Mașini: Dacia Hipster continuă pe trendul Twizy și Ami

Pentru cei care se miră de cât de simplu este Dacia Hipster, aș dori să vă aduc aminte că înainte de mașina asta au existat Renault Twizy (2014) și Citroen Ami (2021), ba chiar și BMW i3 (2017).

Toate aveau în comun ceva: se adresau unui public căruia nu-i pasă de mașină, vrea un mod să ajungă din A în B fără bătăi de cap. Nu îi pasă aproape deloc de mașină, este doar o unealtă care are o treabă de făcut, vrea să fie ușor de întreținut, să nu-i dea bătăi de cap, să se conducă și să se parcheze ușor.

După ani în care toți constructorii auto au mers pe emoția stârnită, pe iubirea de brand, pe calitățile mașinii, apariția unor asemenea anomalii semnalizează că există public și pentru așa ceva, public care este chiar mai ignorant la campaniile și mesajele transmise de econobox-uri. Cum, nu vrei o mașină funky ca Clio sau Yaris sau Fabia? Vrei chiar ceva mai simplu? Avem.

O să se vândă, la fel cum s-a vândut și Spring.

Dacia pe care o vor românii (de aici):

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

102 comentarii

  1. isofix are?

    • Dăcât … Legofics!

      Comentariu apreciat.383
    • Va avea isofix ca e obligatoriu în EU (Soros, Bruxelles et. co vor sclaveți pe plantații)

      /sarcasm

      Isofix din 2021 este montat obligatoriu din standard pentru toate autoturismele produse în Europa. De obicei, prinderile ISOFIX sunt integrate pe locurile din spate (cel puțin două).

      Imi povestea un amic ce raise el în Italia, prin ceva schimb de studenti. Familia avea 4 buc Fiat Panda parcare in fata casei, fiecare lua prima mașină care era disponibilă și pe aia o folosea la nevoie. (parcarea era gen culoar, prima mașină era blocata de următoarele 3). Da, și benzina era mai ieftina, dar era un stil de viata interesant

      Comentariu apreciat.4513
    • are. vezi punctele pe bancheta din spate

      60
    • Dar tetiera reglabila pe spate?

      41
  2. Dacă-i pune și cutie automată deja i se dublează prețul…

    Indecis. Tu ce zici?1043
  3. Apropo de chestii pe care le vor romanii. Dacia 1300 sport cu schema de mai sus ca sa zicem, cand cere cineva dodge hellcat, ca avem dodge hellcat acasa

    234
  4. Arata ca un frigider pe roti. Zici ca e desenata de un copil de gradinita. E urata cu crengi.
    Trendul asta butucanos l-am observat si la alte masini electrice.
    Chiar vor sa-si bata joc de noi ?

    Indecis. Tu ce zici?40120
    • De mult astept sa apara si in europa masini de oras in stil japonez, mi se par cele mai eficiente ca format. Nici asta nu e perfecta, dar decat deloc…

      Comentariu apreciat.5914
    • Ah, scuze, retrag comentariul, acu vad ca e cat un lastun…

      1115
    • E inca concept, daca va intra in productie nu va arata asa, are prea multe detalii care costa. Va fi mult mai plictisitoare.

      161
  5. Care este obsesia cu schimbatul siglei?! Nu puteau sa o pastreze pe aia comunista? O continuitate estetica nu putem avea?

    Indecis. Tu ce zici?1834
  6. Scion xB vibes

    112
  7. Partea misto este ca de fapt chiar arata misto, seamana cu masinile japoneze de oras Kei car .

    Comentariu apreciat.3913
  8. NOU
    #34

    Sa ii pună 1.5 dci, cumpara romanii producția pe 2-3 ani in primele 20 de minute.

    Indecis. Tu ce zici?286
  9. Spring s-a vândut cat timp a fost subventia de la stat mare și se putea lua cu maxim 10 000 euro…altfel, nu da cineva 15 000 pe o mașinuță de jucărie….
    https://www.gsp.ro/sporturi/noutati-auto/vanzari-dacia-spring-programul-rabla-2025-831560.html

    Comentariu apreciat.341
    • Și dacă și asta o sa fie făcută în China, ca Șpring, suntem niște ‘destepti’ noi europenii…

      https://adevarul.ro/stiri-externe/europa/china-si-rusia-front-comun-pentru-demoralizarea-2477482.html

      151
    • Am înțeles că UE vor să acorde subvenția doar pentru vehiculele electrice produse în Europa, iar unele state deja o aplică anticipat.

      181
    • pai cat de logic e sa subventionezi industriile concurente?

      110
    • Nu există mașini electrice produse în europa. Există cel mult mașini electrice asamblate în europa din piese produse în china/taiwan.

      Chinezii nu se pricep la mașini pe combustie pentru că e foarte dificil să lucrezi cu toleranțele necesare să produci motoare care să fie fiabile, mai ales în vremurile noastre când avem standarde de consum și poluare ridicate. Ca să nu mai zic de complexitatea unei cutii automate moderne.

      Europenii au experiență în asta de 100 de ani, e foarte dificil și așa. Chinezii în 2017 se lăudau că au reușit pentru prima oară să producă bila perfect rotundă din vârful unui pix. Sună ridicol dar e simbolic pentru nivelul de precizie necesar. De fapt bilele alea se importau din Elveția, puse în pixuri și exportate înapoi.

      Problema e că la electrice totul e mult mult mai simplu și n-ai ce să concurezi cu ei. Taiwanezii fac chestiile de finețe (chipuri, pcb-uri, etc) iar roboții din china fac bateriile și motoarele electrice.

      124
    • pe piata autovehiculelor, toate produsele concureaza intre ele, indiferent de propulsie. subventionand cu 10 mii de euro electricele, poti muta decizia de cumparare de la o europeana termica spre o chinezeasca electrica. decizia logica este sa nu mai subventionezi decat ce este produs in ue, ca sa iti ajuti industria sa recupereze.

      42
  10. Ba, mie imi place. Ca exercitiu de imaginatie: locuiesti in marele oras, esti comod, cumva inapt din punct de vedere tehnic, nu prea iti plac masinile, motoarele, nu le ai cu astea, nu ai rude la tara, mergi doar la birou si cumparaturi, faci comanda mai des decat iesi din casa, preferi sa pleci cu trenul\avionul\autobuzul in concediu, ai undeva pana in 30 ani. Ai lua masinuta din articol? Eu as lua-o.

    Comentariu apreciat.7412
    • eu da.
      un use case și mai bun este ca orașul să aibă câteva mii de din astea pe post de închiriat cu ora, stil trotinete. iei una din apropiere și o lași unde ai treabă, etc. Încărcarea ca la trotinete, ori se ocupă cei de la firmă, ori poți să o faci tu și primești credite în app.

      Din păcate nu putem avea așa ceva din motive că suntem babuini și le-ar strica, murdări imediat. În alte țări din EU există, Bolt Drive, dar sunt mașini diversificate, de la Toyota CHR la Tesle.

      20
  11. Pai nici mie nu prea imi pasa cu ce masina merg, sa mearga ok, minimum de confort si siguranta ok. Dar la 1.90 m inaltime, cam greu sa ma urc in asa kart. Plus ca la ce alimentatie au in ziua de azi, adolescentii cresc in ritm accelerat. Am luat cu masina niste fete de 15-16 ani, cred ca aveau 1,70 inaltime, deja simteam nevoia de Skoda Superb.

    185
  12. Daihatsu Materia arata mai bine?
    Frumusețea e in ochii privitorului, s-or găsi clienți și pentru ea, depinde cu ce preț vine, acolo e durerea.

    140
  13. La cat stau romanii si sufla-n cur masinile pe la spalatorii, va avea 3 clienti in tara.
    Si pentru ca m a stârnit fraza ta: ce plm e cu neamul asta a nostru de tine si are grija de masina mai ceva decat de femeie? E doar o tabla care te duce din a in b.

    Indecis. Tu ce zici?3715
    • In mare e lipsa crasa de educatie/cultura generala, combinate cu sechele lasate de saracia lucie din anii 80, 90, 2000, cand nu iti puteai permite nici o Dacie second hand.

      184
    • Contează si femeia, dar să arăți că i-ai pus silicoane in țâțe si botox in bot, altfel tot mașina e baza.

      121
    • Sunt alții mai rău ca noi, vezi Mercedes Nation – Albania. Astia nu aveau voie sa aiba masina inainte, nu ca stateau la rand ca noi.

      Daca intra Albania in UE, n-o sa mai fim noi pe primul loc la accidente.

      90
    • notă: românul are grijă de mașina LUI
      că dacă e a altuia, închiriată sau a firmei, o forjează cât duce, o rupe prin toate gropile și o ține plină de noroi până nu se mai vede culoarea sau numerele

      11
  14. E clar ca designul e polarizant. Mie cam toate masinile mi se par urate, dar asta chiar imi place mult, culmea. Daca as putea sa merg cu ea la ski sau la drumuri de 2-300 km, as lua o, ca pe distante mai lungi oricum nu folosesc masina.

    36
    • Poti s-o iei pe munte linistit, iti pui centura si o iei ca pe rucsac.

      Comentariu apreciat.391
    • ”Daca as putea sa merg cu ea la ski sau la drumuri de 2-300 km”
      adica exact ce nu poate sa faca.
      si eu mi-as lua o electrica noua pana in 25.000 euro, in care sa incapa 5 persoane inalte si bagajele lor, cu 700 km autonomie reala si cu garda la sol inalta.

      30
  15. Un prieten are i3 si e super incantat de el. Am mers si eu de cateva ori cu ea, daca ai drumuri prin oras si cam atata e superba.
    Se fac masini pe scenariul ca oamenii au mai multe masini si pentru una dintre ele e suficient sa fie spatiu pt 2 persoane si un minim de bagaje.

    83
  16. Masina este asociata cu simbolul falusului. Stiu, este o mentalitate medievala dar atat s-a putut.
    Ma gandesc ca o astfel de masina ar putea fi folosita de posta romana sau de alte companii si regii de stat. Chiar si de unii contractori: electricieni, instalatori, cablisti, etc. care se freaca in orase.
    Aici Bolojan ar trebui sa faca reforma.
    Credeti ca unui inspector ANAF i-ar fi rusine sa coboare din astfel de masina?
    Eu zic ca da. Chestie de falus.

    138
    • Și eu care de când a apărut visez la una:D
      Desigur dacă nu o strică zgârcindu-se la capacitatea bateriei și puterea motorului.

      42
  17. Avea bunicu’ un U650… arata mai bine

    1210
  18. Este o tendinta absolut normala, vizibila si la telefoane, electrocasnice etc.
    Incet-incet, ajungem la o distopie futurista (in unele domenii suntem acolo deja):
    – toate aparatele noi contin „inteligenta artificiala”, cand deschizi frigiderul iti baga doua reclame, iti recita ce ar trebui sa reaprovizionezi si apoi iti baga doua retete de pe chatGPT cu ingredientele pe care le mai ai (probabil daca chiar te apuci sa le gatesti risti internarea)
    – ca sa poti accelera intr-o depasire, trebuie sa introduci parola si sa dovedesti ca ti-ai platit abonamentul la acceleratie si pe luna asta, la fel pt. incalzire, dezaburire etc.
    – orice cacat de aparat e touch-screen, nu mai exista butoane fizice
    – orice cacat de aparat contine un „computer” cu un ecran, care nu numai ca nu ajuta, dar e si primul care se strica si face aparatul inutilizabil
    – orice televizor e „smart”, plin de „aplicatii” inutile care necesita fiecare propriul abonament la producator.
    Inteleg ca e nevoie de progres si nu poti ramane la infinit la televizorul cu lampi si la telefonul fix cu rotativa, dar lumea s-a cam saturat si incepe sa prefere functionalitatea in locul brizbrizurilor, mai ales ca toate sunt pe bani frumosi.

    Comentariu apreciat.386
    • Povestea un fost coleg de facultate, ajuns manager prin automotive, că la un interviu a întrebat mai mulți candidați care e cel mai simplu mod să faci un LED să clipească. Unul n-a zis despre multivibratorul astabil, pe care eu l-am învățat la orele de… fizică din liceu și l-am reîntâlnit în anul 1 de facultate. Toți au zis că folosesc un ATtiny sau PIC și scriu un program care setează pinul X ca output și așa mai departe.

      23
  19. Nu e pentru românia, e pentru vestici, pentru capitalele și orașele mari europene unde lumea vrea ceva un pic peste un scuter.

    Și da, pe tineri nu-i interesează deloc de mașină, vor doar ceva ce să te ducă/aducă și cam atât. Fetele tinere din vest nu mai sunt impresionate de mașini, așa că publicul cumpărător se adaptează :))

    Indecis. Tu ce zici?273
  20. O sa se vanda fix cat s-au vandut twtzy, ami, spring (fara subventie), alt success rasunator. fasss

    99
  21. Mie îmi plac mașinile pătrate în general.
    Îmi place foarte tare cum arată Springul. Nu-mi place de loc Hyunday Inster.
    Îmi place și asta și mi se pare ideală pentru oraș.

    În continuare prețul electricelor e umflat. „Nimeni nu vrea electrice, au scăzut vânzările” – da, boss, la prețurile fără subvenție.
    Uitați-vă cât costă un Hyundai i10. Pe-acolo să fie și asta (și altele din gașca ei) și bate la cur orice termică de dimensiunile astea.

    65
  22. imi amintesc de vremurile cand ajunsese un logan 13 000 EURo si zicea lumea ca a inebunit lupu’, cine da atat pe un 1.5 disel?
    Acu cica asta e ieftina

    163
  23. Unica mea problemă cu genul ăsta de mașini în România este ca vine Ana coxată pe un BMW de două tone jumate și te face căcat.

    În rest în marile metropole din vestul Europei se va vinde în numere suficient de mari, mai ales către flotele de ridesharing (ma refer la Miles, FreeNow, nu la hipsteri taximetriei
    ). Aici cu cât o ai mai mică cu atât ai șanse mai mari să găsești loc de parcare. Plus că decât să-ți rupi dinții cu trotineta mai bine ți clănțăni cu Hipsterul, nu te ninge, nu te plouă.

    Comentariu apreciat.401
  24. 2 lucruri:
    – in mod normal, depinde totul de pret…
    Daca se scoate de pe ea chestiile de hiper siguranta : chestia aia cu atentia soferului, unghiul mort,etc si are pret perfect, va fi un hit . Momentan am citit ca pledeaza pentru schimbarea de reguli Renault si Stellantis, dar doar daca maisna e in oras…nu stiu cum se poate asta face, dar ar fi un plan posibil daca e intins pe cativa ani.

    – Dacia aia restilata de 1310, arata beton

    110
  25. mini hummer h3

    90
  26. „… cât de simplu este Dacia Hipster …”
    Cred ca prima masina simpla, proiectata si produsa pentru nevoi basic a fost 2CV-ul. O reparai cu o surubelnita si o cheie … franceza :)

    110
  27. Mașină de oraș – poze promo în pădure.
    Target de client mămici care își duc copiii la școală – doar 2 uși și spațiu inaccesibil la rândul 2; bine că au pus isofix pe un singur loc din spate, dar pe unde bagi copilul acolo tot rămâne un mister.
    Target de client cuplu tânăr care merge la shopping – portbagaj inexistent, și ăla cu deschidere incomodă + prag imens să faci reprize pentru triceps.
    Mașină electrică – design din topor zici că e Gwagen cu Cx maxim, bonus vizibilitate proastă de la stâlpul A și C.

    Aduce a mini versiune de Citroen Oli prezentat acum 3 ani și care a rămas doar un prototip.
    Frumos exercițiu de imaginație, dar departe de pragmatismul sănătos cu care ne-a obișnuit Dacia.

    87
  28. e gender fluid – ca mare parte din baietii cu barbita si glezna goala. Din culise se zice ca e inca mare disputa intre injineri ce motor sa ii puna: cel de pe Mobra sau cel de pe Lastun

    920
    • Până la urmă, fiind vorba de o mașină electrică, s-a ales motorul de la ștergătoarele de parbriz de pe vechiul Megane.

      40
  29. NOU
    #77

    Anul trecut imi incoltise ideea sa imi cumpar a doua masina, exclusiv pentru oras, cat mai mica si usor de parcat, sa nu imi para rau daca isi deschid unii portierele in ea, carucioare de supermarket, idem interior, mai transporti copii la activitati, etc….si primul gand a fost la o electrica sh, cu buget cat mai mic. Am luat la rand primul nissan leaf (cam sfarsit de viata la baterii), renault zoe, citroen czero/peugeot ion(idem, baterii terminate,), dacia spring, cautam ceva cat mai patratos……nu neg, nu sunt rele ca si citadine, insa cum o dadeam, tot ajungeam la un 6000 euro.
    M-am enervat si mi-am luat de la licitatii un fiat panda din 2011, cu doar 73k km, la pret de dumping, oficial era o lista de probleme mici sa treaca control tehnic/revizie de facut, cateva sute de euro mai tarziu toate rezolvate. Super dotata….geamuri electrice fata, servo, ac, abs, inchidere centralizata din cheie, cu 70 euro si ali express am dotat-o cu o unitate media android…..cea mai buna investitie auto. De peste un an ma plimb cu ea, merge foarte bine, gandita pentru oras, motor 4 cilindri benzina aspirat, cam 7% am media la mine …..pai cu banii de electrica (plus sa imi mai pun acasa o borna de incarcat), mai cumpar una si amortizez benzina consumata in cativa ani.
    Autoritatile ar trebui sa mai relaxeze toate rahaturile de siguranta (frana automata, etc), iar producatorii sa faca masini ieftine si fiabile, asta vrea cumparatorul, mai ales pentru oras, nu vrajeli la 20k facute in China.

    243
  30. Eu sunt exact genul care nu da doi bani pe masini. Nu ma intereseaza cum arata doar sa aiba o culoare neutra, sa fie rezistenta la drumurile de aici, sa nu mor in ea la un impact minim si sa consume putin. Si daca le bifeaza pe astea o iau pe cea mai ieftina fara discuții. Deci da. Exista public. Problrma este ca ascutitoarea asta de la Dacia nu ofera siguranță si nici nu e prea discreta

    65
  31. in pretul asta ar trebui sa aiba si pedale (d-alea de bicicleta) cu cutie manuala: direct drive sau dinam sa incarci bateria.

    36
  32. Bai eu sunt din aia care crede ca masina tre sa te duca din a in b, dar modeulul asta nu cred ca e pentru noi. Adica plm, ii si zice hipster, ti se pare ca hipsterilor le pasa de orice altceva decat de „imagine”. Mai ales cand e „funky” asa. Plus ca nu inteleg cum facand o masina care arata total diferit de restul o sa o faca „mai accesibila”. Plm, nu mai au si ei piese/matrite de pe lada (parca erau cu ei in grup) sa faca niste masini cat se poate de banale si ieftine (gen sub 10k eur).

    10
  33. Nu prea poti sa pui i3 in aceiasi galeata cu Ami si Twizzy.

    70
  34. eu sunt genul de om pentru care o masina e o unealta cu care ma deplasez de la punctul A in B, in general evit sa o folosesc in oras ca acolo am bicicleta si mi se cam rupe de alte chestii gen brand, feeling sau altceva. ce e important e sa aiba un android auto/airplay sa pot sa imi pun podcasturi/muzica/navigatie de pe telefon si vreo 2-3 tehnologii gen senzori si camera de parcare si desigur sa fie automata ca e mai comod de condus.

    dar la astia ca mine, cred ca ne dorim ca o masina sa arate tern si normal a masina, nu asa de funky sa iasa in evidenta.

    33
    • „ce e important e sa aiba un android auto/airplay sa pot sa imi pun podcasturi/muzica/navigatie” – da, pentru ca sa ai un suport de telefon e complicat, si masina e doar o unealta. D-aia masinile sunt asa in ziua de azi, Ca pt tine asta e must have desi zicic a altfel nu iti pasa, pentru altul (alta) camera de marsarier, pentru altul suportul de ochelari de langa oglinda, si tot asa. Ajungem sa avem masini pe care putem mina si crypto.

      83
    • pt mine e controlul pe care nu-l ai la aproape nicio masina ca stiu contabilii mai bine ce ai tu nevoie decat tine :)

      10
    • @Boris, ascultă tu muzica pe telefon pe speaker. Sau na, dacă nu are android auto măcar să aibă Bluetooth.

      In rest, ce e mașina dacă nu un suport mare de telefon care te duce de la punctul a in punctul b?

      12
  35. N-as baga-o in categoria Tweezy/Ami pentru ca are totusi 4 locuri. Pentru o familie mai numeroasa conteaza.

    Pana acum suna bine. Mai avem de trecut 2 hopuri:
    1) Motorul/Bateria
    2) Pretul

    Eu as vedea-o ca a-2a masina. Doar pentru oras. In cativa ani o sa fie 4 soferi in familie si s-ar putea sa fie nevoie de asa ceva.
    Daca ai panouri mergi gratis. Daca nu zicea cineva mai sus de un panda sh.

    51
  36. mie imi place maxim. Tocmai pentru ca e urata cu craci, dar are cateva chestii care, pentru o masina de oras, conteaza super mult
    – e ieftina (pentru ora asta)
    – are putine cacaturi care sa se strice. Mi se pare chiar tare ca au transformat telefonul intr-o parte integranta a masinii. Imaginati-va mega avantaju: nu o sa mai poti vorbi la telefon
    – e mica, ceea ce inseamna ca parcatul o sa fie o jucarie
    – pentru 1/2 oameni portbagajul e imens
    – imi place cum au prelungit parbrizu
    – geamurile mi se par o solutie amuzanta pentru „pe ieftineala”

    la chestii nasoale
    – putin cam ingusta, nu stiu daca intra 2 oameni, daca ai unu ca mine s-a terminat jucaria
    – inteleg ca iarna o bagi in casa sa nu raceasca

    nu as lua-o ca nu am al doilea loc de parcare. stau la casa dar nu avem drive. plus ca pentru cele doua dati/luna cand am nevoie de a doua masina e cam scump (oricat de putin ar costa)

    24
  37. Mă scuzaț că stric bairamu’, dar de ce ne dăm cu părerea atât despre o mașină-concept?

    115
  38. Lasa ca unii mai nostalgici au prins si Daewoo Tico sau Renault R5, dar atunci nu erau fancy (de siguranta nici nu mai povestim) si nu starneau atata interes ca „cubuletele” astea de acum. Dar deh….trend-ul dicteaza!

    70
  39. Ami si Twizy ti se par misto doar daca nu ai mers cu ele. Apoi, la twizy pe talon scrie „cvadriciclu” adica nici macar masina nu e.

    i3 e alta liga, dar chiar si asa nu a primit o noua generatie, a servit ca cobai de testare pe banii clientilor pentru generatiile de electrice bmw pe care le vezi acum.

    Eu va intreb o chestie: daca Duster are 3 stele euroncap, Hipster cate o sa ia?

    40
  40. Mereu cand aud argumentul „nu imi pasa de masina…important e sa ma duca din A in B”, automat imi vine intrebarea „dar nici de viata ta nu iti pasa?”. Un cotet de masina este egal protectie spre zero la un accident. Si ai zice…bine ba, dar nu iesi cu ea pe autostrada. Spune asta si alora care circula prin oras cu peste 100 Km/h si periodic mai trec si pe un rosu, sau nu stiu sa dea o prioritate etc.
    Si bonus la cate accidente avem pe strazi sunt siderat sa vad ca autoritatile romane au considerat o idee buna sa permita punerea in circulatie a mizeriilor alora din carton ce pot fi conduse de copii sub 18 ani. Au epuizat si parlamentarii si politia toate problemele…si au ajuns cu preocuparile la cum sa faca sa permita si copiilor sa conduca masini. Era printre prioritatile nationale.

    63
    • pe mine ma amuza cei care pretind ca au nevoie de masina doar ca sa ajumga din A in B.

      prentru ca inevitabil ii auzi la un moment dat ‘trebuie sa schimb masina’. DE CE? ce s-a intamplat cu aia veche? daca nu i-au cazut rotile la propriu… n-ai nevoie de alta.

      si oricum on cautarea celei noi ii vezi dandi-se cu capul de toti peretii, marci, dealeri, oferte, motprizari, cutii, optiuni si in final fac review nemultumit maxim, ‘nu se mai fac dom’le ca acum 10 ani’.

      mda, din A in B.

      41
  41. E un G Klass cu sindrom down

    111
  42. Dacia Hipster parca-i masina de spalat, n-as da nici 1k Eur pe ea. Insa, pe cea verde, Neo, as lua-o si maine.

    32
  43. Ventilatorul ala pe care il plimbi unde vrei tu ma face sa ma gandesc ca nu o sa aiba aer conditionat.

    40
    • Imi aduce aminte de ventilatorul cu ventuza de il agatau ai nostri in parbriz la dacii. Stiu ca l-am certat pe tata ca nu avem si noi si el imi zicea ca geamul deschis are mai mult efect, dar eu nu si nu, vreau ventilator! 25 ani mai tarziu here we go.

      70
  44. Legat de sigla Dacia, mi se pare că au implementat-o bine în bara față, faruri/stopuri și elementele de design de la interior, în ciuda diverșilor hateri… Dintre mărcile de buget actuale, îndrăznesc să spun că e siglă cam cea mai reușită. Am un prieten care se ocupă de design grafic, a făcut logo-uri pentru diverse companii și a spus că îi place.

    13
  45. Vand Golf IV

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.