Laurenţiu, un cititor, a păţit o chestie care se întâmplă din ce în ce mai des în ultima vreme:
Pe scurt, un produs are un pret la raft, dar la casa alt pret. Am observat si am luat pretul de pe raft si l-am pozat langa pretul afisat pe casa de marcat.
2 pitzipoance de la Relatii Clienti au fost foarte indignate ca fac atata scandal pt 50 bani.
S-a intamplat la Cora Pantelimon.
In Anglia, reteaua de magazine Sainsbury a fost data in judecata exact din aceasta cauza pentru 0.25 £. Clientul, binenteles, a avut castig de cauza.
Concluzia e ca toata lumea fura, doar ca nu ne dam seama de fiecare data
la mine diferenta pt. un produs a fost de 8 lei, peste 35% din valoarea produsului.
da chiar asa, 10 oua la 12 ron??wtf…aproape un kil de carne:D
acum inteleg si eu de ce sotia verifica mereu bonul cand iesim de la casa
Imi pare rau ca nu am filmat si la Carrefour, cand portocalele ambalate de2kg aveau de fapt 1,70 kg. Justificarea celor de Relatii Clienti la „eroarea” legata de oua? „Suntem oamnei,mai gresim !!!” Ia inapii 50 bani si du-te acasa!
Il cred pe cuvant. Si mie mi s-a intamplat anul trecut la o jucarie de plush. Diferenta: 25 lei in PLUS. Mare atentie cu Cora Pantelimon.
@Laur: Subscriu, si cartofii la plasa de „2.5 kg” au doar 2150 de grame. Nu am cumparat, am cantarit la cantarele lor. Iar ANPC mi-a raspuns ca trebuie sa prezint dovada ca s-a produs o inselaciune ca sa faca investigatii. Ceva de genul „du-te dumneata si ia o muie, ceva, ca-mi da cu virgula”.
las` ca nici la Kaufland nu-s chiar cei mai corecti… De exemplu: http://www.visurat.ro/cgi-sys/suspendedpage.cgi
Am păţit de foarte multe ori chestia asta…
O dată diferenţa a fost de 3 lei şi ei n-au recunoscut…
De ce e nevoie de 2 pitipoance ? Pina la urma e treaba lor cum se organizeaza. Problema e ca ceea ce fac ei, nu se numeshte Proasta Administrare, este FURT. FURT CALIFICAT.
Suma e chiar nesemnificativa. 50 bani sau 50 de lei tot furt sau intentia de furt ramine.
Nu exista un serviciu public unde se pot reclama chestiile astea? Pina la urma e vorba de protectia consumatorului impotriva hotziei.
Ha! Am luat mai demult FHM din real. Pret tiparit pe revista 8 lei. Pret la casa 10 lei (sau 9 cu 11, nu mai tin exact minte, sunt vreo 2 ani de atunci, ce stiu sigur e diferenta de 2 lei intre pretul tiparit si cel de la casa). Evident, am facut taraboi. Casiera ma trimite la relatii cu clientii, aia o dau cotita, ca e pretul care apare cand tasteaza codul de bare. Ok, zic, dar pretul ala e introdus gresit, nu puteti vinde mai scump decat pretul tiparit. Vreti sa nu mai aveti revista la vanzare? Ce, doamna, pentru doi lei faceti atat galagie? Dupa ceva insistente din partea mea, a venit un sefulet de acolo si au schimbat pretul, l-au pus pe cel al editurii. Mda, ce sa zic, daca va intra mai multi bani in buzunar, sunteti oameni, gresiti! Cum naiba nu gresiti, bre, si in minus? Ca tot gresala e!
Acum 6 ani, la Metro. O pereche de pantaloni avea la raft un pret de 30 si ceva de lei. La casa, 50 si ceva. Fac scandal, aleia de la casa i se rupea, eu nu stiam exact pe atunci cum e cu OPC. Dar cel mai mult m-au deranjat turma de berbeci din spatele meu. Aia strigau mai tare decat casiera ca ce caut eu, sarantocul dracului, acolo la metro si ma c*c pe mine pentru 20 de lei. I-am bagat si i-am scos verbal de unde am stiut eu am lasat cumparaturile acolo si nici n-am mai calcat in Metro in calitate de client. Atunci am realizat ca din cauza asta se intampla tot felul de porcarii in comert si la servicii. Romanilor le place sa fie penetrati anal, daca le lasi impresia ca fac parte dintr-o elita. Din cauza asta merg de minune mallurile in Romania, cu marfa incredibil de scumpa. Iar aia care „s-au trezit” si-si fac cumparaturi in Austria, le fac acolo pentru ca vor sa arate ceva, nu pentru ca ar fi mai ieftin.
Ete, si eu gresesc, dar in minus, mananc litere. Greseala, scuze
*m-a deranjat turma de berbeci..
De ce nu „gresesc” ca sa piarda ei ?
si Carrefour si Real , Metro parca mai putin, au aceleasi obiceiuri, etichete plasate oarecum intre produse,pretul mai mic mai aproape,nu e clar daca e pentru raftul de sus sau de jos, eticheta era pentru acelasi produs dar la promotia ce tocmai se terminase, cred ca toate magariile astea le-au experimentat acum 15-20 de ani prin vest si acum merg numai bine pentru estici
cand ajungi acasa, vezi cat costa produsele. oricum platind la casa, parca cumperi mai usor in hypermarket decat in piata.
Ehe, e practica veche asta cu cativa banuti .. dar la 5000 de clienti pe zi (cel putin) calculati cat iese.
@Sakura
da, acum stiu de ea. Dar nu asta m-a deranjat cel mai tare (ca trebuia sa iau marfa la pretul cel mai mic) ci faptul ca cei din spatele meu au vazut la mine problema si nu la magazin.
Sa vezi la Billa ce veselie e. Si in plus fata de aceste faze mai fac baietii si alta faza : scriu cu litere mari un pret cu rosu sa crezi ca e la oferta, dar de fapt e la oferta daca tu cumperi 2 produse. pretul pentru o bucata e bagat pe undeva pe la baza etichetei si e si mic, toata lumea luandu-se dupa pretul rosu si mare. Japca pe fata !!! Am cump de la ei produse si cu 30 % mai scumpe decat in alte parti. Spre exemplu la ce plm mi-ar trebui sa cumpar 2 spary-uri Pronto de mobila (fiind la oferta) cand mie imi ajunge unu cel putin un an de zile. Astia vad ca le merge cu romanii si de aia fac asa futu-i in gat sa-i fut !
Pe mine ma mira pretul in sine. 10oua 12 lei? Jeez, sunt cumva de aur?
@ Vasi sunt de la Nastase :)) si mai sunt si ecologice
@Vasi: Vezi daca nu citesti toata eticheta? De aia te fura toti fara sa iti dai seama. „Oua de tara, ecologice” Adica sunt, macar dupa denumire (si crede-ma ca si la gust), ca alea de le mananci cand mergi la bunici.
Eu am păţit aşa în XXL (acum penny market xxl)
M-am dus acolo pentru pâine. Ştiam că aduce proaspătă. Aveam fix 2 lei le mine. Când mă duc la casă văd 2,2 lei. Păi la raft scrie 1 leu pâinea. Până la urmă ma lăsat după ce am achitat 2 lei.
Pe la magazinele mai mici arată preţul fără T.V.A. şi când să le plăteşti ţi-l bagă. Asta e, nu mor de 1 leu acolo, dar prea te fac pe faţă.
Esti carcotas…Mie imi repugna alte faze… mutrele acre…la kauf de ex: client in fata mea care trece de case si ajung in contact vizual cu casierita…aia se face ca nu exist… dupa ce da bonul la clientul din fata se uita la mine si zice oarecum uimita…buna seara/ziua. Dupa ce stai si te enervezi, te ia ca idioata…a fost totul in regula? sunteti multumit? I-as da un pumn in mecla….
@Sakura – eu reclam ORICE ma nedreptateste la OPC.
In cazul de fata, am reclamat Auchan-ul. Guess what, daca de obicei imi raspundeau la mail in 1-2 saptamani, faceau controlul la orice mai micut, acum au trecut 29 zile si nu mi-au raspuns.
Poza pt. ce fac reclamatia:http://www.diu1so.net/wp-content/uploads/2017/01/durex-auchan.jpg
Pe mine nu m-au lasat sa fac fotografia, asa ca a trebuit sa trimit pana la urma pe cineva sa pozeze.
@Zoso daca consideri ca e relavanta, poti sa o pui in articol. Chiar te rog.
Povestea este atat de banala incat se va repeta la infinit. Aia care stabilesc preturile pot modifica mult mai rapid preturile in case (venind direct din sistemul informatic) pe cand, eticheta trebuie tiparita la o imprimanta separata, speciala, de catre un angajat care trebuie sa o schimbe pe cea veche cu cea noua.
Cum aceste modificari se pot face si-n timpul zilei dar cum si multi angajati sunt cu capul in alta lume… restul este istorie.
De obicei diferentele sunt mici pentru ca fiecare companie se caca pe ea cu „cel mai mic pret”. Totusi este posibil sa existe si diferente mari sau chiar majore dar acolo, de obicei, eroarea este cu atat mai mare.
Nu se va schimba nimic pentru simplul fapt ca angajatii sunt prea prost platiti incat sa dea un scuipat pe chestia asta iar superiorii au prea multe basini in cap incat sa creada ca departamentul lor nu este perfect si ca oamenii le mai ies din cuvant.
Am păţit-o de zeci de ori. Pentru că m-am învăţat repede să fiu atent la preţuri. Toţi practică „sistemul” acesta de „generat bani”: Plus, Carsifur, Spar, Profi, Billa etc. etc. La Kaufland am păţit-o chiar la prima vizită după ce-au deschis, când la raft mierea era 11 lei/kg, la casă 18 lei. Să nu mai vorbim de Real de pe calea Şagului din Timişoara, unde toată lumea ştie că asta este practica dar nimeni nu ia măsuri. N-ai vrea să vezi cum reacţionează casierele când observi că eşti furat. Problema e că majoritatea cumpără zeci de articole odată şi nu observă. Cele mai penibile faze sunt la Kaufland când după ce-i atrag atenţia că mi-a taxat ruda de salam la exact 2x preţul de pe eticheta produsului), sau că mi-a încasat un bax de nectar de 12 cutii când de fapt baxul are 6 cutii, apoi întreabă dacă a fost totul în regulă! Cine plm a venit cu ideea asta stupidă? Mai ales că dacă le semnalezi că ceva NU este în regulă, le trece pe lângă ureche, tot aşa rămâne lunile următoare.
@Sabotor: Există o lege prin care în asemenea cazuri comercianţii sunt obligaţi să-ţi dea marfa la preţul cel mai mic, indiferent care este cel corect. Dar ei se fac că nu ştiu de ea, consumatorii chiar nu ştiu de ea, iar OPC-ul e mai preocupată de colectarea şpăgii decât de aplicarea legii.
@Sakura> am incercat „amiabil” la serviciul clienti dupa ce casiera mi-a zis foarte amabil sa merg acolo, ca se restituie diferenta dupa o verificare, daca am dreptate.
Am verificat cu o supervizoare, a sunat la managerul de magazin – ala mi-a „transmis” ca pot primi banii inapoi integral daca vreau dar diferenta pana la valoarea platita nu, ca fie facem storno, fie il iau de tot.
Si am observat diferenta doar ca aveam 3 articole de pret nu asa mare..cand ma gandesc de cate ori am cumparat de acolo si cine stie de cate ori am fost prostit…ca de multe ori cand imi spuneau casierele aveti de plata x lei, ma miram ca nu aproximam bine..desi ma am cu calculele aproximative de regula.
Anyway, publicitatea negativa ii afecteaza pe ei mai mult decat cei 8 lei pierduti (demonstat – ca in realitate cine stie cat au fost) de mine. Si daca si-ar mai face si OPC-ul treaba, bine ar fi.
Si-a cumparat prietena un pachet promotinal sampon+balsam – cu eticheta mare: al doilea produs -50%!
Buun zic eu – insa cand ma uit pe raft – preturile individuale erau: 9.99 sampon , 9.99 balsamu. Acu pretul pachetului era: 18.72! Dupa ce am facut reclamatie la casa de relatii cu clientii – mi-au zis asa incet ca da..este o greseala – si ca dupa ce achit sa revin sa imi dea diferenta de pret!
Cora Lujerului!!!
E o practica la ordinea zilei in magazinele Kaufland.
Stii ce este foarte interesant? Nimeni n-a patit sa cumperi un produs in valoare de 50 de lei si la casa sa fie doar 40 de lei.
De ce tot timpul trebuie sa platim in plus?
O singura data nu ii vad gresind in defavoarea lor.
50 de bani de la 1 milion de cumparatori intr-un an .
In US este lege ca trebuie sa iti vanda la cel mai mic pret afisat, daca costa 10 $ si pretul afisat este 2 $ sunt obligati sa iti vanda la 2 $, de obicei e foarte simplu, anunti vanzatoare ca tu ai vazut ca este afisat pretul de 2 $, un supervisor verifica si apoi platesti 2 $.
Bancile fac bani din comisioane mici chiar foarte mici ( 0.0005), magazinele din diferente de 0.25 pana la 1.
Scam folosit frecvent sunt furtul de pe credit carduri de 1-2 $ ( euro) pentru care nimini nu mai suna la banca, astfel un calcul mic arata ca la tranzactii de 1000 ori pe zi se fac bani frumosi.
@Gabi: Dupa ce achiti, conform politicii lor trebuie sa iti dea dublu diferenta de pret (testat de mine in Cora Lujerului: produs 1+1 gratuit, facturat 2 bucati in loc de una, scandal 30 minute, rezultat luat produs moca)
Aceeasi poveste:
– managerul de magazin nu este la ora asta – chemati-l de acasa
– ce, va face 5 lei – te priveste pe tine cum castig eu aia 5 lei?
– domne, asteapta lumea – da si timpul meu e pretios
+ atitudinea angajatilor e de 2 lei, din motivul asta nu mai calc in cora, parca in auchan sunt mai amabili
Septembrie 2009.
Am patit o chestie similara in cora, cu un stick Corsair. M-am dus la Relatii Clienti. Damele de acolo au fost civilizate si am primit inapoi dublul diferentei.
Noiembrie 2009
Penny. Mos Craciun de ciocolata, la raft 5.99, la casa cu 3 lei mai mult. Cand am vazut, i-am spus tipei de la casa ca la raft scrie altceva si ca eu nu platesc alta suma decat aia de la raft. Dupa ce m-am certat putin cu ea, a chemat nu stiu ce responsabil de magazin care intai m-a facut nebuna, ca nu scrie altceva la raft, apoi a acceptat sa mergem la raft, unde… exact, era pretul de 5.99. A ridicat din umeri, „greseala”, a luat eticheta de la raft si s-a carat.
Ah, da, si cei care erau in spatele meu la casa au fost foarte deranjati de faptul ca mi-am gasit eu sa fac scandal pentru 3 lei.
Am mai patit din astea cu diferente de pana in 2 lei cam prin toate magazinele, cel mai recent azi in Auchan (cutie cu bomboane). N-am mai zis nimic, ca muream sa ma car de acolo si sa ajung acasa.
@diu1so: De obicei rezolv pe cale amiabilă, la faţa locului. La Kaufland sunt destul de receptivi, chiar să când a doua zi am deschis o găletuţă de iaurt şi în interior era numai apă (de atunci m-am învăţat să şi agit recipientul la raft, să vad dacă conţine ceva consistent sau apă). Altă dată am preferat să trimit fotografiile la Adevărul de Seară, care l-au făcut articol de prima pagină. Cred că îi doare mai mult pe unii comercianţi asta decât o reclamaţie uneori fără efecte la OPC. Dacă este cazul, nu ezit nici să apelez la OPC, dar în asemenea cazuri de multe ori până verifică ei, pe teren nu mai există problema semnalată. În rest cei de la OPC sunt bucuroşi când primesc reclamaţii pentru că îi ajută la îndeplinirea „targetului”. Excepţie când reclamaţiile sunt la firmele protejate, dar şi atunci sunt binevenite să vadă protejatul că nu cotizează degeaba. Cunosc sistemul, am lucrat ceva ani ca inspector la ei. Apropo, conform legii trebuie să apelezi la OPC după ce ai încercat să rezolvi problema pe cale amiabilă cu agetul economic.
@alex24: alea 0,0005 sunt 5 pips (puncte) pe Forex. Acolo exact din asemenea variaţii ale cursului încerci să faci bani. Nu degeaba cursul valutar este dat cu 4 zecimale, deşi omul de rând foloseste doar primele două zecimale.
Patit faza chiar azi dupa amiaza la Cora Lujerului.Am umplut un carut cu varf de cani,prosoape,castroane,pernute,linguri,furculite,etc. pentru o pomana.Ajung la casa,pun toate alea pe banda,dai scanari in jur de 7 milioane vechi,iar la urma imi numara cocoana 30 de cani de sticla care la raft erau 2,99 lei,baga in casa si aia afiseaza 3,99 lei per bucata.Mi-a sarit mustarul si i-am bagat in masa cu tot cu produsele lor si le-am spus ca nu le mai platesc niciun leut!Le-am lasat toata marfa pe banda si am plecat!S-a tinut un badigard dupa mine sa zica ceva,da l-a flituit nevasta-mea cu o flegma meseriasa!Dreaq sa mai cumpere de la hotii aia!
de-aia unii folosesc „scanning code of practice”:
ajungi sa-ti doresti sa fie pretul mai mare la casa.
totu’ pana la bani!!! hai sa fim seriosi…pe praful asta…
Si eu am patit-o acuma recent, dar putin mai altfel, acelasi produs dar doua preturi diferite.
hihi bine le-ai facut ca i-ai pozat, iar pitipoancele sunt acum vedete..au aparut la tine pe blog
v-am mai sugerat odata sa bagati self check out, da nu ma doare pe mine acum asta. https://en.wikipedia.org/wiki/Self_checkout
@george: chiar si cu self-checkout, daca pretul articolului nu este actualizat in sistem, n-ai facut nici o scofala. il scanezi singur, si daca te grabesti sau nu esti atent, deci nu observi ca pretul e pus aiurea, dai cu cardul, ura si la gara!
in caz contrar, daca pretul e pus aiurea si observi, atunci ce faci?
1) chemi pe vanzatoarea care raspunde de self-checkout, si pierzi juma’ de ora pana cheama aia pe cineva sa-ti faca un price check-up la raft
sau
2) renunti la articolul respectiv si treci mai departe
La ce rulaj ZILNIC are un hipermarket de nivel Cora e aiurea sa zici ca din aia cativa bani se imbogatesc in plus patronii astia hoti. Si puteti sa va bagati undeva si statisticile de genul „la 5000 de clienti pe zi, cei 50 de bani se aduna de-o suma”, intai ganditi-va ca acei 5000 de clienti dau intre 50 si 300 de lei acolo, centimele de pe langa fiind nesemnficative.
Problema este cel mai des cauzata de faptul ca sunt mii de etichete de schimbat si asta ia timp de tiparit, mers la raft si umblat la pret. Probabil in curand vor rezolva asta cu etichete electronice actualizate prin radio.
Pana atunci, LEGEA zice ca magazinul e obligat sa-ti vanda produsul la pretul de la raft, nu la cel de la casa. Asa ca daca ai chef de scandal pentru 50 de bani dupa ce ai platit deja vreo 200 de lei pe acolo, perfect, fa scandalul, legea e cu tine, la fel si ANPC-ul.
@nwradu: ai şi una şi alta in aceeasi fraza. principiul e simplu: tu nu vei baga de seama cei 50 bani in plus la pret, iar ei scot pe zi bani de un Q7.
E o metoda de furt. Diferenta de bani se imparte intre angajati.
Eu am patit sa iau de doua ori ciocolati expirate de la Carrefour, mai rau era le luasem pentru sotia gravida.
A treia oara m-am dus si nu mi-a fost greu sa gasesc un Twix expirat.
Am pus frumos in cos produse de vreo 3 mil., inghetata, peste, pui care sa faca cat mai multa mizerie si m-am dus la casa.
Am pus ciocolata cam pe la un sfert si astept duduia sa scaneze iar eu ma prefac ca am alta treaba numai de pus in cos nu. Se tot aduna produse vad ca trece twixul si incep sa pun in cos produse mici, de ce sa ma obosesc. Ii dau ciocolata sotiei si ea fiind patita se uita la data expirarii moment in care vad cum pur si simplu ia foc (in perioada in care inca era gravida) scandal cu desigur „vrei sa-mi omori copilul”, magazin de rahat si tot tacamul.
Vine o casierita mai cu experienta, miloaga, scuze, sa scadem de pe casa, desigur se stransese si paza. Nimic, nu mai cumparam nimic, ce garantie mai avem ca altele nu sunt expirate si nici chef sa caut nu am.
Desigur a fost circ total, dar cateodata doar asa rezolvi ceva in Romania.
Mi s-a intamplat si mie la Real. Am cumparat un cuptor cu microunde. Pretul la raft era cu 10 RON mai mic decat a `iesit` pe bon. Cand m-am dus sa intreb si sa-mi explice si mie care e treaba, in primele 5 minute am fost ignorat total: s-a dat prin statie cum ca cineva de la raionul de electronice sa se prezinte la informatii, dar n-a venit nimeni. Dupa 5 minute – timp in care discutam cu sotia mea si i-am pomenit ca in treaca cum ca s-ar putea sa trec si pe la OPC dupa asta, s-a mai dat o data prin statie si intr-un minut s-a prezentat cineva la ghiseu si am tot facut naveta vreo 10 minute intre raft si ghiseu cum ca nu `intelegea` de unde a aparut problema. In timpul asta, noi ne plimbam dupa el cu caruciorul plin. Pana la urma s-a rezolvat, dar a avut grija sa ne futa vreo jumate de ora (gen, „haide dom’le, pentru 1o ron” sau „nu stiu cum de a aparut asa ceva”, etc).
@Radu – banii aia nu au cum sa ii imparta la angajati. Apar pe factura fiscala, intra in contabilitate. Nu reprezinta spaga. Nu e decat o metoda ieftina de a ‘ciupi la cantar;.
La Domo, a expira promotiile si se schimba pretul pana ajungi la casa.
E o forma de a mari profiturile. Managerii acestor magazine apeleaza des la ea. Nu e vorba de nicio eroare e doar o inselatorie. Escrocii nu au rasa, nu au varsta, nu se imbraca intr-un anume fel, sunt doar excroci.
Wow…imi imaginam ca se intampla ca atunci cand ai multe produse in cos persoana de la casa sa le dea repede pe banda si sa apara dubluri pe bon…dar sa fie cu totul si cu totul un alt pret afisat, este marlanie pe fata!
Bine ca ai tras un semnal de alarma, sa fim si noi mai atenti si sa-i infundam pe nesimtiti!
@nwradu
Legea spune ca preturile in supermarketurile astea trebuie sa se schimbe in afara programului de vanzare.
oho, dar asta se intampla de cand au aparut supermarketurile in ro.
cel mai bine , cumparati produsul , pastrati bonul , mai intrati inca o data in magazin si poza la raft cu pretul afisat si apoi opc.
O solutie ar fi sa investeasca in etichete electronice (cum au cei de la Mega Image). Astfel, odata ce se schimba pretul in sistem, se schimba automat si cel de pe eticheta prezenta pe raft.
Eu făceam altfel, mai ales la mezeluri. Dezlipeam eticheta de pe un mezel ieftin şi o lipeam pe unul scump. La casă nu aveam probleme, niciodată. Am mâncat boiereşte aşa din carfur cât am stat în Groyăveşti.
Ei … astea cu 50 bani sunt copilarii pe langa ce am vazut pe bonul cuiva: un piept de pui 199 lei. Facuse cumparaturi de aproximativ 1000 lei la Kaufland.Cand s-a uitat pe bon si a observat pretul s-a dus cu bonul la Kaufland si s-a rezolvat.
„am patit …” , ” mi s-a intamplat si mie …” Cred ca intr-un singur comentariu am vazut ceva de reclamat la OPC.
Va meritati soarta.Meritati sa cumparati produse expirate, cu alt pret si sa luati mui de la tot felul de angajati sictiriti si slinosi.
Tot @Cora Pantelimon, rezerva Ambipur la raft : 18,79 RON. La casa, 22,5 RON. Cu poze daca e nevoie
Hai sa va spun eu, care sunt casiera intr-o cora de mai bine de un an de zile, care e problema de fapt.
Preturile in sistem se modifica, angajatii magazinului + angajatii marcii (merchandiseri) trebuie sa schimbe pretul de la raft, dar isi mai iau o mica pauza, mai fug la tigara, mai sunt copiii unuia de la paza sau din alt cora, si sunt mai incompetenti, etc.
Clientul, de buna credinta, se ia dupa pretul de la raft. Casiera, cand i se atrage atentia, are obligatia daca nu a inchis bonul sa cheme pe cineva sa rezolve problema, sau cu acordul clientului sa il inchida si sa il trimita la serviciul clienti, unde domnisoarele pitipoance (da, asa sunt si la mine, jumatate persoane cu experienta, jumate pitipoance) trebuie sa anunte managerul de raion sau adjunctul de raion despre problema de la raft.
Pe acesta din urma il doare in tenisi, considera ca vin toti saracii sa se planga de doi lei, si abia dupa 4-5 ore in care se dau inapoi clientilor zeci de lei ia o masura. Casierii de la serviciul clienti dau zilnic inapoi clientilor zeci sau sute de lei numai pt maruntisuri, drept pentru care mandrele se plictisesc la un moment dat si incep sa faca pe proastele, asta pt ca in cursul zilei si-au luat deja portia de muie de la „seful” respectiv, care de fapt n-are nici un drept dar va spun eu ca le cam muieste.
Si dobitocul care trebuie sa schimbe pretul „dar are 5 mil salariu, saracul, si e prea putin ca sa ii pese”, nu pateste nimic, de obicei minte ca el a pus pretul dar a disparut. Nu accepta ca daca salariul e prea mic, trebuie sa nu mai vina, nu sa nu isi faca treaba.
Asa este, de multe ori preturile dispar, pentru ca vin clienti patiti si odata cu produsul iau si pretul, sa fie siguri.
De-aia tre sa aiba cate 5-6 preturi la acelasi produs, sa fie siguri ca nu dispar, dar nu or fi prosti sa nu faca si ei o mica economie la tonner si etichete.
Viata la C(u)ora.
Pe cine injura cel mai des clientii? Pe casiera, ca stie ea de ce.
Noroc ca eu lucrez numai in week-end si am „privilegiul” sa stau 50% din timp la casa Tabac, altfel mi-as smulge parul din cap, clar.
Si daca tot a spus cineva mai sus de mega image, nici cu ei nu mi-e rusine, de 2 luni vreau un balsam de buze de langa case si nu gasesc neam un pret ca sa stiu daca il iau sau nu, si la Carrefour unirii, aceeasi problema, acelasi produs. De cand il stiu eu, n-are pret. Eu nu vreau sa imi verifice casiera pretul, eu vreau sa aiba pret, asa ca protestez, si o sa il iau cand o avea.
Si asta cu „Asta e politica magazinelor” ma amuza teribil, ma tavalesc pe jos de ras. Mai incerca o cucoana sa ma convinga in magazin ca asa ma invata pe mine sefii, sa scanez produse de cate doua ori. Eu ii spuneam, nu, scumpa doamna, asa mai sunt eu prostuta sau adormita sau obosita cate odata si nu observ cand gresesc. Ca daca observ am OBLIGATIA sa scad. Iar daca gresesc des oricum ma trezesc cu penalizari si aflu eu si de unde. Dar daca va simtiti mai bine crezand ca asta e politica firmei cand ei au mii de articole cu 100% adaos comercial, sau mai mult, faceti cum credeti. Eu stiu sigur ca Directorul nostru viseaza ca a lui iubita Cora o sa aduca Realul si Carrefour-ul in faliment cu preturile mici si serviciile de calitate, ne-a facut odata si un powerpoint pe tema asta, de-am lesinat toti cei 700 de angajati de ras. El nu stie cum sa faca sa aiba clienti care sa il laude, si cand colo pe raion se greseste in prostie si fara nici un stres.
Salutare,
Din ciclul am patit si eu ceva asemanator…
Pe scurt-sotiei mele ii place cafeaua si m-am gandit ca ar fi interesant sa-i iau de Craciun un Nescafe Gusto modelul mijlociu (era vro 4-5 mil).
Boon.Eram cu un coleg in Real in Brasov-eram in trecere-si umblam dupa maruntisuri(era in decembrie).Cand colo ma izbesc de un stand Nescafe unde un tip binevoitor imi prezenta cele 3 aparate ele fiind la super promotie-tehnic era cel putin aparatul meu cu pretul de 299 ron +3 cutii de capsule gratis(60 ron).Am scos toti banii care ii aveam in buzunar si am luat aparatul fericit(si pe negru).Imi aduce aparatul in cutie pare sigilat DAR imi zice dupa ca el nu are capsulele gratis pe stoc ca nu le-a primit….moment de deep thinking…il intreb pot sa le iau din Realul din orasul meu…el binenteles.. dar sa specific chestia asta la casa…ok..bucuros cu achizitia mea si cu o economisire de 150 ron cel putin.(la casa au zis ca rezolv la garantii cu capsulele dupa ce platisem produsul…deh).
Ajung la garantii stau vro ora dupa unu cu un radio cu ceas si o pereche de boxe de 10 lei…intreb de chestiile cu capsulele ei o dau la intors ca nu se poate ca fiecare magazin cu aia a masii.. etc.. si incepe circul… vine un sef de raion, dupa aia un sef peste ala… si dai si cauta capsulele… culmea e ca aveau capsule dar erau la vanzare…acelasi draq de capsule cica nu pot da din alea ca sunt primite separat , etc etc.Dupa o ora de negocieri (intre timp am observat ca in pachet nu sunt cele 12 capsule mostre-le sparlise cineva) au hotarat ca n-au ce face si imi dau banii inapoi dar eu cum eram sictirit am luat aparatul si am plecat…am luat capsule din banii mei si m-am dus acasa.Acum daca intrebati de ce nu am renuntat si sa-l iau din orasul meu de la Real e ca deobicei ma ghidez dupa „vrabia din mana sa n-o dau pe polițist de pe gard”(si chiar vream acel lucru pt sotie)… si bine am facut.N-am mai gasit nicaieri promotia respectiva.(Doar prin Altex a mai fost ceva asemanator dar fara capsule gratis deci tot o branza-si am vazut promotia tarziu).
Asa ca in concluzie ala care a sparlit capsulele de la promotie sa-i stea in gat si Realul sa fie la fel de consecvent in a pierde clientii ca si pana acum(puteau si ei sa dea capsulele de pe raft si rezolvau dupa aia cu alea disparute)…
Bai, deci o chestie asemanatoare mi s-a intamplat aseara in Decathlon-ul de la Grand Arena.
Un produs apare la raft ca fiind superpromo cu o reducere de la 32 lei la 21 lei. Un al doilea apare cu o reducere de la 13 la 9 lei. Ambele apar pe bon la pretul vechi, neredus.
Eu le-am cumparat doar pe astea doua, dar cand iei mai multe produse si achiti cu cardul risti sa nu bagi de seama.
Asa ca MARE ATENTIE la promo-urile de la Decathlon! Beliti bine ochii la bon, caci socoteala de la casa nu se potriveste cu cea de la raft.
@zoso: da, dar fac de 1000 de alte Q7 zilnic. E o limita pana la care incerci sa eficientizezi una alta. Gandeste-te cum zice nico mai sus, au nevoie de 4 oameni si ditamai investigatia ca sa corectezi plangerile clientilor. Mai bine stai cinstit si ii dai pe aia afara.
@un om
preturile trebuie schimbate dupa inchidere sau inainte de deschiderea magazinelor. e de bun simt si pe langa asta mai e si lege din cate stiu.
Salut,
Am lucrat intr-un magazin dintr-un lant, si pot sa va explic o parte dintre probleme.
Casa de marcat este conectata la un server la care au acces cei din centrala (in cazul meu Bucuresti, magazinul fiind in Brasov), La sediu se iau hotarari privind evolutia preturilor (in sus sau in jos) si acestea sunt implementate in sistem, instant casa de marcat vede noile preturi.
Lucratorii sunt obligati sa verifice periodic preturile si sa le schimbe etichetele dupa caz.
Problema vine din faptul ca nimeni nu spune in avans maine la 15:00 oul de 2 lei se face 2 lei si 10 bani.
in plus un raion poate avea cca 100 de produse si e deservit de 2-3 oameni. care au si multe alte sarcini.
Nu pot spune cu certitudine ca n-ar fi o practica, insa de cele mai multe ori este pur si simplu lipsa timpului sau a interesului unor angajati corelat cu o lipsa de comunicare.
Am vazut mai nou in unele magazine niste etichete electronice, acolo puteti pati asta doar daca schimba pretul din momentul in care luati produsul de pe raft si ajungeti la casa, ceea ce e putin probabil.
tot la cora P, am patit-o cu fistic..si diferenta era de 1 la 2
@un om: din experienta mea de client de hipermarket -in alta tara- pot sa-ti spun ca vad tot timpul niste anagjati care colinda rafturile, echipati cu scanere de barcodes, si tot fac piu-piu pe-acolo de zici ca esti la ecograf. banuiesc ca printre altele, ei verifica si preful de la raft comparat cu ce zice scanerul, si cred ca unii au si posibilitatea sa reprinteze eticheta de raft in caz de ne-concordanta. (ce misto ar fi sa ai niste cyber-sobolani care sa faca asta, in loc sa platesti oameni… )
in plus, unele magazine, desi nu toate, au din loc in loc agatate niste scanere cu display, vestitele „price check machine”, unde cumparatorul poate verifica el insusi care e pretul si daca pretul coincide cu promo-ul.
adaugam pe lista Kaufland Targu Jiu.
Ma tem ca sunt nevoit sa insist!
E o metoda de furt. Banii se impart. Gestiunea se „regleaza” in back-office.
1. Chiar nu vi se pare suspect faptul ca intotdeauna pretul de la cassa este mai mare ca cel de la raft?
2. Cum se „regleaza” gestiunea atunci cand un client atent reclama neconcordantele de pret? Cum inregistrezi in contabilitate vanzarea unui produs la 2-3 preturi diferite in aceeasi zi?
3. Atunci cand supervizorul modifica pretul de la cassa, pretul ramane acelasi si dupa ce clientul a achitat sau se re-modifica la valoarea initiala pentru urmatorii clienti?
4. Pretul modificat de superviser la o cassa se modifica automat la toate cassele? Superviserul n-ar trebui sa modifice pretul dintr-un server care comunica cu toate cassele sau oricare cassa e conectata cu toate celelalte si poate fi utilizata ca si server?
5. In 10 ani de cand au aparut super-marketurile si apoi hypermarketurile in Romania cati dintre voi ati avut „placerea” sa descoperiti la casa un pret mai mic ca cel de la raft si de cate ori vi s-a intamplat asta? Dar un pret mai mare?
… mai ganditi-va!
Hmmm… Mi s-a intamplat zilele trecute ca la Real Craiova sa fiu taxat pentru o punga de cartofi congelati de 10 lei cu 100 de lei.
eh asa se intampla in toate magazinele..nu stiu de ce vi se mai pare anormal……
si eu am patit cu 6 lei diferenta, nu 50 de bani ..
Si la real e la fel. Niste nesimtiti…
Chiar citisem articolul de aici.. Si ma gandeam ca mie nu mi s-a intamplat asa ceva. In aceeasi zi dau o fuga in Real Timisoara pentru cateva cumparaturi rapide (in 10 minute eram gata), si a mea sotie gaseste un carnetel mic si frumusel, 11 ron cica. M-am minunat eu putin, zic ok, o fi poleit cu argint minunea de carnetel mic la 11 ron. Fuga la casa ca ne grabeam, cand colo imi pica ochii pe casa fix cand scana carnetul, nu mai putin de 24 ron! L-am smuls de pe banda l-am aruncat in poala la casiera si am zis scurt: e 11 ron pe raft. Nici nu a carait, a chemat repede sefa a anulat si a continuat ca si cum nu s-a intamplat nimic.
Situatia nu este deloc asa cum credeti toti. Am lucrat ca merchandiser pe magazinele carrefour , metro ,selgros , kaufland si real si nu exista absolut nici o intentie de a pacali clientul. Treaba sta in felul urmator : preturile se schimba periodic , in sensul ca scad sau cresc ( cu putin evident ) si de multe ori angajatii nu reusesc sa puna noile preturi . imaginati-va ca la un raion sunt mii de produse si e foarte greu sa controlezi daca preturile afisate corespund cu cele din sistem. Ca merchandiser te ocupi si de preturile produselor tale , cei de la firma dand mare importanta acestui fapt pt ca situatiile neplacute afecteaza imaginea brandului si a produselor firmei respective. asa ca nu este ceva deliberat . In plus se intampla ca unele produse sa aiba afisat un pret mai mare decat cel real , de exemplu eticheta arta 20 ron dar pretul real este de 19. Astfel de situatii nu mentionati?