Turism: Orșova 2017

L-am rugat pe zoso să publice un „guest post”, iar acum nu ştiu cum să ordonez informaţia încât să nu devin plictisitor precum o moară stricată.

Îmi permiteţi idei principale? Pozele mă ajută, vă veţi face o idee despre situaţia din zonă.

Voi încerca propoziţii simple.

Îmi plac glumele lui Amza Pellea, am vrut neapărat să ajung la Craiova în viaţa asta, poate şi la Băileşti. În general, am vrut să-i cunosc pe olteni la ei acasă. :)

Iar pentru că nu am fost niciodată la Dunăre, minivacanţa asta, 1-5 iunie 2017, a fost ideală să leg drumurile. Bucureşti -> Craiova -> Porţile de Fier -> Orşova.

Despre Craiova nu am să scriu, este un oraş foarte frumos, îşi merită numele de capitala Olteniei. Eu fiind moldovean, mă întrebam care capitala e mai frumoasă, Iaşi sau Craiova?

De la Craiova am luat trenul către Orşova. Iar pe drum au început să se vadă frumuseţile zonei, şi “calităţile” conducătorilor.

Acest articol nu este de bine. De bine am să scriu doar atât: potenţialul turistic al României este aproximativ la acelaşi nivel cu cel al Greciei sau al Irlandei. Poate chiar mai bun.

–-

Nu am maşină, nu vreau să am maşină, sper să mor fără să am automobil.

În România, în 2017, sunt condamnat. Sunt “hipster”, se râde de mine pentru că nu am maşină. Sunt un om handicapat, sunt precum oamenii din scaune cu rotile.

Foarte puţin din turismul naţional ajută un om fără maşină. Iar asta se simte din ce în ce mai des în ţară.

În “Vest” e invers, în “vest” tocmai că se încurajează să-ţi laşi maşina acasă. Am vizitat mult prin Europa, aproape că nu am simţit acest “handicap” pe care îl am în România.

Orşova nu are transport public local. Orşova nu are încălzire centralizată, nu are reţea de gaz metan care să suporte instalaţie de centrale termice. Orşova (practic) nu are serviciu de ridicare a gunoiului. Aceste lucruri se văd prima dată când poposeşti în oraş.

* Centrul de promovare turistică era închis de sărbători. Închis, când e plin de turişti în zonă.

* Nu există nici un serviciu de închirieri biciclete. Pe bune că e aşa greu să cumperi 10-20 de bicle second hand să le ai pentru închiriere? Ar trebui să fie câteva centre (de stat, poate) atât de simplu e de implementat aşa ceva.

* Cel mai luminat loc la ora 23 era supermarketul Carrefour (fost Billa).

* Am văzut oameni ce mâncau îngheţată, care îngheţată era cumpărată de la supermarket. E vară şi nu ştiu câte dozatoare de îngheţată sunt pe o distanţă de 3km cât are faleza Dunării.

 

Îmi venea să plâng. Vă rog căutaţi pe google: “Orşova gunoi”, “Orşova încălzire cu lemne de foc”.

Aş cataloga aceste mizerii la “atentat la economia naţională”, şi aş propune pedeapsa maximă pentru asta.

Hotelul din Orşova e închis de 20 de ani. În perioada în care am fost, nu se găsea cazare în oraş. Cum de e închis hotelul ăla? DE CE!? Cum de toate pensiunile sunt pline, nu poţi face programări decât pentru luna viitoare, poate, iar un hotel întreg stă abandonat de douăzeci de ani?

E dezastru, trebuie muncă susţinută, ani de zile, pentru a recupera ce a fost, pentru a pune în valoare ce avem.

–-

De ce Cazanele Dunării se numesc „cazane”?

“Înainte de construcţia barajului de la Porţile de Fier, în zonele înguste Dunărea curgea vijelios, peste stânci care ieşeau din albie, dând impresia că fierbe, asemănător cataractelor de pe alte fluvii. Navigatorii austrieci, care aveau interesul să ajungă la gurile Dunării au dat acest nume (Cazane) zonei şi de atunci aşa a rămas.

Nu ştiam asta, am aflat de la un ghid turistic din zonă.

Un tip pe la 30 de ani, foarte de treabă, care ne-a luat cu maşina şi ne-a dus prin împrejurimi.

Orşova este un oraş la pământ, dar micii întreprinzători, tineri, încep să facă ce trebuie să facă statul român.

Două zile am căutat transport până am dat de el. În afară de el, peste care am dat întâmplător, NIMENI nu face tururi cu maşina prin zonă (am încercat la cel puţin trei pensiuni, am dat telefoane pe la particulari… transport local nu există, nu au nici măcar autobuze prin oraş! :( ).

 

Am să vă las să vă uitaţi la poze şi să trageţi o concluzie. Nu sunt puse pe căprării, sunt precum Orşova: amestecate. Peisaje superbe, condiţii mizere.
E greu să pliveşti nişte buruieni prin parc? E greu să dai cu o mătură? E greu să oferi avantaje fiscale unor particulari, încât să existe transport local pentru turişti? Se cere multă şpagă pentru a înfiinţa o gheretă cu 10 biciclete de închiriat?

Am fost în Italia la mare, iar un punct de atracţie turistică erau pescarii care acostau şi vindeau peştele. E greu să încerci aşa ceva şi în România?

Căutaţi pe internet ce înseamnă o excursie în Cinque Terre, Italia, ce presupune călătoria. Păi avem “mille terre” în România, dacă am vrea.

Avem potenţial ENORM!

P.S.: Cati bani s-au investit pana acum in Orsova? In poze vedeti diferite panouri in care apar si sume. De exemplu, “faleza” aia inexistenta a costat aproape un milion de euro.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

116 comentarii

  1. nu exista taxi in Orsova?

    00
    • Ba da. Dar tu vrei sa ajungi in Dubova, sa stai acolo 4-5 ore, iar seara sa te intorci in Orsova. Cum faci? Platesti de doua ori taxiul?
      Iar daca nu esti „dă la Bucureşti”, ci un locuitor al orasului, ce faci? Iei taxiul de fiecare data cand te duci la supermarket?

      00
    • Ba da, exista, la mica intelegere. Am luat eu o data un astfel de taxi al groazei de la gara in oras unde a trebuit sa renunt pentru ca imi place sa sa traiesc. Am luat apoi altul din Orsova pana in Dubova iar soferul mergea cu capul pe geam si striga la lume ca are client. Ba chiat si-a sunat si neamurile in timpul cursei sa le spuna ca are client. La Dubova am stat cu cortul pentru ca nu exista nicio pensiune, doar vreo 2 unitati cu circuit inchis. Ceva frumos.

      00
    • cum fac locuitorii cu drumul la supermarket, nu stiu dar cu siguranta au reusit sa rezolve aceasta dilema. eu intrebam strict legat de articol; e mare diferenta intre ” nu te duce nimeni nicaieri” si „nu te duce nimeni nicaieri la un pret acceptabil”

      plm, o mare parte din locurile misto(pe care le consider eu) din tara asta sunt vizitabile doar cu mijloacele proprii si nu exista transport pana la ele (si nici alte amenajari), sa descoperi asta abia acum inseamna ca ori taman ce-ai facut majoratul ori ai stat cu capul in pamant

      00
  2. Interesant. Pai nu am cautat trasport public in provincie, eu am cautat un taximetrist (acentul pe trist din taximetrist) care sa ma duca de la bucur obor pe victoriei… niema

    00
  3. Domnule autor:
    Potențial turistic NU prea exista in România.
    Pe litoral ne bat grecii cu turcii și cu bulgarii de ne suna apa’n cap.
    La munte fac pipi pe noi austriecii, elvețieni și italienii.
    Singurul potențial turistic al nostru este Delta Dunării!

    Plus ca, potențialul turistic înseamnă doua lucruri: bani investiți și o poveste frumoasa de vândut la străini.
    “Mâna întinsa care nu spune o poveste….”

    00
    • depinde de ce intelege fiecare prin turism; exista si all-inclusive dar exista si wild-life.

      00
    • Yep, singurele chestii prin care ii putem concura pe straini sunt preturile mici. Da si acolo ne bat bulgarii.

      00
    • Domnule Ciobi, confunzi notiunea de POTENTIAL turistic, cu lipsa amenajarilor corespunzatoare.

      00
    • Boss, noi avem ceva ce niciuna din tarile enumerate nu au… Asta se numește potențial turistic

      00
    • Domnule Ciobi, eu am senzația că îți dă parvenitismul pe afara. Am fost in toate aceste țări și te asigur că nu ai habar ce înseamnă cuvântul potențial. Grecia, Turcia, Bulgaria (ichh), Austria, etc, nu sunt cu nimic mai prejos fata de peisajele de la noi. Spre exemplu, in Grecia mi-am rupt picioarele în pietre pe plaja, la fel Turcia, bulgarii au aceeași plaja că la noi. Da, că românii nu sunt in stare sa amenajeze și să vândă , asta este altă discuție, dar cuvântul potențial tocmai asta înseamnă, să ai cu ce dar sa nu fii in stare din diverse motive. Tu ești exact ca cocalarii aia care îi văd pe avioane când se duc in vacanta in Dubai unde totul este bling bling și artificial si unde plătesc triplu pentru orice rahat fata de romania doar că să se laude prietenilor lor la fel de falși ca Dubai că ce mișto a fost acolo printre arabeti care umbla in picioarele goale jegoase in rolce-royce, indieni împuțiți, filipaci și coarde din Rusia sau Europa de est. Și nu, nu sunt nationalist.

      00
    • Bulgarii ne bat si la munte si la mare

      00
    • Si ce poveste interesanta are Orsova! datorita lacului de acumulare Portile de fier I, orasul vechi a fost inundat si s-a construit unul nou. Tot atunci a fost inundata si insula Ada Kaleh, din apropierea Orsovei. Am fost si eu in zona si, din pacate, senzatia este de oras parasit. Lucru valabil si pentru statiunea Baile Herculane. Nu stiu ce interese private au fost si ale cui, dar au fost extrem de paguboase pentru majoritatea localnicilor. Sunt pensiuni, proprietati private superbe, dar insuficiente pentru cresterea economica a regiunii. Si aduceti-va aminte ce insemnau Baile Herculane si defileul Dunarii pentru turismul Romaniei inainte de ’89…Ca sa vedeti cat de mare-i saracia accesati site-ul Primariei Orsova, este ca dupa razboi. Tara frumoasa, foarte frumoasa, pacat ca-i parasita.

      00
    • Ciobi, tu nu prea intelegi sensul cuvantului „potential”.

      00
    • Auch, ce au sarit romanii patrioti!
      Dar cum? Tarisoara noastra nu are potential turistic, dar vaai!

      Nu. Nu are.
      Potentialul turistic incepe de la granita tarii unde esti intampinat de drumuri proaste, spagi romanesti, si peisaje dezolante.

      Potentialul turistic incepe de pe aeroport unde esti intampinat de taximetristi tepari, aglomeratie si metrou lipsa.

      Degeaba avem o tara frumoasa daca oamenii din ea put a transpiratie.
      Nimeni nu mai vine a doua oara.
      Suntem one trip country.

    • Tare prost mai esti.. Daca muntii nostri nu sunt precum Alpii de acum nu se mai poate face turism cu ei sau cum? Dar litoralul nostru ce are ba? Mamaia unde vin toate vedetele si toata lumea cu bani din tot mapamondul asta pentru ca e numarul 1 la distractie.. asta nu e tot turism?

      00
    • Draga Ciobi,
      Esti ceea ce oamenii inteligenti numesc analfabet functional. Oamenii simpli iti zic mai simplu: esti prost.
      Ti-au explicat atatia oameni diferenta dintre „potential turistic” si „infrastructura pentru turism” si tu tot nu intelegi.
      Autostrazile, amenajarea aeroportului, indicatoarele rutiere, trenurile si autobuzele, sistemul de taxi, toate astea se numesc generic infrastructura. Si da, noi nu le avem. Asa cum nu avem nici plaje curate, servicii decente in statiuni, politie care sa te pazeasca de hotii de pe plaje sau de cei care fura la cantar, statiuni fara gunoi si altele.

      00
    • @ciobi: bani investiti – capital; povestea de vandut – marketing. potentialul e altceva.

      00
    • Pentru toți cei care cred ca avem potențial turistic și-mi explica ca sunt analfabet funcțional & shiet:
      Babaetz, voi ați investi BANII VOSTRII in turismul românesc?

      Exact! Stați jos: potențial zero! Sunteți niște comentatori prosti care cred ca turismul se face din gura.
      Încă o data va întreb: dacă avem așa mare potențial, de ce nu investește nimeni la noi? De ce?

      00
    • Și apropos pentru cei care spun ca nu înțeleg sensul cuvântului “potențial”, îl înțeleg, și încă foarte bine!
      Eu am o afacere proprie, conduc o firma și știu ce înseamnă potențial.
      Potențialul este fix diferența de bani pe care o investești și câți scoți.
      As simple as posibile.

      PS: și da, am locuit in Grecia pe o insula timp de 1,5 ani. Știu ce vorbesc despre ce înseamnă cu adevărat TURISM.

      00
    • @ciobi: ti s-a explicat pana acum de mai multe ori ca e diferenta mare intre „turism” si „potential turistic”; mai incerc si eu o data: nu as investi banii mei in turism dar doar pentru ca mi-e froca de spagile si taxele de protectie pe care ar trebui sa le dau si nu pentru ca nu ar exista potential (= locuri care ar atrage turisti)
      n-a investit nimeni deoarece atunci cand au incercat asta (prin ’90 asa; pe cand Bulgaria nici nu exista in oferte) au fost intampinati cu clasicul „nu ne vindem tara” de catre bunica-miu, bunica-tu si alti bunici …

      00
    • Sunt autorul articolului.
      Prin „potential” am definit asa: maine dispar oamenii de tot de pe planeta. Sau, mai bine, se descopera un Pamant nou, identic cu acesta pe care locuim noi.
      E vreo diferenta intre Thassos si Orsova? E vreo diferenta intre Dingle (Irlanda) si Orsova?
      Care e diferenta intre „turism agrar in sudul Frantei” si „turism agrar in sudul Romaniei”, in conditiile in care planeta e complet lipsita de oameni? :)
      In acest sens am scris „potential”. Adica, NATURA ne ajuta foarte mult.

      00
    • Natura nu ne ajuta foarte mult: munți au mai toate țările europene (Italia, Elveția, Austria, etc) și ai lor sunt mai mișto decât Carpații.
      Mare au jumătate din țările europene (Spania, Turcia, Grecia, Italia, Croația, etc) iar litoralul lir este mult mai mișto decât al nostru.
      Singurul potențial turistic românesc autentic și real este Delta Dunării și (poate) turismul tradinitional.
      In rest, afaceri pierdute din start.

      00
    • muntii au potential pentru ca sunt destul de virgini. Da, nu sunt spectacol ca in vest, dar ai ceva acolo.
      Marea: e decenta
      delta e epica
      ai totusi pe zona istorica (castre, biserici fortificate). Ai pe zona de traditii. Ai turism religios.
      comparand cu ungaria de exemplu suntem hat hat departe, ca potential.

      Dar. Ai infrastructura -10. Deci…ai turism de subexistenta

      00
    • @animaloo: sa-ti povestesc, cand stateam in grecili pe o insula mirifica, un vecin se apuca sa-si mai faca o camera la casa. Baga excavatorul in pamant, sapa el pe acolo si da de o piatra pe care erau niste inscriptii vechi, ceva gen „gigel + maria=love”.

      Spalat piatra bine, pus pe u puedestal, pus un reflector pe ea, o pancarta la intrare si 1 euro taxa de vizitare.
      Cam asta inseamna sa turism, sa scoti bani si din piatra seaca.
      Noi avem Delta dunarii si ne pisam pe ea..

    • Poi. Sa iti explic. Dau si io sa ma duc in dobrogea sa vad niste castre. Dupa ce ca era un singur hotel si semnele catre castre lipseau sau zona era inchisa. Cum ar veni: potential se este dar si durere in pendula

      Si nu. nu as investi in zona aia. Fara implicare de sus…faci laba la muste

      00
    • Mie mi-a placut aia de mai sus cu „care este diferenta dintre Thassos si Orsova”. :)
      Am ras!
      Diferenta este ca unii fac bani de se caca pe ei si ceilalti nu au bani sa stranga gunoiul din oras..

    • Ba ciobi, te mai căci mult pe tine cu Grecia? Gata, am înțeles, ai stat acolo, ai repetat de nu știu câte ori, toată lumea a înțeles că pt tine plecatul de la coada vacii la Grecia a fost un imens salt, dar termină odată cu parvenismul ață stupid. Am fost și alții in Grecia și pe mine cel puțin nu m-am dat pe spate. Cel puțin la partea cu dezorganizarea stau la fel sau chiar mai rău că românii. Le-a luat 3 zile să-mi de-a o parola de internet. Am făcut o excursie cu barca și s-au încăpățânat să umple ambarcațiunea până la refuz, au băgat 300 oameni pe o barca de 150 maxim și am prins și furtuna la întoarcere de era sa ne răzturnăm și toată lumea urla la organizatori. Că să nu mai zic că mă uitam ce verde spălăcit au plantele și copacii la ei, nu se compara sub nici-o forma cu verdele viu de la noi. Așa că lasa-ma cu grecii tai că nu m-aș mai duce acolo, Grecia e overated crap. Prefer turismul nedezvoltat de la noi. Daca tot vrei sa faci comparatii, compara Romania cu Franta, Austria sau Elveția, nu cu falimentării de greci unde pe marotele lor plaja îți rupi picioarele în pietre, doar vrajeala a rămas de ei, orice rahat de piatra la ei are o istorie.

      00
    • @xtZ: nu întinde coarda, adică pe ma-ta.
      Keep calm și înghite.

      00
  4. mai astep articole scrise de cititori

    00
  5. Din poze pare ca te-a plimbat politia prin oras. Noi am stat la Palos (vreo 3 ani la rand), cu plimbare pe Dunare cu barcuta, plaja pe ponton, pescuit, ciorba la cazan, foarte buna, pe total a meritat. Orasul nu are alte atractii, nu ai ce vedea in el. Pentru 2-3 zile e ok, apoi te plictisesti.

    00
  6. Plm…cumpara-ti masina.

    00
    • Hipster, ce sa-i faci…

      00
    • extrem de trist, dar adevarat. fara masina in Romania esti pielea pulii.

      00
    • Acum pe bune, Romania nu e tara ca in vest în care să nu ai nevoie de mașină. Chiar tu ai zis că nu există transport in comun acolo. Nu ai nimic cu care sa înlocuiești mașina. Și eu incerc sa merg cu ea cat mai rar dar de multe ori nu ai alternativă, sau alternativa e o bătaie de joc.

      00
    • daca vrea sa calatoreasca in zone din astea izolate isi poate inchiria masina. Cat te costa sa iei bicicleta cu tine pe tren?

      00
    • Atâta s-a lăudat că n-are maşină şi apoi s-a plâns că n-are cine-l plimba că m-a enervat.

      00
    • Salut, sunt autorul articolului.
      1. Cat m-am laudat ca nu am masina? Am trei propoziții in care spun asta, si nu ca pe o laudă, ci ca pe un fapt.
      2. Bicicleta in tren: trenul Craiova – Orsova are două vagoane, din alea cu etaj. Unde sa punem bicicletele?

      00
    • @ cristi spun de la inceput ca nu sunt la curent cu noutatile, din niciun domeniu. Am ramas foarte socata cand am avut zbor de la mine din tarile calde pana in Rabat si dupa aterizare l am intrebat pe capitan ce are in bagajul de mana , ca se auzea un zanganit ciudat ( ca dimensiune era ceva intre cel admis de mana si cel de cala). Surpriza? O bicicleta:)) a doua zi l am vazut pedaland prin oras in timp ce noi colegii scoteam limba mergand pe jos. Logic, el nu era vreun tip bine facut si nici bicicleta f f solida dar omul isi face treaba cu ea. Mi s a parut f interesanta ideea

      00
    • E exact cum zicea altcineva mai jos, eşti un pic naiv.

      Şi eu am fost şi în europa, şi în sua, la arabi recunosc că n-am fost dar nu mă atrage poate o să merg odată de curiozitate.

      Pe mine personal m-a enervat faza cu maşina pentru că ai semnalat-o ca o virtute într-un context în care mergi într-un oraş românesc să faci turism, ca şi cum ce inferiori suntem că nu avem transport.

      Dacă nu e rentabil dpdv economic, pentru 1-2 care vin pe an cu trenul complet nepregătiţi, asta nu înseamnă inferioritate. E pur şi simplu business. Dacă era rentabil era plin de piraţi.

      Şi în Europa, crezi că acum 30-40 de ani erau toate condiţiile? Condiţiile s-au dezvoltat odată cu dezvoltarea zonelor unde a apărut cerere. Cu excepţiile unde s-a băgat statul să ajute, dar serios, te aşteptai de la statul român la aşa ceva? Şi te bazai pe statul român să îţi ofere ceva de calitate?

      În rest sunt de-acord cu tine, am fost anul trecut acolo. Cu maşina. M-am oprit la toate restaurantele cred. Toate erau full şi doar în 2-3 ore aveau liber. Am nimerit unul unde era liber, am stat 40 de minute la o masă care încă nu era debarasată şi am plecat. În alt restaurant aproape ne-au plesnit că am îndrăznit să intrăm, că ei sunt full, nu au locuri, să revenim mâine.

      Am mâncat în timişoara la mall ca nişte cocalari adevăraţi şi la revedere.

      00
  7. Jalnic!Balustri de beton la Tabula Traiana!Apolodor se rasuceste in mormant!

    00
  8. Se vede ca autorul este un sarac pai sa nu ai tu o automata boss?

    00
  9. Asa este.Omul sre dreptate.Am fost de 1 mai acolo si efectiv in afara de ce a spus el ca a facut si a vazut nu mai e nimic.A doua oara daca mergi nu ai ce face.In rest doar preturi foarte mari la mancare si bautura,tipic romanesc: ardel pe taran ca nu stii daca il mai prinzi.

    00
  10. se numesc cazane pentru ca, inainte de interventia umana pe dunare, acolo erau pietroaie in apa si apa „fierbea” cand trecea printre

  11. Problema cu gunoiul e în toată țara. Fac drumuri mai dese în sudul țării și văd mereu câmpurile pline de gunoaie, pe tot lungul drumului. Cât despre Orșova, plm, permite-mi să te întreb: tu în ce oraș locuiești? De ce nu în Orșova? Răspunzând la întrebarea asta, ai răspunsul și la ”ce fel de oameni locuiesc acolo„.

    00
  12. E ok, asa era și acum 3 ani, probabil și acum 27…

    00
  13. NOU
    #47

    Biciclete de inchiriat are la DUBOVA , la pensiunea MELBA :)

    00
  14. Identic la Belis, in inima Ardealului.

    Belis:
    – centrul de informare turistic inchis de sarbatori
    – magazinele inchise, farmacie inchisa, desi pe program scria ca ar fi deschis
    – nu exista transport public sa poti ajunge acolo (la Huedin mergi cu trenul si de acolo la Belis nu exista nici macar pirati)
    – pensiunile rezervate 100%, incepand de pe malul lacului si pana dincolo de sat, singurul loc neinchiriat era un teren cu o incinta in constructie desi daca scoteau pe booking buda din fundul curtii sigur o dorea cineva
    – nici un loc unde sa mananci decent. „la ciuperca”, un loc bombardat dar cu mancare ok, in rest vreo 3-4 mini-restaurante comuniste rezervate de manelisti, nimic deschis pt public.

    mult potential

    00
  15. Subscriu. Am facut sarbatorile la Orsova si am inchiriat un Airbnb. Locatia superba, potentialul la fel, realitatea usor dezamagitoare. Am fost totusi la bai si am facut abstractie de oras.

    00
  16. Nu ai inteles inca? Dragnea vrea sa isi faca o pescarie si un port acolo! Imediat se da subventie la caras de Orsova!

    00
  17. Stiti care e ironia sortii? Multe voturi se cumpara cu lemne de foc…

    00
  18. cred ca incepe sa se vada diferenta intre orasele care au primar si orasele care n-au decat un individ oarecare.

    Orsova de exemplu e praf, dar am auzit lucruri bune despre Turnu.

    00
  19. Sa-l mai pui / o pui sa scrie… din pacate romanul e gospodar, harnic si muncitor doar cand e in afara, cu exceptiile de rigoare.Acasa parca le ia cineva mintiile si mainile… deh sa moara si capra vecinului si ajutorul social sa traiasca

    00
  20. vai de plm cat de trist arata Orsova. Se duce usor usor spre Africa.

    00
  21. Podul lui Apolodor de la Drobeta Turnu Severin a fost terminat în 2 ani în anul 105 și avea peste 1km, acum a rămas doar piciorul de pod pe care autoritățile se chinuie să-l renoveze de peste 5 ani.

    00
  22. Pățit în Orșova, pensiune cu restaurant:
    „Aveți crap de Dunăre sau vreun pește prins din Dunăre, proaspăt?”
    „Nu, îmi pare rău, noi peștele îl cumpărăm de la Kaufland, congelat, nu prea îl cere lumea; nu doriți un cordon bleu?”
    Never again.

    00
    • Am intrat la un restaurant in Orșova, chiar pe mal.
      Nici nu am pășit bine pragul, din ușă ne-a luat: „- Nu mai avem ciorbe de pește!” (cu semnul exclamării)

      00
  23. Man, daca tu numesti aia mizerie inseamna ca n-ai vazut trafalgar square duminica la 4 dimineata sau metroul din Roma.

    00
  24. Cand pleci in vacanta te mai si informezi. La Motru ai incercat?

    00
  25. in timpul conflictului din Iugoslavia, moneda locala in zona era DM.

    00
  26. Nu stiu ce minunatie vezi tu, eu vad un oras murdar si oribil.

    00
  27. Am fo’ acum un an si exact asa era orasul acela. Daca mergeai putin mai in inima orasului ajungeai intr-un loc care pe vremuri era piata centrala sau ceva de genu. Ei, acolo sunt cateva blocuri de suedeji din aceia cares-i arunca gunoiul pe geam si maneaua canta inca de dimineata in locul cocosului.
    In afara de murdarie mai e probelma si cu mancarea. Cand e vorba de mancare eu nu ma uit la bani , dar la Orsova n-ai unde sa mananci ca aia nu stiu sa faca mancare. A trebuit sa merg la Billa sa-mi iau la pachet sa o mananc in camera.
    Am plecat din orasul ala fara sa ma uit in spate.
    PS:daca mergeti la Orsova vizitati si Baile Herculane ca e aproape. acolo sa vedeti adevarate comori arhitecturale lasate de izbeliste.

    00
  28. Orsova nu arata a oras turistic din nici un punct de vedere. Si nu pare sa se indrepte treburile in urmatorul cincinal.

    00
  29. Nu vreau sa dezamagesc pe nimeni, dar toate tarile au potential turistic. Unele si-l valorifica mai mult sau mai putin. Iar noi, deloc si niociodata. Nu avem remediu.

    00
  30. Foisorul ala ruginit e ceva de vis

    00
    • Are acces interzis, pentru că e părăsit și e un pericol pentru oricine ar incerca sa urce.
      A avut podea din lemn, nu o mai are. Posibil furată și folosită ca lemne de foc. :(

      00
    • Prin 2004, cand am fost la Orsova in practica facultatii, foisorul mai era accesibil. Am avut noroc, asta e!

      00
  31. aceleasi lucruri pot sa le spun si despre baile herculane si despre multe alte zone din romania care zac in paragina

    00
  32. Orsova are 10000 de locuitori, cum naiba sa aibă transport public?!
    De când e încălzirea centralizata masura a dezvoltării? In toate orasele din Ardeal si banat (cel putin) s-a desfiintat încălzirea aia centralizata comunista. Si nici in vest n-o sa gasesti asa ceva

    00
  33. Serviciu de închiriere biciclete…oras de 10000 de locuitori! Din mehedinti! Când o sa-mi arati o localitate bogata, dintr-un judet bogat, de mărimea asta care are biciclete de închiriat, o sa ai dreptate sa vorbesti si de orsova.
    Chiar ca esti hipster, dar nu ca nu conduci.

    00
    • E si greu sa cumperi 5 biciclete si sa le tii la parter, poate te suna cineva sa le inchiriezi.
      O bicicleta ok, second, e pe la 250 de lei. Inchiriata, in 10-15 zile e amortizata.
      Ce legatura are marimea popendulatiei orasului? E un mic business care poate fi implementat inr-o zona turistica!
      Citeste „teoria ferestrelor sparte”; asa trebuie facut si in Orsova…

      00
    • @Cristi: un prim pas ar fi ridicarea gunoaielor de pe străzi. până la centrul de închiriere biciclete sunt mai mult de ….100 pași.

      00
    • @cristi dacă tu consideri ca e cerere de ce nu faci tu? Investești 1500 lei, amortizezi în 15 zile și te extinzi în Motru, Lupeni, Herculane, Voineasa… În 2 ani ai bani sa faci și salubrizare.

      00
    • @Cristi: nu esti hipster, esti doar de pe alta planeta. tu vrei ca cineva sa investeasca in jur de 1000 lei (calculeaza tu cat inseamna asta raportat la ce venituri sunt in zonele sarace) intr-o afacere de genul asta intr-un oras care nici macar nu e turistic. zona turistica acolo incepe pe la Herculane sau spre Moldova Noua ( cam pe unde sunt toate pensiunile alea turistice pe malul garlei) sau spre Eftimie Murgu / cheile Nerei. plm….. n-ai masina, asta e …. te chinui cu bicicleta in tren sau cocotat pe ea…nu vrei nici asta, exista autostop sau metoda clasica: mersul pe jos cu rucsacul in spate (zeci de km ca sa salvezi planeta). faci de ras numele de hipster

      00
    • Nu ai ce face cu bicicleta acolo, inspre Dubova si manastirea Mraconia te rup cainii de pe drum.

      00
    • Catalin, eu sunt din Vaslui, iar in Vaslui am propus chiar sa finantam asa ceva. Adica, un grup din asta de „oameni ajunsi la Bucuresti” sa donam cate o bicicleta astfel incat sa se infiinteze asa ceva.
      Tu propui sa ma mut eu la Orsova, sa ma ocup eu de asa ceva. Bineinteles, o spui pe un ton superior, „mi-ai aratat tu”.
      Mosule, eu cred atat de tare in ideea asta incat as dona eu prima bicla unui orsovean. Nu „investesc”, DONEZ o bicicleta unuia care ar vrea sa se ocupe de asa ceva.
      Iar daca eu locuiam in Orsova, fii sigur ca de mult timp era facuta treaba asta.
      La fel cu mizeria din oras: vorbeam cu ghidul ca as lua eu asa, la misto, 5-10mp din parc si i-as ingriji eu. Adica as da cu maturea la doua zile, si cu sapaliga o data pe luna. Bai, sa se vada un petec acolo, ca e impecabil, CA SE POATE.
      Din cate mi-a spus ghidul, orsovenii voiau chiar sa inceapa sa depoziteze gunoaie in fata primariei, ca sa vada si primarul, in cazul in care nu stie (ironic, bineinteles) care e situatia.
      „esti doar de pe alta planeta” – nu chiar, sunt chiar de pe acelasi continent, unde la mai putin de 2000km de Orsova exista centru de biciclete unde costa 20 de euro PE AN sa ai bicla de la stat (centru de inhchirieri al primariei), sa te misti prin oras.
      Suna mult 1000 de lei? Ce ROI vrea cineva care investeste 1000 de lei? In cat timp?
      E vreun orsovean interesat sa parcheze 5 bicle la parter, si sa aiba grija de ele, sa le inchirieze, sa se ocupe de afacerea asta pe timpul verii? Eu ii donez 400 de lei. Sau ma dau peste cap sa-i trimit doua bicle functionale.

      00
    • Nu trebuie sa traiesti din asa ceva, nici nu am presupus asta. Dar daca ai job in Orsova, traiesti in Orsova, poate ai o garsoniera de inchiriat in orasul ala… de ce sa nu oferi si altceva in plus, care ti-ar mai aduce un mic profit? Mai ales ca deja ai ceva in zona, o mica afacere.
      Ar trebui facut doar ca „auxiliar” la „ce se mai poate face in Orsova”…. uite ce se mai poate face: luam biclele si le punem pe vaporas, le ducem pana la capul lui Decebal, apoi ne intoarcem pe ele inapoi in oras. Poftim, idee de „ce sa facem in orasul ala?”.
      30-40 de lei optiunea asta, sa-ti dau bicla si sa te car cu ea pana la capul lui Decebal. 15 lei ii dau vaporasului, cu care am o mica intelegere, cand pleaca sa poata lua si turisti de la mine.
      PUII MEI!
      Citez din ce spunea ghidul: „Aici, fiecare e pentru el.” De asta stau salupele goale, fiecare mai asteapta doi oameni pana se umple, pentru ca nu au un fel de dispecer sa-i adune pe turisti, sa manance toti. Stau in soare cu salupele, cate jumatate de zi…
      „E moarta zona”… de asta imi vine sa plang, pentru ca am vazut din ce scot banii strainii. Aproape din nimic. Ba mai mult, turistii sunt fericiti. Crap de Dunare, LANGA DUNARE!!!, se poate manca? NU. :(

      00
    • – Buna ziua, faceti excursie cu salupa?
      – Da.
      – Puteti sa ne luati pana la capul lui Decebal, sa ramanem acolo, iar mai pe seara sa ne intoarcem tot cu dumneavoastra?
      – Din pacate nu.
      – Atunci puteti sa ne luati pana acolo, sa va platim jumatate, si sa ne lasati acolo?
      – Pai… eu trebuie sa ma si intorc, nu?
      – Intelegem… daca ne hotaram sa mergem tur complet, cand plecati?
      – Cand se aduna sapte oameni. Avem trei la o pensiune, care asteapta, cu dumneavoastra ar fi cinci… lasati-mi un numar de telefon si va anunt cand se aduna sapte oameni.
      ––
      Orsova, 2017.

      00
    • @Cristi:
      – buna ziua, faceti plimbari pe Dunare cu salupa?
      – sigur ca da, poftiti in barca
      – si ne puteti lasa la Decebal si sa ne luati cam peste 4-5 ore?
      – normal, sunteti clientul nostru
      – cand plecati?
      – imediat ce sariti in barca si ridic ancora
      -perfect, cat costa?
      – de 14 ori mai mult ca la vecinul care nu face asta

      te bagai?

      00
    • Daca vrei sa te imbogatesti intr-o vara, ajungi fix ca in Romania.
      Cum pot ma, prin Irlanda, prin Germania, sa existe servicii „namaintalnite”, de care pomenesc eu?
      Oare prin tarile astea care au si transport pe apa, nu pleaca decat pline barcile, salupele, vaporasele?
      In loc sa ma ia pe mine la jumatate de pret (pentru jumatate de calatorie), mai ales ca eram doi din sapte – cat avea el nevoie, omul a preferat sa astepte sa mai „pescuiasca” pe mal, alti turisti… E bine, eu sunt ala naspa, el e bogat acum.
      Multumesc totusi ca nu mi-ai spus ca trebuia sa-mi aduc barca de acasa, daca voiam acest fapt „inedit si nemaifacut”, un fel de taxi pe apa.

      00
    • eu ofer un serviciu. Duc omu din punctu A in punctul B. Ca sa fie toata lumea multumita pretul este mai mic, dar si barca trebuie umpluta. Pentru ca plm: 7*X > 3*X.
      Acum, vine Cristi. Cristi e nemultumit ca
      1. Ala asteapta 7
      2. Ca pe el nu il lasa la decebal, doar ca sa se intoarca peste 4 ore.

      Cristi nu intelege ca pe omu ala il costa si timp si bani sa faca drumul pe gol. Cristi da exemplu taxi la o activitate care nu este taxi. Cristi da exemplu Irlanda/Germania fara sa specifice chestii gen: pret, zona turistica sau nu, numar de turisti, posibilitatea sa faci hop and hof. NU. Cristi vrea. Si vrea si bicla, ca ii e lene sa mearga prin orsova.
      Cristi e prost. Nu fitz ca Cristi.

      00
    • E ok, sunt eu prost. Hai sa mai vorbim despre Orsova peste 5 ani. Sau peste 10 ani.
      Nu e problema, banii lui Cristi se duc in alta parte. Cristi e prost, vrea bicicleta, va datz sama!?

      De exemplu, pentru aproximativ aceiasi bani (!), se poate civilizatie:
      „You have to go to Ross Castle for a boat, it’s 10e per person, but you get an hours trip with commentary for all the historic locations on the lake. With covered boats you can make the trip in poorer weather, lots of places to take photo’s to record your visit.”

      00
    • Cristi e prost. Dar a mai vizitat locuri prin lume, a auzit de tripadvisor, a vazut si facut poze:

      „I wanted a little boat trip on the lakes of Killarney so my sister and I decided to walk from Muckross House (situated in Killarney National Park, Muckross Road, Killarney), through the beautifully kept grounds of the park, down to the boat-house. The boat-house is situated in a wooded area on the shore of the lower lake. The boat-man (Mike) was there, waiting for us…Charge 7euro single journey/10euro return journey across the lake to the ‘Meeting of the Waters’ where there is a lovely little tea-room situated, where coffee/tea is served along with some nice cakes. Mike took off immediately in his open motor boat…(he is allowed only to take groups of 12 persons – and you MUST wear a life jacket – safety regulations require). The journey took only about 15 mins, and Mike stalled the boat any time he wanted to inform us of local information or if we had a question put to him..He was very nice and made the journey so interesting.. Mike asked us what time he would return to collect us from the little pier, and he did indeed return to pick us up an hour later as I requested of him. When he arrived, we were so lucky that there were 4 other tourists in the boat who were returning to Muckross house „the long way” so we spent 45mins on the return journey via a different route..Wonderful!
      The boat trip on the lake was a joy for my sister and I…I am so glad we made it. I intend to go back with my husband next time..I know he would enjoy the trip also.
      Visited June 2015
      https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g186612-d218643-r281906430-Killarney_National_Park-Killarney_County_Kerry.html#

      00
    • bai, ti-a mai zis cineva: ce vrei tu e fine tunning. Plm, orasu ala sta sa cada si tu vrei bicle (inca nu mi-ai zis pentru ce), dupa care bagi suma de 250lei/bicla (cafeaua nu e buna pe nas, da-te naibi de simpatic).

      orsova, asa cum ai vazut si tu, nu e oras turistic si nici nu prea are nimic sa il faca turistic. Deci, de ce ai face un sistem de taxi Orsova-Decebal, cu barca? Pentru asta ar trebui sa existe oameni care sa faca traseul asta si dus si intors. Altfel, ala te duce ma, dar platesti dublu. Este atat de simplu si scump.
      De ce nu exista? Ca lumea merge cu masina. Parcheaza acolo. Vede fix acolo ce are de vazut. Sta doua ore in zona, ia masina si pleaca la herculane.
      In plus: sa ajungi acolo e o distractie indepartata. E cam la dracu in praznic. Nush cat ai facut tu pe tren dar eu pe sosea am obosit putin (nu vrei sa stii la intoarcere). Daca era o autostrada, crestea numaru de bucuresteni. Avea si orsova de ce sa faca taxiu cu barca si biciclete (tot nu inteleg)

      Ah…daca vorbeai de Herculane, nu puteam sa iti dau decat dreptate. Herculane e ca cand ai avea o cutie de bijuterii si in loc sa le iei sa le slefuiesti sa le vinzi sa faci bani….tu te caci in ea.
      Si da. Nu esti singuru care prefera sa dea banii afara :)

      00
    • @cristi: despre transport pe apă, turism și …..fitze gen sunt turist european și am drepturi. Nu e de la Cazane, e de la Tulcea, deci tot pe/la Dunare. Deci, de la Tulcea la Periprava poți merge cu catamaranul, faci aprox 5 ore , biletul costă 50 lei (cel puțin acum doi ani). Circulă luni, miercuri, vineri. De la Periprava la Tulcea ai cursă marți, joi. Dar ai și opțiunea de lux (să zicem). Închiriezi o ”rapidă” – 800 lei pe zi (de regulă vor să se întoarcă de la Periprava pe lumină), faci 90 de minute, oprești unde vrei tu, are cel mult cinci locuri, nu stă și după alți turiști. Tu dai banul, tu ești șeful! Și totul e pe bune – îți face factură pe loc! Ideea e cam așa – cererea face piața!

      00
    • Am inceput sa caut cat costa sa mergi cu barca pe apa. Distanta (in km) ar fi 20 (+20 intors).
      Motoarele de barca nu necesita combustibili speciali, benzina de la pompa e ok.
      Cat costa sa muti barca 20 (+20) km?

      „Suzuki 15 cp mers la plimbare in Black-Sea cu trei oameni si bagaje consumul minim obtinul la o turatie apropiata de ralanti 1(un) litru pe ora de hoinareala, in rest merge cu aproximativ 4,5.”

      comentariul 2:
      „Salutare, din datele producatorilor de motoare stiu ca la outboardurile noi in 4 timpi consumul la acceleratie maxima este de aprox. 0,25 litri/cal putere/ora. Incarcatura in plus iti schimba consumul orar in mod nesemnificativ, insa iti micsoreaza viteza, deci cu aceeasi cantitate de gaz vei merge mai putin.”
      –-
      Cristi e prost, nu intelege ca un drum de 40km e imposibil fara sa se adune 350 de lei, si fiecare fractiune de 50 de lei in lipsa face imposibila plecarea.
      Lasati-l pe Cristi, el nu intelege ca Romania nu e Irlanda, la noi nu se poate ce se poate la ei. La aia traiul e mai ieftin, de asta isi permit, nu ca la Orsova.

      00
    • @cristi: tu incerci sa aplici niste principii turistice dintr-o zona dezvoltata turistic intr-o zona care nu este sau este abia la inceputul turismului, aici nu se pupa treaba. tie chiar nu ti se pare dubios ca ala nu avea de unde strange 7 oameni sa-i plimbe cu barca intr-o perioada de libere date de stat?
      daca acolo ar exista cere continua , s-ar dezvolta si serviciile
      asta a fost mersul peste tot in tara: sunt aproape inexistente localitatile unde s-au implicat autoritatile in turism; aproape toate pensiunile sunt facute de particulari dupa ce a existat o cerere constanta: in primul an omul avea o camera in apartament sau in curte locuri cort, in al doilea an tot asa dar a vazut ca a mai refuzat 3 turisti, in al treilea an a mai facut o cocioaba in curte – au incaput mai multi dar tot mai cereau unii, in anul 4 a pus si apa calda, apoi inca un etaj ….apoi internet, biciclete etc.
      plm…tu crezi ca la Bran asa arata si acum 20 ani? sau Ranca sau Vama sau 2Mai???

      00
    • @animaloo: la Herculane s-au descurcat oamenii ( dar asta pentru ca a existat o cerere constanta): o gramada de pensiuni nou ridicate si toate cu piscina cu apa termala in curte – naiba stie cum au luat aprobari pentru asa ceva sau daca au

      00
    • Scriu aici ca m-am acidulat: exista un serviciu ce te asteapta la aeroport in Lisabona, cu bicicleta.
      Adica, daca vrei sa vezi Portocalia pe bicicleta, aia ti-o dau la aeroport, si o predai cand pleci din tara.
      Daca pe drum ai probleme, dai telefon si vin unii sa te preia de pe traseu, sau sa ti-o repare.
      Suna S.F.? Poate. De ce scriu aici despre asta? Pentru ca eu cunosc romani care au folosit acest serviciu. Romani, din aia de au rate la apartamente. Romanii aia au dat bani sa ajunga in Portugalia si sa mai si inchirieze niste bicle „serviciu complet”.
      Cum ar fi sa se organizeze niste proprietari, unii din Severin, altii din Orsova, unii din… puii mei, plimbare pe malul Dunarii! De ce sa nu fie circuit pana la mare? Mai multi tipi, din orase diferite, care sa faca asta AUXILIAR fata de ce afaceri au ei in zona.
      Sa preia „hipsteri”, sa faca serviciul asta. Contra cost, bineinteles!
      –-
      Stiti ce mi-a spus tanti de la cazare, din Orsova?
      – Vreti biciclete? Parca sunteti francezi, ca si aceia cereau biciclete.
      Aha! Deci sunt „hipsteri internationali” care au trecut prin Orsova, cautand si ei acelasi lucru..
      .
      Eu n-am nici o treaba. Ieri am scris articolul, azi ma ciondanesc in comentarii, maine am treaba, poimaine am uitat. Mai am 50 de concedii pana mor, nu cred ca mai ajung la Orsova. Dar asa, imi pare rau, am o doza de regret ca altii pot si noi, romanii, nu.
      La anul as vrea sa ma duc pe Coasta de Azur: Sanremo -> Marsilia, pe bicicleta. Costa 30 de euro sa-mi transfer bicla din Bucuresti in Torino, 7 euro trenul sa o car pana in Sanremo, apoi la pedale pana in Marsilia. Concediu. Low-cost la intoarcere, alti 30 de euro sa-mi trimit bicla inapoi din Franta in Romania. Cu niste baieti romani, care fac transporturi internationale.
      E greu? Da. E complicat? Foarte. E stresant? Cum sa nu?
      Mi-ar fi placut sa fac aproximativ acelasi lucru la noi? Da, bineinteles.
      Te ajuta infrastructura, lumea? Pai… am fost acuzat ca nu m-am documentat complet. Cum naiba numai in Romania „nu ma documentez complet”, dar cand trebuie sa ajung in alte parte a Europei imi iese?
      ––
      Nu credeam sa ajung sa spun asta: comunistii au facut niste chestii (printre care si Orsova), dupa terminarea comunismului lucrurile revin la forma initiala. E foarte trist. De asta se regreta comunismul. Iar mie imi pare rau ca nu prea putem dovedi ca a fost nociv pentru tara. Cel putin in sectorul turism, ne apropiem de conditia din 1934 – dati click pe linkul din articol, sa cititi un articol din perioada aia.

      00
    • Cristi, te acidulezi degeaba si pari a nu intelege ideea de cerere continua. Intreaba-l pe baiatul ala care iti aduce bicicleta in tara cat te-ar costa serviciul ala daca ar transporta doar bicicleta ta si ala ar fi singurul lui transport pe anul respectiv. Intreaba cat ar costa de inchiriat bicicletele alea daca singurii turisti ar fi cei 10 romani pe cate ii cunosti tu ca au facut-o. Inteeaba-l pe nenea ala in cat timp si-ar vinde salupa lui de 12 locuri daca ar avea doar cateva grupuri pe an de numai doua persoane. du-te in acelasi loc in fiecare an, mai convinge si alti 10 amici sa faca asta si apoi intreaba-l pe ala de ce nu are o bicicleta

      00
    • Poate ca sunt prea repezit. Sa spun sincer, as vrea sa strig in gura mare pe strazi: „Frate, lasati Grecia, mergeti la Orsova, stiti ce tare e!?”
      Eu am mai facut asta pentru niste producatori de la mine din Vaslui, m-am apucat sa-i ajut cu ce stiam eu (am facut munca voluntara). Dupa faza asta, mi-au spus ca la targurile la care au mai fost, in cateva ore nu mai aveau ce vinde. Mi-au multumit mult si mi-au trimis la Bucuresti un colet mare cu produse din Zmeuris.
      Cautati pe net „Zmeurisul Coasta Neagului”, Vaslui. :)
      As vrea sa fac asa si pentru Orsova, fara prea mare interes personal. Poate doar sa conving prietenii mei strani ca Romania e frumoasa. :)

      00
    • te acidulezi dupa care imi dai exemplu „lisabona”. deci, poti vizita lisaboa cu bicla, dar nu orsova. Pula mea, fix acelasi lucru. 84,8 km² vs nici macar nu gasesc. Un oras cu o faleza de 3km. Fix fix fix acelasi lucru.
      Deci, daca se poate sa ai bicicleta in LISABONA de ce nu poti sa ai o barca in Orsova.

      Calculul facut de tine e la misto. Eu vad asa: 14 gigei luati. (7dus 7intors). Tu esti suparat ca ala nu vrea sa mearga cu 5 dus 3 intors. Deci la jumate. Bravo gigel! Esti un economist epic.

      00
    • dar, sa nu intelegi gresit: ar fi frumos sa fie toate alea. Numa ca e imposibil, momentan, sa ai aia in orsova. Care, in plm, e un cacat de oras la balta

      00
    • Man, nu sunt dement sa cer acum condiții de Lisabona. Dar știi ca in 2013 niste temerari cu biciclete, si sponsorizati nu stiu de cine, au facut „Turul Dunării”? Au plecat de la Severin, cred, până la Tulcea. Nu mai tin minte exact, traseul e descris pe un site.
      Din 2013 pana acum sunt patru ani. Ce-ar fi fost un interes al autorităților pentru asa ceva?
      Bineînțeles, batem moneda acum pe „bicicletă”, dar s-ar aplica la orice: o retea se campinguri, niste asociații de proprietari de pensiuni – care sa te găzduiască apoi sa te „paseze” altei pensiuni din aval… si tot așa.
      Nu, nu cred ca vor fi autobuze cu etaj sau autobuze turistice in zonă, dar un interrs pentru turism și turiști ar trebui sa fie in mod exponențial de la an la an.
      Un crap, un pat, un cort, o bicla, un ghid… astea nu prea costă, dar generează oarece profit.
      Am fost la Berlin. Înainte de plecare ne-au întrebat unde vrem sa continuam calatoria, ca ei erau in parteneriat cu alte hosteluri, își pasau turisti unii altora… de exemplu.

      00
  34. daca va incalzeste cu ceva nici in Sinaia in minivacanta asta n-a fost deschis in nici o zi centrul de informare turistica cu toate ca aproape zilnic am vz acolo niste oameni care incercau sa intre in cautare de informatii.

    00
  35. zona e faina mai incolo: spre dubova si satu ala cat o zi de post de dinainte de Decebal. Marele bai: pensiuni facute ca pendula: stiluri diferite, culori care mai de care. Macar ai posibilitatea sa te uiti la sarbi pe mal si sa plangi.
    orsova e mic si murdar, dar si autorul pare genul care s-a trezit acum si el in prima lui vacanta.

    00
    • eselnița e satul. ai drepetate cu pensiunile.

      00
    • E amuzant, citind comentariile, cum turistul e vinovat.
      Nu, „autorul” nu s-a trezit in prima lui vacanta, autorul a mers in tabere scolare pe vremea lui Ceasca, iar apoi numai in Europa.
      Unul ma acuza ca ma laud ca nu am masina, ca asta e o lauda a mea. Daca scriam ca din 2005 ies cam de doua ori pe an din tara, oare ce mai spunea?
      Nu-mi doresc de la tara mea decat sa ma invite sa-mi las banii aici.
      Sunt un „Cristi”, un anonim, printre zecile de Cristi care scriu pe aici. De asta nici nu m-am semnat cu numele in clar, pentru ca am vrut sa generez o discutie „anonima”.
      Ma credeti sau nu, chiar as vrea ca tara mea sa nu-mi dea ocazia sa plec. Sa ajung sa nu am timp in viata asta sa o vizitez pe toata, sa fie atat de frumos si de accesibil incat sa spun „nu am timp de Grecia”.
      –––
      In Orsova, pentru ca nu aveam cazare, am locuit la un particular, intr-o garsoniera.
      Blocul ala e la 3 minute de centrul orasului. Bloc de 4 etaje, fara becuri pe scara. PATRU BECURI n-au fost in stare sa puna, sa inlocuiasca. Sunt fire iesite din perete, in loc de becuri.

      Daca mentalitatea e „turistul e vinovat”, atunci e clar.
      Sunt hipster pentru ca mi-am dorit sa gasesc o bicla cu care sa merg pe malul Dunarii?
      Sunt acuzat ca nu mi-am adus bicla de acasa, daca voiam asta?
      Va dati seama in ce stadiu suntem!?

      00
    • Dubova e golful. Parca erau doar doua hotelase acolo, nu stiu daca s-a mai deschis vreunul intre timp.

      00
    • vinovat nu. naiv da.
      Mi-e lene sa caut, dar spre dubova nu exista rata? Ca asa, masini particulare care sa stea cu tine? Probabil sunt, dar tre sa dai banu. Totusi is vreo 20km pana in zona de interes.
      Ah…de mentionat ca exista barcute care pleaca din orsova?

      Biciclete: ce cacat sa faci cu ele? Orasu are doua flegme de la un cap la altu. Pentru ce ai avea un serviciu de inchiriat bicle in orsova? Cati turisti sunt, cati ar inchiria bicle si…ce ai face cu ele? Daca imi zici „ma duc la dubova” imi da cafeaua pe nas.

      Hotelu e mort pentru ca, probabil, turismul in zona e mort. Acum s-au legat alea 5 zile, dar…cine face turism in orsova. Revin cu aceleasi intrebari: ce plm ai face acolo? Mai ales cand acana ai severinu, ai herculane…

      00
  36. Am fost si eu in zona aia de vreo doua ori, odata in 2008 si odata in 2010. Peisajele sunt spectaculoase, zona este foarte foarte foarte frumoasa (va sfatuiesc sa mergeti primavara cand totul infloreste), dar oamenii m-au dezamagit enorm. Articolul are intrutotul dreptate – daca n-ai masina nu ai ce face. Este gunoi si paragina peste tot. Vaporasul este unul singur si face turul Cazanelor in vreo trei ore, dar chiar omul de la vaporas de indruma spre diversi care iti dau o plimbare cu salupa prin zona (de trei ori pretul dar hei! vezi chipul lui Decebal de aproape). Cazarile sunt (erau?) scumpe si putine. O singura pensiune inchiria biciclete, desi zona este perfecta pentru asa ceva. Traseele montane nu sunt marcate deloc, desi ele exista – proprietarul hotelului la care am stat ne-a dus pe un traseu care iesea deasupra cazanelor – ceva exceptional, dar plin de gunoi pe drum (What.The.Fuck?!?)

    Cand am fost eu faleza Orsovei arata bine, ma intreb daca la „Ciresica” se mai mananca bine.

    00
    • gunoaiele nu-s ale zonei. Is ale oamenilor.
      Eu, cand am fost prima data, am ajuns sa dorm la un camping. Unde ne-au tinut baietii muzica populara pana pe la 1-2noaptea. M-am dus sa le cer sa dea mai incet, se uitau la mine ca la extraterestrii.

      00
  37. …dar daca totusi ajungeti cu masina prin zona nu ezitati sa faceti un roadtrip pana la Moldova Noua pe malul Dunarii si sa va intoarceti prin canalul Timis-Cerna. Peisajele sunt post-apocaliptice – salbaticie, orase parasite (looking at you, Anina), o cladire sinistra pe marginea unei prapastii…

    00
  38. NOU
    #104

    Daca mai ai…mai vrem.

    00
  39. Pacat. Doamne ce pacat, de atatea locuri minunate din Romania.
    Chiar imi propuneam sa ajung la Cazanele Dunarii

    00
    • Exceptand rabdare, du-te linistit. Dar, fa-ti rezervare la pensiunile din zona din timp.

      00
    • …păi poți sa ajungi. nu te opresti in Orsova, mergi inainte si la iesirea din Eșelnita te cazezi la pensiunea ”Septembrie” (e mai scumpă, într-adevăr, dar sunt condiții pe măsură)

      00
    • mai sunt cateva pensiuni frumoase. Ponton. Piscina. Balta langa. Perfecte de baut cafelutza

      00
    • daca tot ajungi in zona, prelungeste-ti concediul cu 2-3 zile si mareste-ti zona de interes: rezervatia mulinologica, cheile, pestera de pe Dunare si poate chiar s-o plimbare cu trenul pe o cale ferata uitata de timp….plm
      ..chiar e misto zona doar ca-ti trebuie masina

      00
    • Articolul e critic, așa l-am vrut scris, dar îți recomand sa mergi. Fa abstracție de chestiile din articol, dacă poți, și du-te.
      Chiar dacă oamenii nu au grija de locuri, măcar o data in viață merită sa mergi.
      Noi am stat pe malul Dunării, pe o banca curata, si am admirat apa. Foarte linistitor.
      Am scris de faza cu salupele, dar am luat vaporasul intr-o zi, tur complet. Merită.
      (Eu voiam doar dus pentru a doua zi, că deja facusem turul pe apă. Animaloo, intelegi de ce voiam doar dus? Pentru ca, cu o zi inainte, facusem tur complet. :) )
      Doua-trei zile ai ce face in zona.

      00
  40. Gara aia arată epic: sunt mai mulți câini decât oameni! :D

    Am fost și eu acum câțiva ani, am fost șocat de cât de frumoasă poate să fie zona, dar a durat aproape o zi drumul cu mașina din București, că ultimii 20-30 de kilometri erau foarte distruși. Deci nu ajută prea tare nici să ai mașină.

    Ajunși la pensiunea de acolo, care era pe malul Dunării, am vrut să mâncăm și noi niște pește, că doar suntem la Dunăre, nu? Aveau doar păstrăv (probabil congelat), pe care l-au prăjit în ulei, deși în meniu scria că este făcut la grătar.

    PS: O parte din pozele tale zici că sunt făcute în Transnistria. :)

    00
  41. Se pare ca nimic nu s-a schimbat acolo in ultimii zece ani.
    http://www.viorelilisoi.ro/prin-tufisurile-dunarii/

    00
  42. N-am fost niciodata in zona aia dar, bai, cat de frumoasa este Romania vazuta de pe Dunare. Poza aia cu vasul Dierna si satul ala la malul apei cazandu-i muntii in cap…. Atat timp cat nu te apropii sa vezi mizeria, este exceptional. Am aceeasi impresie si cand merg pe autostrada intre Deva si Sibiu. Faina tara daca ”eviti” toate satele alea cazute in uitare…

    00
  43. vrei sa faci pe turistul prin romanica iti meriti soarta, degeaba te plangi, cu sau fara masina, decat sa o dai prin gropi mai bine o lasi acasa. oricate de frumoase sunt peisajele in the long run nu stiu cat merita.

    00
  44. No am râs bine de coment.voastre!!!!Am vazut Orsova cand era in floare,Herculane,deasemenea.
    Gata plecam doar in Sinaia si Busteni….ca in rest e jale in țara!…si tot umblu de vreo 30 ani….sunt carențe peste tot….drept s-o spun nu ma omor dupa miticii de pe valea prahovei,haosul ,galagia si indisciplina lor….prefer linistea de la malul Dunarii banatene,la Dubova am vazut cel mai frumos apus….si asta sterge toata mizeria existenta…apropo-sè….comfort de 5 stele am acasa…in vacanta im plac stelele privite prin usa cortului….culmea ironiei ca e full cazare pe toata riviera Dunarii….Natura este cea care trebuie apreciata de un turist adevarat…ca mizerie e peste tot in România,chiar in statiuni cu renume!….dezinteres total pt tot ce inseamna natura si turism…..ehei eu deja m-am obisnuit,nu astept minuni….stiu ce ma asteapta…,si totusi am avut concedii de vis…o floare de colt din cazane ,un apus pe Dunare…merita tot efortul…..un loc special pt mine…in comparatie cu ce dezamagiri am avut in alte zone la care li se face reclama asiduua,interesata…fara suport.Poate am uitat de unde am plecat,poate avem pretentii prea mari ,asteptari prea mari de la o țara lasata de izbeliste…nu suntem regat,nu am fost nici imperiu…vad multe in Austria,unde muncesc,e totul pus la punct.enervant de pus la punct,nu ai curaj sa calci iarba…..lipseste libertatea…de a te contopi cu natura,de a fi liber sa calci pe unde doresti….lipseste esentialul….sufletul naturii….fara pasiune,nu poti spune ca esti turist…..ps..exista microbuse intre Severin_Orsova.,…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)