“Ziua fără autoturisme” ar trebui să fie prima zi de școală

Știți ziua aia în care toți părinții se duc la școală cu copiii ca să asculte discursuri penale de la popă, director și primar? Și unde toate mașinile sunt aruncate peste tot pe străzi, că nu au unde parca și toți vin cu mașina? Aia e ziua care ar trebui să fie fără mașini.

Nu 22 septembrie, cum vrea Firea:

22 septembrie 2019 va fi desemnată ”Ziua fără autoturisme” în București, timp de mai multe ore fiind interzisă circulația vehiculelor cu motor în anumite zone, conform unui proiect de hotărâre adoptat în ședința Consiliului General de marți. (sursa)

N-ar fi frumos? N-ar fi orașul un pic liber?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

64 comentarii

  1. So cute. BUT IS WRONG!!! ;-)

    00
  2. Pai in prima zi de școala vine lumea îmbrăcată frumos. Nu se face sa vii fără mașina. Huo!

    00
  3. NOU
    #7

    Pai si unde e memoriul/petitia online sa bagam semnaturile pt. schimbarea datei?
    Poate asa se iau si alti primari si fac ceva.
    E o idee excelenta!

    00
  4. Chestia asta a început la Iași, e de mult timp (cam 20 de ani cred). Dar de la an la an au restrâns zona de interdicție până când e deja ridicol de mică (bine, și numărul de mașini a crescut).

    Fun fact: eu m-am căsătorit pe un 22 septembrie, la momentul ăla habar nu aveam de treaba cu ”ziua fără mașini” și ne miram cum de găsim restaurante disponibile. Când ne-am trezit era prea târziu. A fost jale, jumătate din oameni au venit din alte localități și a trebuit să-i preluăm de pe la marginea orașului, s-a mers pe jos în draci, mireasa a mers cu un fel de ambulanță la biserică, am apărut și în ziar. Distracție.

    00
  5. Nu stiu cat de benefica ar fi o zi de felul asta, pentru dezvoltarea noastra ca oameni, ca societate. Adica bun, inteleg; e aglomerat, ne dorim un oras mai liber, insa oamenii aia circula cu un scop (sau marea majoritate dintre ei). Faptul ca se transporta din punctul A in punctul B, inseamna ca o fac pentru un scop. E ca si cum ai vrea sa faci „Ziua fara Calculatoare” in ultima zi de depunere la ANAF a declaratiilor, pe motiv sa nu se blocheze site-ul Anaf. Nu mai bine aloci resurse sau faci niste chestii p’acolo ca sa nu pice serverele? La fel si la noi, nu mai bine facem noi infrastructuri si semafoare inteligente sau mai stiu eu ce, astfel incat sa nu oprim mersul lucrurilor???
    Solutiile astea mi se par mai degraba de Evul Mediu, nu de secolul XXI.

    00
    • scopul „dus plodul la scoala in partea cealalta a orasului” nu e valid

      00
    • hai ca in 2-3 ani inveti sa iti legi sireturile si nu o sa mai fii cel mai prost din curtea scolii :)

      00
    • Sunt atât de multe mașini încât infrastructura nu face fata oricât benzi ai avea la dispoziție, ex SUA, soluția este transportul în comun, pe bicicleta sau cu alte metode de transport alternative

      00
    • @Faramura: cand spun ‘infrastructura’ nu ma gandesc neaparat la 10 benzi pe sens, pentru masini. Infrastructura inseamna sa ai si posibilitatea de a de deplasa cu mijloace de transport in comun, in conditii mai mult decat decente, legaturi bune, timpi de asteptare mici. Noi in loc sa rezolvam problemele astea, preferam sa stam acasa, sa facem „Ziua in care nu facem nimic”

      00
    • Osafie ceamai tare zi evar. Bucurestenii osa vada ce inseamna liniste si poate cum ar arata un orasfacut pt oameni nu masini.
      Pe dealta parte muje firea sa nu uitam.

      00
    • Infrastructură mai înseamnă și creșe, grădinițe și școli nou construite în zonele unde ai dezvoltări rezidențiale noi. Așa nu trebuie să duci copilul în centrul orașului la școală.
      La fel și cu spitale sau clinici. La fel și cu administrația (ce-i drept asta din urmă se poate digitaliza și reduce). La fel și cu comerțul de proximitate (deși ăsta fiind privat vine repejor acolo unde găsește mușterii).

      00
    • Baietii care arunca cu „mergeti cu bicicleta” vreau sa vad prin noiembrie, calare pe bicicleta cu mucii lungi de 2m si tot corpul inghetat. Si prin decembrie cand e zapada pana la glezna.

      Nu ma intelegi gresit, merg pe bicicleta toata vara, dar toamna – iarna e imposibil ..

      00
    • @Flat: nu ai plod, de aia comentezi aiurea.
      Cand ai sa ai plod si ai sa constati ca la scoala la care esti „arondat” tavanul sta sa cada, budele sunt infecte, multi elevi din clasele primare isi petrec prima ora afara, la postit o tigara, iar unele dintre profesoare zici ca vin direct de pe centura (si la cum se imbraca si la cum vorbesc), atunci mai vorbim.

      00
    • @Zsolt

      Oamenii mai sunt si idioti, cunosc pe unul care isi ducea copilul de aici din berceni tocmai in militari la gradinita.

      Nu stiu cu ce era unsa gradinita aia ca sunt 4 (2 cu cresa) numai pe aici pe langa noi.

      00
    • Tu presupui ca toti cei care merg cu masina prin oras nu se puteau deplasa altfel. Pai eu stiu o gramada care se duc cu masina pe o distanta de 5, 10 minute pe jos. Pai sa nu-i scuipi?

      00
    • @florin atunci te muti. cand ti-au cumparat apt nu te-a interesat ce scoli sunt in zona?

      in plus, plodul n-are si el picioare si creier? ii faci cadou cand trece in clasa a 3a, hai a 4a, un abonament STB si cheia de gat; bam! out the door

      00
    • @Flat asa ma expedia si pe mine mama din Rahova in Militari, bam 139 du-te planet.

      Dar in ziua de azi……mai complicat un pic.

      00
    • @gabi, am mers toata toamna si iarna trecuta cu bicicleta peste tot unde am avut treaba prin oras, inclusiv 9 km pana la faculta.
      Problema nu a fost frigul, mucii sau zapada mare. Am mers la -5 in windstopper + tricou, ochelari ski + o simpla caciula. La +3 grade incep sa transpir. Ok, am viteza medie de 22-25 kph dar nu moare nimeni de frig pe bicicleta daca chiar are de ajuns undeva, nu doar se plimba.
      Strazile au fost curatate repejor de zapada si tot ce a ramas a fost apa + nisip. Asta e problema, mizeria. Nu am city bike cu cele mai bune aparatori si oricate solutii am incercat tot primeam jet fin de apa murdara de la genunchi in jos, cel mai pronuntat in zona gleznelor. Mi-am promis de n ori ca raman la tramvai, dar dupa ce filtram cate 2 km de coloana, imi trecea. Pedalez in 20 min traseu de 50+ min cu tramvaiul.
      Da, poate fi mizerabila viata pe bike in oras iarna daca nu ai echipament decent sau daca dai cate o pedala la fiecare 300 m. Cu un minim de efort si trecand peste conceptia asta cu vai de mine inghet se poate merge lejer doar pe bike in oras iarna, in special la ce glume de ierni avem in ultima vreme.

      00
  6. Trebuie să fii puțin cretin ca în 2019 să mai participi la spectacole ceaușiste, la urma urmei prezența la școală e obligatorie și la revedere.
    Oricum deciziile importante se iau pe grupurile de WhatsApp..

    00
  7. Pe când și o zi fara șantiere?

    00
  8. interzisă circulația vehiculelor cu motor în anumite zone,

    …iar toate vehiculele cu motor se vor inghesui in celelalte zone, unde e permis. Uraaaa…

    00
  9. Pe 22 septembrie va ploua.

    00
  10. Nu ar fi mai frumos sa nu mai fie idei de cacat si sa se ia masuri adecvate pt fluidizarea circulatiei gen centuri ocolitoare, pasaje, metrou, ore diferentiate de incepe a cursurilor scolare si alte cele ?

    00
    • Amenzi pentru parcat aiurea, taxe de intrare in zone frecvent aglomerate, ridicat masini daca exista o parcare publica la mai putin de 10 minute de mers (ex. universitate), marit impozite pentru masini, marit impozite pentru a 2-a masina, executare silita pentru neplata impozitelor / amenzilor, transformarea amenzilor restante in amenzi penale.

      Normal ca se poate, dar esti dispus sa iti asumi toate masurile posibile?

      Cum ar fi sa introduca taxa de intrat in anumite zone din bucuresti iar din acea taxa sa finanteze mijlocul de transport in comun(de suprafata)?

      Cum ar fi sa se posteze un politist la fiecare punct de interes (scoli, spitale, cladiri de birouri) si sa dea amenzi pentru fiecare masina ce sta mai mult de 5 minute nemiscata?

      00
    • Orice numai sa nu cumva sa ne interzica cineva sa mergem cu masina pana la scara.

      00
    • Dar asta se intampal deja. Doar ca un pic mai la vest decat am vrea noi.

      00
    • nu prea se poate.
      la noi cand statul nu se poate descurca cu ceva, interzice sau anuleaza :)

      00
    • Andrei orice masura are un grad de suportabilitate, aceste vise cu amenzi nu merg.. daca te apuci si dai milioane de amenzi pe care – ulterior – nu le va plati nimeni, sistemul sucomba. Orice sanctiune isi are rolul intr-un context si trebuie proportionata cu gravitatea – din nou – IN CONTEXT. Nu poti sa devii brusc din român – neamt, nu ai infrastructura, nu ai solutii.

      Masurile trebuie luate progresiv, nu brutal. Cu ideile tale ce faci, bagi 95% din romani in puscarie? De ce crezi ca judecatorii lasa violatorii, hotii, interlopii liberi ca nu prezinta pericol social? Pentru ca daca i-ar baga pe toti la puscarie nu ar mai exista populatie in unele sate

      00
  11. 22 Septembrie e Duminica, nu se va simti.

    00
  12. Zona aia e fix o mica bucata din traseul maratonului, cred ca de aia au si ales-o, oamenii care stau pe acolo sunt deja obisnuiti cu „greul” de 2 ori pe an. Se va mai inchide si in 13 octombrie (plus Calea Victoriei, Kiseleff, bucati mari din splai) dar fara atata fanfara.

    Ca sa fie cu adevarat ziua fara masini, normal ar fi fost sa interzica circulatia in tot perimetrul ala smecher pe care l-au desenat din pix acum o saptamana. Ala in care vor interzice Euro<3 si va fi aerul parfumat si curat si vor ciripi porcusori roz prin copaci de la anul.

    00
    • oamenii care stau pe acolo sunt deja obisnuiti cu “greul” de 2 ori pe an

      cel mai mișto e când mă trezesc dimineața, am o treabă de facut cu mașina si out of the blue toate ieșirile din cartier sunt închise, sute de mașini care merg prin zonă încercând să caute o portiță, vecinii habar n-aveau, nici o informare de la primarie, vreu fluturas, ceva la tv, nimic, ne închide în cartier când vrea pl ei și fără să anunte, trebuie să caut pe google în fiecare zi să aflu dacă se mai închide ceva.

      00
  13. Deja mi se pare ca se trolleaza prea mult pentru a se ascunde incompetenta autoritatilor. Inteleg dorinta, de a avea un oras cat mai curat, cat mai liber, dar in Bucuresti nu merge cu idei hipsteresti.
    Vrei sa eliberezi orasul, linii dedicate, cumperi material rulant(autobuze, tramvaie, troleibuze) la standard de secol XXI si oamenii o sa ti le foloseasca. Futi o taxa de intrare in centrul de nivelul Londrei si gata. Atentie incompetentilor de prin primarii, modernizati transportul, benzi dedicate si asigurati-va ca legea e respectata si apoi bagati taxa, nu invers!
    In schimb, daca vrei sa nu faci nimic, dar vrei sa para ca muncesti, vi cu idei de genu ziua fara masina. Propun sa se faca saptamana in care nu se aud bormasini in Bucuresti, sau vecinu cum isi bate sotia.

    00
  14. Ar face orice politicienii români, mai puțin o infrastructură decentă.
    Retards…

    00
  15. Pai, ce-am facut, boss, d-asta s-a murit la Revolutie, ca sa mergem pe jos, ca saracii?
    Sa ia autobuzul aia care nu au copii la scoala, sa vezi ce liber o sa fie. Cum sa duci copilul la scoala, prin praful asta?

    00
  16. „Mai intai sa rezolve infrastructura, apoi sa interzica” orice plebeu care parcheaza pe trotuar in loc sa parcheze la 5 minute de mers pe jos intr-o parcare cu bani.

    00
  17. Nu doar ca as fi de acord dar am comentat la postarea Digi24 despre subiect cu aceeeasi idee, sa se faca in prima zi de scoala. Problema e ca, cel putin in Bucuresti, desi aparent toti parintii isi duc copiii la scoala/gradinita cu masina personala, toti parintii par sa isi duca copiii si cu STB in acelasi timp :) Sunt atat de multi copii incat cumva toate masinile mici sunt pline de copii, toate STB-urile tot cu copii (insotiti de parinti/bunici) si mai sunt si o gramada care merg pe jos. In zona unde stau eu, din prima pana in ultima zi de scoala/gradinita nu te poti apropia de STB, dimineata pana in 7-8 si dupa-masa dupa 17-18, fapt pentru care am facut si trei plangeri inutile catre STB si una catre ANPC, iar STB in afara de raspunsuri in sila nu a reusit decat sa inlocuiasca vechile autobuze Mercedes cu noi autobuze OTOKAR in varianta cea mai scurta (8m si 2 usi).

    00
    • Așa e! Copiii „e” vinovați! În loc să meargă la școală, mai bine la păscut cu vitele! Câtă nesimțire pe ei, dom’le! :D :D :D

      00
    • La fel e si la Iasi. La orele de plecat la scoala si la munca, autobuzele sunt pline si sunt statii din care nu se poate urca.
      Daca 10% din cei care acuma merg cu masina s-ar duce spre autobuze s-ar intampla ce?

      00
    • De vina sunt nu copiii ci faptul ca toate scolile si gradinitele fac ceremonii plictisitoare pentru absolut toate clasele, toate la aceeasi ora in aceeasi zi. Ce-ar fi sa ii cheme in prima zi doar pe aia de clasa 1, a 5-a si a 9-a sa ii ia dirigintele in primire, iar pentru restul sa se afiseze orarul la avizier sau pe net si sa vina cand au ore?

      00
  18. Eu nu am o problema cu ziua fara orice, dar sti ce nu vad de la primar? Nu vad o strategie, cred ca aici e buba. Adica, suntem aici si vrem sa fim acolo si uite ce pasi trebuie sa facem ca sa rezolvam.

    00
    • Auzi „strategie”. Păi Găbița a fost și bolnavă, a avut o sârmă-n … Cine mai are chef de strategie?

      00
    • pai asta e strategia: o zi fara masini, una cu apa calda, rezolvam problemele Bucurestiului cate una pe zi :)

      00
  19. Îl rugăm pe Zoso să ne mai povestească cum a fost faza aia cu piatra-n geam? :)
    Eu am noroc într-un fel, noua școală a copilului e foarte aproape. În plus, nu am mașină (sunt chior ca o cârtiță). :)

    00
  20. Ziua fara masini ar trebui facuta zilele fara masini: paste, 1 mai, septembrie ziua cand incepe scoala, octombrie cand incepe anul universitar, 1 decembrie, 18 decembrie, 20+ decembrie, 1-2 ianuarie, 8 martie… ca tot vorbim de poluare

    00
  21. zoso primar !

    00
  22. La noi e ziua independentei. Lasa, s-o sarba(u)toreasca si bucurestenii…

    00
  23. Dap! Sa fie prima zi de școală.

    00
  24. Efect pervers constatat in ultimele 2 zile: foarte multe mașini parcate pe trotuare sau numi juma. Intr-adevar câteva intersecții par mai libere. Dar ca pieton e mai rău.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube