Cum se rezolvă problemele de pe Valea Oltului

Toată lumea cu o urmă de minte evită Valea Oltului din același motiv: face unul un accident, mașinile nu se pot trage pe marginea drumului, rămân pe șosea, se oprește traficul. Și e așa de 30 de ani.

Mă uitam la accidentul ăsta și mi-a venit ideea salvatoare: despărțitoare de beton. Pe toate zonele periculoase. Nu mai poți depăși, nu mai poți fi amuzant, nu mai poți face accident frontal. Simplu și elegant.

Atât de simplu e să scapi de o bătaie de cap. Și să salvezi niște vieți. Și timp. Și bani.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

106 comentarii

  1. NOU
    #1

    Au pus deja separatoare pe anumite zone, de acum cativa ani (intre Dealul Negru si Ramnicu Valcea).

    Dar da, intre Sibiu si Calimanesti e horror, niciodata nu voi intelege obsesia romanilor de a depasi, cu exceptia situatiilor in care cel din fata merge extraordinar de incet.

    00
    • Tocmai ai inteles obsesia de a depasi. Cel din fata merge incet. Acum, depinde de ce are fiecare intre urechi, poti fi Geani care considera ca tigaia lui nu poate ramane in spatele altei masini, si vrea sa depaseasca oricum, sau poti fi un om care depaseste cand si daca poate, fara sa ajunga la plimbari cu girofar…

      00
    • Eu sunt unul care depaseste obsesiv cand e un bou in capatul coloanei sa nu fac cu inca 2 ore in plus pana acasa. Prefer oricand sa am un tir in fata sau un autocar ( sa le dea Dumnezeu sanatate, mai ales daca au autocar competent) si sa merg in spatele lor linistit decat sa stau dupa un handicapat ce merge cu maxim 65-70 tot drumul. Din cauza asta se fac depasiri multe, din cauza momâilor. Si nu poti sa depasesti toata coloana odata, ci pe rand.

      00
    • NOU
      #4

      @Miau esti doar un muist si jumatate, fiindca tu nu ai de unde sa vezi capatul coloanei ca sa stii ca e unul care merge foarte incet. Deci iti bp in gura tuturor care se taraie de nevoie in coloana, fiindca te crezi mai smecher. Asta e tot.

      00
    • Miau este candidatul perfect pentru știrile pro TV de la ora 5.

      00
    • Domnul Ciuma,
      Daca ai 5-6 masini/ tiruri in fata vezi cine tine coloana. Pe valea oltului nu poti sa depsesti in multe cazuri nici 2 masini deodata. Doar daca vrei sa mori sau sa omori pe altcineva poti sa risti… Depasesti treptat. Mai usor cu limbajul, ca oricum va umplu toti tiristii frigiderul, celor ce isi tarasc basina cu 60km/h.

      00
    • NOU
      #7

      Miau, e demonstrat matematic ca chiar daca depasesti pe absolut toata lumea, timpul castigat e ceva de genul 10 minute la fiecare suta de kilometri parcursi cu o viteza medie de 70 de km/h.

      Daca pentru tine aia care merg cu 70 sunt momâi, nu cred ca mai e ceva de spus.

      Personal, pe nationale de genul vaii Oltului sau Prahovei, daca pot merge in coloana cu 70 la ora, e o placere si o relaxare.

      Nu stiu unde se grabesc ghertzoii ca tine, si orice explicatie ai oferi, e una proasta, din punctul meu de vedere.

      Macar daca v-ar lovi tirul si ati fi doar voi afectati, dar uneori, din fata nu vine un tir, ci cineva care circula regulamentar cu o masina mica, si moare nevinovat, pentru ca se grabeste Miau sa o futa pe ma-sa.

      00
    • Bart,
      Parerea mea este ca ghertoi esti tu si cei care o freaca aiurea pe sosea. Daca aveam o autostrada, in afara de valea oltului era valida treaba cu peosajele, dar daca ala e singurul drum de pe o raza considerabila e cam un drum de tranzit. Nu stiu de ce tot injurati, ori sunteti frustrati ori sunteti cei care merg sa vada peisajele vaii oltului, nu sa o tranziteze si cei care considera ca maca merg pe autostrada cu 130 lipiti pe banda 2 nu mai are nimeni dreptul sa va depaseasca ca voi mergeti legal.
      Eu nu iti doresc sa te loveasca tirul, ci drumuri bune!

      00
    • NOU
      #9

      @Miau ai dat-o la intors acum, de fapt depasesti obsesiv doar cand e o coloana mica. Atunci de ce mai depasesti obsesiv? Eu incerc sa nu depasesc pe linie continua de exemplu, si crede-ma ca am masina cu care sa fac si depasiri din scurt ( dinaia de cocalar). Dar cand e o coloana kilometrica, de iti arata pe Waze ca ai intarziere de minim 10 minute, ce rost are? Ieri aproape de Campulung Moldovenesc, era o coada de genul si am vazut cel putin 2 Miau-Miau care se credeau mai destepti, de parca noi restul stateam de prosti in coloana. Si de fiecare data cand Miau-Miau voia sa reintre in coloana, trebuie sa puna unul frana si apoi tot pe rand puneam frana. In loc sa mergem mai incet, dar sa mergem toti constant, venea cate un Miau-Miau intr-o depasire obsesiva si ne f meciul tuturor. PS: ciudat cum toti nesimtitii sunt ofensati de limbaj.

      00
    • Aș mai adăuga o chestie: dacă vezi capătul coloanei (adică ai 2-3-5 mașini în față), te poți gândi la depășire într-un interval de timp anume. Dacă nu vezi capătul coloanei, stai blând până-ți vine rândul, pentru că altfel doar provoci efectul de acordeon în coloană. Adică depășești 1-2 mașini, te bagi cu forța înapoi în coloană, ăia frânează mai mult decât trebuie și se propagă efectul de-a lungul coloanei.

      10
    • @ciuma
      Intr-o tara normala 5-6 masini chiar e depasire obsesiva. Pe nicaieri prin europa pe unde am condus nu erau momâi, poate prin italia era cam ca la noi. In rest unde era limita se mergea cu atat. Nu era nimeni, nici-un sofer care dorea sa priveasca muntii sau privelistea, ca noi ca soferi nu avem voie sa admiram nimic. Chiar si in norvegia unde erau limite f mici (in comparatie cu balcanii sau nemtia) nu statea nimeni sa o lalaie, chiar si aia batranii mereau bine ( bine… erau de ai locului). Si eu sunt adeptul mersului constant, am mentionat de tiruri si autocare. Dar cand e unu de vrea sa priveasca fauna si flora si sa mearga cu 70 in zona de 90 sau 100, e o problema.

      00
    • NOU
      #12

      Miau, nu exista zone de 90-100 pe Valea Oltului, exceptand cativa kilometri in zona Caineni – Boita, dar si acolo au dublat drumul pe sistem 2+1, deci oricum nu ai fi stat in coloana.

      As I was saying, ghertzoi.

      00
    • Menutzilor, Barta are o parere si nu o veti schimba pentru ca el stie ca e demonstrat matematic.

      S-a pus cu curu in drum si merge cu placere cu 70 ca asa vrea pula lui.

      Il depasesti, esti ghertoi.
      Vrei sa mergi mai repede ca el? Ghertoi.
      Nu esti in asentimenul lui, ghertoi.

      Aceasta autoritate absoluta a Vaii Oltului, sustinut de matematica, s-a pronuntat.
      Cazul e inchis.

      00
    • In mai toate drumurile din zona montana ambuteiajele/coloanele apar din cauza cantitatii prea mari de masini pe acel sector de drum combinata cu o viteza scazuta din varii motive. Indiferent de drum ca e DN1, ca e Valea Oltului asa incep absolut toate problemele.
      La numarul masinilor nu ma pronunt intrucat este un lucru dovedit ca daca toata Romania pleaca la munte in acelasi timp indubitabil o sa mergi bara la bara. Problema apare la viteza scazuta cauzata de oameni ce sunt constienti de asta. Viteza scazuta inseamna sa mergi cu cel putin 20 km in minus fata de limita pe acel drum asta desi nu ai vreun motiv real s-o faci alta decat propria ta dorinta pe zone unde nu te poate depasi usor cineva. Cam de aici pleaca problemele si frustrarile multora intrucat diferentele astea pe distante lungi se pot traduce in intarzieri considerabile sau riscuri inutile asumate.

      00
    • eu sunt depasit de toata lumea in timp ce merg cu 110 pe DJ. Cand ies de la bloc, merg pe o strada de 1km unde sunt depozite, firme, benzile sunt late de 5 m, in mare parte drept. Merg constant cu 60, in capat e semafor, tot timpul sunt depasit, chiar si la 200m de semafor care e rosu.

      Cred ca e instinct animalic, nu cred ca e o actiune rationala.

      00
    • @Miau, viteza de 90-100 km e cea maxima, nu recomandata. Daca eu, din varii morive, merg cu 70-75km/h, nu comit o ilegalitate. Pe Valea Oltului m-as da la o parte, dar n-am cum. Deci nu ramane decat sa depasesti cand poti, sa iti iei toate masurile de siguranta cand o faci si sa lasi nervii deoparte, ca te imbolnavesti degeaba.

      00
    • @Miau, am și eu o curiozitate fiindcă mă încadrez la condusul de momâie (adică merg cu 70-80): cam pe la ce viteze ar trebui să merg ca să nu mai țin traficul pe loc? 100+ în drum drept? 90+ în curbe? 80+ în localitate?

      00
    • Întrebare pentru cei care trebuie să pună frână atunci când face altcineva depășire și vrea „să se bage înapoi în coloană”: voi cam ce distanță țineți față de mașina din față? Așa mică încât nu are loc Giani să se replieze după ce vă depășește? Dacă da, în locul vostru nu i-aș judeca pe alții în trafic. :D

      00
    • @miau – te-ai gandit vre-o secunda ca poate coloana aia vrea si ea sa dapseasca momâia care merge cu 70? Si ca depasirele tale obsesive nu sunt decat frustrari de prostalan parasutat intr-o masina, poate mai potenta intelectual decat posesorul?
      Baaa deci mor, ajungi coloana de 5-10 masini te asezi frumos in spate si astepti ca lumea sa scape de „momâie” civilizat, rand pe rand dupa cum le vine randul si la un moment dat apare labagiul sef, chielea pulii, avortonul supravietuitor care cum ajunge in spatele tau e deja jumate’ pe contrasens si ia obsesiv coloana la depasit de parca restul il asteptau pe el…

      00
    • @Ciuby- Poti sa imi spui de ce trebuie eu sa pun frana si sa permit celui ce ma depaseste sa intre in coloana? Unde anume scrie asta in codul rutier? Stiu ca nu am voie sa accelerez, sunt de acord aici insa de ce trebuie sa pun frana?

      00
    • a vorbit si Ciuby, ca e si el om. om care poate merge doar cu elicopterul.
      Draga Ciuby, la nivelul pamantului, daca lasi o distanta arhisuficienta pt franare fata de cel din fata, in 5 secunde este ocupat acel spatiu de Miau-Miau. si sunt multi miau-miau care vin din spate, se alimenteaza des.
      Deci nu se poate, qed etc etc

      00
    • @Bigbear, deci din punctul tău de vedere este OK să mergi lipit de mașina din fața ta, astfel încât Ginani să nu te poată depăși? Repet, dacă e nevoie să pui frână, atunci nu ai lăsat suficient loc între tine și mașina din față. Ce să zic, condu cum vrei, e problema ta…

      @Marius, mergem pe aceleași drumuri, nu pot să spun că nu ai dreptate, dar în situația descrisă de tine nu e nevoie de frână, poți ajusta distanța dintre tine și Miaumiau care s-a băgat ca bulachele fără să te înfigi în pedala din mijloc (bănuiesc că ai manuală, ca să simți mașina, nu?).

      @Ăștia de ați dat minusuri: sunteți șoferi de București? Vă înfigeți în frână înainte de orice curbă? Experiența de pasager la voi în mașină e ca un „dans” de hip-hop în care dai din cap fără să vrei? Învățați să conduceți, boșilor! :))

      Și, ca să nu fiu înțeles greșit, trebuie să fii cretin să te apuci să depășești coloana de 50 de mașini pe Valea Oltului în aglomerație, tot acolo ajungi în tot același timp, dar argumentele de genul „depășește Giani și mă face pe mine să pun frână” nu sunt valabile, nu ar trebui să fie nevoie de așa ceva. Românii au boala să stea lipiți de cei din fața lor, deci nu mă miră…

      00
    • Deci eu merg cu 90, vine Miau și se baga in fața mea. Sunt nevoit să reduc viteza, iar cei din spate sunt obligați să facă la fel. Apoi vine Ciuby și poveste el pe bloguri cum conducea el ca un șofer profesionist și a dat numai de prosti care mergeau încet ori frânau că retarzii. Nu era mai bine daca Miau își luă elicopter și nu mai era nevoie să conducă că un retard?

      00
    • @Mar, văd că e greu să pricepi, deci încerc mai pe înțelesul tău:

      Partea 1: Vine Giani din spate cu viteză și te depășește în condițiile în care se merge în coloană de multe mașini. E retardat, suntem de acord.

      Partea 2: Atunci când depășește tu ești situat în așa fel în trafic încât trebuie să frânezi ca să poată Giani să intre înapoi în coloană. Giani e în continuare retardat, da? (Partea 1, vezi mai sus) Ei bine, PLOT TWIST, și tu ești retardat că mergi lipit de ăla din fața ta.

      Ce pare că vă scapă unora de p-aici este următoarea fază: dacă un alt participant la trafic e cretin, atunci nu înseamnă că automat doar el e cretin și gata. :))

      Înțelegi? :)

      00
    • Mar, eu am impresia ca cititi si procesati doar ce vreti voi.
      Au comentat toti, ba ca sunt gica vitezomanul, ba ca as depasi 50 de masini deodata, ba ca ma bag ca taranul si ma repliez fortat si toti fac accident ca franeaza ei… Pana acum nu am facut magarii dastea, doar am depasit mai multe masini ca sa depasesc un melc. Unde am avut loc si timp ca nu sunt inconsient.
      Ideea era ca daca se merge constant cu viteza decenta (pentru mine,in conditile actiale, cum am zis si mai sus ar fi viteza tirurilor/autocare, chiar daca se depaseste viteza in localitati, ca e legala sau nu viteza e partea a doua ca nu avem autostrada si daca am merge toti legal am face mult mai mult pe drum) nu ar fi o problema. Dar mai sunt unii de vor ei sa fie cetateni si conduc sub limita, unii depasesc, unii stau lipiti de cel din fata, unii franeaza brusc chiar daca nu e necesar…
      Probabil cei care injura pe aici sunt niste frustrati si cei din categoria care merg pe autostrada pe b2/3 cu 130(viteza legala) si nu vor sa se dea pe dreapta, ca ei merg legal si trebuie sa stea lipiti pe banda superioara, cei ce merg tare in oras si pe autostrada merg la consum, cei ce atunci cand vad o masina de politie franeaza brusc fara motiv, doar ca au vazut-o, etc.
      Daca am fi asa rai si cu cei ce trebuie sa ne construiasca autostrazi ar fi mai bine.
      Drumuri bune tuturor!

      00
    • nici daca dadea anunt de angajare nu gasea un prostalau ca miaumiau, care sa demonstreze articolul…

    • @Ciubi, ” văd că e greu să pricepi, deci încerc mai pe înțelesul tău: ”

      daca eu pastrez o distanta de siguranta X fata de masina din fata (fie X ala 10 metri, 15 metri, 25 de metri, pune tu un numar acolo), cand cineva ma depaseste si intra din scurt in fata mea, eu VOI FI NEVOIT sa franez, ca sa imi refac distanta aia de siguranta … deci nu e vorba de mers „lipit de ăla din fața ta”, e vorba pur si simplu ca idiotii care depasesc asa la mustata obliga pe cei pe care ii depasesc sa franeze, in 99% din cazuri.

      00
    • @Sebastian, distanța aia față de Giani se poate reface și fără să te înfigi în frână :)) Da, distanțele se schimbă, trebuie să adaptezi și tu puțin, dar prea vă comportați de parcă orice manevră faceți în trafic e „pă reflex”, las-o dreaq…

      Dacă ar fi după cum descrieți voi p-aici nu s-ar mai face nicio depășire niciodată, că dacă se trezesc doi-trei băieți să meargă unul după altul s-a terminat, că orice depășire va fi „la mustață” sau trebuie timp/loc să treci de X mașini odată. Să vă dea Mnezo un grup de „relaxați” care merg cu 70 pe DN-ul cât de cât aglomerat la distanță mică unii de alții, să vă văd cum procedați. :))

      Până la urmă voi îl muiți pe Miau degeaba, că atâta timp cât respectă legislația rutieră poate să depășească, nu?

      00
    • @Ciuby – hai sa nu introducem noi elemente noi in discutie de amuzament, dat? Eu conduc pe sosea, la 1 metru sau 10 metri de cel din fata mea, este irelavanta distanta aia. Imi este indiferent de Giani care e in spatele meu sau la 3 masini in spatele meu si el nu suporta asta, e dreptul lui sa intre in depasire daca semnele si drumul ii permit asta, intrebarea mea era de ce trebuie sa franez eu ca sa ii permit lui sa intre in coloana?

      Tu imi spui ca ar trebui sa las loc intre mine si cel din fata in caz ca exista Giani si el vrea sa ma depaseasca, nu ca daca nu este loc Giani nu ar trebui sa depaseasca? Si daca eu merg cu 80 pe limita de 70, la 5 metri de masina din fata – de ce trebuie sa incetinesc eu, sa calc frana ca sa se intoarca el pe banda? Credeam ca in lege scrie foarte clar ca Giani are datoria sa nu ma incurce pe mine in timp ce eu nu accelerez, nu ca eu trebuie sa franez ca sa aiba el loc sa revina.

      00
    • @Bigbear, după cum spuneam, tu condu așa cum vrei/poți, e fix problema ta, dar felul în care gândești arată destul de puțină prevenție și destul de mult tupeu de „legea zice”. Până la urmă faptul că tu trebuie să nu îl încurci pe cel care te depășește se poate interpreta și ca „lasă suficient loc între tine și ăla din fața ta pentru repliere”, ce spui tu este „mă doare-n cot de ceilalți, să depășească 2-3-5 mașini dacă-i ține”, ceea ce e aberant, iar gândirea de genul ăsta se vede în statisticile de accidente/morți/răniți pe care le avem.

      00
    • Da ma ciuby, la teorii pe bloguri toti suntem buni. In practica, nu se poate ce zici tu acolo.
      Si asta, daca ai masina si conduci (traiti-ar automata!), o stii si tu.
      Asa ca nu ne mai plictisi pe aici cu filosofie gratis.
      Nu poti sa nu franezi cand se baga miau-miau in fata ta cand depaseste din coloana. Franezi ori:
      1. Tare (cand mergi lipit -urat, da!!)
      2. Incet (cand ai 8-10 m de cel din fata). Nu poti avea mai mult de atat, pentru ca spatiul se ocupa repede de alte masini ce te depasesc. parca as explica ca soarele e cald, aici.

      Problema cu nr 2 e ca in spatele tau, unii vor frana mai tare decat tine ( efectul de acordeon – nu sunt sigur ca asa ii zice de fapt )

      Concluzia si morala e ca e de porc sa depasesti, cand se merge in coloana. A, daca esti prima masina in spatele celei care merge incet si ai pe unde sa o faci, atunci da, calc-o!

      00
    • NOU
      #32

      Apropo de franat ca sa il lasi pe cel care depaseste coloana sa revina pe banda, in fata ta.

      Eu fac asta tot timpul (il las sa revina), cu injuraturi, cu scrasnait din dinti, dar o fac.

      Din doua motive:

      1. Daca vine cineva din fata, il omoara si chiar daca e un bou, nu vreau sa fie un bou pe care sa il am pe constiinta.

      2. Corolar la 1. – e foarte posibil ca daca exista un impact frontal, sa il proiecteze pe bou fix in mine, si atunci victimele ar fi un bou (el) si un prost (eu).

      Prefer sa mai traiesc o zi in care sa il injur pe Miau aici, decat sa scrie altii despre noi la timpul trecut.

      00
    • Bigbear, cineva care circula cu 80 km/h la 5m de masina din fata nu este efectiv in masura sa comenteze ceva de Giani, fiind cel putin la fel de imbecil.

      Ca idee, regula de 2 secunde presupune ca la 80 km/h distanta de siguranta sa fie de minim 45m. In tarile cu apa ceva mai calda, se foloseste regula celor 50% din viteza, adica in cazul de fata 40m. Or, daca cineva pastreaza 40-45m la 80 km/h si vine Giani si se baga in fata, e suficient sa ia cateva secunde piciorul din gaz. Asta in cel mai rau caz, ca in practica nu e nevoie sa faci nimic.

      Dar romanul nu stie cu pastrarea distantei, cum nu stie nici cu asigurarea la schimbarea directiei de mers si nici cu replierea pe prima banda pe autostrada. Ca daca singura problema o reprezenta Giani disperatul, traficul nu era mizeria care e.

      Ps. Marius, ambele probleme (franatul cand se baga Giani si efectul de acordeon) se intampla pentru ca distanta fata de cel din fata e insuficienta. Sigur, poti gasi toate justificarile de pe lume, asa cum fac probabil toti soferii romani care circula lipiti de cel din fata, dar asta nu scuza cu nimic comportamentul.

      00
    • @Ciuby – hai sa inversam putin situatia – tu esti in spatele meu, vine Giani si ma depaseste (ca nu e o problema sa depasesti 2 masini o data, da?), eu il vad in lateral, mi se pare riscanta situatia si apas brusc frana in fata ta, tu cum te simti in cazul asta? Si daca in locul tau este un sofer care nu e asa experimentat, care crezi ca sunt sansele sa se sperie si sa traga de volan sau la randul lui sa puna frana si mai tare si sa pornim o reactie in lant? In cazul asta eu conduc preventiv sau nu? Gandeste-te ca Ion e in spatele meu si considera ca Giani se poate incadra, eu cred ca nu si ii pun brusc frana in nas, cum arata asta?

      @Stefan – doar dadeam niste cifre, daca vrei sa discutam tehnic atunci explica-mi un lucru – eu am aia 40 de metri fata de masina din fata si vine Giani si se baga intre noi, la 20 de metri de mine – asta nu ar trebui sa fie ilegal, nu ma incurca pe mine, nu creste riscul de accident? Ca nu e decizia mea sa am doar 20 de metri brusc si nici un accident, e o manevra intentionata.

      Apropos de depasiri, explica-mi un lucru – daca limita pe drum e de 70 si eu merg cu 70, Giani are sau nu dreptul sa ma depaseasca, legal, prin asta depasind limita de viteza?

      00
    • Noi nu suntem conducători auto ci piloți de curse,deci nu de deplasăm din punctul A în punctul B , ci concurăm cu ceilalți „piloți”. Mai pune la socoteală și faptul că poliția stă mai mult la cafele prin benzinării decât pe stradă.

      00
    • @Miau hai sa lamurim o treaba. Suntem de acord ca blogul acesta este totusi un loc vizitat de oameni cu ceva minim de educatie, care stiu ce este apa calda si inteleg cat de cat cum functioneaza lumea din jur. Deci este format, majoritar din oameni ok, majoritate care a votat in mod covarsitor(91%-9%/thumbs down /up votes) ca ceea ce ai scris sunt aberatii idioate…iar tu inca ai tupeul sa sustii prostiile alea…ghici ce spune asta despre tine?
      P.S. Hint: esti un animal fara creier care nu va intelege ce ii vor explica ceilalti, din pacate tocmai idiotii ca tine(probabil esti votant de PSD sau AUR) sunt foarte vocali .

      00
    • Cei ca @Miau nu realizeaza ca de fapt ei sunt cauza accidentelor de pe sosele.

      Accidentele nu se fac pentru ca ar fi tara plina de schizofrenici care merg cu 300 la ora pe contrasens … se fac din cauza astora carora le scade gradul daca merg 10 minute cu 10 km/h sub limita legala.

      Bineinteles, fiecare @Miau are impresia ca el nu face parte din problema, cand vorbeste la sprit despre nebunii de pe sosele. Ca el e diferit, el se pricepe, el se baga doar cand trebuie, el stie ce face. Pana cand, dupa 20 de ani de mers asa, te ajunge din urma legea probabilitatilor si … Buf … luandu-i si pe altii cu tine!

      Soselele sunt ca sa ajungi din punctul A in punctul B, nu sunt pentru Schumacheri ratati. Duceti-va in plm pe circuit daca sunteti asa priceputi. Ah … de fapt nu sunteti.

      00
    • Ba @miau, eu merg cu viteza legala si cateodata sub (mai ales prin zone de munte) pentru ca am copil in spate. Deci, poti sa-mi sugi pula si tu si vitejii astia care intrati ca prostii in tiruri in depasire

      00
    • NOU
      #39

      Nu inteleg ce atata vorba lunga. Se stie de cand lumea ca fiecare expert din asta ca Miau are tirul lui. Altii sunt mai creativi copaci, cap de pod, tren etc. Selectia naturala lucreaza. Oricum in ultima saptamana am facut valea Oltului de vreo 4 ori si e plin de distrusi pe sosele care cauta tiruri cu disperare.

      00
    • hai coaie că e stupid să mergi mai puțin decât viteza legală, știind că toată lumea merge cu viteza aia și inevitabil creezi haos și pericole inutile, nu toată lumea are o justificare că are mașina încărcată sau îi este puțin răuț. Efectiv pierzi vremea de pomană mergând ca o băbuță, când ai drumul liber în față și toată viziblitatea de pe lume. Dacă urmează gen o curbă fără viziblitate, iei piciorul de pe accelerație în prealabil, frânezi doar dacă simți nevoia, iei curba, treci de pericol apoi te urci iar pe gaz. Nu e nevoie să menții constant 70 ca să fii safe

      00
  2. despartitoarele de beton sunt o solutie numai si numai daca acel tronson de drum are minimum latimea unei bezi si jumatate altfel ingustezi si mai mult ceva ce deja este ingust … a se vedea portiune de dupa Valcea spre Sibiu unde acum mai bine de 10 ani au inventat acele „insule” in mijlocul drumului care sunt catastrofale sau celebra „banda rosie cu bordura” de la Cluj de pe Feleac care este de o prostie inimaginabila!

    00
  3. Geometria drumului (lățimea lui, mai exact) nu prea permite așa ceva peste tot.
    Unde s-au instalat, a fost cu derogare de la niște standarde de siguranță.

    00
  4. Sau separatoare de sens de alea mai moderne, daca tin minte sunt montate deja intre Bucuresti si Urziceni pe anumite portiuni; sau mai nou intre Iasi si Pascani pe o portiune unde au fost niste accidente groaznice.

    00
  5. Trebuie sa imi schimb buletinul, nu ca as avea nevoie dar ar fi mai practic decat pașaportul uneori, faza e ca imi trebuie o gramada de hartii ca sa nimic, unde fac o petitie sa le dau plasticul vechi sa primesc unul nou? Zici ca traim in era dinaintea calculatoarelor. Cum fac sa schimb legea, idei? Cum faci sa schimbi ceva in tara asta in bine fara sa intri la categoria terorist?

    00
    • Hai sa nu mai fim paneselute ofilite si sa ne plangem de chestii care inca functioneaza rezonabil. Nu ai nevoie de „zeci” de acte, ci doar de 2-3 care mi se pare destul de esential sa stii unde le ai:
      – certificat de nastere
      – certificat de casatorie/divort (daca e cazul)
      – act de proprietate/contact chirie/extras de carte funciara (ultimul il scoti online cu 20 lei si 5 min)

      Ok, mai ai nevoie si de astea 3:
      – buletin vechi – presupun ca il ai deja
      – taxa – se achita online
      – cererea/formularul – se ia de la ghiseu si se completeaza acolo

      As mai mentiona ca majoritatea localitatilor au si sistem de programari online, dar daca ti-e greu sa cauti 3 hartii care ar trebui sa le ai in casa, probabil e un efort prea mare.

      00
    • NOU
      #49

      mie mi-au cerut in Iasi, cand am vrut sa schimb buletinul expiurat, copie dupa buletinul vechi. intelegi? autoritatea care avea toate datele mele si care mi-a emis buletinul precedent, mi-a cerut o copie dupa el. asta e nivelul.

      00
    • @tinky in afară situațiilor în care ți-ai schimbat adresa sau statutul marital imbecilii de la evidența pulimii au deja toate actele respective pentru că ei le-au emis ultima oară.
      Sigurul lucru care le lipsește e o nouă poză.
      Iar când ți-ai schimbat adresa ar trebui să fie suficient un act care dovedește asta – cum ar fi contract de utilități (ca in țările cu apă caldă).

      Asta fără să începem discuția despre necesitatea statului comunistoid de a avea adresa pe ID.

      00
    • @tinky, la ce am nevoie de certificat de nastere? sau de fapt orice alt act, la ce dracu ai nevoie? asta e doar justificarea incompetentei lor prin a arunca problema pe tine, stat abuziv.
      anu 2022, ai camere care iti vad si erectia prin pantaloni dar se pare ca tehnologia nu-i destul de avansata pentru anul 1979 in care se afla de fapt romania.
      plus la ce imi raspunzi ca ‘snowflake’ pansereala, ce plm, ma cunosti personal? nu e vorba de asa ceva, e vorba de mentalitate, de asta am aruncat comentariul asta aici, mentalitatea romanului dar si a statului roman creeaza probleme inutile,
      wake up its 2022!

      00
    • aprob acest mesaj al lui NIX si partikip. problema e la statul milițienesc cu cap de dosar cu șină. și nu cred ca scapam de milițieni prea curand, astia fac legile si propunerile in domeniul buletinelor. ei au actele tale, dar sunt intr-un dosar aruncat in depozit prin beci. deci nu le au la indemana, sau le-au pus deja pe foc, ca vine o iarna grea.
      panseluta ofilita e tinkerbel si prietenii lui care isi fac icoana din certificatul de nastere in original. ne-am nascut ba, la ce kkt iti mai trebuie hartia aia, te mai nasti odata?

      00
    • Da, si mie mi se pare o mizerie asta cu certificatul de nastere, dar avem atat de multe probleme birocratice mult mai mari de rezolvat intai incat nu as incepe cu un proces care e oarecum functional.

      00
    • Eu acum doi ani m-am inscris la a doua facultate … am avut de completat ZECI de pagini (din fericire s-a putut online). Bineinteles toate actele, cererile si certificatele uzuale, adeverinte medicale, diplomele de bac / licenta cu toate anexele, initialele parintilor, etc, dar si lucruri precum „numarul de inregistrare al foii matricole din liceu” (WTF????), adresa fostei facultati sau adeverinta de la fosta facultate cum ca am fost student acolo, care se elibereaza in TREIZECI DE ZILE si costa 200 de lei. Plus alte lucruri pe care le-am uitat.

      M-am pregatit mai mult pentru inscriere decat pentru examen.

      00
  6. sau o zi sens unic într-o parte, o zi invers

    00
    • Corect, și-n uichend sens unic în ambele părți…asta-i singura soluție.

      00
    • In weekend trebuie valea oltului sens unic spre sibiu si valea prahovei sens unic spre bucuresti si gata, da’ tre’ sa gandesti putin.

      00
    • In zilele pare se merge pe Valea Oltului iar in zilele impare pe Valea Prahovei !

      00
    • Nu intelegeam de ce iau jos manute, dupa ca are inteles ca solutia nu este completa, trebuie si ca transfagarasanul si transalpina sa urmeze aceeasi logica.

      00
    • Hai ca esti tare Boris. Si daca vrea un ploiestean sa plece in weekend la Sinaia (cam 50 Km de la Ploiesti) face 300 Km ca sa o ia pe Valea Oltului, nu? Chiar ca trebuie sa gandesti putin.

      00
    • come on, aia cu sens unic e o glumă propusă de un stupid de la transporturi.

    • Alex, pai ii trebuie fix in weekend? intr-o directie oricum poa’ sa mearga, in cealalta asteapta zilele saptamanii. El ce vrea sa vina in sinaia si sa nu se cazeze nici o noapte? Da-l naibii de sarac, sa ia trenul atunci.

      00
  7. „Toată lumea cu o urmă de minte evită Valea Oltului”
    Eu care tot pe acolo ma duc de ani de zile :))
    Ba, da chiar, nu m-am gandit niciodata sa caut rute alternative ( SJ – OT )

    00
  8. La fel as face pe e85 in absolut toate curbele periculoase. Asa ingustezi inca putin drumul in acele portiuni si elimini de tot iluzia a „2 benzi” asa cum e in prezent. Daca s-ar vrea. Da nu ii pasa nimanui.

    00
    • Ideile exista, dar sunt f multi bossulici cu diverse ecusoane in parbriz (guvern, parlament, etc) care au nevoie sa nu li se ingradeasca dreptul constitutional de a fi muisti. Nu, nu ma refer la soferul lui Bode care a depasit coloana pe tot dealul negru, pana a ajuns sa dea cu fruntea in fordul alora. Ia ganditi-va unde ar mai fi mai coiosi toti astia, daca parapetul nu se da la o parte pt ei? Pai de-aia am murit la revolutie, sa stea toi onanistii in conditiile pe care ei le creeaza pt popor?

      00
    • Si astia sunt prezenti. Dar marea majoritate sunt taranei (pe drept) din localitati care au ei de mers 10km cu 150/h pana in satu vecin, dubitari sau masini ce dau impresia de putere (sorry vw&co). Iar dupa se mira ca se intalnesc toti la prima trecere de cale ferata sau intrare in localitate.

      00
    • @Robert, pe E85 problema principala este ca o singura banda nu este suficienta si autoritatile stiu asta.
      Cand mai vezi cate un Dorel de la Politie care vine la TV si spune ca acolo este o singura banda, poti sa incerci sa suni si sa intrebi cate amenzi s-au dat in ultima luna pentru soferii care circula pe acostament. O sa vezi ca raspunsul este „zero”.
      Tocmai pentru ca si cei din Politie stiu ca nu pot bloca principala artera rutiera dintre capitala si toata zona Moldovei.

      00
  9. Și când rămâne vreunul defect aștepți 3 ore până ajunge o macara să mute despărțitoarele de beton 🙂

    00
  10. Eu zic sa aplicam teoria aia buna cu taxa care sa descurajeze. Daca ar fi taxa 200 lei traversarea pe Valea Oltului n-ar mai fi asa aglomerat. Pai ori suntem hipsteri ori nu mai suntem!

    00
    • Haide sa punem taxe la orice. Vrei sa iesi din bloc, platesti 50 de lei taxa pentru trotuar.
      Si asa, poate se reduce numarul celor care scot masina din parcare… fiindca te costa prea mult sa ajungi la ea.

      00
    • daca toti am avea acelasi venit ar fi o solutie, dar tu zici ca bogatanii au dreptul sa viziteze iar sarantocii sa stea acasa… penibil. Solutia trebuie sa fie una echitabila. cati bani se duc pe taxe si impozite? cati se duc pe drumuri din rovigneta si cat e prost administrata?. baga drumuri alternative sau mai late, solutii sunt, la fel si coruptie

      00
  11. Ati vazut ce e pe Transfagarasan vara asta, solutii ?
    1. Bariera si programare pe net pentru acces, numar limitat de vehicule pe zi/ore, cu bilet.
    2. Inchis pentru turisti cu autoturism, parcare mare jos, urcat cu autobuz sau cu cabina sau mai obraznic pe jos.

    Ar mai fi si altele ?

    00
    • Baga si asta sa pari destept „O tara dezvoltata nu este aceea in care saracii au masini. Este aceea in care bogatii folosesc transportul in comun” Cu drag

      00
    • @vectrapxi, ce inseamna parcare mare jos? Adica ma intereseaza unde anume ai face parcarea asta ca sa stiu cat am de mers pana la Bâlea Lac.

      In alta ordine de idei, Transfagarasanul este un obiectiv turistic care, la fel ca orice alt obiectiv, este aglomerat in perioada vacantelor de vara.

      00
    • Amenda, bataie, spart parbrize si luneta +caucicuri pentru orice oprit unde nu e parcare. Cand se umplu parcarile de sus, continui deplasarea si il admiri din masina.

      00
  12. Toată lumea cu o urmă de minte evită orice drum cu o bandă pe sens din același motiv: face unul un accident, mașinile nu se pot trage pe marginea drumului, rămân pe șosea, se oprește traficul.

    00
    • Nu chiar, Valea Oltului este și foarte îngustă, în stânga apa, în dreapta munte… În alte părți, dacă e eveniment rutier, mai sunt șanse sa ai pe unde ocolii…

      00
  13. Si daca pica un bolovan sau un copac pe drum, daca pica prostu in sant? Ce faci atunci barosane?

    Stiu, nu se poate intampla asta, mai ales pe valea oltului.

    00
    • între „și dacă pică bomba în drum” și zecile de accidente care se întâmplă, de ce să ne ferim mai mult?

  14. Sunt fanul despartitoarelor de sens. La Iasi, dupa ani de cereri si decese, au pus pe un segment periculos.
    Eu as fi vrut tot europeanul sa puna, oricum in mare parte din zone este dubla continua cu hasura intre ele, adica daca ar monta acolo, nu ar lua din carosabil, e fix dimensiunea corecta.

    Dar au inceput bizonii sa planga ca nu mai pot depasi, teoretic nu puteai depasi nici inainte, dar na, nu te oprea o vopsea pe asfalt sa faci asta.

    00
  15. Mă uitam la accidentul ăsta și mi-a venit ideea salvatoare: despărțitoare de beton. Pe toate zonele periculoase. Nu mai poți depăși, nu mai poți fi amuzant, nu mai poți face accident frontal. Simplu și elegant.

    Nu funcționează link-ul (nu se vede).

    00
  16. am avut ani in care am avut 100 de mii de km/an.

    Depasitul in RO, in afara autostrazilor, nu-ti aduce mai mult de 20-25 de minute la un drum de 200-300 de km. oricat de tare ai merge si oricat ai depasi iar pentru 25 min/300 km chiar trebuie sa iti risti viata serios.

    am batut tara asta peste tot in toate partile si am traversat-o in orice directie.
    Daca cineva considera ca merita sa iti risti viata pentru 25 de minute in 5-6 ore… go ahead. Altfel never ever nu depasi daca nu esti 100% sigur…

    poti sa stai in spatele oricarui mort pe sosea …. nu pierzi mai nimic. in afara de cumpat

    Oricum riscul sa mori pe drum si daca mergi regulamentar si nu depasesti e f mare… nu are rost sa-ti cresti exponential sansele.

    00
    • Plus ca daca nimeresti in spatele unui TIR care merge cu 90 indiferent ca e localitate sau nu, merita sa stai in spatele lui pentru ca:
      – mergi constant cu o viteza nu foarte mare, deci consum mic;
      – 90km/h indiferent de drum posibil sa fie mai rapid decat 110/60 cum ai merge de obicei
      – te protejeaza oarecum de radare din fata sau diverse evenimente (daca nu mergi da idiotul la aspiratie)
      – esti mai odihnit pentru ca nu trebuie sa fii tu atent la tot ce se intampla in fata, treaba ta e doar sa tii distanta fata de TIR.

      00
    • NOU
      #85

      Exact cum zice colegul Zarax plus un alt avantaj – cand mergi in spatele unui tir sau intr-o coloana care totusi se deplaseaza decent – nu risti sa intre un bou in tine care face o depasire.

      00
    • @Bart, incep boii sa-ti dea dislike.

      00
    • In plus, e de preferat sa folosesti ACC si sa lasi loc de repliat intre tine si TIR unuia care doreste sa depaseasca.

      00
    • @Zarax, eu nu prea am vazut tiruri care sa circule cu 90 km/h in localitati.
      Adica daca ar fi asa, ar insemna ca in toate localitatile sunt o multime de tiruri care ii depasesc pe „fraierii” ce merg cu viteza legala de 50 km/h (sau 59 km/h).

      00
    • @Andrei G, nu știu unde circuli tu dar eu am văzut îngrașă de tiruri care chair asta fac, depășesc in localitate pe cei care merg cu 50-60. Și dacă nu pot, le dau flashuri sa meargă mai repede.

      00
  17. Incadrare la tentativa de omor asemenea depasire pe dubla continua in curba cu stat macar o luna la beci, anulat carnetul si o amenda obscena. Asemenea animale nu ar trebui sa aiba dreptul de a mai conduce vreodata.

    00
    • Poti sa dai lege cu cu 1 an de inchisoare. Dar daca nu este nimeni care o aplice, tot degeaba. Si acum teoretic ramai fara permis, dar cati soferi ai auzit tu ca au patit ceva cand au depasit pe linie continua in curba?

      00
  18. cum, nu se rezolva cu semnul ala „risc crescut de accidente”?!

    00
    • așa am crezut și eu, că vor fi de ajuns semnele alea.

    • fratele meu a murit in accident de masina… si mereu cand vad panourile alea cu redu viteza.. e ca o flegma in ochi… deci aia e tot ce poate statul roman sa faca, gata au rezolvat problema. Stat mafiot, numai sa le iasa gologanul. Sunt curios cati bani a dat statul roman pe acele panouri!!! Ce porc cu ceafa grasa face profit?

      00
  19. Eu zic ca totul porneste de la legislatia proasta si mult prea permisiva.

    00
  20. Acum 2 saptamani am venit de la viena. Viena – ramnicu valcea 13 ore cu 2 opriri in peco atat. 3 ore de la sibiu, la 12 noaptea cu semaforul plii unde nu muncea nimeni. Iohannis pe unde merge acasa ???!!!!

    00
  21. Pus camere din 500 în 500 de metrii, în zone unde depășirea e interzisă și dat amenzi, luat carnet pe baza probelor video. Și verificat și ITP, RCA sau rovinieta. Am înțeles ca radar prin camere fixe nu se mai practica….

    00
  22. de aici: https://bit.ly/3Cnl2lT
    Stiu ca despre morti numai de bine, dar omul era genul de cocalar cu o coaja de bmw:
    – jante de tabla (ieftine, probabil la fel si cauciucurile)
    – intrat cu 100km/h in curba unde cel mai probabil nu avea vizibilitate si ajuns pe contrasens
    – sotia si copilul in spate fara centura pusa (e drept ca nu i-ar fi ajutat)

    „Potrivit unui martor, şoferul BMW-ului a intrat într-o depăşire într-o curbă periculoasă şi din cauza vitezei prea mari, 100 km la oră, nu a mai reuşit să redreseze maşina şi s-a pus de-a latul. Totodată, şoferul TIR-ului circula cu 50 la oră. Informaţiile nu au fost confirmate încă de poliţişti. „

    00
  23. Am intrat in ieri in Bucuresti venind dinspre Mihailesti, prin Rahova. Nu mai ajunsesem de ceva vreme pe acolo. Initial nu intelegeam de ce mai toata lumea merge pe banda unu, a doua aproape libera. Pana cand m-am mutat eu pe ea. Separatoarele puse au ingustat atat de mult drumul, incat cand treci pe langa unul care mai sta si spre axul dumului ii simti respiratia oglinzii langa urechea pasagerului tau din dreapta. Dupa doua treceri d’astea m-am linistit si am revenit si eu pe prima banda. E si asta o modalitate de a face ordine in trafic.

    00
  24. sa puna camere pe tronsoane. Ai intrat la fix si ai parcurs 100km in juma de ora… pam amenda. si camerele sa fie discrete sa nu iti aduca aminte ce cat cum, bineinteles ca daca nu sunt implementate in minim 40% din tara, degeaba. si amenda sa fie 10% din veniturile anuale. Nu o suma fixa, sa simta toti ce inseamna sa iti bagi picioru in… buzunar. in rest legile is ptr prosti din pacate…

    00
  25. Eu am ajuns la concluzia ca noaptea se circula cel mai bine. Obligat de imprejurari, a trebuit sa strabat Romania sambata spre duminica, de la Bors, pana la Bucuresti noaptea, inclusiv faimoasa Vale a Oltului. Am intrat pe la Borș la 22:30, am ajuns in Bucuresti la 5:00, cu o singura oprire majora inainte de Valea Oltului. Sosele libere, foarte putine autoturisme mici, in majoritatea cazurilor tir-uri si masini pe platforma. Pitesti-Bucuresti plina dimineata cu dubite care cara paine, prajituri si alte lucruri care probabil trebuie sa ajunga proaspete in stomacul bucurestenilor la prima ora.

    Contrar asteptarilor, nu am gasit betivi sau biciclisti betivi pe marginea drumului. Politie deloc.

    Ma simt discriminat ca bucurestean, ardelenii s-au pricopsit cu mai multe autostrazi decat le trebuie. Desi se pretind oleaca mai civilizati ca regatenii, tot nu stiu sa le foloseasca.

    In alta ordine de idei, va recomand Energylandia langa Cracovia, mie mi s-a parut mai tare decat Disneyland, Legoland si alte asemenea, plus ca au in acest moment cel mai inalt rollercoaster din Europa. Din pacate nu exista vreun avion direct Bucuresti-Cracovia, eu am facut 15h la dus, 14h la intors.

    00
    • Îmi pare rau ca te dezamagesc dar tocmai bicicliștii, căruțele și bețivii ar trebui sa fie principalul motiv pentru care nu as circula noaptea. Satele sunt pline de surprize, mai ales în weekenduri … nu mai vorbim de frumoasa ora 4-5 dimineața când în Ardeal ies animalele pe sosea în drumul lor spre pasune

      00
  26. Unul din motivele pentru care nu se pot pune despărțitoare este ca nu mai ai pe unde sa faci transport agabaritic ( valea Jiului nu se pretează, pe Cheia nici atat)

    00
  27. Asa cum s-a precizat mai sus aceste separatoare au redus drastic rata accidentelor mortale pe Dealul Negru unde era prapad. le vad ca o solutie pentru Valea Oltului dar inteleg ca exista o discutie de tip oul sau gaina la CNAir. exista temerea ca separatoarele ar fi dificil de mutat daca in cazul unui accident ar fi nevoie de acces pe contrasens pt autospeciale sau pt devierea traficului pe sensul opus. Pe de alta parte cu separatoare elastice sau parapete new jersey nu prea mai ai accidente grave frontale. o alta solutie e sa faca in plm bucata aia de autostrada Sibiu Pitesti …

    00
  28. Eu am alta soluție:
    Safety Tutor

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube