La articolul ăsta am pus niște întrebări și un cititor a trimis la IGPR o interpelare cu ele. Mai jos discutăm răspunsul Poliției. Rețineți că vorbim de 1,7 milioane de sancțiuni.
Urmare a cererii dumneavoastră adresată Inspectoratului General al Poliţiei Române, formulată în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, vă comunicăm punctual următoarele:
1. Cât la sută din numărul total de amenzi/contravenții sunt pentru
viteză? din astea, câte au fost date pentru viteză în localitate și
câte pentru în afara lor?
1. 39,98% din totalul contravențiilor aplicate au vizat nerespectarea vitezei legale de circulație pe drumurile publice. Cu privire la celelalte aspecte, facem mențiunea că nu deținem o evidență statistică conform criteriilor solicitate.
Deci 40% din cele 1,7 milioane au fost sancțiuni pentru viteză.
2. Câte amenzi au fost date pentru nepurtarea centurii de siguranță?
din astea, câte amenzi au fost date pentru nepurtarea centurii de
siguranță în spate?
2. Peste 141.400 de sancțiuni au fost aplicate, la nivel național, pentru nepurtarea centurii de siguranță. Nu deținem o evidență statistică defalcată pentru nepurtarea centurii de siguranță pentru locurile din spatele autovehiculului, însă putem preciza că din numărul total al sancțiunilor aplicate pentru această contravenție, 5.116 au fost aplicate pasagerilor.
Deci 8% au fost pentru nepurtarea centurii.
3. Câte amenzi au fost date pentru punerea în pericol a altor șoferi
(condus agresiv, condus periculos)?
3. Au fost aplicate 1.841 de sancțiuni contravenționale, la nivel național.
Adică nimic. Una dintre cele mai grave probleme de pe șosele, nimic la sancțiuni. Pentru că sunt greu de dovedit și poate comentează bombardierul.
4. Câte amenzi au fost date pentru vorbit la telefon?
4. Au fost aplicate 23.146 de sancțiuni contravenționale, la nivel național.
1,3%. Nimic. La fel, oamenii nu sunt atenți la volan, dar amenzi nimic.
5. Câte amenzi au fost date pentru parcare neregulamentară?
5. Au fost aplicate 71.038 de sancțiuni contravenționale, la nivel național.
4% adică. Foarte foarte puțin.
6. Câte amenzi au fost date pentru lipsa luminilor pe DN și autostrăzi?
6. Au fost aplicate 13.367 de sancțiuni contravenționale, la nivel național, pentru neutilizarea luminilor de drum în timpul zilei în deplasarea pe drumurile publice.
0,7%.
7. Câte la sută din amenzi au fost date șoferilor din județul unde s-a
aplicat amenda și cât celor din alte județe?
7. Nu deținem o evidență statistică conform criteriilor solicitate. În acest sens, Legea 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, stabilește obligația autorităților/ instituțiilor publice de a pune la dispoziție informațiile existente, în materialitatea lor și nu aceea de a prelucra anumite date pentru a obține ca produs final informațiile în forma solicitată.
Vă mulţumim pentru încrederea acordată şi vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate în rezolvarea problemelor ce intră în competenţa informaţiilor de interes public.
comisar-șef de poliţie
Olga MENAEV
Are rost să calculăm sau ne prindem cu toții că e o problemă cu cifrele astea? Bun, 40% amenzi pentru viteză e un număr bun, după care 40% pentru condusul băut, și orice altceva nimic. Câteva amenzi pentru telefon, câteva amenzi pentru lumini, câteva amenzi pentru condus agresiv.
Și acum întrebarea de bază: daca de ani de zile tot ce faci e să dai amenzi pentru viteză și tot suntem top la morți pe șosele, nu e oare o problemă? Nu ar trebui o altă abordare? Cine ar trebui să se gândească la asta? Eu? Cine ar trebui să propună metodologie nouă, pentru a fi mai ușor de amendat agresivii și idioții din trafic? Tot eu? Sunt cumva polițiști plătiți pentru asta? Nu ar trebui niște concedieri pe la Rutieră după fiecare raport că suntem primii la morți pe șosele?
Așa mi se mare normal. Ai la dispoziție un an să nu mai moară cei mai mulți oameni din Europa pe șosele. Nu poți? Să vină altul. Și altul. Și altul. Până când se rezolvă ceva.
Repet: au nevoie să le dau eu idei și soluții? Că pare că citesc pe aici…
Image by frimufilms on Freepik
Eu as implementa un sistem managerial cu bonus malus pentru sefii de judet.
Mitica la tine a scazut rata mortilor cu 30%, ia un bonus.
Fanel, la tine nu s-a intamplat nimic – 30%
Vor face greva apoi si vor cere spor de stress.
„stres” cu un „s”.
no edit feature.
…si dupa te trezesti ca anumite cazuri se raporteaza cu totul diferit scopul fiind scaderea procentuala si nu cea reala.
dupa 3 ani de redus ce faci? la brasov erau pe calea bucuresti accidente cu victime pentru ca pietonii se aruncau pe trecere in niste puncte cu vizibilitate proasta – s-au pus de 3 ani semafoare cu buton si sunt 0 morti, parca a fost un accident. in zonele in care nu pot sa puna semafoare cu buton inca mai sunt accidente dar morti pe trecere din cate stiu nu
pt. 2022 pare ca sunt 9 accident si 1 mort din cauza pietonilor sinucigasi (traversarea neregulamentară pietoni)
https://newsbv.ro/2022/09/02/19-persoane-au-murit-in-accidente-rutiere-in-judetul-brasov-in-primele-opt-luni-ale-anului-statistici-ingrijoratoare/
asa ca daca fac asta peste tot in oras ajung la morti 0, accidente cu raniti 0, exista motiv sa fie dati afara aia de la circulatie si nu se poate asa ceva, asa ca nici primaria si nici politia nu fac totul deodata, asteapta sa mai apara oportunitati unde sa moara lumea ca sa rezolve altele.
peste tot pe net, fb cand exista discutie despre circulatie spun ca trebuie semafoare cu buton la zizinului, vlahuta, gara, faget unde pietonii pleaca ca nebunii si merg in sir indian, cat costa un semafor cu buton? 1000 euro? puteau sa nu cumpere alea 10 toatelete publice si sa fie doar 8 si sa puna semafoare cu buton peste tot si accidentele grave le reduceau cu 80-90% 2022-2024 dar nu sunt nici ei tampiti sa piarda sansa sa aiba ceva de rezolvat in urmatorii ani ( 50k euro bucata/ 1.8 k ron mentenanta/luna https://www.brasov.net/inca-trei-toalete-automatizate-au-fost-puse-in-functiune-in-brasov-un-singur-wc-inteligent-costa-in-jur-de-50-000-de-euro)
Raul cat timp soferii vor folosi expresia „s-a sruncat pe trecere” o sa tot moara pietoni. In zonele de treceri de pietoni soferii trebuie sa incetineasca. Eu stiu ca pietonii mor cu dreptatea in mana, dar dupa cum vezi in tara asta 99% din soferi conduc, deci avem asteptari gresite ca 99% din pietoni sa aiba cunostinte de legislatie rutiera si „mers” preventiv pe strada. Pietoni trebuie protejati, sunt oameni. Cand ne urcam in masina ar trebui sa se auda din boxe „arma letala de 1 tona pregatita, conduceti cu grija!”
@Raul Dupa 3 ani cu 0 morti le faci o marire si ii feliciti, ca de aia sunt angajati.
Scopul final e sa reduci mortii, nu sa alimentezi la nesfarsit bonusurile. Bonusurile sunt pentru a-i pune la treaba, sa caute solutii.
@Ciprian, apropos de ce zici că și șoferii ar trebui să-și ia mai în serios obligațiile, că ei sunt în cutia de tablă de câteva sute (tone, habar n-am) de kile, am comentat undeva despre cât de în siguranță mă simt ca pieton în orașul unde locuiesc acum, față de București, cum opresc toți șoferii la trecere, cum verdele e verde, etc și e posibil să fi exagerat un pic pt efect artistic, pentru că cineva, locuind în același oraș m-a contrazis.
faza e că se discuta inclusiv despre obligația, ca pieton, de a mă asigura de 573665 ori inclusiv pe trecere+ verde.
înțeleg că pot să mor cu dreptatea în mână și mă asigur pt că-mi place viața și integritatea corporală, dar, sincer, am ajuns să asemăn într-o oarecare măsură ”trebuie să te asiguri inclusiv pe trecere, când e verde pt pietoni” cu ”de ce aveai fustă scurtă, dacă nu voiai să fii violată”.
oricare ar fi fost exagerările mele în expunerea situației, faza e următoare: în bucurești, ca pieton, mă simțeam într-o junglă.
ca să rămân întreagă, în viață nu trebuia doar să-mi respect obligațiile mele, ci trebuia și să verific de 405738 ori că ceilalți participanți la trafic își cunosc obligațiile și chiar și le respectă.
eram făcută responsabilă nu doar pt acțiunile/inacțiunile mele, ci și pt acțiunile/ inacțiunile altora.
poate că aici, unde sunt acum, nu curge nici aici lapte și miere, dar nu mă mai simt atât de responsabilă pt alții.
șoferii, în cea mai mare parte își respectă obligațiile. eu trebuie să mi le respect doar pe ale mele, nu mai trebuie să verific dacă alții și le respectă pe ale lor.
cel puțin pe trecere, pe verde, simt că pot trece falnic, fără păs (din pristolul de la Roma să dau calului ovăs ). chiar și șoferii care au galben intermitent așteaptă să se elibereze tot sensul, nu doar banda, înainte de a trece. nu mi s-a mai întâmplat să mi se șteargă fundul sau genunchii.
este foarte relaxant și confortabil psihic să fii responsabil doar pt tine însuți/însăți.
ok, încă mă mai asigur oarecum pe verde pe trecere, dar atenția mea pt acest aspect este undeva la maaaaaaxim 5% din cât era în bucurești.
cum era legenda aia din china antica? medicii isi primeau simbria doar in lunile cand nu era nimeni bolnav.
cum ar fi aplicata azi la politia romana?
isi primesc salariile doar daca nu au fost accidente in raza lor de responsabilitate.
probabil o sa imi contra argumentati ca isi dau toti demisisa si aia e. sincer, e valid argumentul… dar care ar fi diferenta fata de acum?
Nu e un lucru rau sa dai amenda pentru viteza.
Ganditi-va doar la urmatoarele aspecte:
1) daca esti prins cu mai mult de 50km/h, stai 3 sau 4 luni fara permis…Si aici doare al naibii rau de tot. Am fost in situatia de neacordare prioritate pietoni la trecere si cele 30 de zilesi trec foarte greu.
2) cei care sunt prinsi si amendati, vor fi mai atenti pe viitor. Cu alte cuvinte, cine s-a ars, sufla apoi si in iaurt. Nu stiu pentru cat timp vor fi atenti, dar sa zicem cateva luni tot isi vor aminti de amenda si vor conduce un pic altfel, sa zicem.
Ai reușit să te contrazici chiar și în două rânduri. Chiar tu spui că la reținerea permisului pentru neacordare de prioritate te-a afectat și la viteză abia la 50km/h peste pățești ceva.
Când mergi legal prin oraș sau prin afară depășești majoritatea traficului sau te trezești depășit non-stop? Cam atât de mult ii calmează pe șoferi amenda de viteză.
„cei care sunt prinsi si amendati, vor fi mai atenti pe viitor”. Da, fix de asta este plina presa de cazuri cu recidivisti, fara carnet, care comit accidente grave
Si cum ii calmeaza pe aia care n-au permis? Sau ITP? Sau RCA?
@Gicu: Ii roaga frumos
Alex2 s-a referit la depășirile de viteză, nu la itp si rca.
Dacă nu îi calmezi pe toți, nu înseamnă că nu îi calmezi pe unii.
Inteleg că ar trebui să se renunțe la astfel de amenzi, că nu sunt bune de nimic.
Alex2, observ la mine cum pe masura ce trec anii si mai traiesc chestii, imi schimb opiniile.. Eram si eu de aceeasi parere cu tine referitor la amenzile de viteza si in principiu sunt si acum, dar cu precizari: statul cu radarul in boscheti si din astea nu stiu la ce ajuta, pentru ca de fiecare data cand merg cu masina prin oras sau in afara, toti o calca in prostie.. de la depasiri furibunde in 200 metri intre doua semafoare, la viteza excesiva in afara localitatii cu depasiri periculoase si fortari inutile.
Recent, intr-o sambata noapte am fost in afara orasului sa vad Perseidele si am revenit pe la ora 3 in oras. Prima intersectie cu semafor de pe Calea Aradului in Timisoara, pustiu, nicio masina… fac dreapta si dupa vreo 200 metri ma trezesc cu girofare si ma opreste politia. Dupa ce am dat actele, m-au intrebat daca am consumat alcool. Am zis ca nu, m-au intrebat daca sunt de acord sa suflu in fiola si am zis ca sigur. Dupa 1 minut s-a intors agentul, mi-a dat actele si mi-a zis ca pot sa plec.
Ce sa zic, daca ar aparea asa si ziua, in trafic, cand se intampla toate magariile, le-as face statuie! Dar nu se intampla asta si nu stiu daca se va intampla vreodata. Asta e buba. Ciupeala si frecat menta, cam asta se face. Boscheti si pescuit vineri si sambata noaptea dupa alcool. Nu tu condus agresiv si sicanari, nu tu trecut pe rosu, nu tu parcari neregulamentare (aici si ei o comit, constant), nu tu POLUARE FONICA sau fumigenele pe roti.. NIMIC!
Ce frumos.
Au raspuns doar la intrebarile puse.
Nu au dat o statistica a amenzilor si o statistica a cauzelor accidentelor.
Uite aici statistica anuala, evolutia in timp, indicatorii urmariti, initiativele legislative trimise catre Parlament, etc.
Raspund partial ca poate poate scapa de intrebarile grele, gen: cum crestem siguranta in trafic?
PS ditamai colonelul a raspuns…
@necris : tu daca ai lucra intr-o institutie si primesti o adresa negru pe alb cu 5 intrebari.. ai raspunde la 6,10,15?
In ideea ca poate a uitat ala sa intrebe ceva?
jobul nr. 2, ăla din bancă, colegul care mi-a făcut (informal) trainingul era mai în vârstă, se apropia de pensie: ”oricine, orice te întreabă răspunzi strict la întrebare, ca la poliție, întreabă de nume, zici numele de familie, întreabă de prenume, zici prenumele și tot așa”.
@Cd, Bossulean, daca esti profesionist si vrei sa arati ca iti pasa de munca ta, dai statisticile oficiale, ca din ele a raspuns.
Daca vrei sa arati ca vrei sa schimbi ceva, arati actiuni, arati buna vointa, arati interes.
Asa doar raspunzi la intrebari.
Ori despre asta era postarea: nici o actiune din partea Politiei in afara de a sta cu radarul.
Acum e clar: din partea Politiei Rutiere nu avem sperante la scaderea numarului de accidente.
Bravo baieti.
Asa vreti voi sa scadeti numarul de accidente?
Politia putea sa dea statisticile oficiale. Alea care le tin in sertar si nu le mai publica de ani.
Da, se publicau statistici.
Iar din acele statistici putea sa faca Politia si o strategie de reducere a numarului de accidente.
Asa ni se confirma ce stim de ani despre Politia Rutiera:
– stau cu radarul ca au plan de amenzi
– vin sa dea amenzi cand sunt chemati
– nu au nici cel mai mic interes pentru altceva
Aceasta discutie o vom avea si la anul si la fiecare accident care ne scandalizeaza.
Dar insistati ca Politia sa dea minim de informatii si sa raspunda minimal la intrebari, ca sigur asa vom scadea numarul de accidente.
Camere cocos, camere peste tot!
Într-o lună ți-ai scos banii pe ele..
UE bah!
Dictaturaaa! Pai, pe vremea dacilor tot asa era?
Tocmai au anunțat că vor monta sute de camere si radare. Dar există un clenci… te filmează trecând pe roșu, nu-ți vine automat amenda acasă. Nu, se trimite o alertă la un birou unde stă domnul polițist. Acesta se uită pe filmare si constată abaterea. După care se trimite amenda. Așa că presimt un mare chix iar. Doar ceva bifat pe o listă de măsuri si niște bani ajunși unde trebuie.
@Sebi: așa se emit și acum amenzile de rovigneta. Avem un OUG idiot care spune că amenda trebuie emisă de un Agent Constatator prin propriile simțuri. Până nu se schimbă idioțenia aia rămâne cum am stabilit. ..
Deci e normal să ia aiurea amendă Titi Aur pentru mașina adusă pe platformă, că nu are Rovigneta (prin sistemul automatizat) ?
(pune-v-aș la testare antidroage până întrați în marja de eroare)
@Sebi: pai asa e facuta legea: trebuie sa constate agentul.
La cum se merge prin Bucuresti , cred ca o luna e mult
Repetați după mine domnule ministru:
Radare. Fixe.
Nu, trebuie radare mobile in masini „civile”, cu mentiunea ca daca esti prins de un astfel de radar trebuie sa fii oprit de un echipaj de politie si amendat (cu filmare, poza, totul ca d’aia aveam 4g si 5g in era comunicatiei). Aceste amenzi sa nu vina prin posta. Stiu, trebuie schimbata legea dar as vrea sa vad politistii facand greva fix pt acest lucru. Iar radarele fixe doar in localitati unde exista risc mare de accidente.
Detectoare de viteza pe autostrada la fiecare 10 km. Daca între București și Constanța îți iei 20 de amenzi de viteză, te mai calmezi. Putem apela la Farah Hashi pentru consultanță: https://www.thenationalnews.com/uae/transport/exclusive-dubai-tourist-who-racked-up-dh175-000-in-fines-in-rented-lamborghini-finally-pays-speeding-tickets-1.760654
Eu am o idee pt radarele astea fixe. Sa iei amenda si daca mergi cu mai putin de 10 km/h sub limita de viteza.
Zilnic vad copii foarte mici in bratele pasagerului din dreapta. Pentru asta nu se da amenda?
Eu ii vad zilnic, putin mai maricei, in spate, in picioare, fix intre scaunele fata.
La prima frana mai tare iese #fixcainreclama
Noua nu ni se poate intampla!
Se poate da.
Nu cred ca mai am pe camera dar zilele trecute era un peemfeu icssase pe 13 Septembrie din care iesea prin trapa o fata de vreo 5 – 6 ani sa admire peisajul din mersul bolidului. In masina adultii nu pareau sa fie din aia nespalati/nescoliti, pareau oameni cu ceva urma de creier; pareau.
Așa cum zici sau între scaunul din față și stâlpul median al mașinii, ca să știm o treabă în caz de impact lateral. Eventual ieșit de jumătate pe geam, mai ales vara că e cald și aerul condiționat crește consumul.
Cumnata-mea cand a aflat ca am dat 1400 lei pe un scaun de masina pt junioare „la ce va trebuie scaun asa de scump? eu la astia 3 ai mei nu am avut nici un scaun si nu au patit nimic … trebuie doar sa ai grija cum mergi „
Suna la 112 cand vezi astfel de cazuri. Cu cat suna mai multi oameni cu atat cresc șansele ca un echipaj sa ii oprească in trafic.
Suntem tineri, facem altu’
Inainte de solutii, vezi sa nu le dai motive.
#aziamcondus765
Suna parca ar fi rezultatele unui agent de vanzari cand i se calculeaza bonusul: grosul la volum ca de acolo vin banii si e usor, restul kpi cate putin asa sa nu bata la ochi si sa mai fie loc de crescut la nevoie daca iese ceva.
Amenzi pentru viteză – 110km/h în zonă de 90? daaa 🎊🎊🎊.
Amenzi pentru condus agresiv, depășit pe linie continuă în curbă? we don’t do that here.
https://www.g4media.ro/oficial-38-de-cruci-de-mari-dimensiuni-ridicate-ilegal-pe-marginea-drumurilor-nationale-din-romania-cnair-se-poate-ajunge-la-demontarea-acestor-edificii.html
Cred ca va scadea numarul accidentelor mortale. Adica, nu are cum altfel, nu?
Nu stiu ce sa zic, crestinii adevarati tin dreapta pe volan si cu stanga tin telefonul/tigara/se scarpina la oua. Daca trec prin fata crucii vor fi nevoiti sa ia mana de pe volan sa-si faca 3 cruci. Asta inseamna intre 1.5-3 secunde in care sa se faca voia Domnului.
Camere.
Dar nu vor bombardierii din parlament.
Pe A3 spre ploiesti e o zona cu lucrări, fac un pod deasupra. Te pune sa incetinesti, la 100, la 80, la 60, unde e curba la 40.
Am trecut de mai multe ori pe acolo saptamanile astea si nu incetineste nimeni. Intr-o zi era un tiguan nou care sarise pe margine peste separatoarele de plastic, ii curgeau spaghetele pe dedesupt.
Unde ar trebui pus radarul?
Daca e zona cu lucrari au trecut aia cu basculantele peste toti boschetii, unde vrei sa mai puna radar?
Adaug o intrebare de pus pe lista pentru urmatoarea interpelare:
1) Care este numarul total de „agenti” ce au intocmit Procese Verbale ?
Ideal ar fi sa avem o statistică lunară și per județ. Corelăm apoi destul de ușor cu numărul total de lucrători din MAI per județ si vedem eficiența (10% dau amenzi, restul nu știm)
Raportat la nr de agenți cu atribuții pe rutieră din Jud respectiv, altfel este cam inutilă cifra
Amenzi pentru gropi, lipsa indicatoare, lipsa marcaje? Nimic?
aidi bah…
(tu chiar gândești?! singur?)
Amenzi pentru parcat langa trecerea de pietoni ?.Desi in lege zice ca minim 25m inainte si dupa trecere nu ai voie sa parchezi, nu am vazut un oras in Roamania (si am umblat ceva) in care sa nu fie parcate masinile pana in buza trecerii de pietoni. Ai 0 vizibilitate ca sofer si ca si pieton cam faci pe tine cand scoti capul de dupa masina.
Pentru cei care o sa urle pentru [?.] – a ramas acolo in urma unei modificari, fiind o scapare.
„păi da, dar mama nu poate conduce cu 70, ea trebuie să meargă cu 40 pe dn1, sâmbăta”.
Hai ma, ce dracu…
1. Chiar e prea putina Politie pentru ce haos este si e uimitor ca nu e mai rau
2. Dureaza 10 minute sa completeze un PV si adesea gresesc pe undeva.
3. Problema este ca nu exista o STRATEGIE care sa incerce sa rezolve DE CE se incalca legea in multe situatii.
E clar ca pentru chestii de comoditate (vorbit la telefon, nepurtare centura siguranta fata/spate, lipsa scaun copil etc), problema nu e legea, ci faptul ca nimeni nu o aplica!
Mai sunt speciali cu copii mici tinuri in brate, copii cu capul scos pe trapa, copii in portbagaj (SUV sau Break), dar acolo lucreaza Darwin.
Sansele sa fii prins sunt infime.
Apoi problema este ca Politia nu e constanta, ci are „actiuni de constientizare”, apoi doarme in boschet.
Condusul periculos se rezolva cu masini neinscriptionare, care filmeaza tacut si dau prin statie.
In cateva luni calmezi Romania, dar oare cati potentati/politicieni lasi fara carnet?
Sa revenim la probleme ce au cauza externa:
– nu e nimeni interesat de ce se merge asa de prost!
– nu suntem in stare sa facem autostrazi, dar nu putem nici macar sa facem portiuni de depasire acolo unde e loc, pe 1 km, sa nu fii nevoit sa faci depasiri de coloane si 2 tiruri lipite unul de altul!
– nu se pun treceri de pietoni semaforizate, cu buton si perioade de timp mici!
Apar o multime de probleme STUPIDE pe bulevarde sau DN-uri (stii prea bine Comarnic si Busteni).
– nu se incearca gasirea de solutii/drumuri alternative pentru unele intersectii problematice, la care stai 15 minute ca sa treci!
Nu are cine!
Asadar, ei se fac ca muncesc, trece ziua, se apropie pensia.
Aiti uitat cine fce legile si cine controleaza MAI si cine are tot interesul ca dorintele voastre sa nu se intample:
„Deputatul PSD Catalin Marian Radulescu intentioneaza sa initieze un proiect legislativ pentru desfiintarea radarelor formate din echipaje de politie, sustinand ca romanii „s-au saturat de acesti pandari, care in loc sa aiba rol de preventie, stau ascunsi ca niste sobolani sa dea amenzi”, transmite Mediafax.”
Deci cam asta e paradigma in care traiesc parlamentarii. Ati vazut voi in Olanda ca daca depasesti viteza iti vine amenda instant pe mail. Ei bine cei care ne conduc sunt de alta parere si ce daca mor cativa…. cum sa mearga cu x6 de 400 de cai cu 90 la ora?
Cei care nu respectă regulile rutiere sunt, în marea lor majoritate, tot ei, polițiști, politicieni, interlopi. Așa că orice soluție în afara eliminării factorului uman din ecuație e pierdere de vreme. Camere, multe camerr, peste tot, cu amendă venită prin poștă. Da, să ai echipaje pe șosele care să oprească pe drogați, bețivi, să faci filtre dese ca să îi prinzi p-ăia fără permis sau cu mașini furate, dar pentru tot ce înseamnă parcat aiurea, depășit limita de viteză, condus agresiv, depășit pe continuă, telefon, centură, copii lăsați aiurea prin mașină folosești camerr cu amenda prin poștă. La început în orașele mare. După două luni strângi bani destui (garantat) pentru comunele limitrofe, încă vreo două luni pentru drumurile naționale, și tot așa. Îi faci fericiți și pe agaricii din dotare care nu mai trebuie să facă frumos la orice „bazat” pe care îl opresc să-l întrebe de centură, elimini și mare parte din contestații („este numărul mașinii în poză, coa? Aia e!”), și bagi frica în lume rapid, că nimănui nu-i plac surprizele neplăcute. Cu camere rezolvi în 3 – 4 ani statistica aia. Dar la noi miniștrii și polițiștii sunt în top la făcut accidente, deci asta cu camerele e doar un vis frumos. Judecând însă după ce aud prin jurul meu și după numărul de roșii pe care o să-l iau, nimeni nu are chef de camere, așa că se vor propune în continuare chestii inutile gen autostrăzi, radare mobile, vrăji si rugăciuni la doamne-doamne, poate nu vor mai muri atâția pe șosele. „Cum, camere? Și dacă mă prinde pe mine? O să fie abuzuri, dom’le!”
Intrebare bonus: ce procent din amenzile pentru centura au fost de fapt „intelegeri omenesti” pentru abateri mai grave?
răspunsul la această întrebare se află în parcările secțiilor de poliție.
@zoso: Godina nu este de acord cu declarația ta. Polițiștii ar face treabă dar legea e proasta.
Drumuri bine gandite. Asta lipseste si de asta sunt multi morti. Ca dupa x ore in trafic de stat in spatele unui tir, soferii risca si dau blana din frustrare.
Am mers anul asta de la Ruse la Varna. Incredibil de relaxant. Bulgarii respecta limita de 50 in localitati si 90 in afara. Si ma intrebam de ce, ca la amenzi cam tot pe acolo sunt si ei ca si valori. Pai pentru ca pe drumurile lor din 10 in 10 km se faceau 2 benzi pe sensul tau ca sa poti depasi. Si era incredibil de relaxant, puteai sta linistit cu 80 in spatele unui camion ca stiai ca oricum se fac 2 benzi in curand.
Deci vinovati de jdemiile de morti de pana acum sunt toti aia care au trecut pe la transporturi si nu au facut nimic. De la Basescu care ne punea afise cu „aici sunt banii dvs.” si celalalt care lua mita carnati, pana la ala care zicea ca Sibiu Pitesti va fi gata in 2015 (si eu nu cred ca va fi toata gata in 2030).
Cumva, te contrazici în primul paragraf. Drumurile nu te forțează să riști, numai șoferul decide lucrul ăsta.
Atat timp cat nu se doreste cu adevarat sau este blocata orice tentativa de eficientizare si automatizare – prin radare si monitorizare de la distanta a traficului – restul sunt vorbe. Sunt foarte multe exemple in jur de cum poti face si cum poti recuprea amenzile alea.
Probabil pe langa efectul de calmare ar fi si o resursa bugetara serioasa amenzile date pentru abateri simple – viteza, trecut pe rosu dupa 3 secunde, depasire pe linie continua, chestii care sunt cam imposibil de negat cu dovezile in fata. Dar cine se uita la banii, nu ?
Ca si exemplu – cautati articolul cu camera de viteza din italia cu 58.000 de amenzi in 2 saptamanii. Asa se fac banii de buget!
Practic daca mergi cu waze si treaz ai 80% sanse sa faci orice cacat in trafic ca sunt sanse mici sa iti iei amenda.
Daca totusi ai ghinion si te opreste mai ai un 8% sanse sa scapi cu amenda de centura, ca oameni suntem.
pe mine nu m-a mai oprit politia de …. sa zic ca sunt 10 ani…. si conduc zilnic aproape.
pana atunci ma mai opreau noaptea sa suflu in fiola, ziua ca mai fortam cate un semafor, o data chiar de centura, dar acum sa dea dracii daca mai e politist pe strada
ce pretentii sa ai de la ei, daca 40% din munca lor poate fi automatizata intr-o luna? noi muncim, nu gandim. totul e de forma la noi, politie, spitale, armata, scoli. le avem si noi acolo, nu conteaza ce e inauntru.
Stai nitel… am inteles eu bine… 40% amenzi pt condusul baut… adica vreo 700000 de oameni pe an…
Puii mei, fac partid care are ca unic scop sa ridice limita de alcool la volan si intru in parlament la numerele astea…
Cu ridicat limita pare complicat, dar daca dai si tu o cinzeaca macar jumate din ei tot te voteaza.
Unde ma inscriu? vreau sa fiu si eu ceva parlamentar, sa ma sacrific pentru binele patriei!
te unești cu partidul celor care nu vor să semnalizeze?
Ce se mai aude cu minunatul sistem e-sigur?
In afara de http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/servicii-de-consultan%C8%9B%C4%83-privind-implementarea
Punctul 3 cu condusul agresiv si punctul 6 cu farurile aprinse si s-ar parea importante pt reducerea numarului de accidente.
„Nu ar trebui niște concedieri pe la Rutieră după fiecare raport că suntem primii la morți pe șosele?”
Statistica aia n-are nici o valoare. Suntem pe primul loc din cauza lipsei de drumuri cu 2 bezi pe sens/autostrazi. In depasiri pe drumuri cu 1 banda pe sens se fac multe din accidentele grave.
Suntem pe primul loc din cauza ca Politia e inexistenta pe sosele.
In drum spre Grecia erau 6 echipaje semnalate in Bulgaria, in Romania – nici unul. Si totusi am facut 250 km in RO si 400 in BG. In Bulgaria am vazut masina de politie actionand in trafic, in RO – nici una. A, ba da, am vazut Politie pe Muresenilor, pune baraitoarea aia cand trec pe langa masinine oprite neregulamentar, si pe urma trec mai departe. „Au lucrat”.
Sunt masini parcate neregulamentar (adica in intersectie) in iesirea de la parcarea de la Spitalul Militar, la o azvarlitura de batz de Politia Locala (50m). Probabil sunt ale politistilor locali, pentru ca pot sa jur ca daca ma duc acum aici: https://goo.gl/maps/8nd2KuyS4QVBhbUz9 o sa gasiti parcate alte 3 masini.
Sunt lucruri care sar in ochi bai Politie, se vede de pe Luna ca dormiti.
@Cryssy: Ești dispus să bagi mâna în foc că cele mai multe accidente se intampla din cauza unei benzi pe sens și nu a traversărilor prin loc nepermis?
Eu sunt mai toantă și mă întreb: dacă infrastructura e proastă atunci n-ar trebui ca șoferii să fie mai atenți, să conducă mai cu grijă, să nu se mai bage, să chestii?!
Ce e mai important:
– să ajungi mai repede (uneori câteva minute) sau
– să ajungi (tu, șofer+ pasagerii) viu și întreg la destinație?!
Eu dacă am un cuțit prost și n-am cum să-mi iau altul îl mânuiesc cu grijă, chiar dacă ia de două ori mai mult să toc morcovii de-o ciorbă.
Eu am trimis o reclamatie la RAT Brasov .. si chiar au raspuns in cateva zile! Transportul in comun in oras merge brici!
Puneti mana si plangeti-va in scris! Daca nu va raspund li se poate taia lejer din leafa.
Mai degrabă în Brașov le e frică de un blogger că-i ia la împins vagoane, decât de tăiat salariul. 😁
Cei mai multi morti ii ai din cauza neadaptarii vitezei la trafic. Avem drumuri de cacat si soferi de cacat dar ai prea multi idioti ce merg cu 180 pe drumuri nationale, flash-uri, depasiri in curba si pe continua, cu statii sa zboare si prin sate. Astia ne-au dus in topul de morti, astia sunt problema principala. Si nu se opresc ca nu au motive. Radarul din boscheti prinde prea putini si de multe ori pe ala de merge de doua ori in concediu si scapa un 70 prin sat in alt judet. Ar trebui sa fie radare fixe pe multe tronsoane periculoase si masini nemarcate cu radar si camera ce sa vaneze „grabitii”.
bai, ia mai lasati galagia. oamenii au treaba:
– credeti ca e usor sa muti 1 kil de cox? https://www.digifm.ro/stiri/un-politist-din-brasov-prins-in-flagrant-cand-vindea-cocaina-tanarul-purta-uniforma-de-politie-178218
– credeti ca e usor sa fii important si sa dai peste oameni cand esti sub influenta (desi influente, ca pare ca erau mai multe substante care il influentau)? https://www.hotnews.ro/stiri-esential-26510457-politist-baut-drogat-accidentat-femeie-caracal-cum-incercat-scape-raspundere.htm
– credeti ca e usor sa fii om important care se trezeste brusc ca nu mai e important, ca i se arunca in drum toti muritorii?
https://observatornews.ro/eveniment/raisa-ingerul-de-copil-ucis-pe-trecere-de-o-masina-de-politie-distrus-tatal-a-scos-un-strigat-din-inima-langa-copila-lui-a-murit-454322.html
Serios acum, nimeni nu mai respecta uniforma asta. Nimeni din cei ce o poarta, ca sa fim lamuriti. Europol, ceva? Nimic? S-a dat interzis la comentat, puneti poze cu pisici?
Zoso: bai ni s-a confirmat ca politia doar sta in boscheti cu radaru si nu face nimic preventiv.
Jumatate din comentatori: SA PUNA CAMERE FIXE
Si uite de asta zicem ca 80% din tara ar fi buna doar sa invarta o roata ca sa faca curent.
Am avut un vis în care a cobarat însuși Feri Porsche de unde este ele acolo sus și mi-a zis care e soluția.
Ne adunam 100 de cititori cu Patreon de pe acest blog, punem mana de la mana câte 50 de Eur și angajam un avocat. 100×50 = 5000 de EUR
Acest avocat va fi ocupat sa găsească tot felul de chichițe legale prin care 100 de oameni pot abandona legal 100 de rable blocând astfel căile de acces din/către casele politicienilor.
cu 2 săptămâni înainte fiecare cititor cumpara o rabla de 500 de EUR pe firma din Bulgaria/Cipru din Germania și la data și punctele stabilite abandonează rablele.
Procesul continua pana când nu coboram spre coada clasamentului la numărul de morți pe șosele.
In caz de probleme a se vedea punctul numărul 1. Se ocupa avocatul sa ne scoată.
La final, mi-a zis nenea Feri ca 550 de euro e un sejur cu mândră la Viena și m-a întrebat: Cine este gata sa renunțe la mândră sau la sejur pentru binele Tarii ? Cine se baga?
A fost decât un vis…..
https://www.libertatea.ro/stiri/330-000-de-soferi-amendati-in-5-ani-surprinsi-de-acelasi-radar-cu-laser-instalat-strategic-pe-o-autostrada-din-germania-4655547
eu vin cu ceva mai filosofic….
nu ar fi o solutie sa adaptam codul rutier si rigorile acordarii permisului la conditiile traficului actual?
codul actual este bazat 99% pe conditiile tehnice si de volum d etrafic deacum 70-80 de ani. tehnologia a avoluat enorm. majoritatea quasi-totala a masinilor aflate in trafic azi ating acei 50kmh in treapta a 2a, alea mai varza in a 3a. toate au 5 sau 6. tehnologia de franare, materiale, discuri, anvelope, sisteme electronice este cu multe ordine de marime peste ce era atunci.
evidnet chestia asta nu ii va afecta pe cei care merg fara permis sau ii doare pur si simplu in spate de lege, oricare ar fi aia si orice ar zice ea. dar sunt convins ca sunt foarte multi, majoritari chiar, care incalca legea actuala din simpla frustrare. 70 e ok aici, de ce e limita 50?
si coroboram asta cu acordarea permiselor. ca mai sus, aici se poate 70, tu nu poti decat cu 40… poate nu ar trebui sa ai permis. acea scoala si acel examen rezulta intr-un „permis” care atesta ca ai capacitatea fizica, psihica si intelectuala de a conduce o masina pe drumurile publice. liberalizam codul, inapsrim conditiile de acorare a permisului > fluidizam traficul^2. si nu, condusul nu este un drept ci un privilegiu. il obtii in anumite conditii. nici astazi orbii nu au dreptul de a conduce.
si probabil ar mai calma o serie de oameni… aia care isi zic ca oricum sunt fututi daca sunt prinsi cu 100, asa ca de ce nu 120… dar daca 98 e ok, se va limita acolo, mai ales daca masina il ajuta.
si cum ar fi ca in loc de reinnoire sa fie reexaminare. mai light asa, da, faci un drum cu militica langa tine ( da, stiu, aici s-ar deschide o uriasa poarta pentru spagi, dar hai sa o privim intr-un context mai mare, in care luam astfel de masuri de modernizare a legilor in TOATE domeniile).
Adica esti praf ca incepator, automat tre sa ii dai in gura doar ca sa para ca ai habar? Nu cumva tocmai asta e motivul pentru care toti smardoii prin diverse parti de pe langa carosabil. Mai intr-o arcare, un pom, un cap de pod, ceva? Ia mai asteapta o luna, doua, sa fie si ceva umezeala pe jos seara, sa vezi ce de clienti au aia de la smurd.
Indiferent de evolutia tehnologica, sa stii ca au mai dat astia o lege: a fizicii! Aia nu se modifica, inertia e tot aia, masinile (mai dotate, automat mai grele) nu pot opri in secunda in care ai apasat pe frana, iar vitezele respective sunt coroborate cu specificul zonei in care sunt amplasate. Educatia rutiera nu inseamna sa zbori pe sosele, educatia rutiera inseamna sa constientizezi ca ai peste 1000 de kg de fiare sub tine, care pot face nasol cand nu au timp si loc sa se opreasca. Si pentru tine, si pentru ceilalti ocupanti ai planetei.
Sa inceapa sa fie considerati soferi agresivi si cei care nu elibereaza B2 si dorm pe ea
Sa moara VETA daca nu s-a injumatati accidentele daca s-ar da niste amenzi draconice pt condus agresiv. Din ce am putut observa, cele mai multe accidente sunt cauzate de nervii si aroganta rromanilor. Ce plm sa stau eu in coada, da’ sa ma bag. Si cei care se baga si conduc ca niste jeguri sunt urmatorii : BMW,Passat B5,B6, Golf Plus, Golf 4, Corsa,Fabia…cam astea sunt subspeciile. 90 %. Masina alege omu’. Intotdeauna.
Multumim cititorului vrednic