Acum câteva săptămâni, influencerița condamnată Ana Morodan se plângea că trebuie să trimită reclamele spre aprobare și că într-o vreme brandurile aveau încredere să se dea pe mâna influencerilor, care știau cel mai bine cum să comunice produsele publicului lor. Morodan omitea elegant să menționeze zecile de campanii făcute praf și pulbere de ea și de colegii de industrie.
Iată un bun exemplu de reclamă care ar fi trebuit aprobată de client înainte. Hell Ice Coffee este o chestie din aia de o bei când nu știi ce e cafeaua sau când ești pe fugă și iei așa ceva dintr-o benzinărie sau minimarket. O să discutăm pe rând de protagoniste și fiecare reclamă în parte.
Valerie Lungu are 700.000 urmăritori. În reclamă, ea se duce într-o cafenea din Londra și, în loc să își ia o cafea reală, ia chestia aia. Acum, substratul reclamei e că “e la fel de bună”, dar cine a băut așa ceva știe că nu e cazul. La fel, am dubii că cafenelele reale vând așa ceva. Reclama este, desigur, nemarcată ca atare.
Valerie e amuzantă când se preface că bea chestia aia, deși e evident că nu o face. Îmi aduce aminte de Alexia Eram și Wet.
Ana Baniciu e fiica folkistului cu același nume, tot încearcă să pătrundă în lumea muzicii, dar lumea o știe mai degrabă pentru că este fata lui tati și pentru pozele în costum de baie decât pentru vreo piesă.
Ana a reușit să marcheze corespunzător reclama, dar nu și să pună linkul corect către contul de Instagram al sponsorului. Ea e acasă, unde are timp să pună gheață în pahar, să desfacă cutia și să toarne într-un pahar, dar nu destul timp să-și facă o cafea. Ana e naturală ca o șosetă udă, și aici trebuie să o apreciem pe Valerie, ea măcar se străduie. Dincolo de tatuajul cu o notă muzicală, ca să semnalizeze că e cântăreață, se remarcă situația absolut naturală în care se preface că e pe videocall cu cineva și îi arată ce bea ea. Nici nu știți de câte ori mi s-a întâmplat să beau spălătură de butoaie și să mă laud prietenilor că fac asta.
Estimativ, minim 3.000€ pentru fiecare reclamă.
Recomandarea mea pentru echipa de marketing de la Hell Energy este să se uite cu atenție la toate reclamele făcute de Wet cu influenceri și să vadă dacă nu cumva pot să nu repete aceleași greșeli. Eventual, dacă nu e prea multă muncă, să se uite la comentariile de la reclamele astea două pentru o analiză preliminară de impact, că pare că publicul celor două este interesat de produs.
Altfel, come on, e o băutură de liceeni, dați-i-o lui Dorian, Yny Sebi sau Andreea Bostănică să stea cu ea în mână 3 luni, așa ajung copiii să o consume. Nu bea nimeni așa ceva că a văzut-o la Valerie sau la fucking Ana Baniciu. Cine urmează? Fabuloasele?
Cred că poți face un tier pe patreon dedicat agențiilor, clienților lor și oamenilor de marketing. În câteva paragrafe le-ai făcut analiza campaniei fără ppt-uri drăgu și le-ai mai dat și recomandări de îmbunătățire.
Din experienta mea (de media buyer) iti pot spune ca :
1. odata ce s-a filmat reclama, orice parere este absolut inutila pentru ala de a produs-o.
Sa explic : cineva (poate un comitet) a aprobat reclama, si-a pus pielea la saramura ca asa e bine si nu altfel. Ba mai ia si salariu ca sa aprobe reclama, sa o brainstormeze, sa aia, sa aia . E, cinevaul ala care a aprobat reclama e lipit ca timbrul de scrisoare de patronat/management.
2. Majoritatea opiniilor nesolicitate (neplatite) sunt discardate de acelasi comitet.
Vine zoso/seth godin si zice : cine a lucrat aicisa?
Comitetul isi da coate unu altuia, dau forward la ala de a fost platit sa faca reclama si ala zice : ‘don comitet, nu am aprobat impreuna?’ . Ba da, zice comitetu! Cred ca ar merita chiar inscrisa reclama la vreun festival!
Iar ai stricat ziua cuiva din “agentie”
Si avea un PPT atat de detaliat si optimist cu impactul produsului asta!
Esti bulangiu!
Pe vremuri bannerele erau kkt, toti clientii doreau “proiecte speciale”, adica Flash ce exploda pe ecran.
La fel e acum moda cu Instagram si influenceritele noastre.
Proaste, agramate, dar…. altfel!
Publicul tinta nu este Vali si nici noi.
Noi suntem bosorogi digitali.
Nu consumam, doar comentam cat de praf e generatia tanara, o generatie fara repere de normalitate, atacata de reclame pe toate gardurile.
din contră. noi consumăm, ca suntem la vârsta la care avem bani.
Consumam, ca acum castigam suficient ca să ne răsfățam :). Problema e ca, pt mine cel puțin, nu prea avem parte de conținut pt noi în lb romana, în afara de zoso pt topoare (mulțumim pt articolele cu bricolaj) și alte câteva canale (max 3), nu prea suntem băgați în seama de branduri. Bine, pe de alta parte, nici nu putem fi duși de nas precum adolescenții de către „creierele” unei agenții:).
Consumam, dar nu asta!
La fiecare fază din asta ,îmi aduc aminte de Nadia Comăneci și a ei MARGARINĂ cu Omega 3 ! Îs convins că avea în frigider minim 2 cutii !
Cine stie, poate e din grupul nostalgicilor
Impact a avut dar nu la margarina, au crescut vanzarile de Omega 3 la farmacii si plafar.
Am căutat ingredientele de curiozitate, varianta latte are 9,3 g zahăr / 100 ml, deci 23 de grame de zahăr pe toată doza aia (și 56 kcal/100) – pt comparație, Cola are 9 g zahăr / 100 ml. (Varianta double espresso e tot pe acolo: 7,2 g zahăr / 100 ml). Deci da, ft naturală reclama, clar par genul care ar consuma așa ceva dimineața.
E posibil să consume ceva dulce dimineața ca o mare parte dintre noi toți de altfel.
Uită-te doar câte covrigării Luca/Petru/Paul sunt și toate au full mereu, deși toate produsele lor au zahăr – adică inclusiv covrigii simpli au zahăr în aluat
Uită-te câte sortimente de dulciuri există în magazine/cofetării și câte sortimente de alte mâncăruri sănătoase au zahăr adăugat – de exemplu iaurt cu fructe, lapte cu cacao etc.
Toate astea există pentru că oamenii le cumpără și le mănâncă, că altfel nu le-ar aduce nimeni.
De ce crezi că bolile cardiovasculare reprezintă principala cauză de mortalitate în România – circa 2 treimi din decese sunt din cauze cardiovasculare
Dacă căcatul ăla cu vagă aromă de cafea n-ar avea atâta zahăr nu ar putea să îl bea nimeni că e scârbos.
Bolile vasculare cauzeaza moartea a 2/3 din romani la fel cum majoritatea accidentelor de circulatie sunt cauzate de neadaptarea vitezei la conditiile de drum.
@Bit
Deci spui tu că „Bolile vasculare cauzeaza moartea a 2/3 din romani la fel cum majoritatea accidentelor de circulatie sunt cauzate de neadaptarea vitezei la conditiile de drum.”
Doar că majoritatea accidentelor NU SUNT cauzate de neadaptarea vitezei.
Dacă dai căutare pe google după expresia „principala cauza a accidentelor rutiere 2022” vei găsi în primele 5 rezultate articole de presă care spun că :
„În perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2022, la nivel naţional, au fost înregistrate 4.261 de accidente, soldate cu decesul a 1.481 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.324, a informat luni IGPR, potrivit Agerpres.
Poliția a detaliat și care sunt principalele cauze pentru accidentele rutiere, iar în mod surprinzător viteza excesivă nu e pe primul loc. Și nici infrastructura deficitară.
Principalele cauze de producere a accidentelor rutiere grave au fost
-indisciplina pietonilor (18,4%), fiind înregistrate 785 de accidente, soldate cu decesul a 325 de persoane şi rănirea gravă a altor 472,
-nerespectarea regimului legal de viteză (17,3%), fiind înregistrate 739 accidente, soldate cu decesul a 284 de persoane şi rănirea gravă a altor 601.
-abaterile bicicliştilor (11,4%), rezultând 486 de accidente, soldate cu decesul a 118 de persoane şi rănirea gravă a altor 368,
-neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor (8,3%), fiind înregistrate 354 de accidente, soldate cu decesul a 84 de persoane şi rănirea gravă a altor 314
-neacordarea priorităţii de trecere pietonilor (8,9%), fiind înregistrate 381 de accidente, soldate cu decesul a 75 de persoane şi rănirea gravă a altor 314.”
Mirel, probabil toți simțim nevoia de ceva dulce, însă problema e că zahărul e prezent peste tot, în cantitățile agregate din consumul zilnic de alimente. Plus că prea mult zahar o face o vomă, nu cafea.
Și probabil as prefera să beau 3 cafele clasice decât 3 bombe cu zahar.
Mai repede ma vad cu-n topor in mana, decat cu doza din reclama, iar in cealalta cu-n Milwaukee, ca sa-mpac toate generatiile.
#hellicecoffee – eu am citit Hel Lice Coffee
Tanti fata-lui-tata este extrem de credibila, trebuie să intri pe contul ei de Instagram: e tencuită non-stop, mereu în concediu, evenimente etc. Cea mai credibilă fază e când se duce în parc și face exerciții – e machiată de zici că pleacă la nuntă.
muncește prea mult, nu înțelegi tu.
Ăla nu e machiaj. E vopsea decorativă, fix ca pe blocuri.
Hell coffee aia e o poșircă sinistră, dar influenkerițele astea ar bea și uleiul din camionul meu pt ceva bănuți :))
Pentru 3000 de euro imi torn uleiul ala pe cap. Chiar de doua ori.
Si pentru 1000€ in plus fac gheghe gaga adica ma fac npc pt 1-2 zile.
Astept mesaj. Mersi.
Maine, poimaine te taie agentia de la Emag pentru ca esti hater :)). Nu mai pupi 3000 de euro nici tu.
Iar ii faci cifre Valericai
Nu era mai simplu sa faca o reclama asa:
1. un influencer tanar pleaca cu „brigada” la mare si lumea obosita ca ieri s-a chefuit
2. Se opresc la o benzinarie de pe autostrada si cumpara 4 mizerii din alea
3. Toata lumea de pe masina bea fericita din mizeria aia
4. Reclama se termina cand gasca arunca doza goala intr-un cos de gunoi pe care scrie metal
Era absolut natural. dar pentru asta trebuie sa ai mint e si sa fii conectat la realitate. Nu cu capul in stratosfera, ca majoritatea publicitarilor. acum cativa ani, la Cannes se vindea cafe branche, cafea cu prezervativ langa, campanie bine facuta si populara.
sau
1. E ora 3:12 dimineata si Dorian Popa iese dintr-un loc din asta cu pacanele, se cauta in bunzar si mai are 50 de lei
2. Cei 20 de lei sunt pentru taxi pana acasa
3. Vede un non stop si isi ia o mizerie din aia, ramane cu vreo 45 de lei
4. Aprinde o tigara, bea din spalatura aia si instant i se dilateaza pupilele, prinde energe, mintea ii fuge
5. Isi baga pla in el de taxi, revine la pacalene, baga 40 de lei si la ultima mana prinde speciala, isi scoate toata gaura de 3.000 de lei plus inca 2000
6. e 6 dimineata, e marti, iese din casino, revine la non-stop isi mai ia o mizerie si pleaca acasa cu Uber-Black
bea o spălătură din asta și apoi se duce pe jos acasă.
”spălătură de butoaie”
Te-a sters de pe lista Orban, patronul de la Hell ;)).
Si Corina Caragea face reclama la chestia asta. Absolut credibila- iubitoare de cafea si calatorii, probabil isi umple bagajul cu dozele astea, in loc sa bea cafea locala🤡! Am vazut ca si colegii ei de la stirile de dimineata par entuziasmati in comentarii, sigur se trezesc la 3 si baga 2-3 doze ca sa fie fresh in matinal😀!
Și Vladimir Draghia. E natural, se poarta firesc, eu am crezut că e reclama la scuter, că merge și acolo
Eu as incerca sa le propun astora o colaborare cu o bautura noua, revolutionara numita Slob-oz. Sunt curios cate/cati ar pune botul la campanie si cat ar fi onorariul.
Slob1OZ. știți, e americană, 1oz e o unitate de măsură.
Cu varianta fara calorii Slow1boz.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Dacă o bagi in rezervorul de la la motocicletă pe post de aditiv, normal că miroase frumos când tragi de gaz ca să reziști la cele trei ore pierdute pe „deneu”.
Incearcă să și bei o mizerie de genul ăsta.
E ok sa bei ce vrei ca sa-ti distrugi ficatul, revino cand inveti ce inseamna gust. Are chrstia asta cam aceeasi legatura cu un espresso cu spuma de la o cafea proaspat rasnitata si eventual din boabe prajite recent cam cat are Fanta Madness cu un Cabernet Sauvignon.
@Paco Merg cu masina.
@Artur Ce calificare trebuie sa obtin ca sa fiu si eu expert in gustul altora, cum esti tu? Am explicat destul de clar ca pentru un pic de cofeina care sa ma trezeasca cand „traficul sunt eu” prea de dimineata, este exact ce imi trebuie. Nu sunt dependent de cafea si n-am basini in cap cu espresso-uri cu spuma din boabe de cacaciveta proaspat rasninte. Mai mult nu imi trebuie si n-am nevoie.
Cum mă? Să te îmbraci așa elegant și să bei din doza aia ca ultimu’ drojdier… Cum?
Amuzant rau e azi si Dorian Popa. A foat dimimeata la deschidere de noua shaormerie. Atat de buna shaorma aia ca imediat dupa a bagat un gratar la Zbir.
Aia cu pullover pe gat nu a invatat ca in conditii d-astea nu lasi capul spre spate ca risti sa ti se propteasca in omusor si sa vomiti?
omusor?
mai baga ceva cu sport/miscare, anyway sa aveti o duminica placuta
Deci am avut dreptate aici referitor la poza Valeriei (https://zoso.ro/influenceri-valerie-lungu-ambasadoare-pandora-razboiul/#comment-1944928)
Marketingul Hell Energy ar trebui mai întâi să spele păcatele patronului care niciodată nu si-a cerut măcar scuze pentru ce a făcut https://evz.ro/milionarul-iadului-mister-descifrat-patronul-hell-energy-e-cel-care-l-a-mutilat-pe-viata-pe-mihaila-cofar-linsat-in-1990-la-tg-mures.html
dacă își cere scuze pentru așa ceva, îl dă Orban afară din țară.
Aparatul foto compact de 500 lei se potrivește perfect cu restul scenei.
Pișoarcă la doză.
Marilu area aceeasi campanie cu aceeasi sugestie de prezentare: ma surprinde iubi cu un mic dejun sanatos si un hell ice coffee.
Cred ca retardarea vine de la client/agentie.
si cu ceva in gat n-o surprinde ???
a classic: https://www.instagram.com/p/CE14AcVjKRo/
ma faci sa cred ca n-ar trebui sa imi fie rusine ca imi fac cafea la ibric
și eu o fac la fel.
dolce gusto e așa, de o cafea slabă in timpul zilei, să nu adorm pe live.
Azi am aflat ca exista o Ana Baniciu, deci inteleg foamea.