24 (?) service-uri din București manipulau prețul polițelor RCA?

Comunicat:

La data 31 martie 2021, polițiștii Direcției de Investigații Criminale – I.G.P.R., în colaborare cu Direcția de Investigare a Criminalității Economice, sub supravegherea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 4 București, efectuează 24 de percheziții domiciliare, în București și Ilfov, la sediile sociale și punctele de lucru ale unor persoane juridice.

Din cercetări au rezultat indicii că, în perioada 2019-2020, mai multe societăți comerciale, cu obiect de activitate efectuarea de reparații și închirieri auto, precum și comercializarea de piese de schimb, ar fi dezvoltat un mecanism infracțional complex, prin care s-ar fi eludat dispozițiile legale și care ar fi avut ca rezultat supraevaluarea costurilor reparațiilor efectuate în baza unor polițe RCA.

În acest mod, ar fi fost prejudiciate societățile de asigurare-reasigurare, aspect care ar fi determinat, ulterior, creșterea anuală, constantă, a prețului poliței de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru autovehicule.

Nu știu dacă sunt 24, dar sunt 24 de percheziții domiciliare, hai să zicem că sunt 24 de service-uri. Deci, astea 24 s-au înțeles să ridice prețurile la reparații sau să facă reparații fictive (gen, în loc de 3 piese defecte, să pună 5). Rezultatul: creșterea anuală, constantă, a prețului poliței de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru autovehicule.

Deci 24 de service-uri au reușit să mărească prețul RCA-ului pe toată România. Pentru 8 milioane de mașini! Plauzibil sau ce?

Ce urmează să aflăm? Un service din Fetești a reușit în doi ani să crească prețul antigelului? Unul din Sibiu să influențeze prețul lichidului de frână? Sau, stati!!! De aia nu scad petroliștii prețul când scade petrolul, că e un service din Fundeni care face mânării! Acum se explică totul.

Băi, mai minte lumea, dar nici chiar așa.

Altfel, îl avem pe Giani de la TPU, ajuns parlamentar între timp, cu idei crețe:

tenita-special-motorul-pornit

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. Bai tampit e Tenita asta, ce bataie de joc incredibila din pozitia in care e.

    00
    • Nu-i asa ca aia care protesteaza nu ti se mai par chiar atit de prosti?

      00
    • Da ba, un tampit. Mai tampiti francezii care au legea asta din 1963 sau briții din anii 80.

      Plm, vrem o tara ca afara.

      00
    • In Germania era amenda in jur 1500 euro pt cei care lasa motorul pornit. De aceea o sa vezi oameni acolo dand parbrizul cu racleta iarna, cu motorul oprit. Vazusem asta la inceputul anilor 2000 si ma intrebam de ce nu pornesc motorul, cum facem noi.

      00
    • Ni, ma, d’aia n-avem noi tara ca afara ca stam cu motorul pornit la semafor :))))))
      Creca Tenita asta, fiind la guvernare cu partidul lui care importa „tara ca afara”, ar trebui mai intii sa rezolve alte probleme mai urgente, ca dupa 4 luni de guvernare coalitia curului arata ca CDR in 2000.

      00
    • neah, legea de care zice el e sa nu stationezi/opresti, nu se refera la situatia in care stai la semafor. Vezi art. 63 din codul rutier pentru mai multe detalii.

      00
    • @Martha. Faptul ca unul e cretin nu ii face pe altii mai destepti. Protestatarii erau 90% ciori si bombardieri, in nici un caz amarati care nu au unde sa mai lucreze.. Aia oricum munceau la scoala vietii

      00
    • @zanghe aici gresiti voi. Aveti impresia ca protestul e invalidat de prezenta alora si tocmai d’asta sinteti dispusi sa acceptati toate cacaturile astora care ne conduc. Ia da-te mai in spate si uita-te mai bine la cum stam, o sa vezi ca nu e chiar ok, mai ales raportarea guvernantilor la populatie.

      00
  2. Cum zicea răposatu’ Mark Twain, „delirium tremens poa’ să fie mișto”.

    00
  3. 1. Oare pe cine vor mai da vina în viitor când va crește prețul RCA?
    2. UK, țara cu cele mai scumpe asigurări auto btw, și cele câteva state americane au umiditate ridicată și noxele alea de la mașină stau mai mult în aer + nu au ierni că la noi

    00
    • In UK ai RCA + CASCO (eu unul nu cunosc pe nimeni care sa aiba doar Third party), asa ca daca faci comparatia cu RCA + CASCO din RO o sa vezi un pret similar sau mai mare avand in vedere rata accidentelor. (excludem Euroins sau City)

      00
    • Eu am avut third party și vezi că dacă îți sparge cineva geamul la mașina aia de vreo 2 ori într-un an și faci claim, la reînnoirea asigurării ai să te simți că la 20 de ani … Asta dacă te mai asigură careva

      00
    • Daca £350-400/an Comprehensive (RCA+CASCO) pt un Audi A6 din 2019 (spre ex), in UK vi se pare mult…
      Aaa daca abia ai luat permisul si/sau n-ai NCB si/sau ai avut claim-uri… sa fii sanatos, platesti de-ti iese pe nas…

      00
    • @db … Lasă-mă să ghicesc … Ai 40-50 de ani, aproape 10 ani fără probleme, dacă ai zgârieturi la mașină ți-o repari singur, stai într-o zonă bună iar asigurarea e SD&p (adică nu poți folosi mașina să te duci la muncă) cu cel mult 10 mii de km pe an. În România cu 0 istoric plătesc 150£ asigurarea pe an, în UK era minim 1500£/an

      00
    • @xxx 45 ani, SDP&B (cu named driver sotia 41 ani), 12k mls/yr, ambii dubla cetatenie, da, zona rezidentiala f buna, asiguratorul e directline (in ultimii 8 ani).
      Fii-mea plateste £1600/an (incepator) pt un DS3 din 2017 (cu noi parintii ca si named drivers).

      00
    • Mai intai sa baneze diesel-urile in orase mari. Apoi majoritatea masinilor vin cu start-stop. Problem solved.

      00
  4. Tot asta a fost care a spus ca conducatorii auto sa opreasca motorul la semafor? (Nu vb de motor start/stop)

    00
  5. Nu e ca si cum stie toata lumea ca pe asigurare sunt niste preturi in service-uri de te doare mintea. Au gasit 24 dintre ele. Intrebarea e… exista un service cu tarife corecte pentru reparatiile prin asigurari?

    00
    • Toti fac manarii si ii spun si clientului : hai sa schimbam si aia si aia si aia sa fim singuri. Uneori e nevoie, alteori nu

      00
  6. Foarte amuzanti astia hai sa mai bagam legi ca fix asta e problema in Romania.
    Sa le si explic ca sunt prea prosti: aplicare legii e o problema , nu ca nu avem destule legi.

    00
    • parlamentarii muncesc, nu gândesc.

    • Vali, eu stiam ca Guvernu se ocupa de punerea in aplicare a legilor. Nu Parlamentul.

      00
    • raw, daca tu dai 200 de legi si vezi ca Vasile nu aplica decat 20…mai dai 200 sau il intrebi pe Vasile ce-l impiedica la primul set?
      ai varianta C. te doare-n pula

      00
    • nu ai dreptate. legi multe, alambicate si nefolositoare gasesti si in danemarca si in romania si in botswana. punerea lor in aplicare e problema.
      diferenta e ca in danemarca oamenii care vecheaza la respectarea legii isi iau job ul in serios, iar in botswana isi vad interesul propriu. noi suntem undeva la mijloc

      00
  7. Interdicția staționării cu motorul pornit, la temperaturi de peste 5 grade trebuia făcută de mulți ani. Am mai lătrat despre asta pe aici.

    Sunt inginer mecanic, motorist, am lucrat la calibrarea motoarelor și vreau să zic asta: nu are rost să încălziți motorul 30 min în fața blocului și, cu atât mai puțin, să o țineți turată în gol, ca să încălziți motorul. Pe lângă faptul că se încălzește foarte greu, pentru că nu are sarcină, poluează extrem de mult, pentru că motorul e rece și combustia e proastă, incompletă. Ai pornit motorul, ai stat câteva secunde și ai plecat. Motorul se încălzește în mers în câteva minute.

    În rest, ai oprit pe undeva, oprește, frate, motorul. Mai ales dacă ești în parcare subterană, că se umple totul de noxe. Combustia e foarte proastă, când motorul merge în gol, se elimină foarte multe hidrocarburi. Deschide geamul, nu mai sta cu aerul condiționat pornit.

    00
    • Bai si daca soferul e in masina e practica nu exceptia. Stau langa un club pentru copii, am ocazia sa vad o gramada de parinti. Fie se pun la sueta (nu era o problema daca nu era pandemie), fie stau in masina cu motorul pornit.

      00
    • Mai e o boala, sa pornesti motorul sa le arati la baieti ce bine merge stand pe loc :)))))))))))

      I-am zis unui bun prieten, coaie opreste-l te rog frumos. Nu te aud sa moara tontonel, e diesel se aude ca un tractor.

      00
    • Dar hei, ce prost e Tenita, nu-i asa?

      00
    • Am un vecin de am mai scris despre el, vine acasa cu Skoda si sta in masina ca nu-i place sa mearga acasa…minim 30 de minute zilnic si o arde cu dieselul pornit la Skoda.
      Pe de alta parte nu stiu cum ar putea verifica ceva de genul, plus cadrul legal plus lenea legendara a politiei romane.

      00
    • Astept pe cineva bolnav,stau in masina cu motorul pornit ca sa tin caldura.Afara sunt 5,5 grade,dar persoana asteptata este foarte sensibila la frig.Cum procedam?Calim bolnavul si oprim motorul,sau cum?
      „Sunt inginer mecanic, motorist, am lucrat la calibrarea motoarelor și vreau să zic”
      Stiai ca motoarele dau randamentul lor maxim atunci cand sunt calde?Stii de unde vine cuvantul „sofer”?Am motor pe care iarna il incalzesc in fata blocului,are aproape 500.000 de km,fara segmentare,fara rk,fara nimic absolut,nu scoate fum,nu mananca ulei.Doar schimb de ulei si filtru.Crezi ca am procedat bine ca l-am dus pana la 500.000?Trebuia sal las undeva pe la 150.000 neincalzindu-l?
      Hai cu minushii baetzii!!!

      00
    • Mars, ba, cu poluarea ta. Ai dreptul sa aberezi, dar nu sa ne dai lectii. Daca vreau si imi permit sa tin motorul pornit 24 de ore, asta o sa fac si nu o ascult niciodata stupizeniile unui inginer de Spiru Haret.

      00
    • ștefan, ai prea puține comentarii aici ca să fii atât de agresiv.

    • @Popa Stefan tu esti genul ala de om de zice „Vreau sa le ofer copiilor mei tot ce e mai bun” si apoi le cumpara o tona de jucarii de plastic din China, in loc sa se gandeasca sa le lase o planeta mai curata.

      E dreptul tau, nu neg, insa sper sa nu mai fie pentru mult timp.

      00
    • vali, daca te referi la mine, comentariul meu a fost orice altceva numai agresiv nu.

      00
    • nu, la popa ștefan.

    • @ubercool

      Mergi prea pe fineturi.

      E genul de om care e mandru ca are bani si ii sparge aiurea, ca are bani si isi permite nu ca prostii, el e destept si are si bani. Vii tu hipster prost si sarac sa ii explici lui cum sta treaba lui, care are bani, deci e destept.

      Apoi cand sursa principala de bani dispare(iesi la pensie, nu mai ai atata energie pentru propria afacere etc) o sa se planga ca traiul e scump, ca nu isi mai permite ce odata isi permitea lejer, ca tara asta era ca lumea candva dar acum se duce de rapa, ca trebuie sa creasca pensiile etc

      00
    • Nu inteleg de ce am 27 cu – si 17 cu +.Nu am facut decat sa relatez un fapt cu un motor de-al meu.Daca sunteti tarani prosti si ma urati,nicio problema,va dau voie sa ma injurati,nu va dau voie sa puneti la indoiala un fapt/situatie adevarat/a.Sictir fraierilor.

      00
    • @Viorel

      Pe threadul asta si-au dat cu parerea 7 oameni + patronul. Din ei, doar tu cu Popa Stefan ati fost agresivi.
      Inca o dovada ca prostii sunt si agresivi

      00
    • O tâmpenie ideea asta. Si sa va explic de ce cred eu asta:
      – in UK legea nu este anti-poluare, ci masura de prevenire a furtului. Se cheama favorizarea infractorului.
      – in Germania este foarte la moda Remote Start din aplicatie sau cu cheie speciala (la Ford, de exemplu). Da, exista o lege, toti o ignora. La noi cu siguranta va fi aplicata la sange.
      – motorul termic polueaza, dar uneori ai nevoie de degivrari, caldura in masina, chestii.
      – peste tot in lume se folosesc incalzitoare auxiliare, eu nu le vad cu ochi foarte buni din punctul de vedere al noxelor: nu au filtre de nici un fel si durata de functionare tipica este 30 minute, masinile cu remote start au 10-15 minute dupa care se opresc.

      00
  8. Oameni noi in politica si sa ne bazam pe puterea tinerilor, atat zic.

    00
  9. As sublinia „firme de reparatii si *inchirieri* auto”. Cred ca se poate deduce de aici care era schema.

    00
    • Pe scurt: se inchiriau masini fictive de schimb pe perioada reparatiilor la preturi mai mari de 5 ori decat pretul pietei. Profitul il faceau jumi-juma service-ul cu firma de inchirieri.

      00
    • acum 1-2 ani ti-am pus (lui zoso) o postare despre o chestie care am spus ca pe termen lung se lasa cu belele pt. toti, si castig pt. un grup in formare

      povestea atunci am vazut-o incepand masiv pe o pagina de fb unde mi-am luat ban https://www.facebook.com/groups/AsociatiaPagubitilorRCA/ nu stiu daca mai exista, am luat-o din bookmarks

      smecheria era cam asa, din perspectiva unei persoane care a avut un incident si e parte vatamata si se duce la asigurator si ala rade de ele sau isi bate joc efectiv cu metoda de reparatie, suma propusa etc, varianta astora era extraordinara dar

      ei ce faceau, asteptau lumea sa vina la ei, aveau firma de consulatanta dauna – aia faceau contract si oamenii dupa ce astia constatau defectul la masina, plecau cu masina de inchiriat din aceeasi clasa (de la parteneri ai celor dinainte). masina era dusa la un service din retea de catra o firma de transport cu platforme tot din grup. la final probabil (nu as baga mana in foc dar cine stie) se repara cu piese originale, dar cu preturi de manopera de 3-5x mai mari decat la reprezentante. la final se facea o ditamai nota pe care o dadea firma de consultanta la asiguratorul RCA, binenteles daca ai refuzau mai facturau si un avocat din grup, etc si suma crestea. cum totul era facut la limita legii si asiguratorii stiau ca daca nu platesc rapid aia factureaza in continuare inchirieri auto cu ora sau naiba stie cum dar erau sume uriase.

      intrasem in grup sa vad ce sunt sfatuiti oamenii, si a postat cineva de la un asigurator ca totusi este exagerat ce fac ei si a intrebat daca li se pare normal, dar postarea a disparut rapid. in postarea respectiva era dat exemplu un gigel cu un X5 (2005-2010) care a fost lovit de cineva, dauna pe piese originale era imensa, si a plecat in aceeasi zi cu masina inchiriata audi Q7 noua. bonusul maxim era manopera la service-ul gigel srl era de 700-1000ron/ora si dadea consultantul ala de asigurari exemplu ca la bmw era atunci 300ron/ora.

      grupul ala de fb cauta sa se raspandeasca de prin sud, voiau sa faca filme de consultanta si ajutor la probleme rca in franciza peste tot prin tara, nu mai stiu ce au facut mai departe, dar probabil ca grupul din bucuresti era parte din franciza

      tl.dr stirea e cu 24 de firme dar cine stie cati mai abuzeaza (legal sunt 100% acoperiti) prin combinatia asta si firmele de asigurari stim ca nu pierd, doar dau tzeapa mai departe la cei care vor sa se asigure prin marirea preturilor

      00
  10. Pe langa service-uri auto scrie si de comercializarea de piese de schimb, daca sunt 3-4 distribuitori mari care acopera 90% din totalul pieselor de schimb din RO atunci influenteaza
    Eu am observat diferenta asta de cost intre reparatii pe cont propiu si prin asigurare rca/casco la un dealer de masini care are o oferta de 25% reducere la manopera si piese daca iti repari masina cu banii tai. Cum vine asta? Cei 750 de lei de la mine sunt mai de calitate ca 1000 de lei primiti de la asiguratori ? :))
    btw. promotia e de cel putin 4 ani

    00
    • Banii de la tine intră în cont acum (sau în maxim 3-4 zile dacă plătești cu un card). Banii de la asiguratori RCA (cu puține excepții) îi vezi la anul… asta dacă mai vezi ceva.

      00
    • Baws, nu ștu cum e, dar eu îți zic din rețelele dă servis Reno/Dacia.
      Eu ca angajat al lor, beneficiez de reducere de 10-15% la manoperă și piese, față de un plebeu obișnuit. Chiar și așa, tot imi convine mai mult să mă duc la un servis de cartier cu taraba pentru ce am de făcut la ea, că e mai ieftin dcu toate reducerile aplicate.
      Legat de servis si plăți, s-au mai șmecherit și ăștia de la asigurări. Nu mai merge chiar așa. Sunt chitiți și fripturiști, să dea bani de semințe la reparații. La ultimu accident, când l-am pălit pe cetățean, asigurarea i-a dat in regim propriu 4000 de lei, să repare spatele la o Skoda. De banii ăia la un servis decent, nu-i făceau nici pinguinu.
      De aia in funcție de graviatea avariei, trebuie aleasă soluția optimă: regim propriu sau la servis.
      Când am fost lovit in lateral, mi-a dat firma de asigurări bani, d-am vopsit capota, aripa față, aripa spate, juma de bară, i-am cumpărat far, aripă și am plătit și tinichigiu.
      Se mai practică impinsu la inspectorii de daună bănuțu, să bage băeții mai multe pe deviz, că mai e de vopsit o aripă, schimbat un far, o bară, reparat ceva pe la motor.
      Am cazul unui prieten, care avea o tarabă de vectra. A primit dă la asigurări 7000 de lei, că l-a pălit unu in spate. A făcut-o cu 3000 de lei, cum n-a fost in fabrică, iar restu de bani la ciorap.
      Bine, pentru o flotă care produce și au nevoie de mașini pe teren non-stop, nu stă nici dracu să se coboare la mizerii și ciupeli, d-astea de fripturist. Ca civil, dacă banii rămași sunt destui, merită un pic de efort.

      00
  11. Bai, nu stiu cine e Tenita asta, o sa l google. Dar eu asteptam o initiativa din asta. Ca este sau nu umiditate, fumul de masina tot in aer se ridica. si de acolo tot in plamanii nostri. E putin? Da! dar e un inceput.

    00
    • Bai, dar unul nu ar spune…sincronizati in plm semafoarele sa nu mai stai ca prostu’ CU MOTOTUL PORNIT inca 3-4 minute.

      Sau sesizari la MAI ca Garcea sa stea mai des prin intersectii si sa-i tufa pe aia de nu respecta regulile….

      00
    • dar invariabil se spune: faceti in plm orice altceva dar sa nu fac eu.

      00
  12. Pot sa fie 24 de firme. Firme/grupuri din Bucuresti care nu detin doar 1 service ci retele de service intinse in toata tara cu tot cu vanzarile de flote aferente si reprezentante auto. Pe Flote se taxeaza fara mila orice reparatie (piese , manopera) , masina la schimb este taxata cu sume imense, iar rulajul pe service este foarte mare. Mai trist este ca, oficial, se investigheaza asta din 2019.
    Pana in 2019 problema asta nu a existat…nu a interesat pe nimeni dispus sa faca ceva.

    00
  13. vad like-uri pentru oprit motorul la stop, o fi bun ca masura de mediu, dar motorul si bateria la o masina care nu are start and stop si-o cam ia in freza. vara la stop imi si imaginez ca lumea ar opri sa stea la 40+ (pe asfalt) cu geamul deschis

    mie si la alea cu start and stop parca mi se rupe inima cand aud motorul ca se opreste si apoi mai ia o tura din baterie

    vorbeam acum vreo 5 ani cand mi-am luat masina cu un coleg, si imi explica ca presiunea pusa de un motor diesel pe baterie iarna cand porneste este acoperita de un drum de 20-25km cu motorul cald, asa ca daca as opri la stopuri iarna ar trebui sa fac un drum de 500km sa pun la loc ce am descarcat, eventual sa schimb bateria la cateva zile si sa o aduc din casa de pe redresor

    ps. si cand ma gandesc ca ideea de start and stop a aparut de la producatorii auto care aveau nevoie de reducerea poluarii pentru incadrarea in limite, si apoi a fost remestecata de lume pentru protectia mediului

    00
    • E clar, tu si colegul tau ar trebui sa va angajati pe la daimler, sau toyota, sa le prezentati voi concluziile voastre legate de sistemele start-stop, durata de viata baterie si reducere noxe:
      1. cum ati calculat voi cei 20-25 km, sau cei 500 km?
      2. probabil stii ca bateriile masinilor dotate cu start/stop folosesc tehnologia agm, nu?La fel cum stii ca start/stop functioneaza in anumite conditii, gen incarcare baterie, temperatura motor, consumatori (aer conditionat, etc)
      3. diesel, stii ca nu e destinat utilizarii urbane, nu?
      4. folosesc de peste 8 ani masini dotate cu start/stop, am avut si un diesel, si benzina, nu am avut probleme de baterii, incarcare, etc (precizez, autoturisme achizitionate noi), ba chiar pot spune ca m-am obisnuit cu sistemul incat mi se pare ciudat sa nu se opreasca motorul la semafor
      5. esti constient ca oprirea motorului la semafor reduce din poluare, nu?

      00
    • Nope, la oprire se injecteaza benzina intr-unul din cilindri si ceilalti cilindri sunt pozitionati intr-un mod special. Pornirea se face prin aprinderea benzinei.

      La diesel principiul e similar, doar ca se tine pistonul la limita presiunii la care ar exploda motorina.

      Tot sistemul este eventual ajutat de un condensator care acumuleaza energie in timpul mersului. Daca condensatorul nu e incarcat, sistemul nu intra automat in functiune.

      00
    • Serif, e o diferenta semnificativa intre oprit motorul la semafor si stationat cu motorul pornit. Prima e ‘cost of doing business’, a doua e marlanie.

      00
    • @Rumbu
      La benzina merge sa tii amestecul benzina/aer presurizat in cilindru si cu o scanteie doar sa-i dai drumul,da la diesel cum mama lui proces verbal tii tu aerul ala presurizat din cilindru la temperatura de aprindere cateva minute?Pui un pitic inauntru sa tina o feshtila aprinsa,sau cum?

      00
    • Io am citat din manualul masinii mele. Acum, daca stau sa ma gandesc cum exact face treaba asta, pot da cu presupusul, dar nu sunt inginer mecanic. Dupa fizica elementara, adica pV=nRT, daca scade temperatura poti obtine aceeasi presiune scazand volumul. Ma gandesc însă ca exista niste tolerante (motorina se aprinde pe la 200 de grade), daca scade prea mult temperatura, mai mult ca sigur, va porni motorul.

      Ma gândesc ca nu erau inginerii aia asa idioti sa proiecteze sistemul asta daca nu era fiabil. Aprofundand subiectul am vazut ca tehnologia asta e insotita de câteva zeci de alte mici inovatii (lubrifianti solizi, AGM, pompa separata de caldura, etc)

      00
  14. Tenita ca Tenita dar ala cu pestele cumparat din magazin si eliberat in Vacaresti bate tot.

    00
  15. nu stiu cum se face, dar in Vest nu ai voie sa stai cu motorul pornit in zonele rezidentiale dar in Romania e atac la libertatea romanului de fute gazul ca asa vrea muschii lui… vrem o tara ca afara dar fara sa ni se impuna vreo regula ca atunci ne suparam…

    00
  16. Foarte buna masura cu interzicerea functionarii motorului mai mult de 5 minute.
    Am si eu un vecin care sta cate =20 minute iarna sa incalzeasca harbul. Inainte avea o skoda diesel. Degeaba ii explici ca faci rau motorului, ca infunzi egr-ul tot tinandul asa la ralanti, el stie ca e ca la Dacia aia 1300 si trebuie incalzit. Acum si-a schimbat masina, a luat ceva mai nou dar tot diesel si cu motor mai mare. La fel cate 5-10 minute mers la ralanti. Cred ca o sa ii bag un cartof odata in teava de esapament.

    00
    • Iti explica imediat Vali cum e cu Passat-urile la frig :D

      00
    • passaturile dacă stau 20 mins pe loc nu se incălzesc. dizăl.

    • Posesor dă tarabă dizăl. Până nu o invârți oleacă, nici d-a dreaq nu bagă un gram de căldură. Nu știu cum e cu webasto, că nu am nimerit cu așa ceva. Dar sigur costă o bălărie d-aia, cât toată troaca mea.

      00
  17. Eu am aflat asta acum 4 ani. Mi-a lovit cineva mașina în parcare (a treia zi după ce am cumparat-o). Nimic grav, zgârieturi și un plastic. Tipul a fost super ok, mi-a lăsat numărul de telefon și și-a recunoscut vina. I-am zis că face cum vrea: amiabila sau mergem la service sa cerem un deviz și plătește el reparația. A rămas că mergem la service. Ajungem acolo, cerem deviz, 600 de Ron. Omul zice că e ok și vine și confirmarea de la vânzător: „da, e mai ok așa, pe RCA costa cam 1800”. Și i-am cerut o explicație că efectiv mi-a bubuit creierul. Și a început să se bâlbâie, că vezi că sunt preturi diferite că sunt entități juridice la mijloc RCA e un proces complicat.. kkturi…

    Din știre lipsesc firmele de asigurări de fapt împreună cu care serviceurile au crescut artificial preturi.

    00
  18. Cum de ai schimbat iconitele alea la emoji, pe Fb?

    00
    • NOU
      #66

      iPhone are o optiune de ‘Smart Invert’, un fel de dark mode in care ‘negativeaza culoriile’ si iese asa cum este in poza.

      00
  19. niste ticalosi astia cu service-urile. aproape ca imi vine sa plang de mila societatilor de asigurari.

    00
  20. I-am comentat si eu lui Geani. L-am intrebat daca chiar avem nevoie de o lege pe care sa nu o poata aplica nimeni. I-am adus aminte si faptup ca 40% din masinile verificate de Rar in trafic nu corespund circulatiei pe drumurile publie, si totusi nu li se pare deloc ciudat.

    00
  21. Mda. Mai toate service-urile umfla preturile. Nu ca firmele de asigurari n-ar face o gramada de manevre.

    00
  22. NOU
    #70

    Felicitări, ai prins ideea, e praf in ochii…. In lista sunt de fapt 2-3 service-uri cu furnizorii lor, printre care un dezvoltător imobiliar (…) și alții care nu au legătură cu reparațiile auto. Service-urile respective nu dansează cum canta asiguratorii și trebuie să li se arate cine face legea ;)
    Îmi pare că acțiunea are legatura cu presiunile de modificare a legii RCA, simultan cu eliminarea limitei de cheltuieli ptr asigurătorilor.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.