Reclama asta e ciudată.
Teoretic, cam toate companiile auto ar vrea să vândă și nu prea au ce. Stocurile sunt întârziate din cauza crizei microprocesoarelor și altor probleme pe lanțul de distribuție.
Să ai mașini pe stoc e ceva ciudat. Ori sunt ceva ce publicul nu vrea să cumpere, din diverse motive, ori reclama asta e așa, ca să speli niște bani.
M-am uitat pe ofertă, au mașini de toate felurile pentru toate buzunarele. Bine, prea multe diesel pentru gustul meu, dar așa se întâmplă când vrei limuzină de lux, iei diesel, ca să consume mai puțin. Sânziana știe.
Teoretic, cam toate companiile auto ar vrea să vândă și nu prea au ce – realitatea din piata e un pic altfel, clientii nu prea se mai inghesuie nici ei sa ia masini, mai ales modele scumpe
reclama asta e așa, ca să speli niște bani. – nu e, toti vor sa intre si pe felia asta de rulate, in ideea in care ne pregatim pentru un viitor in care masina electrica nu va fi a ta. O iei, te dai cu ea, o dai la buy back. Ce crezi ca o sa faci cu o masina electrica dupa 5 / 10 ani? Iti zic eu, o sa ii dai dealerului pe nimic si ala o sa o reconditioneze si o sa o vanda unuia mai sarac
Bine, prea multe diesel pentru gustul meu – e ca la containerele de gunoaie aduse aici, alea nu mai valoreaza nimic acolo si ti le vinde Certified Mercedes moloz pe profit mare
Mb certified? Nu cumva sunt sh-uri la suprapreț?
SH la preț de nou.
Acum daca le comparam cu toate tigaile daune totale si reparate de pe la noi, sau cu sute de mii de km dati inapoi sau cu preturile samsarilor de pe Olx, evident ca sunt SH-uri la suprapret, insa mie mi se pare ca cea mai buna afacere la masini este una cu o vechime de maxim un an, cu istoric verificabil, cu garantie si cu un pret mai jos cu macar 30% fata de pretul de lista.
Mai bine zis SH de luat pe firma
Voi stiati ca orice masina SH luata de la o persoana juridica (deci si samsari) beneficiaza de 2 ani garantie, indiferent de vechimea masinii?
@Andrei, nu cumva domeniul de activitate al firmei trebuie sa fie comertul cu masini? Ca daca e asa, ca firma oarecare care incearca sa scape de 2-3 masini mai vechi, e mai rentabil sa le casezi decat sa dai 2 ani garantie.
@Andrei, asa mi-am luat eu masina. Cu rulaj de 10.000 km, vechime 1 an si 2 luni si pret cu 35-40% mai mic decat cel de achizitie initial.
SH sunt, are și BMW o campanie similară.
@Andrei G, nu ai gasit alge prin ea?
@Zarax
Conform definitiei din lege, „vânzător – persoana fizică sau juridică autorizată, care, în cadrul activităţii sale, comercializează produse în condiţiile unui contract încheiat cu consumatorul;”
Acum, eu nu sunt jurist / avocat, dar orice vanzare de masina se face in baza unui contract, iar firma, indiferent de domeniul de activitate, in momentul in care vinde o masina uzata unei terte parti, a comercializat un produs. Deci ar putea intra de definitia vanzatorului din lege.
Si, ca raspuns la casat vs. vandut, cate anunturi de vanzare masini sunt din partea unor firme care nu se ocupa cu vanzarea de masini? Deduc ca ori si-au vandut flotele catre alte firme, ori le-au casat direct.
@Anda, nu stiu. Baietii de la Aviamotors (importator si service oficial) au spus ca nu au gasit nici alge si nici alte probleme. Bine, asta dupa ce le-am dat 400 de lei pentru verificare. Si suprinzator, masina merge perfect de cativa ani.
@Andrei: ce prost esti…
Fix ieri am văzut și la Ionuț Rusu campanie pentru Merc.
E vorba de SH-uri.
Sunt rulate, un fel de CPO-uri americane, detinute de tot felul de directorasi cu gleznele goale vreo cateva luni.
Pur si simplu au buget de marketing pe care trebuie sa il arda cumva.
pur si simplu sunt masini sh pe care trebuie sa le cumpere cineva.
Sunt masini refurbished de Mercedes pentru va este oferita garantie.
Din cauza ca nu prea se produc masini noi, a crescut simtitor pretul la cele vechi, mai ales daca au dotari cat de cat.
Stocuri de masini au mai aparut si la altii (vezi Skoda de exemplu) – nu sunt mari ca numar dar sunt foarte mari ca pret. Profita si ei de chestia asta, sa nu le plangem de mila.
Si Skoda, si VW
https://stoc.volkswagen.ro/result-list?svn=true
https://stoc.skoda.ro/result-list?svn=true
De fapt e criza semiconductorilor nu microprocesoarelor….
pentru filologi e tot aia.
Pacat ca nu e criza semiconducatorilor auto, a celor care stiu sa conduca o masina doar pe jumatate, adica semnalizeaza doar 50% din timp, baga carburant doar juma’ de plin, vorbesc la telefon 50% din timpul petrecut la volan etc.
Eu cred ca mai dau vina si pe criza procesoarele si supply chain ca sa nu bata la ochi ca de fapt nici lumea nu mai cumpara.
normal, strigau de acum vreo doua luni sa cumparam din timp ce vrem de Craciun, ca in decembrie sigur nu mai prindem.
Pentru cine doreste sa-si faca de Craciunul 2021 un cadou si nu doreste sa-l primeasca de Craciun 2022, va cumpara poate una putin rulata. Nu cred ca pe stoc au altceva decat niste obosite de dieseluri la ieftineala. Chiar am vazut o multime de autoturisme cu nr rosii in ultima saptamana. Nici n-a venit bine PSD-ul la ciolan si a si crescut nivelul de trai
eu ieri am vazut Reno Arkana cu numere rosii, nici nu stiam ca deja s-a lansat.
Eu mi-aș putea vinde acum mașina (aproape) la prețul meu de cumpărare, însă am mers cu ea 2 ani și vreo 70000 km (de cu covidu’ merg mai puțin).
Eu îmi cumpăr mașinile de la licitații. Luni am câștigat o licitație, după amiaza am primit un mail că nu pot cumpăra mașina – o propoziție, opt cuvinte. Când am întrebat de ce așa, că nu-i bine și frumos….. aaaa, păi un samsar a oferit după licitație vreo 3mii mai mult.
La licitații nu prea sunt mașini, firmele întârzie achizițiile de mașini noi (nu numai de bani ci și din cauză că mașinile de comis voiajori nu-s rulate). Pe piață sunt mașini vechi de 2 ani cu 20000km, ma refer la passaturi, a4uri, c-klasse, la cele tipice.
Cred că aștept până la anul când piață-și va reveni…poate.
Preturile la second hand vor fi în picaj când toate firmele își vor schimba leasing urile de o dată.
Deodată e un singur cuvânt.
Mulțumesc!
AlexF,
Adesa sau alte websiteuri, de unde cumperi?
Asa spuneti toti, si stau cu lunile la vanzare
Auto1.com însă mai sunt și altele. Până și „lanțurile” mari de dealeri au propriile platforme de licitații.
Trebuie să te înregistrezi și să fi numai „dealer auto”, dacă mai scrie ai altceva prin hârtii, gen reparaturi, etc. Nu te primesc.
Eu am dat in 2019, 12000 Euro netto pe un A4, 2.0 TDI, 90000, istoric service la Audi, opționale multe spre foarte multe, negru, an 2017. Acum are vreo 160000 și un pic. Vezi și tu dacă-aș lua 12000 pe el.
Luni luasem un A4 2.0 Tfsi, alb, 190 cp, fără panoramă și fără piele full (era doar pe părțile scaunelor), service Audi, 115000 km, in rest cam tot de ce-aș avea nevoie. Cauciucuri noi de vara și de iarna ambele pe jenti de aluminiu de 17″. Plătisem in jur de 18000. Bănuiesc ca în 2 ani, și pe la 180000 nu as face mare pierdere la preturile de acum. Service-urile le fac mereu la Audi că pot să scad absolut totul la impozit.
Am intrat pe siteul Mercedes Benz Ro, click pe oferta de sh-uri certificate, ordonare dupa pret, cel mai ieftin 26.900 euro. Bun asa zic, iau doua. Dar stai, ca am doar doi rinichi, deci raman la una…
https://dexonline.ro/definitie/deodata
Lasa ca am luat eu MB hybrid si benzina.
Are rezervorul mai mic decat il aveam la Fabia (un plin cu benzina extra la Ptrm costa cam 270 lei, la MB).
Bateria electrica (incarcata la maxim) tine cam 20-30 km in Bucuresti.
Pot spune ca mi-am cam luat teapa, dar hei, cine a facut alegerea in ideea de a incerca sa polueze mai putin si sa nu ia diesel din considerentul asta?
sa nu imi spui ca ai luat un C, din ala in care stai, ca sofer, cu picioarele putin inghesuite, nu mai vorbesc de pasageri, dar na…ai Benz.
Dar hei scapa de hei din limbajul tau ca devii pitiponc daca nu esti deja
@Anda, momentan GLC (deci tot clasa C ).
Nu stiu cat de inalta esti tu, dar eu la 1,80 stau bine si am loc destul. Poate si pentru ca nu sunt genul care sa dea scaunul pana in portbagaj.
Intr-adevar, un minus ar fi ca, daca ai scaun de copil, iar copilul e putin mai mare te poti trezi cu cate un picior in scaun, dar nu cred sa fie strict o problema de la MB.
@Bruta, nu, nu sunt pitiponc, mersi pentru observatie!
M-am uitat si eu, toate sunt supra evaluate si toate sunt fara optiuni de bun simt. Gen am un Duster la muncă, mai bine dotat decat acele mercedesuri. Mercedes gla de +30k euro cu semi clima, cu 1 2 3 4 la comutator, sa fim serioși.. De aia nici nu se vand multe din ele, o masina premium trebuie sa fie premium.
esti tu pretentios, stiai de ex ca GLA are la capota bat in loc de telescop? pentru scaderea greutatii masinii si performanta, desigur.
A, GLA, sunt un fel de Renault-uri mai bine finisate si mai scumpe….dar asta e trendul, arunca un ochi si la concurenta Audi si Bmw (la astia macar modelele ieftine au la baza mini, care sunt totusi mai rasarite);realitatea este ca preturile la bunuri au crescut, pandemia a generat inflatie, concurenta electrica asiatica le sufla in ceafa, insa astia parca tot de tampenii se tin.Sa nu uitam ca a parut o noua generatie de cumparatori, cei ce s-au nascut in epoca ecranelor tactile, si care apreciaza un autoturism pentru numarul si marimea ecranelor din cockpit.
Am avut 1 saptamana un A class cu motor Renault de 1.33….sincer, nu as da banii pe asa ceva, in conditiile in care in bugetul respectiv imi pot cumpara linistit o mazda 3, de exemplun si mai raman si cu bani de o vacanta…
Nu e doar criza cipurilor. Au inceput sa se smechereasca si producatorii. Ideal e sa lucrezi numai pe comanda ca sa-ti maximizezi profitul. Nu le mai convine sa le ramana masini pe stoc si sa le dea cu discount-uri grase ca sa se scape de ele.
Stii tu, @Ciocanul… Iac-asa ia.
Numai de-as putea sa comprima intr-un cuvant autenticitate, inovatie, fiabilitate, design .. gen Mac..nu, Mar ..nu, aa.. Maz, da!
Certified Mercedes sunt auto rulate .
sunteti decat saraci. numa’ volvo are stock si inunda cu reclama. loatz volvo