Care credeți că sunt principalele cauze pentru atâtea accidente rutiere?

44 accidente, 19 morți, 30 răniți. Ăsta e bilanțul Crăciunului, făcut de Poliția Rutieră. Care bănuiesc că are și niște statistici cu privire la cauze, dar toată lumea cu o urmă de creier știe că statisticile alea sunt viciate, pentru că polițistul alege mereu calea ușoară și scrie ce îi e mai ușor să scrie. Nu scrie “conducea ca un imbecil și mașina lăsa în urmă rugină și avea anvelope tocite”, scrie “nu a adaptat viteza la condițiile de drum”. Nu avea lumini și a intrat în depășire fără să semnalizeze? Nu a adaptat viteza la condițiile de drum. Se uita în telefon? Nu a adaptat. Și tot așa.

La fel face RAR când face un filtru, oprește numai gioarse, apoi dă un comunicat că 80% din mașinile de pe șosele sunt neconforme. Nu, tati, 80% din gioarsele oprite sunt neconforme. Că nu ai oprit mașini de 5 ani, ai oprit numai din ala de 10 ani și mai mult, normal că ți-a ieșit statistica aia.

Plus, în loc să se plângă, ar trebui să ne spună publicului ce măsuri s-au luat pentru a preveni accidentele. Altele decât radarul din boscheți. Altele decât plantat mașina la marginea drumului pentru a încetini traficul. Câți șoferi au fost testați pentru alcool. Câte amenzi pentru lipsa scaunului pentru copii. Câte permise dintre cele reținute au fost ale șoferilor din alte județe. Câte mașini au fost confiscate pentru că nu puteau sta la șosea. Se poate la nemți, trebuie să se poată și la noi, că doar nu suntem noi mai fraieri.

Hai cu niște statistici reale. Hai că se poate. Hai că vrem să vedem stații ITP închise pentru că 2 mașini trecute prin ei în ultimele 6 luni au provocat accidente pentru că erau praf tehnic. Hai că vrem să vedem farurile de pe OLX confiscate.

Revenind.

Topul meu:

  1. starea jalnică a mașinilor. dacă aveți timpul și răbdarea, uitați-vă la mașina din față, să vedeți cum stă pe șosea sau cum frânează. sau uitați-vă la anvelopele mașinilor de pe strada voastră. faceți o medie câte au anvelope tocite și câte bune.
  2. prostia umană legată de starea jalnică a mașinilor. uitați-vă câte accidente sunt făcute de mașini mai vechi de 10 ani, care abia se mai țin în încheieturi.
  3. lipsa poliției din trafic. ies când au acțiune sau când e ciupit. altfel, nu îi vezi. serios, sunt luni întregi în care nu vezi un polițist rutier pe străzi sau pe șosele.
  4. lipsa urmărilor. ești prins cu anvelope tocite? mașina confiscată și vii cu factura că ai cumpărat și montat altele, pe numele tău. prins fără scaun de copil? la fel. prins fără lumini? vii la RAR cu luminile în regulă, toate. și factura aia e numai bună pentru a anula împrumuturile. bonus, cum ar fi să te pună RAR să vii cu o factură de anvelope dacă ai mașina în posesie de mai mult de 4 ani?
  5. cumpărat banda a doua a unei șosele cu două benzi pe sens. asta n-are nevoie de explicații, e de ajuns să vă uitați la toate carambolurile de pe autostrăzi din ultima lună.

Soluții sunt. Poliție care să le aplice nu e.

accident-bmw-uri

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

131 comentarii

  1. Nu înțeleg care e faza cu facturi peste tot.

    Ce s-a întâmplat cu metoda șublerului? Durează 2 secunde. Sau dacă e vorba de vârstă, tot 2 secunde durează să citești data fabricației, tot ce e peste limita de ani oprit.

    O grămadă din chestiile astea s-ar rezolva dacă ar exista un sistem IT de bază și laptopuri in fiecare mașină. Ai fost prins odată neconform, scapi cu amendă. Ai fost prins iar după 1-2 săptămâni, tot neconform, oprit mașina și dusă cu platformă. Simplu.

    Puse camere față spate pe mașini de poliție care să scaneze numerele de înmatriculare în trafic.

    Orice nu are RCA, ITP sau altceva suspect, face o notificare și o echipajul îl oprește. E banal de simplu. Toate softurile și echipamentele există de mult timp, sunt testate și funcționează de mult timp prin alte țări.

    Dar la noi e aceeași mentalitate feudală. Trebuie totul făcut manual pentru că așa cine trebuie poate scăpa cu dat telefon la superior sau cu arătatul legitimației de șmecher.

    De aia nu avem nici camere fixe. De alea nu poți scăpa dacă ești șmecher. Trist.

    00
    • până la sistem integrat e mai ușor cu factura.

    • Și eu ce fac cu alea rămase de la vechea mașina, fabricație 2018, folosite 2 luni? Tocmai vroiam sa le pun aici la vânzare … Plus ceva xeoan, și un filtru sport ….
      Cine mai are factura daca nu e luat de la un magazin ce îți permite să le ai și online și să le redescarci ?

      00
    • Cine mai are factura

      oamenii normali. bagpulismele de genul ăsta trebuie să înceteze.
      ai o mașină? poate vrei să o vinzi la un moment dat, așa că păstrează toate facturile și devizele ei.

    • Total de acord cu sistemul integrat. Important e ca acele masini de politie ce au camere in ele sa fie pe sosele 24/24.
      Mai e o problema in acea statistica, soferii care au carnet de 30+ ani si conduc maxim 300km pe an. Ei au experienta condusului de acum 20 de ani cand erau mult mai putine masini pe sosele si nu se conducea asa tare.
      Cand vad mos lipit de volan, proprietar pe banda 2 si conducand cu 70km/h ma gandesc mereu ca ala e un pericol iminet. N-am auzit vreodata de o amenda data cuiva ca statea pe banda 2 si incurca traficul, macar pe autostrazi pentru inceput.

      Mai cred ca daca s-ar aplica legile existente mult mai strict si fara sa existe atatea scapari, toata lumea s-ar mai potoli. Stiind ca nu e politie, sau aud in statie ca nu e politie pe acel secto de drum, toti ii dau mai tare.

      00
    • Boss. Ușor cu stația că și eu am.
      Dacă mașina se dezmembrează poliția te poate opri duceau fara stație.
      Aia te ajută să nu iei amendă și să te ferești de capetele de cretă.

      00
    • ”oamenii normali. bagpulismele de genul ăsta trebuie să înceteze.
      ai o mașină? poate vrei să o vinzi la un moment dat, așa că păstrează toate facturile și devizele ei.”

      Știi ce ar trebui să înceteze? Băieții ăștia care tot vor să ne umplem casele de maculatură. Nu vrei să păstrăm și cutiile de la piese, pentru garanție?

      10
    • „vrem o țară ca afară, dar să mă creadă pe mine pe cuvânt când le spun ca o să schimb anvelopele, chiar dacă eu sunt isteț și nu o fac, mai dă-i dracului de proști”

    • Ce amuzant e cum am ajuns la extrema „sa ne umplem casa de maculatura”. Boss, am salvat actele de la masina, impreuna cu facturile de reparatii si schimburi de piese din timpul garantiei, pentru o masina de 4 ani, plus actele de la casa si creditul bancar, plus actele mele de munca si de educatie si diverse alte contracte (RDS, Orange, conturi bancare, diverse alte facturi pentru bunuri mai de pret care mai au garantie). Am strans totul in doua bibliorafturi. Nu imi imaginez ce vizualizezi in mintea ta. Ca te ingropi in hartii? Lasa ca mai bine stai cu punga de pungi in sertar si cu toate canile primite de Secret Santa, dar cu ceva ce se poate dovedi util in viitor sa nu stai si sa facem gura la modul colectiv ca ce muist e statul ca ne face hoarderi de hartii. PS, nu sunt nici eu de acord sa tii ambalajele la bunuri pe perioada garantiei, ca sa nu crezi ca sunt si eu in vreo extrema.

      00
    • legat de facturi, eu tot ce fac pt masinile mele fac da, stiu fara factura, pentru ca mecanicul eu are si garaj acasa si eu prefer sa ii dau lui 400 de lei decat 1000 la service penteu acelasi lucru. Stiu romania ca afara etc, dar cand si asta e doar un exemplu patit zilele trecute, montat/demontat roti 40 de lei, iti cam bagi pla si preferi sa gasesti alternative la tepele patriei, ca asa am invata sa schimb filtre singur si sa reapr chestii mai putin sau mai mult complicate din cauza jepcarilor care de multe ori nici nu se pricep fie vorba intre noi.

      00
    • La ce îmi trebuie factura de la anvelope, când au dot pe ele? La ce îmi trebuie factura de la revizii când le-am făcut doar în reprezentanțe și se pot vedea în orice reprezentanță a mărcii?

      00
    • Citind comentariul lui @Cris referitor la moșii care sunt cauza accidentelor m-am gândit la faza cu fostul ministru Chițoiu și cum încercau unii să dea vina pe reflexele șoferului celălalt.
      Ar fi interesant dacă cei care au fost implicați în accidente mai serioase ne-ar împărtăși din experiența lor din acele momente și dacă, șoferi fiind, au mai condus ulterior mașina la fel.

      00
    • „maculatură”: am făcut curat recent în facturi și am găsit o factură de mouse cumpărat de la UltraPro. Logitech, 20 de lei.
      Câtă „maculatură” am, eu strângând aproape tot? Cât are și Cosmin, două bibliorafturi.
      Când s-au umplut, trec prin ele și arunc facturile foarte vechi. UltraPro? :)
      Două bibliorafturi. Nu e imposibil de greu să ai.

      00
  2. La ITP-urile efectuate de mine, anvelopele nu au fost o problema de respingere. Anvelope ok ca vechime si adancime profil. Un singur autovehicul care avea o anvelopa cu profil de doar 2 mm (limita este de 1.6mm).
    Una dintre probleme este cea a nefunctionarii becurilor (inclusiv un caz in care nu i se aprindeau deloc becurile de frana!) – verificare pre-ITP ce se rezolva in service.
    Cea mai grava problema insa, franele. Multe din auto mai vechi de 10 ani au probleme cu ele. Ori forta de franare prea mica, ori dezechilibru prea mare, dar suficient de multe la care nu se incadreaza coeficientul franei de mana (stationare).
    La mine, nici una nu trece pana nu isi rezolva cum trebuie problemele la franare.
    In schimb, am suficienti clienti care ma iau peste picior cand sunt respinsi (sau nici nu le bag masina la ITP daca imi spun dinainte ca franele nu le functioneaza) pentru faptul ca „auzi tinere, dar anul trecut am avut problema asta si altundeva am trecut. baietii au bagat scandura si a iesit franarea”. BLOWMIND..
    Nu vreau sa trec in tabara cealalta unde sa trec cu vederea cel mai important sistem de siguranta al unei masini si nici sa-si bata unii pla de mine pentru faptul ca unul din rolurile mele este sa mentin siguranta circulatiei rutiere..

    00
    • Asa mai am cativa colegi de birou care fac misto ca eu schimb lichidul de frana la fiecare 2 ani cum scrie in carte si ca pun piese originale.

      00
    • In fiecare zi aproape dau peste cate unul caruia nu-i merg becurile pe frana. Cand le atrag atentia primesc raspunsuri de de la „a da? mersi nu stiam opresc acu si verific” pana la „sa intre in mine daca e chior si nu vede ca opresc”. Exista o mare durere in penis in tara asta si se rezolva doar cu amenda + bataie.

      00
    • Cât mai e șpaga la ITP?

      00
    • @ylyutza – daca lucrezi la ITP , am cateva intrebari, care sunt on-topic avand in vedere ca Vali ii mai dur cu gioarsele.

      Am o Vitara din ’98, masina de distractie (adica, de mers in weekends pe dealuri). Este masina a doua, prima ii pentru mers la mall si concedii cu familia.

      Bun, la un service mi-au zis ca am rugina la praguri si ca nu o sa trec ITP-ul. M-am uitat, da – la un prag am cateva gauri de rugina. Din exterior nu se vede, doar daca o urci pe elevator. Cat conteaza rugina la ITP ? M-am tot uitat pe net si nu am vazut nimic scris despre asta.

      Frane. Am cauciucuri Mud-Terrain. Recomandat sa pun cauciucuri de sosea inainte de ITP ? Eu incerc sa circul cat mai putin pe asfalt pentru ca se mananca foarte repede si-s scumpe de numa (6-800 lei bucata)

      Intreb pentru ca-mi „iubesc” jucaria, am bagat si o sa mai bag o gramada de bani in ea si vreau sa fiu in regula.

      00
    • @ Brosky
      Si eu sunt curios de raspunsuri, dar nu m-as baza pe ele. Cate statii ITP, atatea pareri din pacate.

      E plin pe forumuri si grupurile de offroad de discutii pe tema.

      Cel mai sigur MT-urile sunt pe alte dimensiuni decat in carte, asa ca trebuie incaltata de strada.
      Altfel, in teorie, orice modificare a masinii (suspensii, body lift, bullbar, proiectoare) o fac incompatibila cu ITP-ul. N-am vazut Vitara stock in teren, asa ca sigur a ta se incadreaza la una sau toate categoriile…

      Cat despre Vali, e el rau da’ se mangaie in secret cu gandul la un Y60 :)

      00
    • nu nu, mai degrabă un E90 sau un E84.

    • @vali – Parerea mea ii ca fiecare is ia adrenalina cum poate.

      Tu poate ti-o iei cand mergi cu 200kmph.
      Eu mi-o iau cand sunt pe o rampa de 40 grade in Low la 5000 de ture.

      Avantajul ii ca terenul de joaca ii mult mai vast decat la speed junkies si riscul sa accidentezi pe altcineva ii minim.

      00
    • @brosky
      Pentru a pune capat tuturor nelamuririlor, sfantul document dupa care se realizeaza ITP-ul se numeste RNTR1 si poate fi gasit pe site-ul rarom:
      http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR%201.pdf
      Pentru a-ti raspunde la intrebarea legata de pragul ruginit (gaura strapunsa): la pagina 110 vei vedea ca nu se admit deloc deteriorari la praguri sau contrapraguri.
      Iar legat de anvelope: trebuie sa mergi la ITP cu anvelopele aprobate in cartea de identitate a vehiculului: dimensiune, indice de sarcina si indice de viteza. Ca o precizare, se accepta un indice de sarcina sau de viteza real marcat pe anvelopa, superior celui inscris in cartea vehiculului.

      00
    • http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR%201.pdf

      uite, băieții, puteți citi fiecare.

      00
    • @ylyutza – multumesc – atelierul de tinichigerie ma asteapta.

      00
  3. esti fixat pe 10 ani… Sunt masini mai vechi de 10 ani care sunt in conditie mai buna decat cele de 3-5 ani.
    Eu personal sunt de parere ca principala cauza este usurinta cu care se obtin permisele de conducere, sau se obtineau in trecut.
    Factorul uman e de vina.
    El decide daca sa repare semnalizarea, sa schimbe cauciucurile, sa dea DPF „off”.

    00
    • Factorul uman poate fi modelat, învățat. Cu un radar fix, cu ITP pe bune șa unde vezi costul de întreținere al mașinii de peste 10 ani, cu nuiaua și morcovul. Dar trebuie făcut ceva, început de undeva. Nimic la liceu/școală și tot nimic pe strada. Asta e rezultatul.

      00
    • Corect. O masina poate sa aiba si 30 de ani daca e corect intretinuta nu prezinta nici un pericol. Problema e intr-adevar usurinta cu care se obtin permisele de conducere si superficialitatea cu care se face pregatirea pentru obtinerea permisului. Tin minte cand am facut scoala de soferi dupa 3 saptamani am intrat in examen cu politia. Sunt tari in UE in care faci minim 6 luni de scoala pentru permis. Aici e problema ce mai mare, nu starea masinilor. Daca ti praf masina oricata spaga ai da nu te trece nimeni la itp, nu se risca pentru 100 de lei sa isi piarda licența. Da, mai inchid un ochi la probleme minore dar cu gauri in masina si frane pe o roata nici n-are rost sa te duci pana acolo.

      00
    • De acord cu limita aia de 10 ani, e discutabila.
      Am masina euro 4, benzinara, cumparata de noua, la anul face 13 ani. Am schimbat anual consumabilele numai cu piese de calitate, placute/discuri schimbate la timp, anvelope noi atunci cand a fost nevoie (mult inainte de limita legala impusa).
      Totul este sa iti asumi faptul ca masina este o cheltuiala continua. Nu ti-o (mai) permiti, nicio problema, exista varianta transportului in comun etc.
      Piesa dintre scaun si volan decide si face diferenta.

      00
    • A mea are 18 ani. Am trecut ITP-ul pe bune de fiecare dată. Probleme are, dar nu la mecanică. Au început să pice tot felul de motorașe (oglinzi, climatizare etc.).

      00
    • a mea are 19, 135k, ceva rugina pe capota de la lichid de parbriz ce a corodat injurul stropitoarelor, in rest totul schimbat ce a cazut de la bucsi la ambreiaj, la anvelope noi. E euro 4 sa ii dea Sarmulita domnului sanatate lu fi-Rea ca anu asta ma mai lasa cu ea in bucuresti, la anu vedem, probabil dc voi plati taxa nu voi mai polua la fel de mutl da Gigi curieru ce face 4000km pe luna cu euro 5 diesel ce nu il opreste niciodata.

      00
  4. Prostia este principala cauza. Ieri am fost la câțiva cm de statistică. Un xxx din spatele meu se tot hăhăia in masina cu amicii si nu era atent la trafic. Il observ si la prima reducere mai brusca de viteza (mergeam in coloana) pun si avariile, dar xxxx abia ma evită. Peste câteva minute se repeta faza si xxxx aproape ca se sprijină de carligul meu, venind sanie. Reacția lui: încercarea nereudita de depășire a unei coloane.
    Astfel de indivizi stau la baza statisticilor.

    00
  5. 1. Alcool
    2. Alcool
    3. “Nu are cum sa mi se intample mie”
    4. Egoism/nesimtire
    5. Masini proaste si soferi la fel de prosti

    00
  6. Soluții în teren: camere video în toate spațiile publice, pentru început în punctele negre documentate, apoi extinse pe zonele cu restricții (localități, linie continuă, treceri la nivel cu calea ferată etc). Pe aceiași stâlpi să fie și radare fixe. Modificarea legislației astfel încât toate contravențiile văzute pe camere să poată fi sancționate.

    Așa, despre cauze, putem discuta o mie de ani din impresii.

    00
  7. Ieri am condus 300+ kmde la Oradea la Tg Jiu. Masini varza, conduse de oameni varza, peste tot – ex, Corsa din 95-96 condusa de un nene la 70+ ma depaseste pe trecere de pietoni ,dupa care da in frana , mai merge 100 m si intra pe o strada in lateral – parerea mea e ca el consumase ceva. BMW-uri vechi care nu semnalizeaza , fara numar . Logan cu lamaie de incepator,care incearca sa ma depaseasca pe drum in urcare si ma obliga sa franez altfel o sugem amandoi, 3-4 cazuri .Politie in acesti 300 km nu am intalnit . M-am simtit invingator cand am ajuns acasa , pe bune .

    00
    • Exact asta e senzatia pe care o am si eu. Plec la drum cu inima stransa si zic merci ca am ajuns intreg. Nu exista drum mai lung pe care sa il fac fara sa vad nenumarate situatii care se piteau termina foarte prost.

      00
    • Drumul dintre Arad – Oradea, portiunea aia dreapta in paralel cu caile ferate de vreo 6-7km dinainte de Chisinau Cris. De 3 fucking ori oprit pe acostament din cauza la idiotii din fata care se bagau in depasire pe stilul „ia ba flashuri si baga-te in sant ca vin io!”.
      Si nu au scuza ca nu ma vedeau, DRL-uri si faza scurta aprinse (la mine merg astea non-stop), ei pur si simplu simt nevoia aia de idioti cu spume ca atunci trebuie sa depaseasca, nu conteaza cine vine din fata, baga ei niste flashuri acolo si merg pe principiul ca se arunca prostul in sant.

      Nu mai are rost sa mentionez toti idiotii care isi aduc aminte ca e fix momentul oportun sa accelereze cat de blana pot joarsele lor fix atunci cand sunt depasiti sau gloata de idioti care se baga si ei voios in depasire fix cand ii depasec altii si sunt fix in dreptul lor.

      De soferii profesionisti de curse care taie orice viraj, fie ca e dinala abia de 5 grade sau curba fara vizibilitate, nici nu mai are rost sa pomenesc. In orice viraj spre dreapta deja sunt pregatit sa franez brusc si stau cat mai pe interiorul virajului.

      00
    • Asta cred că e o chestie care trebuie regândită cumva.

      Faza cu depășirile.

      E plin de idioți care nu sunt în stare să estimeze o depășire. Pe bune că aș face o probă de examen, depășirile.

      Trebui să știi ce poate mașina, ce poți tu, ce vizibilitate ai, linie continuă, etc.

      E plin de idioți cu benzinare slabe de 75 cp care se bagă în niște depășiri in care alții cu 2.0 și peste 150 nu se bagă. După care evident, trebuie să frânăm toți.

      Și fix asta e enervant. Dacă e o greșeală mai înțelegi. Dar e plin de nesimțiți care se bazează pe faptul că vrei frâna. Nu glumesc. Efectiv știu și forțează.

      Pe ăștia le-aș ridica permisul pe loc. Nu am o soluție în afară de mașini nemarcate de politie în trafic dar la ce polițiști avem noi, n-aș avea încredere…

      00
    • @manu144x, înclin să îți dau dreptate la faza cu idioții care forțează o depășire mizând pe faptul că celălalt va frâna. Din păcate asta nu e doar nesimțire.

      00
  8. Cum ar putea fi traficul altfel decât economia, educația formală, sănătatea, infrastructura, într-o țară plină de cretini și hoți ?

    00
  9. 1. Prostia soferilor. De la inconstienta despre starea masinii la prostul care se baga in depasire la limita ca deh lasa incetiteste cel de pe contrasens, ca eu smecher restu prosti.
    2. Lipsa de sanctiuni pentru chestii care la prima vedere par minore: lumini, defectiuni mici la masina, cauciucuri etc.

    Primul pas ar fi sa se aplice legislatia actuala si treptat inasprirea ei.

    00
  10. Ieri, pe la Fundata. Fulguia și șoseaua era umedă. Într-o curbă fără vizibilitate, din sensul opus, venea un idiot cu viteză prea mare și care a intrat pe contrasens, dar până la mine a reușit să revină pe sensul lui. Norocul meu a fost că eram cam la 100m de curbă.
    Între Câmpulung și Pitești ma depășește când încetineam la calea ferată un Mercedes cu nr de Olt. Când l-am depășit, mai târziu, am admirat ce cauciucuri sleek avea. Cred că sunt cele mai indicate iarna.

    00
  11. Primul motiv ar fi lipsa politiei pe strazi. Combinata cu marlania unor indivizi abia scapati de la coada vacii direct la volanul unui audi/bmw/mercedes, cumparat dupa o perioada de munca in „Anglea”, face minuni. Procentual, prea putine accidente sunt facute de masini mai vechi de 10 ani strict din cauza ca-s mai vechi de 10 ani. Hai sa lasam drobu’ de sare in pace.

    00
  12. Am Audi din 2002.Asta vara am bagat 3400 de lei doar pe dedesubt-ul masinii, sa fie toate in regula.Si nu-mi dau masina pe una mai noua.
    Cum lucrez de vreo 20 de ani sofer, iti zic eu de unde ar trebui inceput : reintroducerea poligonului. Atatia cetateni care habar nu au cu volanul ar merge cu autobuzul.Masinile is mai ieftine ca si telefoanele, efectiv tot prostul isi permite deoarece permis obtine usor.

    00
  13. ce sa ceri de la politie cand azi dimineata la 7 (cand inca e intuneric) unu cu audi mergea lipit de masina de politie (care mergea cu ~80 de kiseleff) si cand a prins banda libera a rupt podeaua. reactia politiei? 0.
    parerea mea e ca lipsa infrastructurii e principala cauza. lipsa soselelor duce la nervi, graba, manevre riscante.

    00
  14. Lipsa infrastructurii auto ar fi pe primul loc urmata de inactivitatea politiei si calitatea soferilor.

    00
  15. Obsesia depasirii, uite asa trage brusc de volan sa depaseasca, ala de pe contrases e prea aproape…si gata.

    Ieri mergeam cu 30-40 pe un drum denivelat, peticit, rupt . Din spate vine tare un a4 din 2000 cu minim 80 si ma depaseste, era rupta masina, sarea in toate directiile. Am fost depasit de o Asta H, amortizoru spate dreapta il avea praf, juca roata aia….

    Uite asa ia o curba mai cu viteza sau fac o manevra brusc, derapeaza, subvireaza si …gata

    00
  16. printre colegele mâței sunt două fiice de polițiști. ghici cine nu a purtat niciodată centură (le cunosc de la trei ani, nu știu partea cu scaunul port bebe), a mers în picioare între scaunele din față și, mai nou, la 9 ani, merg doar în dreapta șoferului? mă aștept ca, pe la 12 ani, să le văd la volan.

    00
    • Eu știu că scaunul pt copii e obligatoriu până „împlinește” copilul 1,50 m (sau 1,20 m nu mai știu exact) înălțime. În principiu, dacă le știi de la 3 ani ar fi trebuit să le vezi în scaun de copii. Pe unele dintre ele ar trebui să le vezi și acum la 9 ani (nu neg că sunt copii care la 9 ani au sărit de 1,20 sau 1,50, dar nu toți).

      00
    • Sigur nu-s 1,50.
      Nu de alta da’ mai sunt si muieri de dimensiunile astea, si n-ai vrea sa le dai jos din scaunul de copil ca sa le tragi in joaca o palma peste fund si-o muscatura in zona jugularei.
      Ori cheama careva garda… ori te mai recunoaste vreun colaborator de la job…e bataie de cap, ce mai:)

      00
    • @Habarnam, cum ziceam, nu stiu sigur. posibil ca 1,50 sa fie limita minima de la care nu mai e nevoie scaun.
      mi-s muiere de 1,50 m si n-a luat nimeni amenda ca nu eram eu in scaun de copii. :)

      00
    • Eu am avut un coleg cretin care si-a pus folie pe geamurile din spate numai ca sa nu tina cei 2 copii mici pe scaunele obligatorii.
      Mare-i gradina Domnului…

      00
  17. Pe locul 1 este ca in fiecare an factorul uman:
    -idiotul din spatele volanului care face live pe facebook
    -nesimtitul care depaseste in curba ca „ma lasa ei sa ma bag la loc”
    -cretinii de pietoni care traverseaza autostrada
    -toti care opresc/parcheaza/intorc pe linie contiuna aiurea ca acolo au ei treaba
    -si altii asemeni lor.
    intr-un cuvant lipsa de educatie. chestie care se invata in primii 2-3 ani de viata acasa, in familie nu la scoala sau afterschool. avem un exemplu de accident datorat educatiei primite la mario iorgulescu: ca sa nu se mai drogheze i-am luat bolid de sute de mii de euro. putin probabil ca masina sa fi avut probleme tehnice. in schimb problema era la volan.
    mai trebuie sa treaca vreo cateva generatii ca mentalitaitea noastra sa se schimbe. brucan era optimist

    00
  18. Am o masina mai veche, asa ca inainte de craciun am dus-o la un atelier mare si autorizat sa se uite la ea si sa repare sau schimbe tot ce tine siguranta in trafic. Le-am spus ca am un drum de 2000 km de facut si nu vreau sa patesc ceva sau sa ma lase.
    Ma suna Gigel si imi spune ca directia e varza si tre schimbate niste piese. Ii zic exact asa: „Schimba-mi tot ce trebuie schimbat”.
    Cand masina e gata o ridic si ma trimite la un reglaj de ala computerizat a directiei. Acolo, tipul care de 25 ani face asta se uita sub ea la nu stiu ce piesa si se prinde de cap cum ca ar fi trebuit schimbata, ca ce munca de c@c@t au facut aia la service si ca sa am mare grija.
    Acu stau sa ma gandesc, oare cate masini reparate prost sunt pe strazi?

    00
    • cu vechiul forester, îl duc la revizie și la inspectat, că urma ITP-ul. fac băieții revizia, se uită la partea mecanică, schimb niște discuri, restul ok. la ITP, domne, nu pot să vă trec, are probleme grave, cu direcția, cu saboții. mă duc cu ea înapoi la subaru, ăia ascultă mirați, se mai uită o data la ea, facem un testdrive, nimic. o duc la un service de cartier, unde știam pe cineva, la fel, mașina e bec. pur și simplu ăla de la ITP voia șpagă și inventa prostii.

  19. Cam greu de montat cauciucuri pe masina confiscata.
    Cu banda a doua – și eu o comit in oraș. Motivele sunt 2: (1) banda a doua e mai neteda, (2) soferi care ies de pe străzile laterale și baga botul 1 m in strada principala.

    00
  20. Sunt si alea de le-ai zis tu, dar principala cauza e mentalitatea, frate. Care duce la neadaptarea vitezei, cum zice politia. Adica depasiri de-a-n-pulea, meteorice >> impact frontal >> victime. Sau viteza in curba > trezit pe contrasens/copac > victime.

    Apoi lipsa infrastructurii, adica drumuri cu cel putin 2 benzi pe sens & separare, cat se poate. Asta ar mai reduce procentul de frontale.

    Apoi lipsa educatiei rutiere (asta cuplata cu mentalitatea si lipsa educatiei in general). Daca intelegi cat de cat fizica si lumea din jur, o sa ai macar ceva dubii cand forjezi la maxim pe sosea uda.

    Alt motiv > oamenii conduc agresiv, nu preventiv. Drept urmare sunt de multe ori surprinsi de situatie >> accident.

    Or fi si gioarse pe sosea, nu zic. S-or mai si dezmembra in mers si produce accidente, dar ma indoiesc ca sunt in top 5 cauze. La fel cu aia cu banda a 2-a. Come on… il depasesti calm pe banda 1 si gata. Iar „banda a 2-a” e deja parfum… drum express, boerie monsher!

    00
  21. La fiecare accident unde sunt mașini de aceeași clasă și impactul e cam la fel, unii scapă și unii nu. Ghici care purtau centura?

    Plus știrile alea că nu a murit neapărat din cauza impactului ci din cauza faptului că a fost aruncat din mașină. Evident că nici ăsta nu purta centura.

    Sunt mulți ce spun că avem accidente pentru că nu avem drumuri, ceea ce e parțial adevărat, dar avem accidente și pentru că unii conduc ca niște animale. Și al fel ar conduce și dacă ar merge pe o autostradă.

    00
    • Corect. Am rude si prieteni care vin cu aceeasi poveste, de ce sa pun centura cand mergem prin oras sau dece sa o puna daca stau in spate. Raspunsul e intotdeauna acelasi, nu o pui cobori si mergi pe jos

      00
  22. Pe primul loc pun lipsa poliției de pe șosele. Mers 600 km „în preajma Crăciunului” pe șoselele patriei, întâlnit 0 echipaje de poliție, 0 radare în boscheți. În schimb am dat, așa, la ochi, peste vreo 10 inși fără permis și vreo 4 în stare avansată de ebrietate. Un idiot cu o camionetă fără nici un fel de semnalizare, oprită pe bandă, noaptea, iar el îmbrăcat în haine închise la culoare aplecat pe axul drumului să se uite la roată, au fost cireașa de pe tort. L-am evitat milimetric fiindcă aveam viteză mică, dar cel din spate nu știu dacă nu l-a luat pe sus, că venea cam tare.
    De fapt, am spus greșit „pe primul loc”. Nu e un top. Toate celelalte sunt efectele absenței poliției. Nu mai există frica de pedeapsă, frica de amendă, așa că nimeni nu mai respectă reguli. Unii nici nu le știu.

    00
  23. lista mea e scurta. politia si armata.
    pe timp de pace armata sta la dispozitia politiei pentru ordine, control, siguranta.

    orice gradat sa aiba obligatia sa fie pe strada intre 1 si 7 ore din programul de munca. toti sa aiba camere de integistrare pe ei.

    o saptamana in uniforma alta in civil, lunar in alta zona, la 3 luni deplasat in alt judet pentru 1 saptamana.

    sa controleze nu doar traficul ci lucruri si mai importante.
    evaziunea fiscala ii ia lui din salariu, noua tuturor din servicii medicale, educatie, etc.

    s-ar mai fi, dar ma limitez aici.

    00
    • Poți să te limitezi și mai înainte…
      Bă, unii dintre voi nu știu de unde le scoateți!!!
      Eventual să punem armata și să construiască drumuri, și să facă curat în parcuri și tot, nu? că doar nu e război!
      Avem autorități desemnate pt toate chestiile, dar pt că alea nu-și fac treaba venim noi cu o idee tâmpită „sä facă armata și toți gradații!” Și ni se mai pare și normal!

      00
    • E simplu: fiecare radar din boscheti sa aiba atasat un cuib de mitraliera. A trecut unu cu 50 km peste limita admisa…foc de voie.

      00
    • marile puteri (sua, rusia) folosesc armata pentru beneficii economice, politice si diplomatice. nu, nu aduce armata educatie, civilizatie sau pace in tarile in care e deplasata.

      repeta dupa mine, in 2020, in tari ca aia in care traiesti, armata trebuie sa lucreze activ pentru siguranta cetateanului. zilnic, pe strada.

      00
    • Da, știm, ”armata e cu noi!”
      Bă băiatule, te rog eu frumos să-mi arăți unde în SUA armata dirijează traficul pt că așa vrea unul….
      Armata trebuie să lucreze pt noi, dar se pare că tu nu prea înțelegi rolul armatei într-o țară!
      Și pe lângă asta, ce sublimiam eu era că nu inactivitatea armatei în a da amenzi de circulație și a face curățenie în parcuri e problema, ci inactivitatea instituțiilor existente fix ca să facă asta!
      oamenii ăia nu-și fac treaba nu datorită lipsei de personal, ca să zici că au nevoie să fie supliniți de armată, oamenii ăia nu-și fac treaba fix de lene și de miserupism, asta e problema la noi, nu că nu e armata implicată destul!

      00
    • armata sua aduce beneficii economice sua. produce bani pentru salariul lor.
      imping companii americane sa suga resursele tarii distruse si care necesita reconstructie.

      armata romana, platita de contribuabilul roman, produce un rahat. ceva diplomatie, ceva politica pe plus.

      de altfel, in UE ar trebui desfiintate armatele nationale. 1 mare, cu cei mai buni, care sa produca economic a la US, restul la ajutat politia, pe strada, de la preventie pana la control.

      00
    • Uite unde sub ce pietricică se ascundea micul ceaușist…

      Dar boss, armata din ce e formată, din roboți? Eu nu înțeleg, tu ai habar cum funcționează o armată, ce scop are? Tu crezi că așa, doar apeși pe buton, aka dai ordine, și ăia trebuie să execută pentru deh, e armată?

      De când suntem în NATO, oamenii ăia semnează un contract de muncă, la fel ca oricare altul. Care are niște termeni și condiții, niște responsabilități. Și nicăieri nu scrie că trebuie să dirijeze circulația pe timp de pace…

      Da, poți da lege prin care să faci armata obligatorie, și să bagi iar tinerii la stagiu obligatoriu, dar și acolo, dacă-i pui la muncă stil ceaușist, știi cum se numește aia? E chestia aia ce a abolit-o Lincoln acum 170 de ani, caută în istorie să vezi.

      Nu-mi vine să cred că mai există încă idioți că așa doar, hop țop, dai niște ordine, și ai sclavi la dispoziție să execute pentru că uite, așa cere ‘enteresul național’.

      Nimeni nu e mulțumit de activitatea poliției, dar de acolo până la legea marțială e cale lungă…

      00
  24. Pe primul loc, prostia si nesimtirea soferilor. Asta cu masinile vechi si rable nu prea sta in picioare dupa parerea mea. Da-mi mie o rabla de 30 de ani, cu cauciucuri din 2005. Si iti garantez ca merg oriunde cu ea fara sa provoc nici un accident. Secretul e sa nu mergi cu ea ca si cum ar fi noua.

    00
    • Corect.

      1. depasirile de-ampulea, facute de aceiasi care, atunci cand e un accident pe autostrada si se sta in stau, ei aleg sa mearga pe banda de urgenta, ca nu sunt fraieri.
      2. neatentia pretutindeni: la treceri de pietoni, la schimbat benzi, belit ochii in telefon sau, pur si simplu, prostia
      3. infrastructura proasta: drumuri cu o banda pe sens, drumuri nemarcate (duc la oboseala pe timpul noptii)

      La toate se aplica lipsa politiei care nu sanctioneaza si alte nereguli, in afara de depasirea vitezei.

      00
  25. Durerea-n pla, prostia si grandomania.
    Cum ii potolesti? Sanctiuni sanctiuni sanctiuni.
    Aproape toti berbecii care ies din tara sunt soferi exemplari dupa granita Ro pt ca ii doare la buzunar sau raman fara masina la aia mai civilizati.

    Tin minte o strada 4 benzi, banda 1 ocupata de masini parcate. Dupa 1 sapt de politie in zona si amenzi zilnic s-a rezolvat. Dupa vreo 3 ani inca se pastreaza ordinea, deci se poate.

    00
    • “Aproape toti berbecii care ies din tara sunt soferi exemplari dupa granita Ro”

      Basme. La fel de boi sint si după granița. Mijlocași pe autostrada, depășirea coloanei de la semafor, treceri pe roșu, claxoane la verde, curse prin oraș, parcări ca așa vrea el, etc.

      00
  26. Daca 78% din parcul auto roman este de peste 10 ani cum vrei ca cei de la RAR sa opreasca altceva decat gioarse? Statistica lor e in concordanta cu asta, considerand ca la
    orice masina de peste 10 ani poti gasi ceva in neregula. Varsta medie a parcului auto autohton este de 15.4 ani…

    https://cricul.ro/2019/02/28/statistici-parc-auto-romania-2018/

    00
  27. La ultimul interviu cu Pătraru ministrul Vela a spus că telefonul lui e public și oricine poate să-i trimită SMS și el răspunde. Hai să-i trimitem fiecare un mesaj cu întrebarea de ce au murit 19 oameni într-o zi și ce măsuri imediate are de gând să ia?

    00
  28. pentru că România

    00
    • „un Opel cu numere de Bacău care circula dinspre Urziceni către Buzău a pătruns pe contrasens şi a izbit frontal un Renault Clio cu numere de Italia.
      Coliziunea a fost nimicitoare. Trei persoane din Opel au fost proiectate pe câmp, impactul fiindu-le fatal. ”

      Plm aici nu drumul a fost problema ci cocalarii din Opel, care au dat colțul din lipsa centurii și prostia șoferului.

      00
    • Posibil, dar stiti ca majoritatea accidentelor de pe DN 2 au cauza asta, oficial, patrunderea pe contrasens? De ce? Pentru ca se merge ingramadit, se fac triplari si cvadruplari confundandu-se acostamentul cu o banda de circulatie. Am tot scris despre asta…

      00
  29. traficul si disperarea generata de el.

    prin trafic inteleg tot: drumuri, gioarse, soferi, politie (sau absenta ei) si orice mai vreti voi.
    toate astea genereaza in oricine, fie ca constientizeaza sau nu, disperare si groaza, cum zice cineva mai sus. iar fac 2 ore pe un drum de 20 de minute. cum mai scurtez? si la un moment dat il tradeaza groapa, starea tehnica, skill-ul.

    si parerea mea e ca nici macar nu trebuie imbunatatiri masive, doar chestii mici la toate capitolele, reparate drumurile cele mai nasoale, eliminate, indiferent de metoda, cele mai proaste masini, scolarizare ceva mai serioasa, ceva mai multa politie pe drumuri. imbunatatiri minore la fiecare capitol vor rezulta inntr-o imbuntatire masiva a traficului si mai putina disperare.

    PS o inasprire majora la licentele de instructor auto. doar din saptamana dinainte de craciun:
    masina de scoala care mergea pe banda a 2 cu 30. nu nu facea dreapta, a mers asa tot bulevardul, multi oameni in spatele lui care nu depaseau pe stanga ca lege, ca faceau stanga undeva sau ca se asteptau sa faca stanga undeva si din bun simt asteptau, ca au fost si ei odata asa.
    iesire sens unic dintre blocuri in bulevard, mult spus bulevard, linie de tramvai si juma de banda pe langa, scoala facea stanga si se pozitionase in asa fel incat spre dreapta nu avea loc nici o bicicleta, spre stanga cu loganul aveai loc dar cam atat. cred ca a stat un sfert de ora acolo, se facuse coada pana in capatul celalalt al cartierului, mai scapa cate unul mai fasnet (cel putin vreo 7 sau 8 am vazut eu) care se strecura cumva pe langa si reusea sa se duca unde aveaa nevoie fara sa incomodeze pe nimeni din bulevard. eu am fost cred ca cel mai porc. am ocolit prin stanga si am facut dreapta. fara scart, fara sa bruschez, pur si simplu era timp. scoala nici macar nu s-a clintit . cine stie cati inaintea mea si cine stie cati dupa mine au facut acelasi lucru.

    maisna de scoala care intorcea prin gaura din scuar, pe contrasens in ciuda sagetii mari si albe vopsite acolo.

    in 99% din masinile de scoala elevii musca efectiv din volan. pieptul la 20 30 de centimetri si ridicati cat de sus permite scaunul. dumnezeu stie cum or fi oglinzile

    00
  30. Update:dom’ ministru a ucis doi oameni fiind la volan……..

    00
  31. Doar atât? Cam subțire.
    Toată lumea cere înăsprirea amenzilor, verificarea verificărilor, dar uită esențialul: INFRASTRUCTURA unde e??? Unde-s autostrăzile, drumurile expres, centurile orașelor?
    Da, am uitat că Firea Sârmă-n cur preferă să bage sutele-n curu’ lu’ PFA Daniel în loc să-i bage-n infrastructură.
    Uităm că guvernul are un minister cică al fondurilor europene, dar n-a făcut nimic în a atrage fonduri pentru infrastructură, dar astea-s detalii…importante-s amenzile.

    00
  32. În anturajul meu, majoritatea cazurilor pe care le cunosc, 5 la număr, au fost accidente din cauza vitezei în curbă, la care se mai adaugă o lovire pe trecerea de pietoni, neatenție și viteza, plus o neacordare de prioritate.

    00
  33. Poliția este în vacanță ca doar le-a intrat prima de sărbători pe card și trebuie sa o cheltuiască.

    00
  34. Cei mai periculosi in trafic mi se par idiotii care ruleaza nejustificat cu o viteza mult sub viteza normala, urmati de retardatii care ajung in spatele lor si nu depasesc nici in ruptul capului.

    Acest lucru ma pune pe mine, cel care vrea sa mearga in afara localitatii cu 90 / 100 km/h (cum e si normal) in cel mai mare pericol, trebuie sa depasesc, nu una, ci 5-6 masini care merg cu 70, iar cand din motive evidente nu am timp sa fac depasirea acelor cretini, sunt nevoit sa intru intre ei, ceea ce duce la punerea in pericol a tuturor (incep flash-urile si injuraturile).

    Caut sa depasesc cat mai repede individul care ruleaza cu sub 80 km/h pentru ca din varii motive acesta reprezinta un pericol, fie este incepator, fie este baut, fie este pur si simplu retardat.

    00
    • As vrea sa vad ceva argumentat, nu doar –

      00
    • Viteza aia e viteza maxima admisă, nu cea recomandata si nicidecum cea garantata. Nu ești la curse si nici nu ai dreptul la o medie orara ridicată. Ești la fel de periculos ca aia care merg mai încet.

      00
    • @Vlad, tu unde te grăbești de vrei să mergi doar cu 90 – 100 în afara localităților? Ai șosele în țară pentru doar 90 – 100 în afara localităților? Dacă ăia nu-s siguri pe ei sau pe mașină sau cunosc drumul mai bine sau au copii sau pe cineva cu rău de mașină sau pur și simplu au plecat la plimbare că nu arde nicăieri și nu vor să ruleze la limita legală, tu de ce ești dobitoc și vrei să forțezi? Pentru 10 minute câștigate în plus? Ca să te oprești la următoarea coadă unde te vor ajunge din urmă „melcii”? Vă credeți toți Scumacheri, vreți să fie toți ca voi, până apăreți la știri la rubrica „nu a adaptat viteza la condițiile de drum”. Pericol ești tu care confunzi străzile și șoselele cu pista de formula 1. Și când știu că există cretini ca tine pe șosele prefer să merg sub limita legală ca să am timp să evit tâmpeniile pe care le faceți.

      00
    • Daca tu te simti in siguranta cand mergi cu 50 km/h in afara localitatii, te inteleg, insa nu inteleg cretinul care circula cu 90, ajunge in spatele tau, are tot timpul din lume sa te depaseasca in conditii siguranta si din motive pe care nu le cunosc nu o face. Atat de idiot este incat nu lasa nici macar spatiu sa poata altcineva depasi, in conditii de siguranta.
      Astfel se creeaza o coloana de 5-6 masini sau mai multe, iar in aceasta situatie, participantii care considera normal sa mearga cu 90km/h in afara localitatii, ce fac ?

      Respect limita legala de viteza, nu trebuie sa imi impuna 5-6 participanti la trafic limita de viteza pe care o considera ei.

      Viteza legala nu inseamna curse.

      00
  35. 1. lipsa educatiei – si asta nu se rezolva peste noapte. pentru ca daca esti un idiot fara scoala sau cu master in psihologie la „spiru, n-ai sa intelegi nimic din convietuirea civilizata pe sosea

    2. lipsa masurilor luate de stat / politie – pentru ca un idiot precum lucian dinita, fost sef al politiei rutiere, ne vorbeste la tv despre dezastrul de pe drum si da sfaturi, in loc sa fi facut ceva concret cat era seful politiei rutiere in romania

    3. lipsa unei logici minime – pentru ca nu trebuie sa fii academician ca sa conduci, da’ trebuie sa gandesti

    4. lipsa fricii de consecinte sau de moarte – eu vad din ce in ce mai multi care vor sa se sinucida, si nu pricep de ce … ca inainte de a ma omora pe mine, se omoara pe el. da’ nah …

    PS … tata face curat des pe santurile din fata casei care e la un drum national. gaseste din ce in ce mai multi pampersi aruncati pe geamul masinilor. Inainte gasea doar sticle, pahare de cafea si pungi cu mancare…

    00
    • @Andrei, cum se împacă punctul 1. lipsa educației cu punctul 3. în care spui că nu trebuie să fii academician ca să conduci? Că mie mi se pare că șoselele sunt pline și de idioți cu școală iar bunul simț și alte calități morale le dobândești mai degrabă în familie, nu prea schimbă mare lucru educația aia de care vorbești. Dacă ai respect pentru cel de lângă tine nici în trafic nu te vei comporta altfel față de el. Unii își arată adevărata față la volan, în alte circumstanțe poate nu ai interacționa suficient cu ei ca să vezi asta.
      Are Vali niște articole destule de utile referitor la modul în care iși cresc unii plozii. Crezi că pe ăștia, când devin adulți, îi mai schimbă ceva?

      00
  36. Orice ar face la ITP sau rar, românașul se descurca cumva „lasă tati că îmi dă văru extinctor și cauciucuri și după i le dau înapoi”. De asta ne cam meritam soarta, că nu e doar vina statului, ci a gândirii colective. Da, sa se facă controale random pe străzi + confiscarea mașinii pt probleme grave + câteva bice. Dar și atunci se anunță pe Waze și ocolim zona, nu-i problema, nu ne face statu pe noi!

    00
  37. Pun pariu ca mosul de 83 de ani ce a murit in accidentul de ieri facut de Chitoiu nu avea luminile aprinse. Chitzu a intrat in depasire si a bam!
    Principala cauza e prostia, din cauza ei isi cumpara masini pe care nu le pot intretine, din cauza ei nu cunosc codul rutier, tot din cauza ei au o viata haotica si „se grabesc”.

    00
  38. mda, top 3-ul meu s-a mai zis: ordinea (ne)mentinuta de politie, infrastructura si lipsa educatiei

    probabil cel mai eficient ar fi daca ministerul de interne s-ar scoate de sub politic – ca sa nu aiba 40 de ministri in 15 ani – dupa care implementat toleranta zero pentru orice cacat, fiindca de la lucrurile mici incepe..

    de aici s-ar rezolva in timp si “educatia rutiera” fiindca in tara asta invatam doar daca suntem stransi de coaie

    00
  39. Eu intreb altceva, cati dintre voi ati vazut in 24 sau 25 decembrie o masina de politie cu politist in ea? … de acolo porneste totul, toata lumea merge haotic ca stie din start ca nu-i politie de sarbatori. E clar ca nu se vrea facut curatenie pe sosele, pentru ca asta ar insemna sa munceasca si nimeni n-a dat la politie pentru ca acolo se munceste, a dat pentru ca acolo e salariul bun si munca putina.

    00
    • Plus de asta mi se pare ca se fac foarte multe accidente din cauza telefoanelor mobile, cat de spart sa fii sa nu intelegi ca nimic nu poate sa fie asa urgent incat sa merite riscul sa faci accident, iar daca ai o meserie din cauza careia primesti telefoane asa urgente… sunt sute de solutii pe piata.

      00
    • Eu am vazut 2 echipaje radar la lucru in dimineata de 25 decembrie, la ora 9:30 pe DN4 si foarte multe masini oprite in dreptul lor, acum ca polistii imprastiau amenzi sau felicitari de Craciun…

      00
  40. Al meu top 100:
    1. Boul/vaca de la volan
    2. Boul/vaca de la volan

    100. Boul/vaca de la volan

    Nu infrastructura sau rabla sint de vina ci ciumpalacul cu iq 80 de la volan, care conduce după regulile proprii. Limita de viteza e pentru fraieri, la fel si marcajele rutiere. Semnalizarea este facultativa, ei comunica intenția prin telepatie. Iar mașinile sint modificate după bunul plac. Ieri am văzut un E46 cu spoiler/bara de protecție de e90, din 3 dieseluri cel puțin unul are filtrul demontat, etc. Jantele si mărimile de roti din talon sint tot doar pentru fraieri, boierul pune pe a lui ce vrea el.

    Azi unul cu școala de șoferi, apar mașini parcate pe banda lui (vizibile de la minim 100-150m), da semnal si se si bagă in același timp, deși eram aproape paralel cu el. Coae, dacă din școala faci cascadorii de astea, după 1-2 ani de permis nici nu te mai deranjezi sa te asiguri sau sa semnalizezi.

    Cum intru in România, cum poți simți graba si îndârjirea șoferilor. Zici ca dacă așteaptă încă un minut sa poată depăși ca lumea pierd ani din viața. Sau merg slalom cu 70-80 in oraș, deși traficul merge binișor cu 50-60. Sa te ferească sfântul sa nu pornești de la semafor in clipa in care s-a făcut verde. După 1-2 secunde stau toți proptiti pe claxoane, de parca se da startul la vreo cursa si ei pierd pile position. Etc.

    Trecerea unei mari mase de șoferi, de la coada vacii la volanul unor mașini relativ puternice plus faptul ca fie au luat permisul prea ușor, fie l-au luat pe pile (deci habar nu au de legislație si conducere preventivă) este una din cauzele care duc la carnagiul de pe șosele.

    00
  41. Neatentia si inconstienta cred ca sunt cauzele accidentelor rutiere.
    Statistica de anul trecut spune ca inisfiplina pietonilor si neacordarea de prioritate masinilor si pietonilor sunt principalele cauze
    Statistica accidente rutiere 2018 https://imgur.com/gallery/uLXB0g3

    00
  42. graba si drumurile proaste de calitate africana

    00
  43. Am eu o idee semi sf – inventate camere video inteligente in sensul in care sa detecteze masinile care calca linia continua sau circula cu viteza peste cea legala. Dupa aia oferite poporului cu un deal de genul – iti pui din aia pe masina, ai 10% reducere la asigurare. Mai trebuie doar amenda sa fie serioasa, gen o mie de lei pentru depasire pe linia continua sau viteza mai mare de 10 km peste ce scrie pe indicator si sunt convins ca intr-un an ar scadea drastic problemele pe sosea.

    00
  44. Pe urma se pensioneaza domnii politisti pe la 45 de ani ca au avut munca stresanta si job riscant. Am cunoscut un exemplar de genul asta, sanatos ca un taur , 45 de ani dar proaspat pensionar.

    00
  45. La fel as schimba putin legea, tot ce se intampla pe contrasens, cu viteza mai mare sau sub influenta alcoolului sa fie in sfera omorului cu premeditare.
    Te-ai suit beat la volan si ai facut un accident? Tentativa de omor cu premeditare (premeditarea fiind cand te-ai suit beat la volan)
    Ai intrat pe contrasens si ai lovit pe cineva? La fel.
    Conduceai mai iute decat indicatorul si ai lovit o masina? La fel.
    Diferenta ar fi ca probabil nu ar fi mai cu suspendare ci pedepse cu executare si la final de zi prin pedepse (si reducerea coruptiei) controlezi totul.

    00
  46. Cauzele producerii accidentelor in Romania sun:
    * Infrastructura rutiera deficitara;
    * Lipsa de educatie.
    Orice alta cauza ati enunta, ea se incadreaza in una din categoriile enuntate mai sus.

    00
  47. Ar trebui interzise statiile si sanctionati cei care dau flash-uri pentru a semnaliza prezenta unui echipaj de politie. Vad ca multa lume se intreaba de ce nu este politie pe strada, ce rost mai au sa iasa cu radarul daca toata lumea afla ca ei sunt in localitatea X?

    00
  48. Mosii, cauciucuri vechi, mers pe banda 2-a astea sunt mizilicuri. Cauza principala a accidentelor este cititul si scrisul la telefon.

    00
  49. Psihoza Whatsapp, statul cu ochii in telefon ca boul si ca vaca, in cautarea unor aprecieri futile, oameni fara sens care cauta niste validari false in realitatea virtuala. In fond, falimentul sistemului de invatamant se vede si in zona accidentelor rutiere. Oameni mari, unii chiar cu „fonctii” (middle si upper management, cum se zice), dar cu niste lacune de educatie dureroase.

    00
  50. Singurul top valabil:
    1.prostia
    2.prostia
    3.prostia
    …..
    100.prostia

    00
  51. Inainte de toate, nepasarea in fata regulilor de circulatie si nu numai, romanul nu respecta nimic, oare majoritatea accidentelor au avut loc pentru ca soferii au condus regulamentar? Cat despre rar sau politie, aceeasi poveste nerespectrea… banul sa iasa.

    00
  52. A fost plin de politie inainte de sarbatori. Plin! Din 25 in coace, nici urma de politie in trafic.

    00
  53. Vand audi q7, an 2007, 3.0 tdi, masa 2,5tone. 9000 euro :)

    00
  54. prins fără scaun de copil?

    confiscat copilul.

    00
  55. 100% permisele luate pe bani

    00
  56. Masini vechi/proaste, masini care nu au ce sa caute pe drum, soferi prosti, soferi grabiti si foarte prosti, soferi extrem de prosti cu permisul luat la „cu plata”, soferi inconstienti (bauti, drogati, cu permisul suspendat, fara permis)…

    00
  57. NOU
    #128

    Partial, ai dreptate. Daca tot ai pomenit, Germania, sa sti ca acolo nu sta nici o masina la panda, Dar la nevoie, in max 7 min , e linga tine. Acolo sunt radare fixe si mobile. Cele fixe, sint atat de dese, in xonele de interes, incat nu ai timp sa accelerezi, ca treb sa franezi, sau te-a luat. Cele mobile sunt puse pe trpied, sau chiar in remorcute, care pot lua pe ambele sensuri.
    Dar sa revenim la intrebarea ta, dece la noi mor atati?
    Personal, cre ca din cauza haosului in care se afla tata , de foarte multi ani. Drumuri proaste, poduri rupte, lucrari nesemnalizate, intersectii neiluminate, constructii aparute peste noapte, etc. Toate astea au , in mod normal, un responsabil , si cher pe cineva care supravegheaza. Acesti oameni iau bani fara sa presteze , si nimeni nu zice nimic. Nimeni nu este revoltat de aceasta situatie.
    ca exemplu, amintesc de accidentul produs pe centura capitalei , la intersectia cu splaiul dambovitei, unde acun cativa ani o masina a iesit din splai in centura, a cazut in dambovita , si a murit un copil. asta sa intamplat pe fondul nesemnalizarii intersectiei si a faptului ca nu este nici un bec in zona. La cativa ani de atunci, situatia este identica. A aparut doar o cruce si o candela. Nimeni nu a facut nimic pentru a imbunatatii situatia, macar putin. Nimeni nu este revoltat pentru situatii de genul asta. Este explicabil, poate. Suntem prea ocupati cu legile justitiei, cu comisia de la Venetia, si au scapat aceste mici amanunte.

    00
  58. Am venit in tara de sarbatori din Cehia. Dupa 1200km si mai mult de 10 accidente vazute pe drum concluzia mea e urmatoarea:
    1. Lipsa politiei si neaplicarea legii
    2. Vechimea masinilor
    3. Educatia
    4. Oboseala
    De ce 1: Pana la granita la Nadlac a fost ok, multe masini care au ramas pe butuci pe marginea autostrazii din cauza vechimii, dar majoritatea conduceau legal, 130km/h fara flashuri ca nu au rabdare sa depasesti + alte romanisme.
    Cum am trecut in Romania 170km/h, depasiri pe banda de urgenta, major accidents raportate pe waze, din drum de 6 ore pana unde trebuia sa ajung am facut 8.
    Cum de pot romanii sa conduca legal si civilizat in alte tari dar nu si in romania? Simplu. 600km, 8 ore de condus, 0 politie. Nimic, nada, absent!
    Pe langa asta 90% din masinile care treceau granita erau putin spus rable… si nu exagerez cu acel 90%. De la probleme de directie, la roti pe diagonala, opriti pe dreapta cu capete de bara rupte si cate mai erau. Mai mult din 10 masini pe platforma venite, 8 erau lovite, probabil dauna totala.
    Macar acum la intoarcere Ungurii verifica si ITP-ul, dar cum la noi se face cum se face, e degeaba.
    Ar fi bune camere de viteza, itp, asigurare peste tot, legi si pedepse mai stricte dar si aplicarea lor cu strictete si poate asa ne mai civilizam si noi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile