Bicicliști, motocicliști, conservari şi taximetrişti

Când au început primele campanii cu motociclişti? Acum cinci ani? Mai mult? Mi se pare trist că, după atâţia ani, tot n-am reuşit să mai băgam la cap câte ceva. Şi că singura soluţie evident funcţională rămâne forţa/violenţa. Pentru că de bună voie nu vor înţelege.

Deşi filmez în fiecare zi de pe bicicleta, nu am prins nimic. Nici un şofer care să mă agreseze, nici un dobitoc care să îmi taie faţa, nimic. Anul trecut parcă am prins vreo câteva faze, dar nimic deosebit, de obicei sunt oameni care nu îşi dau seama că îmi taie calea. Dar, la volan, lucrurile se schimbă. Doar azi am văzut două:

  • două choppere curate, mari, unul mergea pe mijlocul drumului, unui aproape de linia care despărţea benzile. înainte şi înapoi, pe câţiva kilometri, nu existau curve, să aibă o justificare pentru a merge aşa. pur şi simplu aşa voiau eu.
  • la intrarea în Codlea, un grup de vreo 5-6 pârâitori gen Mobra, mergeau în şir indian pe câteva sute de metri ocupând toată şoseaua, întocmai ca un tir. au tras la OMV, doar doi semnalizând. gen: primii doi au dat semnal, restul au pus frână pe mijlocul drumului şi au făcut stânga.

Înţeleg că sunt şi ei oameni şi au dreptul să circule pe şosele. Însă modul în care unii aleg să o facă nu le face cinste şi nu în îndeamnă la respect pe ceilalţi participanţi la trafic. La intrarea în Budapesta, acum nişte ani, coadă de maşini, iar o gaşcă de motociclişti îşi făcea loc printre banda 1 şi 2. Toată lumea se dădea la o parte şi cei doi care deschideau şi închideau coloana ţineau mâna ridicată, în semn de mulţumire. În România nu vezi aşa ceva, chiar dacă le faci loc.

Şi una cu taximetrişti. Logica simplă ar spune că oamenii care fac o activitate frecvent devin foarte buni la ea. Taximetriştii bucureşteni sunt probabil singura categorie care se exclud. Nu-mi dau seama, serios, cum poţi conduce atât de infect, deşi faci asta zi de zi. Din nou, logica ar spune că, dacă tot ţi-o cauţi, la un moment dat ţi-o găseşti, dă un tir peste tine dacă nu te asiguri sau un tramvai dacă circuli pe linia lui. Şi nici nu sunt de acord cu poliţiştii care îi tolerează pe motiv că, dacă le iau permisul de conducere, mor de foame. Da, mor de foame, dar învaţă să conducă civilizat.

Nu ştiu povestea de aici, bănuiala mea e ca taximetristul a uitat că e la volan.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

59 comentarii

  1. ia cam parait tibia taximetristului

    00
  2. Pai ce? Doar soferii sa dea cu masinile peste biciclisti? Uite ca si biciclistii dau cu bicicletele-n soferi :))

    00
  3. Cea mai periculoasa categorie de departe sunt scuteristii.
    Daca motociclistii trebuie sa aiba carnet, biciclistii merg incet, taximetristii… (de astia nu am gasit nimic bun sa zic), scuteristii nici macar nu trebuie sa aiba carnet.

    00
  4. s-au schimbat legile, acum trebuie și ei să aibă.

  5. acum… nu ştim povestea, dar biciclistul este pe o bandă pe care nu prea ar avea ce căuta. Pe de altă parte, nu-mi pot ascunde satisfacţia atunci când văd un taximetrist bătut.

    00
  6. deci:
    1 eu sunt pe motocicleta care filmeaza (proprietarul filmului)
    2 deoarece camera nu este una calitativa nu se vede ca biciclistul semnalizeaza(cu mana) ca vrea sa faca stanga (motiv pentu care era pe mijloc, acesta plecand de pe banda 1) taxiul a vrut si el sa se incadreze pe banda 2 dar ce sa vezi, una bucata biciclist, taximetristul s-a facut cu masine spre acesta si de aici lucrurile au degenerat dupa cum se vede si in filmare.
    3 nu am interventit in favoarea taximetristului pentru ca la fiecare iesire cu motocicleta dau de cate unu care si-o cauta cu nocturna de pe stadion si tot ei sunt tari in gura.

    DREPT URMARE MA BUCUR CA SI-A LUAT-O FRAIERUL.

    00
  7. Biciclistul se afla pe banda corecta in conditiile in care dorea sa mearga la stanga.

    00
  8. NOU
    #8

    @popp, pare-mi-se ca biciclistul are voie sa fie pe ce banda vrea el atata vreme cat ajunge acolo in mod regulamentar. in schimb e suedej gheorghita ala ca il scuipa pe traximetrist, putea sa ii dea o injuratura si la nevoie un pumn in gura, dar l-a scuipat de vreo 3-4 ori. eu daca eram in locul taximetristului ii rupeam picioarele doar pentru flegmele alea chit ca aveam dreptate sau nu …

    00
  9. Dc tot vroia sa faca stanga de ce plm nu a stat linistit pe prima banda pana la trecerea de pietoni si s-a aventurat el cu 4 cojones pe banda a 2-a? (Nu mai zic de faptul ca trotuarul are 2m latime in zona respectiva si il putea folosi linistit). Merg pe bicla prin bucuresti de ani buni insa rahaturi din astea nu fac! Unu pt ca tin la coastele mele si doi pt ca sunt sanse sa nu fiu vazut in anumite unghiuri oricat as da din maini … de soferi habarnisti nu are rost sa amintesc

    00
  10. Eu mulțumesc celor care-mi fac loc în trafic, și după câte am observat nu sunt singurul care face asta.

    PS. Am mai zis asta… urmând calea de la bicicletă către scuter și apoi motor, gradul de respect pe care-l primesc în trafic a crescut, iar pericolul perceput a scăzut de fiecare dată. Ajută mult să poți lăsa pericolele (și idioții) în urmă.

    00
  11. NOU
    #11

    Biciclistul a mers corect pentru ca facea stanga, taximetristul a vrut el sa taie 4 benzi fara semnal si dupa cum se vede cred ca a fost si lovit putin biciclistul. Desi merg zi de zi cu bicla cam la 2-3 zile dau de taximetristi care nu respecta niciun fel de regula, schimba benzile fara semnal si nu se asigura, doar accelereaza si se baga in fata, reactia biciclistului nu e tocmai corecta dar in situatii d-astea un dobitoc te omoara si fuge de acolo, cateodata mai merita si box un taximetrist, pacat ca nu am camera ca eu respect regulile dar taranii din spate claxoneaza de parca vin cu autocarul. Am vazut biciclisti anemici care trec pe rosu, am vazut si masini + motoare, peste tot sunt uscaturi dar la cati taximetristi nebuni vad nici nu-mi vine sa cred ca au carnet, n-am nimic cu ei dar la 2-3 zile ii vad cum sunt claxonati ca au mania de a taia benzi doar pentru ca pot si vor.

    00
  12. E logic.

    Biciclistul mergea pe marginea din dreapta a benzii 2, pe motiv că trebuia să facă stânga, iar bicicliștii sunt obligați să meargă pe marginea din dreapta a benzii corespunzătoare direcției de mers.

    Taximetristul a venit ca la mă-sa pe uliță, cu roțile pe marginea pe unde ar fi trebuit să meargă biciclistul, împingându-l spre mijlocul benzii, crescând riscul ca biciclistul să fie lovit de o mașină căreia s-i fi tăiat calea în timp ce se ferea de prost.

    Nu e ca și cum, uitați-vă și voi, taximetristul care mergea înainte pe banda întâi n-ar fi avut loc pe bandă. Pur și simplu, a avut ouăle mari și morcovul mic.

    00
  13. In tarile civilizate biciclistii fac stanga pe pista de langa trecerea de pietoni sau pe trecere, pe langa bicicleta.

    Eu nu am vazut vreunul sa intre pe banda 2 sau 3 sa faca stanga.
    Dar se pare ca la asta instinctul de conservare e alterat de casca.

    00
  14. ce as fi facut io daca eram in locul unuia sau a celuilat din filmulet sunt sigur ca nu intereseaza pe nimeni.Toti suntem smardoi la calculator(unii si pe strada) si problema mare cu smardoiala e ca suntem gata sa o aplicam indiferent daca avem sau nu dreptate.Ce spui tu vali e de bun simt.Adica daca stai toata ziua la calculator pana la urma ajungi sa te pricepi.Daca faci saorme toata ziua ajungi la un moment dat sa le faci bune.Si lista poate continua.Cum mama reacu sa conduci masina toata ziua si sa fie asa de prost? Se da o proba speciala la angajarea ca taximetrist sau pur si simplu e vb de nesimtire crasa? Merg pe varianta a 2a. Si din cauza nesimtiri asteia vedem masini parcate pe locurile rezervate persoanelor cu dizabilitati.Din cauza aceleiasi nesimtiri se schimba banda fara semnal si fara sa se asigure.Si tot asa.Si de aici apar si problemele.Unele se se lasa cu victime,altele doar cu injuraturi.Intrebarea mea este: Desi consider ca biciclistul a fost un pic peste cal credeti ca taximetristul sa invatat minte si nu va mai face in viitor chestii de genul asta? Io zic ca nu.Si asta ma intristeaza un pic.

    00
  15. NOU
    #15

    @adi: In tarile civilizate ai benzi, daca nu mergi cu bicicleta prin Bucuresti nu ai cum sa vorbesti de lucrul asta, noi nu mai avem nimic practic, nici banda de biciclisti si pentru fete sau incepatori este greu sa pornesti pe strada ca sa ajungi in parc, ti-e frica de masini ca trec pe langa tine. Cat despre mers pe langa bicla, o faci in alte situatii, aici baiatul dorea sa faca stanga dar cineva care nu are oglinzi a zis sa-l intarate, tu stii ce naspa e sa-ti faca unu d-asta scheme, te darama instant, iti rupi mana imediat. Concluzia, si-a meritat boxul daca ii arde de glume, data viitoare sa se uite in oglinzi.

    00
  16. @doro Bicicletele sint participante la trafic exact ca si autovehiculele, de aceea daca biciclistul vrea sa faca stinga, trebuie sa se incadreze pe banda care ii permite acest lucru, nu sa mearga pe banda pentru inainte sau dreapta pina la semafor; ce sa faca acolo cind e verde pentru inainte?! In tarile civilizate exista intr-adevar si situatii in care virajele la stinga sau dreapta sint semnalizate in mod special pentru biciclisti. In orice caz, acest videoclip m-a uns pe suflet (ultima oara cind era sa ma calce un dobitoc s-a intimplat intr-un sens giratoriu cu doua benzi pe care intentionam sa-l parasesc la a doua iesire, am si semnalizat cu mina stinga, sa vada dobitocii ca nu ies la prima, bineinteles ca s-a gasit insa unul care m-a depasit in sens si mi-a taiat calea ca sa iasa la prima iesire, iar daca nu frinam ma lua cu totul; dupa cum a reactionat dupa aceea mi-am dat seama ca idiotul nici nu ma vazuse, tocmai pentru ca in Romania biciclistii nici nu exista pentru marea majoritate a soferilor. Inca o dovada pentru asta: nu am vazut nici un sofer care sa vina din directia opusa pe sosea in afara orasului care sa nu intre in depasire atunci cind vine un biciclist din fata; e ca si cum acesta nici nu ar exista.)

    00
  17. Eu merg intotdeuna pe banda 1, aproape de bordura. Traversez pe (sau pe langa) trecerea de pietoni. Asa se merge din batrani cu bicicleta.

    00
  18. Biciclistul e „suedej Gheorghita”, daca era barbat adevarat dadea cu pumnul, nu scuipa. Scuipatul e un gest de suedej borat scapat din cort. El scuipa si se bate ca o muiere.

    Taximetristul se incadreaza in media meseriei. Un ghiolban caruia soarele ii rasare din c*r, semnalizatul e pentru prosti, asigurarea pentru retarzi, el se baga si cu asta basta. Fac pariu ca tot el a injurat primul.

    ~~~~~~~~~~~~~~~

    @Zoso: La Brasov soferii sunt destul de atenti la biciclisti. Am fost azi in Poiana cu bicicleta si n-am auzit nici macar un claxon, pe cand daca ma duceam pe DN1A spre Cheia orice sofer de jumatate de masina (Corrsa, Tico) cu numere de sud ar fi claxonat ca disperatul la 30 de metri in spate. Taximetristii in schimb sunt la fel de nesimtiti si nepasatori.

    00
  19. La secunda 37 taximetristu il cam scuipa-n gură pe biciclist, se vede cum se șterge la bot imediat. Trist, și totusi revergorant să vezi pe câte unu că mai și ripostează. În orice caz, hazliu foc

    00
  20. Daca tot ai adus vorba de motociclete:
    Soferii romani sunt, in medie, idioti. De acord. Mi se confirma ori de cate ori conduc aici. Imi imaginez ca fata de motociclisti sunt si mai idioti.
    Dar intrebarea mea e: ce vina au restul oamenilor?
    De ce trebuie ca eu, locuind in diverse zone rezidentiale, sa aud motoare turate la 11.000 rpm amplificate de tobe fara silencer la ora 1/2/3/4 dimieata ? Chiar e necesar sa fiti intr-atat de nesimtiti ?
    Vi se pare cu adevarat firesc sa mergeti cu peste 100 km/h intre 3 (trei) treceri de pietoni?
    E un semn de decenta sa faceti wheelie-uri la 30 m distanta de un spital de copii ?
    Unul de-al vostru si-a rupt gatul, pentru ca mergea cu suta prin oras. Ce vina au oamenii care locuiesc in zona respectiva? Ca se pare ca au ceva vina locuitorii, de vreme ce diversi „colegi” trecand cu motoarele pe-acolo se opresc la ore ciudate din noapte si tureaza ca nebunii, pe post de bizar omagiu adus raposatului (asta intr-un loc care nu are nicio relevanta pentru viata de apoi a cetateanului respectiv, decat ca acolo si-a gasit sfarsitul).
    Daca cineva spune ca motociclistii nesimtiti din punct de vedere fonic sunt exceptiile, inseamna sau ca nu stie ce spune, sau ca alege sa minta. Puneti o camera sa traga cu sunet peste nopate pe ORICE bulevard, si pe urma numarati cati dintre motociclisti au tobe normale sau isi tureaza motorul doar atat cat este necesar.
    Conluzia mea e simpla: in general primiti exact atat respect cat oferiti, dragilor.
    Eu continui sa ma incapatanez sa fiu decent cu voi, sa va fac loc pe sosea, sa strang oglinzile la semafor cand vreunul dintre voi incearca sa se strecoare printre masini, si asa mai departe. Cu alte cuvinte, sa nu ma afund in mitocania sofereasca Si nu sunt singur, vad soferi facand la fel din ce in ce mai des.
    Dar voi, daca tot vreti sa fiti tratati cu respect, cand veti incepe sa o faceti si voi ?

    00
  21. Si inca ceva, mai on-topic, ca e vorba de intamplari din trafic.
    Prima masina la stop, vine o motocicleta, isi face loc, ajunge langa mine. Tureaza in gol, uimitor de tare. Deschid geamul si intreb daca e necesar sa faca asta. Raspunsul primit in Romania a fost „Este, ca asa vreau eu! E problema?”, iar in Anglia intr-o situatie similara „Sorry, mate! Didn’t there were kids in the car. Sorry!”. Urmarea in Ro a fost o plecare furtunoasa, iar in Anglia motociclistul lasandu-ma pe mine sa plec primul (asteptam la stop inaintea unui viraj) si ridicandu-si mana in semn de regret.
    Va doresc, dragi cititori, atat voua, cat si familiilor voastre, o noapte buna si un somn linistit, netulburat in mod inutil.

    00
  22. era mai demult o reclama la vw golf cum agentul de vanzari ii busea usile cat putea de tare si se urca pe ele sa le arate rezistenta. daca n-au busit aia usa la logan de 50 de ori. coafura rezista. traiasca dacia!

    00
  23. @Viorel, trebuia sa pui explicatia de la inceput in postarea ta din YT, scuteai multe supozitii nefondate :)

    00
  24. NOU
    #24

    Alta chestie vazuta prin tari straine: biciclisti pe drumuri de munte stramte, stand cate doi sau trei unul langa altul si vorbind. In spatele lor, 100 de masini, care nu puteau sa depaseasca, pentru ca nu avea vizibilitate si traficul era aglomerat. Nimeni nu claxona, biciclistii nu schitau niciun gest. I-am depasit dupa mai mult timp, cand aveam vizibilitate.

    Va intreb cata nesimtire trebuie sa ai sa faci asa ceva? Daca lumea e civilizata si nu claxoneaza, chiar trebuie sa abuzezi de rabdarea lor? Sunt curios ce pot raspunde biciclistii de aici care se revolta imediat cand sunt claxonati etc, dar ii doare in cur de restul traficului. Nu va suna a discriminare pozitiva?

    00
  25. @serban cristian. cică taximetriștii sunt scutiți prin lege de purtatul centurii, alături de gravide, instructori auto, etc..

    00
  26. NOU
    #26

    taximetristii isi permit orice, pentru ca li se permite orice.
    vagi urme de semnalizare, vorbitul la telefon, lipsa centurii de siguranta, trecutul pe rosu, bagatul in fata. etc.

    eu inca sunt uimit ca politia nu ia absolut nici o masura la fiecare actiune de linsaj a taximetristilor care se „strang” sa ajute un coleg in vreo altercatie.

    00
  27. las ca ii arat eu taximetrstului. Si la final trece pe trecerea de pietoni ca un prost. Ce sa zic un ciclist tampit, de fapt totul s-a intamplat din vina lui.

    00
  28. NOU
    #28

    Motociclistii trebuie gazati de propriile tobe, nu-i suport de fel. Motocicletele ca si ATVurile ar trebui interziste de pe drumurile publice.
    Referitor la biciclisti, acestia nu au dreptul de a vira la stanga si nici de a schimba banda, ei trebuie sa mearga pe marginea din dreapta a primei benzi, daca se poate pe acostament, si sa traverseze soseaua asemeni pietonilor, cu bicicleta de coarne!

    00
  29. Sleepy: deci noi determinăm dacă ăia gălăgioși sunt excepțiile sau regula… punând o cameră NOAPTEA?? Pentru că evident noaptea ies majoritatea motociclistilor pe stradă. Pentru că ei n-au familii, serviciu etc. Nu, mobriștii normali se plimbă toată noaptea pe bulivar. Acuma o să-mi spui și că pe Magheru majoritatea șoferilor merg cu viteză mare, fiindcă ai testat tu teoria asta la 3 dimineața!

    Nu e rău să fii atât de dobitoc?

    Iar de exemple anecdotice sunt sătul.

    00
  30. NOU
    #30

    @matei; sunt scutiti de purtarea centurii cand au client in masina! Cand sunt singuri sunt obligati sa o poarte!

    00
  31. NOU
    #31

    1.39 lei pe km? Parca era 1.37!

    00
  32. Taximetristi tristi sunt in top, nu numai in Bucuresti. In sezon, in Constanta standardul nesimtirii si marlaniei tinde spre infinit ……

    00
  33. highlander: de fapt biciclistii n-au dreptu sa existe ma. Mama lor de nesimtiti.

    00
  34. NOU
    #34

    – În România nu vezi aşa ceva, chiar dacă le faci loc.

    Cred ca de vreo 2 sau 3 ori n-am putut pur si simplu sa multumesc soferului pentru gestul lui (ca ma lasa, ca se dadea, ca…) din diferite motive.

    – unul mergea pe mijlocul drumului, unui aproape de linia care despărţea benzile.

    Eterna problema „de ce nu merg cat mai aproape de bordura”? Si cand intrebi de ce ti se baga pe gat un citat din regulament, valabil acum multi ani cand pe strazi existau doar carute si mai mult de 1 banda pe sens nu vedeai nici in filme. Sau poate ca te refereai la altceva…

    00
  35. vai, dar unde e celebra fratie a taximetristilor, colegu, colegu :). mai sunt inca 2 galbejiti in video, dar nu intervine niciunu. cred ca le-a fost frica :)

    00
  36. De-asta tin un spray lacrimogen in masina! Daca am gresit, imi cer scuze! Daca insisti si scuipi ca un suedej borat cu lingura de gat, atunci ia un mic jet, inchid geamul si la revedere!
    Asta e tara minunata… iar politia romana ar trebui sa isi posteze un „cuib” undeva langa Fabrica (str. 11 iunie, bucuresti), de exemplu, pentru toti retarzii pe 2 roti care beau pana se fac muci si apoi pleaca la drum cu bicicleta din dotare, pe principiul: „ce poate sa imi faca politia?”
    @sleepy: cata dreptate ai!

    00
  37. Pe dreapta e vede desenul cu pista de biciclete.
    De atunci totul devine irelevant pt biciclist, caci el circula neregulamentar. Poate sa faca cu mana ce o vrea el, nu are ca cauta pe strada.
    Ar trebui sa se duca la biserica si sa aprinda o lumanare ca mai traieste. In caz ca era accidentat grav EL era de vina.

    00
  38. @bogdan, care piste? Alea care au fost declarate ilegale?

    00
  39. nu incurajez astfel de comportamente insa unii chiar is nesimtiti, oricum are sange biciclistul inconjurat de taximetre pe asfalt si nu s-a lasat, plus ca a folosit si bicicleta ca aparare si 10 pt femeia ce a intervenit asta e spirit civic!!!

    00
  40. @ bogdan: degeaba se vede desenul cu pista de biciclete, din moment ce doar 2 sunt legale in bucuresti si alea sunt in jurul parcului IOR si pe bulevardul Aviatorilor. In teorie, un politist ultra zelos iti tranteste o amenda de nu te vezi daca circuli cu bicla pe acolo.

    00
  41. Bogdane, taica, pistele alea sunt desfiintate de politia romana, declarate nepotrivite pentru circulat, cum vrei sa zici. Daca circula pe ele era pasibil de amenda.

    00
  42. Bogdan, ești tu atât de sigur că pista de pe Iuliu Maniu n-a fost închisă, la fel ca mai toate celelalte, fiind construită și recepționată fără să respecte legea? Ultima dată când am fost pe-acolo erau semne care interziceau accesul bicicliștilor pe „piste”.

    00
  43. @bogdan Respectivele „Piste” au fost inchise de politia rutiera acum un an. Au fost doar niste bani sifonati de primariile din Bucuresti.

    00
  44. Eu i-am capsat acum ceva vreme usa unui zmeu cu logan care a trecut pe rosu si a franat dincolo de intersectie ca incepusera sa treaca pietonii.
    Problema e ca a franat fix pe toata trecerea, iar eu cu bicla eram primul, la el in usa.
    S-a indoit usa si apoi zmeul a demarat in tromba.
    Am uitat sa va zic ca eram cu bicla de dh deci nici o paguba, bine am fortat si eu un pic e adevarat, dar chiar m-am simtit bine dupa…

    00
  45. de cand pana cand a fost inventat “fanatismul biciclistului” ? Mergi dreaqu pe unde mergi prea multa bataie de cap pentru ce? daca-ti place sa te plbimi du-te si plimba-te cu bicicleta ce-i cu propaganda asta de a face o “armata” de biciclisti? ati luat-o razna rau.. eu sunt biciclist si-mi place sa ma plimb pe oriunde, cat timp nu incurc circulatia, nu vreau benzi speciale ca la roboti aia teleghidati… si ieri era sa ma calce 4 dobitoci fanatici biciclisti care mergeau pe banda aia speciala DE PE TROTUAR, eu nefiind atent putea sa intre in mine sa ma raneasca pentru ce? pentru fanatism ? ce dreaqu suntem al-qaida sau biciclisti care vor o plimbare ? NU CONTEAZA CINE A INCALCAT REGULILE MA PIS PE ELE DE REGULI DE CIRCULATIE EU NU DUPA ALEA FUNCTIONEZ CAND E VORBA DE UN CAZ CA ASTA functionez dupa regulile bunului simt, biciclistul asta e un dobotic fanatic transformat de propaganda asta a fanatismului, cum sa te comporti asa cu un alt om? mai ales cand observcam dupa mana taximetristului ca e un bosorog? cat de idiot sa fii ?

    00
  46. Daca activitatea lor este sa conduca „infect” ei devin „soferi” infecti. Isi perfectioneaza infectul condus al masinii.

    00
  47. @bogdan: tocmai ai ratat un moment in care sa taci si sa eviti sa pari prost.
    Banda de bicicleta in Bucuresti, este declarata ilegala. Multumim celor de la primarie, pentru o cheltuiala inutila, dar macar mare.

    tipul cu bicla ii nervos, dar si cam idiot. Ba nu-l lasa p-ala sa iasa, ba ar vrea sa il bata. Oricum, are o bila alba ca reactioneaza. M-am saturat de toti biciclistii, care reactioneaza model hippie sau macar coiless.
    Pentru prostii antibiciclisti: muie. Invatati in plm sa conduceti, daca nu aveti loc pe strada de o chestie de 1metru.

    00
  48. Interesant, mie tot un Speed Taxi mi-a indoit roata din fata de la bicla, iar apoi tot soferul a-nceput sa injure ca eu ce cautam pe carosabil=) Am sunat la dispeceratul lor, insa fara vreun folos.
    Nu le-am mai folosit serviciile de-atunci.

    00
  49. @ionut: Ti-a platit roata ?

    00
  50. NOU
    #50

    1, Circul cu bicicleta prin oraş. Braşov, uneori Bucureşti şi mai demult Cluj. Pentru că anarhia e prea mare şi biciclistul prin definiţie invizibil, încerc să mă mulez pe trafic în aşa fel încât să nu deranjez prea multă lume, chiar dacă asta uneori înseamnă să încalc nişte reguli de circulaţie. Totul asumat. Ca fapt divers, să mergi pe sens opus poate fi de multe o idee bună, fiindcă ştii ce vine din faţă şi ştii cum să reacţionezi mai bine şi nu rişti să-i faci o surpriză şoferului, care te vede şi el şi ştie că-l vezi. Asta nu e o recomandare, nota bene!
    2. Ca biciclist, mi-am luat bătaie de la un instructor de şcoală care mi-a tăiat faţa razant în Braşov când făcea dreapta de pe 15 Noiembrie pe N.D. Cocea şi eu eram pe banda 1, lângă trotuar. L-am băgat în pizda mă-sii şi l-a cam deranjat. Aveam un rucsac cu laptop, deci am fost spectator la nişte pumni. Nici nu i-am mirosit. Luat numărul, reclamaţie la poliţie, confruntat faţă în faţă, „Şi matale eşti instructor? Tu înveţi oamenii să conducă? Ai copii? Ştiu ce faci?”, scuze, ploconeli şi o treabă rezolvată până la urmă „amiabil”. Omul avusese o zi grea, săracul de el.
    3. Îmi vine să mă sui pe pereţi când văd atitudinea „bă, mă dau jos la tine!” Te dai jos şi o să CE? De asta simpatizez cu cel din filmuleţ. chiar dacă scuipatul mi se pare de cea mai joasă speţă.
    4. Pentru toţi deştepţii care fac apologia taximetriştilor: aţi fost vreodată la o bătaie de taxişti? Eu am fost fără să vreau la una în spate la Aro acum 10 ani şi m-am căcat pe mine. Un bou a lovit cu maşina câinele unui om. Ăla i-a cerut socoteală, taxistul a oprit să facă pla mare, ăla l-a plesnit şi i-a smuls semnalizatoarele din bord. Taxistul a dat prin staţie „cod 1000” şi au apărut în 5 minute vreo 30 de taxiuri, dintre care 2 cu băieţi de pe Noua cu bâte. Nu are să mai scriu ce şi cum. Moarteax! Happy end-ul? Fiul celui agresat e jandarm. ;)
    5. Bicicleta e o armă ultraeficientă. Am aflat asta pe propria piele când vara trecută 4 cocalari alcoolizaţi s-au legat de prietena mea şi de mine complet aiurea. Unul a dat primul, dar şi-au luat toţi caftai cu bicicleta în cap. Când a venit poliţia, ăia se lamentau uluiţi: „Da’ se poate domnul ofiţer, chiar aşa? Să dea cu bicicleta în noi? Da’ unde am ajuns?!” Ca să nu se înţeleagă altceva, mi-am luat şi eu bine şi mi-am scos a doua zi medico-legal.

    Atenţie pe Strasse şi aplanaţi conflictele, dacă se ivesc. Sau acţionaţi cu coi, dar asumaţi-vă ce faceţi!

    Numai bine,
    Mx

    00
  51. Citeşti şi te îngrozeşti. Că biciclistul trebuie să meargă cât mai pe dreapta, că trebuie să meargă pe acostament, prin şanţ, să sară de pe pod şi să treacă strada pe lângă bicicletă. wtf!? Ăştia care zic aşa ceva, dacă aveţi permis, mergeţi şi predaţi-l la poliţie.

    Şi de mine s-a luat un taximetrist că de ce merg pe mijlocul drumului. Eram pe banda II, banda I fiind pentru viraj la dreapta. Când l-am întrebat pe unde trebuia să merg, dacă nu pe banda de mers înainte, a zis că …dacă-mi punea frână în faţă? Să mă duc, că vine după mine, să-mi arate.

    Că unul cu 2t stă să te omoare iar dacă mergi la poliţie ăia te trimit acasă, îţi cam explodează mămăliga din când în când.

    00
  52. Primul lucru pe care trebuie să-l faci când ajungi la locul accidentului este să baţi taximetristul. După întrebi ce s-a întâmplat.

    00
  53. NOU
    #53

    Sa inteleg ca tu, daca ai de facut stanga, incepi sa jonglezi printre benzi cu aprox 200m inainte de intersectie (3 benzi precum in cazul de fata), cu oglinzile masinilor fluierandu-ti pe la coate (50km/h fata de cei maxim 10km/h ai tai) si asteptand la fiecare schimbare de banda sa se indure de tine sa te lase sa faci manevra (pt ca in lege nu scrie ca sunt obligati sa iti dea prioritate cand tu schimbi banda!) LEGAL=DA, PERICULOS=FOARTE! Biciclistii de weekend …

    00
  54. @doro: Eu nu am spus ca eu fac neaparat asa, ci doar ca asa trebuie facut. Uneori fac asa, alteori nu, depinde de situatia de la fata locului. De fiecare data, insa, nu incurc pe nimeni, chiar daca ceea ce fac nu e neaparat conform legii. Si fac si eu cam 4000 km pe an cu bicicleta… Recunosc, mare parte din ei pe dealuri si prin munti, evit pe cit posibil circulatia in compania selecta a soferilor romani.

    00
  55. NOU
    #56

    In imaginile prezentate de Realitatea TV (trunchiate de altfel) nu se pot observa anumite afirmatii facute de cel care a scris articolul, si anume:
    1. Biciclistul devine imediat violent loveşte maşina.
    2. Scuipă şi înjură şoferul.
    3. Când taximetristul încearcă să coboare din maşină biciclistul îl loveşte cu piciorul şi apoi forţează uşa maşinii.
    4. Satisfăcut de ispravă bărbatul se urcă pe bicicletă şi pleacă.
    Aceste 4 afirmatii sunt total false conform imaginilor prezentate in filmare.
    Ce vad eu este urmatorul lucru: biciclistul se straduieste sa nu il lase pe soferul taxiului sa iasa din masina prin impingerea portierei cu palmele nicidecum lovire, mai vad ca ridica bicicleta inspre masina dar nu vad sa o loveasca.
    Concluzia mea este urmatoarea : probabil anterior acestui incident cei doi: biciclistul si taximetristul au avut o problema in trafic, nu stiu care dintre ei a incalcat regulile de circulatie, dar stiu clar ca din astfel de accidente biciclistul iese sifonat, poate ajunge chiar la morga asa cum s-a intamplat in luna Aprilie cele 2 cazuri in Sibiu. Cand au ajuns la semafor unul langa celalalt taximetristul a vrut sa coboare din masina, iar biciclistul a incercat sa impiedice acest fapt, probabil pentru a evita un scandal care putea degenera intr-o altercatie.
    Si eu la randul meu am avut astfel probleme cu diversi soferi in special taximetristi, care in goana lor haotica dupa banii, nu mai tin cont de regulile de circulatie si de un minim de respect pentru biciclisti, fortand mereu limitele si determinundu-te pe tine ca biciclist sa cedezi in fata lor atunci cand ai prioritate, iar daca nu o faci, poti avea soarta lui Eugen Badila zis „Mosu”, iar ulterior sa te uiti din ceruri cum soferul vinovat de moartea ta, este scos nevinovat de instanta, sau vinovat dar cu o pedeapsa mica pe care nici nu o executa (ex. cazul Huidu care a omorat 3 oameni si a primit închisoare cu suspendare, adica face inchisoare numai pe hartie.).
    In astfel de cazuri ma intreb eu, ce exemplu dau autoritatile competente, inclusiv televiziunea care a prezentat cazul de fata, pentru evitarea acestor evenimente . Raspunsul este simplu: „nici unul”. Il blameaza insa pe biciclistul care a fost expus cu cateva secunde inainte unui acrosaj si incearca sa scoata in evidenta numai reactia acestuia fata de taximetristul care ia pus viata in pericol. Probabil acesti Domni sau Doamne care vad atat de limitat lucrurile, si strict din confortul oferit de scaunul masinii, nu au urcat niciodata pe bicicleta sa incerce sa se deplaseze prin trafic asa cum legea o permite, pintre „bizonii” agresivi care transforma automobilul intr-o arma cu care au fost rapusi partial sau pe de-antregul biciclisti care circulau regulamentar. Le recomand deci acestor Domni si Doamne, sa incerce sa vada lucrurile si din prisma cealalta ca sa poata lua o decizie inteleapta atunci cand isi dau cu parerea, iar asta nu o pot face decat daca se coboara de la nivelul de conducator auto la nivelul de biciclist, asa cum si noi biciclisti mai urcam din cand in cand la nivelui de conducator auto

    00
  56. Cand o sa intelegem ca traficul la noi nu e trafic ? Sa circuli cu bicicleta in Bucuresti e teroare … totusi unii se incumeta si desi observa ca nu e un trafic lejer care sa permita si insinuarea lor in conditii de siguranta printre masini forteaza stapani pe … fortele lor, si isi fac singuri dreptate pe cate-un tataie taximetrist ( nu ca nu si-ar merita-o UNII ), insa daca deja se apuca sa-si faca dreptate singuri e clar cu ce ganduri au plecat de acasa … oamenii cu scaun la cap sigur inteleg.

    In loc sa „fraternizam” si sa miscam impreuna ceva in directia potrivita, ne incruntam pentru toate nimicurile in trafic, in timp ce alesii nostri au numit pierde-vara pe la administratii care in loc sa se ocupe de strazi,semafoare,gropi,avize,amenzi,proiecte, licitatii se distreaza pe banii nostri.

    Foarte bune exemplele lui zoso, care intaresc ideea de a fi cu bun simt in trafic, si ca nu mijlocul de deplasare caracterizeaza comportamentul unui participant la trafic ci modul cum interactioneaza unii cu ceilalti, insa multi pleaca de acasa cu alte apucaturi determinate fie de conditia lor psihica, fie de marca pe care o conduc sau mai cine stie ce ineptii de principii..

    Cert e ca suntem toti predispusi la astfel de situatii si daca asa gandesc unii sa rezolve situatiile indiferent de cauze atunci … sa ne asteptam la alta moneda cand vom fi in alte situatii dar in posturi diferite ? NOT

    00
  57. S-au intalnit doi prosti si au iesit scantei, nu conteaza cine a gresit, cel nevinovat nu are nici o scuza pentru un asemenea comportament. Daca la aceasta scena au asista si copii,
    sa le fie rusie. Sa le fie oricum daca intradevar taximetristul l-a agresat primul si biciclistului pentru reactia de doi lei.

    00
  58. Ieri aproape m-a lovit un taximetrist, pieton fiind.
    Am iesit de la metrou, am vazut taxiul parcat dupa trecerea de pietononi (stationa), m-am uitat in stanga sa vad daca vin masini (inca nu pasisem pe trecerea si ma uitam mai lung sa vad daca vine si autobuzul) cand colo, taximetristul dadea cu spatele fara nicio jena. Mai are rost sa spun ca era un suedej de la Pelicanul?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile