zgomot

e atat de mult zgomot zilele astea in legatura cu bloggerii. cum trebuie abordati, cum trebuie tratati, cum …rahat. la munca, bah, nu le intins mana! in loc sa puneti mana sa creati articole si valoare adaugata, o frecati aiurea cu plansete ca nu sunteti tratati cum trebuie si nu sunteti invitati pe nicaieri. daca sunteti invitati, v-a zgariat la fund curpapirul de la hotelul de 12 stele sau n-ati primit nimic la pachet.

bloggerii se transforma treptat in jurnalisti.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Word!

    00
  2. Sunt 100% de acord cu tine.. Si asta se intampla f. rar..
    Si faza cu jurnalisti… ”ie” greu domne..dar ”ie” posibil

    00
  3. in afara e o cultura intreaga pentru tutoriale si how-to-uri de tot felul, including despre relatia cu bloggerii. pana acum au fost foarte putine posturi de acest gen, in general scrise de oameni care au intampinat probleme cu agentiile de pr si advertising. cred ca important nu e numarul, dupa o vreme inveti sa nu mai auzi zgomotul, ci calitatea sfaturilor si cat de down-to-earth si utile sunt.

    00
  4. da vreau si eu sa fiu invitat!!!

    00
  5. Bre, nu se ajunge, momentan la asa ceva (referitor la ultima fraza). Si nici in strainatate nu se va ajunge; va exista totdeauna o delimitare intre cele doua categorii. Iar la noi inca se mai pune problema credibilitatii, pe care, din multe puncte de vedere, presa nu prea o merita. Si asta venind din partea unui jurnalist. Totusi, eu sunt in domeniul economic si pot sa-ti spun ca marea parte a celor care scriu pe bloguri economice sau pe site-uri cu stiri de profil sunt slabi. Nu este nevoie sa spunem ca nu prea stiu romaneste, dar nu stiu sa gandeasca prea bine sau nu au habar despre economie, mi se pare mie. Ce-i drept, nu sunt foarte departe de cei din presa scrisa la aceste capitole.

    00
  6. „plusvaloare” nu valoare adaugata :D
    G.

    00
  7. In timp ce bloggerii se transforma treptat in jurnalisti, jurnalistii se transforma treptat in bloggeri, ironic nu?

    00
  8. Mda.. lenea e mare din pacate pentru ei.

    00
  9. Ei hai k ti s-a suit la cap! Cum sa ajungeti voi jurnalisti? Da` chiar asa ne-am dus cu capul? Sau nu mai stii ce-i aia? Nu confunda multimea de mediocrii din presa. Insa sunt si unii oameni care lanseaza comentarii pertinente si luari de opinie in baza unor investigatii si studii de piata, etc, pe care cel putin eu pana acum nu am vazut la nici un blogger pana acum. aa nu au caterinca voastra, dar nici nu se adreseaza voua. Nu ai tu Zoso cum sa atingi subiecte in premiera sau chiar si dupa, vis a vis de stock market trends, armament, politica interna/externa, legislatie, monden, it, etc… lista poate continua. Ori te profesionalizezi pe un domeniu, ori faci gargara ( care e reconfortanta d-aia te si citesc) si iti pastrezi o afacere. Insa d-aici si pana a fi jurnalist, e mare distanta. aa poate pt multimea care-ti raspunde la cum sa faci dusul, sunt foarte de acord! Esti deja jurnalist!

    00
  10. Bloggerii VOR sa fie jurnalisti. Dar nu ajung, pt. ca…n-au cum. Poate „jurnalisti” de genul Cancan sau Libertatea. Dar in rest…hai sa fim seriosi… Daca cineva scrie 100 de cuvinte pe zi, asta nu-l face jurnalist. Exista scoli pt. asta(nu degeaba), pe langa talentul, chemarea pe care trebuie le ai.

    JURNALÍ//ST ~stă (~ști, ~ste) m. și f. 1) Specialist în jurnalistică; persoană care practică jurnalistica; gazetar; ziarist. 2) rar Vânzător de ziare. /<fr. journaliste

    Poate punctul 2. Rar. ;-)

    Daca eu ma duc peste o ora sa joc un baschet, asta nu ma face baschetbalist. Chiar daca-s relativ bun, si lumea ma stie ca fiind "bun la baschet".

    00
  11. Jurnalistul e cel care are niste studii in spate si experienta in domeniu. Blogerul este doar cel care isi da cu parerea dar nu la nivelul si limbajul unui jurnalist. Asta vad eu ca ar trebui sa fie cel putin teoretic. Referitor la zgomot, nu vad de ce ar trebui tratati blogerii special. Pentru ca sunt si formatori de opinie printre ei ? Nu cred.

    00
  12. Un manager, un fizician, un profesor de istorie, orice pasionat de vrun subiect anume, toti pot fi bloggeri. Invers e mai greu.

    Jurnalistii in RO au fost intotdeauna mai ieftini, bloggerii nu fac exceptie.

    Ieftini si bun, ca pe „Virtutii”.

    :)

    00
  13. Care-i diferenta intre un blogger si un jurnalist?

    Aderarea la deontologie? La fel o incalca si o respecta ambele tabere. Aici includem si drepturile de autor. Se practica si la case mari (CNN, Fox) sa ia de pe bloguri si sa nu zica de unde au luat.

    Cati bani are cineva din „spatele” publicatiei? Sunt bloggeri, indivizi, care au mai multi bani decat unele dintre ziarele de la noi.

    Ca unul scrie pe hartie sau pe sticla sau la radio, si unul pe net? Adica altfel zis validam credibilitatea dupa cum reuseste sa fie acceptat pe mediile invechite, unde sunt deja „prieteniile” stabilite?

    Ca e anonim? Se practica scrisul sub pseudonim si in presa „clasica”. Si sunt cazuri in care publici anonim pentru ca altfel nu se poate. Tine de libertarea de exprimare.

    Ca ce fel de sediu are? Ce, n-ati mai vazut redactii sau televiziuni stabilite intr-un apartament de bloc?

    Ca apartine de un concern media? Cine zice ca bloggerii nu apartin, sau ca nu pot sa apartina de o organizatie de orice fel?

    Ca face munca de investigatie? Unii bloggeri fac investigatii cel putin la fel de bune ca jurnalistii din media clasica.

    Oare sa fie diferenta faptul ca oricine poate acum sa publice si singura conditie e sa poata lega doua vorbe si sa tina un mouse in mana?

    Dar inainte care erau conditiile? Acces la medii cu costuri prohibitive pentru indivizii oarecare. Rezulta automat ca toata media clasica e plina de calitate si credibilitate? Ha ha, nu.

    Toata problema se reduce la „cine ma asigura pe mine ca merita citita chestia asta?” Care chestie poate fi la fel de bine blog sau ziar. E bine ca a inceput lumea sa-si puna intrebarea asta. E inevitabil pentru ca aici e de fapt marea schimbare: s-a trecut de la media de tip „publicul pune botul la furtun si suge tot ce vine prin el” la media de tip „toata lumea consuma, modifica si transmite informatie.” Adica de la unul pentru multi la multi pentru multi.

    Problemele astea nu au de-a face cu „bloggeri vs jurnalisti”, numai idiotii marginiti pot sa-si inchipuie asa ceva. Sint niste prefaceri la nivel de tehnologia informatiei si toata lumea, inclusiv „bloggerii” si „jurnalistii” trebuie sa-si puna niste intrebari si sa faca niste schimbari.

    00
  14. pai,plangaciosii vor sa fie batuti pe umar,dar cand intorc capul vad ca tot un plangacios le sta aproape.si apoi urla revoltati ca lumea bloggerilor s-a umplut cu stari de slabiciune si trambiteaza in lipsa de inspiratie ca bloggerii incep sa se copieze intre ei.
    cum se transforma fiecare,nu-i treaba mea.

    00
  15. pai,plangaciosii vor sa fie batuti pe umar,dar cand intorc capul vad ca tot un plangacios le sta aproape.si apoi urla revoltati ca lumea bloggerilor s-a umplut cu stari de slabiciune si trambiteaza in lipsa de inspiratie ca bloggerii incep sa se copieze intre ei.
    cum se transforma fiecare,nu-i treaba mea.
    PS.mai scriu o data caci vad ca nu a aparut la comentarii textul meu.sper sa nu se repete…,nu-i bai.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.