Industria de publicitate se dă cu fundul de pământ că nu mai poate urmări utilizatorii din cauză că Chrome vrea să oprească asta (și nu pentru că lor le folosește cel mai mult).
Sunt două probleme aici, și le tratez pe fiecare.
Utilizatorii trebuie protejați
Dacă sunteți utilizatori medii sau avansați, o puteți face singuri. Fie prin “block cookies”, fie prin liste de privacy din adblockere.
Cea mai simplă e lista de privacy, și sunt destule, din Adblock+ sau Ublock.
Eu folosesc block cookies. Am dat accept la 137 siteuri, dintre care mai mult de jumătate au „clear on exit”. Da, e un pic de muncă la început, dar odată lista stabilită, nu mai ai probleme și nu mai ești urmărit.
Nu există motive pentru a fi urmărit peste tot
Asta e cel mai simplu.
Nu există nici un motiv pentru care blogul ăsta să vă planteze cookies, de pildă. Și totuși o face, aiurea și gratuit. Și după care, la următoarea vizită, citește cookies alea, de parcă ar folosi la ceva. Normal ar fi să te întrebe când comentezi dacă vrei să stocheze cookies. Dar nu să le pună automat.
Și asta e valabil la toate site-urile. Vrei să îți îmbunătățesc experiența prin niște funcționalități ale site-ului? Vrei să vezi comentariile noi de la ultima vizită? Vrei să ningă? Vrei să comentezi? OK, ia de aici. Nu vrei? Nici o problemă, site-ul merge și așa.
Nu există motive pentru a fi urmărit de 2 sau 6 servicii de remarketing dacă ai văzut un produs. Serios. Daca nu l-am cumpărat atunci când eram pe siteul magazinului am avut un motiv, a mă urmări pe net cu el nu e o idee bună, că sigur motivul ăla a fost destul de bun să nu îl cumpăr atunci.
Iar la afișarea reclamelor e simplu: sunt pe un site de melci? Arată-mi reclame din zona aia. Pescuit? Arată-mi din zona aia. Scanează cuvintele din pagină și IPul meu și arată-mi ceva legat de aia.
Articolul de mai sus, din AdAge, are 17 bullshituri oprite de uBlock!!! E prea mult, prea consumator de resurse, prea inutil.
Mda, eu observ ca implementarea politicilor post GDPR e pe modelul FUCK YOU pe cele mai multe site-uri de continut digital, te abuzeaza cu politica sperand sa dai ca orbul OK la tot, asa ca daca acum le-o trage google (strict in interes propriu, ma bucur).
Acum poate merge o palma la google pe abuz de pozitie dominanta, ca e si primul browser si vinde si publicitate.
Cred ca o face tocmai sa evite astfel de palme fiindca e in pozitie dominanta atat ca browser cat si ca urmaritor. O solutie de autocenzura pentru a tine putin mai departe acele cateva autoritati care aplica amenzi pentru asta.
in safari mac/ios 3rd party cookies is blocate in configuratia implicita din 2010.
doar ca google gasise un bug/workaround si il exploata si s-a ales cu un proces de 3giga pounds in uk. oare in chrome cum functioneaza ?
Mie imi plac site-urile de e-commerce care te umplu cu reclame la un produs pe care tocmai l-am cumparat
Il poti returna si recumpara.
Am fost o data, acum 3 ani, in Velico Tarnovo si Booking tine sa ma informeze de 3 ori pe saptamana ca sunt locuri libere.
In Industria Publicitara nu primesti PISCOTURI daca nu-ti papa nimeni COOKIES-urile.
De aceea Zeii si Zeitele Publicitatii vor ca sa cascam frumos gurita ca si niste copilasi cand ii da mamica papitza sau sirop de tuse si sa inghitim prajiturelele lor otravite.
F U Advertisers!
Industria de publicitate nici măcar nu e vizată de schimbare. Tot ce trebuie să facă e să pună atributul SameSite=None (care necesită atributul Secure, care necesită SSL, dar asta nu ar trebui să fie o problemă în 2020) și cookie-urile lor vor funcționa fix ca mai înainte.
Modificarea vizează blocarea atacurilor CSRF, ce exploatează faptul că poate deja ești logat într-un site gen homebank.ro. Practic dacă un site rău intenționat deschide homebank.ro într-un iframe ascuns Chrome nu va mai trimite session-cookie-ul împreună cu request-urile din acel iframe (deci homebank.ro nu te va mai vedea ca fiind logat).
Pentru cunoscatori detalii aici: https://www.thinktecture.com/identity/samesite/prepare-your-identityserver/
”Nu există nici un motiv pentru care blogul ăsta să vă planteze cookies, de pildă. Și totuși o face, aiurea și gratuit.”
Nu aruncați cu pietre, nu mă pricep. De ce o face, cine îl obligă?
așa e sistemul făcut.
Băgați blogul în dubă, ar spune un brav jandarm.
Un lucru demn de mentionat la chestia cu google va scoate cookies din browser. Google se asteapta ca in 2 ani de zile sa stie cine esti dupa felul in care folosesti deviceul, nu dupa cine spune deviceul ca esti. Deja se joaca cu passwordless auth, sunt (printre) cei mai buni la NNuri, etc. Entuziastul IT din mine striga „holly fuck, ce misto!”, iar paranoicul din mine striga „holly fuck, ce scary”.
Daca Google si Facebook nu stiu, de pe acum, cine sunt, doar prin felul in care imi asez curul pe scaunul de la calculator, eu ma ofer sa ma manance Zukerberg de viu.
Dezamagit, ma asteptam la o reteta de chocolate-chip
@zoso legat de tweetul cu tristetea (oameni care lauda mizerii sperand sa primeasca atentie inapoi). problema e ca daca comentezi acolo si zici ca e o mizerie, o sa iti iei delete, block si toate alea. de-aia la mizerii gen noobs nu o sa vezi decat comentarii lacrimogene -vaaai ce chestiuta draguta ati facut, vaai ce frumos, pwp… (ca la pagina de fb a lui firea, acelasi tip de comportament). sau poti sa iti vezi commentul editat in favoarea lui (vezi manafu). iar daca dai share pe pagina ta iti iei block :))
Nu mai vreau să ningă.
Niciun motiv pt remarketing? Nici macar un pret mai bun?
Nu stiu altii cum sunt insa eu sunt usor entuziasmat de noul Edge pe Chromium (dupa multi ani de Chrome), e super usor sa blochezi tracker-e, plus ca ti le si listeaza ordonat, poate vrei sa dai premii sau ceva..
Am fost pe un site care avea 893 cookies cu optiunea „Accept all” numai
https://i.imgur.com/ShtaR7u.mp4