Blog: nu alergați după trafic

Ni se întâmplă tuturor bloggerilor. La un moment dat prindem o poziție sus pentru un termen de căutare și Google ne varsă în cap un lighean de trafic. Două zile nici nu mai scriem, că traficul vine oricum. Apoi ne încolțește ideea că putem face asta în fiecare săptămână. Învățăm niște SEO, căutăm niște trends, începem să speculăm momente și la final ne trezim cu un trafic măricel. Mii de uncii.

Și trec niște ani și credem că am găsit rețeta succesului. Și ne dăm în stambă la ziar, fără să știm sau să înțelegem prea bine ce și cum. Ne gândim că ne facem un pic de piar, că mai află lumea de noi, ceea ce, în esență nu e rău.

Și totuși problema cu înțeles publicul rămâne. La fel cum, după 4 ani, publicul rămâne la fel de puțin (scrshot) și veniturile tot la proverbialii 200€ din adsense.

De ce?

Pentru că nu e nimic acolo. Un blog crește pe comunitate și pe scris. Când nu faci nici una, nici alta, fie rămâi acolo, fie dispari. Traficul se face ușor, să îl transformi pe rătăcit în cititor e mai greu. Și aici e diferența de abordarea între un blogger și un lache: bloggerul se gândește cum să păstreze traficul pe care îl are, lachele cum să dea și mâine o lovitură de pe google trends.

De aceea insist atât de mult pe designul blogului, pe copywriting, aranjarea paginii și pe altele care să facă experiența cititorului cât mai plăcută.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. Ma simt depasit. E prima data cand aud de gogul asta

    00
  2. poate ești nou pe net.

    • Si eu doar acum am auzit de gogul asta. Oi fi si eu mai nou pe net?

      00
    • „Pretul corect, 80.000 de euro”

      Acum, dupa estimarile sale, blogul valoreaza in jur de 80.000 de euro. La intrebarea legata de profitul pe care l-ar face cineva care l-ar cumpara, Sorin raspunde: „Pot doar sa spun ca, daca l-ar cumpara cineva, si-ar recupera banii in maximum un an jumate”.

      La un calcul aproximativ, el scoate în jur de 4.500 euro/lună. Lol. Hai să-l credem până plecăm din față tastaturii.

      00
  3. Prima data am intrat pe acel blog si…. nimic!

    00
  4. „cum sa ai parul frumos de revelion” :))))) nici eu n-am auzit de el pana azi

    00
  5. Ai descris bine diferenta dintre afacere si combinatie.

    00
  6. Ce prostie de articol pe evz.

    00
  7. Chiar e cod rosu. Nici eu nu am auzit de acest tip side blogul sau.

    00
  8. Sa alerge traficul dupa mine, nu eu dupa el. Deocamdata nu se intampla nici una din variante.

    00
  9. „Blogul nr.1 in Romania” nr.1 la ce?! Cu 2000-3000 de vizitatori ajungi nr. 1 in Romania?

    00
  10. Inca imi aduc aminte de niste unii acum ceva timpi care iti fluturau traficul lui codrosu prin fata ochilor

    00
  11. NOU
    #16

    In cel hal pot sa arate diacriticile pe evz. Wtf. #propozitiiinteligibile

    00
  12. Trafic?! Habar nu am de el. La liga mică se scrie din plăcere sau din prostie. Dar ”De mă voi scula, pre mulți am să popesc și eu…” Răbdare și tutun. :) Pentru cei ce folosesc varianta online de wordpress ce sfaturi ai pentru o mai bună interfață cu cititorul pierdut prin mreandele Internetului ?

    00
  13. NOU
    #18

    Ce draci, nici nu pot citi primele trei cuvinte din articolul ăla :)).

    Iar eu una aștept momentul ăla când, pentru toți oamenii care citesc bloguri, o să conteze conținutul și nu doar niște numere. Moment pe care știu că-l cam aștept degeaba :)).

    00
  14. Articolul e din 2010.

    00
  15. NOU
    #20

    Și ce contează? Mai țineți minte magazinul ala din Iași cu bormașini la 15 lei? Acum bate la propriu vântul prin el, și nu mai cumpără nimeni.

    Făceam doar o paralelă. Ideea e că trebuie să scrii constant. să ai un stil al tău și să fii original. Să zicem că și vali scrie despre un subiect și eu, Dar fiecare își aduce nota de originalitate și vine cu propriul stil. Că d-aia îți faci blog.

    00
  16. wtf ! sunt singurul de aici care observa cacodu rosu nu prea are comentarii la articolele alea de tot handelu’ ?

    00
  17. Ador blogurile de moda! Increcati si voi Talis Romania- Tendinte pentru 2015: Cum ne adaptam garderoba la noul an?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube