Cifrele oficiale de la Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. Dacia rămâne în frunte, urmată de Volkswagen şi Skoda. BMW şi Audi pe 9 şi 11, wow, mărci de lux care vând decent.
Marca | Autoturisme |
DACIA | 19 948 |
VW | 8 046 |
SKODA | 6 291 |
RENAULT | 4 785 |
FORD | 4 682 |
HYUNDAI | 3 300 |
OPEL | 2 446 |
TOYOTA | 2 315 |
BMW | 2 161 |
PEUGEOT | 1 910 |
AUDI | 1 900 |
CHEVROLET | 1 661 |
SUZUKI | 1 638 |
MERCEDES BENZ | 1 574 |
NISSAN | 1 540 |
FIAT | 1 507 |
KIA | 1 010 |
CITROEN | 797 |
MITSUBISHI | 766 |
LAND ROVER | 697 |
SEAT | 650 |
HONDA | 553 |
VOLVO | 455 |
MAZDA | 432 |
JEEP | 183 |
SUBARU | 175 |
MINI | 168 |
ALFA ROMEO | 159 |
PORSCHE | 138 |
JAGUAR | 97 |
LEXUS | 63 |
LANCIA | 39 |
INFINITI | 35 |
Alte marci | 34 |
SMART | 12 |
MASERATI | 6 |
SSANGYONG | 6 |
TOTAL | 72 179 |
SsangYong e masina aia pentru aia care n-au bani de X5, dar vor sa impresioneze pitzipoancele?
@bloghita: nu. e maşină pentru ăia care poartă ochelari cu lentile foarte groase.
Ultima coloana e ca sa bifam fiecare ce masina avem?
Dacia? Huh si eu care credeam ca VW este totusi lider. Adevarul e ca Logan-urile au cam prins.
De curiozitate, compara aceste vanzari cu inmatricularile de pe DRPCIV pe anul 2012. Sa vezi acolo diferente!
ALFA ROMEO 159
FUNNY!
@Vali Petcu – Si in ziua in care si-a cumparat masina a uitat ochelarii acasa!
La „alte marci” trecem Ferrari si Porsche?
Vad ca Mercedes au vandut 1500 de masini . In tara sunt aproximativ 30 de dealeri.
Rezulta aproximativ o medie de 50 de masini per dealer, adica 1 masina pe saptamana. Oare cum supravietuiesc si cat o fi marja de profit la masina vanduta ?
Dacia e prima ca toate (sau cel putin 90%) taxiurile sunt loganuri + masinile politiei.
@cucubau2: bravo pentru logică!
În practică, să știi că toate masinile politiei (care nu cumpără decât câteva zeci, în medie, pe an) și taxiurile sunt Loganuri tocmai pentru că Dacia produce mașini ieftine și bune pentru aceste domenii de utilizare.
Altfel spus, Dacia face mașini ieftine și bune și e normal să fie preferate de taximetriști, pe lângă alte vânzări uriașe, și nu invers, adică nu taximetriștii preferă aceste mașini fără alt motiv decât pentru a crește vânzările Dacia. Dacă Skoda ar fi fost la același nivel, taxiurile ar fi fost Skoda.
–
În rest, văd că BMW și Audi au depăsit zdravăn Mercedes la noi. Sunt curios însă și la valoarea vânzărilor. Oare Mercedes vinde mai puține, dar mai scumpe decât concurenta?
Bravo Skoda !
Mda, firesc topul…
@Cristi. Mercedes au gresit designul ?!? In afara de vechiul E Klasse care era destul de basit, Mercedes face niste masini extraordinar de aratoase. Din pacate un Mercedes e cu 20-25% mai scump decat echivalentul de la Audi sau BMW si se pare ca nu prea ofera avantaje cat sa merite diferenta.
@.mihai. La Mercedes (Casa Auto / Tiriac / etc) in Brasov, la casierie, am vazut anunt cu: „adaosul comercial practicat in aceasta unitate este intre 0 si 50.000%”
697 Land Rover? wow…. oare prin alte tari cate s-or fi vandut?
MB si restul, de altfel, fac bani mai mult din service. Cunscatorii iti pot confirma. MB nu vinde pt ca au cam gresit designul in ultima perioada, fata de ofera concurenta.
Si referitor la cifre…72000 cu tot cu exporturile, care sunt cam la 15-20000 auto/an. Unele se inmatriculeaza sa dea bine la cota de piata, dar pleaca afara a 2-a zi.
Dacia este la putere.
20-25% mai scump? Sigur? Eu lucrez in domeniu si iti garantez ca preturile sunt echivalente.
Iar despre design ce sa zic? Citeste si tu cate ceva din afara, fa niste comparatii la vanzari, la nivel international si cauta niste declaratii ale celor de la MB si o sa vezi. Primul care arata ca si-au dat seama de greseala e A klasse, ce e un fel de seria 1 acum. La E, GLK, ML sunt depasiti de vanzari de ceilalti, chiar dc ofera aceleasi performante si preturi.
Keep studding!
@Florin_ Diferenta este ca Audi si BMW au toti suedejii.(dar si CLS aia mai smecheri)
@bloghita sa sti ca unele SsangYong au motorizare si trasimisie de la Mercedes.Si pana la urma cocalari aia poate au nevoie de un suv nou cu garantie cu care sa faca treaba.Nu toata lumea care cumpara suv il ia pt fite.Eu conduc un suv din 2000 si crede-ma ca nu am luat-o de fite.Munca pe care o fac necesita deplasarea pe suprafete un pic mai denivelate decat gropile din asfalt.E adevarat ca e placut si sentimentul de siguranta dar nu asta e important acum.Platesc taxe mai mari pt ea (la statul Roman) , platesc mai mult la combustibil si la intretinere dar imi fac treaba cu ea si per ansamblu e ok.Daca ar trebuii sa iau o decizie sa cumpar o masina noua pt jobul meu poate as lua in considerare SsangYong, desi sunt urate cu draci.Sau Duster.Sau orice altceva s-ar potrivi nevoilor mele si posibilitatilor materiale din acel moment.Daca te gandesti ca atunci cand vei schimba masina se va schimba si viata ta sexuala poate ca ai dreptate.Dar intrebarea mea e : merita?