Am decis să le schimb mașina părinților (Hyundai i30 1,4l benzină) deoarece se învechise ajungând la 43.000 km după 8 ani. Când am cumpărat de nou i30-ul am ales modelul de bază, fără nici o dotare opțională, ceea ce a fost o eroare pe care doream să o corectez acum. Prețul atunci a fost de aproximativ 10.000 euro și am vândut-o cu 8.500 euro, ieftine mașini erau atunci, sau foarte scumpe sunt acum.
Ca și buget pentru o nouă mașină SH era 15.000 cu dorința de a avea încă garanție de producător și nu mai mulți km decât i30-ul, fabricație dupe 2020.
Ce mașini am găsit în acest buget:
- Dacia Logan/Duster scumpe și cu puține stele de siguranță, dotări precare
- Skoda Fabia cu motor de 1.0, dar dotări și design destul de neatrăgător
- Renault Clio frumos, dar mi s-a părut mică și scumpă
- Renault Megane, puține și cu mulți km
- Seat Arona, am ratat una roșie cu DSG și echipare FR. Mică dar bine dotată.
- Ford Fiesta nu am dorit pentru că are design feminin, motor cu distribuție pe curea, nu pe lanț și a fost scoasă din producție
- Ford Puma modelul pre-facelift
După ce am văzut câteva Pume lovite sau cu probleme, am găsit una neagră din 2022 cu 15.000 km și în jurul bugetului alocat. Văzut, plăcut, cumpărat.
Design exterior 9/10
Pentru o mașină din gama buget low cost, exteriorul mi se pare foarte reușit. O mașină frumoasă cam din toate unghiurile. Seamănă cu Aston Martin, cu Panamera, oricum arată a mașină mai scumpă decât este.
Mi se pare că și culoarea neagră o favorizează. Roșu arată excelent și el pe caroseria asta. Proporțiile sunt reușite pentru o mașină de oraș sau familie fără copii.
În echiparea Titanium (este cea de bază) mașină vine cu jante de aliaj de 17” cu design frumos, are geamuri fumurii pe spate și grile pe plafon pentru portbagaj. Portierele acoperă și pragurile, așa că nu există riscul de a te murdări de noroi sau praf când cobori din mașină, ca un SUV veritabil.
Mașina este o Fiesta înălțată, dar design-ul exterior este net superior, Ford Kuga, care este modelul superior, nu arată la fel de bine. În comparație cu X3-ul, pare de jucărie, dar are spațiu suficient pentru o familie.
Design interior 7/10
La interior se observă nivelul low-cost. Materialele folosite sunt de o calitate mai slabă, puțin piano black nu poate salva imaginea de mașină ieftină.
În echiparea aleasa mașina nu vine cu virtual-cockpit, dar are o tabletă centrală de 8” cu touch, care incorporează Android Auto pe cablu. Mă bucur că Ford a ales să salveze costuri neexistând navigație din fabrica, oricum s-ar fi folosit Android Auto sau Apple Carplay.
Toate geamurile sunt electrice, chiar și în echiparea de bază. Ca opțiuni, mașina are scaune față, volan și parbriz încălzit. Știam că Ford a fost printre primii producători care au opțiunea de parbriz încălzit, dotare care lipsește pe brand-uri premium și aici e prezentă pe cel mai ieftin model (ca echipare opțională).
Ca și echipare opțională se poate pune monitorizare de unghi mort, camera marsarier și senzori de parcare spate. Dotări excelente pentru o siguranță suplimentară.
Tapițeria este doar din stofa, scaune decente ca și confort sau susținere laterală. Volanul încălzit, schimbătorul și frâna de mână fizică sunt îmbrăcate în ,,piele’’.
Dinamica 7/10
Singurul motor disponibil este cel de 1.000 cmc în 3 cilindri cu 125CP sau 150CP. Pe ST s-a pus motor mai mare, cel prezent și pe Fiesta ST. Motorul se mișcă la relanti, dar cumva în interior nu se aude și nici nu se aud vibrațiile. Modelul meu nu a venit nici măcar cu capac peste motor, care, bănuiesc, ar mai fi redus din zgomot. Plusul mare este că toate motoarele de Puma, produse în România, au distribuția pe lanț și nu pe curea cum a existat pe Focus, astfel nu mai au aceleași probleme de funcționare. Cum tata nu va ajunge niciodată la 100.000 km nici nu îmi fac griji.
Fiind o mașină ușoară, accelerația este decentă în treptele inferioare. Cutia manuală are cele mai lungi trepte pe care le-am experimentat la o mașină, posibil pentru a favoriza consumul redus de combustibil. În oraș nu ai nevoie de nici o treaptă mai mare de a 3-a. La 60km/h în treapta a 4-a mașina tremura la accelerare. Frâna de motor este foarte agresivă, mașina pierzând destul de repede viteza.
Consumul mediu pe ultimii 2.000 km este de 6,2l/100 km, ceea ce este excelent pentru puterea mașinii. Este un mild-hybrid cu o baterie de “ceas” care se încarcă în frâna de motor și dă un mic boost la unele accelerări. Am observat că are un start/stop mai inteligent, care oprește motorul și înainte de a se opri roțile de tot. Sistemul start/stop lucrează excelent, fără a supăra utilizatorul.
Tracțiunea este doar față, nu a existat Puma cu tracțiune integrală, platforma fiind cea de Fiesta.
Mașina are și moduri de condus (Normal, Eco, Sport, Trail, Snow), nu am observat mare diferență între ele, poate doar pe cele de Snow, Trail unde dezactivează ESP-ul, pe Sport dezactivează Start/Stop.
Suspensia este confortabilă la drum lung sau oraș, nu am încercat să văd cat ruliu are pe viraje, scopul mașinii fiind cu totul altul.
Nu exista lumini ambientale, nu cred că intră în gama aceea de preț.
Ergonomie 7/10
Există 2 cup holdere între scaunele din față relativ ușor de accesat. Cotiera din nefericire nu este culisabilă și este destul de îngustă, neputând fi folosită de ambii ocupanți din față în același timp.
Schimbătorul este destul de înalt și ușor de folosit, dar are o grafică jenantă pe el, par fonturi din acelea ieftine pentru care nu se plătește licența de folosire.
Există 2 porturi USB-A în față destul de utile: unul prezent în cotieră folosit pentru cablu Android Auto și altul sub consola centrală folosit pentru a alimenta camera de filmare.
Există butoane fizice pentru climă, volum, meniuri infotainment, ceea ce este excelent. Ce nu este prezent pe volan sunt butoanele pentru next/previous track, nu am înțeles de ce nu există așa ceva care ar fi ajutat mult ergonomia.
Bancheta din spate doar există, nu are nici o dotare de confort sau de entertainment.
În echiparea de bază există cruise control, din păcate nu și adaptiv, dar este o dotare de serie excelentă. Frâna de urgență este de asemenea în dotarea de bază.
Portbagajul este destul de generos, există și posibilitatea de reglare pe 2 niveluri a înălțimii. O opțiune prezentă doar la Ford este “cutia” de sub podea portbagaj: nu există roată de rezerva, dar este un spațiu mare cu o gură de evacuare – ideea fiind că poți pune gheață și băuturi în acel spațiu, după ce se topește gheața, apa poate fi evacuată prin acea supapă. O dotare la care nu m-aș fi gândit vreodată că aș avea nevoie.
Impresii finale
Mașina are un raport preț/calitate excelent și înțeleg de ce este cel mai vândut model din gama Ford. Low cost, dar cu unele dotări opționale premium. Prețul mai mic de achiziție a fost și datorat faptului că în 2024 mașina a primit un face-lift minor care aduce îmbunătățiri la interior (tableta mai mare și cu mai multe funcții).
Pentru o mașină de oraș sau pentru o familie fără copii mi se pare excelentă. Consumul infim o face și o alegere econoamă. Fiind mild-hybrid impozitul a fost 0, RCA mic pentru că are cilindree mica și puterea de 125CP este suficientă pentru România.
Ford Puma a fost clar o evoluție peste vechiul Hyundai i30 de unde deși cilindreea a scăzut cu 400cmc, puterea a crescut cu 25cp.
De ce ai cumpăra un Sandero Stepway cu 17.000 euro când poți avea un Ford Puma la 20.000 cu 5 stele de siguranță și un design mult mai reușit ?! Din ce știu Dacia nu oferă discount-uri, dar la Ford poți primi și atunci acei 3.000 euro diferență se diminuează.







„De ce ai cumpara un Sandero Stepway cu 17.000 euro, cand poti avea un Ford Puma la 20.000 cu 5 stele de siguranta si un design mult mai reusit ?!”
Poate pentru ca Sandero e de fapt 15300 preturl de pornire nu 17.000
Iar la Puma 20000 e cu tot cu discount uri.
Sandero – de la 14850
Puma – de la 23800
Exact la asta ma gandeam si eu… de ce ai manca mere cand vrei pere?! Totusi, un alt punct in plus e acela ca Sandero e nou si ai garantie de minim 2 sau 3 ba chiar, in unele cazuri, 5 ani asa cum am eu la Logan fata de Puma care e SH.
In fine… fiecare face ce vrea cu banii lui.
De ce să cumperi Puma cu 20.000, când poți să cumperi T-cross cu 23.000?
Daca o tii pt cel mult suta de mii de km, probabil ca e ok, pentru cei care vor sa depaseasca aceasta cifra, nu stiu cata fiabilitate o sa aiba acel 1.0
8 ani si 43k.
cu asta noua o sa atinga 100k undeva in 2045.
La asta ma uitam si eu. Eu am facut 90K in 6 ani.
Eu fac 4000 anual cu bicicleta cu planuri de a creste. De ce ai suporta toate costurile aferente detinerii unei mașini pentru asa kilometraj denotă încă odată ca avem impozitele prea mici…
@KodrutZ Poate nu ai copii.
Și eu fac un număr mic de km și mi se pare un lucru bun. Merg cu mașina doar când e nevoie, nu merg cu ea la muncă, etc.
@kodrutz când ești pe bicicleta ești special , așa-i?
Autorul a specificat clar ca masina ii pentru părinți, deci 50-60+
Sa te vad eu la 50 cum mai performezi pe bicicleta, indiferent de vreme
Ți se pare că părinții lui au copii?
Alții decât el + frați/surori – că nu știu exact cât glumești și cât nu…
@BrosKY: Ma simt bine pentru mine, nu ma intereseaza sa fiu special pentru altii. Nu mai zic de timpul si banii pe care ii economisesc cind am treaba prin oras vs. orice alt mijloc de transport (Iasi, nu Bucuresti, si situatia pistelor nu e deloc roz aici, plus ca – vorba unora de pe net la discutia ce bine s-ar merge cu bicicleta in Iasi – sint dealuri). Stiu oameni de 55-60+ care imi dau ceata la biciclit, inclusiv la cocotat pe dealuri. Si daca parintii lui merg asa de putin si masina e practic noua… de ce alta, pina la urma?
@Stefan: Am. A mers destul cu bunicii cu masina, i se face de obicei rau. Cam la fel si in autocar. Trenul e foarte bun, plus ca mai cunosti lume, mai socializezi. Nu e deloc un lucru bun ca faci putini kilometri si ai masina. Ar fi bun daca impozitele ar fi atit de mari incit nu ti-ai permite sa o tii semi-degeaba si ar fi fezabil sa inchiriezi una cind ai nevoie, gen mers in concediu sau la bunici, o data – de doua ori pe luna(presupun).
O să vă șocheze ce spun dar trecerea de la Puma ST line de 1.0 la Lexus LBX de 1.5L (tot benzină hibrid în 3 cilindri) este un downgrade deși Lexusul costă cât de două ori cât Puma (22k € vs 45k €). În vremuri tulburi, la leasing în Germania Puma a costat 2k euro avans și 170 euro / lună pentru trei ani și 35k km, n-am nimic de reproșat la banii ăștia.
Minusuri la Puma: mufele USB sunt groaznice și telefeonul se deconectează mereu.
Sunt curios de ce ai ales LBX mai ales ca nu e nici ieftin si mai ales ca in segmentul ala exista alternative destul de bune.
I-a fost ales?
schimba cablul usb cu care te conectezi la Puma
@ev21: e mașina gagică-mii luată de la FINN (închirieri pe termen lung, 430€/luna asigurări incluse) pe motiv că era firma proaspătă și nu aveam salarii pe 2024. Pentru doar un an am luat ce era pe stoc, fără test drive, venind de pe Puma de 1L și conducând cam toate 1.5 TSI din grupul VAG, mi-am zis „cât de low poate să fie o Toyota premium?”. Eh, 3 cilindri + CVT e o abominație, pe cât de mișto e mașina ca tinută de drum, faruri, materiale interior si multimedia, pe atât ți se ia de ea când o frigi pe autobahn și sună ca un polizor.
@Claudiu: Nu e de la cabluri, e de la mufa low cost.
@FLO mersi pentru raspuns, cam asta e contextul la care ma asteptam
@FLO: Ai descris exact senzatia pe care tot o cautam.
Am inchiriat Corolla pe benzina si CVT. In oras e …meh, sa zicem. In afara pe nationale ma simteam exact ca pe un polizor cu roti.
Nu mi-a fost asa frica sa depasesc camioane nici cu raposata Dacia 1410. Adica zgomot de depasire face, dar viteza nu prinde.
Faimosul 1.0 EcoBOOM, fa un pic de research vis a vis the mentenanta sa eviti reparațiile capitale la motorul ala pentru ca are o curea de distributie interna care se dezintegreaza.
omu zice ca a luat pe lant dar tu i-ai bagat cureaua pe gat
my bad- scrape that
Ai si deținut vreun ecoboom din asta sau vorbim de pe forumuri? Că până una alta stiu mașini vechi de 10 ani cu 1.0 ecoboost, chiar cel cu curea de distribuție in ulei care merg bine mersi. Si asta fără vreo întreținere obsesivă, doar clasicele consumabile.
A, că nu vor atinge fiabilitatea lui 1.9tdi cu 200000km pe o roată, asta e altă discuție
Pompa de ulei de ce e antrenata? Lant sau curea?
Pompa de ulei este totusi pe curea imersata in ulei, dar mai avem si o curea dintata la pompa de apa in partea dinspre cutia de viteze.
„Virtual cockpit” se poate adauga ulterior foarte usor, eu am pus la Focusul MK4 al sotiei.
” fabricație dupe 2020″ sper ca a fost totusi o gluma mult prea subtila pentru a fi inteleasa
ce n-am inteles, cum ai buget de 20k daca initial era 15k, e sh sau noua la pretul ala?
Pai cand a vazut ca cu 15k se incadreaza doar la Sandero a mai schimbat repede 5000 euro
Pai daca parintii au folosit 8 ani o masina varianta de baza cel mai probabil nu vor fi impresionati absolut deloc de dizain interior exterior si dinamica sau jenti de 17. Un scaun incalzit si un volan care nu este bocna in decembrie va fi apreciat dupa o varsta. Consumul in oras nu este 6.2l nici daca o pui pe platforma 40 de km. Pentru un om care face 40k km in 8 ani este o masina de oras decenta.
imo toate masinile cu faruri tip ochi de broasca arata ca dracu. 2005 design shit.
am Hyundai Accent de hat vreo 18 ani si nu am gand sa il schimb. Revizii + combustibil + flacute frana + ceva becuri, in rest no problem. De frecat in oras + naveta 30Km/zi e numai bun.
E cam enervant ca trebuie făcut ITP-ul anual.
Mitsubishi Lancer 2008 benzina 1.6 aspirat, înafara de consumabile și un etrier stg spate nici o problema cu el. Atâta că are un design demodat… Voi ieși probabil la pensie cu el peste încă 15 ani, depinde de taxe 😂
„De ce ai cumpăra un Sandero Stepway cu 17.000 euro când poți avea un Ford Puma la 20.000 cu 5 stele de siguranță și un design mult mai reușit ?!”
– aia cu 5 stele la siguranta e folclor, vezi accidentul din parcarea mall Bucuresti, e pus de Vali, a fost aproximativ acum un an. Dinclolo de tragedia situatiei, ECU airbag de Ford nu stie „second deploy” – la un al doilea impact cum a fost cazul acolo, nu stie sa faca o a doua declansare daca este cazul. Stiu ca masina aia era un Focus, ECU e acelasi sau mai slab pe Puma, nu e asa relevant. Ma infioara si acum ce a patit acel om, este absurd, nu am vrut sa rascolesc chestii, am vrut doar sa explic de ce e folclor asta cu 5 stele la masinile LOW COST.
La Sandero o iei la banii aia cu automata, garantie extinsa la 5 ani si poti adauga intretinere inclusa, adica nu mai platesti revizii in cei 5 ani, practic nu mai ai costuri, pentru lipsa de bataie de cap e aur. Da, cutia automata de pe Sandero e CVT, nu o fi asa interesanta ca manuala de pe Puma, dar e preferabila ca si confort. La echipare superioara (care intra in banii aia) ai AA/CarPlay wireless, scaune incalzite, blind spot assist, franare automata (obligatorie din 2022 parca), senzori ploaie/lumini, senzori fata-spate, camera, etc.
Nu inseamna ca Puma nu a fost o alegere buna pentru cazul dat, am raspuns doar dilemei propuse.
>> am vrut doar sa explic de ce e folclor asta cu 5 stele la masinile LOW COST.
Si nu ai reusit. Se comporta mai bine in situatia aia o dacie? Stii tu sigur? Ca pana una-alta niste teste facute de niste oameni care modeleaza cele mai comune accidente zic altceva. S-a umplut Romania de specialisti care cred ca dupa 2 linii de cod scrise in automotive sunt specialisti in tot.
Radu – nu sunt autist, dar da, lucrez în automotive, testare. Nu știu ce să zic legat de replica ta, pardon dacă te-a ofensat în vreun fel.
Platformele simple de la mașinile ieftine se comportă relativ similar la crash test. Realitatea bate testele de cele mai multe ori. În cazul de față erau în discuție două platforme simple, începând de la structura și terminând cu suspensia. Fiecare producător a încercat să facă diverse economii, una din ele fiind din grosimea tablei folosite, care ajuta și la consum redus. Nu au venit cu revoluții pe partea de safety, nu s-a dorit asta din start.
Dar dacă ai ocazia să conduci un Puma, îți sugerez să îl încerci pe autostradă, la 130 kmh. Acolo pune mâna stângă în colțul ușii de sus (pe interior, desigur) astfel încât buricele degetelor să îți atingă geamul lateral. Palma de jos în sus, ca să ți palmă cumva și pe plafonul mașinii. Vei simți cu degetele la cea mai mică denivelare cum se distanțează ușa de restul mașinii, în acel punct se simte cel mai bine.
Încă o dată, omul a expus motivele pentru care a ales mașina și servește perfect scopului. Probabil este unul din puținii oameni care și-a făcut calculul corect și a ales în cunoștință de cauză. Comparația cu Sandero rămâne perfect valabilă, la aceeași bani era o variantă interesantă.
În nici un caz nu sunt variante pe cale le alegi pentru standardele de siguranță și la cum se schimbă de la an la an, două stele de acum sunt vreo cinci așa de acum trei-cinci ani.
Sorin, discutia e simpla. Avem o organizatie care testeaza riguros masinile si publica rapoarte detaliate, si avem specialisti in testare care evalueaza masina dupa cum se simte la buricele degetelor pe autostrada la 130.
Cred ca incheiem aici.
Păi da, dar tu nu te-ai interesat nici de unele, nici de altele. Ți-am dat un exemplu simplu pentru a înțelege cateva lucruri despre structura mașinilor, e un test mai des făcut decât ai crede.
N-am ce sa închei cu nimeni, că nu am început nimic. E ca aproape orice discuție online, fiecare își confirmă convingerile lui și evident ca rămânem la fel.
Cumpără liniștit Puma, este o alegere bună. Sandero la fel.
Multă sănătate!
Citește Radule criteriile. Puma a luat 4 stele, 75% protecție adulți și 84% copii. Sandero a luat 70% adulți și 72% copii. Protecția oferita este similara. Diferenta o fac sistemele pasive, unde la Dacia abia pe modelele mai recente au început sa le implementeze.
Intreb, sa inteleg:
Ai luat masina SH de 5 ani, cu istoric incert, in locul uneia de 8 ani (cumva recunoscuta ca fiabila) cu istoric cunoscut.
Practic, daca inteleg bine la 6.500 euro ai luat niste opțiuni fata de i30 chel.
Pana la urma, daca tu ești multumit e o afacere buna!
Am vazut mai tarziu ca anul e 2022 (2020 era maximul cautat).
Incep sa inteleg raționamentul
Exact asta voiam sa zic si au. In plus, sa dai un motor de 1,4L in 4 cilindri pe un motor 1,0L in 3 cilindri mi se pare lipsa de minim simt tehnic. Iar cei 125CP la ce turatie a motorului ii ai? Si la ce consum?
@Alin, o sa raspund eu, desi 3 cilindri si 1.0, turbina aia face ca motorul sa se simta muuult mai vioi decât un 1.4 aspirat. Cred ca doar cine nu le-a testat pe ambele poate sa zica asta. Bonus, 1.0 Ecoboost dpdv tehnic e mult peste un 1.4 aspirat clasic. La fel de fiabil? Putin probabil, dar ca si afirmatie sa zici ca minim simt tehnic te face sa alegi un motor clasic e o aberatie. Omul a zis clar ca fiabilitatea pe termen lung nu intra in discutie din cauza modului de utilizare.
o mașină de 43.000 km în 8 ani e veche? cred că puteai s-o mai ții încă 3-4 ani fără probleme, mai ales că are și kilometraj foarte mic. o părere…
Hyundai-ul initial mai mergea 8 ani fara sa ceara bani…
Lasa bre sa mai aiba oamenii si lucruri noi, nimeni nu zice pe patul de moarte „regret ca n-am mai tinut Hyundaiul ala mai mult”
Era învechit moral. Scaunele, volanul si parbrizul incalzit numai de le iei in calcul si iti dai seama cat confort in plus are omul.
Incerc sa intaleg logica autorului si nu pot. Renunta la o masina veche fara multi Km pe care o stie si vrea sa ia alta second hand la care nu poate verifica istoricul.
Eu zic ca e troll.
incerc si eu sa vad unde scrie daca e sh si cati km are aia pe care a luat-o pana la urma si ori mi-a crescut astigmatismul ori nu se regaseste in articol
Really????
„După ce am văzut câteva Pume lovite sau cu probleme, am găsit una neagră din 2022 cu 15.000 km și în jurul bugetului alocat. Văzut, plăcut, cumpărat.”
plm I need new glasses
Io-s curios ce inseamna „design feminin”.
Cu gene lungi.
ca și design
Nissan Juke?
1. Facelift ul nu e „minor”, aduce niște modificări bune „unde conteaza”. Sync 4 e un salt enorm fata de generația anterioara, si scapa de fire pt Carplay si Android Auto. Aduce si câteva chestii proaste gen disparitia unor butoane fizice.
2. Suspensiile sunt printre cele mai dure din clasa, simți si cand treci peste un chistoc.
3. Masina cu toate optionalele pe ea e de departe best buy (noua) față de competiție.
4. Tocmai ca o harta ar fi bună pt cei care nu folosesc de pe telefon, gen pensionari. S-a rezolvat la face-lift.
5. „nu are virtual cockpit” – poate nu am înțeles eu, dar asta e o dotare uzuala si așteptată la banii astia pe gama asta? Incat sa fie merite mentionarea lipsei ei?
6. Exista lumina ambientala, dar nu mai țin minte dacă era la alta echipare.
7. Spațiul la șofer te cam „arhivează” daca ai peste 1.80 si ești mai lat. De asemenea dai cu capul de usa fara numar cand sari mai alert din masina.
8. Scaunele sunt suportabile max 4-500 km/drum.
9. Vezi ca la aia cu pragurile peste portiere e fix pe dos, se strânge o gramada de murdarie acolo si trebuie stearsa „manual”, e o plângere comuna la modelul asta. De asemenea modelele pre-facelift au probleme cu desprinderea chederelor inca din garantie.
9. Nu ai nici o problema cu spatiul de depozitare de la usi? Cred ca e cel mai incompetent design, nu încape calumea nici o sticla de apa.
10. Diferența între 125 si 155 CP este foarte sesizabila pe accelerari 0-60kmph.
11. Adaptive cruise control pe cutie manuală? Rar spre deloc din motive tehnice evidente.
12. Modul Sport nu doar oprește start-stop, dar folosește frana regenerativa mult mai agresiv pt incarcarea bateriei, tocmai pt a livra puterea în plus la cerere. De asemenea tine motorul mai turat (pe cutie automata). Diferența este foarte sesizabila între Eco/Normal/Sport mai ales în zona urbana, uneori e chiar violenta masina cand mai sari de pe loc etc.
Pare o alegere potrivită pt contextul părinților tai.
11.ACC am avut pe una manuală (Vitara 1.4 cu turbo și MHEV).
Comandasem automată, dar chiar atunci opriseră producția lor și era pe vremea cu termene de livrare mari.
Așa că am luat manuală…
Care chiar își făcea treaba bine.
Am dat-o după 2 ani și 23.000 km, pentru a trece pe una cu cutie automată.
Deranj mare prin oraș (din top 3 Ro) cu o cutie manuală.
Well, aici e legat de ce intelege fiecare prin ACC. La cutiile manuale nu poate decupla viteza (ca ambreiajul e manual), deci masina nu poate opri/pornit singura de pe loc. La cutie manuala poate doar sa adapteze viteza in mers fata de cel din fata, la drum lung.
Sunt 3 nivele de ACC, cel de pe manuale e de fapt „PCC”, partial cruise control.
Acum ca au ajuns toti sa le invarta in denumiri de marketing de nu mai stii exact care cum…
„se învechise ajungând la 43.000 km după 8 ani”? asta e definitia unei masini vechi?
Cine a luat-o a făcut afacere, nu glumă. Aia mai merge 20 de ani cu minimum de întreținere….
Da, pentru că mașina aia stă sau parcurge distanțe scurte, motorul nu se încălzește de treabă etc. La 8 ani, dacă nu are minim 80-100.000km în RO, eu nu mi-aș lua-o.
Nu e diesel, distanța scurtă nu contează.
Mi-am petrecut o buna parte din ultimii 10 ani în service-ul auto al unui prieten. Din păcate, în ziua de azi, o mașină de 8 ani este o mașină veche, care (va) cere bani. Toți producătorii au scăzut calitatea drastic, iar mașinile noi sunt făcute să tină cât sunt în garanție. Dupa 5-7 ani, multe sunt bune de dus la rabla.
Eu ramaneam la Hyundai i30 chiar daca avea 8 ani.
nu aveai ce face cu banii, schimbarea efectiv nu se merita:) batranii se mai descurcau 10 ani cu i30
Tre’ sa fi nebun sa iti iei trotinetele astea bagate pe gat de UE in conditiile date. Probabil ca parintii se puteau duce la loc cu verdeata si liniste si hyundaiul ala tot ar mai fi mers 5 ani dupa asta.
La asta noua cu motor de drujba probabil o dau in 4 ani cand o sa inceapa sa invete serviceurile pe dinafara.
Și eu o am de noua de vreo 2-3 ani. A fost 14500 total după toate reducerile – versiunea de bază plus pachet de iarna(parbriz full încălzit, scaune încălzite). Aveam de ales intre asta și Kona. Puma avea avantaj că era hibrid, impozit mai mic, parcare gratis in București, și mult mai multe opțiuni în versiunea de bază.
Plăcut surprins de motor, veneam de la 1.9 tdi 105 cai. Eram speriat de războinicii de tastatura că e slab motorul de 1.0 125 cai, prostii, pt oraș se înfige destul de bine fiind mașină ușoară, te distrezi cu ea în oraș.
Adica cum parbriz full încălzit?
Exista si partial incalzit?
Da, există la unii producători parbriz încălzit doar în zona ștergătoarelor.
Da-le naibii de masini, niste zable motorizate. De ce naiba se streseaza atat lumea pentru ele si dau gramezi de bani?
Stai sa vezi ce scumpe sunt bicicletele misto
Exact, comparam mere cu licii.
M-am oprit la „seamana cu Panamera” 😂
@author: De fiecare data cand te gandesti la incalzirea globala, gandeste-te si la „43k Km e o masina veche”
Puma e o alegere buna in bugetul ei, a fost pe lista scurta cand am ales masina pentru parinti, dar a castigat Sandero Stepway CVT nou.
Principalul motiv a fost cutia automata, necesara in oras, in special pentru un sofer in varsta (plus de comoditate & comfort + ramane mai multa atentie la condus), vizibilitate excelenta & mai usor de parcat in spatii inguste (geamuri mari, camera pe spate + senzori parcare fata-spate) si costuri predictibile.
Puma nou a fost si pe lista mea anul trecut, dar nu mi-a placut interiorul (dupa facelift chiar imi pare mai urat) si cum aveam buget mai generos, am mers pe altceva (CX30).
Felicitari pentru achizitie, tot ce conteaza e sa le placa parintilor.
Clio 1.5 DCI blue sau cum naiba se numeste (aka Clio V) e chiar frumusel. Mic dar frumos. Eu nu-s sofer insa colegul meu de business este si instructor auto. Dupa ce ne-am scremut vreo 4 luni, la inceput de 2020 am zis ca merita sa luam unul cu vreo 13000 euro. Inca il folosim iar costurile sunt relativ mici. De obicei reusim un consum mediu de 3.5 litri / 100km iar in regim de scoala ajungem undeva la 1200 km pe saptamana. Interiorul e cam meh.
Îmi place formatul reviewului cu notele.
E cineva interesat de review Hyundai Ioniq5 2025?
toată lumea e interesată.
Ce porcărie de articol!
Patroane, serios, mai cerne-i puțin, sau roagă-l pe juniorul tău să le pună virgule.
Din prima frază: „se învechise ajungând la 43.000 km după 8 ani.” Adică o mașină de 48.000 km e o mașină veche?
Nu treci clasa a opta dacă scrii fraze ca asta:
„Ca și buget pentru o nouă mașină SH era 15.000 cu dorința de a avea încă garanție de producător și nu mai mulți km decât i30-ul, fabricație dupe 2020.”
Ce vrea să zică autorul?
„Ford Puma a fost clar o evoluție peste vechiul Hyundai i30 de unde deși cilindreea a scăzut cu 400cmc, puterea a crescut cu 25cp.”
„Din ce știu” – îmi ies bube pe ceafă când văd expresia asta. Dacă tot ai scris 1300 de cuvinte (așa scremute cum sunt), fă un clic pe site-urile Dacia și Ford și vezi care e situația.
„Din ce știu Dacia nu oferă discount-uri, dar la Ford poți primi și atunci acei 3.000 euro diferență se diminuează.”
A vândut un i30 cumpărat „de nou”, cu echipare de bază, „ceea ce a fost o eroare pe care doream să o corectez acum”, și a cumpărat o Puma SH „echiparea Titanium (cea de bază)”. N-a mai corectat eroarea.
Am avut un Puma 2022 St Line automat cu 155 CP, nivel de echipare mediu (pilot automat cu radar, camera de marșarier cu senzori pentru trafic și pietoni, Park assist și menținere bandă cu). Am avut un fel de leasing operational pe 4 luni și mi s-o părut foarte faină și în oraș dar și la drum lung. Prețul de listă în contract era de 35000. Pentru ce primești, raportul preț calitate e foarte bun.
Cineva cu un Kuga Hybrid 2.5 pre-facelift nu se gaseste?
Au inceput sa apara pe piata sh (din .de) 4-6 ani cu km decenti.
Motorizarea ar fi la origine Mazda insa as fi curios de fiabilitate.