zebre roşii

Citind despre al doilea accident pe trecerea de semafor în scurt timp de la un altul, nu pot decât să mă întreb un lucru.

Oare nu cumva trecerile astea sunt prost semnalizate?

E greu de crezut că există atâţia şoferi idioţi care nu au altceva mai bun de făcut decât să accidenteze în mod voit pietoni pe trecere. Nu?

Dacă problema nu e la şofer, că el îşi vede de drum,  şi nici la pieton, că el vede zebra şi vrea să traverseze, atunci ce ne mai rămâne? Mai ţineţi minte ce ziceam aici? Şi după ce am scris acel articol, am mai păţit-o de câteva ori. Frecvent, în aceeaşi zonă, după aceleaşi maşini, apar pietoni care se grăbesc şi nu se uită pentru că "lasă că ne văd ei şi opresc". Realitatea din teren contrazice aceasta sinapsă grăbită.

Oare vom vedea pietoni mai conştienţi? Şoferi mai atenţi? Treceri de pietoni semnalizate mai bine? Neah, cei 20 de morţi sunt neimportanţi, în comparaţie cu bugetul care s-ar cheltui numai pentru a face zebre noi în Bucureşti. E o idee sinistră, dar din păcate reală.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

17 comentarii

  1. Tin sa te contrazic aici. De foarte multe ori am observat ca soferii nu schiteaza nici cel mai mic gest cand se apropie de o trecere de pietoni, mai ales daca e seara sau daca sunt smecheri cu masini puternice. Eu tot timpul cand vad o trecere de pietoni incetinesc, asta pentru ca tocmai cand eram la scoala de soferi, o cunostiinta indepartata a bagat o femeie in coma lovind-o pe o trecere de pietoni, de atunci viata pentru respectivul sofer fiind un cosmar.

    Am vazut acum o luna o faza la mine in fata casei. Intersectie, trecere de pietoni vizibila, nu erau masini parcate in jur, o femeie traverseaza si cand era cam la jumatate vine un cocalar cu o dacie, accelereaza, o evita in ultimul moment, incetineste doar dupa ca sa iasa pe geam si sa o injure bine si sa o claxoneze.

    00
  2. Imi pare rau sa zic asta (ca sunt si eu pieton), dar in multe cazuri vina o are pietonul. Cunosc foarte multe situatii (mai exact colege de serviciu sau prietene) care cum vad verdele la semafor (in cazul intersectiilor) se reped pe trecere neuitandu-se decat drept. Am intrebat si eu de ce fac asa, ca doar e mai usor pt pieton sa astepte sa vada daca vor opri masinile decat pt un sofer de masina/TIR (care trebuie sa faca 2 lucruri in plus: sa vada verdele pt pietoni si sa ghiceasca si intentia pietonului de a se repezi), dar n-ai cu cine te intelege („..Pai ce ma, doar e verde! Sa opreasca!”).

    00
  3. la constanta au pus zebre rosii. mai mult portocalii chiar. si prima oara cand le-am vazut mi-au luat ochii si era sa lovesc un pieton. apoi m-am obisnuit cu ele si nu ma mai „sperie”. nu stiu ce impact au avut pana la urma. „tatele” sau „politistii culcati” mi se par cele mai eficiente mijloace. in timp se strica, dar se pot inlocui. nu ma deranjeaza cand sunt cu masina si ma simt mai in siguranta cand sunt pieton.

    00
  4. Ambele parti sunt vinovate – pietonii care o iau oblic de pe trotuar spre trecerea de pietoni si se asteapta sa opreasca toti, soferii care in loc sa incetineasca la trecerile de pietoni accelereaza (la naiba, asta te invata la scoala de soferi, chiar daca nu scrie in regulament, se cheama conduita preventiva); ba, mai mult, trec linistiti cand ii vad pe ceilalti ca incetinesc (semn ca e vre-un om pe trecerea aia) – este cazul mentionat pe Realitatea.
    Pe langa astia de mai sus vina cea mai mare o poarta desteptii aia care nu refac marcajele si pun semnele de trecere de pietoni fix in pomi. Bine ca rad paduri intregi sa faca un vilan, da’ n-ar taia cracile care ascund de tot semnalizarea trecerilor de pietoni (si nu numai).

    00
  5. problema e simpla: ai carnet de conducere ceea ce inseamna ca stii legislatia. legislatia zice ca orice pieton aflat in aproapierea unei treceri de pietoni, angajat sau neangajat in trecere, are prioritate. adica daca tu vii cu masina ta si vezi pe cineva ca sta la zebra si se uita la tine, esti obligat (la fel cum esti obligat sa nu depasesti viteza maxima) sa opresti! asa ca nu tot dati vina pe pietoni ca am vazut eu cum se trece strada la voi. aia din masini sunt dobitoci, asta este! cat despre locul pe unde se trece, un metru langa trecere nu e o problema, in rest, automobilistii au dreptate. traversezi pe unde vrei, dar o faci pe pielea ta. si daca da o masina peste tine sa mori, sa nu ii aud pe ai tai ca: „vai da ce baiat bun a fost…”!

    00
  6. cel putin in cazul asta soferul a fost de vina, pentru ca pe celelalte benzi doua masini oprisera ca sa treaca pietonii. el insa nu a oprit, probabil s-a gandit ca aia repara ceasuri in mers si de asta franeaza

    00
  7. In cazul de fata respectivul se intrecea cu o alta masina, avea viteza mare si facea slalom printre celelalte masini. Asta de la un alt sofer care era sa fie lovit de acea masina cu doar cateva sute de metri inainte de trecere.

    Putea sa fie si mama ei de semnalizare si tot degeaba. Nu sustin c-ar fi ok semnalizarea rutiera de pe la noi, nici vorba. Dar una-i una, alta-i alta .

    00
  8. aoleks, eu cred ca tu nu ai carnet.Daca aveai, intelegeai.

    00
  9. @nelimitat: dar tu ai inteles ca de foarte multe ori ei sunt inconstienti si nu realizeaza ca soferii nu ii vad?

  10. Na las’ Nelimitat ca si pietonii sunt la promenada. Uita-te asa, pe trotuar merg cu o anumita viteza, cand dau sa traverseze, a dracului, ca merg zici ca-s parte activa a cortegiului funerar. Misca bai nene ca te-a luat melcul! Sunt pe trecere, bai, merg cum vrea muschii mei de la gambe! Sa le dam prioritate, sigur, da’ si ei sa mai calce acceleratia, macar asa, sa se faca cum ca s-ar grabi. Idioti sunt de ambele parti.
    @Zoso: daca trecerea ar fi asa colorata cum e zebra iti dai seama ca am da de dracu. S-ar opri sa-si faca poze, ar studia culorile, ar analiza cat sunt de asortate… ‘Ia uite fata, asta e chiar culoarea ta’… ar mai traversa la pulivara!

    00
  11. In primul rand esti obligat sa acorzi prioritate pietonilor aflati pe trecere, in procesul de traversare, nu si celor care stau pe trotuar si se uita la masini. In al doilea rand viteza maxima in localitate pe trecerea de pietoni ( in localitate) e de 30 km/h ( atunci cand nu exista semafoare sau politist), deci timp de evitat e destul. daca dobitocul de la volan are mai mult de 30, sau mai rau, mai mult de 50, nu pot decat sa-i urez sa se infiga in primul stalp sau copac si sa suporte singur consecintele decat sa bage in spital sau sa omoare pe cineva.

    00
  12. iar problema cu pietonii… cand veti intelege ca ei au prioritate cand se afla pe trecerea de pietoni? TU ca sofer esti OBLIGAT sa le acorzi prioritate.
    ce poate fi mai greu decat asta? de ce nimeni nu intelege chestia asta? cum naiba luati unii carnetul de conducere daca voi nici legislatia nu o cunoasteti? si mai dati si vina pe pieton… doamne!

    00
  13. In drumul meu spre munca trebuie sa traversez Kisseleff. Pe trecere de pietoni. Iar eu stau si astept pana se opreste masina de pe banda 1. Nu conteaza, stau si cate 2-3 minute pana catadicseste vreunul sa opreasca. Si normal ca aia se enerveaza cand vad ca eu ma uit la masina de pe banda 2, sa vad daca incetineste sau nu. Si tot asa: banda 3, banda 4. Si totusi prefer asa decat aruncatul cu capul inainte. Si pot sa confirm ca am cel putin 3-4 cazuri cand cel de banda 3 sau 4 au trecut intr-o viteza fenomenala cand toti ceilalti stateau. Iar unul de pe banda 3 intr-o zi era sa pocneasca o alta masina dintre cele care traversau si ele Kisseleff-ul adapostul scutului pietonal. Nu stiu daca avea dreptate sau nu dar tot proasta respectiva se ratoia la cealalta masina, desi pe mine m-ar fi aruncat pe sus daca nu as fi atat de prevazator.
    Concluzia mea este ca tampiti ca si oameni normali sunt de ambele parti. Prefer sa fiu injurat de soferi cand sunt atat de prevazator dar totusi sa mai vin pe aici si sa citesc sau sa comentez.

    00
  14. Te înşeli aici, foarte mulţi şoferi de Bucureşti sunt de fapt nesimţiţi, nu e nevoie să le cauţi scuze. În ultima vreme era să fiu călcat de nenumărate ori, nu doar pe zebră, ci pe zebră cu semafor, doar pentru că idioţii ăia intrau cu acceleraţia la podea, în speranţa că mă mişc mai repede. Nasol pentru mine, cu artroscopie la genunchi de curând, încă nu sunt speedy gonzales. Io ce vină am aci? Şi ce alternative, în afară de a pune mâna pe o rangă, a-l da jos din maşină şi a-i sparge mecla aia de bizon oligofren?

    00
  15. rezumat la comentarii :))
    „tampiti sunt si printre pietoni si printre soferi” deci, fie ca esti sofer sau pieton, cand dai peste un tampit deasta „pui mana pe o ranga, si’i spargi mecla aia de bizon oligofren” – apoi despre retarzii care se dau mari ca au luat carnetu’ fara sa citeasca deloc codul rutier…(citeasca, nu sa-l invete) ce pot sa le zic e ca o sa le si lor vina „randul la ranga”

    00
  16. Pe mine cel mai tare ma seaca atunci cand, pe vreme naspa, soferii nu acorda proritate la traversare pe trecere daca acestea nu-s semaforizate. Cum naiba sa fii atat de nesimtit sa lasi pietonul sa astepte in ploaie/ninsoare ca sa treci tu si sa ii acorzi prioritate doar cand vezi ca acesta inainteaza pe trecere (deci fortat, nu de bunavoie)?! Si-apoi cica sa avem intelegere de aia care si-o lasa pe trotuar ca „n-are unde altundeva, saracul”.

    00
  17. in primul rand in oras dupa lege se circula cu 50 km/h. apoi, majoritatea trecerilor de pietoni sunt presemnalizate, ceea ce te cam obliga sa reduci viteza si mai mult. la asa viteza un om atent poate pune frana chiar daca sare cineva in fatza masinii. problema e ca nu se respecta legile referitoare la viteza, ca e mai important sa ambalazi motorul si sa mergi cu 100 km/h in oras decat sa circuli prudent, cu respect fatza de viata ta si a altora.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube