Am avut o discuție halucinantă cu oamenii de la call centerul Apa Brașov. Aparent, dacă suni și faci o reclamație că ai avut consum imens și ei vin și înlocuiesc contorul, asta nu înseamnă că vor și verifica acel contor. Că e muncă. Ei vor presupune automat că tu te vei mulțumi cu contorul nou și vei plăti și consumul care n-a existat. Li se pare perfect normal asta. Serios.
Așa. Sun, se verifică contorul, se găsește o eroare de contorizare de 1,5%, ceea ce ei susțin că e normal, și mi-au scăzut 1,5% din ultimele 3 facturi (~14 lei). Și au închis cazul. Bă, ăla înregistra 1mc pe zi!!! Da, dar la noi nu. La noi înregistra 1,5% peste, deci nu mult.
Sun din nou, nu știm, nu noi, nu nu nu. Asta e răspunsul lor la orice. Plătiți dvs. ce s-a consumat și mai investigăm noi. Când? Eh, lăsați, vă anunțăm noi când, important e să plătiți.
ANPC in cc? Linkedin stalking la toti sefutii, sefuletii, sefulasii + cc? CC la un primar / aghiotant de primar? Pentru civili merge, pentru tine ar trebui sa fie cu atat mai usor, zic
astia au lucrat o viata in acelas loc, crezi ca au cont de Linkedin ?
come on, cât de lame să fii să ameninți „daca nu mă rezolvați, vă dau pe blog”?
ANPC am, n-am, platim, cacatul.
Inca o institutie inutila si fara putere.
@Vali, i-ai dat oricum :)))
@Vali, faza aia cu „va dau pe blog” a functionat ca o manusa acum vreo 6 ani, cand m-a busit unul si asigurarea lui s-a tras pe dos niste zile bune. Am scris rapid un articolas cu „speta” respectiva si am trimis email la compania de asigurari, care avea nevoie deja de 2 saptamani sa se traga pe dos, ca era vorba de platit vreo 2000 de euro.
A doua zi dimineata la 8 am fost sunata de un domn de la compania respectiva de asigurari, ca a gasit dosarul meu (ca prin minune) si ca se rezolva. Peste alte 4 ore am fost sunata de service ca s-a aprobat dosarul de daune si sa ma duc cu masina. Al doilea apel binevoitor al domnului in cauza, sa intrebe daca e totul OK si daca pot anunta pe blog ca s-a rezolvat
Blog mic, nu al tau, of cors’.
In alta (dez)ordine de idei … intamplari de Kafka cu UniCredit Bank: facut cont de dolari cu card atasat. CONT DE DOLARI! Important, da? Pus niste dolari acolo, sa fie apoi transferati prin PayPal (dolari la dolari). Aflu cu amuzament ca la 1000 de dolari transferati PayPal a pus comision doar 2 dolari, in timp ce UniCredit Bank au luat 95 de dolari.
Cum?
Au transformat DOLARII din cont in lei, apoi in euro, apoi din nou in dolari. Fiecare „tranzactie” cu comisionul ei.
Deci .. ANPC? Sau tocmai am futut 500 de dolari?
@Gabi: cont pe LinkedIn la managerii de la o companie de stat….mda, ești foarte ancorat în realitate, ce să mai
@Dojo: intamplare cumva legata de ce ai povestit tu cu banca:
Fac in Romania un cont in Euro, cu card Visa in Euro. Totul ok, folosit cardul in UE fara probleme. Merg in Spania in vacanta, la hotel trebuie sa platesc cazarea (nu mai stiu cat a fost, sa zicem 100 €). Scot cardul, bag in aparat, apare pe ecran, scrie acolo 600 LEI. Le spun ca e o greseala undeva, si ca eu trebuie sa le platesc 100 €, nu o suma in lei. Ei zic ca n-au ce face, aparatul vede card de Romania, asa ca converteste automat in moneda mea de acasa „ca sa am curs mai bun” (600 lei = 100 € la cursul lor). Dupa ce m-am certat un pic cu ei, am putut plati doar suma de pe factura, cei 100 €.
Sfat pentru restul, cand o fi sa mai mergeti prin strainatate: nu acceptati cursul de schimb facut de automatele de plata. Platiti in moneda locala (oricare ar fi ea), si lasati banca voastra sa va faca schimbul.
@dojo am avut aceeași problemă și am făcut scandal la PayPal că ei mi-au luat LEI din cont de euro după care i-au transferat în euro la cursul PayPal. Am primit diferența de bani înapoi după ce le-am arătat extrasul de cont.
Am sunat cu google hangouts la numărul gratuit din America ca să mă înțeleg cu ei.
@curly ce vorbesti, Shirley?
ro.linkedin.com/company/compania-apa-brasov – Compania Apa Brasov Utilități
Vizualizați toți cei 65 de angajați
… Ia cu timpurile, tataee
Am patit si eu asa, dar cu mult mai mult. Te invat cum am rezolvat eu, ideea e sa ajungi la cineva mai luminat la minte, vreun sef de serviciu sau chiar la director. Asa ca cel mai simplu este sa te duci in audienta preferabil cat mai sus (aici in CJ tb sa te duci intai la seful de serviciu, si apoi mai sus) si sa explici situatia. Eu am avut surpriza ca mi-a zis ca intr-adevar luand in calcul consumul anterior pe ultimii x ani se vede clar ca a fost o problema, si mi-a oferit sa calculeze pausal pe luna respectiva (o estimare). Deci incearca, ca deja nu mai ai ce pierde.
@Gabi: nu ai arătat cu link ul ăla decât că nu știi să faci diferența dintre un Cy Twombly și un graffiti pe un vagon de tren tras în depou
Whataboutism: Primesc de la engie notificare ca mi s-au platit in cont 5000 de lei. 2 tranzactii, facute la robotel ceva, cel putin asta am dedus eu din mail.
Om cu principii, sun la ei
„Stiti, probabil cineva a platit gresit o factura, in contul meu”.
„Da, vedem banii, persoana care a platit gresit trebuie sa ne anunte si se rezolva”
Bun, vine factura urmatoare, incerc sa o platesc prin aplicatia lor, nu se poate, ca am sold pozitiv evident. Astept sa se rezolve. Mai trec o luna, doua. Cand deodata primesc SMS ca am de plata la Engie suma de X lei, daca nu o achit in 24 de ore ma transfera la o firma de recuperari.
Dupa ceva morti si raniti, platesc tot din aplicatie, se rezolva. Imi pare rau ca nu i-am sunat sa le zic ceva de dulce si la telefon, dar eram intr-o perioada foarte aglomerata si mi-a scapat.
Mi s-a parut de mare porc. Eu om cinstit, sun sa anunt de greseala, si ei cand o corecteaza, nu se uita ca nu sunt rau platnic si ca a fost o confuzie, imi dau direct m*e.
nu o fac ei manual, sistemul o face. si s-au spalat pe maini 😀
Sistemul de plăți de la engie e facut de niște idioți.
Am direct debit activat și ei trimit instrucțiunea de retragere chiar în data scadentă.
Transferul bancar mai durează 1-2 zile funcție de weekend, zi nelucrătoare, etc., dar ei nu știu din astea, trimit automat notificare de întârziere de plată.
Le-am zis de nenumărate ori să ia banii mai devreme cu câteva zile dacă nu sunt în stare să valideze plata la timp, doar să nu mai trimită notificări aiurea. N-ai cu cine.
Engie au externalizat tot. Deci te certai cu unii cărora li se rupea.
Scurt si comod: https://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx
Fara vreo legatura directa cu subiectul, insa tot din categoria „nu stim, noi nu”:
Poprire pe contul firmei, mai maricica asa. Trecand peste faptul ca atunci cand iti pune Anaf poprire, iti pune pe toate conturile, si daca ai de plata 10000 ron iar tu ai 4 conturi, si in toate ai 10000 ron, ei iti vor lua 40000 ron, pentru ca nu traim in 2021 si in secolul vitezei si al internetului. Si trebuie sa faci nu stiu ce proceduri ca sa iti ia defapt doar dintr-un cont. Anyway:
Raiffeisen pune poprire, ieri ia bani din cont, azi dimineata ne trezim cu aceiasi suma poprita ca ieri, desi la finalul zilei plecasera banii din cont. Sunam si exact aceleasi raspunsuri: „Nu stim, asa vine de la Anaf, noi nu avem ce face”. Pur si simplu nu aveai cu cine sa te intelegi. Ei o tineau pe a lor. Cu alte cuvinte, daca ai poprire 10.000 ron, tie iti intra 5000 ron sa zicem in cont, la final de zi Raiffeisen da la Anaf 4950 ron, 50 ron isi opreste comision (ca sunt smecheri), iar a doua zi dimineata, poprirea e din nou de 10.000 ron, desi iti plecasera din cont 4950 ron. A trebuit sa ma cert cu ei la telefon sa le fac niste desene, sa inteleaga ca din vina lor nu imi afiseaza corect. Si dupa vreo 6 ore, s-a intamplat cum am spus.
Cat despre comisionul lor de 50 ron / fiecare transfer catre Anaf, mi se pare de o aberatie enorma. Daca ai poprire pe cont, si tie iti intra 150 ron in cont, 100 ron ii dau catre Anaf, 50 ron catre Raiffeisen. Nu stiu cum e la alte banci, insa ma gandesc serios sa schimbam banca.
A, si inca ceva: in cazul nostru, anaful putea lua bani din trezorerie, ca doar e trezoreria statului, sa evitam poprirea. Erau bani acolo sa acoperim datoria. Dar nu, e mai simplu sa pui poprire peste tot, si sa iei cat mai mult. E foame mare de bani se pare.
Nu puteau să ia din trezorerie pentru că au rămas fără dischete
Deci aia de la ape recunosc indirect ca facturile sunt umflate cu 1.5%?
„e o abatere acceptată”.
Toate instrumentele de măsură au abateri acceptate. Acum e și în funcție de ce măsoară. Una e să ai o abatere de 1.5% la un contor de apă, alta e să ai aceeași abatere la pompă la OMV.
Da varucu, dar banuiesc ca abaterea de care zici e tot timpul in favoarea companiei de apa.
Cu benzinariile e altceva , dilatarea termica
combustibililor e destul de relevanta, mult peste cea a apei.
Teoretic abaterile pot fi + / -, dar nu cred ca vor fi vreodată în favoarea consumatorului.
Contorul meu de apa este expirat. Asa extrecut la ei. Cine dracu plateste factura? Eu zic ca masoara prea mult, ei zic ca masoara putin.
Bun venit in lumea reala a furturilor de apa. Toate companiile de apa fura cu acte. Intreb: cum plm 1 mc de apa/canal costa 2 E, in timp ce 1 mc gaz din Siberia costa 0.4 centi? Investigatie pt useristi..
Pentru că sunt la fel de grele. Oh, wait….
Enel Energie, la ai mei, la tara. In 2019 il conving astia pe tata sa semneze cu ei contract de piata concurentiala (on a side note, pretul pe kwh din el e mult mai bun decat ce ofera anul asta, ca doar ii ajuta statul sa creasca preturile, acum).
Observ, asta toamna, ca au pe facturi cam 11.5-12 lei, in fiecare luna, servicii premium, Enel Asistenta.
Sap din pacate abia anul asta sa vad ce si cum. Aflu ca ai mei, fara sa stie, au semnat un contract pentru servicii enel de intretinere (gen vin aia si iti mai repara o priza, ceva ) in aceeasi zi cu contractul de furnizare dar cumva cu un alt scris, mai ingrijit, si cu o semnatura care nu seamana cu semnaturie lui tata de pe contractul de furnizare.
Le-am scris cu AJPC la cc, le-am zis ca e posibil ca tipul care i-a aburit pe ai mei atunci sa fi vrut sa isi rotunjeasca veniturile si ca vreau sa taie retroactiv toata mizeria aia. Imi raspund azi ca au anulat contractul, dar nu zic nimic de semnaturile care difera samd. ANPC Olt mi-a dat reply ca a transferat dosarul la ANPC Dolj, ca e de competenta lor. Sa vedem ce se intampla, desi nu imi fac mari sperante ca vor recupera banii dati aiurea pe un contract care nu e semnat de ei.
Caz recent, la engie, la gaz.
Le reziliez alor mei contractul încheiat în noiembrie, prin mutarea furnizorului la alta companie (aveau abonament de 0.33 de lei pe zi).
Cei de la engie trimit ultima factura în care apare o taxa denumita „diferența preț promoțional”.
Iau formularul de contact, fac plângere, le explic ca încalcă ordonanța 21/1992, la doua articole și cer și recalcularea facturii, pentru nesimțire, fiindcă ei mai „citisera” contorul și cu 15 mc2 în plus.
După o zi primesc mail ca factura a fost scăzuta total și soldul arata cu minus câțiva bănuți.
Da, reclamațiile la ANPC merg fără probleme. Trebuie doar sa citești legea și sa ai dovezi.
In cazul prezentat mai sus eu ii obligam sa plătească despăgubiri pentru „1.5%, în plus eroare”, pentru cel puțin 2-3 ani, asta dacă vrem sa ne înțelegem amiabil.
BTW, ordonata 21 specifica ca, furnizorul este obligat sa factureze corect și precis consumul. Nu este obligația clientului.
Nersepectarea articolului poate aduce o amenda și de 10 000 de lei, asta dacă a fost făcută în mod repetat
@BipBip Ce povestesti tu aici ar fi caz penal, falsificare de semnatura.
Stiu, bataie mare de cap pt suma mica, care s-a si revolvat intre timp, te-ar fi injurat si politistii. Ma gandesc doar ca cine face dintr-astrea, nu face doar o data.
Sa vezi la bloc indiferenta … platim lunar intre 35 – 50 mc la un consum înregistrat de apometrele radio de 200 mc se adauga aceste pierderi deci 25% sau 50.000 de litri. Intreb la asociatie de ce sunt pierderile ridica din umeri. Nimeni din bloc nu este interesat de detalii de genul si eu nu stiu cum pot sa oblig asociatia indiferenta sa faca ceva in privinta asta …