Cam așa arată o mașină după câteva zile de stat la drum.
Dar eu mă uit la altceva. Jumătate din mașinile care sunt parcate pe lângă rezidențialele astea sunt parcate pe terenurile altora. S-a pus rezidențialul în câmp, 5 etaje, 8 locuri de parcare, restul parchează pe unde apucă. Când terenurile din jur se vor ocupa sau oamenii și le vor îngrădi, unde vor mai parca mașinile? Oare s-au gândit vreun pic la asta sau au zis că parcările vor fi mereu la liber și destule??
Aici e vina exclusiv a autorităților. Regulile trebuie să fie clare, cu număr clar definit de parcare pentru locuitori și vizitatori.
În toată lumea asta civilizată e la fel.
Și lăcomia e fix la fel. În SUA dacă nu ar fi legea așa cum este, nici ei n-ar face locuri de parcare pentru simplul fapt că terenul e foarte scump și încearcă să maximizeze profitul, că dacă n-o fac ei, o fac alții.
Și tot se vor găsi hipsteri care vor cumpăra apartamentele pe ideea că ei n-au mașină și umblă cu trotinetele electrice, asta până au un copil și văd că trotineta sau bicicleta nu prea merge.
Oamenii sunt la fel peste tot, regulile nu.
Lege e si la noi, dar nu se respecta.
Corect, trebuie sa existe niste legi care sa ii oblige pe dezvoltatori sa prevada si locuri de parcare.
Dar asta nu inseamna ca toti cumparatorii trebuie sa fie dobitoci si sa cumpere orice, indiferent de conditii.
Legile exista si prevad clar ce si cum … nu avem autoritati care sa le implementeze.
Corect, dacă vreau copil nu îmi iau apartament la mama naibii. În orașele mari din România nu ai nevoie de mașină nici dacă ai copil. Asta dacă te-a dus puțin mintea să nu îți iei apartament la mama naibii sau casă în mijlocul naturii dar tu copilul tot la școlile din centru să vrei sa îl aduci
Alții sunt vinovați… Cei care cumpără nu au nici o vina. Merg cu ochii închiși și iau apartamentul gratis… Tipic românesc alții sunt vinovați… Nu! Toți sunt vinovați mai mult sau mai puțin dar toți sunt vinovați e suficient că una din părțile implicate sa zică stop și problema e rezolvată dar toată lumea accepta situația pt că „alții sunt vinovați”
Numai vina autoritatilor!:))) Uite flausati ca asta isi cumpara acolo. Ca ei n au nici o responsabilitate fata de propriile persoane. Iau muiutz si apoi se plang ca le a fost lene sa gandeasca cateva minute.
Nu prea e vina autorităților. Stau în bloc cu 157 apartamente. Sunt 165 locuri parcare subterane. Sunt 12 locuri parcare supraterane.
Cand am venit, erau jumătate din apartamente vândute și mult mai puțin de jumătate din locuri de parcare. Am luat 2 locuri de parcare. Scump. Astăzi vecinii de dau cu cururile de pământ ca nu au unde sa parcheze. Ca între timp au fost vândute (și nu mai puteau parca moca pe locurile nevândute). Dar nu au cumpărat. Ca era scump. Acum nu mai sunt. Parchează pe strada… unde cineva le canalizează din când în când… surpriza!
PS Am votat ca parcarea supraterana sa rămână fix la 12 locuri (deși spațiu mai este) și sa fie folosite exclusiv pentru oaspeți după principiul primul venit primul servit. Bineînțeles că sunt înca niște vecini cumsecade care o parchează acolo cu săptămânile.
Deh… discuție lunga. Același principiu ca la mașină totuși : cumpăra calculând doar apartamentul. Întreținere, asigurare, loc e parcare… „e” pentru alții.
Vina principala o au oamenii, care cumpara asemenea mizerii.
Si bancile ca finanteaza oamenii care cumpara asemenea mizerii.
Tocmai recent mi-am luat apartament și am luat la pachet și loc de parcare.
Iar dacă o să-mi permit poate mai iau unul. Și e aproape de centrul orașului, nu e la porumb.
Mai erau o grămadă de locuri libere dar am zis să nu risc. Nu-s deloc pe ideea delăsării că lasă că parcăm pe alea libere și apoi vom vedea noi ce-a fi, am văzut la alții cum evoluează lucrurile și am zis nu.
Ca legislație eu ziceam să oblige să vândă apartamentul cu loc de parcare inclus, astfel toată lumea concurează de la egal la egal. Și atunci nu mai apar discuții din start. Iar dacă își iau 2-3 mașini și au doar 1 loc de parcare atunci prostia e complet a lor, nu e problema statului alta în afară de a ridica mașinile parcate neregulamentar.
Clar că sunt de vină și oamenii care cumpără acolo, dar un pic nu sunteți nici voi realiști. Apartamentele din zonele bune sunt rezidențialuri de lux, vândute la preț de vilă. Nimeni nu face apartamente la prețuri de clasă de mijloc pe terenuri centrale scumpe.
Vorbesc de SF-uri pentru românia, știu, dar ăsta e adevărul pieței, iar statul cumva trebuie să se asigure că măcar un minim necesar gen un drum accesibil și 1 loc de parcare există acolo. Pentru un om pe salar și cu rată, un loc de parcare e un efort.
Și nu trebuie să judecăm că vai de ei săracii își cumpără apartamente la porumb șamd. Asta își permit, alternativa sunt blocuri vechi și pline de pensionari care n-au mai zugrăvit de când s-a inventat varul, sau rezidențiale de lux la preț dublu.
Trebuie gândită problema din toate punctele de vedere, cât timp statul ar face infrastructura minimă și niște chestii minime de bun simț, am putea avea apartamente accesibile și la porumb, n-ar fi problemă.
Dar aparent pe lângă că muncim 8 ore pe zi și plătim 45% statului impozite și contribuții, mai trebuie să ne facem și inspectori în construcții în timpul liber, că ăia din instituții dorm pe ei și nu trebuie deranjați.
Pe ideea asta ar trebui să ne facem și dirijori de trafic, pe ideea că de ce ne-am luat atâtea mașini când vedem că nu sunt drumuri și locuri de parcare. Poate facem voluntariat și să reparăm autobuzele când se strică pe traseu, șamd.
Poate data viitoare nu ne mai pișăm pe el de vot.
Doar mie mi se pare de porc sa-ti iei doua locuri de parcare, desi ai doar 1 apartament? Spuneti-mi voi, ce fel de om e ala care face asa ceva, stiind bine ca in cel mai bun caz sunt atatea locuri cate apartamente?
manu1144x – unde ti-ai cumparat? Prima ceyrat sau prima decebal?
bgdn – Nu, nu mi se pare de porc. Am fost sa vad un apartament intr-un complex ce se construieste. Momentan locurile de parcare sunt cu vreo 30% mai multe decat apartamentele asa ca da, daca as avea bani de ce nu mi-as cumpara 2 locuri de parcare lipite si sa imi parchez masina frumos(doar una) pe acele 2 locuri? Socotim in viitor, 2 locuri de parcare lipite=mai mici sanse sa iti gasesti masina lovita si nu vorbim de parcare publica ci privata cu intabulare asa ca da, daca am bani de aruncat pe fereastra parca as prefera sa imi parchez masina pe 2 locuri si sa deschid usa in larg.
@BGDN, ce sa fie de porc ?
Nu este nimic aiurea ca un proprietar a gandit in perspectiva si si-a luat 2 locuri de parcare. Sau ca are 2 masini si vrea sa aiba unde sa le parcheze.
Cum ar trebui sa procedeze cineva ? Sa cumpere un singur loc de parcare si pe celelalte sa le lase libere pentru vecinul care nu a vrut sa plateasca ?
Haide atunci sa gandim si mai departe. Nu vi se pare de porc ca unii oameni sa isi ia 2 apartamente sau sa isi ia apartament cu 3 camere cand ei sunt doar 2 locatari.
Poate vecinul are o familie de 3 persoane si ar fi vrut el apartamentul ala de 3 camere in locul celui de 2 camere.
@Andrei G & @verdenpom: ce argumente tip cancer. La modul, hai sa consum eu mai mult, daca in acest moment vecinii mei nu consuma. Libertatea ta de a-ti lua mai mult poate ca nu deranjeaza pe nimeni aici si acum… si apoi, de ce ti-ar pasa de cei langa care vrei sa traiesti urmatorii 30 de ani? Ce, daca n-au acuma masina, nici sa nu-si ia; sau sa plece in alta parte cand si-or lua una si n-au unde s-o puna.
Apoi sa fiti nemultumiti cand vin provincialii peste voi si nu mai aveti loc de ei in oras. Voi nu meritati o tara mai buna ma! Mi-e scarba
bgdn – ca sa vezi bre capra beata ca sunt provicial… asa si ce rezolvi? Crezi ca dezvoltatorul nu va vinde locul de parcare altui vecin daca nu il cumperi tu? A bun, nu ai masina acum? Nici o problema. Cumpara-l in mortii tai pentru viitor, este o investitie. Azi il cumperi cu 5000 si peste 10-15-30 de ani cand vei dori sa te muti vinzi locul de parcare cu aceeasi suma. Nu pierzi nimic. A bun, nu ai masina? Ai vecini ce si-au luat 3 masini in loc de una? Ai loc de parcare? Inchiriaza-l cu 100 de lei pe luna si ai rezolvat problema, ba mai mult, iti aduce bani! deh, ce plm, de ce sa nu cumperi 2 locuri de parcare daca oricum locurile de parcare depasesc numarul de apartamente?
@BGDN, cine il impiedica pe vecin sa cumpere locul de parcare (chiar daca nu are masina) si sa mi-l inchirieze mie ?
Daca imi pasa de vecini, ce sa fac ? Sa le cumpar eu masina ?
Daca ei nu gandesc in perspectiva, eu nu am nici o obligatie sa gandesc pentru ei.
Nu mai suntem in comunism sa fie totul pe cartela, cu portia. Nu este trecut nicaieri in constitutie obligativitatea ca unui cetateam sa i se pastreze un loc de parcare. Nu vrea sa cumpere, ghinion.
Exista si apartamente cu locuri de parcare incluse, dar astea sunt mai scumpe si multi le evita. Se gandesc ca se descurca ei cumva.
pe 1 Decembrie 1918 e asta? chiar ma gandeam ca acolo nu are rost sa speli masina ca se face ca la Dakar!
Primaria cred ca e complicele nr.1 pentru care un cartier nou arata asa, de acolo si pana la Isaran, numai nereguli
da, pe aici, înainte de intersecția cu Socec https://www.google.com/maps/@45.6718918,25.5992603,551m/data=!3m1!1e3
De asta m-am mutat unde m-am mutat. Mi-au facut astia aici in jurul blocului parcari sa pun tiruri. In dreptul geamului meu numerotarea ajunge la nr 397 si continua inspre celelalte blocuri pe 2 randuri.
Am si parcare la subsol daca ma tine buzunarul, am si afara ideea e ca am optiuni si am de unde sa-mi cumpar. Baietii au facut si un parc maricel (4k m2). S-a facut treaba cu cap. Singura treaba pe care nu o inteleg si nu are logica, de ce nu au facut rampe?
Adica la unele blocuri poti intra de la -1 direct cu carutul dar sunt altele fara parcare la subsol unde au pus apartamente(demi sol) si unde trebuie sa urci pe niste scari infernale. Daca ar trebui sa urc si sa cobor zilnic carutul copilului pe scarile alea „ce brand aveam”. Si e vorba de acelasi dezvoltator.
Tu vorbesti de Romania? Undeee?
Te-ai mutat într-o stepa de asfalt cu priveliște la mașini. Dacă ești la 397 și mai sunt cel puțin 397, 10 m2 de mașină + drumurile de access=10k m2 pentru o mare sau râuri de masini. Iar pe voi va țin într-un țarc de 4k m2. În loc sa fie invers: sa trăiești într-un parc și sa ții mașina într-o cutie de beton.
Problema prafului o am si eu acasa, la mine pe strada. Si e o strada de cateva sute de ani vechime.
Pana in urma cu 4-5 ani, totul era in regula. Strada era pavata cu pietre, trotuarele asfaltate, rondele ingrijite cu flori si pomi (ingrijite de noi, localnici).
Refacerea canalizarii si a retelei de apa insa a dus la situatia de acum. Exact ca in poza iti gasesti masina inclusiv daca o lasi in curte.
Trotuarele s-au refacut vara asta, insa soseaua e la fel. Deci situatia nu s-a schimbat. Dupa 4 sau 5 ani!!!
Ehe, dacă puteau face sosea din borduri alta era situația…
Dar inainte sa interzica parcarea pe strada sa faca primaria locuri de parcare.
La fel ca cei ce aveau case langa groapa de gunoi, ferma de porci, etc.
Ei vin, cumpara, construiesc apoi plang ca nu si-au planificat si conditiile si vor ca cineva, oricine dar nu ei, sa faca ceva sa ii ajute.
Primaria are partea ei de vina pentru ca autorizatiile de constructie, santierele si toate lucrarile trebuie autorizate de primarie si evident verificate daca respecta ceea ce s-a autorizat. Sunt primarii unde persoana insarcinata sa verifice nu va vedea in viata ei strada sau constructia respectiva asa ca dezvoltarea haotica este mai ales din cauza celor platiti sa verifice respectarea legilor.
Vad eu bine sau masina aceea are o roata dezumflata? Asta nu inseamna ca e abandonata acolo cine stie de cand?
Pare doar ingropata in pamant un pic.
Mă uitam zilele trecute la un complex din Cracovia… are 10 blocuri mari (care au și parcare subterană) și o parcare exterioară pe măsură, mai puteau constitui lejer încă 3 blocuri dacă nu făceau acea parcare însă nu au făcut-o…
Iar in centrul Bucureștiului cantitatea de praf este cam jumătate din ce e in poza. Pe trotuare parcate dube de carat muncitori și betoniere, canalizare înfundată cu ciment, noaptea zgomote de compactoare.
Lista de vinovați e lunga: autoritatile, arhitecții (să li se usuce mana ălora care semnează PUZ uri și pud-uri de-astea), clienții care accepta să se îndatoreze pentru așa ceva.
Pana sa faca autoritatiile alte reguli, legi etc., nu mai bine ar fi mai atenti clientii pe ce dau banii? Daca piata s-ar maturiza si nu ar mai cumpara case / apartamente fara locuri de parcare, dezvoltatorii nu ar mai avea incotro si ar incepe sa le faca, cu sau fara legi in vigoare.
PS: Da, stiu, locurile de parcare cresc pretul caselor sau apartamentelor, dar ce ti-e inca 5000 euro in plus la un cred de 70 000. Oricum e o chestie abstracta, nu ai vazut sau nu ai pus mana niciodata mana pe banii aia. S-au dus din banca direct la dezvoltator.
5000 euro in plus sau in minus e diferenta intre „esti eligibil la credit” sau „nu esti eligibil”.
Daca „nu esti eligibil” mai astepti sau iti iei in alta zona.
Minim 50% din orice rezidențial din ultimii 3-4 ani e luat ca „investiție”. Pe proprietar îl doare la 3 metri în spate, chiriașul „se descurcă” o vreme, după care se duce în altă parte. Apoi, restul de 50% sunt prin prima casă și nu se include parcarea în credit. La 24-25 de ani cât au ajuns acum ăia cu creditele prima casă, din banii de nuntă nu prea le rămâne și de avans, și de mobilă, și de loc de parcare.
La mine în bloc, jumătate din locurile de parcare din subteran au fost luate de o singură persoană care le închiriază cu 150 de lei/lună. Vreo 8000 de lei pe lună, fără chitanță, fără nimic. Am înțeles că tipul mai are în vreo 3-4 rezidențiale. Mi se pare un business mai bun decât cu apartamente
Mi se pare ca e greseala dezvoltatorului ca ii lasa pe unii sa cumpere mai mult de 2 locuri de parcare si sa faca bisnita cu ele. Daca tot te vinzi ca „premium / luxury / confort…..” si altul face pe parcagiul acolo, lasa-te de imobiliare.
reclamă-l.
Unii ‘dezvoltatori’ exagereaza deja cu locurile astea de parcare. Am vazut ca unii cereau 10-12000 euro pe un loc de parcare, in conditiile in care garsoniera era 42000e. Daca nu am vreun Porsche, fac ceva pe locul ala de parcare de 12 000euro. Imi iau o masina gen Renaul Clio la 3000 euro, si o las pe unde apuc, pentru ca nu mi-ar pasa daca e furata, zgariata etc. Mai bine ar inchiria dezvoltatorii locurile de parcare cu o suma lunara si aia e.
@Soldatul, ce ar trebui sa faca dezvoltatorul ? Sa ramana cu locurile de parcare nevandute daca ceilalti locatari nu au vrut sa le cumpere ?
@Saragea, haide sa facem un mic calcul pornind de la imaginea de mai jos:
http://idealproiect.com/wp-content/uploads/2018/01/care-este-latimea-unui-loc-de-parcare.jpg
Pentru 8 locuri de parcare avem in total 138 mp, adica aproximativ 17-18 mp pentru fiecare loc.
Garsoniera – 30 mp – 42000 euro => 1400 euro/mp
Parcare – 17-18 mp – 12000 euro => 700 euro/mp
Garsoniera include si alte dotari, amenajari, dar daca tinem cont ca locurile de parcare sunt la subsol (unde costa ceva mai mult sa construiesti un nivel), sa platesti jumatate din costul pe metru patrat mi se pare corect.
Asa e si in Germania. Aici exista o norma cu nr. de locuri obligatorii, dar nimeni nu poate face nimic daca o familie are 2-3 masini.
Stau intr-o casa cu doi mucosi rasfatati, abia iesiti de pe bancile facultatii. Ambii au masini, le parcheaza pe strada si ei umbla cu autobuzul deoarece in centru, unde muncesc, n-au loc de parcare. Masinile stau cu saptaminle nemiscate. Nu prea inteleg logica lor. Sa platesti min. 600 euro asigurare si vreo 100 impzozit ca sa faci 2-3000 km pe an mi se pare o prostie.
1. In Romania nu exista lege ce reglementeaza parcarile.
2. Exista in foarte putine localitati (printre care si Bucuresti) niste hotarari de consiliu ce le reglementeaza, dar e vai si amar de cum sunt gandite.
Mai mult, ele obliga sa lasi loc de paecare, dar nu obliga sa si vinzi, desi sunt calculate la nr de apt sau mp.
Pt Bucuresti este asta:
http://www.primariasector1.ro/download/PUD/legislatie/HCGMB_66_2006.pdf