Citeam despre alianța militară dintre Ungaria și Serbia, care se va semna în zilele următoare, și m-a izbit partea de la final:
România trebuie să își consolideze parteneriate strategice de securitate, mult mai detaliate, cu Polonia, Bulgaria şi Grecia.
Da. De mai multe frecții la piciorul de lemn are nevoie România. Nu de înarmare, nu de pregătire, nu de trecut la calibrul folosit de NATO, nu la arme moderne de asalt. De parteneriate are nevoie.
Asta este tot ce putem. Asta și evitat discuția, pe cât posibil. S-a convocat CSAT o dată anul trecut, se întrunește iar acum, nimic despre asta. Ne facem cruce și sperăm să nu ne lovească pe noi.

ungaria cu serbia ca parteneriat militar e cam cum ar avea clujul cu timisoara. un parteneriat facut impotriva aliantei pro kosovo dintre croatia si albania. parteneriatul asta o sa tina pana la proxima bomba, prntru ca ungaria are pretenții teritoriale fata de absolut toate tarile vecine. romania, din pacate, nu are cu cine face parteneriate militare, suntem inconjurati de state care ne sunt, istoric vorbind, inamice. ar fi trebui sa fim un Israel al estului, din pacate suntem pe post de Gaza, in caz de ceva. banii necesari inarmarii i am cheltuit ca sa educam romania si sa il plimbam pe Johannis si tarfa lui.
Un pic de respect pentru doamna Johannis!
Nu e ea cea mai bună variantă a ei posibilă dar totuși..
Cu sarbii și bulgarii ce am avea de împărțit?
Zarax, e irelevant ce avem sau nu de impartit istoric, uite-te la sua, ieri ne maqangaiau pe cap si ne ziceau ce catelusi cuminti suntem, azi ne bat trag la raspundere ca ne distrugem democratia ne lasand nebunii pe post de presedinte (asa cum fac ei de exemplu). Deci in caz de nasoleala, e suficient ca serbia sau bulgaria saa ne intrebe de ce n-avem basca. Oricum astea sunt probabil cele mai filoruse state din europa, dupa austria.
@Zarax:
– cu scarbii Banatul
– cu cefele groase: Dobrogea
Plm… mai cititi si voi istorie.
Cea mai recenta declaratie de „dragoste”:
– 1944 de scarbi care s-au dus la Stalin si au cerut Banatul.
– 1940 cefele groase au luat Cadrilaterul, sub patronaj german.
Actualmente sunt doua natiuni de imbecili.
Amandoua natiunile se vad mari imperii.
Scarbii au avut imperiul cu intinderea cea mai mare pe vremea tarului Stefan Dusan, iar cefele groase au avut imperiul cel mai mare de 2 ori: sub tarul Simeon 1 si apoi sub tarul Ivan Asan 2. Intre astia doi a fost un bizantin, Bulgaroctonul, care le-a dat cu barda in ceafa.
Scarbii au fost adusi in Banat de imparatul Leopold si romanii au fost plasati sub jegurile astea.
D-aia avem numele de Popovici, de la sarbizarea fortata.
Bulgarii au fost adusi in Banat tot de austrieci (Maria Teresa), pentru ca erau catolici, si erau cu fumuri. Ca deh, religie recepta.
Israel al estului…vai de plua noastră. Ăia au armată, servicii, îi mână ceva în luptă.
Ai noștri achiziționează tablouri prin generalii armatei romane ,nu armament.
Armata română în 1916:
https://youtu.be/eMTR0SGdE7Q?si=7axbLKrNQCsdoK5i
Armata română în 1940 a părăsit în Basarabia fara luptă.
Armata romană ,pană în 1989 era pe locul 1 in lume la cules 🌽
Armata română în prezent:
https://youtu.be/0_YnxJJcC7M?si=9ON3iKzlRMdMmQP9
Articolul tau imi aduce aminte de https://arhiblog.ro/razboi-trebuie-veniti-tara/
Recomand pentru a vedea ce înseamnă război , No Man’s Land:
https://youtu.be/4oF92lXFpTM?si=HqfFfc9cCZ9AAy1a
@necris: man, mai bine tăceai.
E o vorba: Romania are doar doi prieteni intre vecini – Serbia si Marea Neagra.
Nu ne-am razboit nicicand in istorie cu sarbii, inclusiv pe timpul embargoului am colaborat pe ascuns.
Iar bulgarii saracii, la propriu si la figurat, sunt oameni de isprava, cati au mai ramas.
Haideti sa nu mai aberam.
Singurii inamici sunt ungurii, si asa ne-au fost toata istoria, inclusiv asa zisa „revolutie” a fost tot o urmare a combinatiilor lor, cu Tokes care a fost si este spion maghiar.
@Porque ,mai studiază puțin legat de prietenia sârbilor:
https://www.google.com/amp/s/m.ziare.com/amp/cultura/tradati-de-prieteni-invazia-sarbilor-in-banatul-romanesc-i-documentar-1198775
@lup: bați cîmpii prin istorie.
Are mai mari sanse Ucraina sa ajunga un fel de Israel al Estului
Zici ca nu avem cu cine sa facem parteneriate, cum nu avem , cu Republica Moldova – hao ca glumeam.
Acum serios vorbind putem face o singura alianta in zona noastra – cu Turcia, alta varianta nu avem – Bulgaria e cu rusii pe buze tot timpul, Grecia e departe si e dusman al Turciei.
Turcia e singura varianta viabila, chiar daca la istorie noi am invatat ca au fost mereu dusmanii nostrii, dar asa au invatat si americanii din 1950 pana acum ca rusii sunt imperiul raului, iar acum ii intoarce Trump la 180 de grade.
@Necris
Ultima oară când m-am interesat România a fost cea a ocupat Dobrogea de Sud (așa zisul Cadrilater), absolut aiurea, doar pentru că regele avea ambiții ușor imperialiste, voia să-și facă o mică sferă de influență până prin Albania. Bulgarii doarau recuperat ulterior regiunea. Dobrogea de Sud nu a fost niciodată românească, dar nici măcar o dată. Nici cu schimburi de populație și cu coloniști aromâni nu s-a reușit românizarea ei. Mai mult, armata română s-a dedat la atrocitați asupra populației civile din Dobrogea de Sud, pe motiv de colaborare cu comitagiii (se antrenau ptr Odessa, Iași, Timișoara etc.). Armata română a fost mereu bravă când a fost să lupte contra civililor. Cu armatele inamice a fost mai greu, cu unele excepții.
E destul de evident ca trebuie crescuta puterea de foc a armatei inainte de orice tratat. Sau poate prefera sa se faca ca lucreaza, ca Johannis cu Romania educata.
Intre cele 2 razboaie mondiale, Ro isi facuse exact genul asta de aliante cu vecinii. Cand Hitler i-a atacat, Romania a chemat ambasadorii si partile au cazut de acord sa desfiinteze acordul, pentru ca niciuna din parti oricum nu are putere militara sa o ajute pe cealalata.
Ciudat ca nimeni de la guvern nu stie istorie.
Înarmarea treptată a populației ar rezolva multe probleme.
Apărarea este una din ele. Mai sunt și câteva beneficii pentru societate(easter eggs).
Suveraniști cu gura.
China, Serbia și Ungaria vor să vă fure Dunărea:
https://youtu.be/5ow-Lyl_EIY?t=257
Iț gone. Just dil uit it. Iț gone.
0 rachete nucleare, 0 drone, 2 batalioane compatibile NATO
https://www.facebook.com/cristi.pitulice.9/posts/pfbid0zLeqPNXQpjEKwcmiCLxksUNWCuwNi7NAC3dwwb1eKWHnFcVYKiNkoQnwPxmhpC92l
vreau sig sauer 230
https://en.wikipedia.org/wiki/SIG_Sauer_P230
@pixel
Sa dai arme civililor? Serios? Asta consideri tu ca ar fi un inceput bun?
@Chris06 Armata cu un general la 100 de soldați și cel mai fake general de patru stele? Jandarmeria din trupele de menținere a păcii care au gazat oameni la 10 august? Mercenarii lui Potra? Cei 13.000 de angajați din servicii? Sportivi de la Dinamo? FCSB e Steaua? Pensionarii speciali? Mumiile din Comandamentul Vlad Țepeș? PSD aripa Clanul Sportivilor? AUR aripa Cordurenilor? Traficanții clanului Duduianu și Pian că se pricep la logistică? Glovo și Tazz, blackrock românesc.
Nici nu m-am gândit la toate acestea.
Da, un început bun ar fi să ne uităm peste gard la vecinii polonezi sau la vecinii vikingi că-s 22 de milioane adunați sau credem că medaliile alea la biatlon se obțin la fără frecvență.
Suveraniști cu gura. Țăranul român a câștigat independența. Țăranul pe aici nu se trece. Țăranul pușca și cureaua lată, crapă pipota în suveraniști, dar nu cumva să îi dăm țăranului altceva decât un baltag.
Eu vreau să îi dăm liberatea să își ia o drujbă și o dronă.
Avem prim-ministru fără bac, credeam că știți de glumă. Îmi cer scuze.
S-au mai dat arme civililor, prin decembrie 1989, dar nu cred că a ieșit bine. Pe bune? Înarmarea populației?
@Sorin-P Ăia de s-au omorât între ei pe Otopeni la Revoluție, ce să vezi, nu erau civili.
Stai să afli cine le-a dat arme civililor. Nu o să îți vină să crezi.
Atât că trebuie să aștepți desecretizarea dosarului Revoluției.
Nu putem lăsa orice civil să pericliteze ancheta.
Avem oameni mult prea mici in pozitii mult prea mari, mânati de orgolii si mai mari dar cu viziuni si planuri mult prea mici pentru zilele in care traim.
Chestia asta se aplica in mai toate domeniile statului, nu doar in Aparare.
La fel ca în fotbal, România are o pepinieră inepuizabilă de generali și strategi militari din spatele televizorului sau al tastaturii.
Vali aici te înșeli .AK -47 ?
Drone , sa vezi când vin ruși și noi ridicăm milioane de drone!
Colonel îl propun pe Buhnici care spionează de câțiva ani proprietățile vecinilor
are experiență la mânuit drone și lins strategic adversarul. pentru suma potrivită ne spune cât de bun e 5Gul de la ruși.
Scuze dar daca nu ne ajuta nici Nato, nici Ue in caz de atac, ce parteneriat strategic putem face ca sa conteze si sa avem ajutor garantat ?
ajutor la ce, omule? la nimic?
Pe cine consideri prin zona noastra mai bine echipati militar ? Lasand Ukraina la o parte.
Polonia se înarmează cel mai conștient,la câtă muie a luat din 1939 până în 1989…
Germania va fi interesant de urmărit.
Polonia e cam departe geografic. Teoretic aia ar fi trebuit sa fim ai noi, o Polonie pe frontul asta.
Ma rog, ce vreau sa zic e ca 1-1 putem anexa oricare dintre vecini, exceptand Ukraina. Si orice care ne ataca venind prin Ukraina necesita un raspuns NATO sI/sau UE nu bisericute intre 2 tari, suntem in cele mai bune parteneriate strategice posibile global, in general doctrina NATO e sa rezisti cateva ore pana ajunge cavaleria aeriana care rade tot, iar un atac surpriza nu este chiar posibil. Sper sa nu ajungem sa vedem daca NATO chiar functioneaza.
Momentan Romania are cea mai mare flota de avioane de lupta, F16, din regiune. 33 aparate + inca 18 de antrenament la baza de la Borcea (nu-s ale noastre dar banuiesc ca la nevoie pot fi imediat echipate cu ceva armament). Mai sunt inca 16 de venit din Norvegia, deci pana la finalul anului vor fi 67 de avioane. Apoi Romania mai are niste lansatoare HIMARS care pot lovi tinte la peste 300km distanta. Niciun vecin nu ne poate ataca, doar Rusia.
Romania are 4.2 milioane de barbati intre 18 si 60 de ani. Un AK-47/AR-15 costa cam 800 euro.
Costul ar fi 3.4 miliarde euro pentru inarmare. 6.8 miliarde daca inarmam toata populatia intre 18 si 60 de ani.
Bugetul Romaniei de este 130 miliarde de euro pe 2024.
tati, nu înarmezi toată populația. iei 100.000 bucați pentru cei 80K soldați în primă fază, apoi iei muniție, să invețe să umble cu ea. apoi mai iei 200K, pentru când ai nevoie.
Cred ca nici in age of empires nu gaseai idei atat de puerile.
@Vali ai uitat că la generali nu le trebuie armă. Așa ajungem la cat? 50k soldati? Din 100M $ rămân și bani de muniție
Te piși pe el de AK. Te piși în general pe orice pistol mitralieră în lipsa:
echipamentului și a instruirii privitoare la utilizarea acestuia, în lipsa instrucției și disciplinei, organizării și conducerii eficiente, pregătirii fizice, suportului cu blindate și acoperirii aeriene. Românii nu sunt afgani, pakistanezi sau kurzi, care să aibă voința necesară de a lupta cu orcii pentru CEVA. Nici ăia n au ieșit grozav dar sunt genul de oameni care traiesc bând pișat odată la două zile și mâncând râme când le găsesc, folosind pistoale mitralieră și ascunzându se în peșteri.
Vrei exemplu? Mâncătorii de căcat nord coreeni nimeriți cu AK urile pe frontul ucrainean. Antrenați, rapizi, motivați. Morți în lipsa unui suport adecvat.
Vrei să zici că Petrică, pizdex ăla de la etajul 3 care merge cu trotineta la serviciu și care bea cafea de la aparatul de Nescafe din hol se va transforma în Terminator dacă i pui AK ul și 4 încărcătoare în brațe? Ăla moare în 5 minute fiindcă dă cu ceafa de scări alunecând din cauza rucsacului prea greu în spate.
Înarmăm populația?
Hahahahaha, du te nene și apucă te de stand up.
@Alex
Problema e că generalii ăia trebuie și bine hrăniți și plătiți ca specialiști și avem ”dăcît” vreo 1800, așa că intră în gaură cu fondurile…
Toată lumea e împotriva ideii pentru că dacă te-ai întreba cum ai face așa ceva ar însemna pe scurt ca statul să înceapă să funcționeze.
– o oră în plus de sport
– mai multe competiții sportive pentru copii, tir sportiv
– mai multe proiecte în echipă la școală
– sport de întreținere pentru adulți
– o evaluare a sănătății(fixice/psihice) populației
– statul să facă Cercetașii nu legionarii tabere paramilitare
– să pui la punct bănci de sânge și plasmă(importam plasmă ultima oară)
– cale ferată și autostrăzi
– depozite de muniție
– service-uri, piese de schimb, cluburi sportive
– echipament, îmbrăcăminte, trageri de noapte în toate anotimpurile
Pe scurt să nu mai fim o glumă de țară, deci nu.
Ca să îmi asigur înfrângerea în comentarii aș mai fi deschis un front.
Rolul femeilor în contra-informații și sabotaj.
Din ce văd până acum nu are sens să le deranjăm.
mi-a stat drambuie in gât când am citit aia cu „rolul femeii in contraspionaj”.
mai adaugă și „încurajarea campingului”. să învețe ăla micu să se descurce prin pădure.
@vali „Atenție, cade tencuiala” – urban jungle survival camp
Pixel, ideile astea sunt proaste pentru ca nu ati trecut niciodata printr-un razboi sau printr-o tara aflata in razboi ca sa intelegeti ce se intampla de fapt in spate. Voi aveti senzatia ca daca maine vine rusul tot romanul cu mic cu mare, cu georgist, cu tigan, cu bombardier, cu ITist si ce mai vrei tu ia arma (daca o are) si se arunca pe inamic? Nu prietene, hai sa iti zic eu cam cum sta treaba. Daca cumva tu pleci (de buna voia sau fortat) pe front, prima grija a ta o sa fie ca pana ajungi tu acolo sa nu iti fie deja femeia violata de vecinul ghita care dintr-un motiv sau altul nu a plecat (iar daca ghita mai are si AK cu atat mai rau). Nici un popor (poate doar evreii) nu reactioneaza ca o mare masa inc az de raboi, toti anti inamic. In orice tara care a trecut printr-un razboi modern, in spatele frontului ramane prapad. Se formeaza mafii imediat, cresc jafuri, crime, iar dupa ocupatie colaborationisti, tras de sfori cine local preia puterea cu voia noului stapan, etc etc etc. Asta pe langa ce face inamicul pe front.
Iar daca nu da rusul, ce vrei, sa le dai AKuri celor 3 milioane de vontati CG si AUR.?Ti se pare smart? (chit ca ok ii scoti la alergat prin parc si tras dupa rate si ce mai zici tu acolo)
@boris, stai in Vaslui de ai așa vecini cumsecade?
Vă trădează vârsta.
Voi vorbiți de pistoale & mitraliere, cu inepții precum tabere, în era cyber security & drone de atac.
Cât despre înarmarea populației, nu am nicio problemă.
Problema e la alții că nu vor să întărâte zona asta balcanică.
Aa, vorbind de pistoale și drone… ce s-a întâmplat cu antrax, sarin, cianură, atomice ș.a.?
Sper să facem mișto în comentarii, nu vorbind serios…
Ce e în spatele frontului? Începusem o enumerare mai sus. Continuare. Avem Poliție acum pe timp de pace? Presupun că toți traficanții de droguri și persoane apară marfa cu praștii.
Să înarmăm populația. 163 de țări au reușit.
150 de țări sunt intre 5 și 10%
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Estimated_number_of_civilian_guns_per_capita_by_country
A apărut un John Wayne cu 200% înarmare, adio rațiune, toată lumea discută serios că nu e în regulă să ai arme și la birou și acasă.
Schimbăm strategia.
Bărbații doar dacă au fost înrolați.
În civil doar nevestele să aibă permis de port armă, calibru mic, finuț. E necesar.
@raider: is curios patroane. Cu ce ar trebui sa mearga omu la munca, sa il consideri luptator. Aparent „trotineta” e ceva rau. E rau ca ce? Ca e rapida? Ca nu face zgomot?
Intreb si io asa…
Altfel, crezi ca toti ucrainienii de pe front erau numa rembo?
In alta dezordine de idei, ati vazut toti suveranistii? „daca ne ataca rusii…de ce sa aparam romania”.
Suveranisti in plm
@animaloo; l am folosit pe ala cu trotineta si care bea cafea de la aparatul ala ca etalon de masura. Sa zic ceva de gen „average Joe”, chit ca ma exprim licentios cu privire la average ul ala.
La modul serios acu`, uita te in jur si incearca sa ti dai seama care dintre tipii average de pe langa tine are comportamentul respectiv si ar muri in primele 5 minute ale unui schimb de focuri sau ar ajunge alergand pana la primul stalp cu echipament complet pe el. De ce? Fiindca prioritatea lui e „sa facem bine sa nu fie rau” , „eu fug mai repede ca un glont” sau „am vazut eu in filme ca…”.
Yea, ucrainienii nu sunt rambo dar au avut Batalion Azov, au avut si au echipament, au avut si au armata, au avut si au suport, au avut si au motivatie. Au si morti si o sa mai aiba. Marea majoritate sunt aia raschetati cu forta si inrolati, pot sa pun pariu.
@Raider am tras o singura data cu pistolu si pot afirma cu mana pe pula ca pe logica, 95% murim. Pentru ca nefiind meseria noastra „trasul cu puscociu” murim. D-aia nu te ia de pe strada si te arunca in razboi, ca esti efectiv degeaba. Indiferent de mijlocul de transport pe care il folosesti in oras. (eu am masina, bicle si trotineta, unde ma calific?)
Ca idee. Cand am tras eram eu + prieteni. Unu dintre ei militar, dar la antiaeriana. Aia de sunt tristi cand ploua afara ca li se fute semnalul de la teve. Civilii trageam la 5-10m cu glocu, ala cu coltu la 20. Cumva, ciudat, eu am tras mai bine la 10 vs 5
Cu pistolul nu trag decât subofițerii și ofițerii. Trupeții au pistol mitralieră, posibil 5.45 ul cu pat rabatabil, fiindcă nu prea cred că mai sunt prea multe 7.62 uri.
5.45 ul era produs la Cugir, nu era o armă rea dar e singura armă a
soldatului, conceptul de „side arm” nu cred că va fi aplicat sub nici o formă la rezerviști. Nu e de unde.
Teoretic nu i mare lucru să tragi cu arma dacă aplici corect ce înveți la trageri. Însă la trageri înveți să tragi dintr-un amplasament, tranșeu sau ce o mai fi, din poziția culcat, cu respirație/expirație, la 20-35-50 de metri, ținta nu se mișcă, nu ripostează…etc.
Sub nici o formă un rezervist n o să nimerească o dronă de exemplu înainte de a fi făcut praf de aceasta. Românește: am belit pwla.
Anul ăsta am trecut de vârsta grupei a doua de încorporare, dacă e să mă cheme ăștia o să păzesc o budă prin ceva pădure și o să fur biscuiți din depozit, cu un pic de noroc o să am un loc uscat și cald și o să fiu eroul român tipic.
Și uite așa se confirmă spusele unui mare om de stat german „va veni vremea cand Europa o să iși dorească câteva divizii de trupe de asalt”.
Er ist wieder da:D
S-au inventat atomicele între timp.
Plus, lăsând germanofilia deoparte, „omul mare de stat german” evită să vorbească de prieteniile asimetrice întrei ei și ruși, bănci & ruși, zone turistice & ruși.
Noi stăm și vedem toate ăstea, ce dracu’ să mai înțelegi ce se întâmplă pe tactica europeană „cu gura zicem una, cu mâinile facem altceva”.
where are ze ballz? ahhh uhhh… ioropa heueheuheue
Un razboi se castiga in primul rand psihologic. La capitolul asta mie mi se pare ca stam mi prost ca niciodata. Ca numar de oameni care sa lupte poate avem. Dar oamenii nu sunt uniti de nimic in momentul asta. Nicio parte nu va vrea sa lupte pentru cealalta. Toti cu ceva resurse isi fac planul pe la ce granita fug din tara. Cei de la conducere se caca pe ei de frica instant si intind cheile de la tara. Asta binenteles in timp ce se apleaca si isi desfac bucile sau casca gura dupa cum li se spune.
Eu nu fug. Nici o mare parte din vecinii mei. Inclin sa cred ca pana si Arhi ar păzi un depozit de carburant in lipsă de ceva mai captivant.
Cand citesc comentarii de genul asta imi vin in minte scene din The naked lunch; e acolo un pasaj care se potrivește mânușă speriaților. In traducere aproximativă:
„*gașca de poponauți) vom fi violați!
(fug repede la farmacie și iși cumpără un borcan mare de vaselină)”
@doru si mie imi vine in cap ceva similar doar ca mai autentic, dintr-o melodie “sunt masochist, traiesc in romania”
De fapt speriatii sunt cei care sustin stirile panicarde cu razboiu, daca Romania e atacata deja vorbim de “noua ordine mondiala”
Ești conștient că ideea unui război e nonsens.
Avem alianța cu NATO ,suntem în UE.
Rusia e Rusia ,luptă pentru câteva județe în Ucraina de 3 ani +
Hai cu mânuțele roșii
„Dar oamenii nu sunt uniti de nimic in momentul asta. Nicio parte nu va vrea sa lupte pentru cealalta. Toti cu ceva resurse isi fac planul pe la ce granita fug din tara.”
E greu cu datorii pe 30 de ani…
Înarmarea puțin mai încolo, acum trebuie cumpărată consultanță de către MAPN și făcut studii de pre- și fezabilitate…
Salut vitejilor!
Cati sunteti pacilea care acum 2 ani va era frica sa iesiti din casa fara masca sa va luati o paine?
nici unul. dar ascultam de specialiști. nu știi tu ce sunt ăia.
Cred ca cel mai rau lucru cu care am ramas dupa pandemie e prostul care se simte superior pentru ca el nu a respectat regulile de la momentul respectiv. Asta e frate dovada maxima de curaj si nesupunere. El nu purta masca cand cobora pana la mega, ca nu era oaie obedienta! Incapabil sa inteleaga nici atunci si nici acum ca rolul mastii nu era sa nu iei tu covid, era sa nu il dai la altii in cazul in care ai. Prostul care inca are impresia ca nepurtand masca a dejucat tentativa ocultei de a-l subjuga. Bravo ba Lecter! Fara daci darji ca voi am fi pierduti!
@w
Sunt tot aia care cer politistului certificarea radarului si ordinul de misiune cand ii opresc politia ca au fost idioti?
Darwin nu a fost deloc serios! A lasat prea multi prosti in viata.
Chiar azi vorbeam cu o prietena medic cardiolog si mi-a spus ca uraste visceral suveranistii, ca sunt aceeasi prosti care se rugau de ea sa nu le „lase” sa le moara rudele in pandemie, iar acum fac gura mare ca au drepturi si pandemia nu a existat.
E inca socata cati pacienti tineri au murit atunci.
nu destui, aparent. ăștia care fac acum pula mare atunci stăteau cu plapuma in cap și mâncau clor.
member Bob Rădulescu? acum face pula mare pe net și speră că lumea a uitat cât de prost este de fapt.
https://zoso.ro/img/2021/09/influenceri-bob-radulescu-stick.png
Aia care fac pe toata lumea de la masa sa isi dea ochii peste cap cand dechid gura. Aia pe care ii auzi pe holul oricarui spital dand diagonestice si tratamente mai bune decat medicii la care asteapta lumea sa intre.
Lecter ,georgesc util!
„rolul mastii nu era sa nu iei tu covid, era sa nu il dai la altii in cazul in care ai”
ahahahahahahahaha
nici nu stiu de unde sa incep, cand citesc asemenea cretinisme
porque: pai fa si tu atunci un gest frumos si taci dreacu’
E o tara libera, mestera. Si o zic ca unul care s-a vaccinat de vreo 4 ori, si de fiecare data printre primii.
Insa una e sa gandesti lucid si fara istericale, si alta e sa fii papagal pentru toate dumele care s-au rostogolit in anii aia de cosmar.
Prima data au zis ca masca e pentru tine. Au zis ca vaccinul te scuteste de boala. Ca masca te fereste de a te infecta. Ca izoletele (hahahaha) sunt obligatorii.
Apoi, gradual, au inceput sa o dea la intors. Stai ca nu e chiar asa. Stai ca nu stim foarte multe. Stai ca de fapt e invers. Apoi, doar „stai”.
Mai da-i ma dreq, am stat toti ca idiotii si s-au pisat pe noi, au furat de-au stins, de la Arahat si Tataru pana la putoarea aia care e si acum in fruntea EU.
Cati au murit, procentual din intreaga populatie ? Cati din cei morti aveau comorbiditati, pe scurt erau fie cu obezitate, diabet sau cancer ?
Sa te fi ferit dumnezeu sa fi avut un bolnav cronic in familie, si sa stai cu zilele la portile spitalelor pentru o amarata injectie sau dializa.
Bine ca ai ajutat tu un cacat cu masca aia de doi bani de la chinezi.
Maică-mea e medic de familie în Iași prin rural și i-a fost greu 1 spre 2 ani cu atâtea măști de protecție, dezinfectant, viziere etc. Cu toate astea tot s-a îmbolnăvit de vreo 2 ori, parcă. Nu-mi imaginez cum a fost cu cei din spitale, ATI. Da, da, știu, nu a „egzistat”.
acu 2 ani. In 2023. Cred ca deja era papa covidu, al carui spike fu in 2021
Porque – da. s-au facut greseli si combinatii. ca in orice criza, se iau niste decizii proaste, si exista mizerii care fac si ei o combinatie doua.
Intre timp au existat si suveranistii tip lecter, care nu au ascultat nimic.
toti dadeau exemplu suedia. Aici nu a fost cu masti obligatorii, nu a fost cu inchiderea tuturor chestiilor. Insa, a fost cu suedeji, care astia asculta. Problemele au fost, la inceput, cu azilele de batrani. Dupa au fost cu emigrantiii, care nu asculta ei de reguli.
In Romania am o prietena la urgente. Inca are PTS dupa zilele alea, in care trebuia sa mearga peste morti, ca loc, in care sa ii mai puna, nu exista. Ceva frumos asa.
Principala preocupare a romanilor e pacea, asa zice sondajul de azi.
De de Pace?
Nu pentru ca suntem niste oameni frumosi si superiori, ci pentru ca suntem lasi si fricosi, dar si pentru ca stim ca suntem ca si la 1918, in izmene, cu furca si topr (Made in China).
E plina tara de patrioti gata sa ii sacrifice pe altii, iar romanii stiu asta prea bine.
De ce?
Pai de prea mult timp sacrificiile sunt facute de fraieri/saraci, restul sunt smecheri, investitori, categorii importante in societate.
Chiar daca printr-o minune am incepe sa ne inarmam, avem nevoie (simplist) de:
– bani multi (noi tot timpul peticim pensii si sanatate)
– oameni pregatiti (alti bani, pensii speciale si mentenanta, care au costuri imense)
Romania in acest moment nu are nimic. Imparatul e gol.
Jumatate de buget se duce pe pensiile militare, restul tine lumina aprinsa.
Orice discutie in spatiul public despre un stagiu militar obligatoriu nu are nicio sansa.
Toti masculii tineri ar ar emigra subit la studii cand fac 18 ani.
Toti sunt campioni ca CS Go.
Nu mai ai nici infrastructura pentru asta, ca sa nu mai zic de oameni. Armata romana este inca plina de regulamente din anii ’50 si se preda razboi de transee.
Armata romana e o opereta, iar armamentul este recuzita.
Daca rusii vreodata incearca ceva, mutam rapid capitala la Cluj/Oradea, apoi predam teritoriul si populatie fara un glont tras. Rusii vor avea Romania pe tava politic, nu e nevoie sa se strufoce militar. VIn la plimbare in Republica Moldova, se pun sa fumeze la Prut si capitulam de buna voie.
Nu vrea oare Trump sa faca Romania al 51-lea stat american? Eu mi-as dori asta.
E normal să îți dorești pace. O avem în partea asta de Europa de aproape 80 de ani. Doar tâmpiți de rusi a lui Putin își doresc razboi
Si vis pacem, para bellum
Hai că sunt convins că ai auzit că „calibrul folosit de NATO” e un adevăr suprem atâta timp cât pușca și glontele sunt americane.
Ucrainenii au aflat pe pielea lor că muniția X nu se potrivește cu țeava Y.
Cel mai bun exemplu e P90, calibru NATO, dar un pic modificată să funcționeze cu anumită muniție. O armă absolut mișto, dar nu neapărat americanizată. Sau adoptată de USA, dat fiind că nu e produsă de ei.
Nu mă înțelege greșit, sunt foarte pro NATO! Dar fiecare țară are interesele ei și dacă arma și muniția sunt licențiate…un pic de adaptare e necesară. Și atunci se pupă fix pix!
Cartusele 9x19mm Made in USA merge ca uns cu pistolul 9mm Made in … Cugir. La fel si 5.56x45mm USA la HK-uri cal. 5.56mm. P90 are calibrul 5.7×28 care e tot standard NATO si nu se potriveste cu arme care nu sunt calibru 5.57mm. Logic.
Mai putin logic este ca standardul NATO este de fapt…mai multe standarde (vreo 6-7). Life sucks.
De aia e bine sa ai parteneriate strategice serioase, adica sa fie clar cu cine mergi alaturi in caz de ciufuleala – sa te poti orienta cam ce au aia mai mari (Polonia e de bun simt, Bulgaria sau Grecia sunt doar de gargara).
Merg, nu merge, my bad.
Noi ar trebui in primul rând, să cumpăram drone care să păzească depozitele de combustibil de ăia plătiți să le păzească și de ăia plătiți să le gestioneze.
Apoi se naște problema cu alimentarea dronelor, altă operațiune de amploare in materie de pază consolidată.
Avem de păzit pentru câteva generații, românul e ospitalier, turnător și pândar.
Romania are parteneriat strategic cu toti interlopii. Nu vad problema. vin rusii? Trimitem doi bombardieri la ei si se rezolva
Georgescu,Simion și bonus Gavrila
parteneriat strategic pentru bombardieri strategici
Noi ne inarmam, nemtii se inarmeaza, sarbii si polonezii se inarmeaza, si apoi ne miram cand apare primul prost care trage neprovocat.
O data ce pornesti o cursa a inarmarilor si a isteriei, nu o mai poti opri, iar istoria are un fel foarte ciudat prin care se repeta.
Eu cred ca vi s-a urat cu binele, prea mult corporatism strica, va plictisiti si va inchipuiti ca a ucide oameni e ca in CoD.
Daca americanii nu vor să îi întoarcă pe ruși în Orcland ,ce să faci?
Lup nu inteleg cum ma priveste asta pe mine ca roman sau european in general.
Daca o sa o dai pe „nu ai nicio garantie ca nu urmezi la rand”, te previn ca nu mai raspund la urmatoarele comentarii :))
Porque du-te ma in plm la ma-ta cu atitudinea asta defetista. Stam toti sa citim spam infect de la un idiot sau rusofil, inca nu sunt sigur ce esti.
Daca ai ceva de spus, spune-ne, altfel taci dracu cu ironiile tale basite.
Da, ne inarmam care e problema. Da, istoric nu suntem noi miezul. Da, ar fi jale daca ne ataca rusia, dar prefer sa facem ceva in privinta asta, nu sa stam ca ghiocelu. Toti sunt prosti, toate ideile sunt proaste, dar nu vii cu nicio contra optiune, doar ne subliniezi fin ca razboiul nu e CounterStrike. Mars la ma-ta!
@Porque ,tot kkkt–ul se întâmplă din cauza lui Trump ,căruia i se pare funny sa fie retard .Daca SUA își respectă obligațiile din NATO ,Puțin o suge la rece.
Awww, inarmarea vestului ca raspuns la inarmarea Rusiei si la apetitul ei pentru violenta iti strica chi-ul, papusel? Te simti mai nesigur ca sunt prea multe pew-pew in lume si poate, cine stie, ii scapa cuiva degetul pe tragaci si incepe scandal?
Te inteleg, in momentul asta e pace universala, Rusia e un mielusel care nu a invadat pe nimeni niciodata si daca a invadat nu te-a invadat pe tine si stii tu sigur-sigur-sigur ca nu o sa te invadeze pe tine, ca esti prieten de pahar cu Putin din liceu.
pai porc. Ai doua variante, la ora asta. Te inarmezi. Ca element descurajator. Ca sa nu imi zici, ca tu crezi ca vine neamtu si zice „HANSILOR, LA ATAC” si ei raspund „DA MARIA TA”.
Sau suedejii. Suedejii or sa sara repede la bataie, dar nu inaintea francezilor. Ca englezii stau langa nemti, acolo in primu rand. Atacand saramana rusie, care trebuie sa reactioneze cu nuci.
Sau ai varianta 2. Dai cu vasilina la buci, sperand ca violul sa fie bland
Singurul motiv, si de altfel un motiv foarte bun, pentru inarmare e ca UE isi va dezvolta economia, la fel cum se intampla de obicei in aceste cazuri (SUA, Germania, Rusia in WW2, SUA si Rusia in Razboiul Rece, etc.).
Ramane de vazut daca Romania va creste economia prin inarmare, ca daca nu producem mai nimic acasa, tot curul mare altora il vom face, prin achizitia (importuri) de armament de la altii.
Descurajare prea putin, ma indoiesc ca rusii care se chinuie de 3 ani sa avanseze in mod considerabil in Ucraina, vor avea mai mult succes cu o invazie a balticelor sau poloniei, ca de noi sau de moldoveni nu se pune problema.
Dar fie cum ziceti voi. Peste 2 ani, cand legaturile economice cu rusii vor fi reluate, iar sanctiunile vor fi ridicate de mult, sigur veti gasi vreun pretext convenabil de genul „da, dar sansele erau mari sa invadeze rusii, si chiar si asa, uite ce bine a slujit economiilor noastre ca s-au dezvoltat”.
Same old.
„de altfel un motiv foarte bun, pentru inarmare e ca UE isi va dezvolta economia” – ma bucur ca suntem de acord cu ceva. Nu e singurul motiv, dar e in top 3 sa zicem.
„Ramane de vazut daca Romania va creste economia prin inarmare” – lol, Romania e plina de suveranisti, nu ma astept sa profite de ocazie.
„Descurajare prea putin, ma indoiesc ca rusii care se chinuie de 3 ani sa avanseze in mod considerabil in Ucraina, vor avea mai mult succes cu o invazie a balticelor” – de ce, sunt mai mari si mai inarmate balticele? E suprafata mai mare? E terenul mai greu de traversat? Hai zi, de ce nu ar putea Rusia sa ia Estonia?
„Peste 2 ani, cand legaturile economice cu rusii vor fi reluate, iar sanctiunile vor fi ridicate de mult” – trust him bros.
„sigur veti gasi vreun pretext convenabil de genul „da, dar sansele erau mari sa invadeze rusii, si chiar si asa, uite ce bine a slujit economiilor noastre ca s-au dezvoltat” – in primul paragraf e un motiv bun pentru inarmare iar in ultimul paragraf e doar un pretext convenabil. Daca mai scriai era o minciuna sinistra probabil.
„de ce, sunt mai mari si mai inarmate balticele? E suprafata mai mare? E terenul mai greu de traversat? Hai zi, de ce nu ar putea Rusia sa ia Estonia?”
1. Pentru ca nu au nevoie de Estonia. Ucraina e miezul istoric al rusilor si un stat infiintat alalteieri, cu o groaza de cetateni rusi sau rusofili, si care si-a mai si permis sa bata apa in piua cu o aderare la NATO.
Sigur, fiecare tara e suverana si isi stabileste singura preferintele militare si politice. Da, doar ca nu, nu cand esti un floc in calea pulii lui Putin.
2. Pentru ca balticele sunt tari membre NATO, si daca nu au nevoie de ele, cu atat mai putin au nevoie de un razboi cu toata Europa.
Cum adica nu au nevoie de Estonia? De unde stii tu asta? Nu sunt cetateni rusi in Estonia? Nu au avut nevoie de Estonia pana in 1990? De ce au luat-o atunci? De ce au avut nevoie de ea atunci si nu au nevoie acum?
De ce crezi tu ca ar avea un razboi cu toata Europa daca ar ataca tarile Baltice? De ce crezi tu ca EI CRED ca ar avea un razboi cu toata Europa daca ar ataca tarile Baltice? Crezi ca, dupa invazia de 3 zile a Ucrainei inceputa acum 3 ani si care se baza pe „Ucraina e slaba si nu vrea sa lupte, toti se vor preda, hai sa incolonam blindatele pe drumul spre Kyiv cu munitii pentru 2 zile si uniformele de parada in rucsac”, conducerea Rusiei e infailibila in estimarea adversarului si a riscului?
Trust him bros ca le zice bine si sigur pe el.
Deja e a doua oara cand o arzi cu „trust me bro” desi debitezi niste cretinisme demne de o cauza mai buna, probabil preluate de pe ceva tiktok.
Nu orice tara unde traiesc rusi e subiect potential de invazie. Rusii din estul ucrainei au fost false flag pentru invazie pentru ca scopul a fost invazia in sine, nu protejarea rusilor.
Ori Estonia, in afara de faptul ca au fost dupa cortina de fier, la fel ca altii (inclusiv noi), nu reprezinta niciun asset dorit de catre rusi.
Apoi, ar avea razboi cu toata europa pentru ca astia din nato si din eu suntem solidari, declarativ si neoficial, iar invazia ucrainei ne-a solidarizat si mai mult.
Dar, repet, nu de asta nu ar invada balticele. Ci Și de asta, in cazul absurd in care chiar ar avea vreun plan sa o faca.
Aia cu 3 zile au dat-o chiar ucrainienii (un fel de „ia-l de pe mine ca-l omor”), ti-am mai zis ca ai niste surse tampite de unde te inspiri.
In plus, suna mai degraba a strategie de succes sa ceri mult si sa primesti jumatate, care tot e mai bine decat nimic.
De fapt se va vedea si dupa negocierile de la arabi.
Pe scurt, ucraina a pariat prost si a pierdut.
Estonia nu a pariat nimic si nu va pierde nimic.
Si noi, restul, nici atat, dar e bine sa ii aburesti pe guvizi, sa se simta mai bine, cu tine sigur au avut succes.
Pai Porque, nu e vina mea ca o arzi cu afirmatii nefondate. „Estonia…nu reprezinta niciun asset dorit de catre rusi.” trust me bro!! Ce pot sa zic, adu si tu niste argumente.
Pana una-alta Estonia si restul tarilor Baltice au facut parte din USSR, deci au fost „un asset dorit de catre rusi” la momentul ala. Sunt o enclava NATO si EU in teritoriul Kaliningrad-Belarus-Rusia. Dar nu, Porque stie el sigur ca Rusia nu vrea Estonia. De ce? Fuckifheknows. De-aia.
„Nu orice tara unde traiesc rusi e subiect potential de invazie. Rusii din estul ucrainei au fost false flag pentru invazie pentru ca scopul a fost invazia in sine, nu protejarea rusilor.” – multumesc capitane Evident. Ia zi, iti poti imagina o situatie in care existenta rusilor in Estonia ar putea oferi lui Putin un pretext suficient pentru o invazie si pentru a-l convige pe Trump sa stea pe bara, punand Rusia cu 6000 de focoase nucleare fata in fata cu Franta si UK cu vreo 500 adunate, care ar trebui sa decida sa le foloseasca pentru niste tari aflate la cateva mii de km distanta? Nu?
Ca asta e jocul. Daca US sta linistita, ramane doar EU sa intervina. Si mi se pare fascinanta lipsa de awareness. Adica tu, un Gigel care o arde cu „nu ma intereseaza ce se intampla in restul tarilor, poate sa invadeze Rusia pe oricine vrea” zici in alta fraza ca „ar avea razboi cu toata europa pentru ca astia din nato si din eu suntem solidari, declarativ si neoficial, iar invazia ucrainei ne-a solidarizat si mai mult” marsh ma cu inconsistenta ta. E plina Europa e gunoaie care vor tipa la prima miscare ca nu vor sa ne bagam pentru niste lituanieni si pe care Rusia ii va exploata sa rupa orice unitate interioara a mai ramas. Stii asta, stii ca exista parghii pentru a opri interventia EU pentru ca ESTI UNA DINTRE ELE, dar esti suficient de bine antrenat incat sa baletezi pe langa problema.
„Aia cu 3 zile au dat-o chiar ucrainienii (un fel de „ia-l de pe mine ca-l omor”), ti-am mai zis ca ai niste surse tampite de unde te inspiri.” – mananci cacat, scuze de exprimare. Am urmarit evenimentele de prin 2021. De la declaratia lui Putin ca ar putea lua Ucraina in 2 saptamani, la multele declaratii ale oficialilor rusi la televiziunile rusesti, la efectiv convoiul ala de 40 de km blocat pe un drum cateva zile ffs. Toate declaratiile si modul in care a fost executata operatiunea indicau o asteptare din partea Rusiei ca invazia sa se termine in cateva zile si ca Ucraina sa renunte la lupta in majoritatea punctelor de contact. Si vine Porque acum si schimba istoria, pe baza propagandei rusesti. Lol.
parjolitul campiilor si otravirea apei s-a scos din programa?
Din programă s-au scos femeile, că la comanda ”culcat” nu știu dacă pe burtă sau pe spate…
Vali,
Tu ți-ai explicat de ce ruzii – pentru 15 ani, până în 2014 sau 2022 – au fost primiți oriunde în Europa de vest, în timp ce nouă (Polonia, Balticii…) li s-a spus „mucles, băieții mari vorbesc”?
A îndrăznit cineva în spațiul public să speculeze, chiar dacă „aceste cuvinte dor” pentru frații europeni care i-au primit doar și fiindcă au bani?
Nu mai spun de infiltrările & șantajările serviciilor lor în Europa centrală, vest.
Eu chiar am ajuns la concluzia umană că, Europa trebuie să comită seppuku cu nucleare & atomice fiindcă ‘ceilalți’ nu o lasă să respire.
Nu suntem lăsați să respirăm.
Ceilalți însemnând:
ruzia: șantaj, amenințări, asasinări.
Lumea mahomedană: taie accesul la petrol așa cum a făcut în anii ’70 (ruzii: oh, ce idee bună să facem cu gazul!) & oameni care să forțeze discursul fundamentalist religios ca formă de softpower pe teren.
SUA: cei mai puternici, până când se ajunge la nucleare, atomice.
Pardon, și China cu obsesia supravegherii & trierea animozităților privind sistemul lor.
Noi, Europa, nu mai putem respira pe Pământ.
Miliardarii & multimiliardarii deja sunt pe o linie sinucigașă, pe principiul „toți să moară înaintea mea, apoi eu ultimul”.
Bine recitim articolul „Povestea unui copil sărac” și lucrurile devin mai evidente, dar tot irespirabil devine totul.
de ce să fim luați în seamă? facem ceva util? suntem vreun powerhouse economic, militar, inventiv?
powerhouse economic, militar, inventiv
da, da si da.
Bun vad, ca fortele special folosesc H&K G36C. Buna arma. Ia puneti voi mana si adoptati si H&K G3-ul sau , la naiba ce folosesc Polonezii puscoci.. si le producem local sub licenta,eventual. dar iarasi cine sa negocieze asta??
HK416 e înlocuitorul https://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_HK416
nu stiu despre ce arme vorbiti… se poate sa dam 4-3 la fiecare? trebuie sa conteze si CS-ul ala jucat la ceva….
Suntem, fix in momentul Turtucaia!
Probabil ca, in octombrie anul asta majoritatea ne vom bucura de ploaia mocaneasca in transeele din Dobrogea.
Si ne vom uita in sus sperand sa desanteze americanii.
Dar suntem singuri, tarile din jur nu ne sunt prietene, si nu exista prietenie intre tari, exista doar interese!
Sa speram ca Turcia ne va lua de amorul artei sub umbrela sa. Altfel suntem morti!