Pe forumurile auto, când vine vorba de Volvo, românul care se pricepe la toate o dă din top: “volvo e o marcă nașpa, că e chinezească”. Asta în condițiile în care Volvo a scos în ultimii ani o serie de modele reușite și foarte apreciate, atât de publicul larg, cât și de hateri de profesie precum Jeremy Clarkson. Deci da, chinezii de la Geely au cam băgat Volvo în pământ, conform românului.
Orice tentativă de a explica cum nimeni niciodată nu cumpără un brand pentru a-l strica, mai ales când dă 1,8 miliarde de dolari pe acel brand, este inutilă, românii știu oricum mai bine.
Acum, Geely au cumpărat Proton, care dețin Lotus, deci e clar pentru toată lumea că chinezii vor strica și Lotus. Cine naiba să mai cumpere așa ceva, auzi, chinezism…
Mereu mă mir cum nu merge nimic în țara asta plină de oameni atât de deștepți…
pentru ca masonii
nu, „masoni” e marca europeană. aşa cum adidas devine adibas, aici avem masoni – masini
e o incercare de explocare a lumii inconjuratoare prin simplificare.
cel mai rau e sa ai o lacuna, o indecizie, o dilema.
Necunoscutul sperie sau,mai rau, te face sa pari fraier.
Asa ca iei o explicatie in brate (de preferat simpla si cu componenta negativa) si gata, ai rezolvat cazul.
exact asta ai facut si tu acuma cu explicatia ta
Râdem si glumim, dar volvo cross country v90 are arcuri pe foi si nu stie ce e aia pneumatica
da si tu un refresh in browser. A aparut alta generatie de V90 intre timp!
adevarat ca pe partea de motoare si alte mici kkt-uri nu sunt la nivelul celor 3 nemtesti.
Drept, la ora testului intre E-Klasse Cross Country (E Class All-Terrain) si V90-ul nou, era disponibila doar versiunea pe foi. PE FOI !
The suspension of the Volvo XC90 (ca si v90) is based on a transverse fibre-reinforced composite leaf spring instead of the usual array of coil springs.
aproape acelasi lucru.
Sa vedem partea plina: arcurile alea nu prea au moarte
Si am mai apreciat o stire despre volvo in ultimele zile. Nu mai dezvolta motoare diesel noi si se axeaza pe propulsie hibrida. Fain
nelule, stii ce inseamna transverse fiber-reinforced composite leaf, si stii ce inseamna arcuri pe foi? dupa tonul tau, nu prea ai habar, dar esti sigur pe tine.
Nu prea ma pasioneaza masinile si e posibil sa nu inteleg ceva, dar eu din poza asta (http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2017/08/149308_2_1-626×382.jpg) vad ca are si pistoane doar ca nu sunt inconjurate sau insotite si de arcurile elicoidale, ci ca doar pistoanele alea au fost insotite de o suspensie aparent „pe foi”, dar de fapt nu. Oamenii sustin ca sunt avantaje acolo (greutate redusa, spatiu crescut in portbagaj etc) inclusiv a „smoother ride”.
E vorba de foi transversale, intre roti (bascule). Practic foile alea tin loc si de arcuri si de bara stabilizatoare, ultima fiind eliminata. Amortizoarele evident ca exista, asa-zisele „pistoane”. Aceeasi solutie e si pe Corvette de cativa ani, inclusiv pe ultimul Corvette C7. Dar noi, romanii, intotdeauna stim mai bine si dam verdicte, pentru ca mai apoi sa spunem ca nu prea ne pasioneaza masinile si ca doar am aruncat si noi niste vorbe.
Daca era mai bine cu foile, punea si Mercedes sau BMW. Eu cred ca sunt doar mai ieftine, si doar suficient de bune pt job. Aia de la AutoBild, cand le-au testat au zis ca is de pe jos. Si io am avut un megane pe vremuri cu suspensia formata dintr-o bara de torsiune si amortizoare. Foarte de pe jos !
Tu ori nu vrei sa intelegi, ori nu poti sa intelegi. Din moment ce insisti in continuare sa compari cu bara de torsiune de otel, o sa merg pe varianta ca nu poti sa intelegi. Macar nu mai da verdicte pe post de axiome daca habar n-ai ce vorbesti. Ca idee, de exemplu, Audi A6 are mai nou arcuri din material compozit, nu din otel, ca tot ai zis de Audi. XC90 are o solutie constructiva folosita pe Corvette, o masina sport de performanta, tot folosind materiale compozite pentru a scadea greutatea, eliminand nevoia arcurilor si a barii stabilizatoare. E masina de minim 50-60k de euro, dar noi o comparam cu Megane-ul pe care l-am avut prin 2000 toamna, care avea bara de otel, alaturi de arcuri si amortizoare.
Scuza-ma, ai zis de BMW si Mercedes, nu de Audi. Ideea ramane aceeasi. Probabil materialele compozite o sa se raspandeasca mai devreme sau mai tarziu in gama premium si vor cobori pana la modelele mai abordabile.
Pe ce forumuri stai tu boss ca n-am vazut Volvo hate comments nici pe automarket!
pe softpedia și pe 4tuning
Pe softpedia is mereu aceeasi 5 useri care’s ba platiti ba stau pe pensia lu’ mama.
Softpedia… memories!
Mai există forumul ăla? Tot asa jmekeri sunt adminii?
Păi la Automarket are șăfu Volvo =))
oare cati stiu ca Volvo au inventat centura de siguranta in 3 puncte? care e acum pe toate masinile.
și străbunică-ta avea sânii fermi acum 100 de ani. ce are a face una cu alta?
Hai ca am un prototip functional la masina timpului, la ce numar de casa statea prin ’48 ?
Volvo nu este printre cele mai sigure masini in caz de impact?
La fel cum femeile sunt cele mai indicate in caz de sex.
E46 si Passat tedei fo’ life.
„Orice tentativă de a explica cum nimeni niciodată nu cumpără un brand pentru a-l strica, mai ales când dă 1,8 miliarde de dolari pe acel brand, este inutilă, românii știu oricum mai bine.”
… Ba se face, perfect legal si bine gandit. Se cheama buying the market. Citeste Jack Welch si o sa intelegi
ceea ce e și cazul aici. dap. ai fost isteț gratuit. complet gratuit.
Pai substratul este ca buying the market se face cu sau fara pastrarea celor cumparati… E irelevant pentru pestele cel mare Daca cel mic , cumparat, da faliment, e irelevant, pt ca piata e deja a pestelui mare.
Nu am vrut sa fiu malitios. Ma enerveaza internetul. Pe bune.
din nou, te afunzi.
pai ai scris „nimeni niciodată nu cumpără un brand pentru a-l strica”. Este fals, sunt exemple numeroase de cumparari facute EXACT cu intentia de a distruge (pt eliminarea concurentei).
Nu stiu de Volvo (daca din cauza lui faceai misto). Ma refer ca strategie in general.
ok. rescriu pentru tine: „nimeni nu cumpără un brand pentru a-l distruge dacă nu are nici nu alt brand in zona aia”.
„nimeni niciodată nu cumpără un brand pentru a-l strica”
MS si Nokia?
Poate parea incredibil dar si in companii precum MS pupatul in cur e cea mai apreciata calificare. Si cand ajunge un pupacios din ala la conducere dispare si Nokia, dispare si windows, etc.
MS n-au luat nokia sa-l strice,doar n-au fost pe val si au pierdut
HP si Palm? Care tocmai isi revenea? I-au cumparat si i-au inchis in cateva luni, pentru ca CEO bou la vremea aia, probabil si altii.
H mmm…
Saab?
E în pământ la propriu acum dupa achiziție.
Deci se poate. Nu înseamnă că se va întâmpla neapărat cu Lotus.
Am condus un S90 nou acum 1 luna, cand am fost cu treaba pe afara. Super dotata cu tehnologie, mi-a placut de nu se poate… proiectie holografica pe ecran, sistem in mentinere pe banda automat (te tragea singura inapoi in centrul benzii daca simtea ca deviezi)..si multe altele. Da si costa …
LKAS se cheama aia cu mentinerea pe banda si o am si eu pe o Honda Accord din 2009
Volvo a fost ingropat de Ford, prin badge-engineering, la fel ca si Jaguar. Platforma era de Ford la toate. Define irony: „Volvo”, care de fapt e un Ford, care de fapt are motor de Peugeot.
Iată mesaju’ meu dă bun simț pentru toți românii dăștepți: Dă-vă-n p… mea.
Daca nu ai hAUDI sau BMW , inseamna ca n-ai masina. Sa fie nemteasca fratzioare, restul e can can