Secretarul Guvernului nu știe de ce face Transgaz profit

Ștefan Radu Oprea, Secretar General al Guvernului, cuvântează:

Eu știam câte ceva, dar am și verificat:

„TRANSGAZ” S.A. desfășoară următoarele activități:
Transportul intern și internațional al gazelor naturale – activitate reglementată de monopol, cu tarife stabilite în baza metodologiei emise de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei; (sursa)

Așadar, o companie de stat care are monopol pe transportul de gaze, a făcut profit? Acum, dacă stăm să ne gândim, CFR, TAROM și alții nu fac profit, deși și ele sunt companii de stat.

Problema cu Transgaz este că profitul ala vine din buzunarele oamenilor, care plătesc mai mult pentru gaze, nu din aer. Sau din pământ, unde sunt stocate gazele. Fără CFR sau Tarom te mai descurci, dar fără gaze nu prea.

Da, domnul secretar general Radu Oprea are nevoie de o scurtă lecție de bun simț, și după ce se termină aia trecem mai departe.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. CFR și Tarom nu au monopol, de aia se duc pe pulă. Infecții de la Transgaz jonglează cum vor ei.

    Comentariu apreciat.671
    • Iar feroviarii particulari primesc subvenții de la stat ca să existe (să dea bine concurența la UE).

      Comentariu apreciat.321
    • Transgaz nu jongleaza cum vor ei, ci cum dicteaza guvernul prin ANRE, merge pe tarife prestabilite iar marja e mica. Profitul vine mai mult din volumul transportat.

      TAROM ar trebui vanduta, nu inteleg de ce avem o companie de stat pe un domeniu de genul…

      Comentariu apreciat.325
    • @Mark – da, dar tot un fel de „cum vor ei”. Nu mă refeream la Transgaz ca la o entitate singulară.

      10
  2. Eu am o alta intrebare mai pertinenta. De ce exista Transgaz, Distrigaz(ENGIE) si sub ele PPC, EON, etc. ?
    Chiar trebuiau atatea firme cand plm … sunt aceleasi tevi prin care curge acelasi gaz ?

    717
    • firmele alea nu dețin țevile. de aia te poți muta la alt operator.

    • Transgaz transporta gazele naturale, celelalte sunt pentru distributia acestora.

      161
    • Vad minusuri desi credeam ca intelegeti ideea de baza. Pe aceleasi tevi/infrastructura avem o gramada de intermediari inutili. La fel si la curent.
      La internet e ok, ai mai multi furnizori.
      La restul nu. E o teava de gaz, un fir de curent si o singura gaura in cur. :D

      152
  3. Off topic cu camioane chinezești – https://www.youtube.com/watch?v=DedgWf2kfG8

    61
    • ce frumos. adică nu sunt fiabile? cine ar fi crezut?!

    • O tocăniță de articol.
      Sunt proaste, dar kamaz a fost depășit într-un singur an la vânzări de unul din cei 5 vânzător chinezi.
      6000$ este o treime din preț, deci 18000$ un camion nou? Deci 10% din prețul unuia în Europa?
      Se strică după un an și garanția nu folosește la nimic? Statul rus duce lipsă de enforcement?
      Se schimbă legislația de la o lună la alta pentru a nu putea fi respectată deci camioanele sunt proaste?
      Haos complet pe toate planurile așa că e vina chinezilor. Logică scurtă.

      58
    • @B
      Te fuți în el de preț dacă riști oricînd să rămîi fără frîne iar în nici 2 ani șasiul e plin de fisuri de cade bucăți…

      181
    • Suntem prea săraci să ne luăm lucruri ieftine! Zicea mereu bunicu’. Și nu înțelegeam atunci de ce. Acum știu, fără lucruri de fițe (ifon), fără haine de mărci cunoscute și ridicate în slăvi (gucci, ysl și alții), fără mașină simbol status.
      Lucruri bune la preturi corecte.

      130
  4. pot fi si artificii contabile…daca va uitati la 2024 datoriile au crescut, posibil au luat credite…de la 600mil euro la 900mil euro, iar veniturile nu sunt wow, aprox 100.000 euro/an/angajat…iar profitul din 2024 cam 20.000euro/an/angajat…Dl ministru probabil spune ceva acolo ca sa justifice ceva…

    90
  5. nu la fel sunt si ASF, ANCOM

    01
  6. Domnul secretar general Radu Oprea are dreptate la fraza cu relansarea economiei.
    Si noi asteptam sa vedem care sunt programele alea de relansare economica, domnilor politicieni. Pana acum ati marit taxe, taiat ceva salarii pe la bugetarii palmasi, ati oprit Anghel Saligny de tot.
    Urmatorul pachet anuntat cu sulite si trambite ca umblati de ochii lumii la justitie, dar nicaieri nu am auzit de cand ati format iar USL de relansare.
    Totusi, cand binevoiti sa faceti niste programe care sa dezvolte tara? Hai ca avem de lucru peste tot, drumuri, scoli, spitale, utilitati, nu trebuie sa reinventam roata, copiem de la astia din vest. Va duce capu’ macar atat? Sau trageti pe turta cat puteti si dupa voi potopu’?

    115
    • Programul Anghel Saligny era întocmit pe bani care nu există, dar care erau deja programați pentru ciordeală.

      Comentariu apreciat.250
    • @Marinel ok, deci nu era bun.
      Cu ce program l-au inlocuit? Pe ce program mai pot baga primarii de uat-uri mici utilitatile?
      Problema e ca taie tot si inlocuiesc cu nimic.
      Cum crezi ca se redreseaza economia? Bagand taxe in plus sau investind bani in programe care dezvolta infrastructura si creeaza locuri de munca in privat?
      Nu-i logic ca daca vrei sa construiesti o scoala, liciteaza niste firme private care au nevoie de angajati sa construiasca? Angajatii aia primesc salariu, platesc taxe, cumpara chestii si contribuie si ei la randul lor in economie?
      Bine, e mai simplu sa tai, sa-ti tragi vile si suvuri in 2-3 ani decat sa vii cu un program economic, sa te mai voteze lumea inca 4 ani.
      De acord ca programele care sunt acum, sunt pt ciordeala, dar imi maresti taxele si imi tai si alea 2-3 programe unde mai aveam speranta ca poate se misca ceva? Nice

      511
  7. Mi-am facut cont la un broker si investesc pe bursa din new york si londra. Oare sunt prost ca nu investesc pe bursa de valori bucuresti, sau am luat o decizie corecta? La ce economie avem, nu as investi nici 100 de lei in economia locala.

    516
  8. Tot off topic, dar azi a fost respinsa legea pensiilor speciale. Cine a votat contra alaturi de cei de la psd si pnl ? Da, usr.

    513
  9. CFR si Tarom nu sunt companii de care depind toti oamenii.

    30
  10. „renunt sa schimb tamplaria desi ar scadea factura la incalzire”
    Ar mai fi o metoda sa scada factura la incalzire, care sa fie oare? A, da, sa scada pretul gazului.

    Problema cu Transgaz este că profitul ala vine din buzunarele oamenilor, care plătesc mai mult pentru gaze

    Vai, domnu’ Petcu, dar sunteti in eroare, clientii Transgaz sunt distribuitorii de gaz, nu persoanele fizice /s
    In alta ordine de idei, mi-a venit prima factura de curent neplafonat, de la 0.67 lei pe kWh pretul s-a dus la 1.31 lei/kWh. Un fleac, aproape s-a dublat.

    02

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.