Mașini închiriate în America

Prin natura vieții am ajuns să călătoresc destul de mult. Prin SUA anul acesta am închiriat 5 mașini în 5 locații diferite din 4 state, toate de la aceeași firmă de închirieri (cunoscută), pe motiv de discount-uri și de puncte de fidelitate. Dar nu despre firma respectivă e vorba, ci despre mașinile în sine.

La modul general, toate au fost din categoria „full fără piele”, de fapt și fără alte funcții sau accesorii. De fapt, s-o spunem pe-a dreaptă, au fost modelul de bază vândut de producător în SUA. Mai mult, vorbim de mașini normale, populare chiar, poate un pic mai mici decât cele care se plimbă pe străzile de acolo. Pe toate le-am avut pe mână între 3 și 7 zile; am mers între 200 și 600km cu fiecare. E o țară mare, oamenii de acolo nici nu discută în kilometri mile ci doar despre timpul de condus.

În SUA vitezometrul mașinilor este programat cu eroare zero, adică dacă acul este pe 40mph, pe GPS viteza va fi de 40mph. De asemenea aproape toate mașinile sunt cu cutii automate, cutia manuală fiind considerată cel mai bun sistem antifurt. Motoarele sunt mai mari / mai puternice decât în Europa, însă transferul puterii la roată este optimizat diferit. Din câte am văzut, nu viteza maximă contează – ci accelerarea, abilitatea de a urca în rampă, capacitatea de transport sau cea de tractare. Rezultatul este o fluență foarte bună a traficului la viteze de 100-120km/h. Bineînțeles, când sunt prea multe mașini pe șosea acest detaliu nu mai contează.

Revenind la mașinile închiriate de mine, acestea au fost de generație 2017-2018, cu elemente de securitate și de confort deja standard – gen aer condiționat cu reglaj de temperatură, oglinzi reglabile electric, Cruise-control, integrare Bluetooth și cameră pentru mersul înapoi.


Prima mașină în care „m-am dat” anul acesta în SUA a fost o Kia Optima 2017 cu surprinzător de puține zgârieturi după un an și 50,000km parcurși cu diverși clienți. Nu țin minte să fi comandat atunci o mașină atât de mare, am primit-o probabil ca un upgrade. Pe scurt, o mașină de aproape 5 metri în care aș fi avut destul loc să dorm relativ comod în portbagaj. Genul de mașină „prezidențială” – sigur, pentru președinți cu standarde mai reduse.

Ca motorizare vorbim de un 2.4 (185cp), cu răspuns imediat la pedală și schimbări extrem de line ale vitezelor. Cutia automată cu moduri „eco”, „standard” și „sport”; eu am condus-o doar în modul „standard”, dar am sesizat și un minim de valențe sportive. Nu am exagerat însă, speriat fiind de zvonurile cu poliția americană. Poziția la volan mi s-a părut cam joasă, cu vizibilitate redusă în spate, altfel am găsit repede toate butoanele de care aveam nevoie. Consum total, pe traseul meu cu autostrăzi și străzi urbane, cam 10% (calculat din bonurile de benzină și distanța parcursă). Verdict? Mașină de familie de working / lower middle class, cumpărată în rate, cu avansul plătit din bonusul anual. Un an ceva mai bun decât media, să fim înțeleși.


A doua a fost un Chevy Cruze 2018 hatchback, înmatriculat la 5 state distanță, probabil adusă de vreun client care a vrut să se plimbe mai mult. Sub capotă cred că avea un 1.4 turbo (153cp) și m-am înțeles destul de greu cu ea. Mașina părea optimizată pentru reducerea la minimum posibil a consumului, fiind singura cu start-stop dintre cele cu care m-am dat. Răspunsul la pedală mi s-a părut foarte lent, pe autostradă în rampe trebuia accelerată foarte mult pentru a nu pierde viteza, alternativa fiind folosirea Cruise control-ului, altfel cel mai genial din câte am văzut. Reglarea vitezei se făcea cu 2 butoane pe volan, răspunsul fiind cvasi-instantaneu.

La volan poziția mi s-a părut destul de înaltă, cu vizibilitate foarte bună în toate unghiurile. Nu am reușit să găsesc singur toate reglajele, a trebuit de exemplu să fac download la manualul mașinii pentru a afla cum se reglează scaunul (cu un mic joystick). Altfel mașina avea ceva greierași și zgomote de frecare în coloana volanului despre care am citit că sunt comune la acest model. Neplăcut. Consum 6.1%, incredibil de mic. Verdictul meu? Mașină de student cu banii numărați.


A treia a fost o Kia Forte 2018 sedan. O mașină interesantă până la un punct, prin prisma performanțelor dinamice, dar nu cât să te facă să vrei să o iei acasă. Ca motorizare, avea pe ea un 2.0 (147cp) cu răspuns bun la pedală, fiind chiar sprintenă în rampe. Cutia cred că era de fapt o manuală robotizată, schimbările de viteză s-au simțit destul de tare chiar și în modul „eco” (cutia avea cele 3 moduri specifice Kia de care am spus mai sus).

Cruise control-ul mi s-a părut foarte neintuitiv, reglajul vitezei se făcea cu un fel de clapete pe volan, funcționarea fiind de tip „apasă și stai cu speranța că se va întâmpla ce îți dorești”. Consumul a fost foarte mare pentru o mașină din clasa ei, în jur de 8.5%. Verdictul meu? Prima mașină nouă a unui cuplu tânăr, că nu știu pe cine altcineva ar putea să păcălească un vânzător de mașini să o cumpere. Poate pe o firmă de închirieri auto?


A patra: Toyota Corolla 2018 sedan, o mașină înmatriculată cu mai puțin de o lună înainte, cu 2000km la bord și mult prea multe zgârieturi pentru vârsta ei. După numai 3 zile am identificat și cauza, după ce mașina a fost „mângâiată” de altă portieră. Vopseaua s-a luat pur și simplu din zona de contact, în loc să rămână cel mult o zgârietură superficială care cu puțin noroc iese și la polish. Sigur, la varianta de bază nu vorbim de vopsea metalizată, dar în acest ritm mi-e teamă de cum va arăta mașina peste 2-3 ani.

Fiind fost posesor de Toyota pentru aproape 10 ani, am găsit imediat toate reglajele și butoanele, altfel s-ar putea să nu fie natural de exemplu ca maneta ștergătoarelor să funcționeze invers față de alte mărci sau ca reglajul de Cruise-control să fie o manetă mică în spatele volanului. Dar să nu divaghez.

Ca motor, vorbim de 1.8 (132cp); cutie automată CVT (transmisie continuă, fără viteze), cu reglaje optimizate pentru reducerea consumului. Pe bord există și un indicator „ECO”, care dispare la accelerări bruște de exemplu. Mașina are Cruise-control cu radar, adică „urmărește” mașina din față și reglează automat viteza pentru a menține distanța de siguranță (cam mare chiar și la reglajul minim). Are și sistem de avertizare la părăsirea benzii sau frână automată pentru prevenirea impactului la viteze mici, dar n-am avut ocazia de a beneficia de așa ceva.

La volan nu mi-am găsit din primul moment o poziție bună, a trebuit să insist destul de mult prin reglajele scaunului și ale volanului. Alte puncte în minus – pe lângă vopseaua mult prea sensibilă – ar fi lipsa jantelor de aliaj (deja standard la echipări de bază în SUA) și portul USB care nu poate ține telefonul încărcat dacă acesta e folosit pentru navigare (da, telefonul se descarcă). Consum 7.2% fără să insist prea mult în nicio privință (sport / eco). Verdict? Mașină de flotă sau de taxi. Sau o alegere mai bună ca primă mașină nouă pentru tinerii care s-ar lăsa păcăliți să cumpere o Kia Forte.


A cincea mașină: da, am mințit mai sus în privința dimensiunilor, dar nu cu mult. Toyota RAV4, motor 2.5 (176cp), am primit-o ca un fel de upgrade fiindcă în clasa comandată de mine nu mai erau mașini disponibile la ora respectivă. Bucuria s-a dus după primii 2km pe autostradă, când chiar m-am gândit dacă să mă întorc s-o dau înapoi: la viteze de 100km/h începea să se audă un șuierat enervant, de la pneuri sau de la vânt. A doua zi, pe lângă asta s-au trezit și niște greierași în bord. A treia zi, o accelerare pe ploaie a activat controlul de tracțiune. Pneuri deja uzate poate? Avea un pic peste 25,000km la bord.

Bine, cum n-am mai schimbat-o, hai să vă povestesc un pic și despre ea: cutie automată „cu viteze” și mod sport, climă bizonică plus niște accesorii de confort gen pornire la buton sau trapă. Nu s-a pus problema de AWD la modelul de bază. Despre manete și reglaje tip Toyota, Cruise control cu radar, port USB cu amperaj prea mic și vopsea sensibilă am zis mai sus.

Ca performanțe dinamice, mi s-a părut că accelerează mai greu decât Corolla, și asta cred că doar din cauza dimensiunilor. Consum 9.3%, oarecum de așteptat. Verdict? Mașină de „soccer mom” – a doua mașină a unei familii, gen mașina cu care mama duce copiii la școală / grădiniță sau la activități.


Concluzii de final: dacă aș fi nevoit să plec cu una dintre ele acasă (bat în lemn), aș alege probabil Toyota Corolla – și sunt conștient că am un bias, dar aș negocia un nivel de echipare superior. Și aș folosi un adaptor USB pe priza de 12V.

toyota-inchiriat

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Pe un forum de camionagii, odata, se certau europenii cu americanii, care camioane-s mai bune. Americanii ca a lor is cu cabina imensa, europenii ca ale lor sunt cu tehnologie de varf. Un baiat a pus punctul pe i, a zis asa :
    -Sa faci un camion puternic, care sa transporte mult si sa consume mult e usor. Sa faci un camion sa care mult, sa fie puternic si sa consume cat vrei tu, e putin mai greu. Cam asta-i diferenta.

    00
  2. Eu in State am ales sa-mi aleg o masina pe care nu o gasesc in Europa. Am avut un Ford Explorer. Misto masina… Portbagaj imens, cum imi place, piele, etc., tragea bine si consumul a fost acceptabil pentru un motor v6 si 280 cp (?). Materialele si finisarea, mda cam ca de Ford – bune la prima vedere, lipsuri in detalii..

    Unde ai mers cu 120 kmh (75 de mph)? Mie mi-a fost frica sa trec de viteza maxima admisa, ca la marginea drumului aveau placate cu „meniul” : 5mph depasit viteza maxima costa x dolari, 10mph costa…. samd.

    Greseala cea mai mare la planificarea concediului, in care am mers aprox. 5000 de km, a fost ca nu am facut corelatia dintre viteza maxima legala si distanta.

    00
    • Cand toti ceilalti merg cu 20 de mile la ora mai repede decat tine, o cam dai naiba de limita.

      00
    • Pe unde ai mers tu, ca aproape peste tot in afara localitatilor viteza limita era 75 mph? Pe anumite drumuri este si 80 mph. Doar in zona oraselor scadea la 65 sau 60. Si oricum la ei daca mergi cu 75 in zona de 70 nu iti zice nimeni nimic.

      00
    • In Tennessee limita este 65.

      00
  3. Credeam că ai închiriat și tu un V8 ceva după titlu … păi un TDI le dă clasă la junghiurile astea de le-ai închiriat tu .

    00
  4. Btw, a închiriat cineva un RV/motorhome? Am in plan la anul Canada east-west coast..

    00
    • am inchiriat eu 3 zile, mi s-a părut complicat și stupid. e 50$ dormitul la un motel curat, nu am nevoie să car casa după mine aiurea.

    • Daca vrei road-trip nu merita sa inchiriezi RV. Nu stiu specific de Canada, dar in US platesti si pret per zi / saptamana / luna si bonusuri de milage. Ai grija ce-ti alegi si citeste bine de tot ce-i scris in josul paginii, sa nu te trezesti cu surprize. Noi am facut un calcul si-am decis sa nu facem asta pentru drumuri lungi, gasesti lanturi de hoteluri / moteluri budget si foarte accesibile in drumul tau (e.g. ca-n filme, cu parcare din highway si intrare pe exterior). Nu-s cele mai curate, dar sigur e mai comod decat cu un RV.

      00
    • M-am uitat si eu o data dupa ce in Canioane am vazut o gramada. Dupa ce am facut socoteala am vazut ca e mai ieftin sa inchiriezi o masina si sa dormi la hotel plus ca in parcuri daca nu faci rezervarea din timp risti sa nu gasesti loc.

      00
    • In Canada merită să iei un RV dacă vrei să bați parcurile naționale din Stâncoși – Banff, Jasper, Kootenay etc. Cazările sunt scumpe și oricum e mult mai frumos să dormi undeva pe malul unui râu sau lângă vreo cascadă decât să mergi într-un orășel în fiecare seară. Plus că distanțele sunt mari pe-acolo.

      00
    • Nu se merita sa inchiriezi Rv sa strabati Canada de la o coasta la alta.
      Unu la mana trebuie sa faci rezervare pentru toate campurile unde vrei sa stai peste noapte. Rezervarile astea incep undeva prin Ianuarie si daca nu te grabesti nu mai gasesti nimic disponibil.
      In Canada nu ai ce sa vizitezi in zona centrala (provinciile Manitoba, Saskatchewan, exceptand zona muntoasa din Alberta (Banff si Jasper).
      Deci ar insemna sa bantui 3000 Km de la coasta de est pana la Rocky Mountains fara sa ai ceva semnificativ de vazut si apreciat.
      Recomand sa aterizezi pe coasta de est sa vezi ce e de vazut acolo. Apoi te urci in avion cu directia Calgary. Aici inchiriezi o masina (preferabil un Van daca esti si cu doi copii dupa tine) si te apuci de batut muntii Stancosi mergand spre Vancouver.
      Aici sunt multe de vazut. Nu e de neglijat in primul rand Vancouver Island.
      Recomand sa va faceti rezervari la hoteluri de prin iarna daca vreti sa mai gasiti si locuri. Nu zic ca nu o sa gasiti cazare pe moment dar ala e noroc chior si chiar asa pot fi conditii mizerabile in motelurile de pe marginea drumului.
      Pentru o cazare in Banff puteti sa va asteptati sa scoateti din buzunar de la 250$/ noapte in sus. Viata e destul de scumpa in Canada si e bine sa fii pregatit (finaciar) pentru un concediu mai lung. Daca e cineva interesat de mai multe detalii cu bucurie va ajut. Cunosc destul de bine zona de vest a Canadei.

      00
    • Timarius nu iti trebuie rezervare in fiecare noapte pentru RV ….am mers din Toronto in PEI si am parcat in fiecare noapte in parcare la Walmart ….am oprit in Montreal, Quebec City si Moncton ….Walmart au un policy in care lasa RV s sa parcheze peste noapte….am intrebat managerul si mi a zis „no problem”….la fel si in US.

      00
    • Toodefence, sunt de accord cu tine, dar crede-ma ca nu vrei sa depinzi de Wallmart cand pleci la asa calatorie lunga. Cand ajungi in muntii Stancosi nu mai gasesti Wallmart( sunt orasele mici si nu au asa ceva).

      00
  5. Sa povestesc si eu experienta mea, august anul curent, inchiriat 3 saptamani din Philadelphia si return la aeroportul JFK in New York.

    Masina a costat in jur de 800 de euro cu tot cu taxa de retur in locatie diferita si o zi de prelungire. (Pt autor: ar fi util si o comparatie de preturi. Preturile la rent a car din SUA mi se par exorbitante, pretul de mai sus a fost o superpromotie).

    Am inchirat de la Hertz, iar locatia din Philadelphia iti permite sa iti alegi masina din parcare, in limita categoriei pentru care ai optat. Eu am avut midsize, deci un fel de compact cu portbagaj, dar nu similar cu modelele din Europa (de ex, Jetta era o categorie mai sus). Am avut de ales intre Kia Forte, Kia Soul, un Hyundai (nu era Elanta, dar nici Accent, am uitat ce era), Toyota Corolla si un Nissan Versa, urat cu spume, si un Dodge Dart. L-am ales pe ultimul pentru ca avea navigatie, motor mai mare, camera de marsarier si senzori de parcare. Si arata si foarte bine. Inmatriculata in Florida! Se intampla foarte frecvent ca lumea sa le inchirieze intr-un loc si sa lase masina in alt loc.

    Pentru cine nu stie, Dodge Dart e un Fiat fabricat in China, un fel de masina mondiala. Mi-a placut destul de mult, avea motor de 2.4 si 180 cp, cu cutie auto normala. Greutatea putin mare, dar asta a insemnat stabilitate buna in curbe. Puterea pare mare, dar cutia il cam penaliza. Accelera foarte bine pana in jur de 70-80 km la ora, apoi pierdea suflul. Cred ca avea treptele foarte lungi pentru a reduce consumul.

    Apropo de consum, la un mers mai dinamic scoteam cam 33-34 mpg, cam 7 litri la suta. Cand mergeam relaxat, pe cruise control si in viteza legala, am ajuns chiar si la 37 mpg (cam 6,3 la suta). Tinuta de drum foarte ok, stabilitate in curbe iar foarte ok. Se simtea ca o masina europeana. Am facut vreo 5500 km in 3 saptamani.

    Condusul in America? As putea sa vorbesc zile intregi despre asta. Limitele sunt mai mici ca in Europa, dar mediile de deplasare sunt mari, pentru ca drumurile sunt drepte, evita localitatile, au majoritar doua benzi si lumea merge constant. Legendele cu politia care te opreste imediat sunt doar legende. Limita pe autostrazi a crescut in ultimii ani la 70 mph, cam 120 km/h, dar aproape nimeni nu respecta limita, ci se merge cu 5-10 mph peste. Daca vrei sa respecti limita, o sa ai surpriza ca te depasesc toate camioanele, truck-uri care trag barci si cai, pensionari si babe, si tot asa. (Apropo de camioane: nu sunt limitate la 90 km/h ca in Europa, deci te caci putin pe tine cand te depaseste o namila din aia cu 120 la ora, e horror). EU mergeam cam cu 5-10 mph peste limita. Pe autostrada am trecut prin fata radarului cu 10 mph peste limita, pe un drum secundar cu cateva mile peste limita, nu am fost oprit. Nici nu am vrut sa imi fortez norocul.

    Partea cea mai faina a fost condusul pe Blue Ridge Parkway, un fel de Transfagarasan al coastei de est. Limita era de 45 mph, dar depaseam constant 55. Si acest drum, si celelalte sunt o minune a ingineriei. Curbe arcuite perfect, ridicate pe exterior pentru a compensa forta centrifuga, ce mai, o placere. Ce sa mai spun de autostrazi si sosele aproape pustii, in care nu vezi nicio masina cateva zeci de mile la rand.

    As putea vorbi zile despre condusul in SUA. Daca cineva se pregateste pentru plecat in SUA si vrea sa inchirieze o masina, raspund cu placere la intrebari.

    00
    • Din experienta mea preturile in SUA au fost tot timpul mult mai mici decat in Europa. Ca sa iti dau un exemplu, am inchiriat in Franta la Hertz o masina clasa economy cu 23 de euro pe zi (cu fransiza la 1500 de euro) si inca 20 de euro pe zi pentru super cover (care elimina fransiza). Ca sa ajung la tariful asta a trebuit sa platesc inchirerea in avans cu 2 luni fara posibilitatea de a primi ceva bani inapoi in caz de anulare. Daca selectam sa platesc direct la ghiseu era cam 43 de euro pe zi + 20 super cover. In schimb in SUA am inchiriat tot la Hertz si tot clasa economy cu ~37 de euro pe zi. De data asta cu plata direct la counter fara a da nici un ban avans. In acei 37 de euro aveam asigurare completa, fara nici un fel de fransiza.

      Ca sa nu mai zic ca in Franta economy a insemnat un ford fiesta manual in timp ce in SUA economy a fost un ford focus automat .

      Cel mai ieftin in SUA am luat prin rentalcars de la Dollar un mid size cu ~28 de euro pe zi. Tot cu fransiza 0.

      Din cate am vazut cele mai bune tarife sunt cam cu 2 luni inainte de perioada de rental. Si mai e inca o smecherie pe care am observat-o la Hertz (si probabil ca e si la altii), tarifele sunt diferite in functie de tara din care faci rezervarea, incearca sa selectezi de exemplu Germania si vei vedea ca sunt diferente foarte mari fata de Romania. Cateodata pana si varietatea de masini difera, desi tu practic inchiriezi la aceeasi destinatie.

      De asemenea la taxa aceea de one way se poate intampla sa platesti cat toata rezervarea. Depinde foarte mult de unde o iei si unde o lasi. In anumite zone nu te costa absolut nimic (de exemplu daca iei masina din Las Vegas si o lasi in San Francisco sau Los Angeles), in alte zone iti poate adauga 4-500 de dolari la rental. In Europa nu am luat niciodata one way, deci nu stiu cum e, dar banuiesc ca e destul de similar.

      00
  6. Ford Escape.
    Awd, motor de 2.5 cred. Vreo 250 cp.
    Interior nasol,mai ales la butoane.
    Exterior decent chiar dragut.
    Cutie automata decenta.
    Motorul tragea exemplar. Cand am plecat prima data de pe loc er cu gandul la o alta masina. Cred ca a lasat santuri in asfalt. Foarte frumos. M-am obisnuit repede cu ea. Am mers regulamentar in general ca nu aveam bani si de amenzi. Consumul decent. Nu stiu exact cat, insa am mers o saptamana fara sa bag nimic in ea. Si nu am mers putin deloc. Foarte impresionant motorul.

    00
  7. „in SUA vitezometrul mașinilor este programat cu eroare zero, adică dacă acul este pe 40mph, pe GPS viteza va fi de 40mph.”

    Fals.

    00
    • Ba e adevarat. Nu-si permite nimeni sa faca un vitezometru cu erori in tara in care poti da in judecata pentru ca ai alunecat si ai cazut in cur pe strada. Masina pe care am avut-o eu avea vitezometrul si viteza GPS identice.

      00
    • Am condus cam 4 masini mid to low range si toate imi aratau aceeasi abatere ca in Romania. Am avut chevrolet cruze, kia am uitat, hyundai accent, rav4… chiar am observat ca sunt cam 3 mile in minus. In fine, downvote cat vreti, idc.

      00
    • „For ordinary passenger vehicles, there’s no law in the U.S. that regulates speedometers, but U.S. manufacturers (and most Japanese as well) subscribe to a standard called SAE J1226. Your speedometer reading must be within a range of plus or minus four percent off, but that’s four percent over the entire range of the speedometer, and that range can then be shifted in what’s called a bias.

      Look at the above chart based on a Scion’s technical guide. At low speeds you’re potentially going faster than the speedometer says, but at 100 mph you’re going at least three miles per hour slower.”

      https://www.thrillist.com/cars/your-speedometer-is-wrong-speed-calibration-inaccuracy-in-german-american-and-japanese-cars#

      00
    • E adevarat, pe toate masinile conduse aici, vreo noua la numar toate au aceaiasi viteza pe bord ca pe GPS (in zona in care locuiesc is plin de radare pe marginea drumului care iti arata viteza si toate is „spot-on” pe ce arata odometrul)

      00
  8. A luat careva masini de alea cu frana de mana in locul ambreiajului? Is curios daca a muscat din volan.

    00
    • Am un amic care n-a condus niciodata in tara, si a invatat sa conduca direct pe automata, singur. Cu dreptu’ pe acceleratie si cu stangu’ pe frana. Dupa ce-am vorbit cu el de cum i se pare, cum de s-a obisnuit asa, ce zic eu istet? Ia sa vad si eu care-i smecheria. Norocul meu ca mergeam pe un drum privat, cu vreo 20km/h, pentru ca am „ciupit” frana cu stangul si era sa musc grav din volan. Nici un pic de control pe franatul cu stangul. Nu recomand.

      00
    • Am 300c cu frana de mana la pedala și nu ai cum sa o apeși fără sa vrei.

      00
    • Am avut eu dar nu am muscat, oricum cand am cutie automata pozitionez dreptul undeva sus, sa nu fiu tentat sa-l folosesc.

      00
  9. In America se pricep la client service. Era al doilea an in care inchiriam de la National si am primit upgrade de la o mașină din clasa compactă, la o frumusețe de Dodge Charger R/T. https://imgur.com/a/178y3QP

    00
    • Nu neaparat… E posibil ca cele din clasa compact sa fi fost deja inchiriate. Mi s-a intamplat si mie o data cand nu mai aveau din „full size” si m-a pus sa aleg un SUV. Am ales un Jeep Sahara (cu 4 usi). Eu platisem sub $300 pentru 4 zile si Jeep-ul ar fi costat in jur de $800. Se pare ca n-au fost prea multi amatori si m-am ales cu Jeep-ul. La inchirieri se merge pe principiul ca orice masina care sta aduce pierderi.

      00
  10. Americanii au pasiunea masinilor mari intrucat nu se plateste impozit pe masina avand doar o taxa fixa pe placa de inmatriculare si benzina, cu exceptia Californiei, e ieftina.

    Acum cativa ani mie au vrut sa-mi dea un Lincoln Town car obosit, o masina cu jumatate mai mare decat Optima. Am refuzat si mi-au un Ford Escape nou.

    Kia Optima e din categoria „full size” car la inchirieri si in echiparea EX (cu piele, scaune cu memorie, sunroof) costa sub 30K in America si e recomandata la cumpararea unei masini noi de Consumer Reports. Recent din aceeasi categorie am inchiriat un Ford Fusion Titanium Hybrid, cu piele, sunroof, scaune cu memorie ce a consumat cam 5.6l/100 km. Versiunea normala cu motor turbo de 2l consuma 8l/100 dupa Ford.

    Kia Soul e o masina din clasa „intermidiate”, un fel de SUV, o fiabilitate buna, dar cu suspensiile cam tari.

    Corolla e considerata „intermediate” in aceeasi categorie cu Elantra, Forte, Cruze. E considerata o masina „boring”, dar genul de masina foarte fiabila ce o sa o folosesti la naveta si nu o sa ai probleme cu ea nicioadata. E surprinzator de incapatoare in spate.

    Desi am unul din aceasi generatie, probabil cea mai exotica masina pe care am inchirat-o a fost un Ford Mustang decapotabil. Ma gandeam la un anumit moment sa cumpar o masina decapotabila, dar dupa ce am avut-o cam 10 zile nu-mi mai trebuie. Prea mult vant la viteze mai mari si perioada relativ scurta de folosinta. Am mai inchiriat niste Jeep-uri (cu 2 usi si cu 4 usi), foarte frumoase cand le vezi, dar nu mi-au lasat o impresie buna deloc.

    Americanii au pasiunea masinilor mari si nu de putine ori cumpara sau inchiriaza masini sau SUV-uri mari de genul masinilor guvernamentale de prin filme. Foarte populare sunt truck-urile care pornesc de la sub $30K si in varianta „full” ajung la $75K.

    Cand inchiriezi o masina e bine sa rezervi una fara sa platesti si sa verifici in fiecare zi daca a aparut una mai ieftina. Cand am inchiriat ultima data am plecat de la in jur de $600 pentru vreo 10 zile si am ajuns la vreo $300 pentru aceasi perioada. Daca nu esti din America partea proasta e ca ar trebui sa cumperi asigurare ce costa in general cat inchiriatul. Daca nu ai asigurare si ai accident din vina ta platesti reparatiile (care nu sunt ieftine deloc) plus pierderile pe care le are compania de inchiriat pe motiv ca nu a putut inchiria masina. Nu stiu daca exista prin Europa, dar Nord americanii au credit carduri ce au inclusa asigurarea la masini atunci cand le inchiriezi.

    00
  11. VW in Canada la Tiguan, vitezometrul arata mai mult decat la GPS, 7-8 kmph. De inchiriat nu am inchiriat aici decat truck-uri gen Uhaul, nimic de zis despre ele in materie de confort/dotari. Detin VW facut in Mexic dar nu recomand, confort si dotari cu 7 clase peste ce ofera „autohtonii” dar sunt bune cat sunt bune, reparatii delicate nici reprezentanta nu face. Mai slabe calitativ ca VW-ul de Germania mexicanul, doar in detalii pentru cine vede, overall e aceeasi masina, Tiguanul aici are dimensiuni de Tuareg. Ideea de reparatie e diferita de Romania, aici pentru o piesa defecta schimba in plus alte 3-4 piese bune. Prin autohtoni a se intelege in primul rand Honda, apoi vin celelalte japoneze, Toyota, Mazda etc.

    00
  12. topic de mare succes și căutare în .ro

    00
  13. masinile conduse de la de firma de inchiriat nu le gasesti de cumparat de noi, sunt doar modele basic care vin cu dotari standard. Firmele de inchiriezi le cumpara la discount, fac bani 18 luni cu ele si apoi le vand mai scump decat la cumparare.
    Cand mai ajungi prin america vorbeste cu prietenii tai sa iti inchirieze prin Costco sau skyscanner ca de cele mai multe ori e acelasi pret masina sport/luxury cu cea de economy.
    De cele mai multe ori prinzi Cadilac, Dodge charger, camioneta ram, ford F150 la preturi sub 20$/zi, asta daca iti dau prietenii tai asigurarea lor, ca altfel ai de platit vreo 15-25$/zi doar asigurare.
    Rav4 nu e masina de soccer mom ca e prea mica prin america.

    00
    • Costco e si preferatul meu insa partea proasta e ca trebuie sa-ti creezi cont pe Costco, sa introduci numarul cardului de Costco si numele de pe card. Aici nu stiu daca se face verificarea intre numele de pe card si numele celui pentru care inchiriezi tu masina. E de incercat insa.

      00
    • @dodoi Costco te lasa sa adaugi inca un sofer gratuit, daca ai prieteni care sunt membri costco iti pot face ei rezervarea si check-in il faci online, iar la inchiriere apare doar un sofer .

      00
  14. Am condus si eu is US niste pontiacuri, nissan-uri, chryslere si un vw importat cred.
    Doar vw-ul avea un interior in care sa nu vomiti.

    00
  15. O masina de inchiriat e o masina de inchiriat-adica un fleet car-modele comune,ieftine,nepretentioase,fara nici un fel de optiuni si cit mai ieftine-ce pretentii poti avea de la asa ceva?E ceva care te duce din punctul A in punctul B.In America se circula mult cu avionul din cauza distantelor mari si nu exista mijloace de transport in comun,ca in Europa.Asa ca inchirierea unei masini de la aeroport e o necesitate,nu o placere.Nu exista metrou,autobuz sau tren,iar multe orase n-au nici macar trotuare,vrei nu vrei iti trebuie masina.In schimb,fata de Europa,masina nu reprezinta nimic pt un american,e doar un obiect necesar.Masinile sint mult mai ieftine ca-n Europa,am cumparat acum vreo 22 de ani o Honda Civic cu 300 dolari(prima mea masina).A mers brici 2 ani,am lasat-o pe marginea strazii ,cu geamurile deschise si cheia in contact ca sa scap de ea-la junk yard(fier vechi) imi cerea 80 dolari ca s-o ia si sa o dezmembreze.

    00
  16. Am inchiriat de vreo 10 ori masina in SUA pana acum. Am prins si masini faine (Mazda CX-5 2018 de exemplu), si „balene americane” (Chevrolet Malibu – zici ca te plimbi cu vaporul la cum statea pe curbe), si masini „chele” care doar te duc din A in B (Chevrolet Cruze, avea radio, tempomat si a/c), si Jeep (care a ramas fara baterie a doua zi, de a trebuit sa sun la AAA sa vina sa imi dea curent, iar apoi am condus direct la Hertz sa o schimbe) sau Ford F-150. Fata de Europa, in general masinile inchiriate din SUA au mai multi km (in SUA prin des masini cu 40-50k mile, pe cand in Anglia la Hertz cel putin are si un sticker pe bord ca masina trebuie sa aiba sub 15k mile).

    Ce va recomand daca mergeti acolo, e sa inchiriati masina prin ÖAMTC / ADAC (cluburile auto din Austria sau Germania). Nu trebuie sa fiti membru pentru a putea face asta! Eu doar de la ei inchiriez masina pentru ca au in 99% din cazuri cel mai bun pret (exceptie face rentalcars.com, dar acolo nu aveti nici o asigurare la tariful cel mai mic). In plus, la ÖAMTC au inclus tot timpul asigurare full casco (fransiza 0), km nelimitati, sofer aditional inclus, anulare gratis pana in ziua in care trebuie sa ridici masina (= mai poti verifica si dupa o saptamana dupa ce ai facut rezervarea sa vezi daca nu cumva s-a ieftinit intre timp). Ce nu e inclusa e taxa one-way (daca ridici masina de la un aeroport si o dai inapoi la altul). In plus, cand inchiriezi iti blocheaza pe card doar 2-300$ (pentru combustibil zic ei, in cazul in care nu o duci inapoi cu plinul facut). Singura problema pentru majoritatea dintre voi e ca site-ul lor e doar in limba germana:
    https://www.oeamtc-mietwagen.at/default.aspx?BrokerId=500336

    Daca aveti intrebari, revin cu informatii suplimentare.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile