Skoda Octavia 2009 1.6TDI review

După ce  am poluat destule destule review-uri pe zoso.ro (ca tot omu’ sufăr și eu de OCD++) am zis să imi fac curaj și sa încerc să vorbesc puțin despre cehoaica mea (unii vor zice ca e un vw low cost… mais c’ est la vie).

O să încep cu prima poză pe care i-am făcut-o:

wps5FCD.tmp

După cum se vede este varianta aproape de bază:

  • 1,6 TDI, 77 kW (105cp), my2010 (VIN-ul zice ca-i facută in 2009 cu echiparea pentru 2010)
  • versiunea de echipare Ambiente (chestii de bază: ABS, ASR, TCS, EBD… și alte chestii din 3 litere – cele mai exotice pentru anu’ 2010 vin in varianta basic – ca de exemplu ESP e  un ASR + TCS dar fără chestii foarte avansate – cu toate astea m-a scos din câteva situații de tapițerie maro).
  • peste asta se adaugă “pachetul piele”  cum ii zice șkoda rumania (execrabil pe schimbător, n-am reușit să il rezolv pe garanție la PBV, mi-au adus plutașii din PRC unu… okeișh, un RCD 310 (un radio CD/MP3 o leacă peste ăla basic, cu câteva butoane dar nu tastatură de telefon din anii 80 + BT, volan multifuncțional șiii… cam atăt ca s-a terminat bugetul – acu nu știu dacă cotierele – față (răcita ca și torpedoul) și spate, climaticul (AC automat, dublu cu o sigură zonă), aibag-uri frontale, laterale și cortină, proiectoare de ceață cu DLR și cornering, locuri de depozitare peste tot, oglinzi cu reglare electrică și încălzite au venit in standard, eu… le consider “minim system requirement”.
  • nu are nicio bucațică de pastic piano black :))))

Până să ajung în curtea VAG am cochetat cu un Clio 3 (erau 2, unu albastru unu  galben, cred, expuse în fața COR –  au picat din cauza excesului de piano black în interior), cu Sandero Stepway (aici e o întreagă poveste, TL/DR –  a picat deși eram gata să plătesc avansul), în sfâșit, am dat de ea prin Timișoara, cu acte în regulă, preț OK, “puțin” alergată prin Franța, am luat-o la plimbare, okeișh, ceva chestii la care omul a mai lăsat din preț – în 3 săptămâni era înmatriculată:

wps5FFD.tmp

Primul schimb (prin iunie 2013, ea având prima înmatriculare iulie 2010 și vreo 104 000 km – cel puțin în bord, eu suspectând-o de vreo 20-30 000 în plus) a constat în toate filtrele (ulei, motorină, aer, polen), ulei (Castrol 5W30, 5l), plăcuțe (față/spate) și o încărcare cu freon (vreo 1000 de lei prin 2013). După care apă, paie și bataie… deși am fost vreo 3 luni în delegație am făcut vreo 25 000 anu ăla: Transbucegi, Transfăgărasan, Brezoi – Obarsia Lotrului – Petrosani- Hateg (OMFG, in HD drumul avea vagi urme de asfalt), ne-a prins zăpada la Bâlea Lac (22 sepembrie)

wps5FFE.tmp

pe cauciucuri de vară.

Prima investiție: anvelope anvelope Continental WinterContact 850TS care pana la urma au ajuns 810 (195 65 R15) – le-au încurcat băieții in depozit (au mers 3 ani fără probleme).

Iarna n-a venit fără probleme, a picat senzorul de presiune diferențială –  schimbat la Avia Militari… vro 300-350 de lei plus ceva julituri și alte din astea.

Am uitat să spun mai sus, mașina a fost luată pentru naveta (100-130km/zi, 20-30% maxim în localitate, restu A1 sau DN), cu park’n’ride (în 2013 încă era loc pe Maniu), deci una din cerințe era (și încă e) să nu atragă atenția (fără chestii care tentează) dar… n-am rezistat și am luat un Vico WF2 (parcă, @razvanbb le știe mai bine):

wps6020.tmp

ignorati chestia aia ce zice ca ar mirosi interesant… n-are efect

Pentru primăvară am pregătit un set de Continental Premium Contact 5:

wps6031.tmp

și, spre norocul meu, compresorul a necesitat doar un șurub strâns, când toată lumea vorbea de 4400+ lei (RON) pentru unu nou. @al bundy (vwfrorum) iu are a goad ualching bitiun as.

Totodată am schimbat și bucșile (față/spate), din nou era recall, din nou nu prea am găsit înțelegere la reprezentanță. Am adăugat și un kit de distribuție (curea, role, pompă de apă)  doar ca să fiu safe.

Vara a trecut cu plimbari multe si frumoase (mi-am dat seama ca e mai ieftin sa prind rasaritul la Mamaia si sa dorm seara acasa :))  iar Transbucegiul e un drum minunat si gratarele la Padina au alt gust).

wps6041.tmp

wps6052.tmp

wps6062.tmp

Pe la 190 000 a trebuit să schimb volantă (masă dublă –  de asta n-am scăpat) și ambreiaj (nu e recomandat să faci Transbucegiul de 15 ori intr-un an.

wps6063.tmp

La 200 000 am schimbat plăcuțele, discurile de frâna și am îndreptat + vopsit multă tablă –  trăiască E85.

wps6084.tmp

după care am zis că n-am mai ajuns de mult prin Maramureș și prin imprejurimi:

wps60A5.tmp

wps60A6.tmp

Si din nou o iarnă frumoasă în Bucegi (cu Continental WinterContact 860TS – de data asta n-au mai greșit comanda):

wps60D7.tmp

Vara următoare, o dată cu recoltarea grâului am testat și capabilitățile de carrier:

wps60E7.tmp

Și am înțeles importanța sistemului ISOFIX:

wps6118.tmp

Totodată am înteles că și zeii sunt oameni până la urmă, compresorul de AC a murit și mort a fost. So am mai trecut un compresor pe lista :) (+radiator AC – mule pietre mai sunt pe dumurile din ro, ceva valve și câteva schimburi de freon).
Am reușit să testez și combinația CAYC + LHW (1,6 TDI + cutie manuală 5 trepte) în București. Nu prea e combinație:

wps6119.tmp

Metroul e un mijloc de transport mai rapid și mai ieftin.
Am vrut să văd dacă un set de jante noi și niște Continental PremiumContact 5 FR (205 55 R16) schimbă ceva la aspectul destul de învechit:

wps612A.tmp

Și.. Parcă, parcă ceva s-a mai schimbat :))) :

wps613A.tmp

Vara asta, pe lista noutăților, am adăugat și un set nou de faruri OE pentru că îmi place să conduc noaptea și, după 8 ani, chiar aveam probleme.

Adaugand 2xH1, 2xH7, 2xPY21W si 2xW5W am obtinut:

wps614C.tmp

Situația azi dupa 260 000 de km:

Așa arata un motor care a văzut apă doar pe dinăuntru:

wps614D.tmp

Am reușit să primesc eroare ”P0087 [096] – Too Low” cu putin înainte de o plecare către Thassos.

În mod normal, înseamnă șpan la pompa de injectie (CP4 e un model extrem de prost, cel făcut de Bosch este groaznic, dar folosit pe 2,0 TDI CR, 1,6-le foloseste tot CP4 dar produsă de Siemens), senzor rampă, regulator rampă, rampa sau… injectoarele.

Injectoarele… sunt OK:

wps614E.tmp

Pompa de injecție OK, am schimbat un senzor :)) și am prins și o cifră roundish (asta era prin august):

wps615E.tmp

TL/DR

Skoda Octavia 2 FL 2010, 1,6 TDI CR, 105CP (dupa o excursie la baieți are vreo 134CP/310Nm)

Opționale: suficient de puține cât să nu atragă atenția, suficient de multe încât viata să fie ușoară.

Costuri: revizie completa  500 de lei (cu factură), becurile se schimbă foarte usor, distribuție 1900 lei in 2014 si 1300 în 2018, set discuri + plăcuțe frână (față/spate) 1000 de lei (ATE), un amortizor complet 500 de lei cu tot cu montaj.

Costuri neprogramate: senzor de presiune diferențiala 300-350 de lei (170 000), kit volanta si ambreiaj 2200 de lei prin 2015, compresor AC  1300 de lei (230 000), senzor presiune rampă 350 de lei (250 000+)

Toate piesele au fost fie OE fie cel mai apropiat de la OEM.

Consum long term: 5,9l/100 (cam 30% oras restu DN/Autostrada, AC always ON).

Impresii după 5 ani/150 000 km

  • destul de fiabilă, desi nu are PDG, n-are greață de drumuri forestiere (fără șleauri/bălți/mocirlă) dacă e încălțată cu anvelope potrivite (195 65 R15 sunt perfecte pe drumurile astea).
  • la drum lung nu e S-klasse, dar pot face București – Iași sau București – Timișoara fără să ajung pachet.
  • suficient de economică încât sa nu merite cameră în Mamaia  (LOL).
  • cutia în 5 trepte este extrem de lungă, n-are treabă cu orasul decat dacă limita e 60. De asemenea iarna, deși are PTC sau cum se cheamă încălzirea electrică auxiliară, în localitate durează mult și bine (cam 3km la 1750-1900 rpm) până începe să bage căldură – webasto sau scaune față/spate + volan încălzit + parbriz încălzit iz a must.
  • scaunul soferului putea sa fie mai solid/confortabil.
  • motorul 1,6 TDI este foarte leșinat asa cum vine din fabrica; stage 1 este must have.
  • mă pot plânge doar de interiorul negru/gri/gri… următoarea o să fie crem sau.. crem :)).

Aș mai cumpara-o încă o data? DA.

PS Filtrul de particule (DPF) și EGR-ul sunt la locul lor, up and running :)

Planuri (foste) de viitor:

  • retrofit ” Footwell Light ” – tre sa astept sa plutasii din china; tre sa imi fac timp sa le montez.
  • LED all around (mai putin H1 si H7) – momentan pica, nu prea gasesc LEDuri CANBUS la 3700-4000K la preturi decente; plus ca nu sunt chiar legale.
  • retrofit senzor de lumina –  probabil ajunge prin vara, tot cu pluta; DONE!
  • retrofit Webasto – asta e putin cam scump; ma mai gandesc prin toamna; astept sa se termine nebunia cu WLTP si plasez o comanda pentru My2019.
  • retrofit senzori de parcare –  tocmai am dat comanda de o bara spate nou si un stop cred :) la ritmul cu care le schimb (apropiat de cel al parbrizelor – sunt la al 3-lea) e mai sigur fara :)
  • navigatie cu Android made in PRC – prea multe batai de cap cu adaptarile – chiar daca producatorul zice ca e plug n play cea mai sfanta navigatie e telefonul mobil cu waze deschis. Chiar si in roaming.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

72 comentarii

  1. Sunt curios de simptome ptr ambreiaj și volantă .
    Se mai acceptă Review ptr Golf 6 Variant 1.6 TDI 2011 sau e fumat subiectul ?

    00
    • Desfacut ambreiaj pentru ca incepuse sa alunece (plus ceva zgomot). Găsit si volanta cu probleme.

      00
    • Iti explic eu. Tremurat puternic in masina. La mine erau groaznice zguduielile. Si in cazuri aiurea rau iti sare turatia brusc la accelerari.

      In rest, sa traiasca @albundy. Ma bucur ca imca face lumea fericita. :)

      00
  2. Te transformi in blog de rabl…Auto? Am si eu poze cu „zambetul lui Iliescu” … sa ii dezvolt un articol pentru a incuraja vanzarile de Logan? P.s. .. sa nu convoci un referendum pe tema asta .. ca il boicotez ;)

    00
    • nu. e ceva temporar.

    • merge permanent, dar mai rar. 1 / sapt e ok ;)

      00
    • @vali
      As prefera sa publici mereu review-uri auto, le citesc cu foarte mare interes si placere, dar ca ar merge sa impui niste conditii: masini mai recente de 2015 inclusiv (ma bucur ca am apucat sa scriu de Insig.2011), si masini oldtimer care merita, editii speciale ceva de genul (exclus golf mk, dacii etc..). Sa fie mai vechi de 20-25 ani si nu vezi pe toate drumurile.
      Eu cred ca intereseaza pe multi masinile de pana in 4-5 ani vechime, cum s-au comportat in perioada asta, ce anume a picat, etc
      Iar oldtimere ptr fun.

      00
  3. Mama dar stiu ca ai facut ceva km.
    Referitor la urmatoarea masina (my2019) tot diesel? Sau la ce motor te-ai gandit?

    00
    • 2.0 TSI 190cp. DQ381. Probabil Skoda Octavia. Vedem daca ma înțeleg la cuvinte cu cei de la Brady.

      00
    • Aoleeeu, Octavia asta noua are o fata…. Farurile alea nu au nici un dumnezeu…

      00
    • 2.0 TSI în varianta de 190cp nu cred să fie pe vreun model Skoda. Vor să-l introducă în perioada următoare?

      00
    • Stai, a facut o medie de 30k pe an, ti se pare mult? De ce ti-ai lua masina in special diesel daca nu conduci cel putin 15000 pe an? Cu ce te ajuta un diesel la 5000 de km/an? Acolo ai benzinar/mijloc de transport in comun/inchiriat

      00
    • @Stefan intra in configurator la Skoda, alege Octavia si introdu C8PCG3.

      00
    • Văd că au scos tot ce înseamnă 1.8/2.0 TSI în varianta cu 180cp și probabil cu trecerea la WLTP au fost înlocuite de 2.0 TSI cu 190cp. Faină combinație cu DSG pe caroseria asta.

      Mișto și configurația. Culoare, echipare, tot ce trebuie. Îmi permit să sugerez și duzele încălzite alături de senzorii de parcare față. GB39QX.

      00
    • @Ștefan azi am avut a doua runda de discuții cu un consultant de vânzări; cred ca mai trag de bătrânică o perioadă.

      00
  4. A fost fain un review,2,5 dar deja e spam.Mai ales cand vine vorba de masini banale

    00
    • pentru rachete, mergi pe alte bloguri.
      serios, cui ii pasă de mașinile pe care doar 1% dintre români și le permit? să mă uit la ele ca să ce? imediat ce fac rost de bani, o să intru pe autovit, o să dau sortare descrescătoare și aia e.

    • Ce inseamna masini banale?
      Masini ieftine, masini f. frecvent vazute pe drumurile noastre?
      Ce masini ai vrea sa vezi in review-uri?

      Eu unuk chiar m-am bucurat de review-ul asta la Skoda Octavia.

      00
    • ar vrea să vadă rachete. panamera, bentayga, X6M, amg sls, din astea.
      pentru că astea fac multe afișări pe youtube, că toți puțoii bălesc pe monitor.

    • slabut sarcasm ,vali. nu sunt nici putoi si nici n-ai inteles ideea a ceea ce am spus.
      Personal,nu imi place avalansa asta de reviewuri auto.
      Vin pe blog aici sa citesc articole pe diferite teme,nu pareri personale si total subiective despre masina fiecaruia. Daca voiam asta ,ma duceam in Livada Postei unde se aduna zilnic 40 de tineri de 18-25 de ani si vorbeam despre masini de dimineata pana seara.

      Pe bune, in loc de a intra cu placere aici sa citesc/comentez pe diferite teme, am ajuns sa citesc despre faptul ca-si schimba unu niste anvelope Continental si 2 bucsi.

      00
    • nu e nici o ironie. am zis că e ceva trecător, pentru că de la anu se va pune o taxă auto și sunt destul de mulți oameni care caută informații despre mașini de toate felurile.

      iar aia cu puțoi e rezultatul la „mașini banale”. puțoii se excită doar la rachete, în timp ce ei conduc corsa 1.2.

      Vin pe blog aici sa citesc articole pe diferite teme

      și nu le-ai găsit? am făcut clickbait? te-a forțat cineva să citești articolele despre mașini?

    • Nu iti plac treci mai departe, nu te obliga nimeni sa le citesti. As scrie si eu despre buburuza mea dar la aproape 14 ani vechime nu cred ca ar atrage cititori, e prea banala pentru unii, pentru altii reprezinta clasa saraca-media din romania. Cum a zis si vali, ai mai jos un bmw x nu stiu de care, citeste acolo. Vrei masini pompoase? Urca-te pe youtube, sunt zeci in romania ce fac recenzii (inclusiv buhnici)

      00
    • Deci Robert nu gaseste nimic de citit nici pe zoso.ro, nici pe tot internetul si se forteaza sa citeasca review-urile astea la masini de oameni dupa care poate sa se planga ca a stricat Vali blogul.

      00
  5. @ vali,ptr ca am un model identic de Skoda as avea nevoie de cateva sfaturi. Ma poti ajuta te rog ?

    00
  6. O observatie pt aproape toate review-urile de aici: cred ca exista foarte putine domenii in afara de cel auto in care un bărbat poate/vrea sa scrie atat de mult pe un subiect, cu atatea detalii si cu atata implicare emoțională…

    00
  7. Sa scrie?…

    00
  8. Teoretic, insa acolo de fapt lucrurile se mențin mult mai mult in zona practica, nu scriptica. Pe cand, despre propria masina… nuvele, romane…

    00
  9. LEDuri CANBUS: ai grija la chinezarii. Eu am luat de pe ebay, vinzatorul a jurat ca nu dau eroare si totusi dau. As dori sa schimb cel putin pe alea de DRL, becurile se ard destul de repede.
    Navigatie: eu am RNS 510 si nu-l folosesc, Waze e mai bun. Nici nu voi mai cauta vreodata masina cu navigatie inclusa, practic in afara sa atraga atentia hotilor nu e buna de nimic.
    EGR-ul rezista mai mult daca n-ai facut update-ul de soft de la scandalul diesel.
    Practic am acelasi model, numai kombi si motor de 2.0. Doua chestii enervante am de zis:
    – cind apas frina, cu marginea talpii ating citeodata si pedala de acceleratie
    – la parcare sau in locuri strimte, cind rotesc volanul cu palma ating si rotitele de pe volan. Astfel dau sonorul la radio mare sau mut displayul pe o alta afisare.

    In rest e o masina buna. A fost produsa din 2004 pina 2013, ceea ce spune multe.

    00
    • Pentru RNS 510 mi-au vizitat hotii masina in nov 2017 (si pe a unui vecin, in aceeasi noapte). Pfff, cat timp am putut pierde pentru o vechitura de sistem :-(. Eu nu blestem… dar sper sa-i moara la intrare!

      00
    • @Vlad: ma uitam pe ebay, se cere pina-n 500 de euro pe un RNS 510, iar o chinezarie decenta cu ecran mai mare si cu Android, care teoretic merge plug & play in locul RNS, costa 200.

      00
    • Am vazut ulterior pe olx cate sunt la vanzare si ce pret au (exagerat, raportat la ce stie unitatea sa faca). Am ales sa nu cumpar pentru ca nu vreau sa sustin niste baieti care, cel mai probabil, le-au sustras de la alti „norocosi” :-).
      Acum am un RCD330 plus, care costa $220 plus taxe (import China). N-are cd/dvd player, navigatie built-in sau antena radio extraordinara, dar are bluetooth incorporat (fara modul extern), stie Apple Carplay si Android Auto (Waze, Google Maps, Deezer, Spotify etc). Bonus: nu da ca nuca-n perete, pentru ca arata ca unul OEM! :-D
      De mentionat si faptul ca este compatibil cu camerele din emblema (flip-up) care au output RCA, deci mai mult ca sigur trebuie sa schimbi camera originala cu una aftermarket.
      PS: Am intrat un pic mai mult in detalii gandindu-ma ca poate ajuta pe cineva acest post :-).

      00
  10. Nu te complica cu led pe faruri. Orice se zice nu e ok, pur si simplu farul ăla a fost proiectat pentru o sursă de lumină cu o anumită formă și leduri pot doar să aproximeze. Am avut Leduri „de firmă” pe frână, înlocuitor de P21W de la Philips (2 leduri Lumileds) și deși sunt mai puternice ca P21W normal se vede că nu pot acoperi tot sau sunt zone unde nu bătea și acum bate. Și asta pe frână unde reflectorul e relativ simplu – la faza scurtă trebuie să fie horror. Ca să nu mai vorbesc de legalitate. Mai bine Philips Xtreme Power sau data viitoare direct Led sau xenon din fabrica.

    Kudos ca ai schimbat farurile din proprie inițiativă. Văd pe unii care merg cu plasticul galben mat și nu au nici o jenă.

    00
  11. Era să uit…totuși parcă cam multe probleme (pentru gustul meu vreau să spun). Cu senzori, cu volante, injectoare…e drept că nu știi câți km are de fapt și că e un pic loterie. Dacă nu te deranjează și nu-ți creează neplăceri, foarte bine, important e să fii mulțumit cu mașina și înțeleg că ești.

    00
    • @A. Eu cand am cumparat-o eram setat pe un B5.5. Dar taxa de 1000+€ m-a adus repede cu picioarele pe pământ.
      E loterie, in banii ăștia nouă nu prea găseam ceva cât de cât matur (am scris intr-un comment despre sandero 2 0.9 tce), 1.6TDI era un motor destul de puțin cunoscut prin 2010, mi-a făcut ceva belele dar… ținând seama ca soția (pe atunci era logodnica) a învățat sa conducă pe mașină asta, I’am OK. Cum am zis și în text, cu mintea/experiența de acum, aș face același lucru. Doar ca acum i-aș face stage 1 din prima și as mai scoate un 500€ la achiziție :))

      00
    • Nimic de zis dacă ești mulțumit, nu mă înțelege greșit. Octaviile sunt bune în general, știu mașini de flotă care trec de 400k fără probleme majore. Am condus relativ regulat Octavia 1 și 2 (1.9 tdi pd) și am fost foarte mulțumit (O1 chiar avea 450k km).

      00
  12. Asta e fotoreportaj, nu review. Bravo. Ai stat cu agenda si facturile langa tine cat ai scris.

    00
  13. O intrebare nevinovata: „chestia aia ce zice ca ar mirosi interesant” nu poate sa stea in alt loc din masina? Doar fix in mijlocul parbrizului poate sa stea?

    00
  14. E tanc modelul asta de Octavia. 255 000 de kilometri cu probleme normale. Mie mi a picat faimoasa volanta pe Golful 6 vechi la 68,000:)) ai avut frumos grija de ea. Frumos sa citești și despre x5 40d dar și despre mașini normale de zi cu zi conduse de oameni normali.

    00
  15. Faptul ca ai supravietuit pe E85 si sa faci aceasta recenzie minunata merita un + vali si autorului

    00
  16. Banuiesc ca ai geamuri electrice. Au inceput sa ti se intoarca atunci cand le inchizi?

    00
    • Parțial (adică doar față). Vezi ca trebuie sa le setezi din nou minimul și maximul. N-am procedura prin zonă. In schimb vara mai scârție cand temperatura exterioara sare de 37 de grade. Cică puțin WD40 bine țintit ar rezolva problema dar… In afară de vama nu prea deschid geamul.

      00
    • da pe fata ca acelea sunt cele mai folosite. E buba cam pe la toate Skodele din cate am vazut.

      Setat Minimul si maximul la ce anume? Eu ma gandeam ca se strange mizerie si se intorc din traseu pentru ca detecteaza ca „se opune forta” si de-aia.

      00
    • Aceasi problema cu geamurile o am si eu fix pe acelasi model de Skoda.
      Geamul dreapta fata se tot opreste pe la mijloc si se deschide din nou iar resetul nu a ajuta (reset: il inchizi si mai apesi o data tinand apasat cateva secunde). Mi s-a spus ca ar fi de la macara.
      Geamul stanga fata scartaie in draci cand e cald afara, am dat cu silicon pt chedere si cu WD40 dar nimic.

      O alta problema la care nu am gasit rezolvare: senzorul de la centuri nu detecta ca am centura pusa. Cica parte electrica, nu am reusit sa o repar, pana la urma am scos mufa de sub scaun.

      00
    • @D -> vezi ca daca nu ai senzor de centura cuplat, s-ar putea sa nu iti sara airbag-ul in caz de nevoie! Eu zic sa te interesezi pe tema asta!

      00
    • @Anduweb nu chederele fac zgomot ci niste role din interior.

      00
    • @zidanne nu ma plangeam de zgomote, ci de faptul ca se intoarce geamul si nu se inchide. Fix cum zice @D. SI eu am auzit ca ar trb schimbata macaraua dar na, nu sunt asa folosite so no biggie.

      00
    • Gemul se intoarce deoarece vede fals pinch (obstacol). Geamul este normat, adica isi stie pozitia de capat de jos si pozitia de capat de sus. Normarea asta se face in fabrica, dar se poate face si manual. Practic geamul trebuie denormat si apoi invatate din nou pozitiile.

      O metoda de denormat se face prin reset (scoaterea bateriei) in timp ce se misca geamul. O alta metoda ar fi sa pui un obstacol (mana), dai de geam in sus sa detecteze mana si sa dea inapoi…repeti de 5-10 ori, posibil sa mearga.

      Metoda de normare e: se misca geamul in jos tinand continuu apasat butonul pe automat-jos. Dupa ce ajunge jos, tragi de buton si tii tras in pozitia automat-sus pana ajunge in capat. La capat posibil sa dea un pic inapoi, dai drumul la buton si mai tragi odata tot in pozitia de automat-sus sa se duca pana sus in capat.

      Asta e metoda generala, posibil sa fie asa implementata. toata astea se pot face si in service, prin diagnoza. La modele VAG 2014-2018 as putea sa gasesc exact cum se face, dar asta e prea veche.

      Dar daca partea mecanica are ceva defect, tot o sa vada pinch fals si o sa dea inapoi aiurea.

      00
  17. NOU
    #59

    Mi-am luat un player android din china pe o octavia 2 2007 , e plug & play cu mufa Canbus sau cum se numeste, modelul ce l-am luat eu e asta https://www.aliexpress.com/item/32557021060.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da24c4ddCp9Vi , mi-am pus si o camera de marsarier de pe olx pe la 100 lei, toata distractia cam 1100 lei. Eu spun ca schimba mult aspectul masinii, poti pune stick de net la el, ai waze si toate nebuniile la indemana, e practic ca un telefon integrat in bord :)

    00
  18. Cine sunt baietii cu stage 1 ? O recomandare nu strica…

    00
  19. Macar ai fost sincer ca nu merge „ca unsa” doar cu „ulei si filtre man”, maxim 700 lei/an intretinerea.

    00
  20. Personal, mă bucur mult că văd review-urile astea, mi se par infinit mai utile în comparație cu review-urile la mașinile super scumpe la care nici măcar nu-mi permit să visez.

    00
  21. De departe cel mai prost review dintre toate de pana acum:
    Enorm de multe paranteze si unele deschise fara sa le mai inchida, fraze si expresii fara nici un sens, a fost publicat fara macar sa il citeasca de 2 ori, „desi am fost in delegatie ne-a prins zapada pe cauciucuri de vara” (WTF?!?), a scris mai mult despre jante si cauciucuri decat despre masina, „la drum lung nu e S-klasse” – really?
    Si la final, planurile lui de a transforma masina in brad de craciun cu ajutorul AliExpress – pt ca da, exact asta face orice iubitor autohton de masini, responsabil! Slava Domnului ca nu „a gasit” LED-uri CANABIS (sau whatever) pt ca altfel aveam pe sosele inca o taraba cu lumini albastre-verzui de 10 ori mai intense decat normal. Planuri de viitor: montez AK pe masina si o fac Batmobile!

    00
  22. salut. ai schimbat compresorul tot la Avia Militari cu 1.300 lei? Am aceeasi masina, cu aceeasi problema. Saptamana trecuta mi-a picat compresorul. Dus la service; mecanicul mi-a zis sa o mai las asa pana pe la primavara si sa il schimbam atunci, ca reparatia sare de 2.500 lei.

    00
    • @MihaiT unul din motivele pentru care am ales VAG a fost ușurința cu care se găsesc piesele. In mod normal costa cam 1300-1400 refurbished cu piesa sa schimb si 1 an (parcă) garanție. Asta daca ai un prieten mecanic. Daca ai și noroc și răbdare, poți gasi piesa originala la preț de refurbished (lichidări de stoc).
      Obișnuiesc sa cred ca sunt o persoană norocoasă.

      00
  23. Personal sunt foarte incantat de aceste reviews venite de la oameni de rand, daca sunt pastrate pe viitor chiar si intr-o sectiune separata este perfect pentru mine. Momentan pentru un review ai 2 sanse, ambele la fel de proaste:
    1. Forum dedicat – nu este relevant intrucat majoritatea sunt cei cu probleme, cand totul functioneaza bine majoritatea uita sa mai treaca pe acolo
    2. Site-uri auto – aici toate masinile sunt mai bune, mai rapide, mai sportive …

    Este cineva interesat de un review pentru Clio 1.2 TCE EDC din 2015? Stiu ca este o alte masina de muritor de rand insa din cate am vazut pe strada este foarte rara in configuratia aceasta.

    00
  24. As scrie si eu un review la 325xi coupe 2008 si x3 2012 2.0 d

    Unde le trimit?

    00
  25. NOU
    #71

    Am si eu octavia 2 din 2007 are sirocol montat pe ea dar nu reusesc sa cresc temp mai mult de 17 grade.Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile