Dacă nu începea războiul, VW mai avea probleme?

Umblă o teorie conform căreia Volkswagen are probleme din cauza războiului, care a tăiat accesul la energie ieftină, iar industria are nevoie de energie ieftină pentru că altfel trebuie să crească prețurile.

Da, până acum industria auto creștea prețurile la mașini pentru că putea, mințind că din cauză că trebuie să respecte regulile de siguranță impuse de UE, și asta costă, de aia a ajuns un Passat 50.000€.

Eu cred că asta e doar jumătate din problemă. Cealaltă este că industria europeană a refuzat constant să întrebe și cumpărătorii ce vor. Pur și simplu și-a bătut joc de cumpărător cum a putut. Constant. Și nu doar la noi era tratat cumpărătorul ca ultimul prost, să nu credeți asta.

Am vorbit de multe ori pe aici despre bătaia asta de joc constantă. Nu mai țin minte toate exemplele, iau ce-mi vine la gură:

  1. ancorarea de diesel când oamenii voiau și altceva. 20 motoare diesel costă zeci de miliarde să fie dezvoltate și rafinate, înțeleg că nu vor să renunțe la toate dintr-o dată, dar la câteva puteau.
  2. problemele întinse pe zeci de ani. hai, spuneți-mi o cutie DSG care să nu aibă probleme. ce știu ăia de al JATCO și ZF și nu știu ăștia de la VW? ce, se predă altă mecanică la școlile unde sunt ăștia?
  3. porturi USB puține și pe bani. lipsă ancore sacoșe. buzunare portiere mici și ineficiente. consolă bancheta spate lipsă. insonorizare praf. vopsea praf. bord care atrage praf. cupholdere sub cotieră. scaune mizerabile.
  4. unde sunt dubele mici benzinare automate? de ce le țin ascunse?

Sunt multe, foarte multe, rahaturi care se pot face din software, dar pe care refuză să le facă, pentru că oricum se cumpără. Și când nu se cumpără plângem și amenințăm că se prăbușește Europa.

Este ușor să zici “mașini făcute de contabili”, dar nu este departe de adevăr. Prea multe decizii luate în beneficiul firmei și în detrimentul cumpărătorului.

Ah, și a mai fost geniala idee de a merge în China ca să îi învețe pe ăia de acolo cum se fac mașinile. Genială idee, a funcționat foarte bine, se vede acum când vânzările de BMW și VW s-au prăbușit în China și guvernul îi invită politicos să se care din țara lor, cam cum am făcut noi cu Citroen și Renault după ce ne-au făcut fabricile. Aproape la fel, cu diferența că noi n-am apucat să exportăm Oltcit-uri și Dacii în vest.

masini-albe

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

85 comentarii

  1. Cand vezi ce iti ofera piata, parca un Logan 3, nu e asa rau.

    Comentariu apreciat.967
    • Încă văd în trafic Loganuri, chiar și ultima generație, cu probleme la blocurile optice. Chiar atât de greu e pentru inginerii români / francezi să facă ceva funcțional și fiabil?

      Comentariu apreciat.6311
    • vaultboy, ce probleme vezi, man, zi-mi si mie sa imi dau si io seama ca nu ma pricep.

      1412
    • Martha Logu: nu funcționează stopul pe frână, pozițiile etc

      181
    • Mitul Daciei fiabile a ramas doar atat, un mit. Daciile noi nu mai sunt nici ieftine si nici fiabile. Este un tip pe YT, a facut taximetrie si ridesharing cu Dacii, zicea ca are peste un milion de km facuti cu alea vechi, astea noi cica la 200 de mii incep sa aiba probleme seriaose. Acum si-a luat Tesla, a zis ca e mai rentabil.

      187
    • @Gogu :
      A facut milioane de km pe logan si a trecut direct pe Tesla, si e nemultumit de logan. Mai stiu un popor care se comporta la fel, au muncit sa ajungem aici si acum toti vor numai iphoane , teske si bmw-uri. Sunt tare curios cine o sa lucreze in industia Calului sau a minei (la mine ar trebui sa munceasca cei care au protestat la rosia montana si au votat Kg)

      Indecis. Tu ce zici?426
    • @mariusx n-ai inteles ce trebuia. Omul nu se faleste cu Tesla si acum ii pute Loganul, el exploateaza masinile pe ridesharing si informatia completa e ca face mai multi bani cu Tesla si pentru ca se incadreaza la planurile tarifare superioare (Comfort, Black etc)

      231
    • Un Logan 3 e la fel de rau ca virgula dintre subiect si predicat.

      93
  2. Masini din ce in in ce mai de proasta calitate dar din ce in ce imai scumpe, cam cum au devenit si oamenii in prezent.

    Comentariu apreciat.1050
  3. Proaspat posesor de Passat, mai adaug una pe lista: abonament 150 euro / an ca sa vad daca e descuiata masina si cat mai am pana la revizie

    Comentariu apreciat.1052
    • Mai ramane sa va bage un abonament ca sa va lase sa intrati in masina…

      Comentariu apreciat.1610
    • Ce diferente, la Skoda e 189 lei. Acum au o oferta la 139lei. Si pun pariu ca aplicatia e 99% identica.

      Comentariu apreciat.602
    • Totuși garantează cumva că poți păstra abonamentul și după primii 4-5 ani. La alte mărci e inclus în preț, dar după garanție nu mai pupi semnal.

      161
    • Nu te ajută la nimic, deci nu da banii..

      Comentariu apreciat.261
    • Banuiesc ca nu e gluma?! stiam ca in Europa nu s-ar putea aplica folosirea proprietatii pe baza de abonament. Fiindca dispune altcineva de proprietatea mea (daca, de exemplu, imi taie abonamentul ca urmare a neplatii – eu nu ma pot bucura de integralitatea proprietatii…) si contravine codului civil…
      S-ar putea conditiona utilizatorul care NU este INCA proprietar – adica, le aveti in leasing?

      133
    • ciudat, la un A7 hybrid e 200 lei pe an

      70
    • @FaneManaCalda, nu iti afecteaza proprietatea. Din aplicatie poti doar sa vezi daca masina e incuiata/descuiata si sa o incui sau descui. Si sa vezi si date despre revizie, care le poti vedea fara probleme cand esti in masina.

      74
    • La Skoda mai poti aerisi masina inainte sa te urci in ea, isi face actualizarile aplicatiilor si poti sa monitorizezi de la distanta pozitia (util daca imprumuti masina sau o imparti cu ceva copil cand poti chiar sa pui si o notificare pe limita de viteza). pentru 140 lei/an e un pic mai mult decat abonamentul minim de la digi pentru un abonament de date si acces la niste functii

      66
    • 80€/an la Seat (Connect). Dupa primul an de cumparare cand a fost gratuit.

      Are si harti de navigatie, diverse alte functii, unele utile (suna automat la centru si-ti trimite platforma gratuit la locatie in caz de avarie, inchizi/deschizi de la distanta ‘as in’ alt cartier/oras/tara decat e masina) altele nu foarte (date de consum pe care le ai si in computer de bord).
      Mie mi se pare ca merita. 80€ sunt (aproape) o masa in oras cu ai mei.

      Altfel VW merita sa moara pt software-ul de anii ’90 pe care il pun pe masini si niste solutii tehnice de care pana si chinezii vor rade cand ii vor cumpara pe mai nimica in 2-3 ani.

      38
    • La Hyundai e gratis, cel putin cat e in garantie. O fi un moft dar am uitat de vreo 2 ori sa inchid masina si mi-a trimis alerta pe telefon de unde am si inchis-o.Mai util este sa vezi statistici de consum cat si gps-ul inclus.

      52
    • @Catalin wtf de ce nu se incuie singura cum fac multe masini? Ah stiu de ce: acum te anunta si o incui tu, peste un un timp doar te anunta si ca sa o incui dai cu cardul :D

      111
  4. Punctul 3 nu se aplica la VAG, chiar deloc as zice.

    Ai mai zis de cateva ori ca au porturi USB si ISOFIX pe bani dar fie ai auzit de la altii fie n-ai fost atent in configurator. Erau pe bani portul USB pentru dashcam din oglinda si ISOFIX optional pentru scaunul din dreapta fata, restul erau gratis si incluse in orice echipare.

    Indecis. Tu ce zici?3428
    • Nu inteleg de ce ti-ai luat manute rosii. Am avut isofix pe bancheta din spate pe un Seat Ibiza din 2011, varianta cea mai ieftina. Avea si 2 mufe USB. Echiparea cea mai ieftina. Si in portbagaj avea si 2 ancore de sacosa.

      Acum la o Skoda din 2022, tot echipare de baza, nu am platit nimic extra si am toate astea.

      Indecis. Tu ce zici?2112
    • Nu înțelegi pentru că alea de pe spate sunt obligatorii, dacă vrei mai mult de o stea ncap. Costul unui port usb este în jur de 1€ oriunde ar fi plasat în mașină, costul isofix pe scaun față cam 50 cenți, sunt 2 sârme îndoite și sudate….

      157
    • @alex pai nu lasam adevarul sa strice un rant de calitate :) Vezi ca la Superb ai doar 8 puncte de ancorare dar iti murdaresti pantalonii cand vrei sa ajungi la alea din spate ca-i prea mare portbagajul, nu s-au gandit deloc nemtii astia :D

      133
    • Iertati-mi intrebarea, dar care e rostul isofix pe scaunul din fata?

      73
    • @punKreas pentru cei care au 3 copii mici.

      123
    • A facut milioane de km pe logan si a trecut direct pe Tesla, si e nemultumit de logan. Mai stiu un popor care se comporta la fel, au muncit sa ajungem aici si acum toti vor numai iphoane , teske si bmw-uri. Sunt tare curios cine o sa lucreze in industia Calului sau a minei (la mine ar trebui sa munceasca cei care au protestat la rosia montana si au votat Kg)

      018
    • eu la vw tiguan 2018 aveam 1 port usb fata, al 2lea m-a costat 18 Euro

      30
    • Numai oameni săraci, dar care vorbesc de masini de 50k, pe aici dar se plîng de costul unui usb. Eu am cumpărat acum 12 ani un modul hands-free cu microfon, bluștuț și port usb și care funcționează și acum pe un golf 5.

      24
  5. @Vali exista un punct in care te contrazic. Cumparatorul a vrut in masina televizoare, led straps, schimbator de viteza din cristal un interior asa mai pe cozy mai piano black.
    Da-l in plm de motor ce daca are 1 litru la 3 cilindri si masina 1300kg o scoatem noi din necaz ca are 2-3 turbine.

    Indecis. Tu ce zici?4221
  6. Probleme pe naiba. Din 2011 pana prin 2018 VW a avut profit operational in medie in jur de 11 miliarde $. Din 2021 a crescut la $20+ miliarde. Aia e cauza cresterilor de preturi nejustificate, nu neaparat ca e energia mai scumpa.

    Comentariu apreciat.842
  7. si in 2019 cand am dat pe un tucson cu 13k euro mai putin decat aceeasi configuratie de tiguan tot razboi era, dada…dar hei, sa sustinem producatorii nostri Eu ca uite ce frumos declara profituri record :)

    Comentariu apreciat.431
  8. Pe grupul de conspiraținiști se spune că din cauza războiului au fost forțați să renunțe la energia ieftină. Altfel nu închideau inginerii centralele nucleare.

    Mai rezistă că au flote și întreținere. Kaufland nu o să cumpere Renault și nici Auchan WV, dar aici pierd ulei, au ieșit din garanție, există service-uri locale mai bune.

    85
  9. Ce mha, nu vă convin praștii la peste 30 000 euro ?
    https://vm.tiktok.com/ZNeTWw5uv/

    45
  10. Daca acum nu se mai face decat passat break, ce-o sa mai cumpere romanii peste 5 ani ?

    161
  11. 4.cu duba cari greutate. nu faci liniuțe. asa ca nu are sens motor pe benzina pe o duba de marfa

    216
    • also, o duba electrica ar avea minim 2 tone juma greutatea proprie. ce bagi in ea sa fie rentabil si sa aiba maxim 1 tona greutate? ca limita e de 3 juma ca sa fie condusa cu beul. nu mai zic de autonomie

      180
    • mă refeream la alea mici, gen caddy, pentru „antreprenori” gen instalatori, zugravi etc.

    • Când ai greutate de cărat, trebuie diesel. Chiar și toyota a păstrat diesel pe proace. Și ăia chiar se pricep la motoare, sisteme hibrid, în plus nu mai au diesel în gamă.

      141
    • Cu Proace poti cara maxim 1360kg. Toate dubele astea mici pentru livrari in oras ar trebui sa fie electrice cum sunt deja unele de la sezamo, fan, sameday, sa fie cat mai putine dizeluri puturoase prin oras.

      810
    • Ce sa faci Vali cu motor pe benzina pe duba? Sub 2l e submotorizat si consuma 16 si peste 2l te ucide impozitu si consuma la fel.
      Si mai vrei sa cari chestii cu ea nu doar caroseria vreis a plece de pe loc gen cu 300kg in spate.
      De aia nu se fac dube pe benzina sau minivanuri sau orice altceva de carat chestii.
      Fun fact ma uitam pe gru tesla de pe fb si a intrebat unu care e autonomia iarna. Intre 200-250 km. Ma manca palma sa le zic asa in gluma ca si mie mi-a scazut de la 950 la 850 iarna ca folosesc caldura. Cu un plin.
      Hai sa vedem cine polueaza mai mult in conditiile in care ei tb sa incarce de 4 ori ca sa ajunga la costu meu. Si asta e vb doar de poluare nu mai vb de faptu ca eu inca mentin dieselu euro 4 adevarat inca functional adica more value pt aceiasi bani reparam nu cumparam nou cand s-a ars un bec.
      Si pt fanii benzina mai am un lexus rx 400h cu un v6 de 3.3 pe el si gpl (omg!) care consuma in medie 10 de gaz. In oras. Deci da un v6 poate fi mult mai eficient si nepoluant ca orice prastie de 1.0 turbo. Si are aproape 300cp

      136
  12. VW are probleme din cauza ca au costuri prea mari fata de competitori, au dubla forta de munca fata de Toyota, au supracapacitate de productie in Germania, principala piata generatoare de profit (China) e in declin.

    E articol in Europe Automotive news si hourly rate la VW e 62 de euro.
    Hourly rate:
    Germania: 62 euro
    Franta: 47 euro
    Italia 33 euro
    Spania 29 euro
    Costurile cu forta de munca la VW reprezinta 15,4% din total costuri la VW, fata de intervalul 9.5% – 11% la BMW, Mercedes si Opel, in Germania.
    https://www.autonews.com/volkswagen/ane-vw-wage-cuts-china-challenge/

    Factory utilization e sub 60% in Germania.
    Au capacitatea de a produce inca 800.000 de masini, dar nu au cui sa vanda in Europa.
    https://www.autonews.com/volkswagen/ane-vw-plant-closures-capacity-use/#

    Sa vorbim despre proverbiala eficienta germana:
    VW: 678.000 de angajati
    Toyota: 375.000 de angajati
    Cifra de afaceri 2023:
    VW: 323 miliarde euro
    Toyota: 298 miliarde de dolari
    Vehicule vandute 2023:
    VW: 9,2 milioane
    Toyota: 10,5 milioane

    Nu e numai despre calitatea masinilor si bordul ce aduna praf.

    Mai e vorba si despre costurile cu care VW produce masinile.

    90
  13. țineți minte cand ne plângeam ca bmw-urile de politie costau 32.000 euro?

    Comentariu apreciat.361
  14. „Umblă o teorie conform căreia Volkswagen are probleme din cauza războiului”

    Intreaga industrie germana sufera ca au pierdut sursa de energie ieftina. Politica lor energetica e catastrofala. De la dependenta de gaz rusesc la pariul sinucigas pe regenerabile. Era un prostalau pe aici, sabotor, care dadea Germania ca exemplu. Pana aici de acord cu tine. Cu partea a doua a articolului in schimb nu sunt de acord.

    Dar daca vrei sa stii cine a omorat industria auto germana, vezi UE. UE a fortat trecerea spre dieselul „mai economic” pe atunci, UE a fortat trecerea rapida la electrice si acum UE ar fi fortat EURO7 ca sa le puna direct perna pe fata muribunzilor, refuzul din industrie a fost un ultim zvac. Asta se intampla cand dirijezi piata din pix.

    Am vazut asta pe speedrun cu AI. Ce firme avem in europa care fac orice notabil cu AI? exact.

    Mercedes e deja jumatate chinez, cine urmeaza BMW?

    175
    • Nu UE, e un baiat din familia Porsche. Ferdinand Piech, el a pariat pe diesel, el e cel care a castigat LeMans cu Audi diesel, samd. E acolo sus cu Thomas Midgley Jr.(inventatorul benzinei cu plumb si clorofluorocarbonilor – freonilor adica) la numarul victimelor.

      64
    • @alxzen
      Puisor, prostalaul esti tu. Tu ai zis ca vai, nu te poti baza pe eoliene ca nu bate vantul, etc. Eu ti-am aratat ca poti, ti-am enumerat mai multe tari care isi produc energia electrica aproape exclusiv din regenerabile, si am mentionat IN PLUS si Germania, unde 44% din energia electrica e produsa de eoliene si fotovoltaice, dar atat de putin se pot baza pe ele incat Germania e al 2-lea exportator MONDIAL de energie electrica, exporta aproape jumatate din consumul anual de energie electrica al Romaniei. Ce ai inteles tu din toata asta? „Bawawaw, Germania!”.

      Iar economia Germaniei atat de rau merge din cauza ca au pierdut sursa de energie ieftina incat a depasit Japonia, urcand pe locul 3 in topul mondial. Da, a fost impactata de faptul ca au trebuit practic peste noapte sa renunte la gazul rusesc, chestia intamplandu-se imediat dupa pandemie, dar nu e deloc doar problema Germaniei, ci a aproape tuturor tarilor din Europa. Dar e super amuzant sa vad cum cantati prohodul economiei Germaniei, in timp ce economia Germaniei depaseste Japonia. Foarte amuzant.

      Restul cu UE sunt prostii de semidoct votant al lui Georgescu, nici nu ma mai obosesc.

      @vali
      cand sunt logat cu contul de Patreon nu-mi apar comentariile, imi poti spune te rog cu ce adresa apar acele comentarii (am lasat un raspuns aici inainte, logat fiind pe Patreon)

      614
    • Dependenta de gazul rusesc nu a fost o problema. Au avut energie ieftina multi ani, au incercat sa mentina Rusia pasnica. Sigur, in retrospectiva nu a mers, dar a meritat sa incerce.

      Pariul pe regenerabile iar nu e o problema. Regenerabilele sunt ieftine, e stupid sa nu le folosesti.

      Din punct de vedere energetic, singura masura absurda luata de Germania e renuntarea la energia nucleara. Aia a fost bazata pur si simplu pe o frica nefondata. Daca extindeau energina nucleara si continuau cu vant si solar, erau in alt punct acum.

      UE nu a omorat industria auto. UE a incercat (din motive gresite dar nu asta conteaza) sa salveze industria auto prin impingerea ei de la ICE la EV, care reprezinta viitorul fara nici un dubiu. N-a mers, ca Europa e plina de retardati care merg zilnic 2000km fara oprire. China are cea mai mare crestere a pietei auto pur si simplu pentru ca a trecut fara discutii la masini electrice. Noi nu, pentru ca noi suntem daci liberi.

      98
    • @sabotor: Prostul de sabotor insista in prostie, lasa energia. Am inteles cat te pricepi.

      Germania e in recesiune prostea, asa de mult a crescut.

      52
    • @giani mucea

      „Pariul pe regenerabile iar nu e o problema. Regenerabilele sunt ieftine, e stupid sa nu le folosesti.”

      tranzitia spre regenerabile aduce dupa sine o intreaga suita de probleme pentru industrie. Vorbim doar de industrie acum, da? ca sa restrangem discutia.

      Prima problema e ca industria plateste tranzitia asta prin EU ETS. Deci cat de ieftine sunt regenerabilele in realitate pentru industrie?

      A doua problema e predictibilitatea costurilor de operare. Daca pretul la energie e haotic iti da peste cap orice estimare de OPEX. intre 2020-2022 furnizorii REFUZAU se semneze contracte pe termen lung cu marii consumatori din industrie. In preturile mari la energie ai ascunse costuri cu: echilibrarea retelelor (centralele alea pe gaz si carbune costa sa stea in stand-by), transport si importuri foarte scumpe.

      Pe scurt, IEA si orice thinktank din energie o sa zica ca LCOE la regenerabile (solar in general) e cel mai ieftin. Da toate simularile vin multe ajustari marcate cu *. Stelutele alea sunt duse in carca de industrie.

      20
    • Sigur, orice schimbare costa si cineva o sa suporte costul ala. Important e: la sfarsitul tranzitiei, exista o imbunatatire semnificativa a eficientei? Iar raspunsul e ca da, la capatul a zeci de ani de dezvoltare a tehnologiei si infrastructurii, un W produs de vant sau soare e mai ieftin decat unul produs prin ardere. Iar daca Europa mentinea si investitia in energie nucleara, sa asigure un baseline, era si mai bine.

      Iar cand vine vorba de EV-uri, pe bune ca nu inteleg de ce oamenii cat de cat inteligenti se opun tranzitiei. Fizic vorbind, e o metoda mai eficienta de a transforma energia in miscare, cu mai putine componente. E o diversificare a sursei de energie – in loc sa fii dependent de un singur supply chain care scoate petrol din pamant, il proceseaza si il livreaza la un singur fel de punct de distributie, ai optiuni care includ hidro, nuclear, pana la panouri pe casa ffs. Dusa la un extrem care poate include V2G, masinile pot face si grid balancing.

      Sigur, toata treaba asta e pe bani, dar daca nu ii bagi te trezesti intr-un viitor in care alta tara (sa zicem China) i-a bagat deja si are toata piata auto, iar tu (sa zicem EU) te intrebi de ce mor producatorii tai (sa zicem VW). Duamnefereste sa nu ajungem acolo.

      10
    • Intreaga industrie regenerabila e depedenta de china: de la panouri la invertoare la baterii.

      Cele mai apropiate surse de materie prima pentru EV-uri si industria de regenerabile (vorbim de metale rare) sunt Rusia sau tari cu -stan in coada din zona de influenta a Rusiei. Nu rezolvam nimic pe lant.

      01
    • De ce e intreaga industrie de regenerabile dependenta de China? Cumva pentru ca China, spre deosebire de continentul dacilor liberi care se pricep la orice, si-a dat seama ca industria regenerabilelor are potential sa produca energie mai ieftina decat aia in care arzi chestii si a investit masiv in R&D si productie? Adica cum face acum cu industria EV? In mod sigur nu e asta motivul, nu s-ar insela dacii liberi la faza asta.

      Despre materie prima nu stiu ce sa zic, dar mie imi tradeaza instinctul asta al oamenilor de a se uita doar la ce exista in momentul asta si nu la ce ar putea sa existe daca faci ceva. Adica da, ACUM sursele de minerale sunt in tari mai ciudate, dar cine stie, poate in viitor s-ar putea descoperi si exploata minerale in tari mai normale. Sa zicem Norvegia, asa, la nimereala.

      00
  15. Intr-adevar, industria auto germana este ultima entitate pe care m-am gandit s-o jelesc in perioada asta! Sau, prin extensie, industria auto din orice alta tara care, cum zicea vali, nu de ieri de azi si-a permis sa scuipe in fata clientul…
    duca-se din partea mea!

    811
    • De dus, s-o duce. Problema e ca mii / zeci de mii de cetateni romani lucreaza in astfel de firme care produc piese / software / R&D / etc. pentru industria auto germana (prin Oradea, Arad, Timisoara, Alba, Cluj, Sibiu, Sebes, etc.). Daca se duc aia, nu ne-om duce si noi?

      221
    • Stii cat din PIB-ul tarii e atribuit industrei auto?
      Ia mai gandeste-te o data inainte sa le zici duca-se.

      112
    • Eaxct ce am scris si in commentul meu (care e acum in aprobare).
      Au ajuns la „too big to fail”, ceea ce omoara orice apetit pentru dezvoltare, pentru flexibilitate. Ce face un colos care nu e flexibil si e supus la stres? Crapa.

      81
  16. Hai sa-mi dau si eu cu parerea, pentru ca masini:

    Eu cred asa:

    – VW a fost tinut in brate ani de-a randul de guvernul german; a crescut la nivelul „too big to fail” de-a lungul timpului; vezi „The Volkswagen Act” de prin anii ’60, un act protectionist care abia in 2013 a fost eliminat dupa ce Curtea Europeana de Justitie a tot incercat.

    – nu putem nega ca VW (la fel ca marea si prolifica industrie germana) au beneficiat de energie ieftina de la poporul tovaras si pretin de la est. E usor sa fii motorul industriei europene cu gaz la pret de prieteni.

    – sa amintim si Dieselgate care le-a aruncat o pata de ulei pe camasa si le-a cam terminat accesul pe piata americana.

    – pentru ca au fost tinuti in brate de guvernul lor, au lasat-o mai usor cu inovatia pe bune – traiasca TDI si sa nu uitati sa tineti un bidon de ulei in portbagaj)

    – strategie de 2 lei, cand faci o suta de variante pentru o suta de modele, cu o suta de optiuni de echipare. (Nu stiu care Golf era celebru ca nu a reusit sa fie profitabil ) . Am avut Mazda 6 puteai sa ai 3 variante de echipare: „minim”, „mediu” si „executive”. Fara floricele si briz-brizuri. Usor de construit si de simplu configurat.

    – incredibila abilitate de management, sa duci productia in China, unde platesti 1/10 din salariile europene. Ai facut jdemii% profit doar din salarii. Si fiica-mea de 10 ani stie sa faca asta.

    – pe fondul la toate astea, a venit covid – cu inflatia de rigoare. Din oficiu preturile au crescut la toti.
    Cred ca aici a fost cel mai bun moment pentru toti sa creasca preturile. Eu aici am inceput sa vad diferenta de pret fata de inainte de covid. Si explicatia tuturor a fost supply chain, containere, bla-bla-bla. De atunci o Skoda a inceput sa coste treizeci de mii si ceva, in loc de douaj’de mii si ceva. Covid a avut mai mare efect decat razboiul.

    – Fiind de deja un mamut, pe fondul celor de mai sus, e foarte putin probabil ca VW sa aiba o flexibilitate foarte mare. Imaginati-va cam cat dureaza in firma aia sa se aprobe o schimbare pentru dimensiunea unei saibe. La naiba, imaginati-va cat dureaza sa iti aprobe un concediu.

    – Si, colac peste pupaza, vine EU si spune „vreau electrice aici” ca sa parafrazez un cantec de la gradi.

    – La cat e de rigida firma, la cat de mult a fost obisnuita sa fie lucrurile „cum erau inainte”, nu-i de mirare ca nu le mai merge.

    Au aparut tehnologii noi, firme noi (vezi Tesla, BYD, etc) si altele vechi care deja sunt adaptate la ce vrea EU. Si pe toata plansa asta vin investitorii si spun ca vor profit.

    Deja vad ca se fac colaborari cu firme chinezesti (sau non-europene), mai o fabrica cedata la CATL pentru baterii, ba o fabrica pentru linia de productie pentru Zeekr (parca, am uitat), ideea e ca aia scapa de taxele de import ca produc aici, si ai nostri scapa de faliment – deocamdata.

    Tot ce am scris mai sus se aplica la toate marcile traditionale eurpoene.
    Doar ca VW e cea mai putin atractiva si a scazut calitatea cel mai vizibil. Plus ca masinile lor cunt fara suflet. Cand eram fortat sa aleg VAG, imi luam Seat, nu VW.

    101
  17. Ce razboi? Ai vazut tu razboi? Ai fost tu acolo?

    140
  18. Masinile nu mai sunt facute nici macar de catre contabili, ci de actionari. Ei dicteaza cat sa scoata profit cu orice pret astfel scad fiabiliatea, calitatea etc.
    Vezi cazul stellantis unde CEO doar ce a demsionat dar anul trecut si-a luat un bonus de 40 mil de coco pentru profitul mare pe care l-a facut concernul. Profit facut pe Cost Reduction – si cu fabricile si cu angajatii si cu furnizorii si cu materialele si cu proiectarea. Intre timp a pus in cap Chrysler, Dodge si Jeep – au scumpit masinile foarte mult si sunt foarte problematice , Opel a ajuns o gluma, Fiat inchide fabricile sau merg pe rand ca nu au vanzari, de Peugeot si Citroen fuge lumea ca se rup curelele de distributie ca elasticele la izmene. Singurii multumiti sunt actionarii cand primesc dividende

    131
    • „Peugeot si Citroen fuge lumea ca se rup curelele de distributie ca elasticele la izmene”.Bai cata deptate aia cu faza asta:)))).Am la firma asa ceva si este adevarat.

      60
    • Am condus diferite Peugeot-uri cateva sute de mii de km. Nu s-a rupt nimic, n-a batut nimic, n-a troncanit nimic. M-am uitat pe site-uri si forum-uri, nu am vazut nimic de genul. Bullshit.

      16
    • @giani mucea – cred ca ai mers cu modelele mai vechi. Cauta pe google despre 1.2 puretech. Nici eu nu am crezut pana nu am vazut. Ultima asta vara in concediu la un prieten cu un c4 la 30000. I-am luat eu nevasta cu copilul ca el a ramas cu masina prin bulgaria

      20
    • Ultimul cu care am mers (100k) a fost un 508 SW model 2019. Mecanic masina aia nu a avut absolut nimic. Electronic mai facea figuri, dar nimic grav si nimic care sa nu dispara la a doua pornire.

      02
  19. Eu zic că în timpul crizei de chipuri cam toți producătorii și-au făcut niște calcule în Excel și au decis că preferă să vândă mai puțin și mai scump, decât la volum mare dar cu marje mici de profit.

    Teoretic, poate fi o idee bună. Problema e că nu toți pot face mișcarea asta în același timp. Numărul de cumpărători de mașini de 50k+ euro e totuși limitat.

    E și mai rău când mai vin și chinezii pe piață, inclusiv cu mașini de 50k.

    141
  20. 1. oamenii vor diesel. preturile la diesel sunt sus, foarte sus si nu scad deloc. la benzina scad ia la electrice cu 4 ani vechime si +100.000 km iti trebuie rugaciuni sa o vinzi sh
    2. nu exista cutie automata perfecta, toate au probleme sau o sa aiba. depinde de noroc, de utilizarea ei, etc. tata e genul de om care nu arunca nimic ca „nu se stie cand ai nevoie” si are garajul plin de nimicuri. am gasit in garaj la el chedere de passat 1986, a avut el mai multe passaturi in anii 90-2000. va spun, impecabil chederul si cauciucul din el, nu copt nu rupt, impecabil. la vw meu din 2015 chederul de la usa soferului e praf, julit si aproape rupt doar ca il ating cand ma urc la volan. in general acum masinile se fac ca sa le duci cat mai des la service, sa schimbi cat mai multe consumabile la ele, etc. as paria ca vw castiga mai multi $ din service si piese fata de vanzarea de masini noi
    3. ai dreptate
    4. lumea vrea autoutilitare diesel. nu cumpara nici dracu benzinare sa care cu ele marfa si sa faca km multi

    50
  21. Job-ul meu e asociat productiei de chestii. Am lucrat in trecut in automotive. Pot sa ma duc oriunde in lume, nu pentru ca as fi extrem de bun ci pentru ca e un domeniu ceva mai de nisa, in crestere puternica dar fara multi oameni. Deci cerere mare, oferta mica.

    Prefer totusi sa stau in Europa, iar in Europa cele mai multe anunturi pe LinkedIn sunt in Germania, toate in germana. Nu stiu limba si nu am de gand sa o invat. E asta o problema pentru mine? Nu, ca sunt si alte tari care produc chestii, dar in care companiile sunt suficient de inteligente incat sa nu isi limiteze accesul la forta de munca.

    Poate ca in viitor o sa fie mai bine pentru Germania, am inteles de la Zeihan ca au o populatie tanara si deschisa la tehnologii noi. Cica nici nu mai folosesc faxul in ultima vreme.

    51
    • zeihan e CTP pletos.

      10
    • Zeihan mananca rahat de multe ori, dar e sigur pe el si suna ca si cand ar avea dreptate. Dar cand vine vorba de natalitate si populatie, atata timp cat cifrele pe care le foloseste sunt corecte, concluziile pe care le trage sunt tot corecte.

      00
  22. “Aproape la fel, cu diferența că noi n-am apucat să exportăm Oltcit-uri și Dacii în vest” – nota 4 elev. Fabrica oltcit a fost facuta cu înțelegerea ca o parte din producție se exporta in vest .
    https://adevarul.ro/amp/economie/povestea-oltcit-prima-masina-low-cost-care-a-1677415.html

    21
  23. Pct. 2 – sunt la a treia mașină cu schimbător DSG (Skoda – 14 ani am avut mașina asta, Audi, SEAT).
    NU am avut probleme niciodată cu DSG-ul. Evident, am făcut schimbul de ulei, conform planificării.
    Cunosc mulți alții cu mașini VAG, cu schimbător DSG. Nimeni nu a avut probleme.
    Am condus și alte automate. DSG e muuuult superior. Plăcere la condus și eficiență la consum.
    La producătorii europeni de mașini nu cu profitul e problema. Ci cu puzderia de reglementări cretine inventate.
    Reglementările acelea nu sunt valabile pentru chinezi. Cum nici reglementările ce protejează forța de muncă nu se aplică în Xi-Land… Iar de aici ne trezim în condiții de concurență inegală, neloială.

    23
    • Am golf 5 fabricat 2006 cu dsg la 290k km acum. Zero probleme, fără rateuri la schimbare viteze, merge brici și pe ”sport”, dar făcută întreținerea la timp și cu ulei de calitate, nu în stilul ”for life”…

      10
    • Mai degraba Europa tinea departe multi dintre producatorii de motoare pe combustie, prin diverse reglementari stupide care tine departe concurenta, sau forteaza costuri aditionale pentru a limita oferte mai bune.

      Sa nu fim naivi si sa credem ca aceste reglementari nu se faceau cu participarea si propunerile tehnice ale producatorilor de masini.

      De pilda, sistemul start stop care cica reduce poluarea.

      00
  24. Azi îmi vine noua mașină, Lexus LBX. Știi ce are în plus față de isteții de la VW? Butoane fizice și un grup de propulsie eficient. Să fie sănătosi VAG, să tot producă cele 5747653 modele de mașini pe care nu prea le vrea nimeni.

    50
  25. Nu le doresc raul ca de pe urma lor traiesc si multi romani, dar fuck it, si-o merita cu varf infipt. Aceleasi facelifturi din 2005 pana in 2020, aceleasi motoare problematice, fake-uala la emisii, din 2008 toti mecanicii de reprezentante stiu ca piesele sunt facute sa pice la numar prestabilit de km, dar tu in continuare vinzi si te plangi ca nu faci bani.
    Pai cum fac frate altii, ford, renault, opel, care isi permit la 7 ani sa schimbe masinile din temelii, sa incerce noi motoare si tehnologii si sa faca si bani.
    Mars VW cu tot grupul vostru de muls bani. A venit toyota cu masini mediocre si va fac praf pe simplul principiu ca piesele tin mai mult de 250k km. Wow, cine s-ar fi gandit ca lumea nu vrea etech shit si vrea masini care duc mai mult de 4 ani.

    71
  26. DSG7 DQ381 fara probleme 6 ani (Passat B8 2019)
    DQ500 DSG7 fara probleme 10 ani (Tiguan 2013 facelift)

    2.0 TDI ambele, 300,XXX km, respectiv 450,XXX km.

    00
  27. Nu am inteles niciodata isteria pentru VW (probabil pentru ca sunt cumparate second hand la preturi ceva mai acceptabile, si se face revizie in curte la un mester). Personal, nu m-au atras niciodata modelele lor (Passat, golf, polo, tiguan si ce prostii electrice au produs o vreme).

    Masini carevasazica de buget la preturi de masini mid-high-end. Golf, odinioara o masina decenta pentru clasa mijlocie cu buget redus, a ajuns sa fie vanduta ca brand semi-premium.

    La preturile respective, Toyota, Kia sau Honda ofera mai mult. Alternativ, mai pui niste bani si cumperi direct un BMW, Audi sau Volvo. Sau mai tai din pret, si cumperi o Skoda, care este efectiv un Passat reimpachetat.

    Cu privire la polo sau masinile electrice vandute de VW, habar nu am cui se adreseaza. Stupid de scumpe pentru ce ofera, si pentru care exista nenumarate alternative mai ieftine, si mai bune.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile