Ciudățenia cu lansarea Tesla Model3

S-a lansat azi noapte sedanul compact care va revoluționa industria auto. Pentru 35.000$, oamenii vor primi o mașină capabilă să meargă 350km pe bateria ei. Detalii și specificații sunt aici.

Problema mea e că nu văd mașina testată încă, deși a fost anunțată acum un an. Au făcut poze de PR, au primit o echipă de jurnaliști să pozeze mașina de afară și cam atât. OK, interiorul e simplu, nu sunt butoane, dar e dubios să nu apară nici un clip cu asta.

Așa că, momentan, știrea e că au mai apărut niște detalii despre Model3 și niște poze noi, plus niște idei de prețuri. Nimic alceva.

Acum, sunt două posibilități, dincolo de ura lui Musk pentru presă:

  1. fie e un hit, deci n-are nevoie de presă să vândă ceva ce oricum se vinde.
  2. fie nu prea vrea să o prezinte presa în toată splendoarea ei, că poate se răzgândesc oamenii.

Fac o paralelă cu telefoanele, până și Jobs dădea aifoanele la teste înainte de lansarea oficială. Și, dacă e să ne luăm după Samsung, cu cât marfa e mai nașpa, cu atât o dădeau la mai mulți oameni să o laude.

 

 

tesla-model3-dashboard

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. Strict ca design, tableta aia plasata asa, in mijlocul bordului, arata ca un… ma scuzati… ass.

    00
    • tu unde o puneai? pe tetierele din spate sa se uite copiii la desene animate? vroiai sa bagi mana prin volan ca sa apesi pe touch? o puneai in dreptul pasagerului?

      stii ca pe langa tableta exista niste chestii numite airbag? preferai o tableta in mecla la pachet cu airbag-ul?

      tableta e acolo unde trebuie pentru a putea accesa tot ce ai nevoie cand ai nevoie. vorbim totusi de o masina de 35k care ar trebui sa masacreze industria actuala de automobile, nu de un rr phantom al masinilor electrice.

      00
    • Boss, daca vrei design, ia-ti un Picasso.

      00
    • @m0fo: nu te mai caca pe tine cand nu e cazul. Stii si tu ca exista deja variante mult mai functionale. Doar un exemplu: noul bord de la vw. Cum dracu au reusit astia sa puna un display si sa lase si airbag(oh wait… Airbagu e pe volan). Si nici nu si-a prins nimeni degetele in volan incercand sa apese pe display.

      00
    • Nu e vorba ca nu ala ii e locul ci ca pare lipita ca un tuning interior dupa. De ar fi desenat si ei consola si plansa de bord in jurul ei sau sa o fi incadrat cumva in designul interior al masinii.

      00
    • nu poziția e problema, ci mărimea. nu e deloc integrată în bord, sare în ochi total inutil. însăși mărimea pare inutilă. ce faci cu 18-20 de inch, cât pare că are, când o hartă se vede foarte bine la 7 inch, iar la 11 inch e mai mult decât destul

      00
    • @ mofo

      Puteau s-o incadreze si ei mai frumos … ca cei de la Rimac.

      @ Il Capo

      Uite una testata si nu trebuie sa te duci decat pana in Croatia s-o preiei. Ba daca ma gandesc putin … cred ca ti-o trimit ei unde vrei.

      https://www.youtube.com/watch?v=jtfgdzkTapA

      00
    • m0fo , mare dreptate ai dar.. tot precum curu’ arata

      00
    • Leo o punea pe capota, dar numai după 30 de ani.

      00
    • m0fo, eu fixam pe plafon un proiector si o „afisam” pe bord. Idle mode, o versiune mai mica, numai cu informatiile strict relevante la orice moment. Daca vrei tu ceva anume, cu un gest sa se extinda proiectia si sa iti prezinte toate setarile, detaliile etc.

      00
    • Pentru ca noaptea e misto sa ai o sursa de lumina la cap.

      00
    • Voua vi se pare asa deoarece la.modelS e integrata cu bordu la asta sta deasupra ca un monitor de aia e ciudat ca daca o integrau parea mai de „acolo”

      00
    • Ce fain e sa apesi butoane le tableta cand mergi prin gropi incercand sa-ti dai seama ce apesi. Touch-urile pe masini sunt o porcarie din cauza lipsei de feedback.

      00
    • @irod: eu faceam altfel: cumparam toate masinile din lume si dadeam un discount de 1% pentru aia care vroiau sa-si cumpere masina produsa de mine care avea tableta pe portbagaj. ala din spate se uita la masina din fata si vede tot ce are nevoie. daca vroiai sa schimbi pe radio zu, trebuia sa te basesti. daca dadeai una destul de tare mutai pe trinitas.

      @berenger: tu probabil inca nu ai vazut, dar eu am la un Citroen C4 din 2006 o chestie numita „luminozitate”. probabil au vazut si astia la primele modele de telefoane ca exista un senzor pentru adaptarea luminozitatii la conditiile ambientale. si mai e o chestie: probabil la tableta ta nu ai vazut inca dar pe alte tablete mai „rasarite” exista split screen (poti vedea asta si in poza de mai sus).

      @krakatau: in tarile cu apa calda nu ai gropi. daca e o portiune mai rupta cauti sa tii de volan, nu te joci cu butoanele de pe bord. valabil pentru orice fel de automobil.

      @bluehand: in pozitia asta nu-ti mai abati ochii de la drum. sunt o gramada de cazuri de oameni care au facut accident ajustand ac-ul din bord.

      00
    • Eu vad asa: pozitia e buna, mie mi-e mai usor sa mut privirea putin in dreapta decat s-o mut in dreapta jos. Am citit si de probleme in a o manevra daca dai in gropi; dar eu totusi n-as juca angry birds pe tableta aia…

      Iar ca e iesita in afara/adaugata dupa, foarte bine; e mai usor de schimbat daca se strica. N-am idee si n-am timp acum, poate stiti: e fixa, nu se poate si orienta in mai multe unghiuri?

      00
    • Eugen, e fixa.

      Berenger, diferența între Model S și Model 3 nu e doar in nr de inchi (17 vs 15), ci și in orientare (landscape vs portrait). Motivul pentru care ecranul e suficient de mare și pus in landscape e pentru a putea consuma și multimedia și ar fi fost greșit sa folosești un device size mai mic. Tine cont și de cei din spate, dar și de experiența mai buna pe care o ai atunci când nu te holbezi la detalii.

      Intuiesc ca au văzut split screen pe iPad și a fost o idee buna pe care au adaptat-o, motiv pentru care interfața atunci când conduci apare in zona șoferului (stânga, respectiv dreapta când volanul e in partea cealaltă).

      00
  2. Nu-i nimic ciudat. 400.000 de clienți au plătit deja 1000 de dolari și așteaptă livrarea automobilului. Deci Tesla are deja asigurată desfacere pe un an și jumătate. În plus, acesta e al patrulea model electric de la Tesla, compania căpătând ceva experiență.

    00
    • serios, să fii tu primul ăla cu „au 400.000 precomenzi”? geez.

    • NOU
      #19

      Voiam eu sa fiu ala dar aveam ceva de facut.

      00
    • Doar in Cluj-Napoca sunt precomandate 8 masini Tesla 3. Dintre care, una pentru mine. Masina asta va insemna o revolutie pe sosea. Tot ce mai ramane de facut e sa mareasca autonomia si sa scada timpul de incarcare. Pretul va mai scadea si acesta, dar 35k (pt start) e un pret decent.

      00
  3. Pai s-au inregistrat 3-400,000 de rezervari(1000$).

    Livrarile incep ceva mai tarziu, iar Tesla urmeaza sa ajunga pana la sfarsitul anului la o productie pe undeva la 25,000 de Model 3 pe luna.

    In principiu nu e nimic foarte mult diferit fata de un Model S. Primele plimbari ale publicului s-au facut anul trecut cand a fost anuntata. MKBHD (YTB ) a condus-o si urmeaza un filmulet sa apara astazi. Probabil astazi vor aparea mult mai multe clipuri cu primele impresii.

    Oricum masina asta e un fel de Ford Model T pentru prezent. In octombrie apar preturile pentru alte tari. Dar varianta mai ieftina este undeva la 35.000$. Hai sa zicem ca la noi o sa coste 45.000 EURO.

    Minus 10,000 Euro ce ofera statul pt masini electrice, ajunge la pretul unui golf bine echipat.

    00
    • Cine ar da 35000 pe un golf?

      00
    • Boss, la 35.000 euro îți iei seria3 cât de cât echipat, nu Golf… Las-o că măcăne cu Golful de 35k euro. Golful electric este 36.654 cu TVA din care poți să scazi subvenția

      00
    • Glumești? Cu 35000 EUR incluzand prima de la stat îți iei e-Golf facelift foarte bine dotat cu o autonomie de 300 de km data de constructor. Și VW sau alți producători au opționale semi-autonome și chiar în prețul asta. Sa nu mai zicem de Renault cu Zoe care ajunge mai ieftin și autonomie mai buna.

      Pana la urma tot marketingul e foarte important. Producătorii de autovehicule de tradiție au destule fonduri pentru a produce mașinii mult mai bune decât Tesla.. Dar hei, vin americanii..

      00
    • Chiar mi s-ar fi parut ciudat sa nu apara Golf-ul si BMW-ul in discutie… Un Logan electric ceva?

      00
    • Bre, eu doar am vrut să subliniez că greşeşte prețurile Golfului. Poate să se uite pe configurator… Eu tot Tesla model 3 aş lua

      00
  4. Din câte am înțeles ceva ziariști au condus-o 10 minute în jurul fabricii.
    Primele impresii ar fi favorabile.

    00
  5. NOU
    #30

    Eu ma gandesc daca o sa incepa acea tableta sa isi faca update la soft in timp ce conduci ce se intampla?

    00
  6. NOU
    #36

    Nu chiar tu ne-ai dat link in care se spunea ca prima pe piata nu va fi varianta basic? Cea cu bateria extinsa va fi prima la vanzare, si aia are autonomia de 310 mile (vs cea basic de 220 mile). Transformat in km 310 mile e cam 500 km. Viteza max 220 km/h. Sunt de parere ca si 250 km e decent, iar 350-400 e chiar foarte bine (condus realist, viteza medie de 120-130 km/h). Din Brasov-ul tau ajungi oriunde in Romania cu un plin.

    00
    • Viteza media 120-130? De cand nu ai mai mers prin Romania?

      00
    • In următorii ani rețeaua de superchargere se va tripla. Se triplează pana sunt livrate internațional oricum. Se anunța și celelalte 2 modele chiar.

      Nu as fi surprins ca model Y (suv compact) sa fie gata anul viitor și o parte din rezervări anulate pt a îl comanda. Nu cred ca baza poate depăși 35k.

      00
  7. Nu cred că are un sistem clasic precum au ceilalți producători care produc mașini pentru testare și le trimit în rețeaua din toată lumea. Pur și simplu cred că vrea să se apuce de livrat cât mai repede pentru că are multe comenzi. Nici la Model S sau Model X nu a fost nebunia normală din jurul oricărui model de la producătorii clasici (lansare internațională, lansări naționale și unități de teste). Pur și simplu cred că merge pe modelul american în care Elon face comunicarea și aia e! Un indiciu că este este principalul factor de comunicare este că el a primit primul Model 3 de serie produs și tot el l-a pus pe Twitter… De acolo l-au preluat toate siteurile auto și nu numai

    00
  8. Sa-mi fie cu iertare, dar trebuie sa te contrazic. Mașina a fost testata de jurnaliști după conferință și videoclipurile, părerile etc. apar, dar mai greu (sa nu uitam ca evenimentul a avut loc noaptea). Un exemplu: https://www.youtube.com/watch?v=H9YehsIaILc&feature=youtu.be .

    00
  9. NOU
    #41

    https://www.youtube.com/watch?v=xl6u4iyhSd8
    invitatii au putut sa testeze masina pe locurile de pasager intr-un tur de vreo cateva minute

    00
  10. mașina va rupe piața. nu că e mai bună, nu că e mai ecologică, nu că e mai ieftină. nu e nimic din toate astea. dar are construit mitul în jurul ei și celor 3-4 sute de milioane de de oameni din lume pentru care 35000 de dolari sunt mărunțiș trebuie să le vinzi o poveste frumos ambalată, nimic altceva.

    00
    • Corect, producatorul de masini care nu spune o poveste nu vinde masina, VAG, Renault-Nissan si altii fiti profesionisti ce dracu

      00
    • Daca mitul este construit din povestile tuturor oamenilor care detin modelul S si care spun ca e cea mai buna masina ever, plus testele de siguranta, plus combustibilul gratis, plus ideea ca, fundamental, e o masina cu mai putine piese in miscare deci cu potential de a fi mai fiabila, plus faptul ca nu cumperi masina si ea ramane asa pana cand o vinzi, ci primesti upgrade-uri de software care chiar au o utilitate, atunci da. Atunci e doar un mit.

      00
  11. pe cand apare ceva sticker de la BOR… sa transformi T-ul ala de pe volan intr-o cruce… ca de ce nu :D

    00
  12. Daca puneau tableta in mod portret era mai OK, zic si eu…

    00
    • cu mentiunea ca in pozitia actuala nu-ti abati capul de la parbriz mai mult decat trebuie a.i. ai vizibilitate cat timp ajustezi temperatura, arunci o privire pe harta etc.

      00
  13. fie au dat primele masini clientilor (20 din 50? si 30 a zis ca au pastrat pentru teste sau ceva), ca sa nu se bucure ziaristul de masina in timp ce ala care a platit sa astepte in continuare sa ii fie gata masina.

    00
  14. Zoso e supărat ca nu a primit o mașina in test, boss nu fi supărat , știi bine ca ai mulți dintre care comentează aici sunt milionari in euro , poate o sa te lasă sa faci un test .

    00
  15. Vreo 12 jurnaliști, printre care și unul de la business insider. Caută articolul lui. Vor apărea altele mai complete de la proprietari, cum a fost și la S.

    00
  16. Adica cineva chiar crede ca aceasta masina nu a fost testata??? Poate nu stiti dar in America nu poti lansa vreo masina fara sa fie testata de o autoritate independenta. Companie de stat, nu jucarie.Un fel de RAR la noi.

    00
  17. Caută pozele cu prototipul prezentat de Lucid Motors pe la expoziții. Pe afară arată superb, până te uiți pe geam înăuntru și vezi că nu are scaune și finisaje, doar prototipul de bord și o mulțime de cabluri și kituri electronice aruncate pe acolo.

    00
  18. Mie mi se pare excelent interiorul. Bine, o culoare ceva mai deschisă ar fi ok. Dar având în vedere ca asta e o mașină care in viitor poate fi autonoma, lipsa butoanelor și a tot felul de briz brizuri e perfect.

    00
  19. Eu am zis ca iau un Golf 7 2.0 TDI pentru urmatorii 8 ani. Ceva pana in 15.000. Nu cred ca risc sa creasca astia impozitul la noi, RCA sa creasca nu-stiu-cat, sau pretul motorinei sa urce dezarmant de mult in rastimpul asta. In cei 8 ani, este timp sa mai apara doua-trei generatii de Tesla, plus modele ale altor marci. Si preturile vor fi mai accesibile. Deci las altora placerea de a fi early adopters. Golf-ul mi se pare o alegere destul de sigura, cu destula masina pentru pret si chiar cu un pret acceptabil la revanzare, cu atat mai mult ca e o masina atat de comuna si cautata, la noi.

    00
    • Vezi ca in urmatorii ani UE taxeaza motorina deti sar capacele. In 2022 nu o sa mai poti circula in unele tari, se interzice

      00
    • Problema e ca industria auto a trecut pe fast forward si e greu sa prezici ce o sa fie peste 2-3, deja toata lumea pompeaza bani la greu in astea electrice. Ah, si se presupune ca dieselul e pe moarte si toate statele vor sa il supra impoziteze.

      00
    • @sfatuitoru, @eu: Pe mine ma intereseaza doar ce e in romanica. In alte tari ma duc cu avionul si inchiriez acolo, daca am nevoie.

      Pana una-alta, sa nu uitam statisticile privind parcul auto din tara.
      Uite si un bonus: https://www.reuters.com/article/us-germany-emissions-idUSKBN1AD10Y

      00
    • toți care zic romanica in loc de România să sugă pulăul.

      00
    • NOU
      #61

      Nu înțeleg de ce i-ați dat minusuri sfatuitorului. Are dreptate omul. Dieselul începe sa fie istorie prin vest. Și cu siguranță se va întâmpla la fel și în România.

      00
    • @Gogu martalogu, asa cum spui: „incepe” si „in vest”. Chiar si acolo, exista propuneri cu termen rezonabil pentru a nu se mai vinde astfel de masini noi(!). Pentru tari de mana a treia, 2035 este un an de bun simt. Gandeste-te numai cate gioarse au intrat ultimele luni. Tu crezi ca vine cineva prea curand si zice: saracilor votanti, la remat cu ele!? In plus, tarile de mana a treia vor incepe sa treaca la electrice numai cand cele care trec azi vor incepe sa se descotoroseasca de Tesla din articol.
      @Andrei167, ne plac parerile tale pertinente. Sa mai treci pe aici.

      00
    • Multumesc de apreciere, sigur ca mai trec.
      Pana atunci, stii ce ai de facut.

      00
  20. In cuda operatiunii de marketing automobilul electric mai are foarte mult pana la „maturitate”. Iar Tesla nu cred ca va apuca ziua aceea in formula actuala pentru ca pierde bani, foarte multi bani. Principala problema a automobilelor electrice ramane viteza de incarcare a acumulatorilor.

    00
    • NOU
      #65

      Problema lui Tesla e ca nu are capacitate de productie suficienta pentru cata cerere exista. Iar pentru a dezvolta capacitatea aia, trebuie sa investesti bani. Deci, pierderi pe termen scurt. Altfel, Tesla e practic sinonim pentru masina electrica si va fi mult timp de acum incolo.
      Problema masinilor electrice nu cred ca este viteza de incarcare – daca stai putin si te gandesti, sunt chiar rare cazurile in care ai nevoie neaparat, acum in momentul asta, fara sa poti sa astepti, de capacitatea maxima a unui rezervor/unei baterii. De obicei, drumurile lungi sunt planificate. O problema e capacitatea, dar asta e o problema care se rezolva incet-incet. Cea mai mare problema e productia actuala de energie si infrastructura de distributie. Daca inlocuiesti toate masinile actuale cu masini electrice si vrei sa scoti de undeva energia sa le incarci, s-ar putea sa iti dea cu virgula. Dar asta e o chestie care se rezolva cu bani si munca.

      00
    • Una din hemoragiile financiare ale lor e rețeaua de superchargere.

      Și eu eram cumva sceptic crezând că elon merge pe pierdere și totul e o mare vrăjeala.

      Dar dacă mergi la harta de pe site, și tragi de sliderul ăla să vezi cate cum se construiesc în lume… Începi să înțelegi.

      Omul efectiv își face propria rețea de ‘benzinării’ în toată lumea, pornind de la un mare zero.

      Și nu e vorba doar de instalare in sine, vorbim și de tehnologie nouă care trebuie testată bine de tot că americanul nu discută, te dă în judecată cum ceva nu e in regulă.

      Pe lângă mașinile și tehnologia bateriilor în sine, o întreagă infrastructură de încărcare nu e deloc efort mic sau ieftin…

      Ce să mai zic de gigafactory. Firma dublează capacitatea mondială de producție cu o singură fabrică, e un efort serios. Dublează la cifrele de acum ceva ani nu știu dacă și azi e valabilă comparația dar totuși, e un efort colosal.

      E totul un mare pariu de fapt, mare mare pariu. Poate să iasă, sau să nu iasă. Dar Să ai infrastructură pentru o producție de 500,000 de mașini pe an unde să se încarce va fi un atu imens față de haosul general de standarde de încărcare pentru restul.

      00
    • Omul a pariat ca recupereaza vertical stage 1 de la o racheta si tie ti se pare asta un pariu de necastigat. Nu cred ca intelegi ce inseamna pariul ala cu aterizarea verticala si sa convingi cele mai luminate minti din lume ca vei reusi.

      00
    • Florin, vorbeam de Tesla. Spacex e altă mâncare de pește după mine absolut impresionantă.

      Și comparația e diferită pentru că Spacex e un challenge tehnic. Nu că nu ar avea realizări imense dar mă refer că 90% tehnologie, și e volum foarte limitat.

      La Tesla discutăm de un produs ce se vrea mass-market, unde pe lângă tehnologie, care trebuie să fie ceas…Mai trebuie și să te bați cu o industrie veche de 100 de ani care controlează tot. Atât piața cât și politicul, și în primul rând să convingi pe average Joe american, care între noi fie vorba nu prea știe Multe.

      00
  21. Chiar nu e ciudatenie deloc. E exact in stilul Tesla. Nu platesc reclame, nu se caciulesc la presa pentru a le promova produsul. E un motiv in plus de respect pentru Elon Musk…ca nu o sa poata nici un limbric sa ii pretinda ca l-ar fi ajutat cumva. Masinile se vand de la sine.

    Plus, de unde era sa le dea ziaristilor masini pana acum, daca numai ce au scos primele zeci de pe linia de productie? Eu nu stiu de vreun Model S sau X dat ziaristilor sa se plimbe pentru a scrie despre ele, cum fac brandurile clasice de masini soon to be extinct. Totusi, inainte de lansare au avut parte de cate un scurt test drive cei prezenti de la „presa” – exemplu:
    Altii probabil inca nu si-au editat filmarile, cum ar fi Marques B.

    Pentru cei care compara tesla cu alte masini – ar fi mai normal sa le conduceti prima data si apoi sa va dati cu parerea despre care e mai buna. Niste specificatii de pe net nu spun nimic, dar pana si la alea tesla e departe de concurenta. Au mai facut unii o tura Bucuresti-Timisoara cu Golf electric si scoteau autonomie reala de cel mult jumatate din cat pretinde producatorul si timpi imensi de incarcare. Asa ceva nu o sa vedeti la Tesla. Si sa bagi Renault Zoe in ecuatie e stupid, atata timp cat ei au aberatia cu platitul de chirie (consistenta) pt baterie.

    00
  22. Celor curiosi cum se comporta o Tesla in viata de zi cu zi, review facut de o tanti din capitolul „soccer mom”, dar care are deja un model X de mai bine de un an si chiar il foloseste des, recomand canalul de Youtube „Like Tesla”. Avantajul lor maxim e ca ii ajuta si infrastructura de super-chargere.

    00
  23. Produsul asta trebuie analizat ca forma și funcție, și pornit in sens invers (soluție-> problema) ca sa îți dai seama cum au ajuns la soluția asta.

    Cei care spuneti ca trebuia un ecran mai mic, nu gândiți in perspectiva. Nu puneți întrebările corecte pentru a vedea ce probleme rezolva, astfel încât soluția este cea actuala. Și nici nu apreciați faptul ca produsul a fost trecut prin diverse layout-uri astfel încât soluția curenta este viabila, fezabila și dorita.

    Exemplu: Ecranul este central și are 15″.

    Apoi urmează niște întrebări logice pe care cineva și le poate pune:
    1. De de este central?
    2. De ce avem un singur ecran?
    3. De ce este de 15″?
    4. De ce este tactil?
    5. De ce iese din bord?
    Etc.

    Din informațiile deținute deja, și perspectiva pentru ce urmează in tehnologie, câteva răspunsuri ar putea fi:

    1. Pentru a fi accesat de ambii membri din fata. Pentru a fi accesibil șoferului. Pentru a fi vizibil și membrilor din spate.

    In stânga sau in dreapta ar fi fost nepotrivit pt motivele de mai sus.

    2. Reducere costuri și timp pt producție. Lipsa necesității de a afișa informații in alta locație. Lipsa necesității de a afișa orice fel de informații când mașina va fi autonoma. (De câte ori te uiti la viteza într-un taxi?)

    3. Utilizarea unui singur ecran ca și centru multimedia. Posibilitatea sa vezi informațiile când mașina nu este autonoma, fără sa fii distras de la drum (fără sa te apropii cu ochii de el).

    4. Intuitiv. Future proof.

    5. Altfel trebuia integrat in bord. Nu e vorba doar de costuri mai mari, însă nu ar mai fi fost centrul atenției, componenta multimedia a mașinii. Ci doar un device pentru condus.

    Intuiesc ca și celelalte modele vor urma același layout și ecranul va fi inafara bordului. Poate chiar separat total in viitor (ca o tableta).

    In ce privește prețul mașinii, ea va fi 35000 EUR modelul de baza. (toți cei care au făcut rezervări au dat 1k USD/ EUR)

    Salvează costuri de aprox 1k pe an, comparativ cu benzina/motorina. Se poate configura sa se încarce seara de ex pt cei care au oferte de la utilități. In România nu exista Rețeaua de încărcătoare de la ei, ceea ce e nasol când vreți sa călătoriți pe distante lungi. De asemeni e nasol și pt cei fără garaj/casa.

    Si mai exista și incentives de la stat. In ro cred 6k.

    Referitor la opțiuni, nu văd ca necesare AWD, culoare, roti 19, și chiar range-ul extins.

    Însă cred ca sunt utile opțiunea premium (profile utilizator, uv la panoul de sticla, interior din material premium, sistem audio performant). E 5k.

    De asemeni tot 5k e autopilotul (Inutil in România). E necesar dacă vrei sa activezi autonomus driving level 5 când va fi gata și legiferat de asemeni. (In România iar greu din lipsa infrastructurii) alți 3k. Pentru ca o Tesla se cumpara in primul rând pt self driving/tehnologie.

    Deci baza după reduceri taxe va fi 29k. Aici eu as adauga de mai sus 13k. In total 42k.

    Cei 8k pt autonomie și full self driving însă pot fi achitați mai târziu. Poate nici nu se întâmpla autonomia full. :)

    Practic un 34k va fi la nivel de România cu opțiunea Premium.

    00
    • Stai sa inteleg, deplangi problema incarcatoarelor care lipsesc, dar nu ai plati in plus pentru… autonomie mai mare??? Ooookk….

      00
    • Arthur, ziceam de România. Eu locuiesc in Spania. Prezentam situația de fapt. Oricum și asta trebuie luată doar ca fapt divers pentru ca pana la finalul anului 2018, când va fi mașina distribuită internațional, rețeaua de superchargere se va tripla.

      9k pentru a ajunge pana la 500km range e un pret excelent. Însă nu e necesar celor mai mulți. Când mergi într-adevăr într-un roadtrip, ori o faci cu oprire la superchargere, ori închiriezi ceva dacă nu exista. Sa zicem o data pe an.

      In rest pentru oraș cine face 350km pe zi? Zicem 300 ca sa permitem consum și pentru alte funcții ale mașinii și deprecierea bateriei in 15 ani (approx 1%/an).

      00
  24. Also, nu mai comparați cu alte mașini. In momentul asta Tesla sunt la un alt nivel. A te uita la orice mașina strict ca automobil e insuficient. Trebuie sa compari cu tot sistemul Tesla. (Așa cu Apple nu e doar un Mac)

    1. Rețeaua de superchargere.
    2. Gigafactory (pt baterii)
    3. Autonomie (și os, over the air updates)
    4. Pret / valoare (performanța, safety, design, comfort). Cele mai bune mașini in categoria lor.
    5. Founder as CEO – cine subestimează faptul ca Musk este important, sa se gândească la numele unui alt CEO al unei companii auto. No idea?

    Nu știu cum se simt producătorii cu mașini de sute de mii / milioane când văd ca sunt depășiți pe orice plan de o mașina care costa o fracțiune din pret. Mai ales ca nu mai pot ignora asta – cu toții știți ca au început țările sa își seteze deadline pentru când vor scoate inafara legii mașinile care folosesc petrol și carburanți.

    Următorii 10 ani vor fi interesanți. Sunt curios câți vor avea soarta Nokia, BlackBerry.

    00
    • cam toți. uită-te în jur. ce emoție îți trezește un passat sau o octavia? opel? kia? dar un benz nu știu de care? dar un m3 cu sunetul motorului pus in boxe?

    • Totuși Vali, cererea de vehicule este enorma, nu știu dacă o singura companie poate acoperi asta. Sau doua.

      Știu ca așa e situația in ce privește Android și iOS. Dar mașinile sunt alta categorie de produse. Oricum va fi interesant. Deja marii producători au fost antrenați in competiție, fără voia lor, și va fi bine pentru consumatori. Adică pentru noi. :D

      00
  25. NOU
    #78

    insa ce a facut Tesla foarte smecher e sa puna pe modelul 3 toti senzorii necesari pentru Level 3 autonomy dar nu a inclus in pachetul standard feature-ul asta.
    Audi A8 tocmai a lansat modelul 2017 care se „lauda” cu L3 autonomy si AI, remote parking, garage parking din start. Inca nu am vazut pretul, trebuie ca e pe la 100 k.

    Asa ca Musk face o combinatie interesanta, vinde cateva mii sau zeci de mii de masini la 35-50k, mai asteapta un an sa se „ieftineasca” tehnologia si face un simplu update de software, over the air, fara sa cheme nicio masina in service si tzop! prima masina L3, 100% electrica din lume, la 50k si sub.
    Clar ar fi un block-buster.
    Si s-ar putea ca pana in 2020 sa avem Level 4 autonomy in modelul 3 caci are toti senzorii de care are nevoie (masina nu mai are nevoie de asistenta soferului in caz ca nu se descurca ci poate reactiona singura la diverse situatii, soferul urmand sa preia volanul dupa ce va fi anuntat in prealabil cu cateva minute ca va intra pe o portiune de drum care nu permite automated driving).

    00
  26. Bicicleta ce.are?

    00
  27. hai să pun un link și pentru heitări Two-Thirds of Early Tesla Model S Drivetrains May Fail At 60,000 Miles https://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a27567/two-thirds-of-early-tesla-model-s/

    00
  28. Dupa spusele lui Musk, in momentul de fata nu vor sa mai promoveze masina pana nu reusesc sa aduca linia de productie la 40k de unitati.

    At a press briefing yesterday, Musk accepted to give the first update in over a year, but he again reiterated that he doesn’t believe that it reflects demand for the vehicle since they are actively “anti-selling” it:

    “We do everything we can to not sell the car.”

    Musk added that he expects the number would blow up if they were to actually try to sell it.

    The CEO believes that the company already has a big enough backlog to last them through late 2018 if they can reach their production targets.

    https://electrek.co/2017/07/29/elon-musk-confirms-model-3-reservations-have-surged-to-over-half-a-million/

    00
  29. Poate ca Musk s-a saturat ca rahati gen Clarkson sa minta in legatura cu masina lui.

    00
  30. ok, în afară de articolul de piar cu motor trend, in care conduce tipul de la tesla mașina, altceva mai avem?

  31. offtopic, se poate pune folie de sticla gorilla glass pe monitorul de 15″?

    00
  32. 1. Asa este.

    2. Nu face fata cu productia. E cererea prea mare. Este presat de timp. Trebuia sa lanseze produsul, macar pe hartie(paper launch). Suspectez ca tot din cauza productiei e atat de tacut. Apoi de ce pana mea sa mai pupi in in cur „presa” auto cand ai un produs atat de asteptat/dorit de atat de multi? E un intreg cult pe yt dedicat modelului asta.

    00
  33. Electricul va inlocui benzina/motorina atunci cand:
    1. autonomie baterie 600-700 Km
    2. reincarcare rapida…gen 10-20 minute MAX.
    3. energie electrica provenita din resurse regenerabile.

    pana atunci, cred ca e un moft scump!

    00
    • Pe bune? De unde ai scos conditiile alea? 600-700 km? Pe ce se bazeaza estimarea asta, aia e distanta parcursa in general de popendulatie? 10-20 minute? De unde? Ai facut un studiu care spune ca oamenii nu accepta masini electrice decat daca incarcarea dureaza sub 20 min? Si energia electrica din surse regenerabile de unde ai scos-o? Ai intrebat un grup reprezentativ si ti-au raspuns aia ca nu isi cumpara masini electrice pana nu mor toti minerii? WTF man, daca bati campii pune si tu un disclaimer acolo.

      00
    • el se gândește simplist, am de mers o dată la cinci ani la oradea, trebuie să am autonomie până acolo.

    • Si daca nu pot eu sa merg pana la Oradea fara sa trebuiasca sa beau o cafea pe la jumatatea drumului, atunci sigur NIMENI DIN LUME NU O SA VREA SA CUMPERE MASINI ELECTRICE!

      00
    • păi da, în logica lui, cam așa funcționează treaba.

    • In 40 de minute se incarca pana la 80%; 75 de minute se incarca 100%. E ok. Adica o data la 400 de km faci o pauza mai lunga – de mancat, intins picioarele, etc.

      00
    • NOU
      #100

      Exista un subgrup de soferi, cu urmatoarele caracteristici:

      – conduc 1000 km fara sa oboseasca;
      – au vezica mare sau tin mereu o sticla goala in masina;
      – tin cafeaua in termos, care e de preferat sa aiba alta forma decat sticla goala;
      – merg mereu singuri in masina.

      Subgrupul ala decide tot in industria auto.

      00
    • „bos, cum se dezactivează vibrația volanului când părăsești banda?”

    • Sa-ti fac un calcul simplu la cerintele tale:
      1) autonomie de 600-700km. In prezent Tesla S si Model 3 ajung la 500km cu 100kWh si 75kWh (la model3 am calculat capacitatea bateriei bazat pe viteza de incarcare/extindere a autonomiei exprimata in mile/timp de incarcare si puterea superchargerului). Tesla S consuma cam 200-220 Wh/km, iar Model 3 cam 150Wh/km estimat. Asta inseamna cam 150kWh, respectiv 115kWh bateria.

      2) Ca sa incarci complet de la zero bateriile astea in 10 minute (pe langa faptul ca nu e posibil deocamdata, bateriile nu suporta asemena incarcare rapida) ai nevoie de o PUTERE a incarcatorului de 100kWh/0.1667h=600kW, repsectiv 450kW. Stii ce inseamna 600 kilo Wati? Curent de 1579 A pe toate cele 3 faze de 380V, sau 526A pe faza. Nu e mult, doar puterea ceruta de vreo 600 de case carora le merg hidrofoarele, un fier de calcat, niste televizoare, etc. Un sat cu 600 de case, iar tu vrei sa incarci masina in 10 minute, cat fumezi o tigara.

      3) Energie regenerabila. 600kW inseamna cam 2400 de panouri solare de 250W bucata, cam cat e standardul acum. Panoul are 1.5m patrati. Deci 3600 m patrati ca sa poti incarca tu masina in 10 minute. Dupa aia sta degeaba o ora, sau pana vine alt cocalar sa fumeze o tigara.

      00
  34. Vali, ai făcut rezervare? Banii aia ti-i iei înapoi dacă anulezi oricând. Făcând acum rezervare e timp pana la anul sa iei decizia dacă o păstrezi sau nu.

    Ce mai apare:
    – interior alb (free)
    – motor dual (nu e necesar)
    – versiunea Performance (loudacris mode) – nu e necesar
    – se vor extiende si in Romania cu superchargere. Oricum m3 owners platesc încărcarea. Eu personal o voi configura sa se încarce noaptea, când prețul e 1/3 aici. Plus nevasta o va încarca la Inditex, căci Mr Ortega a investit in ceva încărcătoare pentru electrice, free pt angajați. :D

    Sa pleci de acasă full, sa nu mai dai pe la benzinării decât sa te pisi le ele, la propriu, schimba experiența de a deține o mașina. Ma aștept ca unul din producătorii auto sa investească in a introduce încărcătoare pt electrice in toate benzinăriile care au sens. Tesla acoperă radius pentru distanță medie parcursa de cea mai slaba mașina a lor.

    00
  35. Eu am facut rezervare, dar tare mi-e frica ca in Romania nu va functiona reducerea pentru masina electrica pentru ca nu va fi vanduta printr-o reprezentanta agreata de Marele Stat. Iar fara aia, nu cred ca voi da 40k pe ea :(
    Macar a crescut euro-ul si cand imi recuperez avansul o sa primesc mai mult :)

    00
  36. Ce atatea mofturi ma ramaneti cu loganul si gata masina electrica e pentru oameni cu mintea deschisa ,au facuto asa ca sa nu mai fie ca cele conventionale ,cerrados.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile