“15 minute pe jos”

Premierul Florin Cîțu e un tip care, la fel ca oricare alt român, dacă i-ai explica de ce e prost, ar încerca să te convingă nu că a făcut X sau Y din motive, ci că nu e prost. Cu varianta “ba tu ești prost”.

Bun. Ministrul Mediului a aruncat ieri o pastilă, Vinerea Verde, în care încurajează bucureștenii, că de ei e vorba, să mai lase mașinile acasă, că umblă vorba că poluează. Asta e tot ce a putut face și gândi Ministerul Mediului pentru reducerea poluării. Nu plantat mai mulți copaci, nu închis incineratoarele de pe lângă oraș, Vinerea Verde. Ce să zic, sunteți pe mâini bune, bucureștenilor.

Revenind la Cîțu și prostia lui. 15 minute pe jos până la muncă. Sunt convins că sunt oameni care au de parcurs distanța asta și vin cu mașina, dar nu știu cât de mulți sunt, poate premierul are alte date. Dar e prost când crede că sunt oameni care au de traversat Bucureștiul din cartierele dormitor (Titan, Militari, Drumul Taberei) și asta îi va face să se răzgândească, că l-au văzut pe el, care are absolut zero credibilitate în rândul populației, mergând pe jos din vila lui din zonă până la serviciu. Toți vor avea aceeași reacție. Ce e, bos, e Bentley-ul la reparat?

Vreți să ia oamenii metroul sau autobuzul? Unde sunt parcările alea la capăt de linie? Unde sunt interdicțiile pentru bătrâni dimineața? Unde sunt benzile speciale pentru autobuze? Pe bune, asta e strategia voastră, să îl lase SPPul pe premier la colțul străzii și să vină de acolo pe jos ca să pară că e eco?


“interdicție pentru bătrâni dimineața” înseamnă așa:
– cu ACEL abonament RATB de seniori decontat de primărie și de casa de pensii și de dracu-știe-cine, să ai acces ÎN AFARA orelor de vârf.
– seniorii care au nevoie să meargă cu RATB-ul la 8:30 dimineața o pot face cumpărând bilet normal sau cu abonamentul FULL.

Se practica în orașe din vest.

biciclete-21

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

100 comentarii

  1. Vinerea, o zi când toată lumea stă mai mult acasă, nu pleacă nimeni din Bucureşti şi nu sunt blocate deloc Maniu, Pantelimon, etc.
    Mai erau pişcotarii ăia abonaţi la banii primăriei care fix Sâmbăta şi Duminica închideau Kiseleff-ul şi blocau intrarea în oraş dinspre DN1, se făceau cozi până la pod la Otopeni.

    00
    • Ba nush cum e la tine in zona dar eu vad juma de bucuresti mai plin de masini vinerea decat in timpul saptamanii. Poate doar lunea e comparabila…

      00
    • aia cu kiselefu era o trebaa super buna, ca le arata romanchilor ca un oras nu e doar despre masini, ce Alex iti era greu sa o iei pe la arc sa ocolesti putin?

      00
  2. Sunt de acord cu ce zici tu acolo, dar dude, interdicție pentru bătrâni dimineața… A escaladat rapid de la tăiat gratuitatea, sigur te oprești aici?

    00
    • nu, vreau să fie făcuți salam toți. alte întrebări, dacă tot mergem pe calea șocului?

    • NOU
      #6

      Si ce facem cu atata salam?

      00
    • batranii se trezesc pe la 5. pentru ei e un chin sa astepte sa se faca 7 si sa iasa din casa.

      00
    • Păi zi-mi și mie, ce morții lor fac toată ziua ca să aibă nevoie de gratuitate? Alimentare au la tot pasul, de farmacii nici nu mai zic. O zi pe lună au un motiv să se plimbe, când vine pensia și au de plătit utilitățile. În rest, țin autobuzele aglomerate de dimineața până seara ca să ia la pas toate market-urile din oraș. Și eu ca student cu gratuitate la transport (cât se mai poate) aș putea să mă urc în tren cu alți 10-20 de inși și să mă duc până în capătul țării și înapoi, doar așa, să mă uit pe geam.

      00
    • ANTENA3, NU VREAU SĂ FAC BĂTRÂNII SALAM!!! GÂDEA, NU FI RETARDAT!!!!

    • Sa simplificam: „interdictie pentru batrani dimineata” inseamna asa:
      – cu ACEL abonament RATB de seniori decontat de primarie si de casa de pensii si de dracu-stie-cine, sa ai acces doar IN AFARA orelor de varf.
      – seniorii care au nevoie sa mearga cu RATB-ul la 8:30 dimineata, o pot face cumparand bilet normal sau cu abonamentul FULL.

      Se practica deja in orase din vest.

      Cat de greu era de intuit ? :|

      00
    • @Vali – comentariul lui @Mahorcu ar trebui adaugat ca mentiune in articol.

      00
    • @Johnny – cred ca ideea e de fapt mai simpla – gratuitate pentru pensionari doar in afara orelor de varf (gen 8-10 si 16-18). Au nevoie musai sa mearga cu transportul in comun in orele de varf platesc bilet normal. In felul asta cel putin jumatate din ei nu s-ar mai inghesui sa ajunga la piata din celalalt capat al orasului fix in orele de varf pentru o reducere de 1 leu la cumparaturi.

      00
    • @Mahorcu

      Si nu mai bine folosim o exprimare adecvata? Ca „interdictie” e cam departe de ce ai ilustrat tu in comentariu.

      00
    • NOU
      #14

      BREICHING NIUS!!! Stimati telespectatori, este incredibil ce se intampla. Este nucleara zilei! Iata, avem dovada! Blogarul Zoso, un basist cunoscut de altfel, DORESTE BATRANII ROMANIEI FACUTI SALAM!! Unde oare se va ajunge stimati telespectori ai antenei 3? Cum a fost posibil ca acest individ – era sa spun om – sa ajunga la o asemenea idee abominabila?! Este incredibil ce se intampla, stimati telespectatori!!!! Am rams fara cuvinte. Domnu Ciuvica, domnu Badea – domnu Badea, va rog, lasati motociclistii!!! – ce parere aveti?

      00
    • domnu badea, mai ziceți de sportguru, cum a fost să cădeți pe munte și să vă rupeți curu și coloana! mai ziceți cum eu am fost prost că am picat fără echipament (din ce zice presa) și dvs, cu sponsor de echipament montan, v-ați rupt curul pe munte!!!!

    • Stati ca apare Tutan Camon acu’ cu vesnicul lui comentariu cu „Sa impuscam batranii daca tot nu mai avem loc de ei.”.

      00
    • Hai mhei baieti ca in afara catorva care merg spre zonele unde s-au facut ‘borcane’ de birouri, tramvaiele si autobuzele circula goale prin București…sa nu ne mai kkm atat pe noi cu pensionarii (parintii nostri, btw…).
      In București la orice ora e aglomerat iar in afara rush-hours, traficul de Bucale e compus de ‘afaceristii’ abonati la contracte cu statul (si rudele si amantele lor care o ard aiurea) , curieri si diversi alți prestatori de servicii; iti dai seama usor de categorie dupa mașină…

      00
    • O să fie la mare competiție cu salamul de Sibiu.

      00
    • Deci stai, unii au citit si au inteles ca sugestia e sa dai „interzis” la batrani intre anumite ore? vai de plm, suntem sub moneda botswanei la inteles un text.

      00
    • @Ala Micu’
      „Stati ca apare Tutan Camon acu’ cu vesnicul lui comentariu cu “Sa impuscam batranii daca tot nu mai avem loc de ei.”.”
      Daca atat te duce mintea si ai priceput exact pe dos ceea ce am spus eu,imi pare rau pentru tine.Te-a facut sistemul direct analfabet functional,ai ars toate etapele rapid.

      00
    • @Serban
      „ce morții lor fac toată ziua ca să aibă nevoie de gratuitate?”
      Poate ca toata ziua se gandesc cum mortii lor au crescut un prost ca tine.Zic si eu.

      00
    • Raman cumva retardat daca nu pot concepe sa nu scriu „nu fii prost” cu 2 i..?

      00
    • Soylent green is…pensionari!

      00
    • @Jonny, ţi-am dat plus pentru film. l-am văzut acum 472564527 ani, îmi amintesc extrem de vag o scenă aproape de final şi ideea de bază.

      00
    • Hai că mi-am luat-o bine de tot în bot.

      00
  3. habar n-ai tu, el foloseste laptopul.

    00
  4. As adauga ca in perioada asta „contagioasa” e chiar indicat sa ne bulucim in autobuze.

    00
  5. Ma ingrozeste gandul ca un om care poate scoate o asemenea penibilitate pe gura conduce o tara. Ia decizii, imparte bani. Adica a gandit un pic inainte sa zica, deci atata poate. Mai mult nu.

    00
  6. Pai bucuresteanul oricum se va gandi ca daca azi isi lasa altii azi masinile acasa atunci traficul e mai liber si poate sa ia masina ca ajunge mai repede la munca. Cand iese in trafic, surpriza, aglomeratia e aceeasi.

    00
    • Bai ideea in sine nu e rea, dar impactul e infim. Pe de alta parte orice lucru bun are un inceput. Cand or vedea oamenii ca nu sunt piste de biciclete / trotinete poate vor tipa mai tare si se vor face.

      00
    • bu-cur-stenii care voiau sa fac asta deja au facut-o, nu il asteptau pe catzu sa le explice ca fac 55 de minute din pantelimon pana in berceni zilnic, ci cu gasit metode alternative – bicle, trotinete, pejosul, etc… Eu de ex conduc rar spre deloc prin bucuresti desi stau aici. incerc cat de mult sa merg cu trotineta si bicla ca altfel e imposibil acest „oras”

      00
  7. Aștept cu interes „Cîțu Steps Challenge March 2021” :-D

    00
  8. nu urlau toti ca vor sa vina cu bicicleta? acum ca guvernul i-a invitat oficial sa vina cu bicicleta, nu mai e buna?
    ideea e la fel de „buna” ca reducerea poluarii oprind masina la semafor. ba chiar mai avangardista.

    00
    • ba da boss e buna da esti pe langa. daca a zis catzu ca ii invita cu bicla vinerea, au aparut peste noapte piste peste tot? am cu ce ajunge peste tot in oras „pe pista” nu e carosabil unde din 3 benzi e una jumate libera si e tot o loterie ca tu nu existi pt marlanu cu x6?

      00
  9. Sa vezi vineri după ora 14 aglomerație pe centura ploiesti. Noroc cu mașinile alea ca miroase a diesel altfel ai simți hidrogenul sulfurat de la petrobrazi (omv+ deșeuri)

    00
  10. Pe subiect? Am doi prieteni in Bucuresti care au masina, dar o tin la bloc pentru ca: primul ajunge mai repede cu metroul din Berceni la Aviatorilor, decat cu masina. Al doilea pleaca din Militari si lucreaza in Pipera. Metrou, taticu, ca mai avem si viata de trait, alta decat in trafic.
    A doua chestia la „pe jos sau cu masina”. Ca tot sunt in Iasi acum, trebuia sa ajung la gara. Ma ocolea taxiul de parca nu cunosteam orasul. Am vrut sa-l injur, dar nepotu’ care are carnet (eu n-am) imi spune ca asa e traficul, nu avea cum sa mearga fara macar un U, ca are interzis acolo, acolo, acolo… Boss, da’ pe jos faceam acelasi timp, bag seama. Pai da, eu nu ti-am spus sa mergem pe jos!?

    00
    • prietenii tăi țin mașinile în parcare degeaba, deci ocupă 24 m2 din spațiul public pentru ce cost? 70 lei pe an, nu?

      00
    • A fost o discuție la un articol mai vechi, unde s-a comentat ca ce grija am eu, nu am familie si copii, nu știu ce înseamnă necesitatea unei mașini. Oamenii ăștia au mașină, pentru familie (au copii). Dar mersul zilnic la/de la serviciu e cu metroul. Se ia mașina cand ai in plan si alte drumuri decât cele la/de la serviciu.

      00
    • @Flat – ca sa te oftici, eu am masina si parchez regulamentar fara sa platesc nimic. Ce te f..e grija cine are masina si cat o foloseste?

      00
    • Bai astia care au inceput sa comenteze cu locurile de parcare sunt un anume fel de speciali.

      Bai cat sa fii de tampit sa spui ca unul care are masina ca sa mearga cu ea in weekend si in vacante iar in rest umbla cu transportul in comun/bicicleta/elicopterul „ocupa locul degeaba”?

      Adica unul nu polueaza si nu aglomereaza traficul dar tot el nu ar trebui sa aiba masina ca „ii ocupa locul” aluia care merge cu cazanul in fiecare zi la ferma de muls prostii veniti de la glod.

      Cum cacat functioneaza logica asta?

      00
    • NOU
      #41

      @Habarnam: nu, Flat probabil ca a ramas impresionat de filmul Surrogates: lucrezi de acasa, nici la cumparaturi nu mai iesi ca ai comenzi online si curieri – stai ca soarecu’ acasa.

      00
  11. Din aceeasi serie mai e una cu noul tembel ministru al sporturilor: https://www.facebook.com/EduardCarolNovak/posts/276032330551508. Marele nostru ciclist care a montat rastelul in usa ministerului. #ecolife #bike2work #amfacutceva

    00
  12. Creste pretul parcarilor dintre blocuri, creste pretul combustibilului, creste asigurarea, creste impozitul, se limiteaza accesul masinilor vechi prin centru (candva). Cred ca vor fi unii convinsi sa fie mai eco…

    00
    • Cine îi spune lui Țiriac că va trebui să-și bușească colecția de rable clasice la remat?

      00
    • Nu-i spune nimeni nimic, alea sunt vehicule istorice si ITP-ul se face relativ la normele tehnice ale masinii din momentul productiei.

      00
    • @Nickro

      Si tu esti un fel de special.
      Boss, garantat aia care au masina si nu au nevoie de ea sunt infimi ca procent. Restul vor plati mai mult si situatia nu de va schimba din simplul motiv ca toata infrastructura de transport in oras, dar mai ales inafara lui e aproape inexistenta si asta nu se schimba din pix.,

      Iar ca preturile sa ajunga la fic granita aia dintre prohibitiv pentru restul dar tu inca sa ti le poti permite, inseamna ca esti induiosator de naiv.

      Pentru ca asa cum nu tai gaina care face oua, statul va avea intotdeauna interes sa adune taxe mai mici de la mai multi oameni nu imense de la cativa speciali, tu si cu Flat.

      00
    • @habarnam eu cred ca in teorie da e corect ce spui, da aplicat la romanica si bucuresti am impresia ca sunt doar incompetenti, sau hoti. Si se vede asta din exodul celor care au cam plecat din bucuresti. Sigue e tot timpu un exod si invers ca aici e borcanu cu miere, da nimeni nu face nimic pt ca orasu asta sa devina locuibil pt oameni nu pt masini…

      00
    • ca si comparatie amlucrat la o firma care avea un flux de 70% dinoameni anula si asta in IT, adica enorm. Cu toate aste ei erau pe crestere an de an, faceau succesuri… or not…?

      00
  13. Faptul ca astia vin cu astfel de sugestii arata cat de mult nu au contact cu realitatea din teren. Niste cretini care nu se pot basi niste idei ce depasesc mai mult de 2 secunde in viitor.

    00
  14. Hai ca stiu ca si voi stiti dar imi place sa spun poanta. Masurile astea cu Vinerea Verde si Sa Mergem Cu Autobuzul sunt foarte populare in randul celor care nu se misca nici 10 m fara masina! Ei cred ca cativa fraieri pun botul si traficul va fi mai lejer. Azi e ziua „Fraiere Mergi cu Autobuzul Ca SA Merg Cu Masina”

    00
  15. Man tu ai o problema cu batranii. Vezi ca toti o sa ajungem la varsta aia. Ce o sa mai zici atunci?

    00
  16. Eu in Vinerea Verde am iesit cu masina, pentu ca de luni-joi merg cu transportul in comun. Vinerea teoretic e ceva mai liber. Astia sunt total deconectati de realitatea din strada a populatiei de rand.

    00
    • Sa propuna domnu’ Nicusor, interzicerea de practicare a orelor pentru scoala de soferi dimineata intre 6-10 si seara intre 17-20 de luni pana vineri. Incetinesc si incurca foarte mult traficul la orele de varf.

      00
    • NOU
      #57

      Teoretic. Mie astazi mi s-a parut mult mai aglomerat decat ieri. Bine, am plecat si cu 5 minute mai tarziu de acasa.

      00
    • @Notnowm25
      „Vinerea teoretic e ceva mai liber. Astia sunt total deconectati de realitat”
      Vineri?mai liber? Altii sunt deconectati zici.. mhm..

      00
  17. Legat de „interdicțiile pentru bătrâni dimineața”, stii ca analizele medicale se efectueaza dimineata, nu? Stii ca vara, cel putin, pentru cardiaci e mult mai dificil de suportat canicula de dupa orele de dimineata?

    00
    • Pensionarii se pot duce la analize platind bilet nu gratuit. Doar ca majoritatea o ard aiurea prin oras pentru reduceri mai mici decat biletul de tramvai.

      00
    • Hai frate ca nu ii intereseaza. De asta sunt toata ziua, buna ziua prin STB indiferent ca sunt 40 de grade afara. Cate analize medicale faci pe an? Le faci in fiecare zi ? Ce are daca faci cumparaturile seara dupa ce trece canicula? Sau dimineata pe la 7 ? Terminati cu mentalitatea asta „Hei hai sa iti prezint niste argumente care de fapt sunt corner-caseuri doar sa ma mint ce om bun si empatic sunt”

      00
    • @N, ca sa-ti raspund subiectiv pe ‘argumentele’ tale. Cam la ce ora trece seara canicula in Bucuresti? La ce ora se inchid magazinele? Ce produse proaspete mai gasesti in magazin la final de program? Similar, la ce ora deschid de obicei magazinele? Nu cumva in jurul orelor 8-9? Adica exact atunci cand merge tefelimea toata la birouri? Tu crezi ca batranilor le face deosebita placere sa se inghesuiasca in sandvisurile de transport in comun? Oricat ne-am ascunde dupa badge-ul de corporatrist, tot discriminare e.

      00
    • @Bogdan: pai exact asta fac batranii de care zici tu. La 8 se deschide magazinul, la 8 fara 5 sunt in fata lui. Ca nu pot face cumparaturi la 10 din ceva motiv.

      In perioade de coduri portocalii sau rosii de canicula se poate face rabat de la reguli (mai ales ca nu e perioada de scoala). Da’ sa fim seriosi, cati dintre ei atunci ies la 12 parca din ciuda?

      Nu e nici un fel de discriminare, nu e vreo ura impotriva lor. E o chestie elementara de care ar trebui ei insasi sa tina cont fara reguli. Da’ daca nu se poate atunci hai sa facem reguli.

      00
  18. Nu mi se pare absolut nimic deplasat la „pastila” premierului. Adica, nu-i cunosc activitatea, gafele si erorile de pâna acum, sunt sigur ca nu e cel mai bun prim-ministru al României (cine a fost?).

    Dar. De ce suntem asa revoltati pe idei din astea nastrusnice, care implica si cetatenii? De ce e atât de grav (si omul atât de prost) când iti spune ca poluarea, traficul, problemele orasului tau NU pot fi rezolvate doar de administratorii si angajatii publici ai respectivului oras? De ce e asa grav daca ti se spune ca pentru mai putina poluare, singura solutie reala, si cea mai putin consumatoare de bani, e ca cetatenii sa foloseasca mai putin masinile?

    Pentru ca asa cum vad eu reactiile, ele sunt in felul urmator: eu sunt cetatean, imi platesc taxele, daca vreau sa am 10 masini si sa circul cu toate in acelasi timp – sau sa le las in fata blocului cu motorul pornit ca asa vrea pula mea -, voi, administratorii orasului, aveti obligatia sa ma feriti de trafic infernal si de poluare! Ca eu sunt cetatean si platesc taxe si va platesc pe voi sa eliberati traficul si poluarea.

    Toate reactiile la problemele astea sunt de cetateni care VOR SA LI SE FACA. Da, eu am DREPTUL sa-mi iau câte masini vreau, cu orice grad de poluare, iar tu, Câtule, Nicusorule, etc ai OBLIGATIA sa-mi faci viata mai usoara si sa scazi in pula mea poluarea ca-mi mor copiii in casa de la atâta NOx.

    Cetateanul, când critica, se exclude total din problema. Nu el face traficul, nu el polueaza. Altii. Si statul trebuie sa curete, sa faca, sa le dea sosele mai largi, mai bune, mai sigure, mai albastre, mai verzi. Si aerul mai curat. Ca el plateste taxe.

    Doar ca, realitatea nu e asa. Cetateanul face parte din problema. Si i se pare mereu ca el nu trebuie sa faca absolut nimic.

    • De acord cu ce zice Fluture mai sus. E un exemplu care trebuie sa vina de undeva si a plecat de la ministerul mediului. De undeva tot trebuie sa plece ideea (daca era din zona OnG-urilor, iar nu era bine ca guv nu se implica). Intr-adevar nu toti sunt la fel de norocosi ca primul-ministru sa faca 15 min (pe jos!) pana la birou, dar ideea era sa gasim alternative la masina.
      Cat timp tot vom astepta sa fie facute lucruri (1 loc de parcare la fiecare masina din Buc, pasaje sub/supra, mijloace moderne,etc) de fapt nu se intampla nimic.
      Si zic asta in calitate de proprietar de 2 masini, care incearca sa circule cu metrou, tramvai, troleibuz, bicicleta, trotineta , iar masina sa fie exclusiv pt iesit din oras. De fapt daca coboram din bula, vedem ca tramvaiul ne duce mai repede intr-un punct decat masina (sau chiar metroul) si ii putem da o sansa. Dar nimeni nu vrea sa renunte la timpul sau pt altceva.
      Iar in viata platim cu timp sau cu bani.

      00
    • Mult text pentru nimic. E simplu: Cutu ma invita sa merg pe jos vinerea, pentru ca el a facut 15 minute azi.
      Eu am mers de foarte multe ori pe jos/cu bicicleta cat a fost ok afara din motive de pandemie. De la Lujerului pana in centru cu compas mare si pas grabit faci 1 ora si 10 in cel mai bun caz iar lejer cat mai casti gura si vorbesti la un telefon 1:30. La fel, cu bicicleta nu ajungi prea repede la destinatie si mai esti si lac pe spate.
      Si azi cand au fost -2 grade la 6:45 dimineata imi iese mie Cutu si imi zice sa merg pe jos pana la munca pt ca el face 15 minute. Niste alienati de societatea pe care o conduc.

      00
    • JP90, muta-te in centru

      00
  19. Eu mergeam lejer pe directia Dristor – Unirea, unde aveam serviciul. Acum lucrez de acasa, dar tot merg in weekend intre Dristor si Piata Victoriei (sunt vreo 2 cofetarii acolo) sau intre Dristor si Pallady (la oricare din magazinele de acolo). Am mai mers si intre Dristor si Carrefour Grand Arena (la Decathlon). In rest ma plimb pe unde pot iar de cand cu pandemia incerc sa merg pe dupa blocuri, nu pe strazile principale.

    00
  20. Mda, si primarul Iasului a aderat la aceasta miscare. A trimis informare la angajati ca sa vina cu mijloace alternative la munca si parcarile in administrarea Primariei vor fi inchise vinerea. Ghici cine azi dimineata la 7:40 parca duster-ul intr-o statie de autobuz la intrare in Iasi (pt ieseni, pe langa cimitirul Sf. Vasile)? dl primar, frezat si aranjat :)deci vine jumate din drum cu masina si apoi probabil autobuzul sau taxi-ul, dar suntem verzi ca brazii…

    00
  21. Daca mergi cu bicla cand e putina umezeala ajungi la munca ca porcu. Sunt o gramada de conational care aduc noroiul de la vilele lor din porumb. Sa nu mai zic de santiere, alea nu respecta niciodata treaba aia cu spalatul rotilor la iesire.

    00
    • @zanghe Depinde de distanta si noroc. Eu de exemplu pe jos as face 25minute. Azi am fost (prin buc) cu bicicleta pedaland foarte usor. Nu am aparatori si am MTB. Niciun strop. Mergand asa fac 10-12minute.

      00
  22. La nemultumirile tale Vali as adauga : unde sunt controalele pe STB ca sunt doar eu si inca vreo 10-15 prosti care pontam cardurile in decurs de jumatate de ora, dar autobuzul/tramvaiul e plin. Si cand vad controalele (nici nu pot sa pun in cuvinte cat de rar am vazut controale STB) incep cu „sa iti fie rusine”,”cum adica nu ai cartea de identitate la tine” pt ca practic nu au nicio putere. Citeam zilele trecute ca anual bucurestenii efectueaza suficiente calatorii „pe naspa” incat prejudiciul insumeaza echivalentul schimbarii tuturor autobuzelor din capitala cu unele noi Mercedes. Anual da?!

    00
    • mai rău, ce vorbești
      sunt autobuze cu aurolaci în ele, din ăia puțitori, controlul nu are ce să le facă

      controlează pe mine și pe alți cetățeni prostuți dar pe aurolaci și conlocuitori nu se apropie.

      00
    • Exact. Nu am mai pomenit de prezenta jandarmeriei alaturi de fiecare control STB, mi s-a parut implicit apropo-ul meu, ca altfel e frectie ce e acum.

      00
    • Ce-mi place mie asta cu „Nu au ce sa le faca”. Ba au daca se vrea. Romania, Ploiesti acum 10 ani plus. Controale dese si aleatorii cu jandarmi, legitimati toti, dati jos si amendati.

      Sa fie secretul ca partea de control a fost daca catre o companie privata? Nu stiu daca era vb din procent din incasari/amenzi, stiu ca a functionat.

      Acum nu mai stiu care e mersul stiu ca perioada aia transportul in comun de acolo era foarte ok fix din cauza asta.

      00
    • În Italia pe tren controlorul era însoțit de soldat în uniformă și înarmat cu mitralieră, cred că M16 dacă mai țin bine minte de la CS.

      Și ghici ce, era curat pe tren, liniște, regulile respectate.

      Evident, nu înseamnă că așa trebuie și la noi, ci doar că nu văd nimic in neregulă dacă jandarmii ar însoți controlorii de exemplu. Sau un polițist.

      Nu poți avea transport civilizat fără să impui niște reguli. Iar dacă populația e necivilizată și trebuie să le impui cu jandarmi, asta e…trist, dar trebuie.

      00
  23. O propunere misto pentru reducerea poluarii si a traficului a fi sa se decida ca intr-o zi sa circule doar masinile cu numere pare si ziua urmatoare masinile cu numere impare.

    Parca au mai facut si altii, si rezultatele au fost foarte bune.

    00
    • Da si benzina pe cartele. Acum s-ar numi „Valoarea amprentei de CO2”, ce eco si misto era!

      00
    • Cred ca este de ajuns ca masinile mici sa circule pe banda din stanga, iar camioanele si tirurile pe cea din dreapta timp de o zi ;-)

      00
  24. Problema cu toate masurile astea pe care le propun toti istetii, este ca nimeni nu intelege publicul. Stim ca este trafic in Bucuresti sau orice alt oras alaturi de poluare, insa nu incercam sa aflam de ce exista acel trafic plus acea poluare.
    Repet, in Romania anului 2021 inca nu exista niste date oficiale cu priviri la valori de trafic in marile orase ale tarii. Ne luam dupa clasamentul TomTom de parca ar fi biblia cand vine vorba de asta si intotdeauna incepem cu labe in cerc de tipul orasul este pentru oameni si nu pentru masini, iar cand vine primavara promovam sa mergem vinerea la birou cu transportul in comun sau mai cooptam un influencer sa ne spuna ce bine e sa folosim trotineta/bicicleta. Asta in conditiile in care transportul in comun e un sport extrem, iar mersul pe jos/bicicleta/trotineta este o utopie pentru ca in cele din urma ajungi sa te comporti ca soferul bucurestean.
    Toti care vin si propun acestea masuri, nu sunt cu nimic mai breji fata de aia pentru care masina este afisare a nivelul lui social, ori pentru aia care nu suporta sa lase masina la 500 de metri fata unde au ei treaba, sau istetii care lasa pe avarie sa-si ia tigari.
    Tot ce vreau de la orice autoritate din tara, este sa expuna niste solutii pe care le-au gasit asupra acestei probleme si pe baza consultarii populare sa se ia o decizie si sa se tina de ea. Si cand spune solutii, vorbesc de benzi dedicate pentru transportul in comun, planuri de extindere a retelei si de crearea a unui metrou usor in anumite zone si tot asa.
    In schimb, ei imi vin cu solutii de tipul Bucurestiul este Paris din toate punctele de vedere si vor sa ne constienti de problema. Cum de s-au gandit ei pentru noi?

    00
  25. Ce-ai facut ba, mi-ai luat comment-ul cu copy-paste da ai inserat tu diacritice ?
    S-a dus tot trademarku :D

    00
  26. https://www.facebook.com/ClaudiuNasuiUSR/photos/a.1249282835161202/3713519208737540/

    fix fix.

    Ba si imi e simpatic nasui, da cat de carnat sa fii sa faci un exercitiu de imagine din asta in stil doamna grapini cu cartea in mana.

    E ger cois, ninge, lime-ul ala cu roti solide e horror. Hai sa zicem, luai un bolt sa arati ca esti verde doar vinerea.

    Da se vede, si se vede urat ca incerci sa dai bine in poza. Lime-ul nu e rentabil, pe bune ca nu e, si sunt early adopter, nu sa dau in poze.

    00
    • Pe frig si umezeala e pericol maxim :))
      Cat despre bani, incearca acum sa se spele un pic si au scos (temporar) taxa aia de pornire.
      Nasui s-a vazut atunci la numiri, ce ii poate pielea. Hai ca nu ai cum sa stii oamenii aia deja si in plus era parca vorba de un proces de divizare a unori institutii si directii catre doua ministere separare(economiei respectiv energiei cred), dar cand vezi despre ce e vorba cu persoana aia… presupunand ca habar nu aveai, tot o tii pe a ta?

      00
  27. NOU
    #85

    Eu cred că dacă ar dispărea toți avariații care ocupă câte o bandă aiurea, ăia care blochează intersecțiile, ăia care depășesc coloana și apoi se inghesuie în față și în general orice comportament d’ăsta care îngreunează traficul, pe bază de șmecherie, atunci s-ar circula mai ok. Nu s-ar rezolva complet problema traficului, dar per total s-ar petrece mai puțin timp în trafic, deci o poluare mai mică

    Dar pentru asta trebuie poliție pe străzi…

    00
    • De acord. Dar totul se intampla cu acordul politiei. Trec pe un bulevard nou construit, aproape in fiecare zi se aduna acolo masini si camioane cu „Scoala” si blocheaza o banda pe 1km lungime pana le vine randul sa dea examenul cu domnul organ. Ghice ce panouri sunt puse pe bulevard? Oprirea si stationarea interzise. Adica ce pretentii sa ai cand tu de la examenul de permis incalci legea cu acordul organului?!

      00
  28. Ce zici tu aici, este ceva de bun simt si majoritatea sfaturilol se pot aplica destul de rapid incepand de maine. Uite ca la ei inca n-a ajuns „apa calda” si tind sa cred ca nici nu va ajunge prea curand. A lasat o vorba buna Brancusi la vremea lui, uite ca tot asa ne gaseste si in 2021.

    00
  29. Avem o problema. Cum o rezolvam? Cu limitari si restrictii. Minunat.

    Se da exemplul tarilor din vest. Eu stau o idee mai la vest de tarile astea din vest si nu exista NICIO restrictie. Mergi cu transportul in comun cand vrea p… ta. Si sistemul de transport din oras deserveste zilnic mai multi oameni decat sunt in Bucuresti.

    Cum se poate asta?

    Pentru ca sunt niste oameni care studiaza „flowul” de calatori. Ah, avem la 7 jumate 1 milion de oameni pe metrou. Bun, hai sa punem mai multe garnituri. Hai sa coordonam sutele de linii de autobuz cu programul metroului, incat Ionica sa coboare din Q23 la Woodhaven, sa coboare la metrou si sa aiba aprox 3-4 minute sa-si miste curul pana pe peron. M vine acum, peste 2 minute vine un R si tot asa. Apoi, dupa 3 statii, se „inteapa” la un expres (care opreste din 4 in 5 statii) si punem metroul E (ala expres) pe peronul opus, la o distanta de, nu stiu, 10 metri de astalaltul. Vii din R sau M, E-ul este deja oprit si in cateva secunde te-a preluat.

    Am avut soc si groaza sa fac la ora de varf calatoria in 25 de minute, care in mod normal lua peste o ora la orele in care nu e atat trafic. Pentru ca atunci numa’ turistii si aia fara program strict au de lucru prin oras, deci nu e mare branza daca nu ajung undeva la timp.

    Dar intre 6 si 9 dimineata, de pilda, hai sa facem sistemul sa functioneze perfect, ca prostii aia sa se poate BAZA pe transportul in comun, nu sa intarzie la lucru, ca n-a venit 2-ul.

    Exista reducere pentru „seniori” (peste 65, cred) fara nicio alta discutie.

    Ne tot racim gura pe aici de pomana, ideea nu este sa limitezi / interzici, ideea este sa intelegi cum functioneaza transportul asta si sa fii gata sa il optimizezi.

    Daca ai prea multe masini in trafic, fa transportul in comun ATAT DE BUN, incat sa nu merite sa iesi cu masina. Fa-l sigur, fa-l optimizat pentru perioadele de trafic intens, incat Ionica sa stie ca, pentru a ajunge in Pipera la 9 dimineata, daca la 8:20 e in statia de autobuz, are „unda verde” pe toate mijloacele de transport, incat sa fie sigur ca la 9 fara 5 isi scaneaza badge-ul.

    Nu e vina lui ca e trafic mare, daca stie ca singura solutie sa ajunga dracului la timp (pentru ca il ia seful la ochi) este sa ia masina lui. Trafic netrafic, macar stie ca ii ia aprox. x minute si se poate baza pe el insusi.

    De ce merg batranii la 8 la cumparaturi? Pentru ca in general, daca nu mergi dimineata, mai prinzi un cacat. Plus ca astia nu se trezesc la 10, sa inceapa sa mearga la cumparaturi de la 2, dupa un live pe Facebook si un Farmville.

    Oricum toata problema asta dispare, daca aia care iau bani ca gestioneaza sistemul public de transport isi fac treaba. Dublezi numarul de autobuze la ora 7, pana ajunge omul la munca / cumparaturi, apoi injumatatesti, cand sunt doar casnicele pe traseu si ele, presupui, nu se grabesc.

    La faza cu interzis / limitat accesul seniorilor … ce faci daca e 8 si nus’ care batrana a mai stat 10 minute sa vorbeasca la Kaufland cu o prietena. Ii spui ca nu are voie sa urce in autobuz pana la 10? Cum limitezi chestiile astea? Si de ce ai face asta? Sa ascunzi incompententa unora care sunt platiti sa-si faca treaba si nu o fac?

    • Sa nu uitam totusi ca dezbatem pro/contra o problema rezolvabila cu 1,3 lei calatoria :D

      00
    • Ce spui tu aici este sf pentru București. Și nu ma refer ca sf pentru ca pare imposibil de realizat ci pentru ca nu exista oameni specializați pe asta.
      Concret nu exista nici un set de date privind utilizarea transportului în comun la nivel de București, sau câte mașini trec peste niște artere.
      Exemplul dat de tine se refeta probabil la New York, unde ai seturi de date privind folosirea bicicletelor din orașe pe lângă transport în comun.
      Ca ce spui tu sa se întâmple e nevoie sa se colecteze date privind utilizarea transportului în comun și apoi sa începem sa descoperim tipare de folosire. Ori în București cea mai mare inovație în materie de transport urban este atenție mare biletul valabil o ora, numai pe STB nu și metrou.
      Pur și simplu nu ai cu cine și toți valoroșii care propun soluții sunt fie interzicem tot, fie hai sa folosim ceva ce toată lumea detesta sa folosească, mai precis transportul public.

      00
    • Ce comfortabil e .
      Stai, it’s confort.
      Chiar e buna ideea asta cu -hai sa fac un blog, pareristi sunt oriunde, dea pretutindeni-ea.
      Mai afli cum e transportul, mancarea, babele impinse pe scari, soimerismul patriotic , pupaza din tei, si cam nu se cade pe gheata.
      Oare-s bulangiu, parsiv, sarac si ciudos?
      Sa nu uit, dubios.
      Who cares? Who’s cunting!

      00
    • Am urmarit vreo doua posturi ale tale. La fel de incoerente si lungi. Dar nu uiti niciodata sa mentioezi cca locuiesti mai la vest. Bun, pai daca vrei numarul de mijlpace de transport dublat la ore de varf afla ca parcul auto al STB e sub dimensional si azi. Cat costa bietul sau o calatorie mai la „vest”? Am fost si eu mai la vest si zau ca era scump. Cu nici 2 Lei care autobuze noi electrice sau hibrid iei? Cand mergi cu trenurile alea metropolitane care se „inteapa” (sper ca fara durere) in linii express.. Ai retinut cat e biletul? La CFR cu care am mers pe liniile metropolitane (deh un sarac) Costa 3.5 Ron. 3 fucking Lei si cele mai noi trenuri sunt din 2006, automotoare diesel. Cand se propune sa platim parcari, calatorii, impozite la preturile ca in Occident sariti de cur in sus ca in Occident salariile sunt mai Mari. In cazul tau ne spui si cat face barbata tu pe ora, asa subtil. Pensionarii nu mai apuca alimente zici si de aia merg dimineata ca idiotii la ora de varf desi de fapt nu se grabesc nicaieri. Lady are you for fucking real? Crezi ca suntem la Gostat in 86 si nu mai prind ulei „varsat”? Sunt magazinele pline la orice ora. Dar e misto asa.. Sa dam exemple ipocrite de afara.. Domne e misto in Suedia, dar daca ati plati impozite ca in Suedia v-ar pica maselutele. Sa se organizeze, sa se faca, sa nu se dea dar sa nu ni se ceara sa platim sa sa fim deranjati.

      00
    • De la o vreme parca imi vine sa cer daune, consum aiurea rotita de scroll de la mouse incercand sa scap de balonoaiele de săpun ale lui dojo.

      @Cosmin T. – din cand in cand o sa mai supun aici la vot, daca sa reintroducem sistemul de vot pe comentarii si pentru dojo. Peste vointa lui Vali, evident.

      00
    • „De ce merg batranii la 8 la cumparaturi? Pentru ca in general, daca nu mergi dimineata, mai prinzi un cacat.”

      stii de ce mai gasesti un cacat daca nu te duci dimineata? pentru ca dimineata se duc pensionarii si rad tot.

      00
  30. Exact azi, cand toata lumea mergea desigur cu transportul in comun, liniile 1 si 10, care trec fix prin Piata Victoriei, au fost intrerupte/deviate. Fatalitate. Cred ca ministrii care veneau de obicei cu tramvaiul au fost nevoiti sa ia masina azi.

    00
  31. Eu as baga Bucuresti in carantina 6 luni. O sa scada mult poluarea, true story.

    00
  32. Din ciclul: azi am condus. Bine, usor, singur (aoroape) pe drum cam 300 km. Dar..
    De fiecare data, cand plec de la porumb, imi doresc ca nenorocitul ala de microbus, care trece din 15 in 15 minute, tangential cu satul in care stau, sa intre si pe la noi, sa nu fac un 15 minute pe jos, pana la statie. Asa.. in 15 minute sunt la serviciu cu masina.. 5.6 km din poarta in poarta. O pista de biciclete, fara caini maidanezi ar ajuta. Cui sa-i spui. La noi daca ajungi cu bicicleta esti sarachi.

    00
  33. In Bucuresti e omul si masina. Iar asta nu e neaparat ceva normal. Omul si masina. Intr-un oras cu metrou. Daca stai langa metrou si lucrezi langa metrou, nu ai scuze. Daca nu stai langa metrou, dar lucrezi langa metrou, probabil gasesti un loc langa metrou in care sa lasi masina. Nu (prea) ai scuze.

    Sa nu ne mintim de-a-mboulea, ne place sa mergem cu masina, o ardem pe confort prost inteles. Traficul suntem noi.

    00
  34. daca ar impune chestia asta o sa-l invit pe dom’ ministru sa care el alea 3 genti, trepiedul, cele 2 jaloane si restul calabalacului din dristor in ghencea si apoi spre otopeni si in final in berceni si inapoi in dristor cu autobuzul. iar la cat spatiu as ocupa probabil mi-ar zice sa iau 2 abonamente ratb.

    ar fi amuzant.

    00
  35. In Berlin au o alta strategie, reduc numarul locurilor de parcare. Proiect imobiliar nou, max 15% locuri de parcare. Actuale locuri de parcare transformate in piste de bicicleta. Si rezolvi problema la temelie, e mai comfortabil sa mergi 20 de minute cu metroul sau cu bicicleta decat sa cauti jumatate de ora loc de parcare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.