blogoAutor:
valiluni, 24 august 2015, 16:10 2107 46
Dar când are prețurile dinamice, ca să profite de cererea de piață, nu prea ne place. Aștept să apară primul care plânge că a fost taxat în plus și, deși știa de asta, nu e corect și frumos și chiț chiț chiț…
Mulțumesc că ai citit acest articol. Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
46 comentarii
NOU
#1
em
Îmi place că atunci când au tarife mărite te pun să îl tastezi și tu pe ecran (adică să îți treacă și prin creieraș la ce te înhami )
00
NOU
#2
Teodor
Cand esti beat e perfect, ca realizezi ce se intampla.
00
NOU
#3
titi+piratu
Uber nu e in continuare ilegal? (stiu ca ei se considera alegali)
00
NOU
#4
Alex
Cum? Ilegal? „Fiica preşedintelui ANAF este director pe România al operaţiunilor UBER, cel mai valoros start-up din lume în acest moment.” E cat se poate de legal. :))
00
NOU
#5
titi+piratu
@astia care folositi UBER: cat la suta din valoarea platita a cursei ajunge la stat? tva, chestii, trestii, socoteli… Unde se poate adresa aceasta intrebare pe cale oficiala?
@Alex: de acord, romanica tara tuturor nepoteilor
00
NOU
#6
Ionuț
@Titi Piratu: rudele lui Gelu Diaconu rulează banii prin Cipru, de ce ar plăti Uber, sub conducerea doamnei respective, taxe în România? Plus că fanii Uber sunt exact ăia care ţipă să își plătească firmele românești taxele, dar Uber să nu.
00
NOU
#7
Sofokle
20% din totalul cursei ajunge la uber. Ei mai departe platesc la stat taxele aferente unei firme ( sanatate, impozit pe venit, pensie)
00
NOU
#8
Gabriel
Dar soferii nu isi declara veniturile si sa plateasca taxele in Romania, cum ar zice legea parca pt persoane fizice…? Cred ca soferii fac evaziune…
00
NOU
#9
Bluehand
Titi piratu, eu sper ca mare muie din partea tuturor sa ajunga statului, in rest toate bune!
Desigur pentru pensii, asistati sociali, spagi, spagute, afaceri cu statul, birocratie,,lipsa de drumuri, gropuri, stat la vama si pot contonuanpana maine dar am impresia ca nimeni nu are muia atat de lunga…
00
NOU
#10
Claudiu
Eu am prins maxim 3.1X la surcharge
00
NOU
#11
Green
Un prieten avea o vorbă: Papagalul trebuie jumulit!
00
NOU
#12
Mihai
Eu am prins maxim 2.5X si am zis ca romanul ca e prea scump si am iesit din bloc si am dat sa ma urc intr-un taxi. Eram la costum si i-am zis boss-ului sa imi bage AC ca erau 40 de grade afara. Mi-a cerut destul de sec 20 RON peste valoarea cursei. I-am urat drum bun mai departe si am luat un Uber cu surge de 2.5. Racoare, curat si soferul vorbea si craioveana(am fost ca fratii).
00
NOU
#13
Alin
Am mers cu surcharge 2.7x odată după ce un taximetrist nici n-a răspuns la bună seara și la întrebarea dacă e liber. A dat doar din cap o dată.
00
NOU
#14
Gabi Udrescu
am mers sâmbătă noapte cu Uber la o nuntă și cursa dus a fost cu tarif normal, cursa întors a fost cu surcharge.
prima a costat 12 lei.
a doua a costat 14 lei.
am venit la 5 dimineața acasă, într-o mașină curată, elegantă și cu un șofer foarte de treabă.
număr de km comparabil, doar că la prima a fost nevoit să ocolească puțin din cauza unor sensuri unice. și cu taxi dacă mergeam, tot 10-15 lei era costul, doar că.
* șansele de a merge cu o mașină murdară erau mult mai mari
* nu puteam plăti cu cardul
a meritat? da.
00
NOU
#15
Cosmin
Si cine face evaziune?
Adica cine e raspunzator pentru lucrurile de cacat din tara asta?
Nu stiu exact ce spune legea in cazul asta, insa de obicei sunt pedepsiti atat cei care incalca legea cat si cei care au ajutat la incalcarea legii.
Tare m-as bucura de un control al anafului in cazul celor care sustin evaziunea.
Cardurile sunt la vedere, tranzactiile catre conturile Uber se pot citi usor de catre anaf.
Nu trebuie decat putina initiativa si un inspector mai zelos
Ca cetatean care plateste taxe, as vrea sa stiu ce pozitie are guvernul romaniei in cazul celor care sustin evaziunea la vedere, fara jena.
Deja sunt satul de cei care fac evaziune din anonimat.
00
NOU
#16
marius
mereu iti raspunzi la propriile intrebari?
00
NOU
#17
Ryan Pivovar
Dar unde stai tu de mergi cu masine murdare, in Vaslui? E greu sa cauti un taxi ok, eu merg foarte rar cu taxiul iar murdar nu am vazut, vrei sa miroasa a levantica in el, ai niste cerinte in tine de ti-ar trebui masina personala.
00
NOU
#18
maniak
Pe toti astia care o dati cu evaziunea si cu taxele v-as fute personal in cur , poate va vine mintea la cap.
Companiile de taxi din Bucuresti, mai ales Speed care are 2000 masini pe sosea, nu au licente de TAXI. Nu PLATESC LICENTE LA PRIMARIE. Toti sunt de dosar penal dar nimeni nu ii opreste. Soferii fac evaziune cat casa, daca nu le ceri bon ei nu il bat, baga banii la portofel si pa.
De ce nu scrie nimeni despre asta? De ce nu ne fute grija si de evaziunea astora cu taxiurile ? Vorbim de mii de masini in Bucuresti fara licenta, fara taxe platite, fara nimic. Da ne fute grija de 100 de soferi UBER care oricum au si alte venituri si fac asta pentru a mai ridica gradul de civilizatie in orasul asta plin de tarani. Da e in trend sa comentezi de Uber , tu mergi cu taxi care btw daca face accident si nu are licenta ( SI nu are, ar trebui sa fie pe portiera ) mumu asigurare . Dar e mai safe , aia macar au cruciulite in parbriz.
Prostie mai mare ca la voi nu am intalnit pana acum.
10
NOU
#19
Laura
@maniak nu stiu de unde ai scos-o pe asta cu taxiurile SPEED ca nu au licenta, majoriatatea au, trebuie doar sa stii unde sa te uiti (e o placuta rosie – galbena daca e de Ilfov – pe portiera din dreapta unde e scris numarul licentei si valabilitatea), bon dau cei mai multi, asa si ce daca trebuie sa le ceri, mie nu mi s-a intamplat niciodata sa ma rog sau sa ma cert cu vreun sofer pentru asta, doar le-am cerut si mi-au dat, plus ca multi au si stampila (eu merg in interes de serviciu si fara stampila nu e valabil pt decont), conditia e sa faci comanda prin aplicatie, nu sa te urci in orice masina galbena pe care scrie TAXI.
Nu am nimic cu UBER, inca nu am folosit, poate o s-o fac, chestia asta cu tariful dinamic nu-mi place, poate o sa-l folosesc pe distante mai mici.
Cred ca ambele variante, folosite corect sunt ok.
P.S. Sofer naspa si buni gasesti peste tot… in fond suntem toti oameni.. am intalnit mai multi soferi ok decat naspa de cand merg cu taxiul… acum depinde de fiecare cum interactioneaza cu soferul.. eu evit sa fac conversatii cu el.
00
NOU
#20
Green
Știți când se simte bine un papagal? Atunci când e jumulit!
Tu ai o problema cu papagalii. Mai schimba si tu pasarica!
00
NOU
#22
razorsbk
Eu eram la o berărie prin centru pe la 2 noapte, iar tarifele erau 4x. Am mai stat 5 minut și au scăzut la 3.1x. Pac comanda și mi-a venit un Mondeo Titanium, piele, foarte curata la interior și șofer la cămașă. Dpmdv a meritat cursa. I-am lăsat și bacșiș 10%.
00
NOU
#23
Dan
A acceptat bacsis? Trebuie reclamat.
00
NOU
#24
Gabriel
vroia sa se laude ca are bani
00
NOU
#25
Bogdan
Am avut eu probleme la o cursa – „eroare gps”. Practic traseul inregistrat de ei era o mazgaleala pe harta de nu puteai sa-l faci decat pilotand beat un elicopter. Mi-au luat 34 de lei pt o cursa de sub 20, fara surcharge, la 3 dimineata cand nu circula nimeni. Au fost ceva schimburi de mailuri cu ei in urma carora m-am ales cu 13 lei bani returnati pe card si 21 de lei credit uber. Nici acum nu sunt impacat cu gandul ca au fost corecti, dar macar am fost despagubit.
00
NOU
#26
Leon
Greseli se pot intamplat oricand. Cu siguranta n-au fost corecti. Asa au ajuns ei sa fie evaluati la 40 de miliarde…dand tepe de 10 lei…patetic…
00
NOU
#27
Claudiu
macar tie ti-au raspuns la mailuri. Eu le-am trimis vreo 3 dupa ce mi-am schimbat cardul (si l-am anulat pe cel inregistrat in aplicatie) si nu mai puteam folosi aplicatia. Nu am primit niciun raspuns pana acum (de 2 luni)
00
NOU
#28
Bogdan
@Leon: E clar ca a fost eroare, am zis eu altceva? Doar ca explicatiile oferite de ei dadeau cu virgula. Adica imi spun ca a fost o eroare si ca intr-adevar cursa trebuia sa fie mai ieftina, dar imi zic ca de fapt timpul raportat e mai mare. Pai cum vine asta?! Ma asteptam ca timpul sa fie acelasi cu cursa raportata intial sau eventual mai mic. Plus ca a trebuit sa schimb cu ei cateva mailuri ca sa imi dea traseul real si informatii detaliate despre cursa. Daca sunt evaluati la miliarde de dolari nu isi pot imbunatati serviciile? Sau le facem un sugus fara sa punem intrebari pentru ca stiu ei mai bine?
00
NOU
#29
shorka
Bah, la 3.5 deja poti sa mergi cu mertzanele de la grant si speed, parca. Ai si plata cu card acolo. La 1.95 ai cobalcescu plus, cu nush ce model de renault, noi, dar fara card.
Si toate optiunile, inclusiv plata prin card si sms in aplicatia de la clever. Plus licente, calificative si alte alea. Cred ca si in aia de la star e la fel.
Nu am reusit sa inteleg ce roata au inventat astia de la uber. Mi se pare semi inutil. Singurul lucru cu care au venit a fost publicitatea de orice fel, data la 11. Foarte rar am auzit o reclama la firmele romanesti de taxi, si alea pe radio si de rahat.
00
NOU
#30
dw
Vine Hans in Romania pentru prima data, stie de uber , dechide aplicatia si ii vine masina, stie ce traseu a urmat si cat l-a costat, direct platit de pe card. Merge in Roma, Barcelona, Paris, Londra tot la fel . Nu mai departe Merge Ghita din Sibiu in Timisoara si nu stie care taxiuri sunt cu teapa si care nu. Ajunge la Bucuresti si primeste un tur ar orasului de vreo 3 ori pana sa ajunga la destinatie.
00
NOU
#31
shorka
Daca vine hans, ca turist (!?) si a auzit de Romania, sigur cauta inainte care e treaba cu taxiurile intr-o tara mega civilizata. Apoi, si la otopeni si la gara de nord sunt tonomate powered by clever si este anuntat acest lucru atat prin afise, cat si tare in difuzoare in romana si engleza.
Daca vine pt afaceri, aproape sigur are deja ceva rezolvat.
Apoi, cred ca numarul de turisti e atat de mic la noi incat nu se bate mai nimeni pe ei.
Si cred ca clever si star nu sunt firme romanesti si sunt prezente si in alte tari, deci e posibil sa stie lumea de ele.
De asemenea, in cei 12 ani ai mei de bucuresti si multe sute de taxiuri, foarte rar am avut probleme si niciodata cu pretul final sau ocoliri aiurea. Important e sa nu iei aiurea, fara comanda, de pe strada primul taxiu. Asa poti sa o furi in extrem de multe tari. Dar nici nu ma agit pt 1-2 lei in plus fata de cat stiu eu ca ar face. 1-2 lei ii face lejer uber din precizie proasta la gps.
00
NOU
#32
dragos
suna „avangardist”: tarifele au fost marite pentru a avea mai multe masini disponibile :). Ia d-aci filtrare…
00
NOU
#33
F.
Pe cand Uber in Brasov?
00
NOU
#34
Ionuț
De joi încolo.
00
NOU
#35
Kye
Asa, si la prima tipa violata si/sau omorata de un sofer Uber, cine iese in fata sa isi asume meritul?
Ținând cont de faptul că orice tranzacție/pick-up Uber este logat (adică, sunt stocate informațiile despre solicitare și cursă), care e cretinul care ar face așa ceva?
NOU
#38
Arthur
Ca taximetristii nu au facut niciodata dinastea… dar absolut niciodata!
00
NOU
#39
cezarica
Asa si tu ai memorat numarul de inmatriculare, numele soferului, seria si ce informatii mai are pe portiera sau pe bord la vedere (sau asa ar trebui) de fiecare data cand ai mers cu un taxi, nu?
00
NOU
#40
vax
Acum depinde ce preferi. Sa fie ieftin dar sa nu vina nimeni sa te ia sau sa plătești mai mult și gata.
Taximetriștii și firmele de taximetrie au mult de învățat de la Uber. Taximetriștii atitudinea (aici vorbim procentual, sunt taximetriști foarte ok și educați) ceilalți partea de logistică și proceduri. Toți se plâng de mașini, la dar 1.39 pe km de unde naiba și sa plătești și taxe și sa își și cumperi mașini noi la flotă?
Cat despre aia ce o dau cu evaziunea, teoretic șoferii aia de Uber trebuie sa dea declarația 200 la fisc deci sa plătească taxe pe banii încasați. Deci nu e evaziune e doar ca nu plătești licențe și ce altceva ar trebui pentru a practica meseria de taxi.
Dacă nu o fac atunci e la fel de ilegal cu majoritatea șoferilor de taxi nu emit bon decât dacă-l ceri explicit (aparatele alea cred ca sunt hacked oricum pana în măduva electorinica)
00
NOU
#41
maniak
dar taxiurile care circula fara licenta cum sunt ? si alea sunt legale? Ca le vad zilnic pe strazi, cu clienti in ele, ii mai opreste politia pentru un trecut pe rosu, un interzis, dar nu le face nimic ca au client in masina, becul rosu, aparatul merge si ei nu au licente active . Ca maine imi vopsesc si eu masina galbena, ii trag niste autocolante, imi iau maimuta si off i go , nu e nici o diferenta intre mine si piratii astia.
Nu știu cum spuneți voi aci de price surge ca e cerere mare, mi se pare o vrăjeala.
La fel de vrăjeala ca faptul ca la preț 2x, care e de fapt cam cat un taxi premium, am cerut mașină și am primit Logatron, de trei ori. Am anulat și am luat taxi. Nici nu am mai deschis aplicația de 2 luni ca sunt hoți?
De ce? De fiecare data când am plecat din locul respectiv cu altceva, la fix 2 minute și 1km am primit notificare, ca hai coaie, ca au scăzut preturile, nu mergi cu noi?
Gen,nu.
00
NOU
#43
Flat
3x taximetristi detected prin comentarii :)))
scuza principala a taximetristilor: la 1,39 sa n-avem pretentii. solutia? mariti pretul. ciorilor de ilfov cu licente expirate, s-aude? 2.5/km si nu mai aveti motive sa croncaniti ca nu merge aerul sau ca e cursa scurta. va spun eu ca si la 3 lei / km tot ghertoi jegosi sunteti asa ca o sa aleg Uber si daca e pretul 5x
00
NOU
#44
alxzen
Sunt curios care e raportul de masini/comenzi la care se trece de la un prag la altul.
Îmi place că atunci când au tarife mărite te pun să îl tastezi și tu pe ecran (adică să îți treacă și prin creieraș la ce te înhami )
Cand esti beat e perfect, ca realizezi ce se intampla.
Uber nu e in continuare ilegal? (stiu ca ei se considera alegali)
Cum? Ilegal? „Fiica preşedintelui ANAF este director pe România al operaţiunilor UBER, cel mai valoros start-up din lume în acest moment.” E cat se poate de legal. :))
@astia care folositi UBER: cat la suta din valoarea platita a cursei ajunge la stat? tva, chestii, trestii, socoteli… Unde se poate adresa aceasta intrebare pe cale oficiala?
@Alex: de acord, romanica tara tuturor nepoteilor
@Titi Piratu: rudele lui Gelu Diaconu rulează banii prin Cipru, de ce ar plăti Uber, sub conducerea doamnei respective, taxe în România? Plus că fanii Uber sunt exact ăia care ţipă să își plătească firmele românești taxele, dar Uber să nu.
20% din totalul cursei ajunge la uber. Ei mai departe platesc la stat taxele aferente unei firme ( sanatate, impozit pe venit, pensie)
Dar soferii nu isi declara veniturile si sa plateasca taxele in Romania, cum ar zice legea parca pt persoane fizice…? Cred ca soferii fac evaziune…
Titi piratu, eu sper ca mare muie din partea tuturor sa ajunga statului, in rest toate bune!
Desigur pentru pensii, asistati sociali, spagi, spagute, afaceri cu statul, birocratie,,lipsa de drumuri, gropuri, stat la vama si pot contonuanpana maine dar am impresia ca nimeni nu are muia atat de lunga…
Eu am prins maxim 3.1X la surcharge
Un prieten avea o vorbă: Papagalul trebuie jumulit!
Eu am prins maxim 2.5X si am zis ca romanul ca e prea scump si am iesit din bloc si am dat sa ma urc intr-un taxi. Eram la costum si i-am zis boss-ului sa imi bage AC ca erau 40 de grade afara. Mi-a cerut destul de sec 20 RON peste valoarea cursei. I-am urat drum bun mai departe si am luat un Uber cu surge de 2.5. Racoare, curat si soferul vorbea si craioveana(am fost ca fratii).
Am mers cu surcharge 2.7x odată după ce un taximetrist nici n-a răspuns la bună seara și la întrebarea dacă e liber. A dat doar din cap o dată.
am mers sâmbătă noapte cu Uber la o nuntă și cursa dus a fost cu tarif normal, cursa întors a fost cu surcharge.
prima a costat 12 lei.
a doua a costat 14 lei.
am venit la 5 dimineața acasă, într-o mașină curată, elegantă și cu un șofer foarte de treabă.
număr de km comparabil, doar că la prima a fost nevoit să ocolească puțin din cauza unor sensuri unice. și cu taxi dacă mergeam, tot 10-15 lei era costul, doar că.
* șansele de a merge cu o mașină murdară erau mult mai mari
* nu puteam plăti cu cardul
a meritat? da.
Si cine face evaziune?
Adica cine e raspunzator pentru lucrurile de cacat din tara asta?
Nu stiu exact ce spune legea in cazul asta, insa de obicei sunt pedepsiti atat cei care incalca legea cat si cei care au ajutat la incalcarea legii.
Tare m-as bucura de un control al anafului in cazul celor care sustin evaziunea.
Cardurile sunt la vedere, tranzactiile catre conturile Uber se pot citi usor de catre anaf.
Nu trebuie decat putina initiativa si un inspector mai zelos
Ca cetatean care plateste taxe, as vrea sa stiu ce pozitie are guvernul romaniei in cazul celor care sustin evaziunea la vedere, fara jena.
Deja sunt satul de cei care fac evaziune din anonimat.
mereu iti raspunzi la propriile intrebari?
Dar unde stai tu de mergi cu masine murdare, in Vaslui? E greu sa cauti un taxi ok, eu merg foarte rar cu taxiul iar murdar nu am vazut, vrei sa miroasa a levantica in el, ai niste cerinte in tine de ti-ar trebui masina personala.
Pe toti astia care o dati cu evaziunea si cu taxele v-as fute personal in cur , poate va vine mintea la cap.
Companiile de taxi din Bucuresti, mai ales Speed care are 2000 masini pe sosea, nu au licente de TAXI. Nu PLATESC LICENTE LA PRIMARIE. Toti sunt de dosar penal dar nimeni nu ii opreste. Soferii fac evaziune cat casa, daca nu le ceri bon ei nu il bat, baga banii la portofel si pa.
De ce nu scrie nimeni despre asta? De ce nu ne fute grija si de evaziunea astora cu taxiurile ? Vorbim de mii de masini in Bucuresti fara licenta, fara taxe platite, fara nimic. Da ne fute grija de 100 de soferi UBER care oricum au si alte venituri si fac asta pentru a mai ridica gradul de civilizatie in orasul asta plin de tarani. Da e in trend sa comentezi de Uber , tu mergi cu taxi care btw daca face accident si nu are licenta ( SI nu are, ar trebui sa fie pe portiera ) mumu asigurare . Dar e mai safe , aia macar au cruciulite in parbriz.
Prostie mai mare ca la voi nu am intalnit pana acum.
@maniak nu stiu de unde ai scos-o pe asta cu taxiurile SPEED ca nu au licenta, majoriatatea au, trebuie doar sa stii unde sa te uiti (e o placuta rosie – galbena daca e de Ilfov – pe portiera din dreapta unde e scris numarul licentei si valabilitatea), bon dau cei mai multi, asa si ce daca trebuie sa le ceri, mie nu mi s-a intamplat niciodata sa ma rog sau sa ma cert cu vreun sofer pentru asta, doar le-am cerut si mi-au dat, plus ca multi au si stampila (eu merg in interes de serviciu si fara stampila nu e valabil pt decont), conditia e sa faci comanda prin aplicatie, nu sa te urci in orice masina galbena pe care scrie TAXI.
Nu am nimic cu UBER, inca nu am folosit, poate o s-o fac, chestia asta cu tariful dinamic nu-mi place, poate o sa-l folosesc pe distante mai mici.
Cred ca ambele variante, folosite corect sunt ok.
P.S. Sofer naspa si buni gasesti peste tot… in fond suntem toti oameni.. am intalnit mai multi soferi ok decat naspa de cand merg cu taxiul… acum depinde de fiecare cum interactioneaza cu soferul.. eu evit sa fac conversatii cu el.
Știți când se simte bine un papagal? Atunci când e jumulit!
Tu ai o problema cu papagalii. Mai schimba si tu pasarica!
Eu eram la o berărie prin centru pe la 2 noapte, iar tarifele erau 4x. Am mai stat 5 minut și au scăzut la 3.1x. Pac comanda și mi-a venit un Mondeo Titanium, piele, foarte curata la interior și șofer la cămașă. Dpmdv a meritat cursa. I-am lăsat și bacșiș 10%.
A acceptat bacsis? Trebuie reclamat.
vroia sa se laude ca are bani
Am avut eu probleme la o cursa – „eroare gps”. Practic traseul inregistrat de ei era o mazgaleala pe harta de nu puteai sa-l faci decat pilotand beat un elicopter. Mi-au luat 34 de lei pt o cursa de sub 20, fara surcharge, la 3 dimineata cand nu circula nimeni. Au fost ceva schimburi de mailuri cu ei in urma carora m-am ales cu 13 lei bani returnati pe card si 21 de lei credit uber. Nici acum nu sunt impacat cu gandul ca au fost corecti, dar macar am fost despagubit.
Greseli se pot intamplat oricand. Cu siguranta n-au fost corecti. Asa au ajuns ei sa fie evaluati la 40 de miliarde…dand tepe de 10 lei…patetic…
macar tie ti-au raspuns la mailuri. Eu le-am trimis vreo 3 dupa ce mi-am schimbat cardul (si l-am anulat pe cel inregistrat in aplicatie) si nu mai puteam folosi aplicatia. Nu am primit niciun raspuns pana acum (de 2 luni)
@Leon: E clar ca a fost eroare, am zis eu altceva? Doar ca explicatiile oferite de ei dadeau cu virgula. Adica imi spun ca a fost o eroare si ca intr-adevar cursa trebuia sa fie mai ieftina, dar imi zic ca de fapt timpul raportat e mai mare. Pai cum vine asta?! Ma asteptam ca timpul sa fie acelasi cu cursa raportata intial sau eventual mai mic. Plus ca a trebuit sa schimb cu ei cateva mailuri ca sa imi dea traseul real si informatii detaliate despre cursa. Daca sunt evaluati la miliarde de dolari nu isi pot imbunatati serviciile? Sau le facem un sugus fara sa punem intrebari pentru ca stiu ei mai bine?
Bah, la 3.5 deja poti sa mergi cu mertzanele de la grant si speed, parca. Ai si plata cu card acolo. La 1.95 ai cobalcescu plus, cu nush ce model de renault, noi, dar fara card.
Si toate optiunile, inclusiv plata prin card si sms in aplicatia de la clever. Plus licente, calificative si alte alea. Cred ca si in aia de la star e la fel.
Nu am reusit sa inteleg ce roata au inventat astia de la uber. Mi se pare semi inutil. Singurul lucru cu care au venit a fost publicitatea de orice fel, data la 11. Foarte rar am auzit o reclama la firmele romanesti de taxi, si alea pe radio si de rahat.
Vine Hans in Romania pentru prima data, stie de uber , dechide aplicatia si ii vine masina, stie ce traseu a urmat si cat l-a costat, direct platit de pe card. Merge in Roma, Barcelona, Paris, Londra tot la fel . Nu mai departe Merge Ghita din Sibiu in Timisoara si nu stie care taxiuri sunt cu teapa si care nu. Ajunge la Bucuresti si primeste un tur ar orasului de vreo 3 ori pana sa ajunga la destinatie.
Daca vine hans, ca turist (!?) si a auzit de Romania, sigur cauta inainte care e treaba cu taxiurile intr-o tara mega civilizata. Apoi, si la otopeni si la gara de nord sunt tonomate powered by clever si este anuntat acest lucru atat prin afise, cat si tare in difuzoare in romana si engleza.
Daca vine pt afaceri, aproape sigur are deja ceva rezolvat.
Apoi, cred ca numarul de turisti e atat de mic la noi incat nu se bate mai nimeni pe ei.
Si cred ca clever si star nu sunt firme romanesti si sunt prezente si in alte tari, deci e posibil sa stie lumea de ele.
De asemenea, in cei 12 ani ai mei de bucuresti si multe sute de taxiuri, foarte rar am avut probleme si niciodata cu pretul final sau ocoliri aiurea. Important e sa nu iei aiurea, fara comanda, de pe strada primul taxiu. Asa poti sa o furi in extrem de multe tari. Dar nici nu ma agit pt 1-2 lei in plus fata de cat stiu eu ca ar face. 1-2 lei ii face lejer uber din precizie proasta la gps.
suna „avangardist”: tarifele au fost marite pentru a avea mai multe masini disponibile :). Ia d-aci filtrare…
Pe cand Uber in Brasov?
De joi încolo.
Asa, si la prima tipa violata si/sau omorata de un sofer Uber, cine iese in fata sa isi asume meritul?
Criminal Minds much ???
Ținând cont de faptul că orice tranzacție/pick-up Uber este logat (adică, sunt stocate informațiile despre solicitare și cursă), care e cretinul care ar face așa ceva?
Ca taximetristii nu au facut niciodata dinastea… dar absolut niciodata!
Asa si tu ai memorat numarul de inmatriculare, numele soferului, seria si ce informatii mai are pe portiera sau pe bord la vedere (sau asa ar trebui) de fiecare data cand ai mers cu un taxi, nu?
Acum depinde ce preferi. Sa fie ieftin dar sa nu vina nimeni sa te ia sau sa plătești mai mult și gata.
Taximetriștii și firmele de taximetrie au mult de învățat de la Uber. Taximetriștii atitudinea (aici vorbim procentual, sunt taximetriști foarte ok și educați) ceilalți partea de logistică și proceduri. Toți se plâng de mașini, la dar 1.39 pe km de unde naiba și sa plătești și taxe și sa își și cumperi mașini noi la flotă?
Cat despre aia ce o dau cu evaziunea, teoretic șoferii aia de Uber trebuie sa dea declarația 200 la fisc deci sa plătească taxe pe banii încasați. Deci nu e evaziune e doar ca nu plătești licențe și ce altceva ar trebui pentru a practica meseria de taxi.
Dacă nu o fac atunci e la fel de ilegal cu majoritatea șoferilor de taxi nu emit bon decât dacă-l ceri explicit (aparatele alea cred ca sunt hacked oricum pana în măduva electorinica)
dar taxiurile care circula fara licenta cum sunt ? si alea sunt legale? Ca le vad zilnic pe strazi, cu clienti in ele, ii mai opreste politia pentru un trecut pe rosu, un interzis, dar nu le face nimic ca au client in masina, becul rosu, aparatul merge si ei nu au licente active . Ca maine imi vopsesc si eu masina galbena, ii trag niste autocolante, imi iau maimuta si off i go , nu e nici o diferenta intre mine si piratii astia.
Nu știu cum spuneți voi aci de price surge ca e cerere mare, mi se pare o vrăjeala.
La fel de vrăjeala ca faptul ca la preț 2x, care e de fapt cam cat un taxi premium, am cerut mașină și am primit Logatron, de trei ori. Am anulat și am luat taxi. Nici nu am mai deschis aplicația de 2 luni ca sunt hoți?
De ce? De fiecare data când am plecat din locul respectiv cu altceva, la fix 2 minute și 1km am primit notificare, ca hai coaie, ca au scăzut preturile, nu mergi cu noi?
Gen,nu.
3x taximetristi detected prin comentarii :)))
scuza principala a taximetristilor: la 1,39 sa n-avem pretentii. solutia? mariti pretul. ciorilor de ilfov cu licente expirate, s-aude? 2.5/km si nu mai aveti motive sa croncaniti ca nu merge aerul sau ca e cursa scurta. va spun eu ca si la 3 lei / km tot ghertoi jegosi sunteti asa ca o sa aleg Uber si daca e pretul 5x
Sunt curios care e raportul de masini/comenzi la care se trece de la un prag la altul.
In rest e o chestie foarte misto si logica.
„Tarife dinamice”? Adica maimuta?
hmm..