Există, în lumea băieţilor de băieţi, concepţia că dacă eşti atent când conduci nu ai de ce să îţi faci CASCO, că dai banii aiurea agenţiilor de asigurări. În lumea reală, la 10 băieţi care se strecoară prin urechile acului încă un an exista unul care şi-o fură rău de tot, cât pentru toţi la un loc.
Aşadar. Mercedes an 2002, al unui băiat de băiat (administrator de club, paraşutism, snorkeli…pana mea), cum ziceam mai sus, mai deştept decât asiguratorii, a zis că nu îşi face el casco. Îi iese unul în faţă, îl buşeşte. RCAul lui îi plăteşte reparaţia meseriaşului cu Logan, care nu s-a simţit intimidat de Merţan şi… el plăteşte 130 milioane reparaţia maşinii lui. Cât costa CASCO pe an pentru janghina limuzina lui? 28 milioane. Cât costă asigurea pe an la Megane (un jaf de maşină, fie vorba între noi, numa’ fraierii îşi iau, adevăraţii îşi iau haudi sau merţedez)? 35 milioane la rcasuperieftin.
A fost sau n-a fost şmecher?
(poza e exemplificativă, luată de pe autovit, meseriaşul e aici)
Cat frate? Dau 360 de euro pe an pe o masina evaluata la 8200 de euro. Mai dau inca 100 pentru casco la vandalism si anvelope.
Mi se pare mult ce zici tu.
Am si eu un coleg care tot asa zice, ca ce rost are CASCO? Mergi atent, daca patesti ceva o repari la un service privat, iei componente 3rd party, te rezolvi ieftin. Culmea, are tot Mondeo. La cel mai mic accident posibil, gen un far, o capota indoita si o revopsire partiala, tot da mai mult decat dau eu pe CASCO pe tot anul si stau linistit pt orice problema.
Există oameni care nu plătesc casco din principiu, pe sistemul „ete de-aia”. Ştiu cazuri de oameni cu bani care preferă să dea 100+ milioane la 5 ani, pentru un accident de genul celui prezentat, decât câteva zeci pe Casco. Pentru că aşa au ei chef şi nu vor să le dea bani asiguratorilor, aceste persoane cumsecade.
În plus, când te ştii că nu ţi-a trebuit casco vreo 10 ani de zile, mă-ndoiesc că te încurajează ceva să-ţi faci fix acum, cu preţurile actuale.
ma asteptam eu sa fie o reclama pe undeva :))
rcasuperieftin nu are Fiat la categoria de masini pentru care poti obtine preturi informative, deci nu-mi voi face la ei Casco sau RCA pentru Ferrari :))
rcasuperieftin e de fapt superscump. Recomand alianzdirect.ro, putini mai scumpi, dar fac plata imediat. Nu poti sa compari casco-ul masinii tale cu al altuia pentru ca e istoric diferit pe CNP-ul fiecaruia.
@Virgil: bre, prima propozitie se contrazice cu a doua.
cunosc pe cineva care dupa ce a terminat de platit leasing-ul la un avensis nu si-a mai facut casco ca cica si asa nu a avut nici un accident in 5 ani. si dupa vreo 2 saptamani a intrat intr-o caruta. numai 180 de milioane l-a costat reparatia.
suntem prea saraci pentru o asigurare (super)ieftina…
Is si io unu din aia, de am avut casco atat timp cat a fost masina in leasing ( era obligatoriu ) si apoi nu am mai facut. N-am cine stie ce experienta, vreo 100k km in 5 ani, n-am fost niciodata aproape de a face un accident din vina mea.
Stau in bucuresti si nu ma mai intereseaza ca masina sa fie stralucitoare, mi se rupe de zgarieturile de parcare. Am gasit si o aripa infundata, am indreptat-o la baieti pe 200 de lei, acu doar se vede ca e usor zgariata. Nuj cat o sa ma coste revopsirea masinii , probabil fro 3000 de lei. Da nu-s dispus sa platesc casco fara fransiza 3000 de lei pe an ca sa am masina ne-zgariata tot timpul. Oi vopsi-o inainte s-o vand.
Riscuri ? Evident. Sa cada un copac peste ea. Sa-ti sara un biciclist sau un pieton in fata, s-o bagi in sant sau in pom ca sa nu-l omori.
Din pacate fac parte din categoria mentionata de tine (baieti de baieti). Polita casco este cu dus si intors, de exemplu mie mi-au cerut cei de la Allianz 8.000 euro pe an…. sa fim seriosi, cum sa dau pretul unei masini medii pe o polita anuala casco. Am prieteni care au dat suma de mai sus, care au avut pagube si nu au fost despagubiti.. firma asiguratoare motivand ca avariile erau prea mari sau manopera prea scumpa…. Eu nu am casco de mai bine de un an si nu am avut incidente pana acum. Eu m-am asumat responsabilitatea de a merge fara casco, daca e sa patesc ceva, asta este, platesc si sper sa nu patesc din nou. Ca sa am o paguba de 8.000 (34,400ron) trebuie ca masina sa fie praf…. pana acum, eu consider ca am economisit suma de sus. A trecut un an si am ramas cu 8k in buzunar.
@sby: de curiozitate, ce masina ai de costa 8K asigurarea?
Conduc de ceva vreme pe soselele patriei si la toate masinile pe care le-am detinut de-a lungul timpului am avut CASCO (acu’ 12 ani aveam CASCO la Trabant :D. Se mira pana si garcea cand ma mai oprea…). M-am tot intrebat de-a lungul timpului ce rost are sa platesc CASCO daca nu am avut nici un accident. Anul acesta am primit raspunsul. M-a prins grindina la Horezu si mi-a facut masina muci. Varza. Reparatia a costat aproximativ 6000 eur (faruri, parbriz, stopuri, stergatoare, capota motor, oglinzi + vopsitorie integrala). Inca vre-o 5-600 eur si era dauna totala. M-am dumirit si eu in sfarsit de ce este bine sa ai CASCO. Am facut o socoteala rapida si am ajuns la concluzia ca suma platita catre asigurari in toti anii de soferie fara evenimente a fost aproximativ egala cu valoarea reparatiei.
Audi A8 4.2 Quattro din 2007, problema este ca cei de la casco se iau dupa pretul de achizitie de noua, care in cazul meu a fost de 118.000euro…
@sby: am inteles. practic, iti place sa te plimbi in A8, dar teoretic nu ai bani de ea. mişto.
zoso, cata bere dai daca-ti mai dau un exemplu de pe cg, proaspat angajat care isi ia un alfa romeo 156 gta (3.2 litri) cu 5000 de euro si intreaba cum se fenteaza impozitul si cauta innebunit un tico, ceva
te referi la patrick? https://shop.pglesports.com/
Pe de alta parte, masina din 2002, in mod sigur la prima dauna atat de serioasa. Ia fa un calcul cat l-ar fi costat pe gigel casco an de an. Ia-n considerare si faptul ca valoarea primei casco scade an de an, odata cu valoarea masinii. Spun asta din prisma unuia care tocmai a platit cel de-al 5-lea an de casco fara a avea vreun incident. Deci in cazul de fata, calculele tale nu sunt tocmai conforme cu realitatea. Baiatu daca platea casco din primul an si pana acum, fii sigur ca doar in primii doi ani acoperea cei 13.000 ron. Pe de alta parte normal ar fi ca atunci cand iti iei o masina de 50.000 de euro, sa-ti permiti si cateva mii un casco.
Zoso: Eu nu te-am atacat si nu inteleg de ce ma ataci tu pe mine…. Nu este o vorba de bani, este vorba de principiu…. cum am zis si mai sus, daca e sa o fac praf imi asum responsabilitatea si platesc reparatie cash, fara cea mai mica problema. In loc sa dau 8.000 e la Allianz degeaba, cum de exemplu as fi dat anul care a trecut. Recunosc, am gasit odata masina atinsa usor in parcare, in secunda doi m-am dus si am remediat problema, m-a costat 500e, aia e, nu e o tragedie si nici nu a fost 8.000e. Nu am zis ca nu imi permit sa dau acesti bani, daca costa rca-ul 8k plateam fara sa stau pe ganduri sau ma orientam spre alta masina. Dar fiind la alegerea mea, si o protectie pentru mine (nu pentru altii) asa cum am zis mai sus imi asum acest risc, pentru simplu fapt ca decizia imi apartine.
@sby: nu te atac, e doar o parere care difera de a ta. ma bucur ca iti asumi, sunt putini oameni care au curajul sa faca asta. majoritatea merg pe burta.
Nu e vorba de bani la @sby, e doar incapatanat. Sa fie cum zice el si sa nu aiba nevoie de casco.
Eu am casco si cred ca e cea mai buna treaba, imi fac masina pe casco in fiecare an. Astept sa se stranga chestii si o repar cand am timp. De la mine n-a castigat casco bani, chiar pot sa zic ca am fost pe plus
P.S. Nu cautari cel mai ieftin casco, suntem prea saraci pentru lucruri ieftine.
Am auzit si eu o povestioara la un pahar.. a intrat unul cu un ursulet inmatriculat in bg, fara rca, fara bani, fara nimic pe numele lui.
Acum stai si judeca-te cu el daca nu ai casco si poate in 20 de ani iti recuperezi paguba.
Stii cum se spune: „Fa-ti Casco! Daca nu, casc-o!”
Dap. si eu am o cunostinta cu un Opel Vectra de prin 2005 care a lovit noaptea un cal. Fara casco, reparatia a costat vreo 3500 EUR – si asta nu la service Opel. Asigurarea costa vreo 35oo RON.
De ce va intereseaza daca are Gigel CASCO? Are sau nu, nu va afecteaza cu nimic.
nu va mai agitati atat, este un post platit
@octavian: ai ceva informatii pe tema asta sau esti un prost care nu se poate abtine sa nu comenteze?
Rabla mea merge pe 35 de ani si in tot acesti ani s-a platit asigurarea mica degeaba. Acum o am in parcare, in perfecta stare de functionare, itp (la RAR Grivita, masina e beton), parcare, impozit, tot, dar asigurare expirata.
Nu pot sa mai circul acum daca nu dau 2 milioane degeaba. Am mai dat doua degeaba, acum 6 luni cand am facut itp-ul. Daca vreau sa dau acum o tura prin oras, tre’ sa scot iar 2 milioane, ca na.. parca nu e benzina destul de scumpa si asa, cu 2 treimi doar taxe..
Acum cativa ani buni, aveam o masina de la firma la care lucram.Eu aveam grija de toate actele ei, la un moment am anuntat ca expira CASCO care era full, ei neavand bani nu au reinoit polita. Zilnic le spuneam, ei : n-avem bani. Dupa 2-3 luni masina a fost furata, paguba mare de tot.
Mi-am luat masina, evident fiind patit, full CASCO, in primul an a fost sparta de 3 ori cu pagube insemnate ! Dar…aveam CASCO !
@petrica. probabil si-a spart doar un far daca a dat doar 180 de milioane. am un coleg care are corola si si-a rupt capacul de la cotiera. nu costa decat 22 de milioane.
Totusi postul asta e nepretuit: https://shop.pglesports.com/#post36354356
El vrea bmw sau audio a6 de peste 2,5l. Unul ii spune sa-si cumpere smart pentru oras iar el raspune (de observat partea cu „obiectivitatea pentru nevoile lui”):
„totusi vreau masina cu prestanta, nu jucarie de femei.
la munte nu o sa fac drumetii cu masina, maxim pana in parcare la hotel, 90% o sa merg prin oras cu ea.
haideti, vreau pareri obiective audi vs bmw, modelele de mai sus avand in vedere la ce imi trebuie .”
La megane consola, de fapt doar plasticul ala, costa 40 de milioane si nici nu se schimba pe casco.
I LOLed la OP:
cocalar stupid de romania care nu se simte barbat daca nu are nspe sute de cai sub cur si care nu stie altceva decit bmw (si, mai nou, audi). sutele de cai putere nu au absolut nici o justificare (zice ca merge doar in oras). evident, nu-si permite o astfel de masina si viseaza chilipiruri.
si dupa aia nu ai loc pe strada de jmekerasi din astia cu impresii de donald trump dar care n-au bani de un senvis si-o cola.
Chiar intereseaza pe cineva ce masina are gigel si daca si-o permite? Cu ce dracu’ va afecteaza pana la urma daca isi face omul casco sau nu? Sunt motive sa platesti casco, sunt motive sa nu platesti. In schimb nu vad motive sa te intereseze daca are gigel casco sau nu are.
Mi-am adus aminte de ce am vazut mai de mult pe un forum:
, al doilea post.
…citez „ieri am scos masina din service. tot ieri a fost furtuna.” Cred ca pentru unele situatii nu e destul sa „ai grija”
700eur/luna medie (la coaja lui de mertz) in 10 ani 7k. 1 eveniment de 13kron=3keur. avantaj coaja mertzan.
ideea ca poti concluziona dintr-un „calcul” ca mersul atent este mult mai ieftin de casco e o prostie. oricit de bun sofer ai fi, tot dai peste idioti in trafic. daca ai nervi, timp si bani sa risti sa mergi fara casco doar ca sa faci o economie – n-ai decit. pe mine m-a lovit unul in parcare si am inlocuit 2 portiere. pe casco m-a costat 100e si s-a rezolvat in 5 zile, si mi-a venit masina acasa reparata. altfel costa o gramada, nici nu stiu cit. nu e o chestie de calcul economic, ci una de prudenta economica.
@Zoso. Tipul cu Alfa mananca cacat. Masina are 1600 cm cubi, e euro 3 si e din 2001. Taxa de inmatriculare zice el e de 557 de euro. Eu am platit la un Sandero 1.6 euro 4 nou 775 euro taxa. Deci anuntul e vrajeala sau tipul e dobitoc
cred ca e si chestie de noroc. sa zicem ca-ti iei masina noua.faci casco.peste 7 ani, busesti masina si apelezi la casco.
problema e, cit ai platit in astia 7 ani la casco ? probabil cit ar valora masina ta peste 7 ani….sau chiar mai mult….
@k: mare dreptate ai. Eu la un Sandero luat in rate fixe pe 10 ani platesc CASCO lunar 120 de lei. Problema e ca 10 ani rata mea la CASCO nu scade desi masina se devalorizeaza luna de luna. Cert e ca in 10 ani ajung sa platesc vreo 3000 de euro CASCO in conditiile in care masina asta peste 10 ani nu va costa niciodata 3000 de euro.
Nu cred ca putem pune semnul de egalitate intre lipsa casco si smecher, deoarece la masinile mai vechi de 10 ani nu se poate face casco, iar multa lume nu-si permite sa plateasca 200 de lei pe luna numai casco, cind are 1000 lei salariu.
Iar casco cu fransiza e pacaleala. Daca ai mai multe evenimente minore (stop spart, zgirieturi, parbriz crapat) ajungi sa platesti si casco si lucrarea la masina.
No. E simplu. Chiar si cu fransiza.
Cazul meu: in 2 ani jumate de cand am luat masina am platit CASCO cam de 3000 lei. Daune: 2 Cauciucuri taiate intr-o groapa + suspensii etc, capota + plafon + portbagaj indoite si revopsite + parbriz pleznit la furtunile din vara, zgaraieturi si lovituri in parcare, total = 5600 lei. Logan.
Cazul unui coleg mai ghinionist: in trei luni, 2 parbrize, 2 portiere schimbate + vopsire si indreptare aripa, pana de motor pe A2. Total = 4600E, cei de la asigurari l-au sunat si reziliat contractul dupa ultima dauna(marlanie). Kia Cee’d.
Concluzie: E rau sa dai banii la CASCO, dar mai rau e far’ de rau.
casco – e o mare marlanie
in general toate asigurarile fie ele de masina, de casa, cu acumulare, fara acumulare, cu tralala, fara tralala de la ala sau de la alalalt sunt menite sa iti ia banii si basta
daca vor asiguratorii nu iti dau banii si gata
umble prin procese, ei au agentii lor constatatori care jura in instanta ca te-au vazut cum iti loveai intentionat masina cu o bata de baseball numai pentru ti-o repara pe asigurarea casco…etc
sunt n’spe mii de cazuri in care asiguratorii isi baga picioarele si nu platesc, iar statul ii protejeaza.
am un prieten care a platit casco timp de vreo 5 ani, in total approx. 5 mii de euro … a avut accident si a solicitat asiguratorului vreo doua mii de euro pentru reparatii. a primit prin gura si se uita acum la masina cu tot cu casco
@DFT – nu te supara, dar nici cazul tau nu prea pare genul de caz agreat de asiguratori. daca iei masina sa te comporti cu ea ca si cu o caruta, atunci renteaza casco (pana la un punct).
ala cu a8 care plateste 8000e la dauna total mananca kkt.
am avut dauna de 5000e la impact frontal la o masina care valoarea sub 1/5 dintr-un a8 nou .. deci 1000 € pe an parca a devenit chiar o afacere buna
Daca ai si tu si colegul masini de la firma, in cazul in care v-as fi patron v-as da afara in secunda 2. Ce faceti fratilor cu masinile alea??
@khru3l: nu inteleg ce vrei sa zici… eu ti-am zis ca cei de la Allianz mi-au cerut prima anuala de 8.000 euro pentru a asigura masina la ei… nu vad unde am mancat kkt, daca atat mi-au cerut.
Virgil, ai dreptate! Aliantz sunt cei mai buni , fac plata imediat…dar au si preturi pe masura.
Vad ca anu` asta au lasat la pret CU MULT sub alti asiguratori , pentru persoanele in varsta si care au carnetul de ceva ani.
animaloo: Costul de achizitie a masinii, conform facturilor in 2007 a fost de 118.000 euro, in 2009 cand am cumparat eu masina si m-am dus la Allianz, mi-au evaluat masina la 60.000 euro. Astazi in Germania o masina similara costa in jur de 40k.
Mi-au zis ca polita anula ma va costa 8.000 euro, Allianz a recunoscut costul mare dar a motivat ca polita este scumpa pentru ca anumite branduri/modele intra intr-o categoria aparte, anume „risc de furt ridicat”… din pacate masina mea facea parte din aceasta categorie..eu sunt convins ca pretul este umflat de asigurator maxim.
Asa cum am mai zis, imi asumi riscul, iar daca e sa avariez masina din vina mea, nu vad cum as putea sa fac o paguba de 8.000e decat daca e dauna totala, si atunci ii voi multumi celui de sus ca inca traiesc si nu imi voi face griji prea mari daca imi iau sau nu banii pe masina.
La noi toate preturile sunt „umflate” maxim. Sa imi explice si mie cineva cum se poate ca la Porsche sa existe preturi diferite pentru manopera la o masina, de exemplu la A8 si Q7 ora de manopera este de trei ori mai mare decat la un A4….
Am facut prima revizie in Ingolstadt si m-a costat 420 euro, odata ajuns in RO am sunat la sa aflu cat m-ar fi costat aici, surpriza! aceasi revizie la Porsche m-ar fi costat intre 2,600 – 3,000 ron…
sunteti sclavi ai unor conceptii, in volvo-ul meu au intrat o gramda, zgarieturi,lovituri etc…it does not give a shit, if you can read me, sa citez un clasic in viata, plus ca zoso e un basist convins, macar de i-ar da o handjob udrea
@sby: masina cat a costat masina? Nu ii scade si ei valoarea casco?
mie mi-a fost de ajuns o clipa de neatentie sa imi fac fata masinii praf. Vina mea. Asa ca am bagat-o in service, am reparat toate zgarieturile existente.
Totul la 15mil /an
Scurt si la subiect:
1992-1995 – OLTCIT, CASCO, fara nici o dauna;
1994 – 2004 – AUDI 80, CASCO, fara nici o dauna;
1998-2003 – Nissan Primera, CASCO, nici o dauna;
17.oct.2003 – 16-nov.2003 – Audi A6, FARA CASCO, DAUNA TOTALA !!!
2004 – actual – AUDI A4 – CASCO – ceva oglinzi furate, spoiler, usi, aripi ciobite prin parcari de diversi – zero cheltuieli, reparatii in max 1 saptamana;
2009 – actual – Lexus RX450 – CASCO – fara nici o dauna;
2010 – actual – WV Polo – CASCO – fara nici o dauna.
Morala? A6-le ala pe care nu am apucat sa il folosesc nici o luna m-a costat mai mult decat tot ce am platit la CASCO din 1992 pana acum. Asadar NO COMMENTS ! CASCO MERITA !
@sby: Păi în România salariile sunt mai mari şi serviciile prestate mai de calitate. Sau nu? A, stai, numai salariul „patronului” este cu câteva zerouri mai mare… şi asta nu neapărat pe cartea de muncă ci prin off-shore-uri sau alte inginerii…
Pe scurt sunt de acord şi cu utilitatea asigurării CASCO, dar şi cu lipsa ei pentru cine consideră că îşi poate permite să piardă toată maşina fără să se sinucidă din cauza asta. Ca de obicei problema este cu cei mulţi cărora casco li se pare scump dar totodată maşina reprezintă întreaga lor avere. Sau pe aproape. Însă aceştia au o problemă de educaţie financiară mai mare de atât…
Si revin… La accidentul cu A6 eu nu am avut nici o vina, a fost un transportor de masini furate din Italia, cu acte si asigurare false. Am platit si 3 ani de procese in care omul a iesit cu 3 ani cu suspendare desi a fost vorba de un mort si spitalizare la alte 2 persoane de peste 6 luni de zile plus 2 masini distruse 100% !!! Dar el nu a platit nimic, „ca nu are de unde”. Avocatul lui – stimabilul domn Soricica – daca va spune ceva numele.
Si pe 18.nov.2003 aveam intalnire cu brockerul de asigurari Dar am zis ca nu se intampla nimic daca merg o luna fara casco avand carnet din 1992 si fara nici un incident. Asadar FITI ATENTI !
Ca veni vorba de Audi : https://youtube.com/watch?v=lqJDuZIcQ34
@DanC: Da, adevarul e ca ma comport cu masina ca o caruta ca intru cu 60kmh intr-o gura de canal nesemnalizata, e tot vina mea ca sunt furtuni violente afara si locul de parcare e sub un copac sau ca sunt retarzi care nu au idee cum sa parcheze sau care lovesc cu sete in masina de alaturi cand deschid portiera. Dap. Le-am facut pe toate astea doar ca sa stau cu masina in service, nu? Si vezi ca erau doua masini acolo. Amicul meu si-a pleznit parbrizul cu pietricele de 2 ori mergand pe A1, restul indoiturilor sunt din vina lui exclusiva.
M-a enervat la maxim reclama de la final. E real articolul sau e doar un pretext pentru rcascump punct plamea?
@ipo: articolul e real. reclama e bouns.
imi pare rau sa citesc ce tocmai am citit mai sus(da stiu raspunsul atuncia nu citi) dar polita casco in opinia mea e facuta sa eviti accidentele neplacute din minunata noastra lume adica se trezeste unu ca i-ai ocupat locul de parcare si-ti lasa o amintire cu cheia,sare o piatra din basculanta din fata ta si-ti ciobeste parbrizu. sau acuma facem casco ca in caz ca daca io ma bag cu tupeu cu mettzanu’ si ala cu loganu nu e intimidat sa fiu acoperit.si greseala mea in cazul de fata nu e ca m-am bagat cu tupeu cand nu aveam dreptul ci ca nu aveam casco.mdea! asa o fi! o zi buna! si banuiesc ca postul va fi sters deoarece am jignit injurat sau nu am pupat in c__ pe moderator. apropo io conduc un opel fara casco.
Da, obligatoriu CASCO. Motive? Pai, sa vedem. Acu’ vreo luna, luai si io permisu’ pe niscaiva Vitichi si niste euroi de completare la lipsa de 25 % a lu’ nenea politaiu’. Acu’ fo doua zile, facui si un credit mititel pe buletin pentru un Seat (am avut de ales intre Seat, Skoda si Logan – a se citi Sandero – )Credit de nevoi, ca deh, aveam nevoie de cascaraveta. Azi facui CASCO. Dimineata. Pe seara, luai una bucata doza reactiv, bagai cedeu’ cu Guta la maxim, si iesii in trafic. Acolo, am gasit un Sandero (citit Logan, de care de altfel am vrut si io). Si ne bagaram la o liniuta cu cascaravetele. Asa, cocalareste, pe ritm de Guta. Lovii vreo doi la giratoriu si vreo 10 parcati (fi-le-ar prioritatea si parcarea de oaie, ca io aveam treaba). Da’ ma doare la pix. Io am CASCO. Maine o bag in service. S-o faca dracu’ urgent, ca io am treaba, am intalneala cu „baietii” la liniuta de cascaravete de 1.4 – 1.6.