Vreți parcări? Facem străzile cu sens unic, ca să aveți loc!

Ador această superbă mișcare a primăriei. A început să ridice mașini parcate de obicei pe trotuar. Oamenii au protestat. Acum le-a făcut străzile cu sens unic, ca să aibă loc mașinile pe o parte și ei pe alta, lăsând trotuarele libere pentru pietoni (săraci fără mașini adică).

Acum oamenii latră că de ce s-au făcut sensuri unice, că nici așa nu e bine. Sunt curios, vreau să îi aud ce soluții au. Că în afară de „nu e bine” nu au nimic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Unde nu este spatiu, sensurileunice sunt solutia.

    Desi traiesc in a doua cea mai mare comuna din tara, majoritatea drumurilor au 4-5 metri, asa au fost facute cand treceau carutele, asa s-au dat autorizatiile.

    Acum, la peste 50k locuitori e clar ca nu sunt bune, se lovesc masinile, nu avem trotuare, nu avem pluviale.

    Sa expropiezi este greu, scump si de lunga durata. Solutia e sa faci sensuri unice cu cap, sa ai alternative apropiate si trafic in tesatura.

    Daca le faci unice, brusc o sa ai loc si de trotuar si de o pista de biciclete.

    Comentariu apreciat.847
    • „brusc o sa ai loc si de trotuar si de o pista de biciclete.” adevarat dar pentru cat timp ?

      Indecis. Tu ce zici?1317
    • @N, îți spun din proprie experiență că amenzile fac minuni. :D Știi cum s-au eliberat trotuarele pe la mine prin zonă în momentul în care poliția a început să dea amenzi? Efectiv de pe o zi pe alta…

      Comentariu apreciat.585
  2. In Bucuresti viseaza parcari subterane sau supraetajate. Dar, cand ii intrebi daca ar da 30-40 mii de euro pe un loc, nu mai raspund.

    Comentariu apreciat.8434
    • Da, pentru ca pretul de 40.000 e dat la misto. Zi un dezvoltator care iti vinde locul de parcare cu pretul ala.

      Indecis. Tu ce zici?3039
    • Dezvoltatorii nu fac parcari publice. Face neacoita.

      Primăria Sectorului 3, condusă de Robert Negoiță, vrea să construiască o parcare gigant de peste 2.600 de locuri în locul fostei piețe agroalimentare din Șoseaua Dudești Pantelimon nr.3, în apropiere de metrou Republica. Suma estimată pentru construirea parcării este de circa 573 milioane lei – 115 milioane de euro.

      Fa tu calculul…

      Comentariu apreciat.4211
    • Sau asta, facuta cand materialele erau mai iefitne decat azi:

      Primăria Sectorului 3 a deschis parcarea subterană de 717 locuri de pe bd. Decebal, în care a investit peste 100 milioane lei

      144
    • @Zarax, Exigent Bucuresti, 17000 plus TVA.
      Ok, nu sunt 40k, sunt 20k.
      Cu indulgenta 11,5 metri patrati(mp) locul, rezulta un pret de 1600/1700 euro/mp, adica la fel ca metru patrat util construit de acelas dezvoltator, tinand cont ca un apartament cu 3 camere este cam 154-150k TVA inclus.

      Mi se pare totusi exagerat ca mp pe de strat de beton simplu sa coste la fel ca mp de bloc constuit.

      Indecis. Tu ce zici?3618
    • @dny cu B conduci (ansamble de) vehicule cu masa maxima 3.5t.
      Un loc de parcare standard are 10mp.

      Te las sa faci calculele ;)

      518
    • @dny: în parcarea etajată în care am eu loc închiriat de la primărie suprafețele de rulare sunt în proporție de cam 1:1 cu suprafața dedicată parcării propriu-zise. Într-o clădire de locuit raportul între casa scărilor și cele de locuit e probabil 1:8. Refă calculele pe mp ținând cont că și spațiul neutil trebuie plătit de cineva.

      207
    • Cipper, din suta aia și ceva de milioane, cat crezi că e procentual pentru parandarat, bani pt partid, alte combinatii ?
      Sau tu chiar crezi că atât costă o parcare ? Cât două spitale ?

      234
    • Complet irelevant.
      Dacă vreți parcări în sectorul 3, ăla e prețul. Vi-l asumați?

      208
    • NOU
      #13

      @zidanne Un loc de parcare standard are 2,25m x 5,15m, deci 11,58mp.
      Apropo de dimensiunea locurilor de parcare, pe mine ma amuza cum vin tot felul de dezvoltatori cu pretentii de lux care nu se gandesc ca un banal BMW seria 5 de abia incape pe locul respectiv, un SUV mai maricel sau un S-Class, nicio sansa. Cel mai tare a fost un baiat care avea un proiect de garaj subteran unde accesul se facea cu liftul, iar liftul avea dimensiunea de 2,5m x 5m. Complex de lux, cu apartamente de peste jumatate de milion. Oamenii care dau jumatate de milion pe un apartament au Tico si intra cate doi deodata in lift.

      Comentariu apreciat.283
    • „30-40 mii de euro pe un loc”
      Vorbeam cu un sofer de bolt/uber legat de masini si locuri de parcare. Omul in decurs de nici 10 minute a facut urmatoarele afirmatii:
      „prost sa fii sa nu gasesti 150 de euro pentru o rata la o masina SH” -> cand vorbeam de aglomeratia din trafic
      „600 de lei pe luna sa platesc primariei pt un loc de parcare? pfai e enorm”
      Cam asta e mentalitatea.

      208
    • @motociclist eu am luat cazul… minim. Ca suprafata. Ca sa nu ai surprize la calcule (deja am inceput sa vad 4.75×1.95 prin zone… de lucs).

      Daca esti mai catolic decat papa, iei 2.30×5.15.

      70
    • Serios Cipper, e irelevant că se fură cu sutele de milioane de euro la o primărie de sector din București ?
      Nu a vrut cineva parcare acolo, ci dl premar neacoita o face din bani publici pentru a nu mai face fracsu parcare din banii lor pentru blocurile pe care le vor face langa ea…

      182
    • @Cipper, parcarea lui Negoita de 115 milioane de euro pentru 2600 de locuri de parcare duce pretul undeva la valoarea obscena de peste 44.000 euro pentru fiecare loc. Daca facem un calcul ca fiecare loc de parcare are nevoie de 12 mp + inca vreo 6 mp pentru acces, ajungem la 2400 euro/mp construit, care este pret de apartament de lux.

      Un pret mai rezonabil, desi si ala umflat, putem vedea la Otopeni, unde se va face o parcare de 1019 locuri cu 93 milioane de lei (adica in jur de 18.000 euro pe locul de parcare).

      Si daca totusi vrem sa vedem care ar fi costurile reale, putem sa ne uitam tot in Otopeni la Olimpia Parking (parcare facuta din fonduri private) unde avem un cost de 20 milioane de euro pentu 1500 locuri de parcare (dintre care 900 la interior). Adica avem 13.000 euro pe loc.
      Si asta in conditiile in care acolo, cei 20 de milioane acopera si costul terenului, teren pentru care Negoita nu plateste nimic.

      Comentariu apreciat.302
    • App de preturi pt loc de parcare subteran in bloc nou.
      Acum vreo 18 ani m-a costat 23,000 eur. Locatie centrala. Loc de 19mp, dimensiune decenta.
      Acum 5-6 ani cautand sa mai cumpar un apt prin nordului, se cerea 25,000 + TVA pe un loc similar.
      La ambele adrese, daca nu ai locul tau, esti mancat.
      In plus, confortul unui loc de parcare subteran, cu lift, curat, uscat, bine iluminat, mereu la 16-25C, merita fiecare banut. N-am patit inundatii, refulari, etc. Ocazional, de 2-3x pe an se mai bulea usa de garaj de nu mergea nici manual sau bloca iesirea vreun animal si in ziua aia, pana rezolva omul de la intretinere situatia, luam metroul, sau taxiul.

      P-aci pa Spanea, un loc in garaj subteran public, la doi pasi de unde stau momentan, construit si intretinut la o calitate si curatenie absolut remarcabile, costa derizoriu, 50 eur/luna la abonament. Daca vrei sa parchezi cu ziua costa 15 eur, iar ora costa 0.90 eur.

      S-ar putea si in Buc.
      Sub parcuri, sub spatiile verzi, sub locurile de joaca. Suprateran, multietajat unde se poate.

      92
    • Înțeleg că one rezistench de pe glucoza cerea ceva de genul 35.000k la -2 și 40k la -1. Totuși….nu e garaj. Și la 20m2 ar reveni 2k metrul. Cam mult pt o parcare. De banii ăștia mai iei un bolid pe care îl parchezi amboulea încă 5 ani până se mai strânge lațul și apoi mai vedem.

      A nu se înțelege ca promovez asta, doar că pot să înțeleg daca cineva ar gândi așa.

      51
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2387
  4. Trebuie făcute parcări, iar când ele sunt gata trebuie și mai multe parcări, iar când alea sunt gata, trebuie și mai multe parcări, iar când alea sunt gata trebuie și mai multe parcări. Unde să le facă?! Aaa nu știu, dar să facă naibii mai multe parcări fiindcă ne trebuie parcăăăăări.

    Comentariu apreciat.8713
    • …dar să nu ne deranjeze pe noi in vreun fel construcția lor, da?

    • Nu ziua că am treabă cu mașina și mă incomodează și nici seara că trebuie să mă odihnesc ca să îmi fac drumuri cu mașina ziua următoare!

      Comentariu apreciat.384
  5. La cum se parchează și se circulă în București, jumătate din străzi ar trebui făcute pe același model. Nu cred că intersează pe nimeni că „latră” unii, cred că pur și simplu pe unii responsabili cu așa ceva îi duce capul mai mult și pe alții mai puțin, așa că unii fac, alții nu.

    142
  6. NOU
    #31

    Les Lilas. Periferie Paris. Stradă îngustă, sens unic, locuri de parcare pe stânga. Puține. Puteam să parchez pe trotuar sau în fața vreunei intrări în curte sau garaj? Imediat ar fi sunat proprietarul unde trebuie, că abia aștepta firma să ridice ceva. O săptămână cât am vizitat Parisul nu am avut nevoie de mașină. Pentru că metroul era la 5 minute. Idem Barcelona. Deci sens unic și transport în comun.

    Indecis. Tu ce zici?4321
    • „o săptămână cât am vizitat Parisul nu am avut nevoie de mașină.”

      Din pacate partea asta de comentariu a ta nu prea este utila, ca si turist nu esti supus acelorasi probleme ale vietii zilnice.
      Nu e totul roz nicaieri, nu au toti statie de metrou la 5 minute nici in Paris sau alta oras european.

      Comentariu apreciat.606
    • ineo a fost isteț la faza asta. a dat-o din puța gândirii.

    • NOU
      #34

      Normal că am dat-o din puță, că doar atâta am și eu
      Ce am vrut să spun am spus în ultima frază ” … și transport în comun”. Adică nu neapărat metrou.
      Pe strada aia eram singurul turist. Toți ceilalți franțuji.
      PS Normal că nu aveți noroc de metrou, dacă faceți toată ziua mișto de Boculeț.

      Indecis. Tu ce zici?1432
  7. Daca stai sa te uiti in gura oamenilor, de fiecare data, nu mai faci nimic.
    OK, ca autoritate iei pulsul societatii, identifici nevoile reale si stringente, le rezolvi cat de repede poti si unde nu ai cum, iei decizia care sa favorizeze majoritatea. E clar ca intotdeauna cineva o sa fie deranjat ca i se strica randuiala dar viata merge inainte.

    Comentariu apreciat.383
  8. intr-o tara normala ii luau permisul astuia care a intrat si el pe interzis asa un pic sa parcheze.

    223
    • Nu stiu de unde mitul asta urban ca iti ia permisul daca intri pe interzis… Am permis de 24 ani si nu a fost niciodata in lege pedeapsa asta.
      Vorbim de 2 puncte de penalizare. Atat

      Indecis. Tu ce zici?1326
    • La fel circula mitul urban ca daca intorci pe linie continua iti ia permsiul..

      Indecis. Tu ce zici?267
    • @Cipper: pentru circulația pe sens opus se suspendă permisul 60 de zile. Vezi art. 101 din codul rutier.

      205
    • @Sorin te înșeli, este art 108 deci doar 2p
      „circulația pe un sector de drum pe care accesul este interzis”

      167
    • @sorind circulatia pe sensul opus inseamna ca exista 2 sensuri pe strada aia si tu o iei pe contrasens. E diferit de intrat pe interzis

      20
  9. > că nici așa nu e bine.

    Romania intr-o coaja de nuca.

    111
  10. oamenii sunt turbați și au pretenții de genul ăstuia:
    https://i.redd.it/8dmow7j5237d1.png

    2 milioane de mașini, densitate 10.000 loc/km2, dar el vrea să aibă loc la scară. și moka, nu cumva să coste că de aia plătește impozit un pachet de țigări pe an1!!

    214
    • Apartament 3 camere, sector 5, in blocul cu McDonalds Cismigiu, impozit 240 lei pe anul 2024. Sunt curios cati cm patrati de astfel si ml de vopsea se pot cumpara din banii astia.

      148
  11. Cand m-am mutat in Salaj erau locuri de parcare de vanzare in complex la 2000 de euro, nu le lua nimeni, am fost printre primii care s-au mutat. Acum 7 ani nu ma gandeam vreodata ca o sa vreau masina asa ca am zis pas. Acum vinde unul cu 4500 euro de ceva timp, sunt multe BMW-uri si Mertzane pe aici, dar parcate pe strada.

    Cand a auzit unul dintre vecinii cu care ma mai salut ca sunt la scoala de soferi, m-a intrebat ce masina imi iau si a promis ca imi arata el pe o strada vecina unde sa parchez. Omul isi parca masina in Salaj asa la misto pe o strada oarecare!!!

    Mi-am luat masina, nu m-am luat dupa vecin, ci am gasit pe unul ce inchiria loc de parcare in complex, am mai negociat, am platit pe un an in avans si dau cam 150 lei pe luna, dar masina e literalmente la scara. E mult dupa ideile unora, dar nu imi pasa. Vecinului descurcaret i-au rupt de mai multe ori oglinda de la sofer, a trebuit sa inlocuiasca o data parbrizul ca il crapase candva cineva suficient ca nu trecea RAR-ul si, imi e greu sa inteleg de ce, mai recent i-au sterpelit una dintre placutele de inmatriculare. Nu e scumpa, dar e bataie de cap si timp pierdut. Asa ca pe mine personal nu ma mai uimeste nicio cerere a astora care vor sa le cada de undeva din cer locuri de parcare pentru ca au avut ei 4000 euro pentru un BMW adus in Germania.

    Apropo de complex si locurile de parcare telenovela „vino si muta-ti acum masina de pe locul meu ca iti tai cauciucurile!!!” cu spin-off-ul de mare succes „nu mai parcati pe alei, sunteti mitocani, nu pot intra cei de la gunoi” se difuzeaza zilnic pe grupul de WhatsApp.

    Comentariu apreciat.363
  12. Poate ar trebui varianta Singapore. Ai dreptul sa îți cumperi mașină doar dacă dovedești ca ai loc de parcare.
    Altfel suntem în o bucla : uni fac parcări alți își cumpara mașini și iar nu sunt locuri disponibile. Și apoi de la început

    Indecis. Tu ce zici?299
  13. În Pitești deja de 2 ani se fac sensuri unice în prostie pt a elibera trotuarele și a face locuri hașurate ca să plătească/rezerve omul loc
    A fost mare haos, multa nemulțumire însă mie mi se pare un lucru ok din 2 motive
    1.Avem trotuare libere în aproape tot cartierul.
    2.Nu mai circuli cu grijă ca zbori vreo oglindă sau te cerți „care a fost primul”

    124
  14. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 429
    • NOU
      #52

      Ilegală cu ce ocazie? Sa nu zici tulburare de proprietate că nu pot sa râd prea tare.

      76
    • Pe la altii, sunt zile in care primaria vine si pune la capetele parcarii stradale cate un semn interzis cu un panouas pe care sta tiparit motivul: ca se spala strada, ca se toaleteaza copacii si spatiul verde, sau ca e nu stiu ce sarbatoare comunala si strada se inchide pentru activitati publice. Se specifica data si orele intre care functioneaza interdictia.
      In data respectiva, incepand de la ora specificata, Politia Locala patruleaza strazile cu interdictie si imediat ce depisteaza masina parcata se intampla instantaneu amenda si in 5 min apare platforma (baietii patruleaza mereu zonele cand apar astfel de interdictii), inca 5 min se incarca platforma si ramane strada goala asa cum trebuie. Dupa ora de incheiere a restrictiei, riveranii incep sa reapara cu masinile pe locurile de parcare.

      Si e Spania, nu Germania sau Austria sau mai stiu eu ce „nazi country” in acceptiunea melteanului romanesc.

      112
    • In Sector 3 se ridica masini daca sunt parcate ilegal (conform codului rutier), mai ales daca blocheaza vizibilitatea la trecerile de pietoni. Nu mai zic daca blocheaza accesul cuiva. Faci reclamatie, in 10 min ajunge politia locala si platforma. In schimb nu ridica daca parchezi pe locul altuia. Iar daca vor sa faca curatenie in parcare, te notifica cu cateva zile inainte sa muti masina „la data … si ora …”. Si fix la ora vine masina de curatenie, iar Politia Locala incepe sa sune dupa proprietarii care nu si-au mutat masinile. Exista riscul sa pierzi locul de parcare si abia asteapta Negoita sa-l scoata la licitatie.

      30
  15. offtopic @Vali cum e cu live-ul? eu am spălat și întins două mașini, la tine toate bune?

    13
  16. romanii: nu sunt locuri de parcare, de-aia parchez pe prima banda.
    Vine primaria si picteaza niste dungi albastre pe prima banda.
    Poftim parcare: 5 lei pe ora
    romanii: aaa, pai de ce sa platesc? Huooooo.

    De cand s-au facut locuri de parcare cu albastru in Bucuresti, gasesc locuri libere oriunde m-as duce.
    Fun fact, m-am dus o data de 1 iunie in IOR si am gasit cu greu un loc de parcare (da, e contradictie cu ce am zis mai devreme). In dreapta mea, era parcat un logan mai pe diagonala cu avariile pornite. I-am zis sotiei ca sigur il gasesc aici si dupa 3 ore.

    Fix asa s-a intamplat, ghertoiul a facut o romaneasca. Doar stiti ca avariile inseamna „vin acum”, doar ca el a extins-o la alt nivel. Nu avea de unde sa stie politia cand a venit, nu?
    Si pentru ce, pentru 15 lei obositi. 15 lei pe care ii da pe un porumb fiert de 15 cm sau pe un bilet la superbet?

    102
  17. Am vazut sensuri unice facute in Sectorul 1. Si am vazut si labareala sa scoatem din pix 100 de trilioane de locuri de parcare PLATITE la S4.

    Aia la S1 au lasat strazile principale sa fie sens dublu si au facut tot ce e strada secundara sens unic. Tot ce trebuie sa faci e sa te invarti putin pana dai intr-o principala.

    Aia la S4 au facut si strazile principale din cartier sens unic ca mai ies si de acolo bani de parcare.
    Rezultatul: Te invarti pe strazile secundare pana iesi pe strazile principale si apoi te invarti pe strazile principale pana iesi in bulevard. Trafic extra kakakau.

    62
  18. Apropo de preturile parcărilor subterane\supraterane, și la sectorul 6, tot pe acolo sunt 45000_55000 euro pe loc de parcare, cel puțin asa ies calculele din studiile de fezabilitate depuse, sunt pe site la primăria sector 6. Deci nu știu dacă asta e soluția, sa facă Primăria zeci de mii de locuri de parcare subterane

    11
    • da, asta e soluția, trebuie doar câteva zeci sau sute de miliarde de euro, ce n-avem noi bani, păi nu plătim impozite 2 pachete de țigări? să se facă!

      și niște mii de ani de șantier, că o din asta durează 5 ani optimist, poate dacă aducem 60 de milioane de lucrători chinezi să lucreze non-stop și tot sunt gata prin anul 3165.
      atunci va putea și Giani să-și parcheze al treilea BMW civilizat

      22
  19. Romanii ar desființa complet trotuarele.

    61

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile