Sunt de acord cu Adi Ciubotaru că bloggerul trebuie să îşi creeze un brand personal, mergând pe ideea că e mai mişto să vinzi o experienţă mişto decât cifre seci.
Numai că nu toate proiectele sunt de piar sau branding. Uneori e nevoie şi de cifre, oricât de reci ar fi ele.
Şi am făcut paralela cu revistele glossy care s-au închis din cauza crizei. Şi ele vindeau o experienţa, şi ele aveau brand personal mişto şi cool. Dar s-au închis pentru ca brandul lor personal nu era de ajuns pentru a susţine vânzările care alimentau brandul personal.
Cred că aceste două componente trebuie împletite pentru a produce un mix bun.
ps: nu cred că e ok să spui că doar brandul personal contează şi nu traficul. şi ăia care o au mică spun că mărimea nu contează.
Un brand personal cunoscut implica notorietate si implicit trafic. Daca selling pointul tau se bazeaza *doar* pe brand personal* fara cifre inseamna ca de fapt esti cunoscut doar la scara ta de bloc si deci relevant doar pentru audienta aia.
ps. revistele glossy au murit nu din cauza brandului ci din cauza produsului. E o mare diferenta!
„şi ăia care o au mică spun că mărimea nu contează” – nu în zadar se spune că sfârşitul încununează opera
Asta cu multi si mici ca se aplica doar la campaniile locale. Ai 20 de bloggeri din Iasi? Bun, da-i cu campania!
Sunt curios. Mixul cam cat la % ar trebui sa contina trafic si cat % brand…
Cautam o recenzie dupa Fructele maniei si uite ce am gasit – o tuta cu un vocabular minimalist judeca in termeni puerili un roman magnific.
Site pt. pitzipoane cu creierul neted. Asa site, asa redactori!
http://www.hotcity.ro/cultura/carte/fructele-maniei
Iata unul dintre motivele pentru care instrumentele de masurare a importantei unui blog care trec cu vederea traficul si pun accent in primul rand pe ‘influenta’ dau gres mizerabil.
Atunci cand un blog are o audienta mare si foarte mare, are continut de calitate iar bloggerul care il tine are si o prezenta fizica in social media, conteaza mai putin daca nu are jde comentarii de la microbloggeri sau daca nu are un fan club alcatuit din retwitteristi sau comentatori de profesie. Aici dau gres atat facebook cat si twitter, dar si site-urile care le dau o prea mare importanta in masurarea impactului unei campanii sau a importantei unui blog.
Mărimea nu conteză…poate să fie oricât de mare.
O am mica.
si la ce sala se face cel mai misto brand? am auzit ca la worldclass
Am spus că nu poți vinde doar trafic și ți-am dat apoi exemplu de campanii de succes în Social Media (Desperados Party, #refinanțare) care au avut succes, deși au ocolit câțiva bloggeri cu trafic mare (printre care și zoso.ro).
Discuția e bineînțeles lungă: exemplele mele se referă la campanii de comunicare (nu de vânzări), un blogger ar trebui să-și vândă nu doar traficul, ci și brandul personal, reach-ul rezultat din folosirea rețelelor sociale, implicarea pe care o poate genera în offline etc.
Mă bucur totuși că ai deschis subiectul:)
@Adrian Ciubotaru:
1. bloggerul care scrie aici poartă nickul zoso, nu zoso.ro.
2. am inteles şi cunosc diferenţa dintre campanie de trafic şi campanie de branding. numai că, in situaţia dată de tine, tu ai un reach foarte foarte mic, de aceea orice campanie este una de branding şi nu de trafic.
Ce te faci insa cand omul caruia incerci sa ii vinzi habar nu are de brandul tau personal? Cazurile nu sunt rare si acum doi trei ani inca trebuia sa dam oamenilor din dept de marketing „profile” ale unor bloggeri de top ca sa ii convingem. Intre timp cateva nume sunt pe lista permanenta insa, daca nu vrei sa te limitezi in campanie la aceste cateva nume, ramane optiunea sa convingi cu ceva ce functioneaza mereu, cifrele :). Combinatia ideala este simpla „cifre + charisma” adicatelea trafic si ceva brand personal. Si credeti-ma, numai un om de marketing absurd, o sa compare traficul unui blog cu cel de la gsp.ro ca sa ia o decizie.
@Bogdana: n goana asta după brand personal şi followers şi alte mizerii am uitat să facem ceva. să producem conţinut şi să livrăm succese.
sunt de acord cu argumentul re continut mai ales ca mi se pare intrinsec legat de existenta unui brand de blogger. dar cred in continuare ca bloggerul nu e jurnalist ci editorialist si forta lui sta atat in numarul mare de cititori cat si in influenta pe care o exercita asupra lor. cred ca sistemul de putere la bloguri e bazat pe endorsement iar traficul e un added bonus. si da, ai dreptate, si influenta si traficul vin din continut
@Bogdana: bun, deci ce facem aici, suntem amândoi de acord cu ceva şi ne batem pe umăr unul pe altul?
Ok, am inteles ca continutul e baza, dar cum faci ca sa fie promovat si dupa ce a fost promovat sa fidelizezi oamenii noi care vin?
sincer, daca as lucra in domeniu si as avea putere de decizie asupra unei campanii pe bloguri, m-as uita cu atentie la:
1. cine e persoana din spatele blogului
2. traficul blogului
3. profilul vizitatorilor
Daca punctele 1 ai 2 sunt relativ clare, la 3 m-as impotmoli. Pentru ca oamenii astia sunt atat de varza, incat n-as vrea sa-mi promovez brandul catre/prin ei, poate doar in cazul in care vand hartie igienica.
Nu-mi sariti la gat! Nu-l critic pe bloggerul zoso sau blogul zoso.ro (vezi? eu stiu sa fac diferenta :), desi bloggerul e intr-o oarecare masura responsabil pentru oamenii care mişună pe blogul lui prin simplul fapt ca prin ceea ce scrie si in special modul in care scrie atrage anumite tipologii. Spun doar ca oamenii astia intra in acelasi pachet cu bloggerul si cu traficul blogului si zau ca in cele mai multe cazuri trag in jos.
@acsel, cu conţinut. ăsta e răspuns la ambele întrebări. oamenii vin dacă ai conţinut bun.
@iq, la orice adunare făra test de iq la intrare se intâmplă aşa. nu cred că pe aici procentul de idioţi diferă prea mult de alte bloguri sau siteuri (ignorând spammerii şi badea).
@zoso,@bogdana: Forte frumos ca sunteti de acord. Din 3 comentarii s-a epuizat esenta subiectului. Scurt si cuprinzator.