You can’t make this shit up: cum cred cititorii 4tuning că se fură la pompă

4tuning este o comunitate de pasionați de mașini notorie prin două lucruri: că fură tot ce prind și că e plină de analfabeți alarmiști. Articolul “5 metode prin care esti furat la pompa in benzinariile din Romania” e un bun exemplu în acest sens (nu dau link pentru că sunt jegoși). Luați aminte și ignorați că toți ăștia cărora li se întâmplă chestiile astea nu au nici o treabă cu limba română, parcă a tunat și i-a adunat:

  1. Băiatul de la pompă are un bidon pe care îl umple când șoferul nu e atent și l-a lăsat pe el să bage combustibil. Teoretic se poate, practic în 26 de ani să nu fi văzut nimeni așa ceva și doar acum să se afle metoda asta? Plus, cum se ferește de alți șoferi?
  2. Pompa pompează aer. Pentru că da.
  3. Pompa e neconformă și bagă mai puțină benzină. Ăsta e un laitmotiv al tuturor analfabeților care nu sunt în stare să facă o apreciere sau să citească un manual de mașină. “Mi se aprinde becul la 9 litri, am rezervor de 60, deci trebuie să intre peste 50 de litri, că am mai mers 20km cu becul aprins”.
  4. Pompele ajustate de angajații stațiilor.
  5. Pompa care înregistrează consum deși ai luat degetul de pe buton. Vedem în fiecare vară câte un clip din ăsta, deja trebuie să fii tras pe nas de la pompă ca să mai crezi.

 

4tuning-5-metode-prin-care-esti-furat-la-pompa

Vi se pare că vă fură? Nu mai alimentați de acolo. Sau, dacă aveți un pic de timp liber, luați o canistră și aflați singuri, apoi faceți scandal cu ANPC și Poliție și tot ce vreți.

Eventual donați câte o carte de limba română cititorilor 4tuning.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. 4. Si cum pune sigiliul la loc pe debitmetru?! Ghici ce se intampla daca trece vreun inspector de la BRML si gaseste sigiliul neconform.

    00
  2. De acord, 4T nu mai este site-ul pe care intram candva sa aflu noutati despre Auto si domeniul asta. Stiri facute in modul can-can….

    Dar pe alta parte, daca iei la puricat peco-urile nu cred ca sunt ele conforme (trecand cu vederea chestiile minore).

    Personal am pus 5L de la Mol intro sticla transparenta si ce sa vezi…. pompa zicea 5L si 25lei, sticla era 75% plina….

    00
    • De ce nu făcuşi reclamaţie, atunci?

      00
    • Crezi ca nu ? Dar aia de la Peco ziceau ca ei sunt simpli angajati si la protectia consumatorului ziceau ca nu e concludent ce am facut eu… ca sticla nu are gradatie, ca nu aveam voie oricum sa bag in ea, etc. Te certi cu morile de vant…

      00
    • Mergi cu metrologul. În sticlă oricum nu ai voie să alimentezi, ci doar în recipiente omologate.

      00
  3. Punctul 2 cu aer, l am pățit de 2 ori. E adevărat, asta în câteva multe sute de alimentării..dar l am pățit. O dată la Petrom, sunt convins că acolo a fost pur și simplu pompa respectivă stricată, nu și au propus să mă fure pe mine.. A doua oară a fost la o benzinărie no name, într o comună, am băgat motorină de vreo 130 lei și mi s a părut din start ciudat că nu bolborosea cum trebuie. Când am scos furtunul și am văzut că era complet uscat, chiar l-am întrebat pe un angajat dacă merge bine pompa.

    Am achitat, bag cheia în contact, nu aveam o picătură în plus…. deși trebuia vreo 25l . Am chemat „patronul și i am explicat situația, le am zis să îmi aducă o sticlă sau șablon, altfel sunt glonț direct la OPC . Culmea, în sticlă a curs perfect, am mai plătit o și pe aia, adică chiar m au muit ca la carte :))) Evident, undeva a fost apăsat un buton între timp, ceva să „repare“ pompa.

    Așa că nu mai fi tu așa sigur că nu există faza cu aer. Dacă eu am pățit la modul 100 % aer și 0 % motorină, pesemne în vreo benzinărie așa, mai dubioasă, dacă primești doar 90 % motorină și restul doar aer în gol, nici nu bagi de seamă că lipește un pic!

    00
    • Distribuitoarele de produse petroliere au incorporat obligatoriu un „senzor de bule de aer” (spus pe romaneste), in momentul in care acesta detecteaza aer-ul pe traseul de alimentare, opreste contorizarea carburantului. In plus exista uneori o „fereastra”, de obicei deasupra furtunului, prin care poate fi vazut carburantul cu care se face alimentarea.

      00
    • Si mie mi s-a intamplat faza de la punctul 2 la o benzinarie Lukoil din Ploiesti. Doar am ridicat furtunul, a pornit pompa si a contorizat vreun litru. Am anuntat angajatii si au venit cu un recipient si au scos cativa litrii pana a iesit aerul de pe instalatie. Am inteles ca eram primul client la pompa aia dupa o revizie sau reparatie si deaia se intamplase.

      00
  4. dar ca dezifectantii din spitale sunt diluati de 10 ori ar fi crezut cineva?

    00
  5. 4tuning este o comunitate de pasionați de mașini notorie prin două lucruri: că fură tot ce prind și că e plină de analfabeți alarmiști.

    Râde Se vaită ciobii de oală spartă. Deci, la rândul lor, fură de-ngheaţă iadul fără calorifere deşurubate de ei, dar şi ei se vaită când [li se pare că] sunt furaţi. Ăştia-s chiar bătuţi în cap, la propriu.

    00
  6. Prin alte parti au fost dati in judecata pentru ca nu aveau sistem automat de ajustare la temperatura pentru benzina/motorina, si clientii primeau mai putina benzina vara cu 1-2%.
    Banii la benzinarie nu se fac din benzina/motorina ci din magazin, mai o revista, apa, suc…..

    00
    • Eventual mai o tzatza, mai o buca… Serios? Tu crezi ca aia fac grosul banilor din sandwichuri si sucuri? /facepalm

      00
  7. La 1) tre’ să notăm și priceperea băiatului de la pompă la IT, să se șteargă de pe filmările camerelor de supraveghere.

    Altfel, mi-am luat cositoare cu benzină și bidon de 5l. Vrând-nevrând, verific pompa, când îl umplu și n-am avut probleme de diferențe afișat vs. turnat.

    00
  8. Corect, furatul la pompa nu e atit de simplu. Problema e indoitul cu apa care cam frige motorul.
    Dar trecind peste asta, inca nu am obtinut nici un raspuns la o faza dubioasa.
    Statie Petrom, tranzitata chiar bine aka cu rulaj mare (centura Buc Vest). Ridic pistolul si dupa vreo 5 secunde se invirte roata si arata ca am bagat de suma infima (gen 10 bani). Asta desi nu apucasem sa bag pistolul in revervor. Si daca mai stateam putin, mai taxa cu ceva marunt. Am intrebat, au dat din umeri. A fost si la tv ceva de genul cu un nene care a patit asta pe undeva (posibil Constanta?)
    Ideea e ca am alimentat de acolo de multe ori si nu m-am simtit furat. Sau daca am fost, probabil a fost mult prea putin sa se simta in vreun fel. As da vina pe vreo chestie pe care nu o prind eu. Poate ma lumineaza cineva.

    00
    • Apa are densitatea 1, motorina are în medie 0,84, benzina 0,75, deci în rezervoarele benzinăriei chiar dacă este apă, ea e separată la bază. Având în vedere că pompele de distribuție nu mai trag ultimii 10% din rezervor, nu înțeleg cum alimentează motorină cu apă.
      Apa în rezervoare de 1- 2 %, iar peste nivelul acesta pornesc alarmele de la sistemul de monitorizare al rezervoarelor, în nici un caz nu ajunge apa la 10% fără să fie observată. Au fost cazuri de inundații sau infiltrații, dar atunci nivelul apei în rezervoare a crescut brusc și până s-au prins angajații că trebuie să oprească vânzarea, unii au apucat să alimenteze și li s-au stricat mașinile (a fost o știre acum câțiva ani, mi-e lene să caut).
      În legătură cu înregistratul unei sume fără ca pe pistol să curgă ceva, este posibil, dar foarte improbabil. Este o defecțiune care nu apare intermitent, ci odată produsă, se manifestă până o repară cineva (personal de la firme specializate, nu e treabă de șurubărit pentru angajații benzinăriei), și riscul de amenzi este atât de mare încât nu riscă nimeni să enerveze sute de clienți lăsând pompa în funcțiune până vine firma de intervenție, plus că angajații nu pot să-și ia banii înregistrați astfel.
      În concluzie, nu zic nu, dar e improbabil să se întâmple atât de des cum se plâng oamenii pe forumuri.

      00
  9. Are cineva o explicatie, de ce de fiecare data cand alimentez in afara tarii masina trage mai bine, sa fie doar placebo? mentionez ca si in tara si pe afara alimentez doar din locatii decente, nu ma uit la pret. Am facut ieri un plin cu 98 si i-a cazut cam greu la digestie….

    00
    • Eu zilele astea am patit…pus benzina de la petrom masina accelera normal…dupa sute de km pus benzina de la Lukoil masina accelera mai greu…sau doar mi se.parea. Ideea e ca nui prima data cand patesc cu benzina Lukoile si nici nu cred ca sunt diferente intre benzinarii.

      00
    • Nici eu nu prea am crezut in diferentele de calitate intre marci. Dar: cu un rezervor plin de la total fac (da, pe acelasi drum de 800 km) tot drumul si mai ramane ceva in rezervor. Dupa un plin de la o statie dubioasa raman fara motorina dupa 650 km… Habar nu am de ce…

      00
    • De la lukoil nu alimentez decit daca ajung sa am vapori de benzina in rezervor.
      Acelasi lucru cu benzinariile no name.

      00
    • Eu alimentez doar de la NASA si de la JPL.Merge masina brici,nu bate nu troncane,te baga in spatar de nu ai aer!!!

      00
  10. De două ori am luat și eu țeapă. O dată, prin 2006 sau 2007, la Petromul de pe Brașov, mi s-a făcut milă de un tătăic (angajat) și l-am lăsat să-mi pună el benzină. Omul era dotat cu puteri supranaturale, fiindcă a reușit să înghesuie 48 de litri de benzină într-un rezervor pe care producătorul îl dă de 42 l (și în care, în cei peste 8 ani cât am ținut mașina aia, nu am reușit vreodată să bag mai mult de 38 l, oricât aș fi mers cu ea pe roșu).
    A doua oară, anul trecut, la Cluj, într-un OMV, pe dreapta cum mergi către aeroport, tot un tătăic (în condițiile în care de atunci nu mai lăsasem vreodată pe altcineva să-mi alimenteze mașina), mi-a pus 60 de litri într-un rezervor de 58.
    Din păcate, eu nu mă uit cu atenție pe bonuri.
    Deci, minuni există.

    00
    • Poti pune pana la ~5-6 L in plus (trebuie sa astepti sa se evapore gazele din instalatie de fiecare data cand sare cuiul de siguranta).

      00
  11. Am avut un prieten care a facut contrabanda cu combustibil. Cand alimenta rezervorul modificat de Cobra Benz(bune masini) , punea masina intr-o parte sa intre maxim full. Ce vremuri… tigari, wiskey si parfum din shop, motorina de la locomotiva…

    00
  12. Cristian, daca iti zic ca iti alimentez un Logan cu aproape 70 litri ma crezi :))? Iti arat si bon pe 68L daca nu ma crezi. Trebuie doar sa alimentezi FFF incet cat sa nu se acumuleze gaze.

    Ea are 50 in talon, Cifra aia din talon e orientativa. 20 litri sunt spatiu pentru gaze, condensare, diferente de volum la oscilatii de temperatura, conducte samd.

    Iti mai dau una tot de la Dacia. Logan 1.2 16V are viteza maxima constructiva 161 KMH. Poti insa face 180 in bord si 175 in trackerul de GPS relativ usor in panta usor descendenta. Nu inseamna ca te si sfatuiesc.

    @Gonzo, poate exista o diferenta de aditivare intre Shell si OMV de exemplu. Sau intre Albert (aia ieftini de tot) si BP. Incearca un tratament de motor sau carburant de la Duralube sau Liqui Moly sa vezi diferenta pe dinamometru.

    00
    • Chiar asa? Masina merge mai repede decat poate motorul daca e la vale? Ma, tu ai descoperit ceva aici la Loganul 1.2…

      De asemenea, vezi ca panta descendenta e pleonasm.

      00
    • @inquizi, panta poate fi si ascendenta. Fizica de clasa a 9-a, mecanica. Iti mai aduci aminte sunt sigur. Terminam si noi cu muscatul de fund? Daca vrei sa musti din ceva iti dau un mar :)

      PÁNTĂ, pante, s. f. 1. Porțiune de teren cu suprafața înclinată față de planul orizontal. ◊ Loc. adv. și adj. În pantă = înclinat, pieziș. 2. Unghi ascuțit format de o dreaptă sau de un plan cu dreapta sau cu planul orizontal; tangenta trigonometrică a acestui unghi; înclinare față de orizontală. – Din fr. pente.

      Tot din DEX
      https://dexonline.ro/definitie/urca
      „Drumul urca în pantă”

      00
    • In alta ordine de idei, simplist vorbind (nu sunt mecanic si nici nu am pretentia ca sunt vreun inginer) viteza maxima a unei masini nu e limitata de cat de repede se „invarte motorul” asa cum spui tu. Frecventa rotatiilor e masurata in RPM adica Revolutions per minute. Logan de 1.2 are 75 CP la 5500 RPM iar aia de 1.6 are 90 CP la 5500 RPM. Masina aia pe rampa (cu rotile in aer), atinge 190-200 KPH in bord daca te uiti pe YT. Retine insa ca viteza maxima constructiva nu este viteza maxima pe care o poate atinge vehiculul respectiv ci este viteza maxima pe care o poate atinge in conditii de siguranta!
      ––
      In alta ordine de idei daca limitarea asta fizica (cat de repede se invarte motorul – suna si aiurea apropo) ar fi singurul factor determinant al vitezei maxime, e la mintea cocosului ca orice chip tuning, aditivare, orice turbina noua, nu ar influenta viteza maxima reala a masinii, ceea ce e aberant.
      ––
      Pana si coeficientul aerodinamic iti impacteaza (masiv) viteza maxima reala. Daca nu ma crezi, deschide portbagajul, blocheaza-l in pozitia deschis, lasa cele 4 geamuri jos si pedal to the metal pe A2. Vei observa diferente colosale in putere, acceleratie, viteza maxima atinsa, si mai ales consum.
      ––
      O remapare de tip chip tuning pe cea mai proasta motorizare, Logan de 1.2 iti poate creste valorile de putere si cuplu initiale si cu 10%. La fel ca la unele masini, unde eliminarea electronica a setarilor de siguranta (gen pe turatie, noxe samd) iti poate afecta parametrii de viteza, putere, consum.

      00
    • Vezi ce se întâmplă când încerci să pari deștept?

      00
  13. La benzinariile mai de doamne ajuta, odata ce ai alimentat, pompa de blocheaza pana se face deblocarea prin plata. Deci mai greu sa ia cineva pistolul si sa mai toarne pe undeva cat pleci sa platesti.

    00
  14. Acum multi ani am lucrat și eu o vara la noi un peco no name local. Cum administratorul era o ruda nu s-a sinchisit nimeni sa ascundă ceva. Pe scurt: de furat se poate fura, cu ajutorul lui nene verificator care poate sa zică ca pompa e ok deși ea baga 0.99L în loc de 1L; atât 1-2%. Deci nici nu-i simți ca și consumator final (adică n-ai cum să-ți dai seama). Totuși în decurs de un an pompele oricum se dereglează, deci una poate sa bage cu 5% în plus și una cu 5% în minus.
    Se mai poate desface pistolul, se scoate benzina din furtun și apoi se pune pistol la loc. Câștiga angajatu vreo 2 litrii de gaz.

    00
  15. Am un amic care a lucrat in benzinarii ani de zile. Mi-a spus ca se fura, dar legal. Tot timpul pompele sunt verificate metrologic. La acea verificare ele au voie sa aiba o marja de eroare de +-nustiucatlasuta (o valoare mica). Toate pompele sunt reglate incat sa dea pe -, dar fix cat e legal. Ex: la 1L poate lipsesc 5-10ml, nu ai cum sa-ti dai seama, dar la cate tone vand pe luna se aduna o cantitate considerabila. In rest nu exista apa sau alte prostii. Te „fura”, dar nu ai ce sa faci, se incadreaza in limitele tolerate.

    00
    • Am dubii serioase ca o pompa se poate „deregla” numai pe -. Sunt erori. Poate sa fie +, -. Daca credeti ca sta Dorel sa verifice 12883 pompe prin tara sa dea toate -2.37838% cat e norma metrologica, e grav :))

      00
    • Abaterea legala este +- 10 unitati specifice pompei.
      Da, verificatorul metrologic poate face o astfel de abatere legala.
      Acel furt de care vorbesti acopera furturile angajatilor si ale clientilor.

      :)

    • Furturile clientilor? Nimeni nu spune ca multi sefi de benzinarii opresc bani din salariile angajatilor? Intrebati la orice benzinarie. Explicatia conducerii este ca un om trebuia sa stea tot timpul la pompe, sa ajute la alimentat si asa nu se mai intampla ca x-ulescu sa alimenteze si sa fuga. Imi povestea amicul ala cum nici pe maruntul ce ramanea la inchidere nu puneau mana, seful lor strangand banii pt vopsirea bordurilor, trasarea sagetilor catre pompe etc. Sa dea bine in fata sefilor si mai mari, ca ei se descurca si fara sa ceara de mai sus.

      @Emil Dorel ala primeste si el o mica spaguta ca sa le regleze pe minus.

      00
  16. Hai va spun eu cum se fura cel mai usor la pompa. Acum cativa ani intr-un oras frumos din centrul Romaniei mai existau inca pompele vechi „analogice”. Pompele astea daca nu erau servisate periodic „produceau” un defect – cand ridicai pistolul pompa nu se reseta la zero.

    Cum functiona? Alimentau baietii masina personala cu 10 lei (vreo 3l) dupa care o parcau. Cand venea clientul, maxim de amabilitate, permite-ti-mi sa va ajut, etc. Alimentai de 100 de lei, primeai combustibil de 90. Erau zile cand pe o tura se faceau 2-300 de litri de combustibil, faceau atat de mult ca nu mai aveau rezervoare si canistre unde sa-l bage.

    Cum pe vremea aia nu se dadeau bonuri fiscale sau facturi mai faceau baietii intre 1% si 3% pe facturi de valori mari, veneau evazionisti dinastia cereau cate 1-2 miliarde pe saptamana. Din pacate tot prosti si saraci o sa moara desi cand aveau salariu 5-600 de lei faceau ciubuc 3-4000 de lei.

    00
  17. Alta faza, dupa cativa ani s-a trecut la pompe digitale si camerele de supraveghere au devenit obligatorii. Erau baietii cam deprimati ca nu se mai descurcau o saptamana cu salariu de pe toata luna si s-au gandit la metode noi de furt. Cum patronul era un parvenit evazionist si incult a cumparat cele mai ieftine camere iar baietii au descoperit ca daca stii unde sa parchezi o masina cu faza lunga aprinsa „ucizi” instant vreo trei camere si te poti duce cu o pompa de mana sa umpli canistra de la rezervorul din spate.

    Cel mai misto a fost ca dupa nici doua luni s-a pus sechestru pe benzinarii si produsele din ele iar omul a trebuit sa explice in fata legii de ce nu are in rezervoare toate miile de litri declarate in acte.

    00
  18. Nu citesc 4tuning dar sunt convins că se fura la pompa. Nu este domeniu în care sa nu se fure în tara asta. Discuția e prea lunga asa că las doar un link https://evz.ro/la-o-statie-lukoil-din-cluj-s-a-vandut-carburanti-cu-multa-apa-zeci-de-masini-sunt-stricate-pe-marginea-drumului.html

    00
  19. Zoso, am si eu o intrebare: postasesi si tu mai de mult pe fb un clip care ilustra fix situatia de la pct 5, era o pompa care inregistra constant foarte putin, desi nu curgea nimic. Iar tu ai zis ca altul care nu stie cum functioneaza pomna , si atat.

    Care-i faza ? Cum functioneaza de fapt ? Care-i explicatia pentru contorizarea aia in timp ce pompa era in aer si nu curgea nimic ?

    00
  20. de 2-3 ori fac drumuri in constanta/ mangalia si imi place sa am rezervorul plin asa ca la plecare din brasov, la plecare de pe zona mangalia caut sa-l umplu la loc, cum eu folosesc aproape exclusiv Rompetrol in brasov am o locatie de unde alimentez iar de pe zona cealalta am ales sa alimentez acum 1 an ( de 2 ani am masina) din Agigea, si in 3 drumuri am patit o singura data o ciudatenie. la plecare de obicei intra cam 200-250 ron ( la 1 drum din 3 pun diesel premium) diesel premium sa fie plin, iar la intoarcere la agigea – plin iar undeva tot pe acolo 200 -250 doar ca anul trecut la una din pompe a reusit un nene sa imi faca plinul cu 315 ron. si eu platesc ca directorul si abia acasa mi-a picat fisa ca a fost mult peste cat plateam de obicei, au mai fost 2 plimbari anul trecut si aia a fost singura de genul asta ( iunie – iulie – ok, septembrie -surpriza). anul asta am schimbat acea benzinarie si am trecut pe prima Rompetrol de pe autostrada – surpriza – 230 ron si pana acolo se mai mananca destui km.

    acum nu stiu ce sa zic cu suma respectiva, am calculat eu si la cate liniute aveam pe bord umpleam lejer si o canistra dar asta e se invata din mers

    ps. alimentarile mi le fac angajatii de la benzinarii, las un 2-3 ron geamuri, etc sters si nu ma complic

    00
  21. Si eu zic ca se fura si asta din calibrarea pompei. Eu, la un Polo 1.4 TDI bag motorina 45 litri in rezervor + inca vreo 7 litri in rezerva (ca teoretic atata incape, vreo 52 litri, in total). Odata insa, am reusit performanta sa bag aproape 57 litri, din calculele mele (daca indicatorul din bord arata corect, cata motorina mai aveam in rezervor). Cum acest lucru este foarte putin probabil sunt doua posibilitati: ori acul din bord are momente cand arata total aiurea cat a mai ramas in rezervor, ori pompa PETROM mi-a inregistrat combustibil in plus, care de fapt nu a ajuns in rezervor (altfel nu-mi explic). Pentru ca am alimentat fix cand s-a aprins becul rosu, iar atunci mai aveam 5-6 litri in rezervor. Si am mai bagat inca fix 52 de litri din pompa PETROM, adica total 57-58 litri pana in buza rezervorului. Si atunci va intreb.. cum e posibil ???

    00
  22. Se fura la cantar in toata Tara Romaneasca va spun. Mergeti in orice magazin (Billa, sa spunem) si luati un pui grill refrigerat, la punga. Pe langa faptul ca are apa turnata in punga (cam o cescutza de apa), ca sa atarne cat mai greu la cantar, cand il pui pe cantar, cu apa cu tot nu cantareste cat scrie pe eticheta ci mai putin 10-15 grame (in marja de jos a cantarului). In toate magazinele e asa, ceea ce e furt pe fatza. Am reclamat la ANPC… nu s-a intamplat absolut nimic. Cand cumperi peste congelat are o tona de gheatza in punga sau pe produs din acelasi motiv, sa atarne cat mai greu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.