Mult-iubita trupă U2 pregătește o nouă crimă muzicală, că n-au o scuză să facă un turneu mondial în care să cânte piesele alea bune din anii 80 și 90. Bieții de ei, sunt convins că lumea le mai spune că trebuiau să se oprească la Pop, ei o țin langa cu albume strofocate.
Am dat o raită prin foldere (v-am mai spus, muzica se ține pe suportul propriu, nu în cloud, nu la abonament), Sabbath s-au oprit în 1978 (deși piese bune au mai fost și după), Purple în 1993, Fleetwood in 1977, Metallica in 1991…
ps: mi-am adus aminte că aveam Pop, Zooropa și Achtung Baby pe CD. ce vremuri.
Stii o sursa buna de pir… ahem… facut rost de muzica bulk? Sa stau sa vanez melodii una cate una sau sa sa fac rip de pe youtube nu ma incanta.
Pentru posteritate, cum zice Vali, pentru ca pentru day to day exista Spotify/Youtube.
itunes. click click download.
dc++
e un golf in care stau piratii si daca ii intrebi de ‘discography’ gasesti cateva zeci de pagini.
soundpark
Soulseek
mai exista dc++?
Heaven and Hell (1980) este cel mai bun album Sabbath. „All killer no filler” cum se zice in industrie. Daca vrei poti zice ca Sabbath s-a dus in jos dupa albumele cu Dio (deci incepand cu 1983).
Garm, eu ti-am dat un minus pentru ‘s-a dus in jos’. Nu s-a dus nimic in jos, trupa a evoluat si fara Ozzy sau Dio. Albumele cu Tony Martin sunt exact la fel de misto ca celelalte, difera doar productia si, desigur, vocea, care este exceptionala si perfect potrivita perioadei. Headless Cross, Tyr si celelalte sunt albume extraordinare, personal le ascult cel putin la fel de des precum primele 4 albume.
Pentru mine, Tony Martin este cel mai bun vocalist Black Sabbath, pe locul 2 fiind Dio.
As vrea sa-l aud pe Ozzy cantand piese din perioada Dio sau Tony Martin…
@Dorel – OK. Daca mi-ai dat minus, atunci o sa mai dau o sansa albumelor respective
@Calin – nici o sansa! Si Dio si Ozzy au fost mult prea mandrii sa cante din piesele lui Tony Martin. Iar in ultima perioada BS, si Ozzy si Dio erau si mai mandrii sa-si cante unii altora piesele…
La fel de bulangiu – la propriu – este Rob Halford care nu vrea nici violat sa bage din cele 2 albume cu Ripper Owens
Remember when…iphone 5 sau 6, parca, venea cu ultimul lor album pre-loaded? It was that good.
da, au fost niște reacții beton atunci.
Bono era bun prieten cu Jobs, probabil de aia, ca au ramas in relatii bune si dupa ce-a venit Tim la conducere. Mi se pare ca si RED are legatura cu Bono.
’91? Mie mi-a placut St. Anger.
Mie imi plac doar Load si Reload, restul sunt zgomot sau atat de siropoase ca dau diabet.
Labele astea triste inca mai canta ? Melodiile lor proprii au aceleasi note melodice care se repeta la greu. Alea preluate de la altii au reusit din 3 minute sa le faca de 20 de minute si sa futa complet.
Zooropa aveam pe caseta Rockarolla
Parerea mea este ca, atata timp cat nu se produc albumele in format fizic ca sa polueze inutil, ba din contra, se mai platesc si niste salarii/taxe in industrie cu ocazia asta, trebuie lasati sa produca ce/cat doresc. Nu consuma inutil plastic sau maculatura, doar ocupa niste GB pe internet, dar probabil mai putini decat cele 7 miliarde de poze/filmari facute de amatori pe la concerte. Nu incurca pe nimeni la nimic.. Nu sunt bune/destul de bune, nu vor fi ascultate, dar POATE iese vreo capodopera, who knows?
Pe de alta parte, daca nu s-ar inghesui lumea la concerte, ar avea o amprenta de carbon inutila, dar daca se duc, ajuta si asta la economie pe cate undeva, i guess.
Am amprenta de carbon cat Bono ,U2 si un stadion la un loc.
Semnat: Ghio cu ștrafu’ dupa ce trage șocu’ la tractor.
Asta-i viata de artist. Foarte putini pot trai doar din redvedente.
In primul rand daca dispari complet de pe scena, lumea uita de tine dupa un timp.
In al doilea rand multi artisti faimosi se intind mai mult decat le permite plapuma.
Asa ca ocazional mai ai nevoie de un album mai mult sau mai putin la hoha, mai un turneu, mai o aparitie pe la concerte. Asa mai vinzi niste autografe, niste tricouri, un NFT etc.
Si Mozart la apogeul carierei tot era chemat sa-si cante piesele in fata nobilimii si sa compuna la comision.
Dragi cititori cu vârsta maximă de 25 de ani, perioada cea mai creativă a vieții e undeva între 20-40 de ani. Din aceasta perioadă te poți hrăni tot restul vieții. Aveți grijă și n-o irosiți.
Gheorghe Gheorghiu zicea într-un interviu la EuropaFM, că este chemat doar pentru acea piesă. Piesă lansată când avea aproape 40 de ani.
Mădălina Manole a zis că nu merită de trăit după 40.
Dacă mai trăia Kurt Cobain, tot pentru Smells Like Teen Spirit ne duceam la concerte.
Apropo de muzica:azi mi-am cumparat o orga sau clape cum ii mai zice. Am compus si inregistrat deja 4 melodii. Eu care nu am cantat niciodata la vreun instrument. Daca stiam ca e asa de relaxant, ma apucam la 18 ani. Acum eram departe. Nici la 34 nu e prea tarziu. Urmeaza sa invat niste melodii si ii dau sa mearga. Recomand si voua sa va cumparati un instrument. Eu eram indecis intre vioara, chitara si pian.
Exacty de la „Pop” asta a fost business modelu’ lor: album + concerte. Banii si-i scot din concerte, nu din album, care – cum zici si tu – e un pretext.
U2 au inteles ca nu se mai fac bani din vanzari de mp3-uri, asa ca baga 1an-2 de munca la tour, 2-3 pauza si repeat.
Concertele sunt super, dar muzica tot aia din ’80. Ca dupa „Achtung Baby” n-au mai scos nimic genial. Dar lumea se duce sa cante „One” cu ei si sa vada explozia de lumini de la „Where the Streets Have No Name”.
Zicea cineva ca toate melodiile suna la fel. Doh. E valabil la toate trupele. De la primele acorduri le recunosti si tocmai d-aia sunt asa de tari (toti, nu U2), ca au sound-ul lor, unic. Si d-aia te si duci la concert.
Si daca vrei sa critici, „Pop” e cel mai neascultabil album U2. Exact ala in care au incercat altceva. Au inteles rapid si au revenit la baza.
Cum „s-a oprit” Metallica în ’91?
Au mai scos patru albume după aia.
Deși și lor li s-a zis să se oprească.
Un singur cuvint: Bandcamp. Bine, si sint 100% de acord cu strategia colectiei offline.
Mike Patton, therefore your argument is invalid.