Acum două luni pățeam o nasoală cu mașina: bielă ruptă, motor distrus complet, distribuție la fel. Soluții atunci erau să o vând că epavă și să îmi iau altceva. Am făcut niște calcule și am zis că vreau o mașină cel puțin la fel de ok ca dotări și să nu aibă 300.000 km la bord. Găsisem ceva aproximativ ok și atunci a apărut posibilitatea de reparare a mașinii cu un motor complet nou. Am zis ok, asta e cea mai bună variantă.
Avizul era 13.000 lei și ceva mărunțiș. După care am sunat la Renault Vocea Clientului și am făcut o plângere pe persoană fizică, mașină întreținută exemplar, doar la ei, 97.000km, defect nemaiauzit. Au notat și au spus că investighează. După două zile, mi-au răspuns că îmi dau ei un motor nou și rămâne ca eu să plătesc restul. Partea grea a fost găsirea motorului și alte minuni, că 1.9dci a fost înlocuit acum niște ani de 1.6dci. Două luni mai târziu aveam mașina înapoi, cu motor complet nou.
Costul total: ~9.000 lei.
Urmează, desigur, să mi se suspende permisul.
deci un motor ar fi undeva la 4 000 ron?
@siecs: da.
Si pana la urma ce motor ai pus? Despre cel vechi ai aflat ce a patit?
@Leo: am pus același 1.9dci. voiam să pun un 1.9dci automat, dar cică nu se potrivea. s-a rupt o bielă, orice ar fi aia.
Sal,
Ar trebui sa citeasca mesajul tau si cei care considera ca e o prostie si o pierdere de bani sa faci servisarea la reprezentanta.
Dezastrele pot apare inclusiv la „monumentele de fiabilitate legendara”.
per total zic c-ai scapat ieftin. Avantajul este c-ai ramas cu o masina pe care o cunosti si nu stie ce harb cu doar 180.000 km in bord
@cipoc: nu. avantajul e că am rămas cu o mașină care îmi place foarte foarte mult și acare acum are un motor cu 100km pe bord.
Acum masina ta are teoretic zero kilometri. I-ai dat un hard-reset.
Totusi, u(tili)zate mai sunt cutia de viteze, directia, franele, AC…
Ce bine suna : motor 1.9 dci nou aproximativ 4000 de lei… mie mi-au cerut numai pe pompa de injectie la 1.5 dci 3900 lei..la Auto Cobalcescu. Traiasca Reno-ul!
intrebare se pune : daca era un client normal , fara cunostinte la reno , la doamna ligia , care nu face o oarecare reclama pozitiva firmei din bv… raspundea ,,vocea clientului ,, la fel de frumos ?
@Tolo: din ce am înțeles, dacă e o mașină servisată de ei, da. nu m-am dus pe canalele prietenești, m-am dus ca simplu client.
Din 2010 sau 2011 nu mai este obligatorie servisarea la reprezentanța mărcii, atâta timp cât se face la un service autorizat RAR și cu piese omologate. Deci, Renault avea oricum obligația legală să ți-l schimbe și dacă nu aveai reviziile la reprezentanță.
Inclusiv în reprezentanțe ți se oferă alternativă la piese de origine și poți avea surpriza ca o piesă produsă în aceeași fabrică să coste de două ori mai mult fiindcă are altă siglă pe ambalaj.
De ceva vreme, nu mai găsesc un motiv pentru a apela la un alt service decât reprezentanța fiindcă manopera are cam același cost la orice service decent, iar la piese nu e diferență foarte mare față de ce găsești în alte magazine. La Serus (tot Renault) cea mai mare diferență a fost de 30% în piesa echivalentă la un magazin online și piesa de origine.
Bravo pentru Renault, asta inseamna firma serioasa.
Dar sa stiti ca si cei de la Dacia reactioneaza la fel de bine. Fratele meu a avut anul trecut un necaz similar cu cutia de viteze de pe Loganul lui si, dupa ce a sesizat problema la Pitesti, i-au dat una noua. Si el nu e vedeta on-line
@vali petcu Eu sunt în pragul unei achiziții auto și mă încadrez cu banii și la Megane, modelul deținut de tine. Spune-mi și mie de ce esti așa de mulțumit de el. Mulți blameaza Reno-ul. Eu am mers mai demult vreo săptămână cu unul, cu vreo 30k si am fost foarte încântat de confort, stabilitate și feeling general. Nu avea greierasi la numarul ăla de kilometri, Dar acum ce se intampla peste 100k, acolo unde mă încadrez eu cu banii. M-ai pus pe gânduri rău de tot când te văd așa de mulțumit de ea. Excluzând problema cu biela ruptă care o poți lua că ai fost tu un ghinionist. Și la mine pocnit o cutie de Audi și toți și-au făcut cruce, fiind cele mai fiabile cutii din lume și care crapă ultima la o mașina. Tot așa am luat-o că-s eu ghinionist și am mers mai departe.
@230V mai multe motive:
– e o mașină comună, asta te ajută în mai multe feluri. poți lăsa chestii in ea că nu îndeamnă la spargeri. poți merge mai tare cu ea și apoi scăpa mai ușor de sacțiunile poliției (amărâtul ăsta n-a avut bani de o mașină, uite-l pe ăla cu audi).
– nu am avut probleme cu ea până acum. în cinci ani de zile, singurele chestii non-consumabile au fost ștergătoarele schimbate la 2 ani (150 lei ambele) și motorul de la ștergătoare ars (1.500 lei).
– mi-o permit cu toate costurile ei. revizii, cauciucuri, tot ce comporta mașina e în bugetul pe care sunt dispus să îl cheltui cu o mașină. mi-aș putea lua unele mai scumpe, dar apoi aș chițăi când ar fi vorba de revizii sau probleme. motorașul de mai sus e 3.500 lei la bmw. sigur, nu se strică niciodată, doar atunci când se strică.
greierii i-am rezolvat (am scris pe blog cum), mașina consumă decent, xcarlink, anvelopa de calitate costă 450 lei bucata, îmi place foarte mult cum arată, e sedan compact cu portbagaj mare (eu conduc mai mult în călătorii sau la bunici, mai rar prin oraș), plăcuțe și discuri 2.000 lei, oglindă retrovizoare anti-orbire, senzori parcare, oglinzi laterale incălzite…
Trebuie sa-i faci rodajul. Crezi ca rezisti sa nu-i dai peste 3.000rpm si 120km/h?
@bloghita: SHUT UP! YOU SHUT UP, BLOGHITĂ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pai si ce a costat practic 9000 RON? Daca motorul a fost 4000 RON si ti l-au dat ei?
Ti-au dat motorul cu tot cu accesorii sau le-au trecut de pe cel vechi?
@Darius: transmisia, alte piese, am o lista de rahaturi care nu știu ce sunt și la ce folosesc, dar ei zic că e bine să le am in mașină.
Motorul nou e mult mai mult decat 1000E. Nu stiu exact ce aranjament a fost aici si ce au trecut ei pe factura, dar si un motor reconditionat luat de pe piata libera/ebay e mai mult de atat. Si e posibil ca tu sa fii primit un motor reconditionat de fabrica, ceea ce e destul de echivalent cu un motor nou. Si e bine de retinut ca merita intretinerea la reprezentata.
@Radu: sau poate ăia de la service au dat fuga la epave și mi-au pus un motor de acolo și mi-au cerut prețul întreg.
@Tolo
Treaba asta se numeste „goodwill” si sunt o gramada de cazuri. Ba as putea spune ca au fost destul de zgarciti cei de la Renault, la Mercedes treaba asta au facut-o gratis cu totul, vorbesc de un caz aseamnator, s-a bulit motorul pe la 60 si a cerut „goodwill”, s-au comportat exemplar, totul gratuit si i-au asigurat si mobilitatea pe parcursul reparatilor. Omul e acum fan inrait Mercedes.
E, iti mai zic si ca accesoriile ca pompa de injectie, injectoarele, turbina, etc., adica ceea ce se strica de obicei, s-au recuperat de pe motorul vechi, deci e cam gresit sa zici ca ai motor nou. Faptul ca s-a rupt o biela implica un defect de fabricatie ascuns, bravo lor ca si-au asumat o parte din paguba.
@George: cam aceeasi chestie la telefoane: unul care s-a dus la „genius bar” cu un ifon mort dupa o tentativa esuata de jailbreak/unlock. Aia au zambit fin si i-au dat altul nou, omul zicea ca ramane fan pe viata.
Firmele care se respecta fac asta deseori, abordarea corecta, tonul si canalul pe care il alegi conteaza mult.
Daca esti un „cetatean revoltat” care urla la receptionerul unui dealer sansele sunt mult mai mici decat daca contactezi „vocea clientului” cu un mesaj clar, fara frustrari si care ii poate ajuta pe cei de-acolo sa convinga un sef ca merita efortul.
Prin 2020: „Vând Megane din 2005 – 60.000 Km reali”.
@Revo: cam așa ceva
Sa-i faci rodajul
Sigur ai vreun inger care te protejeaza (PRista, SM Manager). Socru-miu a patit cam acelasi lucru la motor acum cativa ani si i s-a dat cu flit de catre Reno. Si nici macar motor nou la 4000 lei nu i-au oferit.
Eu ceream motorul vechi. Ai fi putut face asta? Turbina, injectoare si altele banuiesc ca erau bune
@Saragea: i l-am dat unui tip care vrea să facă o masă din el. când e gata, fac poze.
Esti norocos. Eu am avut acelasi necaz (dar pe un VW) si m-a costat fix dublu.
hmm, ai rupt o biela!
e prima data in viata cand aud asa ceva. e o probabilitate de 1:10000000000 sa se intample asta din simplul motiiv ca-i cam imposibil. Ai reusit sa depasesti probabilitatea cand Terra poate fi lovita de un asteroid
ps: https://ro.wikipedia.org/wiki/Biel%C4%83
Biela trebuie să fie rezistentă la încovoiere, torsiune, comprimare, întindere și destul de ușoară pentru a avea o inerție redusă. Pentru o funcționare bine echilibrată a unui motor (mers rotund), greutatea bielei este un parametru foarte important (aceeași formă trebuie să aibă aceeași greutate).
deci, biela este piesa cea mai rezistenta dintr-un motor
nu neaparat,
Cazul meu este simplu… S-a dus turbo si eu am continuat sa merg cu masina ( maxim 50km/h ) apoi s-a inûdat intercoer-ul cu ulei si s-a facut aprinderea, cand s-a facut aprinderea masina mea s-a accelerat pana la 7000rot/minut si nu am stiut sa o opresc, in concluzie 2 biele sparte. Acuma masina este in garaj si asteapta sa ii fiepus un motor reconditionat la 0 km
Tehnologia de fabricare a ajuns la un nivel destul de înalt, încât să asigure precizia și toleranțele necesare pentru a numai fi nevoie să se realizeze rodajul unui motor.
Cei care-i uraţi de bine lui Zoso cu rodajul, bag de seamă că sunteţi din şcoala aia cu „1000 de km sub 3000 de ture, că altfel naiba te ia”. Ca şi unul din foştii mei colegi, care şi-a luat un Leon Cupra. După o verificare de rutină a actelor (niciun nod în papură, nimic), poliţiştii l-au rugat la modul serios să ambaleze puţin motorul când pleacă, să aude şî urechile lor ceva frumos. Le-a cam picat faţa când şoferul a răspuns „Îmi pare rău, ştiţi, e în rodaj, n-o urc peste 3000″…
Mai sunt pe lume şi alţii care spun că în rodaj e total greşit să ţii motorul la turaţie constantă, şi că cel mai bine e să-l plimbi prin toată plaja de turaţii. Şi să-i schimbi uleiul după câteva sute de km.
@ubercool – nu de asta ci pentru ca rodajul motorului se face acum direct in fabrica.
Sanse mici sa aibe motorul ala al tau nou 0 km.
Un lucru cert e ca daca merge un om de rand maine la reno cu aceasi problema si ia flit si cateva injuraturi in spinare. Nu ii da nimeni nimic nou, cel mult o foarte mica reducere la piesele si-asa supraevaluate.
@Sorin: bun. ai scuipat pe mine, ai scuipat pe reno. altceva?
velu, nu insista, răspunsul e același. ai venit, te-ai pișat pe covorul meu și pe mașina mea, mergi in drumul tău.
OK, am inteles.
Practic e o confirmare.
Nu m-am pisat nici pe covorul tau nici pe masina ta.
Eventual pe cei dela Reno.
Scuze daca te-am iritat ;-).
@velu: ești în continuare confuz. reiau. eu sunt fericit cu treaba mea, tu vii și spui „sper că nu te deranjez, dar ce proastă e mă-ta și tu că crezi că ăia bla bla”. încetează. e de căcat ce faci. nu e ok să vii să te piși in fericirea omului. nu mai fi român.
Eh,e „virgina” acuma:))
Am un Megane 2.2 din 97′ si n-as schimba-o pe nici un VW sau altceva. Masina merge impecabil si pot sa spun ca am frecat-o puternic in toata tara si pe cele mai proaste drumuri (am o firma de vanzari si am clienti in toate colturile tarii). Am facut la fel service-ul numai la reprezentanta, nu e deloc ieftin dar cel putin la reprezentanta unde il fac eu este bune facut, niciodata nu am avut nici o problema de reprosat.
@Vali Si eu am facut o nefacuta si am stricat o biela, trebuie sa-mi cumpar un alt motor second la Opel Corsa D a mea, poti sa-mi zici, te rog, de unde l-ai cumparat tu? Multam
de la reno. original.