Cred că era păcat să lipsească din peisaj tocmai țăranul cu beamveu. Mașina despre care o să vorbesc, un BMW 530d (model F10), fabricat în 2016, a ajuns în posesia mea în 2017, când avea deja 20.000 km la bord, pentru suma modică de 33.000 EUR, luată direct de la părinți, adică singurul proprietar era chiar firma BMW, și a ajuns acum pe la aproximativ 37.000 de km, toți făcuți pe drumurile patriei. Încă nu bate și nu troncăne.
Dotări
Mașina este echipată cu un motor diesel de 3000cc din familia N57, cu 6 cilindri în linie, bi-turbo, capabil să dezvolte 258 de cai putere cu un cuplu de 580 N*m, absolut suficient pentru greutatea sa de 1,6 tone (fără șofer).
Pe lista de dotări întâlnim:
- Pachet M Sport (da, venom, uite unde era marele șofer sportiv cu diesel)
- Transmisie sport automatică, cutie de viteze ZF 8HP70, 8+1 viteze
- Suspensie sport M
- Volan model M
- Scaune sport încălzite
- Faruri adaptive
- Fază lungă automată
- Head-up display
- ConnectedDrive
- Detecție pietoni
- Detecție semne de circulație
- Asistență la depășire
- Avertizare la schimbarea benzii
- Preîncălzire lichid parbriz
- Sistem audio HarmanKardon
- Pretensionare centuri de siguranță
- Keyless entry și keyless start
Părți bune
Condusul este o adevărată plăcere, scaunele sunt foarte confortabile, având posibilitatea să reglezi inclusiv înclinația spătarului și a șezutului individual, plus suport lombar. Mașina are o postură foarte bună la drum, fiind bine așezată. Ai posibilitatea de a alege între 5 moduri prestabilite de condus: EcoPro, Comfort, Sport, Sport+ și Traction. Mașina pornește mereu pe modul Comfort, care se pretează atât mersului pe autostradă cât și prin oraș, acesta fiind și cel pe care l-am folosit cel mai mult. Dacă ți se pare că ceilalți participanți la trafic mai mult încurcă și ar trebui să stea acasă, pe lângă faptul că mai sunt și chiori și nu văd că le tot dai blițuri, să știi că celebrul producător german s-a gândit la tine când a adăugat modul Sport. Printr-o simplă apăsare de buton o să simți cum se întăresc suspensiile magnetice, motorul își schimbă sunetul și se turează la aproape 3000 de rotații/minut, iar accelerația devine mult mai sensibilă. Atunci când nu tai față nimănui si nu depășesc pe linie continuă, folosesc modul Sport pe drumuri cu foarte multe curbe, cum ar fi Defileul Jiului, pentru mai multă stabilitate și pentru confortul pasagerilor, care nu se mai simt ca într-o barcă. EcoPro transformă mașină într-un măgar leșinat și nu recomand folosirea lui decât în cazul în care chiar ai dat toți banii pe mașină și nu ți-au mai rămas și de combustibil, iar Sport+ nu am folosit niciodată, e practic modul Sport dar fără unele din elementele de control al tracțiunii, ideal pentru a da cu tine în porumbi dacă nu prea știi ce faci dar ți-a luat tata BMW. De modul Traction, care promite să îți dea o mână de ajutor în condiții grele, am uitat complet până la scrierea acestui review, semn că nu am avut nevoie de el nici măcar pe timp de iarnă.
Posibilitatea de a deschide mașina fără a folosi telecomanda de la cheie este mană cerească, mai ales când vii de la cumpărături și ai mâinile ocupate. Dacă ai cheia în buzunar, la atingerea mânerului unei uși mașina se va descuia. În același timp, faptul că nu trebuie să scoți niciodată cheia din buzunar este și o slăbiciune, pentru că trebuie să aveți grijă să nu o uitați acolo când băgați hainele în mașina de spălat. Am pățit.
Deși este diesel, motorul se încălzește surprinzător de repede iarna, iar încălzirea auxiliară aduce habitaclul la o temperatură rezonabilă chiar și după 500 de metri de mers.
Pentru a folosi pachetul ConnectedDrive e necesar să faceți cont pe site-ul BMW într-una din țările cu apa caldă, pentru că la noi nu este disponibil. După aceea, veți putea închide sau deschide mașina de pe telefon sau puteți porni aerul condiționat de la distanță și aveți chiar și opțiunea de a cere BMW-ului sa vă ofere o arhivă cu toate datele de telemetrie colectate de pe mașină voastră. O opțiune pe care nu am folosit-o niciodată este serviciul de Concierge, care, prin apăsarea unui buton, te pune în legătură cu un asistent personal ce te va ajuta cu ce ai nevoie, de la setarea pe GPS a unei destinații (cea mai apropiată farmacie, de exemplu) până la rezervarea unei mese la un restaurant sau a unei camere la un hotel.
Padelele pentru schimbarea vitezelor de pe volan sunt foarte utile pentru controlarea frânei de motor în coborârile de la munte, în rest, pentru depășiri, este suficient kickdown-ul.
Fiind foarte bine antifonată, e ușor să depășești limita de viteză fără să îți dai seama, aici fiind de mult ajutor head-up display-ul. Pe lângă viteza actuală și ultimele semne de circulație întâlnite, acesta e folosit și pentru schimbarea posturilor de radio și a melodiilor, pentru căutarea în agenda telefonului și afișează avertismente pentru ușile deschise și erori ce țin de Check Control (presiune roți, temperatură scăzută, nivel ulei).
Părți rele
Cine a inventat suspensia sport clar n-a fost român, pentru că o să simți până în adâncul sufletului orice groapă, iar cauciucurile pe 19 inch nu fac nimic să îmbunătățească situația. Dacă mai norocul să fii și în modul Sport, Dumnezeu cu mila!
Un alt lucru ce mi s-a părut demodat este suportul pentru telefonul mobil de sub cotieră (img08), care ocupă jumătate din spațiul de depozitare și nu cred că mai este atât de folosit în ziua de azi, e suficient să ai Bluetooth-ul pornit și telefonul se conectează automat la mașină, din buzunar.
Faza lungă automată mi s-a părut la început o chestie mișto, cum știe ea să lumineze doar pe lângă mașina din fața fără să îi bată respectivului in oglinzi, cum fiecare far este controlat separat astfel ca cei din față să nu fie orbiți dar acostamentul de pe partea dreaptă să fie totuși luminat de faza lungă, însă tot sistemul asta reacționează cu o oarecare întârziere la schimbări, lucru ce devine obositor dacă îți pasă de ceilalți șoferi ce au ghinionul să fie in fața ta și, după câteva curbe in care faci tot posibilul să nu îi dai cu farurile in oglinzi, treci înapoi pe manuală.
Bine, bine, veți zice, dar cu cheltuielile cum stă?
În afara orașului, mers doar pe mod Comfort, cu viteza de până la 120km/h (aici nu includem autostrada), consumă cam 6%, dar se poate duce până spre 8-9% cu un stil mai dinamic de condus, cu multe depășiri si modul Sport activat. În oraș în jur de 11%.
Revizia la reprezentanță a fost pe la 2.200 de lei la promoție (promoțiile sunt destul de dese). Urmează schimbarea frânelor față/spate în 4000 de km, care ajunge tot pe la 2.000 de lei.
Pentru că nemții nu s-au gândit că romanii încă mai toarnă smoală cu pietriș pentru întreținerea drumurilor naționale și europene, iar șoferii au de ajuns undeva, oriunde, dar repede, parbrizul e destul de scump și predispus la crăpături. Prima oară am primit o pietricică fix în mijlocul parbrizului (img10), lăsând o floare ce a putut fi umplută ulterior fără să se întindă (img11). A două oară nu am mai fost atât de norocos, cel ce m-a depășit mi-a proiectat piatră în marginea lui, provocând o crăpătura ce s-a întins în câteva secunde pe 50 de centimetri, schimbarea lui la reprezentantă ajungând la 5.300 de lei.
Un set de anvelope începe de la 5.000 de lei (275/35/R19 spate, 245/40/R19 față). Recomand totuși folosirea de anvelope run-flat pentru că mașina nu include și roată de rezervă, nici spațiu pentru ea în portbagaj.
Așa da.
@BogdanU: la baba aia din germania
O corectura: e twin turbo nu bi-turbo. La N57 doar variantele cu 300+ CP sunt bi sau tri turbo.
E twin power vroiam sa zic, s-a jucat bmw cu cuvintele de ne-a ametit
Corect, TwinPower, am gresit cand am scris. Departamentul lor de inventat denumiri se ridica la nivelul asteptarilor.
Faină mașina, la cât mai mulți kilometri fără probleme.
O intrebare am.
Nu inteleg pretul.
Am dat in 2016 34.000 + TVA pe un 525Xd – tot pachet m – dar doar un buton – si 60.000 de km
Unde ai gasit 530D cu 33.000 si 20.000 de km veche de un an?
Din ce înțeleg ori a luat banii de la părinți și mașina de la BMW ori concesionarul BMW e a lu’ mami.
A aparut noul model de seria 5 la inceputul lui 2017, iar toti dealerii auto cu modele vechi pe stoc incep sa aplice niste discounturi foarte mari pentru a scapa de ele. Daca am inteles bine din review, masina cred ca a apartinut unui dealer (masina de prezentare/drive test). Si reprezentantele Mercedes practica aceeasi politica.
Am avut si noroc, am gasit-o in ziua in care a fost scoasa la vanzare. Am mai avut pe cineva in familie care a prins o oferta asa buna acum cativa ani, pentru o masina folosita in showroom.
Full fara piele :)))
Cu 4 butoane doar. Cunoscătorii stiu despre ce este vorba…
am deschis direct poza cu interiorul sa vad cate butoane ca sa stiu despre ce masina vorbim :)))
E alcantara.
Frumoos patru butoane :). Acolo e de scris inca un review
Mergea si o semnalizare automata in dotarile alea… dar na vrem cam mult.
Fara suparare dar de ce ai nevoie de 258 de cai putere? Mai ales in Romania.
Pentru momentele in care urci de 15 minute in spatele unui tir si se iveste o oportunitate sa depasesti. Cu 58 de cai putere e imposibil. Cu 158 devine plauzibil. Cu 258 nici nu trebuie sa te gandesti prea mult.
Pentru liniștea sufletească.
Putere mai mare (din fabrica) inseamna, printre altele, frane mai mari si mai bune, suspensii mai bune si, in general, un comportament dinamic superior care ajuta da eviti carute, soferi de weekend sau alte pericole domestice.
Cu alte cuvinte, puterea (mai multa/mare) inseamna un plus de siguranta, atat activa, cat si pasiva.
Cine spune ca nu are ce face cu XYZ cp in Romania, ori nu a condus asa ceva niciodata, ori i se pare strugurii…
Nu dau minus ca toti haterii carora le e lene sa explice. Pentru ca e o masina grea, care are nevoie de ceva cai sa se miste decent. Pentru ca te ajuta sa faci depasirile mai rapid (cu cat faci o depasire mai rapid, cu atat mai bine din punct de vedere al sigurantei). Pentru ca seria 5 nu stiu daca ofera motorizari mai mici de 3 litri (nu sunt 100% sigur). Pentru ca, chiar daca nu folosesti toti caii, e o senzatie placuta sa stii ca sunt acolo, just in case. Pentru ca BMW nu face masini special pentru Romania, cu 75cp. Si nu in ultimul rand, un motor cu cilindree si putere mare va fi mult mai putin stresat la un mers pe autostrada de exemplu (a se vedea si consumul – incredibil pentru un motor de 3l), deci teoretic si mai fiabil. Nu mai am alte idei, probabil mai sunt.
„Mai ales in romania” se aplica daca vorbim de bugatti sau chestii de gen, nu la o masina diesel de serie:)))
@Zarax:
Esti specialist, apreciem cu totii cunostintele tale aproximative si generalizarile. Te poti uita si pe site sa vezi ca exista BMW525D, care are motor de … nu, nu de 2.5L, ci de 2L, biturbo or something. Scoate vreo 218CP?
@finch – ok, e de 2litri. Am si zis ca nu sunt sigur. Dar peste 200cp tot are.
Pai tocmai pentru ca sta in romania are nevoie de 258 de cai. Pentru ca nu avem drumuri si trebuie sa depasesti repede. Pentru ca soferii se incoloneaza ca idiotii in curul unui tir si trebuie sa depasesti 5-6 masini o data.
Puterea este element de siguranta in Romania.
Nu ai nevoie de masini in puternice in tarile civilizate cu autostrazi. Acolo poti sa mergi cu 140 si cu 60 de cai.
La noi nu prea. La noi ai de depasit.
De dragul discutiei va aduc in atentie ca s-a vandut F10 518d, 2.0d de 143cp. Cum exista la vanzare si A6 cu 1.8i sau E Klasse cu 136cp. Pentru ca motorizarile astea sunt suficiente daca mergi doar pe autostrada; sau pe taxi.
De dragul discuției, exista F10 cu motor de 1.6.
Era un top al mărcilor de automobile cel mai des implicate în accidente rutiere, https://www.autoguide.com/auto-news/2017/05/top-10-cars-most-likely-to-have-been-in-an-accident.html
Evident, locul un și doi adjudecate de BMW.
Iluzia cailor putere care „ajută”..
tracțiunea aia spate e mișto de tot. până nu mai e mișto.
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/lewis-hamilton-grid-girl-death-13339177
Cum adica sa ai BMW si sa te depaseasca cineva? Si sa-ti sparga si parbrizul? Iar soferul BMW-ului sa nu faca nicio greseala gramaticala? Unde va ajunge lumea asta?
pai tocma, ca a facut
Depășire tir de la 90km/h la 130-140km/h, in 3-4 secunde.
Depășire cretini care accelerează în timp ce sunt depășiți.
Cât mai putin timp pe contrasens = șanse mai mici de accident.
Ca tot ai deschis subiectul, apropo de depasiri, o m%&e speciala celor care vad ca iesi din curba si accelerezi, pentru ca acum poti sa mergi mai tare si vor ei sa te depaseasca. Esti idiot? Doar nu o sa merg in continuare cu 30, ca in curba aia ac de par! Practic te obliga sa mergi cu viteza mica pana termina ei depasirea (e legal ce fac ei, dar sunt nesimtiti). E ca si tu stai la coada, coada avanseaza un pic si cand sa avansezi si tu, ala din spate se baga in fata ta!
Si la fel de speciala, celor care vad ca esti in spatele unui tir, te pregatesti sa intri in depasire cu semnal cu tot si iti dau flash-uri din spate sa forteze ei depasirea. Pe langa faptul ca este ilegal (odata ce am semnalizat intentia, legal tu trebuie sa astepti sa imi fac manevra), mai este si periculos.
Zarax, cu 258 cp nu ai avea problemele astea
Adica ai dat o caruta de bani si are si parti rele ? vinde-o da-o draq fa-o de ras
Am zis sa o fac de ras prima oara, daca nu merge asa, mai vedem.
Al cincilea buton era pentru blindspot?
Semnalizarea
Al 5-lea buton e nightvision-ul. De curiozitate e cineva interesat de un review la E Klass 220? Vali?
a mai fost unul acum un an, dar nu zic nu la incă unul.
Daca e w213, astept cu drag reviewul.
Pe tine te-a obligat BMW să urmezi cursurile acestea? :)) – https://9gag.com/gag/aLPwPPx/how-i-see-bmw-drivers
Le-am facut voluntar, nu m-a obligat nimeni
Misto masina, dar de ce diferenta dintre anvelopele fata si spate? N-am fost atent pana acum la vreo masina sa vad daca exista aceasta diferenta.
e bmw, tracțiunea e spate…
propulsie adica…
În general nu e diferență, dar acum depinde și de fetișurile producătorului.
@alex probabil din cauză că e greu animalul pe față?
@Andrei cu propulsia se ocupa motorul.
din cauze de xdrive și tracțiune minim 60% pe spate
încearcă alte dimensiuni decât cele recomandate de producător și rupi cutia de transfer
https://www.olx.ro/oferta/bmw-520d-2014-avariat-IDbAePf.html#78096ffdeb
520D 2014 putin avariat la 1950eur, in Brasov.
iese la polish, bos…
A prins un incendiu, dar sa stins singura, nu bate, nu troncane.
full fără piele!!!
Ce ai putea să faci cu așa ceva??? Cat sa o iei la pilă/polișat/chituit? Sau ce să iei de pe ea? Head-up display-ul?
Sunt curios in capu lu omu cu anuntu cam care e logica acelui pret, alternatoru? canu pare ars?
@srb: facem pariu că anunțul ăla nu mai e valabil într-o săptămână? Așa că dacă ai un BMW 520d parchează-l cu fata la perete, macar sa-i strice cutie cand ti-l urca pe platforma.
si-a facut regenerare
Doar sa nu mor prost. Este vreo smecherie? De ce ar da cineva banii astia pe o epava? Pentru acte?
Pt Romania cred ca poti trece la roti pe 18, avantaje dpdv al confortului si de ce nu si al pretului anvelopelor.
Cred ca ai pe carte si dimensiunile astea, poate ma insel eu
Da, si cele de 18 sunt trecute pe carte. Probabil urmatorul schimb de anvelope o sa fie pe 18, macar un sezon, de proba.
Bo$$, da’ semnalu’ merge?
S-o stapanesti fara incidente!
Ma duc sa incerc si revin cu raspunsul.
Daca nu uita sa schimbe lichidul de semnalizare, merg si semnalizarile.
Personal am impresia ca idiotii s-au cam mutat pe audi. Nu am mai fost sicanat de mult de cineva in bmw. In audi pe de alta parte parca au turbat.
Complexe fata de soferii de bmw. A progresat mult bmw incepand cu f10z
mai am două bmw-uri pe țeavă…
Exact asta am observat si eu, in ultimii ani cocalarii „hadevarati” s-au mutat pe Audi…
@ vali: sper ca ai ceva cu numere de bulgaria, din 93 ca-mi bag pl…nu mai suport
acolo, in spatele valorii, un oltcit 1988, condus 3.500km https://www.instagram.com/p/BWAyoIEgLRe/?taken-by=valipe
Aduc si eu niste completari. Masina personala 530 xd, 2012.
Consum: Afara nu am reusit sa scot mai putin de un 6.3 (si aia cu autostrada + tempomat). Urban 12-17.
Confirm ca modul Eco face masina aproape imposibil de condus. Raspunsul la orice actiune are un lag incredibil. Fabia de 1.4 (3 pistoane) e racing car pe langa Eco mode.
In orice alt mod masina se simte incredibil pe sosea. Daca ai si suspensiile adaptive (ai si modul Confort+) si pui pe Sport, in curbe e o nebunie. Sta lipita de sosea si e o placere sa mergi pe drumuri virajate (singur, fara sotie si fara pasageri in spate).
The bad:
– cei de la reprezentata au niste preturi nesimtite pt orice operatiune.
– daca esti obsedat de masina o sa bagi o gramada de bani in ea. Pana acum: Schimb distributie, schimb ulei/filtre cutie de viteza, schimb discuri fata, curatat radiatoare de mizerii, schimb cutie transfer. Astea pe langa reviziile anuale (ulei, filtre, placute). Dintre toate operatiunile service pe care le-am facut cred ca doar cea cu cutia de transfer era necesara (masina dadea suturi la pornirile mai tari de pe loc). In rest au fost pt „peace of mind”.
Ce zici tu suna a intretinere corecta a masinii, nu a obsesie. Daca ar face toti ca tine, chiar si masinile de 20 de ani de pe drumurile noastre nu ar mai putea fi numite rable.
cat a costat operatiunea cu cutia de transfer? si la cati km ai schimbat uleiul de la cutia de viteze?
Cutia de transfer -> 3000 lei de la o firma specializata din Arad.
Distributie 4800 lei, cutie 2900 cred -> Schimbate preventiv la 150k. Masina am luat-o la 130k km din reprezentanta Germania.
Stiu ca e o discutie intreaga legat de trebuie/nu trebuie schimbat uleiul in cutie. Eu am zis ca merg pe varianta care ma face mai confortabil. Cutia nu schimba nici mai rau nici mai bine decat inainte.
pe cutiile alea scrie lifetime sealed. vazut de mine cand am ridicat-o pe elevator (320 xd, automata 8hp) producatorul ZF zice ca nu trebuie schimbat daca masina e condusa in regim normal.
totusi lumea o schimba profilactic si/sau pentru ca asa aud la prieteni.
„Lifetime oil” se refera in general la perioada de garantie. Producatorul de cutii de viteze pentru BMW, ZF, zice pe site-ul lor oficial ca:
„However, due to a sporty driving style or frequent towing of trailers, the oil might age prematurely. Gearshift problems might be an indicator for aged oil. Thus, ZF Services experts recommend to change transmission oil after 100,000 kilometers or after eight years at the latest.
The oil change kits by ZF Services contain seven liters of suitable transmission oil.
However, it is not enough just to change the oil. Also parts like oil pan, seals and filter in the transmission must be replaced. For this purpose, ZF Services offers special oil change kits for more than 600 vehicle types with 5-, 6- or 8-speed automatic transmissions.”
Exact asta am facut eu anul asta la un BMW e90 330xd, inainte sa il vand, deoarece cutia incepea sa smuceasca la schimbatul vitezelor (mai ales pe sport). Am schimbat cu ulei original ATF2 si baia de ulei (filtrul) de la VAICO. Este important sa se reseteze si adaptarile electronice ale cutiei de viteze. Efectul il simti imediat, a disparut orice urma de smucitura, atat pe drive, cat si pe sport.
@Bogdan cam cat a fost service-ul cutiei? N-am tinut niciodata o masina cu ZF destul de mult ca sa stiu.
lifetime = 100k mile, deci vreo 160000km n-ai treaba cu el. Apoi, dai 4000 RON si ai cutia de viteze si cea de transfer giugiuc.
Apropos, va ca tu ai zis ZF iar cel dinainte a zis cutia de transfer. Esti sigur ca si cutia de transfer e tot ZF?
@sofer_de_masina_puternica – depinde si unde o faci. Eu am cumparat singur piesele, 6L de ulei ATF2 la 120lei/litru, filtrul (baia de ulei) a fost ~500 lei, iar manopera vreo 350 lei daca imi amintesc bine.
Suportii aia din portbagaj de unde ii ai? au venit cu masina? Mi se par f cool pentru ca nu par ca se plimba prin toata masina daca ai portbagajul gol si majoritatea masinilor nu au suporti de recipiente (ulei, apa, lichid de parbriz, extinctor etc.)
Se găsesc la Selgros
Multumesc!
Da, eu i-am luat de pe Amazon si am vazut pe urma ca Selgros are un raft intreg cu ei. Stay Hold se numesc.
Impozitu’, cat e impozitu’?
2250 cred ca mi-a iesit.
Mi se pare un pleonasm sa spui: bmw sta bine pe sosea! e ca si cum ai zice: urcam sus!
Am patit nu de putine ori sa depasesc un TIR si ala din spate sa vrea sa ma depaseasca si pe mine desi e clar ca nu l-am depasit sa raman fix in fata lui, ciudat este ca nu reuseau sa imi ajunga nici pana la portiera din spate pentru ca taiam eu aeru, mai aveau putin drag, fix ca si la biciclete…
Nu mi-am luat BMW pentru ca o distributie e minim 4000 lei (de banii aia faci 4 distributii la una clasica si mai raman bani de o revizie), asta asa ca de inceput, costurile sunt nesimtite.
La ce folosesc cauciucurile alea Run-Flat daca nu gasesti nici macar in Bucuresti cauciucuri pe dimensiunile alea decat la comanda? Daca ai pana pe care nu o poti rezolva cu „kit pana” undeva in tara, tot rampa trebuie sa chemi. (vorbesc din experienta 215/45 R17
Sunt bune sa te scoata de pe autostrada pana in cel mai apropiat oras sau sa te tina de acasa pana la vulcanizare, cand mergi sa il schimbi. Daca tot astepti platforma, macar sa o astepti langa o cafea la o benzinarie, nu pe camp.
Gasesti run-flat pana si pe emag. Pe comanda la reprezentanta au venit intr-o saptamana.
BMW are o tehnologie, BMW Assist, daca faci pana, te ghieaza pana la cel mai apropiat service sau iti spune daca poti ajunge in siguranta acasa – functioneaza in tandem cu navigatia si foloseste sistemul audio al masinii. Destul de interesanta, dar e cu abonament anual care costa ceva gen 100-200 de euro.
Frumoasa masina, mai ales asa pe alb. Cand cautam urmatoarea masina, eram pus pe seria 5 f10. Fiind in Belgia in interes de servici, cautam doar in imprejurimi. Am ramas surprins ca foarte multe masini aveau motorul schimbat, mai ales cel de 2.0, dar si cel de 3.0! Cauza era ruperea distributiei, chiar si la 100k km. La fel si in cazul cutiei de viteze. Am cumparat A6 C7 pana la urma. In 2012 am vandut bmw-ul 730d, o masina excelenta din orice punct de vedere. Eram sunat doar de suedeji sau samsari si prima intrebare cate butoane are. Va spun sincer ca prima data nici nu stiam la ce naiba se refera. Unul chiar ma suna si imi spune pe un accent suedejesc, cate butoane are bos, maxim a fost.
aia era o problema la distributia motoarelor N47D. nu a aparut la multe cinla cateva, nu mai exista dupa 2013.
Ieftin ca braga.
Am un prieten care s-a săturat de modelul ăsta după cît a stat cu el prin service.L-a vîndut cu vreo 20k.
Tot bmw caută, tot cu multe butoane.
Un review la F30 careva?
Va urma:) f30 2014, 335xd.
Singurele chestii care ii mai trebuiau sunt xdrive si led. Sa fie full fara piele.
Care-I faza cu numarul de butoane? E vreo dotare misto sau ce?
De acolo activezi si dezactivezi unele optiuni, cum ar fi asistența la punctul mort, asistența la păstrarea benzii, head-up display-ul… Mai multe butoane, mai multe extraoptiuni
esti sigur ca are 1.6 tone? touringul are 1950 fara optiuni.
In specificatiile ei zice 1650, in talon au trecut 1785 masa maxima autorizata.
Un puegeot 508 rxh break are cineva? Fie hibrid fie simplu diesel. Merci!
Parerea mea este un motor de 3L merge mult mai relaxat decat un motor de 2.0L Biturbo gen 525d,218cp.Singurul inconvenient este ca trebuie schimbata distributia preventiv ,pentru a nu avea surprize,iar schimbul de ulei cutie care de obicei Bmw scrie ca este o cutie without mantainance.In ultima vreme si Bmw ca si Mercedes au inceput sa dea buleala la anumite piese .Nu mai fac motoare gen E46 ca nu se rupe distributia decat daca il dai de vreun stalp.Am avut pana acum de curand un E46 cu 612000km si motorul mergea si tragea ca nou de 150cp.
am citit atat si nu am mai continuat 580nm si 1600kg total fals,am masina asta si are 560nm si 1785 kg fara xdrive.O masina f echilibrata si fiabila in comparatie cu cele biturbo sau triturbo….are si un consum ok pt aceasta putere.