Clio RS testdrive

Introducere:

Pe lângă Audi A4 deja prezentat mai am și un Renault Clio RS Phase 2, cu motor de 4 cilindri în linie 2.0 16V aspirat 172 cai putere din anul 2002.

Am mașina de doi ani și am făcut în jur de 25 000 de km cu ea. Când am cumpărat-o avea 110 000 km rulați integral în România.

Punctul ei forte este greutatea foarte scăzută, în niciun caz numărul de cai putere. Să va faceți o idee, un Golf VII GTI de 220 CP are un raport de 162 CP/tonă, un Audi A7 3.0 TFSI de 300 cai putere are un raport de 161 CP/tonă. Clio are toți caii pe care îi mai scoate raportați la tonă, ea toată având o tonă.

Mașina a fost un chilipir. Am cumpărat-o cu 2500 de euro și a mai avut nevoie de încă 600 pentru distribuție și revizie, ulterior am mai băgat în ea în jur de 1000 de euro pe mici modificări și piese de schimb.

Nivel echipare:

Pentru anul 2002 a fost destul de bine dotată, după părerea mea:

  • Senzori ploaie și lumina;
  • Faruri xenon pe faza scurtă;
  • Climatronic;
  • Magazie de CD;
  • Oglinzi electrice încălzite;
  • Indicator schimbare treaptă de viteză (nu eco, din ăla care se aprinde după 6500 rpm)
  • Încălzire în scaune (pusă ulterior, nu a venit din fabrică așa);

Modificări:

După ce am cumpărat-o am mai făcut câteva mici modificări pentru performanță și confort interior;

  • Admisie sport Simota (doar pentru sunet, câștigul de putere cred că e foarte mic sau inexistent)
  • ECU remap din care cred că a câștigat maxim 10 cai putere, nu m-aș arunca să zic o cifră mai mare. Mai interesant pentru mine e că a crescut limitarea la 7600 rpm (înainte tăia gazul pe la 7200 rpm)
  • Discuri și plăcuțe frână Brembo;
  • Retapițat plafon, recondiționat volan și nucă schimbător, schimbat pedalele din aluminiu (erau cam tocite);

Ce-mi place:

Pleacă foarte tare de pe loc. Pe start de la 0 cu modificările minore de mai sus a lăsat în urmă mai multe mașini „cu caracter sportiv”.

Scaunele sunt foarte ok. Sunt o combinație de piele cu alcantara cu suport lateral foarte bun.

Frânele. Fiind foarte ușoară, echipată cu cauciucuri Michelin și discuri+plăcute de calitate chiar se oprește foarte bine și eficient, iar frânele se încing destul de greu.

Sunetul. După admisie schimbată la accelerări puternice 3500-7000 RPM se aude foarte mișto.

Lipsa deprecierii. O mare parte din modelele 172 și 182 au fost omorâte pe circuit, VTM și ulterior casate, astfel nu au mai găsești foarte multe pe stradă în stare bună. Este posibil să crească în valoare peste câțiva ani dacă este întreținută bine.

Ce nu-mi place:

Cutia de viteze. Este cea mai slabă cutie de viteze pe care am folosit-o vreodată. Dacă o grăbești agață când schimbi a doua și chiar mi-a spart un disc de ambreiaj nou după 10 mii de km. Înainte de asta nu am schimbat niciodată un ambreiaj la o mașină.

Partea electrică. Încep să cred că stereotipul mașinilor franțuzești cu electrică proastă vine cu un mare adevăr în spate. Am avut niște probleme foarte dubioase pe partea electrică, după cum urmează:

  • Intra în limp mode fără niciun fel de avertisement sau logică. Mi-a dat eroare pe pedala de accelerație (printre primele modele de accelerație electrică, fără cablu) pe care am schimbat-o cu una nouă de origine, dar tot mai face din când când, fără nicio explicație, tot cu eroare în pedală.
  • Probleme la pornire. Electromotorul are o masă pe un papuc, nu șurub cu șaibă ci un amarât de papuc care se oxidează, nu mai face contact și mașina nu mai pornește, iar locul lui bineînțeles că este undeva în spatele motorului foarte greu de accesat;
  • Arde becuri xenon într-o veselie. Am schimbat 3 becuri în doi ani, becuri pe care nu le schimbi foarte ușor, trebuie să dai bara față jos.

Mi-a plouat în ea. S-au înfundat niște scurgeri și m-am trezit cu apă de câțiva cm în habitaclu iarna asta, trebuie să desfac tot interiorul să-l pun la uscat.

Puntea spate. Nu are suspensie independentă, are o punte clasică ce nu o ajută deloc în viraje strânse. Ai impresia că e stabilă și își ține trasa dar te păcălește și pierde aderența pe spate fără un avertisment foarte evident.

Concluzii:

Este o jucărie distractivă dar care mănâncă nervi și bani (mai mult nervi decât bani, piesele nu sunt scumpe). Vârsta de aproape 20 de ani își spune cuvântul și tot timpul apar probleme noi.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. Cred ca am inteles, ai dat Dacia 1310 Sport si ai trecut la next level..

    00
  2. Pare o masina de senzatii tari, calaresti o combinatie de glont- matura zburatoare.

    00
  3. In sfarsit un review si pentru pasionati. Cum e directia?
    Toceste repede gumele pe fata?

    00
    • Directia e destul de precisa, sistemul de servodirectie este clasic, fara asistari electrice, astel simti mai bine ce fac rotile pe drum.

      In conditii de mers normal as spune ca anvelopele au o uzura medie, ca orice masina. Daca o fortezi in conditii umede sau rece afara are tendinta sa rupa aderenta in primele doua trepte destul de repede si atunci toceste si cauciucuri.

      00
    • Eu unul nu sunt pasionat de tigăi

      00
  4. Misto jucaria. Cunosc bine modelul anterior. Dupa modificarea suspensiei si 2 module de soft (eco si boost) era mai stabila si mai jucausa.
    Cred ca si la a ta daca ii pui arcuri si amortizoare mai tari pe spate + ceva greutate in plus (rezervor plin) nu mai fuge atat de repede de cur.

    00
  5. Am inteles ca la audi uiti sa pui motorina dar renoul sigur consuma ceva benzina.

    00
    • Benzina ca benzina dar o sa vina taxele „verzi”. Proprietarul își exprima speranța că va creste în valoare peste câțiva ani. Mai probabil taxa pe asa ceva va fi mai mare decât valoarea de piață dacă nu cumva va fi interzisă.
      II uram proprietarului sa se bucure de jucărie și sa o întrețină cu pasiune. Acum vreo 15 ani am condus și eu puțin un r5turbo (strămoșul lui clio rs). Rachetă pe patru roti. Scapi de pietre la rinichi și dureri de coloana cervicala.
      I sa genul asta de mașini nu e pentru utilizare zilnică.

      00
    • Fiind benzinară din 2002, probabil e Euro 4. Ceva taxe/restricții sunt posibile cam în următorii 5 ani. Dar ma îndoiesc ca în România se va interzice orice peste Euro 3 in următorii 10 ani.

      00
    • In 10 ani deja devine autoturism de epocă și imun la orice. Deci da, și eu cred că îi va creste valoarea.

      In plus, UK e plina de ele, deci piese se vor găsi în continuare

      00
    • @uzunu
      In 10 ani in UK nu se vor mai putea vinde mașini cu propulsie exclusiv termica… Plus ca s-ar putea ca prețul combustibilului fosil sa crească (prin suprataxare)
      @rasta
      E norma euro 3. Probabilitate restricții (nu interdicții) de circulație în 5 ani de 75%.

      00
    • @anonim
      Nu se vor mai putea vinde mașini *noi* cu propulsie termică. Iar eu ziceam de piese deoarece modelul asta nu se mai vinde din 2005.

      00
    • @beb – omu clar si-a luat masina sport sa puna GPL pe ea…

      00
  6. La mașinuța asta mă uit și eu de ceva vreme ca și mașina de distracție.

    Ce înălțime ai și cum stai la volan?
    Snap oversteer e așa o mare problemă?
    Înțeleg că e o problema cunoscuta cu syncro-ul de a doua, dar nu se poate strânge puțin din cabluri + alt ulei de cutie?

    00
    • Am in jur de 1.75 si cu scaunul reglat la maxim in jos (am omis sa mentionez asta la dotari), mai am cam o palma si un pic pana la plafon. Pozitia e cam inalta pentru gustul meu personal.

      Da, e se plang destul de multi la 172 de snap oversteer / lift off oversteer. Din ce am inteles La 182 Cup au mai ameliorat problema cu niste modificari la suspenise.

      Din cabluri nu am reusit sa-i fac nimic, am incercat. Uleiu-l l-am schimbat la cutie cand am cumparat-o degeaba.

      00
  7. Foarte misto motoarele aspirate de pe clio 2 si 3 rs. Am avut si eu un clio 3 rs 197 cp, senzatia de putere constanta de la 3000 la 7500 de ture nu se compara cu nimic.
    Si acum am 206 RC 180 cp (mult mai slab decat clio) fix pt distractie. Din pacate lipseste timpul pt el + ca mi- frica sa mai ma dau cu el pe strada acum. Am fost de cateva ori la Adancata pe circuit si cam atat.

    00
    • Cănd am văzut inițial că autorul a scris „Mai interesant pentru mine e că a crescut limitarea la 7600 rpm (înainte tăia gazul pe la 7200 rpm)” vroiam să întreb de unde știe la cât urcă … că doar nu … acum văd altul cu 7500 de ture.

      Bine bă, când o vindeți mai departe, băgați-o p-aia cu „a condus-o o bătrână până la piață”.

      00
    • Pai se stie. Oamenii isi iau masini sport sa mearga cu ele la piata…
      Motoarele astea pt asta sunt facute. Rs-ul autorului are 20 de ani, RC-ul meu are 15 ani, aprox 200k km, ce surpriza, motorul e la locul lui, porneste la sfert, merge perfect.
      Mai rau e cand iti iei 1.4 benzina sau 2.0 tdi si ai impresia ca esti sportiv…

      00
  8. Cand conduci o asemenea frumusețe de masina încrederea in sine trebuie sa fie ridicata :)

    Pare un Matiz pe cale sa fie umflat la volumul unui dric, dar undeva pe parcurs se oprește treaba.

    Scuze, nu m-am putut abține :)
    S-o alergi cu plăcere!

    00
  9. am rugat review la Clio RS, am primit.
    mulțumesc/mulțumim!

    00
  10. se excită toți la o mașină sub-mediocră din 2002 pentru că (cică) e pentru pasionați?

    00
    • nu mai bea carbid.

    • eu incurajez chichinetele astea. partea buna e ca sunt putine sanse sa omoare alti soferi cu ele.

      00
    • Ori nu ai condus asa ceva niciodata, ori o compari cu masinile actuale cu piano black la optiuni

      00
    • @baxt nici una, nici alta. am condus și Clio și Megane, unele modificate și mai puternice de atât. S-a mai condus și Golf GTI sau R, s-a mai condus și Civic și pot continua.
      În concluzie, e o mașină sub-mediocră.

      00
    • Poate ai dreptate, dar la cat a costa, pt un car for fun mi se pare foarte ok, parerea mea

      00
    • Il rugam pe Radu sa ne zica de ce e submediocra. Ca admirator Honda, cand aveam Civicul, intotdeauna termenul de comparatie al Type-R EP3 era si Clio RS (Megane parca era prea mult pentru el) si il priveam ca pe un competitor serios.

      00
    • @octav multe minusuri sunt și în articol, tratate de către auto. Stabilitatea lasă mult de dorit, pentru o mașină ce se vrea sportivă. Calitatea în general e proastă, de la plastice, la instalația electrică. Și nu e de vechime, așa a fost de la început.
      Motorul în sine nu e wow nici el, e doar pus pe o mașină ușoară.
      Și putem continua, dar am luat destule minusuri pe azi.

      00
    • zice autorul de CP/kg. E irelevant pentru că nu se ia în calcul cutia de viteze la care este cuplat motorul. Cutia de pe Clio, dincolo de ce zice autorul, că agață, nu este una foarte performantă și dezavantajează motorul.
      Apoi, sunt irelevante comparațiile cu Golf VII GTI sau Audi A7. Una are cu siguranță DSG, cealaltă are motor cu turbo, deci cuplu mult mai mare.

      00
    • Desi nu sunt genul care sa musc la flaming, de data asta o sa fac o exceptie.

      Cutia de pe clio 172, cu toate ca este slaba calitativ este una destul de scurta care impreuna cu greutatea scazuta a masinii o avantajeaza la plecarile de pe loc.

      Lasand la o parte spec sheets si teorii, o sa pun aici cateva rezultate obtinute cu ea in viata reala pe 0-160 kmh:
      – 172 vs Octavia 2 facelift RS 2.0 TSI 200HP – Victorie 172 fara drept de apel;
      – 172 vs 330I E46 230HP – Victorie Clio clara.
      – 172 vs Audi A7 3.0 TDI quattro S-tronic 245HP . Victorie 172 oarecum la limita
      – 172 vs 330D E46 modificat spre 260-280 HP – victorie 172 la limita.

      00
    • @Radu – o sa iti explic eu de ce ai dreptate si gresesti in acelasi timp ca sa nu te mai miri de ce iei minusuri in serie.

      Tu ai dreptate, probabil masina e mediocra si nu are nimic special, e doar o masinuta mica, veche si cu mai multa putere, ceva mai nervoasa. Pana azi probabil ca exista minim 100 de masini mai bune, mai frumoase, mai performante.

      In acelasi timp insa noi suntem oameni normali cu nevoi normale si bugete la fel de normale. O masina care iti aduce o senzatie usor diferita este destul, nu trebuie sa fie ceva spectaculos.

      00
    • @autorul mai conteaza si piesa dintre scaun, volan si pedale
      https://zeperfs.com/en/match7916-1357-3698-93-323-359.htm
      (stiu, vorbim de comparatii pe hartie)

      00
  11. Ca idee, si intr-un renault captur din 2015 a intrat apa(a curs pe la picioare in timp ce conduceam), . In reprezentanta mi-au zis ca scurgerile de ploaie nu sunt drepte si ca din motivul asta se blocheaza. Le-au curatat gratis, nu au platit uscare, spalat interior. La aceeasi masina am gasit si portiera stanga plina de apa. Acolo desfaci doua capacele de sub ea si curge apa. Aici au zis ca sunt chederele problematice, masina nu mai era in garantie, nu au facut nimic.

    00
  12. Sleeper? sau alea sunt de pe la 300 de cai in sus?

    00
    • si mie mi se pare ca e un pretendent la sleeper. mergi pe langa ea si ti-o trage din nimic.
      felicitari proprietarului si cat mai mult fun!

      00
  13. baus, e clio, las-o dracu’

    00
  14. Zoso: articole despre cocalari care fac zgomot cu harburile lor. (Sunt complet de acord cu punctul lui de vedere in privinta acestui subiect)

    Tot Zoso: publica articolul unui domn care conduce o masina veche de 20 de ani, pe care a pus „admisie sport” „doar pentru sunet”

    00
    • In mare parte evacuarile sport de 2 bani au efectul ala de toba sparta. Nici nu inteleg cum conduci o masina de aia fara dopuri in urechi, dar de obicei adeptii baga si trapul sau manelele la maxim sa nu mai auda.
      O evacuare adevarata, de pasionat, nu urla aiurea ci doar e mai pronuntata pe „joase”, si asta in turatii mari, 3-4000+. Adica poti sa o conduci linistit in oras, iar cand iesi unde poti sa o calci, incepe sa se auda discret.

      00
    • Nu știu dacă s-ar plâns vreodată cineva de o admisie sport, folosita in mediul care trebuie. Dacă mulți sunt niște rupți în cur, care pun tobe Borla sau fel de fel de mizerii, să urle prost, nu înseamnă că toate trebuie să fie făcute prost.
      Doar că cei mai mulți sunt efectiv săraci lipiți, proști și căpoși.
      Mai cunosc eu pe unu, neam cu mine, Opel Astra G, 1.4 benzină, stage 1, cu gpl. Și cu arcuri sport, vai mama lor. La orice speedbump ia mașina în brațe să o treacă, altfel plafonul ar fi luat forma urechilor.
      Contează și ce pui. Am și eu pe junghiu meu arcuri Einbach, parcă așa se scrie, dar sunt un pic mai rigide decât alea originale și coboară mașina 2 cm, păstrând funcționalitatea de zi cu zi. Mai contează și ce pune mașină, cum o întreține, ce bani e dispus să cheltuiască.

      00
    • Admisie sport, nu evacuare sport. Learn the difference

      00
    • Băieți, admisie e tasta Enter și evecuare e tasta Esc. Ca să ne înțelegem mai ușor pe limba IT.

      00
  15. Misto jucaria. La puncte contra, jumatate din minusuri sunt problemele oricarui Renault mai vechi de 7 ani.

    00
  16. „Partea electrică. Încep să cred că stereotipul mașinilor franțuzești cu electrică proastă vine cu un mare adevăr în spate.”

    Subscriu. Am avut un Clio 3 (nu RS) luat aproape nou si niciodata nu mergeau toate becurile. Mai mereu era ars ori un stop, ori o pozitie, ori un semnalizator..

    Cunosc si problema cu plouatul inauntru, se infunda scurgerea cu frunze si apa ajungea la pedale.

    00
    • Am avut acum câțiva ani un Megane, nu nou dar nici 20002, de pe care, după un an de folosință, a început: s-au dus dracu luni ștergătoarele, marți radioul, a treia zi nu-mai-stiu ce senzor la becuri, a patra zi s-a aprins un senzor de airbag din neant. :))
      Mecanicul a zis s-o vând că se duce dracu. A cumparat-o un tip care făcea Uber, când m-am văzut cu el la vreo 2 săptămâni sa ii dau actele o și reparase. Nu știu ce s-a ales de ea, dar în săptămâna aia era un fel de Kinder surprise in fiecare dimineață în care mă urcam in mașină sa plec la munca: uuu, which button doesn’t work TODAY?

      00
    • am un prieten care are un carton ce vine peste ceasuri ca e pom de craciun de cativa ani deja si noaptea e deranjant. A si nu ii da nici reprezentanta de cap la o laguna 3.
      I-au zis sa mearga asa ca nu au ce ii face ca nu stiu ce are da masina emrge ok…

      00
    • Asta cu cartonul e ca aia care au 290.000 km in bord și lipesc o bucățică de banda izoler neagra peste cifra 2 și tadaaa, mașina are 90k. E bine la moda. :)) True story, in reprezentanta.

      00
    • Bine la moral* fucking autocorect.

      00
  17. Fainā jucărie. Ne ajutați mai multe info de cum se conduce, senzație, etc. Că pt asta o ții și mai și repari!
    Enjoy!

    00
  18. Daca asta e jucarie distractiva, inseamna ca un Focus ST170 te da pe paste instant. Dar na, prima generatie de Focus e renumita pentru sasiul sau incredibil si faptul ca si cel mai banal model de Focus are suspensii independente.

    00
    • Cel mai banal Focus pana la Mk4. La fel ca alti producatori (de ex VAG), pe primele motorizari din gama au inceput sa puna suspensie spate pe punte fixa.

      Acelasi caz este si pentru grupul VAG (Skoda/Seat/VW). Toate modelele cu motorizari slabe au suspensie punte pe spate.

      00
  19. Avea un prieten un model similar. Am fost pasager de cateva ori si de fiecare data zambeam cand mergeam cu masinuta. Din pacate, asa cum spune si autorul, varsta isi spunea cuvantul. Mereu erau lucruri de schimbat la ea. #pocketrocket

    00
  20. Asta e „the ultimate sleeper” mai ales cand se mai incoarda cate unu cu ceva tigaie diesel si il chiși in freza fara mari eforturi.

    00
    • vezi ca mia exista „uameni” cu stage 2-3 pe tigai de diesel de 15 ani si s-ar putea sa iti iei rusinica si nu stii de ce.

      00
  21. Misto de tot. Iubesc masinile astea mici cu power RS-ul este cel mai misto (nu se asteapta nimeni la asa ceva de la un Clio) urmat, dupa parerea mea, de Polo G40.

    Asta cu electrica la francezi este un standard. Am avut cateva Renault-uri…toate cu probleme de electrica. Cel mai misto a fost la o Laguna, daca incepea ploaia nu se mai inchidea fereastra, complet aleatoriu insa destul de des. Trebuia sa o opresc, inchid usa cu teleomanda, sa o deschid, sa repornesc si poate aveam noroc. Odata am asteptat aproape 1,5 ore sub un pod pana a trecut ploaia :)

    00
  22. Mi-am adus aminte de prima mea masina, un Renault Fuego, mostenit de la bunicul. Ai dreptate, greutatea mica face diferenta, tot asa pe la o tona avea dar doar 110 cai. Oricum, avea ceva putere chiar si pt acum 20 de ani, pacat ca n-a tinut mult distractia, consuma vreo 20 in oras si dupa cateva luni de permis mi-a schimbat taica-miu motorul cu un diesel aspirat.

    00
  23. Am un logan pe benzina din 2010 toamna. Masina asta e pur si simplu o binecuvantare la portofel. Chiar daca amicii o alinta „saracie” si la semafor nu am valoare, rezultatele acestui vehicul sunt exceptionale.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.