la serviciu, comme le pulime?
nasolie și prin cartiere:
https://buletin.de/bucuresti/cinci-primari-de-sector-vor-majorarea-taxei-de-parcare-pentru-resedinta/
Tocmai se plangea Mihaiu pe FB ca Nicusor nu vrea sa mareasca taxa decat cu nivelul inflatiei.
@Vali d-abia astept sa mareasca bine taxele pe locurile de parcare de resedinta. E plin de masini nemiscate cu lunile, ca deh, e ieftin.
Pacat ca nu le pot majora de anul asta, iar 600 de lei tot e ieftin.
@DanMK – este ca tu nu ai loc de parcare fiind proaspat mutat / posesor auto?? Crezi ca daca se mareste taxa pt parcarea de resedinta la xxxx lei brusc o sa ai si tu loc de parcare ?
@Adib este ca sari la concluzii doar asa ca sa scrii ceva? Vreau sa se mareasca taxa pentru a mai curata orasul de masini. Sunt o gramada nemutate cu lunile. daca nu au nevoie de masina, s-o caseze.
Nu mai ai loc ca om sa te mergi pe nicaieri fiindca sunt masini peste masini.
daca muti institutiile la periferie nu devine periferia noul centru?
Si sa darame dracu gardu ala de la casa poporului ca sa poata sa stea tinerii pe gazonul ala, sa arate ca un oras al oamenilor nu ca o unitate militara.
Sa-l darame dar ce faci ca raman popii’n catedrala goala. Vrei sa sa vina pulimea sa misune dezorganizat pe acolo?
Ar trebui sa se mute in Pipera, acum oricum bate vantul prin cladirile alea si sunt puzderie de locuri de parcare goale.
hai să dezvoltăm puțin cu casa poporului. era o discuție să devină mall la un moment dat.
ce ar fi să muți acolo toate instituțiile statului? toate primăriile, trezoreriile, partidele, sediile tuturor nimicurilor, ong-urilor, arhive, etc, etc. Locuri de parcare căcălău, one stop shop pentru toate, locație ultracentrală.
problema nu e numa „locuri de parcare” ci si „mii de masini care vin in centru”
Dacă ai totul într-un singur loc, vii și parchezi, stai câteva ore, apoi pleci, pentru plebei e suficient să le dai o intrare gratis pe an. Iar de acolo de la palat ieși ușor în orice direcție fără să o iei prin centru.
In schimb spitalele au 0 locuri de parcare pentru ca e clar ca pacientul vine cu uberul si sta putin, si nici nu vine nimeni la el
Poate la tine la țară, dar în București toate spitalele în care am fost au parcări pentru pacienți și vizitatori, ori în curtea proprie, ori alături.
Ionut, esti prost. In primul rand vorbeam de Bucuresti dar se pare ca ai niste frustrari cu aia de „la tara”. In al doilea ilea rand, parcarile spitalelor (unde exista) sunt pentru doctori, asistente, domn director etc. Fara un paznic binevoitor si 10 lei n-ai sanse sa parchezi.
@Ionut – tu ai fost vreodata la Pantelimon sau Floreasca? Eu in ultima saptamana am gasit cel mai aproape loc la mai mult de 1 km…deci ce vorbim? Ca sa nu mai zic de Bagdasar ca stau la 5 minute de el. Gasesti in parcare doar daca dai bani paznicului ca au pus bariere.
Primaria in Cluj are 382 locuri de parcare
ai omis total contextul.
Da-te ma dreacu ca e plin tot timpul acolo si nu poti parca sau iti freci masina ca sunt 300+ locuri facute pe 200. Pla mea cu Clujul tau minunat si cu Boc ala care v-a spalat creierii (semnat un clujean de 3 generatii)
Mi se pare absurd să muți zeci de instituții în afara orașului, adică la nivel de țară să cheltui miliarde de euro doar ca să ai mai multe locuri de parcare în centrul orașului.
Problema locurilor de parcare poate fi rezolvată extrem de simplu – în orașul X ai niște locuri de parcare, că sunt multe, că sunt puține, asta e legea și astea sunt locurile de parcare. Locurile alea le împarți în două :
-unele pentru rezidenți care au o taxă anuală;
-altele pentru cine vrea, cu plata pe oră
Cine parchează în afara acelor locuri sau parchează unde nu are voie fie primește amenda fie i se ridică mașina și plătește o taxă ca să o recupereze.
Chestia asta aplicată la sânge vreo 2 – 3 luni și garantat că nu o să mai parcheze nimeni în afara locurilor de parcare – nu e nevoie să mutăm clădiri în afara orașului.
Problema adevărată este însă alta – introducerea acestor taxe/reguli ar face ca foarte mulți oameni să nu-și mai permită mașina, pentru că nu au unde să o țină sau nu au bani pentru parcare – probabil în București ar fi cam o treime – ei oamenii ăia ar fi foarte supărați și foarte vocali, probabil ar face o nouă revoluție pentru dreptul lor de parca unde vor și de aceea noi vorbim mult dar cel mai probabil nu se va face în mod real aproape nimic.
e mai absurd să ai zeci de instituții fără locuri de parcare pentru oamenii care trebuie să interacționeze cu acele instituții.
– spitale.
– rahaturile alea, nu șțiu cum se numesc, unde duc contabilii bilanțurile fiscale.
– judecătoriile. nu toți ăia care au procese stau în localitatea aia, nu toți vin pe jos.
și tot așa.
La modul ideal ar fi mai simplu sa mutam diferite instituții in afara orașului.
La modul real nu va construi nimeni atâtea clădiri noi.
De asta eu cred că trebuie să facem ce putem in condițiile date.
De ce nu se pot construi cladiri noi in afara orasului? Daca e ceva de capul cladirilor vechi inseamna ca se pot vinde si se poate finanta constructia celor noi. Daca sunt daramaturi fara valoare inseamna ca oricum trebuie demolate/refacute.
Am urmarit o data cat se cheltuie pe renovarea cladirilor vechi ale scolilor dintr-un oras mic din Romania. Pe scurt, in 10 ani e mai ieftin sa construiesti de la zero, in cladiri noi cu apa calda, geamuri, lumina, spatiu, etc, toate scolile dintr-un oras! in loc sa repari faianta din cladirile istorice.
Păi stai, că așa vor să pună în Constanța (dar mult mai generos, vreo 2-3h)…
Și e la fix pentru un oraș ce trăiește din turism. Nici nu ai timp să te arzi pe plajă că trebuie să te duci să muți mașina.
Voi propavaduiti un fel de extremism:masurile respective ar trebui aplicate treptat,sa zicem intr-un plan de 3 ani,gradual,asa incat toata lumea sa se obisnuiasca.
Dar intreb si eu:
-ce faci cu dorinta cetateanui de a da o tura cu masina in centru,sa se parcheze vizibil,sa bea o cafea?
-ce faci cand nu ai majoritate in CL…ia vedeti cum Brasovul cheltuie in continuare banii cu echipa Corona Brasov?
-ce faci tu mic primar,ajuns sus pe vot negativ,cand se face ditamai hotel in locul palatului telefoanelor?crezi ca acei clienti vor veni cu trenul si lua autobuzul sa ajunga in centru la radisson?
@Becaly: D-aia e Romania unde e dupa 30 de ani… pentru ca toate lucrurile s-au facut „treptat”.
Atunci cand vrei sa faci un lucru… nu-l faci treptat. Implica sa fii decis si sa doresti sa rezolvi problema.
Sunt insa convins ca poporului roman i se potriveste mai degraba lalaiala decat hotararea.
A nu se crede ca e vreo jignire… e doar o constatare.
@Mig-29 o sa te surprinda,dar in multe tari,cu nivel mai ridicat ca al Romaniei,lucrurile se fac treptat,si predictibil.
Pe FB iar e pornita campania cu oprit de motor. Aia o sa rezolve toate problemele, cu cei 5% poluare mai putin
Pentru o ”economie” de combustibil de mers la relanti 40-50 de secunde se face o poluare masivă, motorului fiindu-i necesar la pornire un amestec foarte bogat de benzină, plus arderea incompleta aferentă.
eu vreau ceva și mai extrem, când te pui să aștepți la o coloană unde te miști câte un cm, te dai jos din mașină și o împingi coae
e vorba de stat pe loc, in parcare, cate juma de ora cu motorul pornit
Eu când am scris de problema asta care există la mine pe străduță mi-am luat minusuri și „vin numa lambo-uri la tine să staționeze”?
Eu aștept următoarea vinere verde.
Haideti sa haidem!
Ma intreb cum ar putea sa mute, legal, primarul o institutie (ce nu tine de primarie ) unde are el chef (bine sau rau intentionat)? De fapt nu ma intreb pentru ca sunt aproape sigur ca nu se poate! Dar suna bine!
Ii anuleaza autorizatia defunctionare pt ca…1,2,3
@ Octtavyan- tocmai „pt ca …1,2,3” ala e problema- o autorizatie de functionare o primesti conform legii, de la o autoritate indreptatita. Cum naiba ar putea sa anuleze o primarie o autorizatie de functionare pt o cladire de birouri a unui minister?!? Ma rog, nici nu exista o autorizatie de functionare pt asa ceva, dar de dragul lui Eftimie sa presupunem ca ar fi… Asadar o primarie autorizeaza birourile unui minister, sau DSP-ului, sau Romsilva sau etc?
Pentru privați ai obligația 1 loc de parcare pentru 10mp de spațiu comercial ce lucrează cu clienți. Hai sa aplicam legea și pentru dulăi, adică stat. Primărie sector 1 ai 3000 mp de clădire. Pune mana și fa 300 locuri de parcare subterana la tine în fata clădirii. Anaf ai 2000 mp fa 200 de locuri. Nu poți nu mai ai autorizație de funcționare în spațiul respectiv. E simplu și legi exista. Hai sa nu mai exceptam statul de la legile pe care tot el le da.
Daca se vrea sigur se gasesc acei 1, 2, 3 la fel cum anafu te inchide pt orice sau cum nici o „firma” nu e suta la suta legala, sunt convins ca daca vrea nicushordan ar putea face lejerenu asta. Nu ai x locuri de parcare nu ai voie sa functionezi ca ai 500 de angajati si lucrezi cu publicu, ai autorizatie ISu ia sa vedem in fiecare luna dc se respecta, probabil nu, sunteti 58 intr-un birou de 4 insi, pai ce facem cu covid? mai rarut, amenda si inchisa insitutia pana se mai raresc. Si aste sunt asa la ce ma pot gandi eu dupa 2 beri care habar nu am ce colcaie pe acolo…
Nu m-am făcut bugetar sa muncesc la Poplaca
Statul are prestigiu, statul are grija de angajații săi. Este o distincție și o onoare să lucrezi in centru. Plus că sunt acele clădiri istorice, iconice. Cum sa le muti. Cum sa muti CEC-ul? Sau palatul de justiție. Sau, ateneul . Sau IGPR. Sau TVR. Niciodată
Instituțiile sunt in centru. Și la Bruxelles comisia e la stația Schumann, destul de central. Oamenii sa vina la ele ușor din toate părțile. Tu,.plebea, nu vii cu mașina la instituție, vii cu tramvaiul
numara cata lume vine cu masina in zona Schumann :); am lucrat in zona, nu am mers nici macar o singura data cu masina la lucru. o singura data cand am semnat contractul si am parcat la 1 km distanta si pe bani. Spatiile de birouri au fost puse pe langa o gara (sunt cateva); tocmai ca sa nu vina angajatii cu masini. Altfel in zona aia si angajatii trebuie sa plateasca abonament de parcare daca folosesc parcarea de la lucru. E pe la 100 eur/luna. Daca nu prind loc si parcheaza in strada e 28 parca/zi. Dar au parcare gratis la intrarea in oras langa statia de metro/tren.
O alta solutie pe termen lung pentru capitala e sa mai mute institutiile prin tara daca tot sunt bugetare si au sporuri asa putina descentralizare. Si evident mutate in zone usor accesibile pe langa gara/aeroport. Se poate profita de ocazie sa se mai treaca prin sita si personalul ca sigur o sa descopere ca nu sunt toti asa esentiali. Evident ca astea trebuie sa vina la pachet cu digitalizare ca altfel pui oamenii pe drumuri daca au de mers la diferite institutii nationale care cer si ele o stampila ca na, n-ai cum sa scapi de toti si nu o sa poti eficientiza toate procesele birocratice ca in Estonia de exemplu.
Si o solutie si mai radicala e sa se mute capitala. Toata lumea stie ca va veni un cutremur undeva in viitor. Nu e cea mai buna ideea sa ai un risc sistemic de genul asta daca ai variante. In multe tari cel mai mare oras nu e capitala politica. Brasov, Alba Iulia ar putea fi orase capitala. Ministerele s-ar putea imparti prin alte cateva orase (Sibiu, Miercurea Ciuc, Iasi);
Ministerul apararaii se poate muta lejer la Miercurea Ciuc
Boc acum 2 zile batea din gura ca e cu Covid, ca grija mare… azi latra ca vineri e gratis cu autobuzul, dar in final … ploua 2-3 ore, Clujul e mai ceva ca o cocina.
In conditiile in care la Cluj sunt zilnic infectati jumatate din cifra de la Bucuresti, iar Clujul e exact cat sectorul 3, e clar ca situatia e grava, constant grava. Probabil cifra e aproximata in minus, ca sa nu dea rau… Clujul a fost tot timpul pe podium, si-a disputat locul 2-3. Dar Administratia Boc are alta agenda, gen metrou de 1 miliard si aiuritoare proiecte de blocuri foarte inalte intre case. Si piste de biciclete pe strazi in panta, pe care nu le foloseste nimeni… De arbori si de flori prin oras nici nu poate fi vorba, taiem tot si punem betoane, ca la tara la Rachitele (satul de bastina) idealul era sa ai trotuar pana in sura si pana la toaleta din fundul curtii. Prefectul UDMR (29 de ani, avocat) ar trebui sa se trezeasca!
Când m-am mutat în București m-am întrebat de ce consiliul județean al județului agricol Ilfov e în centrul Bucureștiului.
pentru că ilfov înconjoară bucureștiul. Unde să îl pui în ilfov? Dacă îl pui într-un loc, avantajezi o jumătate de ilfov, iar cealaltă jumătate de ilfov va parcurge o distanță dublă, ghici prin ce oraș?
@ltaa
asta n-am înțeles-o niciodată: de ce Bucureștiul e împărțit în mai multe sectoare dar Ilfovul nu?
Cred că ar fi fost mai eficient să îl împartă în 3…4 sectoare cu administrare locală: vreo 3 să fie distribuite aproximativ uniform geometric radial în jurul Bucureștiului iar „moțul” din partea de nord a hărții să fie sector separat.
@Adi – „Cred că ar fi fost mai eficient să îl împartă în 3…4 sectoare cu administrare locală: vreo 3 să fie distribuite aproximativ uniform geometric radial în jurul Bucureștiului iar “moțul” din partea de nord a hărții să fie sector separat.”
Deci, inca 3-4 primari, consilii locale, etc in plus pentru ceva ce oarecum functioneaza??
Eu cred că mai eficient și logic, dar în dauna locuitorilor, ar fi să fie absorbiți, o parte de sectoarele bucureștiului iar cealaltă parte de județele vecine. Astfel sectoarele să migreze un pic spre exterior, iar centrul buc să devină un sector 0 și să fie gestionat de primarul general, ca primarii celorlalte sectoare să se poată ocupa mai bine de dezvoltarea zonelor defavorizate.
E fair. Stau langa fucking depoul STB si e plin de masini parcate, inclusiv pe sine.
Nici la Brasov nu se parcheaza asa cum spui: https://www.facebook.com/106879264413267/posts/235822748185584/
Mută-te
În primul rând, nu mă mut eu pentru că niște nesimțiți au decis să sufoce orașul cu mașini.
În al doilea rând, problema este similară chiar și în sate unde am văzut mașini parcate pe DC sau care goneau cu 60 pe ulițe.
@Vasi Doamna Firea, dvs sunteti? Bine ati venit pe la noi!
Departe se mine sa ii iau apărarea lui boc. Dar pt acuratețe :
1) Primăria Cj are vreo 400 de locuri
2) boc a zis ca e vineri gratis pe transportul public, dar dublata de măsura închiderii parcărilor din centru
Bai eu cred ca tu nu traiesti in Cluj. Iti zic eu cum e cu Boc al tau. E blocat tot. E blocat parcul central, in parcari nu sunt locuri si faci 30 minute ziua de pe Clinicilor pe Dorobantilor. Eu nu stiu de unde dracu’ veniti cu tampeniile astea. Ai incercat vreodata sa parchezi la primarie? Acolo sunt 380 locuri facute din 200 de locuri. E imposibil sa parchezi fara sa te freci de cineva. Se sta cate 40 mimute ziua la bariera sa iesi din parcarea aia marea realizare a lui Boc. Mai vezi si parcarea de la Cluj arena care e ocupata jumatate cu toate janghinele unor institutii. Cand vad comentarii deastea ma gandesc ca oamenii astia efectiv nu traiesc in Cj sau sunt platiti de deacu stie cine sa tot pupe orasul de 5 stele in fund. Oras in care nu se poate respira in centru de poluare.
Bah, chiar trăiesc in cluj de vreo 30 de ani, si eu nu te-am înjurat sa imi zici de boc al meu.
Dar ai inteles fix ce ai vrut tu. Hai sa iti explic ardeleneste
1. Efectiv am scris ca nu vreau sa ii iau apărarea lui boc. Dar tu ai înțeles ca sunt fan boc.
2. Cele 2 puncte au legatuara cu facts care erau contrazise in postare.
3. Încearcă niste ture prin poligon, ajuta la condus. Da, e îngustă parcarea dar nici sa o freci de fiecare data. Eu inca nu am reusit
4. Da se mai fac cozi, dar tot pt ca sunt mocani care nu isi platesc parcarea înainte. Oricum fara nici o legatura cu ce am zis eu.
5. De acord cu poluarea si chiar as pluda cu mizeria pe cartiere.
F bun articolul și f bună ideea de a muta unele instituții la periferie, poate chiar în unele mall-uri abandonate (cum e ala de la eroii revolutiei din Buc). Ar merge chiar sa faca de la 0 o zona dedicata pt asa ceva cu legături multiple la mijloacele de transport și chiar parcări subterane, dar vb de sfuri…
Și la Salzburg este o parcare imensă săpată în munte. Am fost prin 2005 acolo.
Nu mai e. În locul la munte e acum un Lidl.
Doza zilnică de Tourette.
Eu tot nu înțeleg de ce nu-l place lumea pe Eftimie 🤷🏼♂️
@Eftimie
amprenta de „cabron”? subtil typo, ROFL, chiar dacă nu este intenționat (sau este?), se potrivește perfect cu descrierea situației.
Corectam si noi textele astea inainte sa fie publicate?
Ma zgarie pe ochi greselile de gramatica ale lui @eftimie – in rest nu zice rau.
(da, stiu, parere nesolicitata, ‘curtea proprie’ etc).
deci nu, NU TRAMVAI! deci chiar nu mai pot să citesc…
băi da’ nici unul n-ar zice să mutăm capitala la Alexandria …
In Egipt?
Reciclati, reciclati, reciclati. Folositi masina personala doar daca e super nevoie (nu confundati nevoia cu confortul). Adunati uleiul folosit in sticla de Aqua Carpatica (are gatul mai larg si e mai usor de bagat). Puneti baterii, becuri, neoane in punga separata si aruncati-le in cutiile speciale de la supermarketuri. Opriti motorul cand asteptati copilasul, sotioara, socrisoara, mamicuta, matusica, gagicuta sa iasa de la gradi/after/scoala/mall/farmacie/mega/coafor etc etc, nu moare nimeni daca sta 30 sec in frigulet. Nu futeti planeta pe princicpiul ca dupa mine potopul. Ca s=-ar putea sa prindeti potopul in viata asta. Sau daca nu-l prindeti voi, il prind copiii vostri, pentru care tineti motorul pornit sa nu ii traga curentul, pentru care va zdrobiti toata viata sa nu le lipseasca nimic. S-ar putea sa le lipseasca chiar aerul. Si asta nu se cumpara… cu toti banii vostri.
Cel mai bine e sa mai desfiintam din institutii si sa le digitalizam. O gramada de drumuri si frecangeala pentru hartiile lor. Cred ca institutiile astea genereaza minim 50% din trafic cu angajatii lor si cu restul care trebuie sa ajunga la ele.
Eftimie, nu prea ai cum să afli ale cui sunt mașinile personale. Nu se declară nici la RAR și nici la DPRCIV unde este angajat proprietarul mașinii. Poți afla câte mașini are o instituție, dar oricum au mult mai puține decât angajați. Și mai poți afla numărul de autoutilitare, dar cam atât.
Marea problema a Bucurestiului si a altor capitale este faptul ca nu sunt destul de intinse,totul este comprimat,institutiile sunt in centru,in cartierele dormitor totul e pe verticala cu prea putin spatiu intre blocuri,au ajuns cimitirele sa fie in oras.Nimeni nu se astepta la explozia demografica si migrarea spre capitale acum 100 de ani.Eu am fost fascinat ca la Viena nu era aglomeratie,nu se statea la semafor de 5 ori,nu existau blocaje.Trecand peste faptul ca transportul in comun este o nebunie,suprafata Vienei este de 3 ori cat a Bucurestiului si locuitori sunt 1,7 milioane…
Doar o mica observatie: la Timisoara nu exista sistem de amenzi automate cu ajutorul camerelor. Exista camere, dar nu se dau amenzi cu ajutorul lor. Ar fi fost foarte bine sa fie, s-a facut un pic de valva cand s-au montat camerele, au bagat ceva motiv ca nu se poate, ca politia nu vrea/nu poate si gata. Lumea a uitat (si poate multi nici nu au vrut, avand in vedere ca si primarul si multi functionari circula/circulau cu masina exclusiv).
eu nu inteleg o treaba la traficul din Bucuresti. ziua, in timpul muncii, precovid: orasu e full de masini. Practic, de dimineata pana pe la 8 nu ai nici macar o perioada „moarta”. In care sa te gandesti ca te dai cu masina linistit prin oras.
Stocolmu: pai, autostrazile lor intre 7-9 si 4-6 sunt full. Bara la bara. Pleaca lumea din oras, deci e aglomerat. Dar, de pe la 10 la 4 dai ture prin centru de nu ai greata.
nu zic de orasu mic in care stau acum (100k oameni). aici am vazut intr-o zi aglomeratie de masini si m-am panicat
pe langa tipica explicatie cu cocardeii pe combinatii si baietii cu joburi de decor „CA la romatsa si directorasi prin PMB” o mare parte a problemei e data de traficul de tranzit.
Cati cocardei poti sa ai?
De ex de multe ori waze iti zice sa traversezi de la nord spre A2 prin centru pentru ca centura pur si simplu e o parcare la anumite ore. Cu turisme chiar e recomandat.
De asta umila mea parere e ca fara sa faci o ocolire cinsitita bucurestiului (un minim 2 benzi pe sens fara giratorii/ fara treceri si statii de autobuz/ fara rezidentiale e imposibil sa subtiezi traficul in centru.
pana sa ajungem noi Munchen cu 5 benzi pe sens mai e, da pana una alta o ocolire clara pentru aia care nu au treaba prin bucuresti dar nu au ce sa faca ar fi cea mai simpla solutie. Il pui pe umbrarescu la treaba si intr-un an ai A0 complet.
Si ce fac daca ai copil mic de cateva luni, nu ai mers la sala la viata ta si trebuie sa cari din masina cumparaturi + bebe in scoica?
Parchezi la 1km de bloc si vii cu ele in spate?