Oamenii se miră că Media Galaxy îi spune unui client că nu poate returna un produs luat în rate.
Și nu înțeleg mirarea. Pentru produsele astea se fac niște acte separate, uneori printr-o bancă, că nu oferă vânzătorul credit din banii lui, chiar dacă uneori numele băncii nu apare. Cum te răzgândești după ce ai făcut cumpărarea și ai plătit vreo două rate? Vrei și ratele înapoi?
Pun pariu că, dacă ar sta cineva să îi explice de ce nu se poate, i-ar intra pe o ureche și i-ar ieși pe cealaltă, și tot pe a lui ar ține-o.
Omul a incercat, poate se poate poate nu
Parca si la credite ar fi o perioada de gratie gen: dai banii celui care te-a imprumutat inapoi, el anuleaza contractul, tu returnezi produsul si vanzatorul iti returneaza banii. Nu se face asa in ro? La provident daca le dai banii inapoi intr-o sapt nu platesti dobanda.
Aici intra frumusetea unui card de credit :).
(da, stiu, vine criza, nu e bine sa ai credite, buhuuhuu samd).
vine o pulă ! povesti…
De unde ştii tu şi alții că vine criza?
Vreo ghicitoareîn ouă?!
Dacă vine criza ce fel de criză va fi, economică, financiară?
Cine va fi afectat?
Sly – trollul zilei
Nu e chiar asa cum spui tu. Daca vorbim despre plata cu cardul de credit in rate nu se face niciun act separat intre cumparator si comerciant. Am posibilitatea de a plati cu cardul in rate, merg si platesc. Banii mi se iau din limita mea de credit iar banca vireaza banii catre comerciant iar eu platesc ratele catre banca.
In cazul unui retur (evident nu dupa 10 rate platite) comerciantul imi repune banii pe card (el oricum ii incasase de la banca) si eu imi acopr limita de credit.
Unde scrie ca nu poti returna un produs luat in rate? Ce conteaza modalitatea de plata? Nu ar trebui sa am acelasi drepturi ca cel care cumpara cu banii cash?
Pai in cazul asta eu zic sa se vanda in rate produsele cu defecte pe care nu le poti observa pe loc si care se strica dupa doua zile. Oricum nu le mai poti duce inapoi pt. ca le-ai luat in rate. Deci tu ramai cu ratele si cu produsul pe care nu il mai poti folosi. Nu cred ca e corect si legal asta…
De acord total. N are nicio legatura. Este vorba de politica fiecarui magazin in parte si de faptul ca nu cred ca e precizat clar in lege asa ceva si au gasit vreo portita prin care sa se abata de la regula. Iti pune banii in contul de unde au intrat banii pentru ca ei primesc banii de la banca in moemntul tranzactiei- nu ai ratele la magazin.
Eu am returnat la Dedeman ceva cumparat in rate pe card avantaj. Si m au si intrebat daca optez pentru bani pe cont sau factura de avans. Am luat factura de avans ca aveam de luat alte chestii deci daca se vrea, se poate.
Incurci garantia cu returul. Stiu, ie grele diferentele astea pentru ca avem drepturi de consumator european…
Cand platesti cu cardul de credit nu se cheama ca ti-ai luat produsul in rate. Ziso se refera la un produs cumparat in ratale la magazin, cand faci acolo un contract de credit. Cand platesti cu cardul de credit magazinul isi ia banii toti, iar tu ai facilitatea de a plati in rate la banca emitenta a cardului.
Cand platesti cu cardul de credit si faci retur, magazinul iti returneaza suma integral, pentru ca ei asa au incasat (been there, done that, asa ca stiu despre ce vorbesc). Cand faci rate la magazin e altceva.
Am mers pe exemplul cu produsul defect pentru a arata ca se poate ajunge foarte usor la abuzuri si hai sa dezvolt putin pentru te vad ca tu „iesti” mai inteligent decat altii…Acelasi produs cumparat in rate se defecteaza dupa doua zile si mergi cu el inapoi in magazin. El este si in perioada de gratie si in perioada de 30 de zile de returnare (perioada in care, teoretic, poti duce un produs inapoi fara sa motivezi de ce o faci). In cazul de fata motivezi. Ce ti se ofera? Ar fi trei posibilitati: ti-l repara, ti-l schimba sau primesti banii pe el (retur). Ultima varianta nu e posibila fiindca e luat in rate, nu? Dar daca e atat de stricat incat nu ti-l mai pot repara si nici nu il mai au pe stoc sa ti-l schimbe? Ideea e ca returul unui produs nu ar trebui sa fie conditionata de modalitatea de plata. Iar daca unele magazine fac asta o fac fie pentru ca au gasit o portita in lege, fie pentru ca, pur si simplu, incalca legea.
aș paria că scrie în contractul cu magazinul și ăla face parte din cei 67% sau cât era procentul care nu citește ce semnează.
@ Marcian. E o diferenta de nuanta. Cand platesti cu cardul de credit si ai rate fara dobanda tot in rate platesti. “Ziso” n a specificat despre ce rate e vorba- card sau magazin, dar chiar si asa, ratele in magazin tot printr o banca sau IFN sunt facute. Nu ti da Altexul produse pe cârâiala ca ii dai tu banii. Si Altex primeste si la aceste rate in magazin toti banii la momentul vanzarii. Dpmdv este vorba tot de un cont care poate sa fie pe minus sau pe plus ca si la banca. Tu duci produsul inapoi, Altexul da IFN ului banii inapoi si chiar daca tu ai apucat sa platesti prima rata( nu mai multe cum am vazut prin alte comentarii) ca in 30 de zile n ai cum sa platesti mai multe, iar in contul IFN ului tu vei aparea pe plus cu acei bani, moment la care tu poti sa achiti creditul luat cu ei si cu prima rata sa ii retragi sau sa cumperi altceva. Dar cum la noi IFN urile functioneaza exclusiv pe scaparile din legi si nu au o baza legala normala, puteti vedea…
lol, Marcian, vezi, ai invatat ceva despre banci si azi:))))))))
@costi Tu habar nu ai care este perioada legala in care poti returna un produs comandat online (si nu numai tu – si nu, nu este de 30 de zile), dar „stii” tu sigur niste treburi legate de abuz, conspiratii, service, garantii, alea alea…
Ok! No problem here.
@Arhi: nu e niciodata prea tarziu sa mai inveti cate ceva. Orice informative folositoare este mai mult decat binevenita
Bravo băieți, ați reușit să cauzați o confuzie majoră cu lanțul ăsta. Dracu’ mai știe ce e și nu legal, ilegal, că se poate, că nu se poate…
Altex/MG au ceva probleme la returnare. Trebuie sa fie nedesfacute, sigilate, nu le vand dupa primire resigilate, ca emag. Din pacate asta se afla dupa ce ai cumparat, putini se uita si la conditiile astea inainte.
https://altex.ro/renuntarea-cumparare/pag/
https://mediagalaxy.ro/renuntarea-cumparare/pag/
Astea nu le gasesti cu link direct din prima/orice pagina pe site la ei, doar la o cautare google. Pe de alta parte, acolo nu zice nimic de rate, asa ca nu strica sa pui o intrebare si la anpc.
Sigur nu gasesti pe prima pagina? Ia uita-te mai bine.
lasa-ne cu ce zice Media Galaxy, ANPCul ce zice?
ANPC-ul ii citeste conditiile de retur ale magazinului si ii spune ca nu se poate face returul. Nu este nici un abuz din partea magazinului.
Comanda cu card de credit cardavantaj pe fashiondays, returnata fara probleme. Se vireaza banii inapoi pe card, iar pe extras apareau defalcat ca rate achitate. Nu am avut nicio problema, nici nu am intrebat daca se poate.
Depinde de politica magazinului.
Sunt 2 chestii diferite.
Plata in rate la cardul de credit ti-o ofera banca. Pentru magazin e doar o alta plata cu cardul, cu drept de retur
Plata in rate la magazin implica un contract intre tine, magazin si cel care plateste (Cetelem sau altceva) iar in contractul ala se pune o clauza ca nu il poti returna.
e prostesc, de ce sa nu se poata? iei un alt produs si consideri ratele echivelente pentru noul produs, de ce nu s-ar putea? asta e o pacaleala pentru prosti, prostii tac si inghit.
Mulți deștepți pe internet, dom le! Daca ai platit cu cardul de credit, poți returna orice, că tu plătești băncii, nu ai treabă cu magazinul. Daca ai făcut credit in magazin, gen rate la cetelem, atunci nu poți renunța la cumpărătură dacă contractul nu prevede asta. Sunt două situații clar diferite.
Chestia asta a aparut acum ceva mai multi ani 7-10 ani cand Card Avantajul era in floare .
Erai sarac si aveai nevoie de cash urgent? Simplu , te duceai la un retailer mare (Altex,Flanco,eMag,etc.) cumparai ceva de valoarea de care aveai nevoie (1000-2000-mail mult) il luai , il duceai acasa si il duceai inapoi dupa cateva zile.
Ca si acum, aiveai voie sa returnezi produsul fara sa intrebe nimeni de sanatate , luai banul cash de la magazin si tu iti plateai apoi vacanta in Vama in rate lunare
Inca poti sa returnezi produsele luate pe card avantaj in limita legala (14 zile sau 30 daca e magazinul marinimos). Dar iti vireaza banii inapoi pe cardul respectiv si distreaza-te scotandu-i ;).
Ce bani sa scoti Stefane!? Majoritatea banilor sunt ai bancii, banca ti i daduse sa achiti produsul. Si daca vrei sa scoti rata aia pe care ai apucat sa o platesti o poti scoate de la orice bancomat ( credit europe bank are incheiat contract cu majoritatea bancilor de la ale caror bancomate poti sa ti scoti banii pe plus fara comision). Trebiue doar putina atentie, sa scoti doar ce e pe plus pana la plafonul pe care l ai ca daca scoti bani din credit din cardurile astea e mai al dreacu ca la camatari. Dar cred ca e mai util daca ramane acolo pentru o achizitie ulterioara. Banuiesc ca cine are un card de genul nu cumpara azi ceva si apoi il rupe.
Nu exista, am returnat produse luate in rate cu card ING.
Evident, inainte de a plati vreo rata.
La una chiar sunasem sa mi-o esaloneze in 12 rate sau cate erau fara dobanda.
Si de la evomag, si de la pcgarage.
Ratele ca ratele, dar returnarea unor produse cumparate pe persoana juridica nu este acceptata de toata lumea …
E simplu. Contractul de credit e auxiliar contractului de vanzare. Alstfel spus, contractul de credit depinde de cel de vanzare si este anulat cand cel de vanzare e anulat. Asa ca, daca respectivul a cumparat online, e in termenul de 14 zile etc. faptul ca a cumparat in rate nu il poate opri sa returneze. Ce face Media Galaxy e ilegal si se rezolva cu reclamatie la ANPC.
Parca este termenul prevazut de lege de 30 de zile in care poti returna orice.Era si o campanie la televizot cu Sunt cetatean european si am drepturi!
Numa la cumparaturile la distanță
Nu doar la distanta.
Se poate. 14 zile perioada de răzgândire. Am avut un caz in care si-a facut rate pt un S8+. In 2 zile a venit cu negație de la Samsung. A renuntat la credit.
Au inceput unii sa abuzeze de returnat. Eu zic ca trebuie reglementat mai bine returnatul. Inainte sa sariti ca e normal sa returnezi orice oricand ganditi-va ca apar niste costuri aici, costuri care ghici unde se vor revedea.
Da, oamenii se pot folosi rareori de unele produse in mod „gratuit”. Dar daca nu e nimic de ascuns, e in beneficiul tuturor, iar magazinul pt a-si reduce costurile unor asemenea retururi poate lua unele masuri pro-client precum:
1. Piesa de schimb la service. Ti se strica telefonul, sau laptopul… poate poti sta fara, poate nu. Poate ai de rezerva, poate nu…
2. 30 de zile dupa achizitie cel mai bun pret garantat. Ai luat un ceva de 3000 de lei, peste 5 zile il vezi la 2500 lei… te cam simti inselat… Ca sa fie bine sa nu fie rau, magazinul poate da diferenta
a) la cerere daca cumparatorul se gineste
b) sub forma de voucher, dar nu vrajeala, ci valabil la orice vinde magazinul, 12 luni…
3. Pt a curata piata retururilor de produse cu probleme de garantie, sa se incurajeze evidentierea acelor probleme printr-o rasplatire a consumatorului ce reclama defectul, in fond a facut munca de CTC!
In prezent multe retururi sunt probleme de garantie sau produse ce par (se simt) fragile, nefiabile.
Vb atat de produse ce sunt partial stricate, cat si de glitchuri ce nu se evidentiaza decat prin folosire intensiva.
Spre exemplu am returnat un laptop ca in timpul functionarii pierdea unitatea optica pe drum, disparand din My Computer, sau un calorifer electric care trosnea tul in gura, nu doar la inceput, ci continuu, ca era cu termostat, si se incalzea, se racea si tot trosnea!
Ca o paralela, BCR va lansa pt posesorii de Mastercard, un serviciu de car sharing dotat cu masini electrice… am condus asa ceva, si stii cum se zice: once you go electric, never go back
O sansa pt multi care inca nu-si permit, sa testeze o electrica adevarata.
Dealerii de masini daca in loc de simulacrul penibil ar avea servicii de rent a car… mai scumpe, dar cu ultimele modele, in diferite variante… ar avea multe de castigat…
Iarasi, cei ce ofera masini serioase, nu pocnitor…
Păreri şi păreri în zonă. Ca de obicei.
Dar legea unde este?
După cum zice cineva aici:dar ANPC-ul(aplicare legislație UE)?
Cred că este foarte clar la cap.2:
http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/servicii/Ordonanta nr. 130%28r1%29 din 2000.html
Aşadar, dacă vînzătorul nu a specificat în contract condițiile returnării în cazul plății în rate atunci produsele se pot returna.
Boss, este cam jumătate de realitate ceea ce ai prezentat astfel că mergem spre interpretări şi discuții fără final.
în Polonia se poate, nu știu care e procedura însă sigur poți returna produsul în termen de 30 de zile, chiar dacă e luat în rate.
Probabil omul si-a dat seama ca pina termina ratele, produsul nu va mai valora nici cit jegul de sub unghie. Si eu m-am ars cu un televizor si DVD player cind eram tinar, dar a fost prima si ultima mea rata.
FALS! Poti returna si produsul, poti anula si ctr de credit! OUG 50/2010 e in favoarea clientului PF cand vine vorba de credite.
Eu nu înțeleg problema. MediaGalaxy poate sa zică ce vrea. Dacă a fost cumpărat online(altfel ghinion) sunt obligați sa îl ia înapoi în 14 zile(http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_en.htm). Un credit la fel poate fi anulat în 14 zile(http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/financial-products-and-services/consumer-credits-and-loans/index_en.htm). Trebuie într-adevăr sa plătești dobânda, dar atât.
Teoretic dacă OPC-ul nu reacționează ar trebui sa îi dai în judecată. Deci mult succes. Cred că mai degrabă pe asta se bazează când refuză.
Pardon ANPC, nu OPC.
CEB (card avantaj) stiu ca ia comision de la vanzator pentru fiecare tranzactie. Ia comision si de la cumparator, dar mai mic: 50 lei pe an taxa de administrare. Daca returnezi un produs si Altex iti da banii inapoi, nu stiu ce se intampla cu comisionul lor platit la CEB. Poate de asta…
In tarile mai la vest de noi se poate. Vezi de ex. Mediamarkt.de sau saturn.at. Si nu e vorba de carduri ci de finantare de la un partener bancar, de ex. Santander sau CommertzFinanz, deci banci. Nu vad de ce sa nu fie omul mirat, eu as fi…
Care e perioada legală? Am înțeles că la noi ar fi 14 zile obligatorii.
„Finanțare de la un partener bancar”, adică, îi dă banca cash. Asta înseamnă?
Ce vrei să spui cu „finanțare de la un partener bancar” și „nu e vorba de carduri”; că despre bani gheață (cash) ar fi vorba dacă nu de carduri e vorba.
Tot 14 zile, indiferent de metoda de plata. Nu e cash, clientul nu vede banii. Cam ca la prima casa, banca vireaza magazinului banii.
Boss, orice cumparator PF poate renunta la contract (aka factura) in 14 zile, conform legii.
Nu zice nici unde ca e platit cu cash, card, credit sau bonuri.
la emag in 30 de zile se pot returna produsele luate cu cardavantaj ( am returnat eu fara probleme un sistem audio )
Tocmai, ratele nu au legatura cu produsul.
Eu cumpar in rate de la eMag (nu cu card de credit, merg si imi fac un credit la Cetelem, ca sunt bou). Creditorul imi ‘da banii’ (eg, pentru creditele de consum facut in magazin la cumparare se vireaza direct la comerciant, pentru cele facute separat mi se vireaza mie si eu platesc apoi cum vreau).
Daca returnez produsul (in termen, ceea ce inseamna ca cel mult am platit o rata daca nu am ceva garantie extinsa), mi se returneaza valoarea produsul. Eu am creditul in continuare si urmeaza sa il sting (sau nu), avand suma returnata (minus dobanda platita deja alaturi de prima rata), daca conditiile contractului de creditare o permit.
Altex/MediaGalaxy lucreaza cu Credex la creditele pe loc, altii cu Cetelem, etc.
Ba esti copacel , am luat cu cardavantaj de 1500lei in 15 rate acu un an , am returnat peste o sapatamana , mi-au dat 1500, si eu am continuat sa platesc ratele la card avantaj, deci care e pb ?
Păi, ai plătit și dobânda pe lângă ratele ălea, nu? Ai primit 1500, ai plătit (să speculez și eu) 1650. Asta ar cam fi problema.
Greșesc eu?
Produsele luate in rate nu se returneaza daca sunt cumparate direct din magazin (nu se returneaza nici daca il iei cu banii jos – in functie de politica magazinului)
Altfel, daca il comanzi online, il poti returna, cf Ordonantei 13/2000:
„Art.9: În cazul în care, pentru produsul sau serviciul ce face obiectul contractului la distanţă, comerciantul creditează consumatorul, direct sau în baza unui acord încheiat de comerciant cu un terţ, odată cu denunţarea unilaterală a contractului la distanţă încetează de drept şi contractul de acordare a creditului, fără penalităţi pentru consumator.”
ANPC-ul chiar rezolva problemele astea, tot ce trebuie e o sesizare online. Am facut de mai multe ori sesizari pt ca mi s-au cerut sume de bani (pt „aducerea produsului la starea initiala”) la retur, ceea ce e complet ilegal – pana acum tot ce am sesizat la ANPC s-a rezolvat!
Cum adica sa nu poti returna un produs in termenul prevazut de lege?
Nu e ceea ce zice sau ceea ce am crezut eu ca zice. Nu mi se potriveste…vorba reclamei: suntem cetateni europeni cu drepturi. Ce conteaza cum e cumparat bunul respectiv? Poate fi luat prin schimb in natura…tot trebuie sa se respecte legea si parca legea zice ca ai drept de retur in 30 de zile daca nu corespunde cerintelor tale…
Vali am citit articolul și am citit comentariile. Mă doare capul, cine are dreptate aici?
1) Care naiba e diferența dintre: a cumpăra produsul în rate de pe card & a cumpăra produsul în ratele magazinului? Care oferă returul?
2) E sau nu ilegală treaba asta ce face MediaGalaxy? Unii spun că nu (deci, returul se face numai dacă ai cumpărat în rate de pe cardul tău), alții spun că da (și în ratele cardului, și în ratele magazinului se poate returna produsul defect).
Trebuie un follow-up…
Noaptea minții și la Flanco Brașov: produs de 69 RON cumpărat cu un voucher cadou oferit de ei. Produsul se strica după prima folosire. Dus înapoi produsul la Flanco. Nu se poate schimva, trebuie trimis la Depanero. Așteptat 45 de zile, dat telefoane, discuții. Depanero da verdict: produs inlocuibil. Mers cu produsul la Flanco, șeful de magazin cu gulerul ridicat interpretează verdictul: produs in-locuibil, adică de neinlocuit. Scurt circuit cerebral. Perplex scos telefonul și căutat în Dex: inlocuibil= care se înlocuiește. Explicat șefului. Nu vrea să audă/înțeleagă. Cerut banii sau un produs similar. Șefului i se bulbuca ochii. Un NU din principiu. Întrebat de ce nu va sa mă ajute. Mă trimite la protecția consumatorului. Aruncat produsul. Flanco inlocuibil!